21/2009. (IV. 3.) KHEM utasítás
21/2009. (IV. 3.) KHEM utasítás
a fejezetet irányító szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról1
Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 2. §-ának 2. pontjában foglalt jogkörömben, az Ámr. 165. §-ának (1) bekezdésére figyelemmel a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezetét érintő egyes, a fejezetet irányító szerv vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a feladatok ellátásáról a következők szerint rendelkezem:
Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokra – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatait – és fejezeti kezelésű előirányzatokra terjed ki.
A költségvetési javaslat összeállítása, elemi költségvetés
2. § (1) A tervezést és az annak megalapozását szolgáló előkészítés feladatait – az ágazati stratégiai célok és prioritások mentén – fejezeti szinten a gazdasági terület irányítását ellátó szakállamtitkár (a továbbiakban: gazdasági szakállamtitkár) irányítja [az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. § (5) bekezdés, Ámr. 21–27. §].
(2) A fejezetbe sorolt költségvetési szervek [a továbbiakban: intézmény(ek)] költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmény felett a KHEM szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint felügyeletet ellátó felsővezető egyetértésével és a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály bevonásával a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály végzi.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló felsővezető) egyetértésével a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály látja el.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti előkészítési munka eredményeképpen a gazdasági szakállamtitkár döntési javaslatot terjeszt elő a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) részére.
(5) A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által kiadott tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslatot – intézmény esetében a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály, fejezeti kezelésű előirányzat esetében a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály állítja össze és a végleges állományokat a PM részére megküldi. (Ámr. 24–27. §)
(6) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti és Koordinációs Főosztály a módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályra a KHEM módosító javaslatokkal kapcsolatos álláspontjának kialakítása érdekében. A KHEM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki, valamint a gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági szakállamtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett irányítást gyakorló felsővezető felelős.
(7) A költségvetési törvény kihirdetését követően a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály előterjesztése alapján – a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével – a miniszter
a) megállapítja a fejezet irányítása alá tartozó azon költségvetési szervek költségvetését, kiemelt kiadási és bevételi előirányzatait, amelyek megállapítása nem tartozik az Országgyűlés, a Kormány vagy törvényi rendelkezés alapján más személy, szerv, testület hatáskörébe [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, 52. § (4) bekezdés];
b) jóváhagyja az irányítása alá tartozó közhatalmi költségvetési szerv, közintézmény létszám-előirányzatát az Áht. 91. §-ában és a 100/H §-ában foglaltakra figyelemmel [Áht. 49. § (5) bekezdés l) pont, Ámr. 58. § (10) bekezdés].
(8) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok részfeladatok szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett irányítást gyakorló felsővezető egyetértésével – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály koordinációja és a gazdasági szakállamtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A felügyeletet gyakorló felsővezető a kiadási előirányzatok – éves szinten – 10%-át meg nem haladó mértékben, legfeljebb azonban 100 millió forint összegig év közben átcsoportosítást hajthat végre a részfeladatok között. Az ezt meghaladó módosítás a felügyeletet gyakorló felsővezető és a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter jóváhagyása esetén érvényes. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a szakmai kezelő kezdeményezése alapján a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály terjeszti a felügyeletet gyakorló felsővezető – a 100 milliós értékhatárt elérő vagy meghaladó esetben a miniszter – elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosítás jóváhagyása esetén a szakmai kezelő – a jóváhagyást tartalmazó dokumentum egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatni köteles a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályt.
(9) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a szakmai kezelő – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a (8) bekezdésben, valamint az Ámr. 41–43. §-ában foglaltak figyelembevételével készíti el elektronikus formában és papír alapon is, majd megküldi a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére.
(10) Az elemi költségvetést irányítási hatáskörben:
a) az intézményeket érintően az intézmények által benyújtott dokumentációnak a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály általi fejezeti összesítésben történő feldolgozását követően – a miniszter által átadott jogkörben – a kabinetfőnök,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén a szakmai kezelő által elkészített dokumentációnak a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály által történt ellenőrzését, felülvizsgálatát és vezetőjének aláírását követően a felügyeletet gyakorló felsővezető
hagyja jóvá a tárgyév március 31-ig [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, Ámr. 44. § (1) bekezdés].
Az előirányzatok irányítási hatáskörben történő átcsoportosítása, módosítása, nyilvántartása
3. § (1) A költségvetés végrehajtása során a fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörű előirányzat-módosításairól a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörű előirányzat-módosításokat is beleértve a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály nyilvántartást vezet. Az irányító szervi hatáskörű előirányzat-módosítások a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetőjének, intézményi előirányzatoknál a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály vezetőjének egyetértésével kerülnek jóváhagyásra.
(2) Az irányító szerv által a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére benyújtandó, előirányzat-módosítások végrehajtását kezdeményező nyomtatványok elkészítése a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály feladata. Az 1051-es szektort érintő előirányzat-módosítások kincstári bizonylatait a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály által kiállított bizonylat alapján készíti el. A kincstári bizonylatokat a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály küldi el a Kincstár részére.
(3) Irányító szervi hatáskörben az államtitkár feladatkörébe tartozik a fejezeti kezelésű előirányzat – az előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelő, az érintett fejezetek megállapodásán alapuló –, valamint az intézményi előirányzatok fejezetek közötti átcsoportosítása tekintetében az előirányzat-módosítás jóváhagyása, a kiemelt előirányzatok (fő összegüket nem érintő) átcsoportosítására kiterjedően is, ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik. [Áht. 24. § (12) bekezdés, Ámr. 46. § (1) bekezdés d) pont, 46. § (2) bekezdés]
(4) Irányító szervi hatáskörben a gazdasági szakállamtitkár feladatkörébe tartozik:
a) a fejezet irányítása alá tartozó központi költségvetési szerveknél – egyszeri vagy tartós jelleggel – a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály vezetőjének javaslata alapján és az intézmény felett az SZMSZ szerint felügyeletet ellátó felsővezető, valamint a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály egyetértésével – az intézmény és a Kincstár egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett –
aa) a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére, továbbá címen belül az intézmények közötti átcsoportosítással pótelőirányzat vagy új előirányzat engedélyezése [Ámr. 48. § (1) bekezdés a) pont],
ab) a felújítási előirányzat terhére a pénzügyminiszter egyetértésével átcsoportosítás engedélyezése a működési költségvetés javára, azzal, hogy az átcsoportosítás a személyi juttatások növelésére nem irányulhat [Áht. 24. § (4) bekezdés2, Ámr. 48. § (1) bekezdés e) pont];
b) a fejezeti kezelésű előirányzatoknál – eltérő rendelkezés hiányában – a szakmai kezelő kezdeményezése és a felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértése esetén, továbbá a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály egyetértése alapján a nem tervezett, a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli, a tényleges többletnek megfelelő összeggel az adott fejezeti kezelésű előirányzat kiadási és bevételi előirányzata növelésének engedélyezése, illetve az eseti bevétel rendeltetésének megfelelően új előirányzat megállapítása [Ámr. 46. § (5) bekezdés];
c) a pénzügyminiszter egyetértése esetén a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain, vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás engedélyezése, amennyiben az a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatának növelésére irányul; [Áht. 24. § (5) bekezdés3]
d) a pénzügyminiszter vagy a Kormány jóváhagyását követően az intézmények és a fejezeti kezelésű előirányzatok előirányzat-maradványának jóváhagyása, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat-maradvány felhasználásának célját, rendeltetését [Áht. 49. § (5) bekezdés k) pont, 93. § (7) bekezdés4].
(5) Irányító szervi hatáskörben a kabinetfőnök feladatkörébe tartozik:
a) indokolt esetben, a központi költségvetési szervek saját hatáskörű előirányzat-módosítási jogosultságának irányító szervi hatáskörbe vonása, amely intézkedésről a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály az érintett intézményt, a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a Kincstárt írásban haladéktalanul értesíteni köteles; [Áht. 93. § (2) bekezdés5]
b) az intézményeknél a feladatok, illetve bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatása nélküli csökkentése, amely intézkedésről a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály az érintett intézményt, a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a Kincstárt haladéktalanul írásban értesíteni köteles; [Ámr. 48. § (1) bekezdés c) pont]
c) indokolt esetben az intézmények jóváhagyott előirányzatai felhasználásának – amennyiben azokat bizonyos feltételhez köti – év közbeni időszakos korlátozása, vagy saját rendelkezésébe vonása, amely intézkedésről a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály az érintett intézményt, a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály a Kincstárt haladéktalanul írásban értesíteni köteles. [Ámr. 48. § (1) bekezdés d) pont]
(6) Irányító szervi hatáskörben a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetőjének feladatkörébe tartozik:
a) a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyása előtti kifizetéskor, illetve a kötelezettségvállalás bejelentése előtt teljesítendő előirányzat-módosítás engedélyezése [Ámr. 46. § (10) bekezdés];
b) a KHEM felügyelete alá tartozó központi kezelésű előirányzatok, illetve fejezeti kezelésű előirányzatok kincstári költségvetésének megállapítása az Ámr. 1/a. számú mellékletében meghatározott adatlapon – az Ámr. 33. §-a (3) bekezdésének és 34. §-a (1) bekezdésének megfelelően –, amelyet a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály által az intézmények vonatkozásában megküldött adatokkal összesítve feldolgozásra a Kincstárhoz juttat el;
c) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes előirányzat-csoportjai között és azokon belül – a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok kivételével – a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás engedélyezése – a szakmai kezelő kezdeményezése alapján, a felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértésével –, figyelembe véve, hogy a fejezeti kezelésű előirányzatok kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók fel.
(7) Irányító szervi hatáskörben a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály vezetőjének feladatkörébe tartozik:
a) az intézmények kiadásaira a költségvetési törvényben megállapított, illetve év közben módosított előirányzatok alapján a Kincstár által megnyitásra kerülő havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése (az intézmények között, a kedvezményezett intézmény éves előirányzatának 8%-át, de az időarányosan még esedékes előirányzat-felhasználási keret összegét meg nem haladó mértékben és legfeljebb 3 havi visszapótlás mellett), azzal, hogy a végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia, illetve amelyről a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályt haladéktalanul tájékoztatni köteles; [Ámr. 109. § (9) bekezdés]
b) az intézmények kincstári költségvetésének megállapítása az Ámr. 1/a. számú mellékletében meghatározott adatlapon – az Ámr. 33. §-a (3) bekezdésének és 34. §-a (1) bekezdésének megfelelően –, amelyet fejezeti összesítés céljából a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére küld meg.
A fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok kezelése
4. § A KHEM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok, célelőirányzatok felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelői feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért – a miniszter által az Áht. 49. §-a (5) bekezdésének p) pontja alapján a pénzügyminiszterrel egyetértésben kiadott rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön miniszteri utasításban foglaltakra figyelemmel – a jelen utasítás mellékletében kijelölt szakmai kezelők vezetői a felelősek.
Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása
5. § (1) A költségvetés teljesítéséről készülő időközi, negyedéves mérlegjelentések, féléves és éves beszámolók tekintetében a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője határozza meg e beszámolók beküldésének határidejét. Az intézmények esetén a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály határozza meg a szöveges indoklás részletes szabályait és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. (Ámr. 146. §, 149. §)
(2) A zárszámadással kapcsolatos munkálatokat a PM zárszámadásra vonatkozó tájékozatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály közreműködése útján – a gazdasági szakállamtitkár koordinálja.
(3) Az intézmények időközi, féléves és éves beszámolóit – a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály ellenőrzését követően – a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály vezetője aláírásával igazolja.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vizsgálja felül. A beszámoló felülvizsgálatát a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője aláírásával igazolja.
(5) Az intézmények beszámolóit – az Ámr. 149. §-ának (3) bekezdésében meghatározott, a (3) bekezdés szerinti felülvizsgálatot követően – a kabinetfőnök hagyja jóvá. A Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály az elfogadott beszámolási dokumentáció egy-egy példányát megküldi az intézmény vezetője, illetve a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére.
(6) A fejezeti kezelésű előirányzatok beszámolóit, mint a KHEM beszámolójának elkészítéséért kijelölt felelős személy, a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője, illetve a szerv vezetőjeként a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető írja alá.
(7) A fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor – éves és féléves költségvetési beszámolóját a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője, mint a KHEM beszámolójának elkészítéséért kijelölt felelős személy, valamint a gazdasági szakállamtitkár írja alá.
(8) A fejezet maradványelszámolásának elkészítését a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály – az intézmények tekintetében a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradványelszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a gazdasági szakállamtitkár részére jóváhagyásra.
(9) A kormányzati szektor fogalmába tartozó államháztartáson kívüli szervezetek az Ámr. 164/A. §-ában előírt éves és évközi adatszolgáltatást – az Ámr. 20. számú melléklete szerint – a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály útján teljesítik a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály egyidejű tájékoztatásával.
Vegyes rendelkezések
6. § (1) A KHEM fejezetbe sorolt intézmények törzskönyvi nyilvántartásba vételét, valamint a törzskönyvi nyilvántartás adatait érintő változások bejegyzését – ideértve a nyilvántartásból való törlést is – a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály kezdeményezi a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynál, amely gondoskodik az adatoknak a Kincstár nyilvántartásában történő átvezettetéséről.
(2) Az intézményekre vonatkozó, az intézmények vezetői által az Ámr. 26. számú melléklete szerinti tartalommal elkészített adatszolgáltatás PM részére történő megküldéséről a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály gondoskodik minden hónap 8. napjáig. [Ámr. 138/C. §] Az intézményekre vonatkozó adatszolgáltatást a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály minden hónap 6. napjáig a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztályra megküldi.
(3) Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály – a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával – készíti el, és a gazdasági szakállamtitkár hagyja jóvá.
(4) Amennyiben a Kincstár költségvetési jelentései alapján a fejezetre összesített, éves halmozott kiadási, illetve bevételi teljesítési adatok 5%-át két egymást követő hónapban meghaladják a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, illetve a függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek, a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály köteles megvizsgálni ennek okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket ezen kiadások és bevételek rendezésére. [Ámr. 140. § (5) bekezdés]
(5) Az Áht. 12/B. §-a szerinti hosszú távú kötelezettségvállalásokról szóló adatszolgáltatást a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály végzi a következők szerint:
a) a szerződés megkötését követő 8 napon belül a szakmai kezelő a hosszú távú kötelezettségvállalást a HK02 űrlapon bejelenti a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynak, amely az ellenőrzést követően azt a Kincstár részére 7 napon belül továbbítja,
b) az intézmények esetén, a szerződés megkötését követő 15 napon belül az intézmény vezetője a hosszú távú kötelezettségvállalást a HK02 űrlapon bejelenti a Kincstárnak, valamint a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály útján a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynak,
c) a bejelentések alapján a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály gondoskodik a fejezethez tartozó kötelezettségvállalások összesítéséről, nyilvántartásáról és annak a Kincstár részére történő bejelentéséről a HK01 űrlapon, negyedévenként, legkésőbb a tárgynegyedévet követő 30 napon belül,
d) az intézmények esetén az intézmény vezetője minden év január 20. napjáig köteles a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály útján a Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály részére bejelenteni az előző év december 31-ig szerződés alapján teljesült kifizetetéseket.
Záró rendelkezések
7. § (1) Jelen utasítás a közzétételt követő napon lép hatályba.
(2) Jelen utasítás hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 16/2008. (HÉ 52.) KHEM utasítás.
Melléklet a 21/ 2009. (IV. 3.) KHEM utasításhoz
2008. évi CII. törvény szerint a XVII. KHEM fejezetbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok,
azok szakmai kezelői és a felügyeletet gyakorló felsővezetők
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
---|---|---|---|---|---|
12 |
2 |
4 |
Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítása |
Energiagazdálkodási és Szabályozási Főosztály |
Energetikai |
12 |
2 |
17 |
Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése |
||
12 |
5 |
26 |
Energia Központ Kht. közhasznú feladatai |
||
12 |
2 |
1 |
Energiafelhasználási hatékonyság javítása |
Környezetvédelmi, Megújulóenergia-hordozó |
|
12 |
1 |
9 |
Akadálymentes közlekedés fejlesztése |
Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya |
Közlekedési |
12 |
5 |
10 |
BKSZ működtetésének támogatása |
||
12 |
5 |
14 |
A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése |
||
12 |
2 |
2 |
A közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatai |
Közlekedési Szabályozási Főosztály |
|
12 |
4 |
1 |
Ágazati szabályozási feladatok (hírközlés, közlekedés, infrastruktúra, energetika) |
||
12 |
5 |
15 |
RO-LA gördülő országút |
||
12 |
2 |
19 |
Szakképzési feladatok |
||
12 |
2 |
6 |
Belvízi hajózási alapprogram |
||
12 |
1 |
3 |
Kikötők fejlesztése |
||
12 |
5 |
16 |
Határkikötők működtetése |
Szakmai felügyeletet gyakorló szervezeti egység: |
|
12 |
5 |
1 |
Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése |
Szakmai felügyeletet gyakorló szervezeti egység: |
|
12 |
5 |
2 |
Útpénztár |
||
12 |
5 |
39 |
Autópálya EIB-hitelből |
||
12 |
5 |
8 |
EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása |
||
12 |
5 |
9 |
TEN-T-pályázatok |
||
12 |
5 |
11 |
Kihelyezett szakértői támogatás |
||
12 |
4 |
2 |
Postapiaci liberalizáció |
Hírközlési és Postaügyi Főosztály |
|
12 |
2 |
12 |
EU-szabványok honosítása |
||
12 |
5 |
34 |
Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján |
Miniszteri kabinet |
Kabinetfőnök |
12 |
5 |
35 |
Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok |
||
12 |
5 |
36 |
NATO-tagságból adódó ágazati feladatok |
||
12 |
5 |
37 |
Nemzetközi tagdíjak, nemzetközi kapcsolattal összefüggő feladatok |
EU és Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály |
|
12 |
2 |
8 |
Államigazgatás hatékonyságának növelése |
Gazdasági és ágazatfinanszírozási szakállamtitkár |
Gazdasági |
12 |
7 |
|
Kincstári díjak |
Költségvetési, Tervezés-koordinációs |
|
12 |
8 |
1 |
Fejezeti általános tartalék |
||
12 |
5 |
3 |
Autópálya rendelkezésre állási díja |
Közbeszerzési és PPP Főosztály |
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet |
---|---|---|---|---|---|---|
12 |
5 |
33 |
246078 |
Vasúthálózat fejlesztése |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
Közlekedési |
12 |
5 |
28 |
242367 |
Vasúti fejlesztések EIB-hitelből |
||
12 |
5 |
39 |
282023 |
Közúti Közlekedési Elektronikus Ellenőrzési Rendszer |
||
12 |
5 |
17 |
279123 |
Szolnoki új városi híd építésének előkészítése |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
|
12 |
5 |
5 |
275134 |
A 44-es főút elkészült Békéscsabát elkerülő szakaszain életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése |
||
12 |
5 |
29 |
275123 |
Új kerékpárutak és létesítmények |
||
12 |
5 |
24 |
271501 |
Nemzeti szélessávú stratégia monitoringrendszerének felépítése |
||
12 |
5 |
18 |
257167 |
Hajózási információs rendszer megvalósítása |
||
12 |
5 |
23 |
266045 |
Vasúti információs adatbázis fejlesztése |
||
12 |
5 |
31 |
257189 |
Schengen Alap |
||
12 |
5 |
30 |
265378 |
Kockázati céltartalék |
||
12 |
2 |
9 |
270556 |
Szociális ártámogatás |
Hírközlési és Postaügyi Főosztály |
|
12 |
2 |
14 |
29537 |
Informatikai, hírközlési fejlesztési programok, támogatások, szociálistelefon-támogatás |
Költségvetési, Tervezés-koordinációs |
Gazdasági |
12 |
6 |
|
280845 |
Állami többletfeladatok |
||
12 |
2 |
15 |
270612 |
Információs társadalom stratégiai tervezés és monitoring |
Miniszteri kabinet |
Kabinetfőnök |
12 |
2 |
18 |
280790 |
Közpolitikai kutatások, elemzések |
||
12 |
1 |
1 |
207209 |
A magyarországi uránércbánya bezárása |
Energiagazdálkodási |
Energetikai |
Az utasítást az 5/2010. (II. 19.) KHEM utasítás 8. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2010. február 15. napjával.
Lásd a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 44. § (3) bekezdését.
Lásd a Tv. 44. § (3) bekezdését.
Lásd a Tv. 44. § (3) bekezdését.
Lásd. a Tv. 44. § (3) bekezdését.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás