• Tartalom

26/2009. (IV. 3.) HM utasítás

26/2009. (IV. 3.) HM utasítás

az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja nemzeti feladatainak végrehajtásáról1

2012.11.14.

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 97. §-a (1) bekezdésének i) pontja alapján, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja (NATO Security Investment Programme, a továbbiakban: NSIP) nemzeti feladatainak végrehajtására a következő utasítást adom ki:

Általános rendelkezések

1. § Az utasítás hatálya kiterjed a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter alárendeltségébe, közvetlen, illetve fenntartói irányítása alá tartozó szervezetekre, valamint a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezeteire (a továbbiakban együtt: honvédelmi szervezetek).

2. § A szövetségi katonai védelmi képességek fejlesztése érdekében kidolgozott, és a NATO illetékes szervei által jóváhagyott szövetséges katonai műveletekhez kapcsolódó beruházások, valamint képességcsomagban, képességcsomag kiegészítésben, önálló feladatban, vagy kis munkában szereplő programok (a továbbiakban együtt: program2) tervezésével, megvalósításuk megszervezésével, végrehajtásával, elszámolásával és fejezeti szintű ellenőrzésével kapcsolatos tevékenységek felügyeletét, szakirányítási jogkörében a HM védelmi tervezési és infrastrukturális szakállamtitkár (a továbbiakban: HM VTISZÁT) végzi.

3. § (1) Az NSIP-programok nemzeti feladatai tervezésének és végrehajtásának szakmai irányításáért és a programok megvalósításának koordinációjáért a HM Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (a továbbiakban: HM FLÜ) vezérigazgatója a felelős. A programok költségvetésének tervezését, kezelését, finanszírozását, időszakos elszámolását, valamint a megvalósult programok NATO Erőforrás Hivatal (a továbbiakban: NEH) útján a NATO Infrastrukturális Bizottság (a továbbiakban: NIB) és a NATO Nemzetközi Számvevő Testülete (a továbbiakban: NSZT) részére történő végleges elszámolását a HM FLÜ, a HM Közgazdasági és Pénzügyi Ügynökséggel (a továbbiakban: HM KPÜ) együtt végzi.

(2) Az NSIP-val kapcsolatos kérdésekben a HM FLÜ a NATO NSIP-ban érintett szervezeteiben közvetlenül, illetve a Magyar Köztársaság Állandó NATO Képviselet Védelempolitikai Részleg (a továbbiakban: nemzeti képviselet) útján közvetve – a nemzetközi kapcsolattartással összefüggő feladatok végrehajtásáról, a NATO bizottságaival történő kapcsolattartásról, valamint a NATO együttműködésre kijelölt személyek tárgyalási felhatalmazásáról szóló belső rendelkezésekben foglaltak figyelembevételével – képviseli a HM-et.

A programok előkészítésének, jóváhagyásának
és megvalósításának eljárási rendje

4. § (1) A NATO Védelmi követelmények felülvizsgálatát és a Védelmi tervezési kérdőív elemzését követően a NATO Stratégiai Parancsnokságokon kialakításra tervezett, vagy fejlesztés alatt álló képességcsomagokról a 17. § (1) bekezdése szerinti nemzeti képviselő tájékoztatást nyújt a HM Biztonsági Beruházási Tervtanács (a továbbiakban: HM BBT) részére.

(2) A HM BBT minden egyes szövetséges védelmi képességfejlesztés esetében kötelezően félévente, vagy soron kívül megvizsgálja, hogy melyek azok a képességcsomagok, amelyek illeszthetőek a tervezett, vagy végrehajtás alatt álló szakterületi, nemzeti finanszírozású programokhoz.

(3) A képességcsomaghoz történő csatlakozásról – a HM BBT javaslatai figyelembevételével – a honvédelmi miniszter dönt. A képességcsomaghoz történő csatlakozásról szóló döntés esetén, a HM BBT-ben képviseletet biztosító honvédelmi szervezetek felelősek azért, hogy a képességcsomag előkészítése során a magyar érdekek érvényesüljenek.

(4) A képességcsomag kidolgozásának megfelelő fázisában a HM FLÜ vezérigazgatója, állományából a program megvalósításáért felelős programfelelőst jelöl ki, illetve az érintett honvédelmi szervezet vezetőjénél kezdeményezi annak kijelölését.

(5) A programfelelős végzi a programmal kapcsolatos tevékenységek szakmai vezetését, a szakági felelősök tevékenységének koordinálását, és a program végrehajtása során – a szakági felelősök állásfoglalásának figyelembevételével – a magyar álláspont képviseletét.

(6) Több országot érintő fejlesztési program esetén, az érintett országok egyetértésével Nemzetközi Programiroda hozható létre. A Nemzetközi Programiroda létrehozását és működését a honvédelmi miniszter engedélyezi, illetve szabályozza.

(7) A programfelelős és a Nemzetközi Programiroda (a továbbiakban együtt: programfelelős) feladatait, hatás- és jogkörét munkaköri leírásban kell rögzíteni.

(8) A programot érintő átfogó jelentéseket és a felső szintű döntést igénylő javaslatokat a HM FLÜ vezérigazgatója terjeszti fel a honvédelmi miniszter részére.

5. § (1) Az Észak-atlanti Tanács által jóváhagyott és a NIB részére megvalósításra átadott képességcsomagokban szereplő magyarországi programok képezik a HM fejezet NSIP költségvetési tervének az alapját.

(2) A NEH-hez benyújtott és jóváhagyásra váró képességcsomag alapján, a HM FLÜ – indokolt esetben – előterjeszti a NIB részére az előzetes tervezésre vonatkozó költségigényt, az előtervezési alapot. A jóváhagyott előtervezési alap a megvalósítandó program mérnök-műszaki feladatok megkezdésének fedezetét biztosítja. Rendkívüli esetben a mérnök-műszaki munkálatok megkezdésének fedezetét a 8. § (7) bekezdése szerinti előirányzat átcsoportosítás biztosítja.

(3) A honvédelmi miniszter döntése alapján, amennyiben Magyarország csatlakozni kíván egy kialakítás alatt álló képességcsomaghoz, azonban a programok megkezdése a képességcsomag jóváhagyása előtt szükségessé válik, vagy egy tervezett nemzeti beruházást későbbi NSIP- finanszírozásra alkalmasnak ítél, a beruházás megkezdése előtt a HM FLÜ a NIB nemzeti képviselő útján (nemzeti) előfinanszírozási bejelentést tesz a NIB részére.

(4) A jóváhagyott képességcsomag alapján – a HM FLÜ bevonásával –, a NEH által programokra lebontott programmegvalósítási terv (a továbbiakban: PMT) szerint, a tárgyévet követő NSIP költségvetési terv – figyelembe véve a NIB félévenkénti (március és szeptember hónapokban történő) pénzügyi felülvizsgálatát – véglegesítésre, a további évek költségvetési terve pedig pontosításra kerül.

(5) A HM FLÜ a képességcsomag (1)–(4) bekezdések szerinti jóváhagyási folyamatáról, valamint azok végrehajtásának helyzetéről a HM BBT részére tájékoztatást nyújt.

6. § (1) A program végrehajtásának alapdokumentuma a PMT, amelyben éves ütemezésben rögzíteni kell a program tervezett kezdésének, végrehajtásának és átadásának idejét, erőforrás igényét, az előre látható kockázatok kezelésével és a minőségbiztosítással kapcsolatos feladatokat.

(2) A PMT alapján a HM FLÜ:

a) javaslatot tesz a HM VTISZÁT részére a mérnök-műszaki feladatokat ellátó szervezet kiválasztására és feladataira;

b) szerződést köt a kiválasztott mérnök-műszaki feladatokat ellátó szervezettel;

c) előkészíti a HM BBT ülését, szükség szerinti egyeztetéseket hajt végre és intézkedik az érintett honvédelmi szervezetek bevonására;

d) levezeti a HM BBT ülését, melynek keretében a megvalósításban érintett honvédelmi szervezetek képviselőinek részvételével megvitatja és elfogadja a programfelelős által előkészített „B” vagy „C” típusú költségbecslés (a továbbiakban: költségbecslés) tervezetét, mellyel egyidejűleg összeállítja a program keretében megvalósuló beruházás teljes életciklusára becsült logisztikai fenntartási kiadásokat, ide értve az időszakos ellenőrző mérésekkel és biztonsági felülvizsgálatokkal kapcsolatos költségeket is;

e) a költségbecslés-tervezetet a HM BBT jóváhagyását követően – a HM VTISZÁT egyidejű tájékoztatásával – a PMT-ben meghatározott határidőre benyújtja a NEH részére, amely a tervezetet felülvizsgálja, és a NIB részére elfogadásra felterjeszti;

f) a NIB általi jóváhagyást követően, és az általa meghatározott módon – az NSIP beszerzési eljárási szabályainak, a NATO Biztonsági Beruházási Program keretében megvalósuló beszerzésekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 40/2005. (III. 10.) Korm. rendelet, valamint a honvédelmi szervezetek beszerzéseit szabályozó belső rendelkezés előírásainak megfelelően – nemzetközi, vagy nemzeti tendereljárást indít a programban szereplő feladatok végrehajtására;

g) a megkötött szerződésekről értesíti a NEH-et;

h) a program teljes megvalósítását követően, legkésőbb a munkák befejezését követő 6 hónapon belül jelentést küld a NEH részére és kezdeményezi a közös záró átvételi szemlét;

i) az átvételi szemledokumentum alapján kezdeményezi a NSZT-nél a program pénzügyi elszámolását, ellenőrzését, és a program lezárására vonatkozó dokumentum, a pénzügyi teljesítésről szóló záró igazolás kiadását.

7. § A közös záró átvételi szemlét igazoló dokumentum NIB általi jóváhagyását követően, a program keretében közös finanszírozással megvalósult létesítmény és beszerzett eszközök képessége NATO-nyilvántartásba kerül.

A programok költségvetési tervezésének, gazdálkodásának és beszámolásának rendje

8. § (1) A programok pénzügyi fedezete, egyrészt a 10 éves erőforrás és költségszükségleti terv alapján összeállított, az Országgyűlés által a HM fejezet költségvetésében – a fejezeti kezelésű előirányzatok között – a „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” költségvetési jogcímen jóváhagyott előirányzat, másrészt a NATO- tagállamok programokhoz történő éves hozzájárulása.

(2) Az (1) bekezdés szerinti jogcím éves költségvetési tervjavaslata a NIB által programokra lebontott, Magyarországot érintő (hazai) hozzájárulások költségvetési támogatási előirányzata, a képességcsomaghoz kapcsolódó, – a HM költségvetését terhelő – nemzeti felelősség keretében megvalósítandó programok, valamint az infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges előirányzatok, továbbá a Magyar Köztársaság más nemzetek programjaihoz történő hozzájárulásának előirányzata alapján kerül összeállításra.

(3) Az (1) bekezdés szerinti jogcím költségvetési tervjavaslatát – a HM FLÜ 5. § (5) bekezdése szerinti adatszolgáltatása alapján – a HM KPÜ állítja össze.

(4) A Magyar Köztársaság tárgyévi költségvetéséről szóló törvény kihirdetését követően, a programok elemi költségvetési tervét az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben és – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény alapján évente kiadásra kerülő – a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló HM utasításban meghatározottak szerint a HM FLÜ készíti el és a tárgyév március 5-ig – a HM KPÜ útján – terjeszti fel jóváhagyásra.

(5) A HM FLÜ programonként összeállítja:

a) az elemi költségvetési tervet,

b) a NIB által a programokra jóváhagyott, a magyar és a NATO-tagállamok éves hozzájárulását, valamint a tárgyévet megelőző év(ek) – a (10) bekezdés szerinti lebonyolítási számla – maradványát tartalmazó éves költségvetési tervet,

c) a 10. § (1) bekezdése szerinti nemzeti adminisztrációs költségek (a továbbiakban: NAK) éves költségvetési tervét.

(6) Az éves költségvetési terveket a HM FLÜ – a HM KPÜ útján – március 31-ig terjeszti fel jóváhagyásra a honvédelmi miniszter részére.

(7) A költségvetési év során:

a) a HM FLÜ az elemi költségvetési tervben jóváhagyott előirányzatok feladatváltozás miatti, költségvetési jogcímen belüli módosítására, illetve a fejezet más (al)címeit érintő előirányzat-átcsoportosításra a HM KPÜ részére javaslatot küld, melyet a HM KPÜ felülvizsgál, és jóváhagyásra felterjeszt a honvédelmi miniszter részére;

b) az éves költségvetési tervekben jóváhagyott:

– személyi, járulékok, dologi és felhalmozási kiadások, képességcsomagok, projektek közötti módosításokat a HM FLÜ vezérigazgatója kezdeményezése alapján – a HM KPÜ útján – a HM VTISZÁT,

– személyi, járulékok, dologi és felhalmozási kiadások, képességcsomagok projektjein belüli módosításait – a HM KPÜ egyidejű értesítésével – a HM FLÜ vezérigazgatója, saját hatáskörben

végzi.

(8) A programokra és a NAK felhasználására a HM FLÜ – a jóváhagyott éves költségvetések terhére – kötelezettséget vállal. A NAK-kal történő gazdálkodási jogkört a HM FLÜ vezérigazgatója az érintett programfelelős részére átruházhatja.

(9) A jóváhagyott elemi és éves költségvetés programokkal kapcsolatos pénzforgalmának kezelése a Magyar Államkincstár által a HM költségvetési fejezet részére megnyitott – költségvetési körön kívüli – lebonyolítási számláról történik. A lebonyolítási számla pénzforgalmának rendezését a HM KPÜ végzi.

(10) A HM KPÜ a lebonyolítási számla forgalmáról:

a) a NATO elszámolási rendjéhez igazodó, programonkénti – ideértve a 10. és 11. §-ok szerinti NAK-ot is – és összesített analitikus nyilvántartást vezet; a HM fejezet költségvetését terhelő, az infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges, valamint a nemzeti felelősség keretében megvalósuló beruházásokhoz kapcsolódó kiadásokat is külön-külön mutatja ki az analitikus nyilvántartásban. Az analitikus nyilvántartásokat a tárgyévre és halmozottan, a program befejezéséig kell vezetni;

b) önálló címrendkódon főkönyvi nyilvántartást vezet. A számla analitikus nyilvántartással egyeztetett év végi záró egyenlegét a fejezet főkönyvi könyvelésében idegen pénzeszközként mutatja ki; az idegen pénzeszköz főkönyvi könyvelését, az analitikus nyilvántartással történő (legalább havonkénti) egyeztetését, valamint az időszakos beszámolás rendjét a fejezet belső rendelkezései szabályozzák.

c)3 havonta számlaösszesítő összeállításával számol el.

(11) A programfelelős pénzügyi ellátója, az államháztartás központi költségvetése részét képező NAK keretének teljesített kiadásairól és bevételeiről – az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak szerint – a főkönyvi könyvelést önálló címrendkódon vezeti és beszámol a NAK-keret felhasználásáról.

(12) A programfelelős pénzügyi ellátóját a HM KPÜ jelöli ki.

(13) A programok megvalósításának helyzetéről a HM FLÜ:

a) a HM VTISZÁT útján, a honvédelmi miniszter részére március 31-ig felterjeszti a forint alapú pénzügyi elszámolást is tartalmazó éves beszámoló jelentést;

b) a NEH részére:

– az általa meghatározott határidőre megküldi a fél/éves pénzügyi beszámolót, amely tartalmazza többek között a programok aktualizált költségbecslését, valamint a tagállamok programokhoz történő hozzájárulásának EUR-ban történő időszakos igénylését;

– a tagállamok programokhoz történő hozzájárulásának negyedéves teljesítéseiről EUR-ban és az előírt valutanemben visszaigazolást küld.

(14) A HM KPÜ a HM fejezet költségvetési beszámolójának részeként – az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak szerint – fél/éves beszámolót készít, a „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” költségvetési jogcím előirányzatának felhasználásáról és gazdálkodásáról.

A mérnök-műszaki feladatok kiadásai tervezésének, felhasználásának és elszámolásának rendje

9. § (1) A mérnök-műszaki feladatokra a NIB által a program részeként biztosított összeg, és az elemi költségvetésben e célra jóváhagyott előirányzat használható fel. Amennyiben a NIB másként nem rendelkezik, a szolgáltatások igénybevételére a HM FLÜ beszerzési eljárást indít.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő források az alábbi feladatokra számolhatók el:

a) az NSIP-követelmények meghatározása, tanulmányok, piackutatás, szabványok adaptálása, helyszíni szemle, a vázlatos tervek elkészítésének és az összes, az előzetes költségbecslés megállapításához szükséges egyéb előkészítő munka költségei;

b) a szükséges műszaki dokumentációk és azok alapján a költségbecslés elkészítésének kiadásai;

c) a mérnök-műszaki feladatokat ellátó szervezettel megkötendő szerződés előkészítésének kiadásai és a megkötött szerződés alapján esedékes összes kifizetés, ideértve a mérnök-műszaki feladatok díját is, valamint a program során (esetlegesen felmerülő) polgári per költségei;

d) a beszerző ügynökségi tevékenység finanszírozása.

A NAK felhasználásának és elszámolásának rendje

10. § (1) NATO beruházás esetén a NAK – a 11. §-ban foglaltak kivételével – a HM által a NATO-források terhére megvalósítandó programok tényleges kiadásaihoz kapcsolódó, %-os arányban megállapított, a NIB által a NSIP költségvetéséből biztosított pénzügyi keret, mely a következő kiadásokra használható fel:

a) szabványadaptálásra, valamint olyan helyszíni szemlék költségeinek fedezetére, amelyek szükségesek a program általános nagyságrendjének, fő alkotóelemeinek és az előzetes nagybani költségbecslés megállapításához;

b) a HM azon fizetési kötelezettségeire, amelyek az átvételi ellenőrzés, illetőleg a program végső átvétele kapcsán merülnek fel;

c) a Nemzetközi Programiroda működéséhez szükséges épület, vagy helyiségek vásárlási, vagy bérleti költségeire;

d) az összes kapcsolódó szolgáltatás biztosításának (pl. a pénzforgalom, a könyvvitel, az auditálás, a fordítások és kommunikációs szolgáltatások, az üzemeltetési dokumentáció magyar nyelvre fordítási, valamint a programfelelős működési) költségeire;

e) a programmal kapcsolatos szolgálati utak és szakmai utazások költségeire, továbbá a program megvalósítási folyamatába épített ellenőrzések, helyszíni szemlék és az NSIP végrehajtásában érintett nemzetközi szervezetek utazási és étkezési kiadásaira;

f) az éves költségvetésben jóváhagyott összeg erejéig az NSIP megvalósításában részt vevő hivatásos (szerződéses) állományú katonák és közalkalmazottak személyi járandóságaira és azok járulékaira;

g) a Nemzetközi Programirodánál foglalkoztatottak devizaellátmányára és annak járulékaira;

h) járművek és eszközök vásárlásának, fenntartásának és üzemeltetésének költségeire;

i) irodai készletek és bútorok beszerzési költségeire;

j) szakértők díjazására.

(2) Amennyiben a HM biztosítja a mérnök-műszaki feladatokat ellátó szervezetet, és nem támaszt igényt az 5. § (2) bekezdése szerinti mérnök-műszaki feladatok díjának program terhére történő megtérítésére, úgy a NAK terhére az (1) bekezdésben felsoroltakon túl, a 9. § (2) bekezdésben felsorolt feladatok is elszámolhatók.

(3) Amennyiben a programokhoz kapcsolódó adminisztratív kiadások fedezetére a (2) bekezdés szerinti NAK, és a 14. § (1) bekezdése szerint létrehozott NAK tartalékának egyenlege nem nyújt fedezetet, úgy a HM VTISZÁT jóváhagyásával a NAK kiegészíthető a „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” fejezeti kezelésű előirányzat terhére.

11. § A NATO-beruházás érdekében a NAK a HM költségvetési előirányzataiból megvalósuló programok esetén is létrehozható, a „Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához” fejezeti kezelésű előirányzat terhére. Ez esetben a NAK az elemi költségvetésben jóváhagyott előirányzat, amely a programmal kapcsolatos szolgálati utak és szakmai utazások, valamint a programokhoz kapcsolódó, Magyarországon lebonyolításra kerülő rendezvények költségeinek kiegyenlítésére használható fel.

12. § A HM FLÜ-nek a 10. § (3) bekezdése szerinti NAK kiegészítését, valamint a 11. § szerinti NAK igénylését a 14. § (2) bekezdése szerint összeállításra kerülő költségvetési tervben szöveges indoklással kell alátámasztania.

13. § (1) A NAK terhére, a programokkal kapcsolatos, a honvédelmi szervezetek állományát érintő rendezvények, konferenciák megszervezése és a szolgálati utazások előkészítése – a (2) bekezdés szerinti eltéréssel – a HM fejezetben meghatározott eljárási rend szerint, a mellékletben meghatározott normák és normatívák alapján kerül végrehajtásra.

(2) A NAK terhére történő rendkívüli kiutazási engedélyeket legkésőbb a kiutazás megkezdése előtt két nappal a HM VTISZÁT részére kell jóváhagyásra felterjeszteni.

(3) Készlet, kis értékű tárgyi eszköz beszerzések, illetve szolgálati utazások ellenértékének készpénzben történő kiegyenlítéséhez a programfelelős – a program NAK-ja terhére – előleget igényelhet. A programfelelős, a pénzügyi ellátója által kiadott előleggel a vonatkozó4 szabályok szerint számol el.

14. § (1) A HM FLÜ a programok költségbecslésében a 10. § szerinti NAK-ra jóváhagyott összegből tartalékot képez, amely a programok megvalósítása során biztosítja a NAK terhére teljesített személyi kiadások HM fejezetet terhelő járulékainak, a programokban korábban közös finanszírozásra tervezett, de a végső pénzügyi elszámolási, ellenőrzési eljárásban el nem fogadott kifizetések, valamint a felmerülő egyéb rendkívüli kiadások fedezetét. A tartalék összege nem lehet kevesebb a NAK-keret 5%-ánál, melynek felhasználását az éves költségvetések jóváhagyása során a honvédelmi miniszter, a költségvetési év során pedig – rendkívüli esetekben – a HM VTISZÁT engedélyezi.

(2) A HM FLÜ a NAK felhasználására programonkénti bontásban éves költségvetési tervet készít – a 8. § (5) bekezdésében előírtak szerint –, amelyet a programok éves költségvetésének részeként jóváhagyásra felterjeszt a honvédelmi miniszter részére. A jóváhagyásig a HM FLÜ kérelmét figyelembe véve, a HM KPÜ vezérigazgatója felhasználási engedélyt ad ki.

(3) A HM FLÜ vezérigazgatója által kijelölt programfelelős NAK-költségvetési terve elkülönítve tartalmazza a nemzetközi együttműködési megállapodásban szereplő, az NSIP adminisztrációs feladatai támogatását szolgáló informatikai rendszer működéséhez és fejlesztéséhez megállapított magyar hozzájárulás előirányzatát is.

(4) Az éves költségvetési tervben és az éves beszámoló jelentésben elkülönítetten kell kimutatni a NAK-ra tervezett, illetve teljesített kiadásokat. A NAK év végi maradványa vagy a NAK tartalékát növeli, vagy a tárgyévet követő év NAK éves költségvetési terv részét képezi.

(5) Az éves költségvetési terv a pénzügyi és logisztikai ellátó szervezet bevonásával készül, amely tartalmazza a 10. § szerinti devizaellátmányt és annak járulékait is. A jóváhagyást követően a HM FLÜ a pénzügyi ellátó honvédelmi szervezet részére átadja az éves költségvetési terv egy példányát.

(6) A jóváhagyott éves költségvetési terv alapján, a pénzügyi ellátóként kijelölt honvédelmi szervezet részére programonként – a korábbi előleg elszámolását követően – negyedéves előleg kerül kiutalásra. A pénzügyi ellátó szervezet a kiutalt előleggel negyedévente, a negyedévet követő hónap 15-éig számol el a HM FLÜ-nek. A negyedik negyedévi előleg első két hónapjáról szóló elszámolást december 10-éig, a december havi elszámolást pedig a tárgyévet követő év január 15-éig kell megküldeni a HM FLÜ részére.

(7) A HM FLÜ az (6) bekezdés szerinti elszámolásokat – azok ellenőrzését követő 10 napon belül – intézményi előirányzat-módosítás céljából megküldi a HM KPÜ részére. Az elszámolások alapján a HM KPÜ saját hatáskörben, államháztartáson kívülről átvett pénzeszközként – az általános szabályok szerint – előirányzat-módosítást kezdeményez a Magyar Államkincstárnál.

(8) A pénzügyi ellátó szervezet a NAK terhére történő december havi pénzügyi teljesítéseket (kifizetéseket) átfutó tételként kezeli, és azokat csak a tárgyévet követő évben, az előirányzat tárgyévet követő jóváhagyása után könyveli végleges kiadásként.

(9) A programok NAK-felhasználása nem képezi a NATO végső pénzügyi elszámolásának tárgyát, az az államháztartás központi költségvetése részeként, a programfelelős intézményi költségvetésében – átvett pénzeszközként – kerül elszámolásra.

(10) A programfelelős feladataihoz szükséges működési és felhalmozási kiadások fedezetét részben a HM fejezet egyes előirányzatai, részben a NAK biztosítja, ezért az NSIP összes magyarországi képességcsomagja befejezését követően a NAK maradványa – ideértve a tartalékot is – és átvett pénzeszközként, a HM költségvetési fejezet központosított bevételét képezi.

(11) A NAK-kal történő gazdálkodás pénzügyi, számviteli és logisztikai kezelését a HM FLÜ pénzügyi és logisztikai ellátójaként kijelölt honvédelmi szervezetek az általános szabályok szerint végzik. A Nemzetközi Programiroda ellátását a HM FLÜ vezérigazgatója szabályozza.

(12) A programfelelős részére beszerzett tárgyi eszközök aktiválását, a HM költségvetési fejezet vagyonába történő felvételét és használatba adását a HM FLÜ-nél a pénzügyi ellátó szervezet kezdeményezi. A vagyonba vétel részletes szabályait a 16. § tartalmazza. A beszerzett gépjárművek kötelező gépjármű-felelősségi és casco biztosítása a HM fejezet biztosítási rendszerében kerül rendezésre.

A program megvalósításának és pénzforgalmának ellenőrzése, a kötelezettségvállalások ellenjegyzése

15. § (1) A programhoz kapcsolódó kötelezettségvállalás ellenjegyzését az – (3) bekezdése szerinti – előtervezési alap kérelem NIB által kiadott visszaigazoló okmánya, valamint a 6. § (2) bekezdés szerint jóváhagyott költségbecslésnek megfelelően összeállított és jóváhagyott elemi és éves költségvetés alapján a HM KPÜ végzi. A programokhoz és a NAK-hoz kapcsolódó kötelezettségvállalások ellenjegyzésének szabályait és eljárási rendjét, az NSIP-beszerzésekre vonatkozó rendelkezésben foglaltak figyelembevételével a 22. § (3) bekezdése szerinti együttes intézkedésben kell rögzíteni.

(2) A NATO Biztonsági Beruházási Program keretében megvalósuló beszerzésekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 40/2005. (III. 10.) Korm. rendelet, valamint a honvédelmi szervezetek beszerzéseit szabályozó belső rendelkezés alapján, a HM FLÜ a programokkal kapcsolatos kötelezettségek végrehajtását folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői, (FEUVE), valamint intézményi belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A programfelelős által kiállított teljesítési igazolások, illetve átadás-átvételi jegyzőkönyvek alapján, a HM FLÜ a számlák jogszabályban előírt érvényesítésével, ellenjegyzésével és utalványozásával rendeli el a pénzügyi kötelezettség teljesítését.

(3) A programokhoz kapcsolódó folyamatba épített pénzügyi ellenőrzést a HM KPÜ, a Nemzetközi Programiroda vonatkozásában pedig a pénzügyi ellátó végzi.

(4) A programok megvalósításának fejezetszintű államháztartási belső ellenőrzését – a 10. és 11. §-okban részletezett feladatokra kiterjedően is – a vonatkozó jogszabályok, és belső rendelkezések előírásai szerint a HM Központi Ellenőrzési és Hatósági Hivatal végzi.

(5) A felügyeleti ellenőrzésnek vizsgálnia kell különösen a kifizetések és elszámolások szabályosságát és helyességét, a költségkimutatás (analitikus nyilvántartás) számszaki megfelelőségét, a devizaárfolyam átszámításának (Ft–EUR) helyességét, a tényleges kiadásoknak az engedélyezett összegekkel való egyezőségét.

A beruházások hazai átvételének rendje

16. § (1) A programokhoz kapcsolódó önálló beruházások (a továbbiakban: beruházások) befejezését megelőzően, a HM FLÜ tájékoztatja az érintett honvédelmi szervezeteket a befejezés várható idejéről. A HM FLÜ az érintett honvédelmi szervezetek bevonásával előkészíti: ingatlan esetén az üzembe helyezési és használatbavételi, ingó vagyon esetén: – a haditechnikai eszközök és hadfelszerelési anyagok rendszerbe (szervezetbe) állításáról szóló HM utasítás szerint – a rendszeresítési eljárást.

(2) A HM FLÜ a befejezett beruházások üzemeltetéséhez, vagy fenntartásához szükséges költségvetési előirányzatok biztosítása érdekében, a tárgyévet megelőző év június 30-ig tájékoztatja a HM Infrastrukturális Ügynökséget (a továbbiakban: HM IÜ) és a HM Hadműveleti és Kiképzési Főosztályt (a továbbiakban: HM HKF). A HM FLÜ, a HM IÜ és a HM HKF saját felelősségi körében megtervezi a tárgyévben várhatóan átvételre kerülő új beruházások becsült üzemeltetési vagy fenntartási erőforrás-, költség- és kiadási fedezetigényét, ide értve az időszakos ellenőrző mérésekkel és biztonsági felülvizsgálatokkal kapcsolatos költségeket is és arról tájékoztatja a HM Védelemi Tervezési Főosztályt (a továbbiakban: HM VTF).

(3) A HM FLÜ az egyes beruházások befejezését, és azok műszaki átvételét – lehetőség szerint 15 nappal – megelőzően a szükséges műszaki-technikai dokumentációk, üzembe helyezési és pénzügyi bizonylatok (hitelesített bizonylatmásolatok) megküldésével kezdeményezi a HM IÜ-nél az ingatlanok, illetve elhelyezési ingó eszközök üzemeltetési és fenntartási feladatainak megkezdését.

(4) A sikeres műszaki átvételt követően a HM FLÜ a rendelkezésére álló dokumentációk, a HM IÜ pedig a (3) bekezdés szerint megküldött dokumentációk alapján intézkedik az üzemeltetésbe adásra úgy, hogy annak időbeni végrehajtása biztosítsa a műszakilag átvett, üzembe helyezett ingatlanok vagy ingó eszközök fenntartását és üzemeltetését. Az üzemeltetési feladatok költségviselésének kezdete a sikeres műszaki átadás-átvétel időpontja. Amennyiben próbaüzem lefolytatása szükséges, annak lebonyolítása a HM FLÜ feladata. A próbaüzem közüzemi költségeit a HM IÜ, az egyéb költségeit a HM FLÜ viseli.

(5) A HM FLÜ, illetve a HM IÜ a jogerős és végrehajtható használatbavételi engedély, illetve tárgyi eszközök esetén a rendszeresítési, vagy alkalmazásba vételi határozat kiadását követően intézkedik a kijelölt honvédelmi szervezet részére történő használatba adásra, és egyidejűleg tájékoztatja a HM Védelemgazdasági Főosztályt az állami vagyonkörbe kerülő ingó eszközökről.

(6) A HM FLÜ ingatlanok esetében a HM IÜ-nél kezdeményezi az ingatlanok vagyonba vételét az ingatlanok analitikus nyilvántartási rendjéről szóló intézkedésben5 foglaltak szerint az állománybavételi bizonylatok kiállításával, továbbá a HM és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. között létrejött Vagyonkezelési Szerződés módosítását és az ingatlan birtokba adását az objektumot használó honvédelmi szervezet részére. A HM FLÜ a HM IÜ-nél kezdeményezi továbbá a beszerzett elhelyezési ingó eszközök államháztartáson kívülről történő térítés nélküli használatba adását, a kijelölt honvédelmi szervezet részére.

(7) Az államháztartáson kívülről átvett ingó tárgyi eszközök fenntartásához, illetve működtetéséhez szükséges tárgyévi költségvetési pót-előirányzati igényt az üzemeltetésre kijelölt honvédelmi szervezet – szolgálati úton – a HM FLÜ részére felterjeszti. Az HM FLÜ a 10 éves erőforrás- és költségtervvel történő egyezőség érdekében, a tárgyévet követő évek költségigényéről, ide értve az időszakos ellenőrző mérésekkel és biztonsági felülvizsgálatokkal kapcsolatos költségeket is tájékoztatja a HM VTF-et és a HM HKF-et.

(8) Az egyes programok NATO általi műszaki átvételéről, a közös záró átvételi szemléről szóló dokumentumokat, és a pénzügyi teljesítésről szóló záró igazolásokat a HM FLÜ nyilvántartásba veszi.

(9) Az üzemeltetésre átadott objektumok őrzés-védelmi feladatait a HM HKF tervezi. Az őrzés-védelmi szolgáltatást úgy kell tervezni és megrendelni, hogy a műszaki átadás időpontjára az objektum őrzés-védelme biztosított legyen. Ennek érdekében a HM FLÜ három hónappal a műszaki átadás várható ideje előtt értesíti a HM HKF-et.

A NATO beszállításra alkalmas határozattal rendelkező, hazai gazdasági szervezetekkel kapcsolatos feladatok

17. § (1) A nemzeti képviselet állományából a NIB-be delegált nemzeti képviselő, és a NATO-ügynökségekhez delegált összekötők az NSIP-ban előkészítés és jóváhagyás alatt lévő képességcsomagokról keletkezett információkat elemzik, rendszerezik és továbbítják a HM FLÜ részére.

(2) A nemzeti képviselő NIB-ben végzett tevékenységének szakmai támogatása érdekében a HM FLÜ vezérigazgatója, állományából két főt – koordináló szereppel – jelöl ki. Feladatukat a munkaköri leírásban kell rögzíteni, amely részleteiben tartalmazza a NATO összes képességfejlesztési programjának folyamatos követését és a beszámolás rendjét.

(3) Az (1) bekezdésben nevesített személyek és a HM FLÜ feladata a NATO által elfogadott, és a mindenkor érvényben lévő elveknek megfelelően egyenlő feltételek biztosítása a NATO beszállításra alkalmas határozattal rendelkező hazai gazdasági szervezetek részére.

(4) A HM FLÜ a NATO Beszállítói Rendszer működtetésével biztosítja a (3) bekezdés szerinti gazdálkodószervezetek megfelelő időben történő informálását a NATO képességfejlesztések érdekében kiírásra kerülő nemzetközi pályázatairól.

Vegyes rendelkezések

18. § (1) A Nemzetközi Programirodák létrehozását és működtetésükkel kapcsolatos kérdéseket – ide értve a költségmegosztást is – a részt vevő nemzetekkel külön megállapodásban kell rögzíteni.

(2) A Nemzetközi Programirodánál dolgozó kiküldöttek ellátását (lakhatás, devizaellátmány, utazási és szállítási költségek stb.) a Magyar Honvédség külföldi szolgálatot teljesítő, és külföldi tanulmányokat folytató személyi állománya devizaellátmányáról és egyes állományon kívüli pénzbeni járandóságairól szóló 26/2007. (VI. 20.) HM rendelet előírásai szerint kell biztosítani.

19. § (1) Az NSIP keretében megvalósuló, a HM által igazolt termékértékesítések és szolgáltatásnyújtások a külön jogszabályoknak megfelelően mentesek az adó- és a vámfizetés alól, az azokra kivetett környezetvédelmi termékdíj visszaigényelhető.

(2)6

(3) A program megvalósításával kapcsolatban foglalkoztatott külföldi állampolgárok adóit és járulékait – a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, és az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény rendelkezései, valamint a kettős adóztatást kizáró egyezményekben foglaltak figyelembevételével – a HM KPÜ számolja el. Az elszámolás alapján a kifizetett öszszeg az analitikus nyilvántartásban átvezetésre kerül.

(4) A NAK-ot terhelő hazai személyi kiadások és azok járulékai pénzforgalmi rendezésére a HM FLÜ pénzügyi ellátója az előirányzat-módosítást követő 5 munkanapon belül a fedezetet átutalja a HM KPÜ részére, és egyidejűleg írásban értesíti azt az átutalás jogcíméről és összetevőiről.

20. § Az NSIP-programokkal kapcsolatos biztonsági követelményeket – az MK Nemzeti Biztonsági Felügyelet meghatározása alapján – az MK Katonai Biztonsági Hivatal, az MK NATO NYEU Központi Nyilvántartó, és a HM Informatikai és Információvédelmi Főosztály együttesen érvényesíti.

21. § A közös záró átvételi szemlét, továbbá a pénzügyi teljesítésről szóló záró igazolás kiadását követően, a megvalósult program:

a) műszaki dokumentációját az átvételi szemlében rögzített ideig;

b) pénzügyi bizonylatait és azok egypéldányos másolatait külön-külön tíz évig kell megőrizni, és a 20. §-ban megjelölt honvédelmi szervezetek előírásai szerint kell tárolni.

Záró rendelkezések

22. § (1) Ez az utasítás 2009. április 4-én lép hatályba. Ezzel egyidejűleg a NATO Biztonsági Beruházási Program keretében megvalósuló szövetségi biztonsági beruházások végrehajtására kijelölt szervezetek közötti együttműködés rendjéről szóló 66/1999. (HK 24.) HM utasítás, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja magyarországi programfelelőseinek kijelöléséről szóló 58/2001. (HK 15.) HM utasítás és az azt módosító 87/2004. (HK 25.), valamint az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja magyarországi végrehajtásához kapcsolódó nemzeti adminisztrációs költségek ellátási és felhasználási normáiról szóló 91/2007. (HK 16.) HM utasítás és az azt módosító 150/2007. (HK 3/2008.) HM utasítás a hatályát veszti.

(2) A NATO-együttműködésre kijelölt személyek tárgyalási felhatalmazásáról szóló 81/1999. (HK 1/2000.) HM utasítás mellékletének:

a) 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „2. A NATO NSIP éves költségvetésének elfogadására a honvédelmi miniszter ad felhatalmazást. Az NSIP éves költségvetése terhére benyújtott projektek felülvizsgálatát a HM Fejlesztési és Logisztikai Ügynökség (a továbbiakban: HM FLÜ) végzi. Amennyiben a projektek jóváhagyása ellentétes a magyar érdekekkel, a HM FLÜ vezérigazgatója írásban utasítja a NATO Infrastrukturális Bizottságába delegált nemzeti képviselőt a szükséges intézkedések megtételére.”;

b) 3. pontjában a „–2.” szövegrész hatályát veszti.

(3) A programokkal kapcsolatos, ezen utasításban nem szabályozott feladatokra és azok végrehajtási rendjére, ezen utasítás hatálybalépését követő 30 napon belül a HM FLÜ és a HM KPÜ vezérigazgatója együttes intézkedést ad ki.

(4) Az utasítás hatálybalépését követően a HM FLÜ:

a) az NSIP keretében működő folyamatok befogadása érdekében az MH 2009–2018. közötti időszak 10 éves stratégiai tervének kidolgozásáról, valamint a NATO védelmi tervezési és áttekintési eljárás nemzeti feladatainak végrehajtásáról szóló 58/2007. (HK 12.) HM utasítás, a tárca védelmi tervező rendszere alkalmazásáról és a rendszer fejlesztéséről szóló 59/2007. (HK 12.) HM utasítás és a védelmiképesség-fejlesztési feladatok programozott tervezéséről és végrehajtásáról szóló 113/2007. (HK 20.) HM utasításokat felülvizsgálja és szükség szerinti módosításukat kezdeményezi;

b) kidolgozza a NATO beszállítói rendszerben minősített cégek NSIP-ban történő képviseletének rendjét és kezdeményezi a nemzeti képviselet állományából a NIB-be delegált nemzeti képviselő munkaköri leírásának – ezen utasításban foglaltaknak megfelelő – kiegészítését,

c) 30 napon belül előkészíti a HM BBT működési rendjére vonatkozó HM VTISZÁT intézkedést.

Dr. Szekeres Imre s. k.,
honvédelmi miniszter

Melléklet a 26/2009. (IV. 3.) HM utasításhoz

A HM FLÜ és a Nemzetközi Programiroda NSIP-hoz kapcsolódó NAK ellátási és felhasználási normái
Élelmezési és vendéglátási normák
1. a) A NATO általi ellenőrzések, illetve a NATO és az NSIP végrehajtásában érintett nemzetközi szervezetek általi helyszíni szemlék, konzultációk esetén a napi ellátás normája a nemzetközi katonai együttműködéssel összefüggő egyes protokolláris és vendéglátási kérdésekről szóló HM utasítás (a továbbiakban: Ut.) 3. számú mellékletében az „E” kategóriára megállapított összeg. Egy étkezés esetén a napi norma 70%-a használható fel. Az étkezéseken a HM, illetve az MH állományából szervezetenként egy-egy fő, a rendező szerv képviseletében – a gépjárművezetőt is beleértve – legfeljebb három fő vehet részt, részükre a napidíj nem illetményes.
b) Több tagállamot érintő rendezvény, konferencia esetén:
– a napi ellátás normája – beleértve a díszétkezést is – az Ut. 3. számú melléklet „E” kategóriájára,
– a büféköltségek normája az Ut. 5. számú melléklet „D–E” kategóriájára meghatározott összeg.
c) Az NSIP-hoz kapcsolódó, hazai résztvevők részére tervezett rendezvények élelmezési ellátását lehetőség szerint honvédségi objektumban kell megszervezni, a Magyar Honvédség élelmezési ellátásáról szóló 22/2006. (VIII. 8.) HM rendelet 4. számú melléklet 8. pontja szerint.
Reprezentációs és protokolláris normák
2. a) A HM FLÜ vezérigazgatója részére – a NAK terhére – évente a belföldi reprezentációról szóló HM utasítás 1. számú melléklete szerint az ügynökség vezetője részére meghatározott reprezentációs keret számítható fel.
b) Az egyes projektek ünnepélyes átadása alkalmából a megvalósításban részt vevő külső és belső személyek részére adható ajándéktárgy normája alkalmanként az Ut. 6. számú mellékletében a „C” kategóriára meghatározott összeg, amely:
– miniszteri vagy államtitkári átadás esetén 20 fő,
– szakállamtitkári átadás esetén 10 fő,
– a HM FLÜ vezérigazgatója által történő átadás esetén 5 fő után számítható fel.
Irodaszer- és nyomtatványnormák
3. a) A HM FLÜ írószer-, irodaszer-kiegészítés jogcímén a ruházati illetménynormákról szóló HM utasítás ruházati illetmények című melléklete alapján évente:
– írószerre, egyéb irodaszerre a VII. típusú besorolás,
– irodapapírra a VIII. típusú besorolás szerinti összeget tervezhet.
b) A Nemzetközi Programiroda évente az a) alpont szerinti keretek 30%-át tervezheti.
A NAK terhére beszerzett
és üzemeltetett gépjárművek éves kilométer-kiszabata és használatának rendje
4. a) A HM FLÜ gépjárműveinek éves
– belföldi kilométer-kiszabata 20 000 km/gk,
– külföldi utazásainak kilométer-kiszabata 20 000 km/gk, amely a nemzetközi kapcsolattartással összefüggő feladatok végrehajtásáról szóló HM utasítás szerint jóváhagyott kiutazási engedélyek alapján használható fel.
b) Az a) alpont szerint tervezhető éves kilométer-kiszabatok egymás közötti átcsoportosítása nem engedélyezett. A gépjárművek üzemeltetését a honvédségi közúti járművek üzemben tartásáról szóló 7/1991. (X. 16.) HM rendelet előírásai szerint kell biztosítani.
c) A Nemzetközi Programiroda állomáshelyén történő utazásokra 20 000 km/gk, külföldi utazásokra 10 000 km/gk éves keret tervezhető.
d) A nem a programfelelős szervezet által használt gépjármű éves kilométer-kiszabatát a HM kabinetfőnök külön határozatban állapítja meg.
Külföldi kiküldetéssel kapcsolatos normák
5. A külföldi kiküldetésekkel kapcsolatos szállás, utazási és egyéb költségek normáit, a napidíjat, valamint a kiküldetés engedélyezésének eljárási rendjét a Magyar Honvédség külföldi szolgálatot teljesítő és külföldi tanulmányokat folytató személyi állománya devizaellátmányáról és egyes illetményen kívüli pénzbeni járandóságairól szóló 26/2007. (VI. 20.) HM rendelet tartalmazza.
Mobiltelefonok normái
6. a) A programfelelősök részére engedélyezett mobiltelefonok mennyiségét és azok használatára jogosultakat a HM FLÜ által összeállított és a HM VTISZÁT által jóváhagyott névjegyzék tartalmazza.
b) A HM FLÜ vezérigazgatójának, a Nemzetközi Programiroda vezetőjének, és a programok koordinálására kijelölt programfelelős szervezeti elemek vezetőinek normája, a szolgálatirádiótelefon-ellátás és használat szabályairól szóló HM utasítás 1. számú mellékletében a „B” kategóriának megfelelő keretösszeg.
c) Az ügyintézők normája a „D” kategóriára megállapított keretösszeg.
d) A keretösszeget meghaladó többletfelhasználás egyedi elbírálás alapján engedélyezhető. A kérelmet – a részletes számla csatolásával – a HM FLÜ vezérigazgatója, a HM VTISZÁT részére felterjeszti. Nemleges döntés esetén a többletfelhasználást magáncélú igénybevételnek kell tekinteni, összegét a felhasználó – a részletes számla költségeivel együtt – a pénzügyi ellátó pénztárába köteles befizetni.
e) A NAK terhére beszerzett és az a) alpontban engedélyezett mennyiséget meghaladó mobiltelefonok tárolására, illetve azok használatának végleges befejezését követően az MH Logisztikai Ellátó Központnak történő leadására a HM FLÜ vezérigazgatója intézkedik.
Jutalmazás
7. a) A programok megvalósítása érdekében tevékenykedők jutalmazására jutalmazási keretet kell képezni, melynek mértéke a HM FLÜ éves általános parancsnoki jutalomkeretének 50%-a, amelyből 60% a HM FLÜ állományának, 40%-a pedig a programok megvalósításában részt vevő, a HM FLÜ állományába nem tartozó személyek jutalmazására fordítható. A 60-40%-os elosztási arány – f) alpontban foglaltakra tekintettel – indokolt esetben a HM FLÜ vezérigazgatója által 10%-kal eltéríthető.
b) Az a) alpont szerint felszámított keretből a kiemelkedő munkát végzők a HM FLÜ-nél legfeljebb kéthavi, a külső résztvevők közül legfeljebb 10 fő, maximálisan egyhavi távolléti díjnak megfelelő összegű jutalomban részesíthetők.
c) A b) alpont szerinti, valamint az egyéb jutalmak együttes összege nem haladhatja meg a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény 130. § (2) bekezdésében meghatározott mértéket.
d) A jutalmazási javaslatokat a HM FLÜ készíti el, és jóváhagyásra – a HM KPÜ egyidejű tájékoztatásával – felterjeszti a HM VTISZÁT részére.
e) Az egyes projektek ünnepélyes átadása alkalmából a megvalósításban részt vevők jutalmazására a HM FLÜ éves általános parancsnoki jutalomkeretének:
– miniszteri vagy államtitkári átadás esetén 20%-a,
– szakállamtitkári átadás esetén 10%-a számítható fel.
f) A HM FLÜ vezérigazgatója általi ünnepélyes átadáson történő jutalmazás esetén az a) alpont szerint felszámított jutalomkeret használható fel.
A NAK-normák felhasználási rendje
8. Az utasításban meghatározott normák alapján kell elkészíteni a NAK éves költségvetési tervét, melyhez csatolni kell a számszaki bizonyítást. Több program megvalósítását végző programfelelős a NAK éves költségvetési tervében a működési és fenntartási kiadásokat programokra elosztva állítja össze.
9. a) A HM FLÜ vezérigazgatója:
– az 1. pont a) alpontja szerinti rendezvényekre a normák alapján rendezvényenként, jóváhagyja a programfelelős által külön-külön elkészített, a pénzügyi kiadásokat is részletesen tartalmazó rendezvénytervet,
– az 1. pont b) alpontja szerinti rendezvényekre, a normák alapján rendezvényenként külön összeállított rendezvénytervet – a rendezvény megkezdése előtt 10 nappal – jóváhagyásra felterjeszti a HM VTISZÁT részére.
b) A programfelelős a jóváhagyott rendezvénytervek alapján számol el a pénzügyi ellátó felé. A pénzügyi ellátó a normák alapján ellenőrzi a felhasználás jogosságát és szabályosságát.
1

Az uatsítást a 3/2013. (I. 14.) HM utasítás 24. §-a hatályon kívül helyezte 2013. január 19. napjával.

2

A programok meghatározását a NATO Biztonsági Beruházási Program kézikönyve tartalmazza.

3

A 8. § (10) bekezdés c) pontját a 60/2012. (VIII. 31.) HM utasítás 32. §-a iktatta be.

4

438/2007. (HK 1.) HM PÜ intézkedés.

5

Jelenleg a 62/2004. (HK 16.) HM IKH-HM KPSZH főigazgatói együttes intézkedés.

6

A 19. § (2) bekezdését a 81/2012. (XI. 13.) HM utasítás 6. § (3) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére