23/2009. (VI. 3.) KHEM rendelet
23/2009. (VI. 3.) KHEM rendelet
a Magyar Köztársaság területén lévő repülőtereket használó légijárművek földi ellenőrzései végrehajtásának részletes szabályairól1
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 133/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. §2 (1) A rendelet hatálya – az állami repülések céljára szolgáló repülőtér kivételével – a Magyarország területén lévő repülőtereken leszálló, harmadik ország polgári légijárműveinek biztonsági ellenőrzésére és értékelésére terjed ki.
(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvényben (a továbbiakban: Lt.) meghatározott állami légijárművekre, valamint a kevesebb, mint 5700 kg maximális felszállótömegű, nem gazdasági célú légiközlekedési tevékenységet folytató légijárművekre.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl e rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni a Magyarország területén lévő repülőtereken leszálló valamennyi külföldi polgári légijármű földi ellenőrzése során is.
Értelmező rendelkezések
2. §3 E rendelet alkalmazásában
1. földi ellenőrzés: a légiközlekedési hatóság által a SAFA eljárás keretében végzett, harmadik ország polgári légijárműveinek földi biztonsági ellenőrzése és értékelése,
2. harmadik ország polgári légijárműve: olyan külföldi polgári légijármű, amelynek üzemben tartását nem valamely tagállam légiközlekedési hatósága felügyeli,
3. ICAO szabványok: a nemzetközi polgári repülésről Chicagóban, az 1944. évi december hó 7. napján aláírt Egyezmény Függelékeinek kihirdetéséről szóló 2007. évi XLVI. törvény mellékleteként kihirdetett, a nemzetközi polgári repülésről Chicagóban, az 1944. évi december hó 7. napján aláírt Egyezmény Függelékeiben szereplő követelmények,
4. külföldi polgári légijármű: olyan polgári légijármű, amelynek üzemben tartását valamely külföldi állam légközlekedési hatósága felügyeli,
5. repülés megtiltása: a repülőtér elhagyásának hivatalos megtiltása valamely légijármű számára és szükség esetén intézkedések megtétele a repülőtér elhagyásának megakadályozása érdekében,
6. SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft): harmadik ország polgári légijárműveinek földi biztonsági ellenőrzése és értékelése,
7. szabványok: az ICAO szabványok és az ICAO Európai Regionális Kiegészítő Eljárások (ICAO European Regional Supplementary Procedures),
8. tagállam: az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam,
9. Ügynökség: az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).
Információk gyűjtése, cseréje és védelme4
2/A. §5 (1) A légiközlekedési hatóság e rendelet végrehajtása érdekében az alábbi információkat gyűjti:
a) az alábbiakon keresztül elérhető fontos biztonsági információk:
aa) a pilóták jelentései,
ab) a karbantartó szervezetek jelentései,
ac) eseményekről szóló jelentések,
ad) a légiközlekedési hatóságtól független egyéb szervezetek bejelentései,
ae) panaszok,
b) a földi ellenőrzést követően meghozott intézkedésekre vonatkozó információk, például:
ba) légijárműnek repülés folytatásától való eltiltása,
bb) a Magyarországról kitiltott légijármű vagy üzemben tartó,
bc) az előírt javító intézkedések,
bd) kapcsolatok az üzemben tartó illetékes hatóságával,
c) az üzemben tartóra vonatkozó nyomon követési információ, például:
ca) végrehajtott korrekciós intézkedés,
cb) a hiányosság ismételt felmerülése.
(2) Az (1) bekezdésben megjelölt információkat a 3. mellékletben meghatározott SAFA Szabvány Jelentés című bejelentő űrlapon kell írásba foglalni.
(3) A légiközlekedési hatóság kapcsolatot tart és kölcsönösen információt cserél más tagállamok illetékes hatóságaival. Valamelyik illetékes hatóság kérésére ez az információ tartalmazza azoknak a Magyarország területén található repülőtereknek a jegyzékét, amelyek nyitva állnak a nemzetközi légiforgalom előtt, naptári évenként jelezve a végrehajtott földi ellenőrzések számát, valamint a harmadik országok légijárműveinek a jegyzéken szereplő valamennyi repülőtéren végzett mozgásainak a számát.
(4) A jelentéseknek az Lt. 3/B. § (3)–(4) bekezdés szerinti rendelkezésre bocsátására vonatkozó szabályokat a SAFA Szabvány Jelentés vonatkozásában is alkalmazni kell.
(5) A SAFA Szabvány Jelentésben és a SAFA Földi ellenőrzési jelentésben szereplő információk Lt. 3/B. § (3)–(4) bekezdés szerinti rendelkezésre bocsátása történhet a központi SAFA adatbázisba való felvétellel is.
(6) A más tagállam illetékes hatóságától kapott SAFA Szabvány Jelentésben vagy SAFA Földi ellenőrzési jelentésben szereplő információk kezelésére a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény védett adatokra vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni. A más tagállam illetékes hatóságától kapott információkat a légiközlekedési hatóság kizárólag e rendelet végrehajtásának céljából használhatja fel.
Az ellenőrzés lefolytatása
3. §6 (1) A légiközlekedési hatóság elrendeli annak a harmadik országbeli polgári légijárműnek a földi ellenőrzését, amely valamely Magyarország területén található, a nemzetközi légiközlekedés számára nyitva álló repülőtéren száll le, és felmerül annak a gyanúja, hogy nem felel meg a szabványoknak. Az ilyen eljárások végrehajtása során a légiközlekedési hatóság különös figyelmet fordít az olyan légijármű átvizsgálására, amelyre vonatkozóan:
a) a nem megfelelő karbantartási állapotra, nyilvánvaló károsodásra vagy hibákra utaló információt kapott,
b) jelentést kapott, hogy a légijármű a magyar légtérbe történt belépés óta olyan szokatlan manővereket hajt végre, amelyek súlyos biztonsági aggályokat vetnek fel,
c) a korábbi földi ellenőrzés olyan hiányosságokat tárt fel, amelyek alapján súlyos aggályok merülnek fel a légijármű szabványoknak való megfelelését illetően, és a légiközlekedési hatóság e hiányosságok megszüntetésének az elmulasztását vélelmezi,
d) bizonyítékok utalnak arra, hogy a lajstromozó ország illetékes hatósága nem megfelelően végzi el a szükséges biztonsági ellenőrzéseket, vagy
e) a 2/A. § (1) bekezdése szerinti valamelyik információ aggályokat vet fel az üzemben tartóval kapcsolatban, vagy az ugyanazon üzemben tartó által használt légijármű korábbi földi ellenőrzése hiányosságokat tárt fel.
(2) A légiközlekedési hatóság a 351/2008/EK bizottság rendelet 2. cikkében előírt rangsorolási kritériumok alapján soron kívül ellenőrzi a légijárműveket.
(3) A légiközlekedési hatóság a földi ellenőrzést előre elkészített földi ellenőrzési terv alapján végzi.
(4) A légiközlekedési hatóság konkrét gyanú hiányában szúrópróbaszerű földi ellenőrzést is elrendelhet. A szúrópróbaszerűen kiválasztott légijármű kiválasztását és földi ellenőrzését megkülönböztetéstől mentesen kell végrehajtani.
4. §7 A földi ellenőrzés során a légiközlekedési hatóság a szabványoknak, továbbá a légijármű gyártójának előírásainak történő megfelelést vizsgálja.
5. §8 A légiközlekedési hatóság az ellenőrzést az 1. mellékletben szereplő SAFA Földi ellenőrzési jelentés szerinti lista (a továbbiakban: ellenőrzési lista) alapján hajtja végre.
6. § (1) Az ellenőrzés során a fő ellenőrzési területek a következők:
a)9 a légijármű külső szemrevételezéssel történő ellenőrzése,
b) a pilótafülke ellenőrzése,
c) az utaskabin és a rakodóterek ellenőrzése.
(2) Ha az ellenőrzést két vagy több ellenőr végzi, a fő ellenőrzési területek feloszthatóak az ellenőrök között.
(3)10 A földi ellenőrzést olyan ellenőröknek kell végezni, akik azon a szakterületen, amelyre az ellenőrzés kiterjed, a szükséges ismeretek birtokában vannak, azaz az ellenőrzési jelentés szerinti lista valamennyi tételének megvizsgálása esetében rendelkezniük kell műszaki, légialkalmassági és üzemben tartási ismeretekkel.
7. § (1)11 Az ellenőrzés során az üzemben tartó képviseletére a légijármű parancsnoka, annak távollétében a légijármű személyzetének tagja vagy az üzemben tartó képviselője (a továbbiakban együtt: képviselő) jogosult.
(2)12 A földi ellenőrzés fedélzeten való megkezdését megelőzően az ellenőrök kötelesek igazolni magukat a légijármű parancsnoka vagy annak távollétében a repülőszemélyzet egy tagja vagy az üzemben tartó rangidős képviselője előtt. Ha az ellenőröknek nem áll módjukban értesíteni az üzemben tartó képviselőjét vagy ilyen képviselő nincs jelen a légijármű fedélzetén vagy közelében, akkor a földi ellenőrzést el kell halasztani, és egy későbbi időpontban kell végrehajtani. Indokolt esetben az ellenőrök dönthetnek a földi ellenőrzés elvégzése mellett, de ez csak a légijármű külső szemrevételezésére korlátozódhat.
8. § Az ellenőrzésnek a rendelkezésre álló időn belül az ellenőrzési listában szereplő tételeket kell tartalmaznia. Ha az ellenőrzési lista szerinti teljes ellenőrzés lefolytatására nincs lehetőség, az ellenőrzés korlátozódhat az ellenőrzési lista egyes tételeire. A megvizsgálandó tételeket ekkor – a földi ellenőrzéshez rendelkezésre álló időhöz és forrásokhoz mérten – a SAFA célkitűzéseivel összhangban kell kiválasztani.
9. §13 A földi ellenőrzés nem késleltetheti a légijármű indulását, kivéve, ha aggály merül fel a repülés előkészítésének megfelelőségével, a légijármű légialkalmasságával vagy bármely, a légijármű és utasai biztonságát közvetlenül érintő körülménnyel kapcsolatban.
A megállapítások kategorizálása
10. §14 (1) A földi ellenőrzés során a légiközlekedési hatóság az ellenőrizendő tételekkel kapcsolatosan
a) 1. kategóriájú megállapítást tesz, ha az ellenőrzött légijármű tulajdonságainak a szabványokban rögzített megfelelőségi követelményektől való eltérésének a szintje biztonsági szempontból kis jelentőségűnek tekinthető,
b) 2. kategóriájú megállapítást tesz, ha az ellenőrzött légijármű tulajdonságainak a szabványokban rögzített megfelelőségi követelményektől való eltérésének a szintje biztonsági szempontból jelentősnek tekinthető,
c) 3. kategóriájú megállapítást tesz, ha az ellenőrzött légijármű tulajdonságainak a szabványokban rögzített megfelelőségi követelményektől való eltérésének a szintje biztonsági szempontból nagy jelentőségűnek tekinthető.
(2) A légiközlekedési hatóság a földi ellenőrzési eljárás során a megállapítások kategorizálásával kapcsolatosan az Ügynökség által kidolgozott és közzétett útmutatásokat alkalmazza.
Követő intézkedések15
11. § (1)16 Valamennyi földi ellenőrzést követően – függetlenül annak eredményétől – a légiközlekedési hatóság szóban tájékoztatja a légijármű parancsnokát vagy annak távollétében a repülőszemélyzet tagját vagy az üzemben tartó rangidős képviselőjét az ellenőrzés eredményéről, és átadja részére a 2. melléklet szerinti ellenőrzési tanúsítványt. Ha az ügyfél vagy képviselője az ellenőrzési tanúsítvány átvételét megtagadja, az ellenőr ezt a tényt rögzíti az ellenőrzési tanúsítványon (1. típusú intézkedés).
(2)17 Ha az ellenőrzés során a légiközlekedési hatóság 2. vagy 3. kategóriájú megállapítást tesz, a légiközlekedési hatóság
a)18 az ügyfelet a javító intézkedések elvégzésére, és annak a légiközlekedési hatóság részére való igazolására kötelezi, és
b)19 a felügyeletet ellátó – az üzemben tartó székhelye vagy a légijármű lajstromozása szerinti – állam légiközlekedési hatóságát írásban értesíti a légijármű ellenőrzésének eredményéről, amelyben szükség esetén az a) pont szerinti javító intézkedések megfelelőségének megerősítését is kérheti [az a) és b) pontban foglaltak együtt: 2. típusú intézkedés].
(3)20 Ha az ellenőrzés során a légiközlekedési hatóság 3. kategóriájú megállapítást tesz, a légiközlekedési hatóság
a)21 a légijármű felszállását csak a repülési üzemének az ellenőrzés során megállapított hiányosságoknak megfelelő korlátozása mellett engedélyezi, ha azt állapítja meg, hogy a repülési üzem korlátozása mellett a légijármű biztonságosan üzemeltethető (3a. típusú intézkedés),
b) javító intézkedések felszállást megelőző elvégzését rendeli el, ha anélkül a biztonságos üzemeltetés nem biztosítható (3b. típusú intézkedés),
c)22 a veszély elhárításáig repülési tilalmat rendel el, és erről haladéktalanul tájékoztatja a légijármű lajstromozó állama szerinti légiközlekedési hatóságot, a légiforgalmi szolgálatokat és az érintett repülőteret, ha a javító intézkedések megtételének elmulasztása közvetlen biztonsági kockázatot jelentene a légijárműre és utasaira nézve, és a légiközlekedési hatóság megalapozottan feltételezi, hogy a légijármű üzemben tartója a javítást a felszállás előtt nem végezné el (3c. típusú intézkedés), vagy
d) azonnali üzemeltetési tilalmat rendel el, ha az üzemeltetés közvetlen és nyilvánvaló biztonsági kockázatot jelent (3d. típusú intézkedés).
(4)23 A (3) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott esetben a légiközlekedési hatóság engedélyezhet egy helyváltoztatásra szolgáló, nem kereskedelmi célú repülőutat a karbantartó bázisra.
(5)24 A (3) bekezdés d) pontjában meghatározott esetben a légiközlekedési hatóság kezdeményezése alapján hivatalosan értesíteni kell az Európai Bizottságot a megtett intézkedésekről.
(6)25 Légijárműre vonatkozó felszállási tilalom elrendelése esetén a légiközlekedési hatóság az érintett légijármű üzemben tartásáért felelős állammal vagy a légijármű lajstromozása szerinti állammal összehangolva előírhatja azokat a szükséges feltételeket, amelyek szerint a légijármű számára engedélyezhető a nem gazdasági célú átrepülés olyan repülőtérre, ahol a hiányosságokat kijavíthatják. Ha a hiányosság érinti a légijármű légialkalmassági bizonyítványának érvényességét, a felszállási tilalom csak akkor szüntethető meg, ha az üzemben tartó megszerzi azon állam vagy államok engedélyét, amely vagy amelyek fölött az adott repülés során a légijármű átrepül.
12. § (1) Az ellenőrzést követően az ellenőr az ellenőrzés eredményét, az esetleges megállapításokat feltünteti a SAFA Földi ellenőrzési jelentésben.
(2)26 A SAFA Földi ellenőrzési jelentést – tartalmától függetlenül – legkésőbb 15 munkanappal az ellenőrzés időpontját követően a légiközlekedési hatóság rögzíti a központi SAFA-adatbázisban.
13. §27 A légiközlekedési hatóság havonta jelentést küld az Ügynökség részére az ellenőrzéseket követő intézkedések állásáról.
Az ellenőrökkel kapcsolatos rendelkezések
14. § (1) Ellenőrzést az végezhet, aki eredményesen részt vett
a) a SAFA képző szervezet által tartott elméleti képzésen,
b)28 a SAFA képző szervezet által tartott vagy a légiközlekedési hatóság által kinevezett vezető ellenőr által tartott gyakorlati képzésen, és
c)29 a légiközlekedési hatóság által kinevezett vezető ellenőr által végzett ellenőrzéssorozatból álló munkahelyi képzésen.
(2) Az ellenőrnek az ellenőrzési lista valamennyi tétele megvizsgálása esetén rendelkeznie kell műszaki, légialkalmassági és légijármű üzemben tartási ismeretekkel.
15. §30 Az ellenőrzés végzésére jogosító felkészítő képzésekre az a személy jelentkezhet, aki légijármű-vezető, vagy légijármű-szerelő részére előírt légiközlekedési képzettséggel, vagy a következő ellenőrzési területtel kapcsolatos gyakorlati ismeretekkel rendelkezik:
a) légijármű üzemben tartása,
b) személyzet szakszolgálati engedélyei,
c) légijármű légi alkalmassága, vagy
d) veszélyes áruk.
16. § Ellenőrzést nem végezhet, az aki
a) rendszeres továbbképzésen nem vesz részt a SAFA képző szervezet által végzett elméleti képzés keretében, és
b)31 legalább az Ügynökség által kidolgozott és közzétett útmutatóban minimálisan meghatározott számú ellenőrzést nem hajt végre az utoljára teljesített SAFA képzést követő 12 hónapos időszakon belül, kivéve ha az ellenőr a SAFA keretében földi ellenőrzésre jogosult valamely állam (a továbbiakban: tagállam) légiközlekedési hatóságának képesített légi-üzembentartási vagy légialkalmassági ellenőre, és rendszeresen végzi a tagállam által kiadott engedéllyel rendelkező üzemben tartók légijárműveinek ellenőrzését.
SAFA képző szervezet
17. §32 SAFA képzést a légiközlekedési hatóság szervezetén belül létrehozott SAFA képző szervezet, vagy külső szervezetként
a) más tagállam légiközlekedési hatóságának SAFA képző szervezete, valamint
b) független SAFA képző szervezet
végezhet.
18. § (1)33 A légiközlekedési hatóság biztosítja, hogy a szervezetén belül létrehozott SAFA képző szervezet képzése összhangban legyen az Ügynökség által kidolgozott és közzétett vonatkozó követelményrendszerrel.
(2)34 A légiközlekedési hatóság szükség szerint módosítja a szervezetén belül létrehozott SAFA képző szervezet képzési programját az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség szabványosítási vizsgálatok elvégzésével kapcsolatos munkamódszereiről szóló, 2006. május 16-i 736/2006/EK bizottsági rendeletben meghatározottak szerint végzett szabványosítási vizsgálatok során az Ügynökség által tett javaslatoknak megfelelően.
18/A. §35 (1) Külső SAFA képző szervezet akkor alkalmazható, ha a légiközlekedési hatóság az általa kidolgozott értékelési rendszer alapján megállapítja, hogy a külső SAFA képző szervezet által tartott képzés összhangban van az Ügynökség által kidolgozott és közzétett tanmenettel.
(2) A légiközlekedési hatóság által a külső SAFA képző szervezet értékelésére kidolgozott rendszernek egyszerűnek, átláthatónak és arányosnak kell lennie, valamint figyelembe kell vennie az Ügynökség által az értékelésre kidolgozott és közzétett útmutató dokumentumot. Az értékelés emellett figyelembe veheti a más tagállamok által végzett értékeléseket is.
(3) A légiközlekedés hatóság kérheti az Ügynökséget az oktatási szervezet értékelésére, valamint olyan tanácsadásra, amely alapján a légiközlekedési hatóság önálló értékelést végezhet.
(4) A légiközlekedési hatóság szükség szerint módosítja az (1) bekezdésben meghatározott értékelési rendszerét az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség szabványosítási vizsgálatok elvégzésével kapcsolatos munkamódszereiről szóló, 2006. május 16-i 736/2006/EK bizottsági rendeletben meghatározottak szerint végzett szabványosítási vizsgálatok során az Ügynökség által tett javaslatoknak megfelelően.
Vezető ellenőrök
19. § (1)36 A légiközlekedési hatóság olyan vezető ellenőrt nevezhet ki, aki a légiközlekedési hatóság vagy más tagállam légiközlekedési hatóságának felkérésére – a légiközlekedési hatóság jóváhagyásával – oktatóként részt vehet a hazai vagy más tagállam SAFA ellenőreinek gyakorlati vagy munkahelyi képzésében.
(2) Vezető ellenőrnek az nevezhető ki, aki
a) a kinevezését megelőző három éves időszakban képesített ellenőrként tevékenykedett, és
b) a kinevezését megelőző három éves időszakban legalább 36 alkalommal végzett ellenőrzést.
(3)37 A vezető ellenőr által végzett gyakorlati vagy munkahelyi képzést az Ügynökség által kidolgozott és közzétett útmutató dokumentumnak megfelelően kell lefolytatni.
(4)38 A légiközlekedési hatóság más állam légiközlekedési hatósága által kinevezett vezető ellenőrt is alkalmazhat, amennyiben az megfelel e rendelet követelményeinek.
Záró rendelkezések
20. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
(2)39 Azokat az ellenőröket, akik 2008. október 20-án rendelkeztek a 15. § szerinti képzettségi vagy gyakorlati ismeretekkel és megfeleltek a 16. § b) pontja szerinti feltételnek, valamint 2010. július 1-jéig részt vettek egy SAFA képző szervezet által szervezett továbbképzésen, majd ezt követően a 16. § a) pontja szerint tartott rendszeres továbbképzésen, e rendelet szerint képesített ellenőrnek kell tekinteni.
21. § (1)40 Ez a rendelet
a) a harmadik országok közösségi repülőtereket használó légi járműveinek biztonságáról szóló, 2004. április 21-i 2004/36/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és
b) a 2004/36/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének a közösségi repülőtereket használó légijárművek földi ellenőrzésének végrehajtási feltételei tekintetében történő módosításáról szóló, 2008. április 16-i 2008/49/EK bizottsági irányelvnek
való megfelelést szolgálja.
(2) Ez a rendelet a 2004/36/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a közösségi repülőtereket használó légi járművek földi ellenőrzésének rangsorolása tekintetében történő végrehajtásáról szóló, 2008. április 16-i 351/2008/EK bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.
1. melléklet a 23/2009. (VI. 3.) KHEM rendelethez41
Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatal Magyarország SAFA Földi ellenőrzési jelentés Szám: _ _ _ _--_ _ _ _--_ _ _ Forrás: RI Dátum: ___-__-___ Hely: __________ Helyi idő: __-__ Üzemeltető: __ AOC-szám: __________ Állam: __ Üzemeltetés típusa: __________ Útvonal:-ból: __________ Járatszám: __________ Útvonal: -ba/be __________ Járatszám: __________ Bérlő üzemeltető*: _____ A bérbevevő állama*: __________ * (értelemszerűen) A légijármű típusa: __________ Lajstromjel: __________ A légijármű konfigurációja: __________ Gyári száma: __________ Repülőszemélyzet: Szakszolgálati engedélyt kibocsátó állam: ____________________________ Szakszolgálati engedélyt kibocsátó második állam*: ____________________________ * (értelemszerűen) Megállapítások: |
|||||||
Kód / |
Std / |
Hiv. / |
Kat. / |
Megállapítás |
Részletes leírás |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
A végrehajtott intézkedés típusa: Részletes leírás: ⬜ 3d) Az üzemeltetés azonnali tilalma ⬜ 3c) Az ellenőrző hatóság megtiltja a felszállást ………………………………………….. ⬜ 3b) Felszállás előtti korrekciós intézkedések ………………………………………….. ⬜ 3a) A légi járművek repülési üzemének korlátozása ………………………………………….. ⬜ 2) A hatóság és az üzemeltető tájékoztatása ⬜ 1) A parancsnok tájékoztatása További információk (ha vannak) |
|||||||
|
|
|
|||||
Az ellenőrzést végző neve vagy azonosítója: _____________________ – Ez a jelentés azt jelzi, hogy ez alkalommal az ellenőrzés során mit állapítottak meg, és nem tekinthető annak megállapításának, hogy a légijármű alkalmas a tervezett repülésre. – A jelentésben benyújtott adatokon változtathatnak annak érdekében, hogy helyes szövegezéssel kerüljenek a SAFA-adatbázisba. |
|
Tétel |
Ellenőrizve |
Megjegyzés |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
A. Pilótafülke |
|
|
||||
|
Általános |
|
|
|
|
|
|
1. |
Általános állapot |
1. |
|
|
1. |
|
|
2. |
Vészkijárat |
2. |
|
|
2. |
|
|
3. |
Felszerelés |
3. |
|
|
3. |
|
|
|
Dokumentáció |
|
|
|
|
|
|
4. |
Kézikönyvek |
4. |
|
|
4. |
|
|
5. |
Ellenőrző listák |
5. |
|
|
5. |
|
|
6. |
Rádiónavigációs térképek |
6. |
|
|
6. |
|
|
7. |
Minimálisan szükséges berendezések listája |
7. |
|
|
7. |
|
|
8. |
Lajstromozási bizonyítvány |
8. |
|
|
8. |
|
|
9. |
Zajbizonyítvány (adott esetben) |
9. |
|
|
9. |
|
|
10. |
AOC vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
10. |
|
|
10. |
|
|
11. |
Rádióengedély |
11. |
|
|
11. |
|
|
12. |
Légialkalmassági bizonyítvány |
12. |
|
|
12. |
|
|
|
Repülési adatok |
|
|
|
|
|
|
13. |
Repülés előkészítése |
13. |
|
|
13. |
|
|
14. |
Terhelési és súlypontszámítási adatlap |
14. |
|
|
14. |
|
|
|
Biztonsági berendezések |
|
|
|
|
|
|
15. |
Kézi tűzoltó készülékek |
15. |
|
|
15. |
|
|
16. |
Mentőmellények/mentőövek |
16. |
|
|
16. |
|
|
17. |
Biztonsági heveder |
17. |
|
|
17. |
|
|
18. |
Oxigénberendezés |
18. |
|
|
18. |
|
|
19. |
Kézilámpa |
19. |
|
|
19. |
|
|
|
Repülőszemélyzet |
|
|
|
|
|
|
20. |
Repülőszemélyzet szakszolgálati engedélyei |
20. |
|
|
20. |
|
|
|
Repülési utasítás/Műszaki napló vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
|
|
|
|
|
|
21. |
Repülési utasítás vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
21. |
|
|
21. |
|
|
22. |
Karbantartások jegyzéke |
22. |
|
|
22. |
|
|
23. |
A hibákat és kijavításukat rögzítő napló (beleértve a műszaki naplót) |
23. |
|
|
23. |
|
|
24. |
Repülés előtti ellenőrzés |
24. |
|
|
24. |
|
|
|
B. Biztonság/utaskabin |
|
|
|
|
|
|
1. |
Általános belső állapot |
1. |
|
|
1. |
|
|
2. |
Utaskísérő állomáshelye és a személyzet pihenőhelye |
2. |
|
|
2. |
|
|
3. |
Elsősegélykészlet/Sürgősségi orvosi készlet |
3. |
|
|
3. |
|
|
4. |
Kézi tűzoltó készülékek |
4. |
|
|
4. |
|
|
5. |
Mentőmellények/Mentőeszközök |
5. |
|
|
5. |
|
|
6. |
A biztonsági övek és az ülések állapota |
6. |
|
|
6. |
|
|
7. |
A vészkijárat, a vészkijárat világítása és jelölése, zseblámpák |
7. |
|
|
7. |
|
|
8. |
Csúszdák/mentőtutajok (ha szükséges), vészrádió |
8. |
|
|
8. |
|
|
9. |
Oxigénellátás (a személyzeté és az utasoké) |
9. |
|
|
9. |
|
|
10. |
Biztonsági utasítások |
10. |
|
|
10. |
|
|
11. |
Utaskísérők |
11. |
|
|
11. |
|
|
12. |
Hozzáférés a vészkijáratokhoz |
12. |
|
|
12. |
|
|
13. |
Utasok kézipoggyászának biztonsága |
13. |
|
|
13. |
|
|
14. |
Elegendő ülőhely |
14. |
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Légijármű állapota |
|
|
|
|
|
|
1. |
Általános külső állapot |
1. |
|
|
1. |
|
|
2. |
Ajtók és nyílások |
2. |
|
|
2. |
|
|
3. |
Kormányfelületek |
3. |
|
|
3. |
|
|
4. |
Kerekek, gumiabroncsok és fékek |
4. |
|
|
4. |
|
|
5. |
Futómű csúszó-, vagy úszótalpa |
5. |
|
|
5. |
|
|
6. |
Futógondola |
6. |
|
|
6. |
|
|
7. |
Hajtómű és felfüggesztése |
7. |
|
|
7. |
|
|
8. |
Ventillátorlapátok |
8. |
|
|
8. |
|
|
9. |
Légcsavarok, (fő- és farok-) rotorok |
9. |
|
|
9. |
|
|
10. |
Nyilvánvaló Javítások |
10. |
|
|
10. |
|
|
11. |
Nyilvánvaló, meg nem javított károsodások |
11. |
|
|
11. |
|
|
12. |
Szivárgás |
12. |
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Teheráru |
|
|
|
|
|
|
1. |
A poggyásztér általános állapota |
1. |
|
|
1. |
|
|
2. |
Veszélyes áruk |
2. |
|
|
2. |
|
|
3. |
A fedélzeten lévő teheráru biztonsága |
3. |
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Általános |
|
|
|
|
|
|
1. |
Általános |
1. |
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
National Aviation Authority (name) (State) SAFA Ramp Inspection Report NR: _ _ _ _--_ _ _ _--_ _ _ Source: RI Data: ___-__-___ Place: __________ Local time: __-__ Operator: __ AOC Number: __________ State: __ Type of Operation: __________ Route from: __________ Flight Number: __________ Route to __________ Flight Number: __________ Chartered by Operator*: _____ Charterer’s State*: __________ * (where applicable) Aircraft Type: __________ Registration Marks: __________ Aircraft Configuration: __________ Construction Number: __________ Flight crew: State of Licensing: ____________________________ 2nd State of Licensing *: ____________________________ * (where applicable) Findings: |
|||||||
Code / |
Std / |
Ref. / |
Cat. / |
Finding |
Detailed Description |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
_._._ |
_ |
_._._ |
_ |
………………………………………….. |
………………………………………….. |
||
Class of actions taken: Detailed Description: ⬜ 3d) Immediate operating ban ⬜ 3c) Aircraft grounded by inspecting NAA ………………………………………….. ⬜ 3b) Corrective actions before flight ………………………………………….. ⬜ 3a) Restriction on aircraft flight operation ………………………………………….. ⬜ 2) Infornmation to the Authority and Operator ⬜ 1) Infornmation to Captain Additional information (if any) |
|||||||
|
|
|
|||||
Inspector’s names or numbers: _____________________ – This report represents an indication of what was found on this occasion and must not be construed as a determination that the aircraft is fit for the intended flight. – Data submitted in this report can be subject to changes for correct wording upon entering into the SAFA database. |
|
Item Code |
Checked |
Remark |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
A. Flight Deck |
|
|
|||||||||||||
|
General |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1 |
General Condition |
1 |
|
|
1. 1 |
|
|
|||||||||
2 |
Emergency Exit |
2 |
|
|
2. |
|
|
|||||||||
3 |
Equipment |
|
3 |
|
|
3. |
|
|
||||||||
|
Documentation |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
4 |
Manuals |
|
|
4 |
|
|
4. |
|
|
|||||||
5 |
Checklists |
|
5 |
|
|
5. |
|
|
||||||||
6 |
Radio Navigation Charts |
6 |
|
|
6. |
|
|
|||||||||
7 |
Minimum Equipment List |
7 |
|
|
7. |
|
|
|||||||||
8 |
Certificate of registration |
8 |
|
|
8. |
|
|
|||||||||
9 |
Noise certificate (where applicable) |
9 |
|
|
9. |
|
|
|||||||||
10 |
AOC or equivalent |
|
10 |
|
|
10. |
|
|
||||||||
11 |
Radio licence |
11 |
|
|
11. |
|
|
|||||||||
12 |
Certificate of Airworthiness (C of A) |
|
12 |
|
|
12. |
|
|
||||||||
|
Flight data |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
13 |
Flight preparation |
13 |
|
|
13. |
|
|
|||||||||
14 |
Weight and balance sheet |
14 |
|
|
14. |
|
|
|||||||||
|
Safety Equipment |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
15 |
Hand fire extinguishers |
15 |
|
|
15. |
|
|
|||||||||
16 |
Life jackets / flotation device |
|
16 |
|
|
16. |
|
|
||||||||
17 |
Harness |
|
17 |
|
|
17. |
|
|
||||||||
18 |
Oxygen equipment |
18 |
|
|
18. |
|
|
|||||||||
19 |
Flash Light |
|
19 |
|
|
19. |
|
|
||||||||
|
Flight Crew |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
20 |
Flight crew licence |
20 |
|
|
20. |
|
|
|||||||||
|
Journey Log Book / Technical Log or equivalent |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
21 |
Journey Log Book, or equivalent |
|
21 |
|
|
21. |
|
|
||||||||
22 |
Maintenance release |
22 |
|
|
22. |
|
|
|||||||||
23 |
Defect notification and rectification (incl. Tech Log) |
23 |
|
|
23. |
|
|
|||||||||
24 |
Pre-flight inspection |
24 |
|
|
24. |
|
|
|||||||||
|
B. Safety / Cabin |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1. |
General Internal Condition |
1 |
|
|
1 |
|
|
|||||||||
2. |
Cabin attendant’s station and crew rest area |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||||
3. |
First Aid Kit/ Emergency medical kit |
|
3 |
|
|
3 |
|
|
||||||||
4. |
Hand fire extinguishers |
4 |
|
|
4 |
|
|
|||||||||
5. |
Life jackets / Flotation devices |
|
5 |
|
|
5 |
|
|
||||||||
6. |
Seat belt and seat condition |
|
6 |
|
|
6 |
|
|
||||||||
7. |
Emergency exit, lighting and marking, Torches |
7 |
|
|
7 |
|
|
|||||||||
8. |
Slides /Life-Rafts (as required), ELT |
|
|
8 |
|
|
8 |
|
|
|||||||
9. |
Oxygen Supply (Cabin Crew and Passengers) |
9 |
|
|
9 |
|
|
|||||||||
10. |
Safety Instructions |
10 |
|
|
10 |
|
|
|||||||||
11. |
Cabin crew members |
11 |
|
|
11 |
|
|
|||||||||
12. |
Access to emergency exits |
12 |
|
|
12 |
|
|
|||||||||
13. |
Safety of passenger baggage’s |
13 |
|
|
13 |
|
|
|||||||||
14. |
Seat capacity |
14 |
|
|
14 |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
C. Aircraft Condition |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1. |
General external condition |
1 |
|
|
1 |
|
|
|||||||||
2. |
Doors and hatches |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||||
3. |
Flight controls |
3 |
|
|
3 |
|
|
|||||||||
4. |
Wheels, tyres and brakes |
4 |
|
|
4 |
|
|
|||||||||
5. |
Undercarriage skids/floats |
5 |
|
|
5 |
|
|
|||||||||
6. |
Wheel well |
|
6 |
|
|
6 |
|
|
||||||||
7. |
Powerplant and pylon |
7 |
|
|
7 |
|
|
|||||||||
8. |
Fan blades |
|
8 |
|
|
8 |
|
|
||||||||
9. |
Propellers, Rotors (main & tail) |
|
9 |
|
|
9 |
|
|
||||||||
10. |
Obvious repairs |
10 |
|
|
10 |
|
|
|||||||||
11. |
Obvious unrepaired damage |
11 |
|
|
11 |
|
|
|||||||||
12. |
Leakage |
|
12 |
|
|
12 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
D. Cargo |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1. |
General condition of cargo compartment |
1 |
|
|
1 |
|
|
|||||||||
2. |
Dangerous Goods |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||||
3. |
Safety of cargo on board |
3 |
|
|
3 |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
E. General |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1. |
General |
1. |
|
|
2. |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
2. melléklet a 23/2009. (VI. 3.) KHEM rendelethez
Ellenőrzési tanúsítvány |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Dátum: |
Idő: |
Hely: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Üzemeltető: |
Állam: |
AOC-szám: |
||||||||||||||||||||||||||||||
Útvonal: -ból |
Járatszám: |
Útvonal: -ba/-be |
Járatszám: |
|||||||||||||||||||||||||||||
Repülés típusa: |
|
Bérlő üzemben tartó: |
A légi jármű típusa: |
A légi jármű konfigurációja: |
||||||||||||||||||||||||||||
A bérbevevő állama: |
Lajstromjel: |
Gyári száma: |
||||||||||||||||||||||||||||||
Szakszolgálati engedélyt kibocsátó állam(ok): |
Az átvétel igazolása(*) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Név: ……………………………………. Beosztás: ……………………………… |
Aláírás: ………………………………. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
Ell. |
Megj. |
|
|
|
|
|
|
|
Ell. |
Megj. |
|
|
|
|
Ell. |
Megj. |
|
||||||||||
|
A |
Pilótafülke |
|
|
Repülőszemélyzet |
|
C |
A légi jármű állapota |
|
|||||||||||||||||||||||
|
1 |
Általános állapot |
|
|
|
20 |
Repülőszemélyzet szakszolgálati engedélyei |
|
|
|
1 |
Általános külső állapot |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
2 |
Vészkijárat |
|
|
|
|
Repülési utasítás/Műszaki napló vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
|
2 |
Ajtók és nyílások |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
3 |
Felszerelés |
|
|
|
21 |
Repülési utasítás vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
|
|
|
3 |
Kormányfelületek |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
Dokumentáció |
|
22 |
Karbantartások jegyzéke |
|
|
|
4 |
Kerekek, gumiabroncsok és fékek |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
4 |
Kézikönyvek |
|
|
|
23 |
A hibákat és kijavításukat rögzítő napló (beleértve a műszaki naplót) |
|
|
|
5 |
Futómű csúszó- vagy úszótalpa |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
5 |
Ellenőrző listák |
|
|
|
24 |
Repülés előtti ellenőrzés |
|
|
|
6 |
Futóműgondola |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
6 |
Rádiónavigációs térképek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Hajtómű és felfüggesztése |
|
|
|
|||||||||||||
|
7 |
Minimálisan szükséges berendezések listája |
|
|
|
B |
Biztonság/utaskabin |
|
|
|
|
8 |
Ventillátorlapátok |
|
|
|
||||||||||||||||
|
8 |
Lajstromozási bizonyítvány |
|
|
|
1 |
Általános belső állapot |
|
|
|
9 |
Légcsavarok, (fő- és farok-) rotorok |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
9 |
Zajbizonyítvány (adott esetben) |
|
|
|
2 |
Utaskísérő állomáshelye és a személyzet pihenőhelye |
|
|
|
10 |
Nyilvánvaló javítások |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
10 |
AOC vagy ezzel egyenértékű dokumentum |
|
|
|
3 |
Elsősegélykészlet/Sürgősségi orvosi készlet |
|
|
|
11 |
Nyilvánvaló, meg nem javított károsodások |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
11 |
Rádióengedély |
|
|
|
4 |
Kézi tűzoltó készülékek |
|
|
|
12 |
Szivárgás |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
12 |
Légialkalmassági bizonyítvány |
|
|
|
5 |
Mentőmellények /Mentőeszközök |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
Repülési adatok |
|
|
|
6 |
A biztonsági övek és az ülések állapota |
|
|
|
D |
Teheráru |
|
|||||||||||||||||||
|
13 |
Repülés előkészítése |
|
|
|
7 |
A vészkijárat, a vészkijárat világítása és jelölése, zseblámpák |
|
|
|
1 |
A poggyásztér általános állapota |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
14 |
Terhelési és súlypontszámítási adatlap |
|
|
|
8 |
Csúszdák/mentőtutajok (ha szükséges), vészrádió |
|
|
|
2 |
Veszélyes áruk |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
Biztonsági berendezések |
|
9 |
Oxigénellátás (a személyzeté és az utasoké) |
|
|
|
3 |
A fedélzeten lévő teheráru biztonsága |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
15 |
Kézi tűzoltó készülékek |
|
|
|
10 |
Biztonsági utasítások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
16 |
Mentőmellények / mentőgyűrűk |
|
|
|
11 |
Utaskísérők |
|
|
|
E |
Általános |
|
|||||||||||||||||||
|
17 |
Biztonsági heveder |
|
|
|
12 |
Hozzáférés a vészkijáratokhoz |
|
|
|
1 |
Általános |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
18 |
Oxigénberendezés |
|
|
|
13 |
Utasok kézipoggyászának biztonsága |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
19 |
Kézilámpa |
|
|
|
14 |
Elegendő ülőhely |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
A végrehajtott intézkedés típusa |
|
Tétel |
Megjegyzése(ek) |
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3c) Az ellenőrző hatóság megtiltja a felszállást |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3b) Felszállás előtti korrekciós intézkedések |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3a) A légi járművek repülési üzemének korlátozása |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
(2) A hatóság és az üzemeltető tájékoztatása |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(1) A parancsnok tájékoztatása |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
(0) Nincs megjegyzés |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Az ellenőrzést végző(k) neve(i) és azonosító(i) |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
(*) Bármely személyzeti tagnak vagy az ellenőrzött üzemeltető más képvielőjének aláírasa ezen a dokumentumon semmi esetre sem jelenti azt, hogy az illető elfogadja a felsorolt megállapításokat, csupán annak megerősítését, hogy a dokumentumon jelzett helyen és időpontban a légi járművet ellenőrizték. Ez a jelentés azt jelzi,hogy ez alkalommal az ellenőrzés során mit állapítottak meg, és nem tekinthető annak megállapításának, hogy a légi jármű alkalmas a tervezett repülésre. A jelentésben megadott adatokon változtathatnak annak érdekében, hogy helyes szövegezéssel kerüljenek a SAFA-adatbázisba. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Proof of Inspection |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Date: |
Time: |
Place: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Operator: |
State: |
AOC no: |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Route from: |
Flight no: |
Route to: |
Flight no: |
||||||||||||||||||||||||||||||
Flight typre |
|
Chartered by Operator: |
Aircraft type: |
Aircraft configuration: |
|||||||||||||||||||||||||||||
Charterer’s state: |
Registration mark: |
Construction no: |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Flight crews state(s)of licensing: |
Acknowledgement of Receipt(*) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Name: ……………………………………. Function: …………………………………. |
Signature: ………………………………. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
Check |
Remark |
|
|
|
|
|
|
|
Check |
Remark |
|
|
|
|
Check |
Remark |
|
|||||||||||
|
A |
Flight deck |
|
|
Flight crew |
|
C |
Aircraft Condition |
|
||||||||||||||||||||||||
|
1 |
General condition |
|
|
|
20 |
Flight crew licence |
|
|
|
1 |
General external condition |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
2 |
Emergency exit |
|
|
|
|
Journey log book / Technical Log or equivalent |
|
2 |
Doors and hatches |
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
3 |
Equipment |
|
|
|
21 |
Journey log book or equivalent |
|
|
|
3 |
Flight controls |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
Documentation |
|
22 |
Maintenance release |
|
|
|
4 |
Wheels, tyres and brakes |
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
4 |
Manuals |
|
|
|
23 |
Defect notification and rectification (incl. Tech Log) |
|
|
|
5 |
Undercarriage skids/floats |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
5 |
Checklists |
|
|
|
24 |
Pre-flight inspection |
|
|
|
6 |
Wheel well |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
6 |
Radio navigation charts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Powerplant and pylon |
|
|
|
||||||||||||||
|
7 |
Minimum equipment list |
|
|
|
B |
Safety / Cabin |
|
|
|
|
8 |
Fan blades |
|
|
|
|||||||||||||||||
|
8 |
Certificate of registration |
|
|
|
1 |
General internal condition |
|
|
|
9 |
Propellers, Rotors (main & tail) |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
9 |
Noise certificate (where applicable) |
|
|
|
2 |
Cabin attandant’s station and crew rest area |
|
|
|
10 |
Obvious repairs |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
10 |
AOC or equivalent |
|
|
|
3 |
First aid kit / Emergency medical kit |
|
|
|
11 |
Obvious unrepaired damage |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
11 |
Radio licence |
|
|
|
4 |
Hand fire extinguisher |
|
|
|
12 |
Leakage |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
12 |
Certificate of Airworthiness |
|
|
|
5 |
Life jackets / Flotation devices |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
Flight data |
|
|
|
6 |
Seat belt and seat condition |
|
|
|
D |
Cargo |
|
||||||||||||||||||||
|
13 |
Flight preparation |
|
|
|
7 |
Emergency exit, lighting and marking, Torches |
|
|
|
1 |
General condition of cargo compartment |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
14 |
Weight and balance sheet |
|
|
|
8 |
Slides /Life-Rafts (as required), ELT |
|
|
|
2 |
Dangerous Goods |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
Safety equipment |
|
9 |
Oxygen Supply (Cabin Crew and Passengers) |
|
|
|
3 |
Safety of cargo on board |
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
15 |
Hand fire extinguishers |
|
|
|
10 |
Safety Instructions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
16 |
Life jackets / flotation devices |
|
|
|
11 |
Cabin crew members |
|
|
|
E |
General |
|
||||||||||||||||||||
|
17 |
Harness |
|
|
|
12 |
Access to emergency exits |
|
|
|
1 |
General |
|
|
|
||||||||||||||||||
|
18 |
Oxygen equipment |
|
|
|
13 |
Safety of passenger baggage |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
19 |
Flash light |
|
|
|
14 |
Seat capacity |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
Action taken |
|
Item |
Remark(s) |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3c) Aircraft grounded by inspecting NAA |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3b) Corrective actions before flight |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(3a) Restriction on aircraft flight operation |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
(2) Infornmation to the Authority and Operator |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(1) Infornmation to Captain |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
(0) No remarks |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Inspector(s) sign or number |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
(*) Signature by any member of the crew or other representative of the inspected operator does in no way imply acceptance of the listed findings but simply a confirmation that the aircraft has been inspected on the date an at the place indicated on this document. This report represents an indication of what was found on this occasion and must not be construed as a determination that the aircraft is fit for the intended flight. Data submitted in this report can be subject to changes for correct wording upon entering into the SAFA database. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. melléklet a 23/2009. (VI. 3.) KHEM rendelethez42
|
1Szám: |
|
|
|
|
|
|
|
|
- |
|
|
- |
|
|
|
|
2 Forrás: |
|
SR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 Dátum: |
|
|
|
. |
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
4 Hely: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 (Törölve) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Üzemben tartó: |
|
|
|
7 AOC szám: |
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 Állam: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 Útvonal: |
|
|
|
|
|
-ból |
|
10 Járatszám: |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 Útvonal: |
|
|
|
|
|
-ba/-be |
|
12 Járatszám: |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 Bérlő üzemben tartó*: |
|
|
|
14 A bérbevevő állama*: |
|
|
||||||||||||||||
* (értelemszerűen) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 Légijármű típus: |
|
|
|
16 Lajstromjel: |
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 Gyári szám: |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 Hajózó személyzet: Engedélyt kibocsájtó állam: |
|
22 Nemzeti koordinátor neve: |
23 Aláírás: |
|
1No: |
|
|
|
|
|
|
|
|
- |
|
|
- |
|
|
|
|
2 Source: |
|
SR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 Date: |
|
|
|
. |
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
4 Place: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 (Unused) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Operator: |
|
|
|
7 AOC number: |
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 State: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 Route from: |
|
|
|
|
|
|
|
10 Flight number: |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 Route to: |
|
|
|
|
|
|
|
12 Flight number: |
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 Chartered by |
|
|
|
14 Charterer’s |
|
|
||||||||||||||||
* (where applicable) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 Aircraft Type: |
|
|
|
16 Registration |
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 Construction |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 Flight crew: State of licensing: |
|
22 National Coordinator’s name: |
23 Signature: |
A rendeletet a 11/2015. (III. 12.) NFM rendelet 2. §-a hatályon kívül helyezte 2015. március 13. napjával.
Az 1. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 2. §-ával megállapított szöveg.
A 2/A. §-t megelőző alcímet a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 3. §-a iktatta be.
A 2/A. §-t a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 3. §-a iktatta be.
A 3. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) és (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (1) bekezdés a) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (3) bekezdését a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 5. §-a iktatta be.
A 7. § (1) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 7. § (2) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 8. §-ával megállapított szöveg.
A 11. §-t megelőző alcímet a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 9. §-a iktatta be.
A 11. § (1) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés nyitó szövegrésze a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés a) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés b) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdés nyitó szövegrésze a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (3) bekezdés a) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (3) bekezdés c) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) és (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (4) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 11. § (5) bekezdését a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 10. § (3) bekezdése iktatta be.
A 11. § (6) bekezdését a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 10. § (3) bekezdése iktatta be.
A 12. § (2) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 13. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 14. § (1) bekezdés b) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 14. § (1) bekezdés c) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 15. § nyitó szövegrésze a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 16. § b) pontja a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 17. § a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 18. § (2) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 12. §-ával megállapított szöveg.
A 18/A. §-t a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 13. §-a iktatta be.
A 19. § (1) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 14. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 19. § (3) bekezdését a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 19. § (4) bekezdését a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 20. § (2) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 15. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (1) bekezdése a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 16. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a 91/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 66. § a) pontja, a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 17. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 3. mellékletet a 18/2012. (IV. 21.) NFM rendelet 18. §-a iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás