5/2009. (II. 20.) ÖM rendelet
5/2009. (II. 20.) ÖM rendelet
a helyi önkormányzatok és a többcélú kistérségi társulások létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri költségvetési támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának és elszámolásának részletes feltételeiről1
A Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény 5. számú mellékletének 9. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzati miniszter feladat- és hatásköréről szóló 132/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszter véleményének kikérésével – a következőket rendelem el:
1. § (1) A Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 5. számú mellékletének 9. pontjában foglalt előirányzat szolgál a helyi önkormányzatok és a többcélú kistérségi társulások létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos 2009. évi költségvetési támogatás fedezetéül, továbbá a helyi önkormányzatok és a többcélú kistérségi társulások létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri költségvetési támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának és elszámolásának részletes feltételeiről szóló 15/2008. (III. 27.) ÖTM rendelet (a továbbiakban: R.), illetve az előrehozott öregségi nyugdíjjogosultság feltételeivel rendelkező, helyi önkormányzatoknál alkalmazott köztisztviselők felmentéséhez kapcsolódó egyes kifizetések támogatásáról szóló 157/2008. (VI. 10.) Korm. rendelet alapján 2008. évről áthúzódó – a pályázók által ténylegesen kifizetett – 2009. évre eső kifizetések forrásául, továbbá a prémiumévek programról és a különleges foglalkoztatási állományról szóló 2004. évi CXXII. törvény szerinti munkáltatói kifizetések forrásául is.
(2) A központi támogatás a pályázót a feladatellátás racionálisabb megszervezéséből adódó – a pályázó által intézményi szinten és az összesített létszámban is kimutatható álláshely-megszüntetéssel együtt járó – létszámcsökkentési döntéseihez kapcsolódó jogszabályi kötelezettségei teljesítéséhez illeti meg.
Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában
a) intézményi szintű létszám: a helyi önkormányzatok esetében a létszámcsökkentéssel, illetve esetleges növekedéssel érintett intézmények, illetve az önkormányzat polgármesteri hivatalának létszámadata, a többcélú kistérségi társulás esetében a társulás létszámcsökkentéssel, illetve az esetleges növekedéssel érintett intézményeinek, illetve munkaszervezetének létszámadata;
b) összesített létszám: a helyi önkormányzat valamennyi intézményének és polgármesteri hivatalának létszámadata, a többcélú kistérségi társulás esetében a társulás valamennyi intézményének és munkaszervezetének létszámadata;
c) felmentési időre járó illetmény: a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) 92. §-a, valamint 93. § (3) bekezdése szerinti felmondási és a munkavégzés alóli felmentési időre megállapított munkabér és átlagkereset, a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 18. § (1)–(2) és (4) bekezdései szerint, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) 33. § (1)–(2) bekezdései szerint megállapított felmentési időre járó átlagkereset, illetmény összege.
Az igénylés benyújtásával kapcsolatos alapelvek
3. § (1) Igénylést nyújthat be a pályázó, ha:
a) a költségvetési szerveinél – ideértve az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott feladatokat ellátó költségvetési szerveket is – főfoglalkozásban, határozatlan idejű közszolgálati, közalkalmazotti jogviszonyban vagy munkaviszonyban állók (a továbbiakban együtt: foglalkoztatott) – kivéve a közhasznú munkavégzés címén foglalkoztatottak – jogviszonyának (a továbbiakban együtt: jogviszony) megszüntetéséről döntött,
b) a létszámcsökkentési döntéséből – intézményenként – egyértelműen beazonosíthatóak a megszüntetett álláshelyek,
c) 2008. szeptember 30. napját követő – a 4. §-ban foglaltakra figyelemmel hozott – döntése következményeként fizetési kötelezettsége keletkezik,
d) a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény 5. számú mellékletének 9. pontja szerinti pályázat keretében e foglalkoztatott után támogatásban nem részesült,
e) a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatott – jogviszonyban töltött ideje folyamatosságának megszakítása nélküli – foglalkoztatására az önkormányzat költségvetési szerveinél, a többcélú kistérségi társulások esetében a társulás szervezetén belül a meglévő üres álláshelyeken, az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken vagy a tervezett új álláshelyeken, illetve szervezeti változás, feladatátadás következtében a pályázó fenntartói körén kívüli munkáltatónál nincs lehetőség, és
f) az intézményei létszámhelyzetének és az intézmények közötti tervezhető létszám- és álláshely-átcsoportosítás lehetőségének felülvizsgálata függvényében dönt a felmentéssel vagy rendes felmondással együtt járó létszámcsökkentésről.
(2) A képviselő-testület, illetve társulási tanács abban az esetben is jogosult 2009. évben a pályázat benyújtására, ha 2008. szeptember 30-át követő döntése esetén a létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatottak jogviszonyának megszűnésével kapcsolatban 2008. december 31-éig keletkezett tényleges kifizetési kötelezettsége. Ebben az esetben további feltétel, hogy a pályázó az R. alapján e foglalkoztatottak után nem részesült támogatásban. E pályázatok elbírálása is a jelen rendeletben rögzített szabályok szerint történik, azzal az eltéréssel, hogy ebben az esetben a 2008. évet érintő tényleges kifizetés dokumentumait a pályázathoz kell csatolni.
(3) E rendelet alkalmazásában 2008. szeptember 30-a utáni döntésnek minősül az a döntés is, amely 2008. szeptember 30-a előtti döntést erősít meg, feltéve, hogy a pályázónak a korábbi döntéséből 2008. szeptember 30-át követő kifizetési kötelezettsége is keletkezik, továbbá a (2) bekezdésben foglaltak szerint korábban nem részesült támogatásban. Ebben az esetben további feltétel a (2) bekezdésben foglalt kifizetések dokumentumainak csatolása. A megerősítő döntés dátuma nem lehet későbbi, mint az adott foglalkoztatott felmentési vagy rendes felmondási idejének befejező időpontja, kivéve a jogutód nélküli megszűnés miatt elbocsátásra kerülő foglalkoztatottak esetét, amennyiben a jogutód nélküli megszűnés 2008. szeptember 30-át követően következik be.
(4) Abban az esetben, ha a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatott nyugdíjasnak minősül, a felmentéssel vagy rendes felmondással együtt járó álláshely- megszüntetésről szóló döntést a pályázónak legkésőbb a foglalkoztatott felmentési vagy rendes felmondási idejének utolsó napjáig kell meghoznia.
(5) A létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatottakra és a létszámcsökkentéssel együtt járó álláshely-megszüntetésre vonatkozóan a pályázó által benyújtott igény csak egy alkalommal kerülhet elbírálásra.
4. § (1) Ha a létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatott esetében a pályázó a létszámcsökkentési döntését követően az Mt. 90. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel csak későbbi időpontban tudja a jogviszonyt megszüntetni, akkor az Mt. 90. § (1) bekezdése szerinti idő elteltét követően nyújthatja be e foglalkoztatott után a támogatási igényét.
(2) Ha a létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatott a jogviszony megszűnése vagy az azzal kapcsolatos járandósága tekintetében munkaügyi bírósághoz fordult jogorvoslatért, akkor a pályázó az említett foglalkoztatott utáni fizetési kötelezettségének támogatására az igénylését akkor nyújthatja be, amikor a bíróság jogerősen megállapítja a munkáltató által hozott döntés jogszerűségét.
(3) Az (1)–(2) bekezdésekben foglaltak esetében megerősítő döntés csatolása nem szükséges, azonban a tény igazolására szolgáló dokumentumokat a pályázó köteles a pályázathoz csatolni.
5. § (1) Amennyiben a létszámcsökkentés többcélú kistérségi társulásban, közösen fenntartott intézményben vagy körjegyzőségben történik, úgy a társulásban, illetve körjegyzőségben részt vevő valamennyi önkormányzat köteles nyilatkozni a 6. § (1) bekezdés j) pontjában foglaltakról.
(2) Körjegyzőség létrehozása esetében a gesztor önkormányzat költségvetéséből kimutathatónak kell lennie a társulás következtében kialakuló csökkentett tényleges létszámnak.
(3) Körjegyzőség megszüntetése, körjegyzőséghez való csatlakozás esetében a körjegyző, illetve jegyző járandóságaival kapcsolatosan csak az esetben lehet pályázatot benyújtani, ha a körjegyzői vagy jegyzői álláshely megszüntetése ténylegesen kimutatható.
(4) Amennyiben a létszámcsökkentés mellett létszámbővítés is történik, úgy
a) vizsgálni szükséges, hogy a felmentéssel vagy rendes felmondással érintett foglalkoztatott az új álláshelyen foglalkoztatható-e,
b) a létszámnövekedést tételesen indokolni szükséges a 6. § (1) bekezdés d) pontja szerint, az (5) bekezdésben, valamint a 11. § (1) bekezdésében hivatkozott jogszabályváltozással alátámasztva.
(5) Létszámnövekedés csak az esetben fogadható el, ha azt – önkormányzati rendeleten vagy társulási tanácsi határozaton kívüli – jogszabályváltozásból adódó, a pályázó számára kötelezően ellátandó többletfeladatok teszik szükségessé. Pályázatot az esetben lehet a létszámcsökkentési döntésből következő kifizetési kötelezettségek megtérítésére benyújtani, ha a fenti feltételek az esetleges létszámnövekedés esetében teljesülnek.
A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok
6. § (1) A pályázathoz mellékelni kell az alábbi dokumentumokat:
a) a pályázó költségvetési döntésének kivonatát (önkormányzat esetében rendelet, többcélú kistérségi társulás esetében a társulási tanácsi határozat), amelyben a költségvetési – intézményenként beazonosítható és összesített – létszámkeret (engedélyezett álláshelyek száma) a létszámcsökkentéssel érintett évre meghatározásra került,
b) az 1. melléklet szerint összesített, a pályázó által benyújtandó igényt tartalmazó táblázatot,
c) a pályázó azon döntését – amennyiben az a) pontban előírt dokumentumok nem tartalmazzák –, amely a létszámcsökkentés előtti és az azt követően kialakult tényleges és intézményenként beazonosítható álláshely-megszüntetéssel együtt járó létszámcsökkentés tételes kivonatát tartalmazza, amelyben a létszámcsökkentés előtti és a racionalizálási döntést követő intézményi szintű és összesített létszámadat is szerepel. E döntésnek tartalmaznia kell a 3. § (1) bekezdés f) pontja szerinti felülvizsgálat megállapításait is. E döntés időpontjának az elbocsátott foglalkoztatottakkal kapcsolatos jogviszony-megszüntető okiratok kiállításának dátumát, valamint a foglalkoztatottak felmentési vagy rendes felmondási idejének kezdő időpontját meg kell előznie. Amennyiben a jogviszony-megszüntető okirat keltezése későbbi, mint a felmentés vagy rendes felmondás kezdő időpontja, úgy csatolni szükséges az érintett foglalkoztatott által is aláírt azon munkáltatói intézkedésről készített dokumentumot, amelyben a foglalkoztatottat előzetesen értesítették jogviszonyának várható megszüntetéséről,
d) a 2. mellékletben meghatározott táblázatot, amelyben a pályázó a létszámcsökkentési döntést megelőző, valamint az azt követően kialakuló, intézményi szintű létszámadatokat, illetve az összesített létszámot mutatja ki. Ha a pályázó a létszámcsökkentést követően akár intézményi szinten, akár összesítetten létszámnövekedést mutat ki, akkor ennek szöveges indokolása szükséges. Amennyiben a pályázat két költségvetési évet érint, úgy a 2. melléklet szerinti táblázatot valamennyi költségvetési évre vonatkozóan ki kell tölteni,
e) a 3. melléklet szerinti táblázatot, amely a pályázó intézményenként, foglalkoztatottanként feltüntetett adatait tartalmazza,
f) a 4. melléklet szerinti, az öregségi nyugdíj, az előrehozott öregségi nyugdíj, illetve a rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra való jogosultság (az említett járandóságban való részesülés) igazolására szolgáló adatokat tartalmazó táblázatot,
g) az 5. melléklet szerinti, a korengedményes nyugdíjazás miatti jogviszonymegszűnéssel érintett foglalkoztatottak jogviszonyának megszűnésekor kötelezően kitöltendő táblázatot, továbbá az illetékes Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságtól kapott „fizetési értesítő” okmányt,
h) a foglalkoztatási jogviszony megszüntetésével kapcsolatos, az érintett foglalkoztatott által is aláírt, munkáltatói intézkedéseket igazoló dokumentumok másolati példányát [amely köztisztviselők esetén – figyelemmel a Ktv. 20/A. § (1) bekezdésére – tartalmazza a tartalékállománnyal kapcsolatos rendelkezést is],
i) emelt összegű végkielégítésre jogosult esetén – az Mt. 95. § (5) bekezdése, a Ktv. 19. § (2) bekezdése és a Kjt. 37. § (7) bekezdése alapján – a létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatott nyilatkozatát arra vonatkozólag, hogy korábban részesült-e emelt összegű végkielégítésben,
j) a képviselő-testületi vagy társulási tanácsi határozatot arról, hogy a pályázó fenntartói körén belül – önkormányzat esetén költségvetési szerveinél és polgármesteri hivatalánál, többcélú kistérségi társulás esetén intézményeinél és munkaszervezeténél – a meglévő üres álláshelyeken, az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken vagy a tervezett új álláshelyeken, illetve szervezeti változás, feladatátadás következtében a pályázó fenntartói körén kívüli munkáltatónál a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatottak jogviszonyban töltött ideje folyamatosságának megszakítása nélküli foglalkoztatására nincs lehetőség,
k) azoknál a foglalkoztatottaknál, akiknél a pályázó a prémiumévek programról és a különleges foglalkoztatási állományról szóló 2004. évi CXXII. törvény alapján köteles felajánlani e lehetőség igénybevételét, a felajánlásról szóló dokumentumot, valamint a foglalkoztatott nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a programban részt kíván-e venni vagy sem,
l) költségvetési szerv, illetve intézmény jogutód nélküli megszűnése esetén a megszüntető okiratot,
m) feladat átadás-átvétel következtében:
ma) az átvevő írásos nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy nem tudja vagy nem kívánja a létszámcsökkentési döntéssel érintett foglalkoztatottat továbbfoglalkoztatni, vagy
mb) az átvevő felajánlását másik munkakörről és a foglalkoztatott írásos nyilatkozatát a felajánlott munkakör elutasításáról,
n) azoknál a foglalkoztatottaknál, akik esetében a pályázat benyújtása a felmentési, illetve rendes felmondási idő leteltét követően kerül sor, a tényleges kifizetés igazolásául szolgáló dokumentumokat, valamint a 8. melléklet szerinti táblázatot.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumokat a pályázat összes példányához eredetiben vagy hiteles másolatban kell csatolni.
(3) Az (1) bekezdés a) és b), továbbá d) és e), valamint h) és j) pontjaiban meghatározott dokumentumok pályázathoz való csatolása kötelező, ezek hiányában a pályázat nem kerül elbírálásra.
A pályázatban elismerhető kiadások
7. § (1) A pályázat keretében a – tényleges létszámcsökkentést megvalósító – jogviszony-megszüntetés miatt jogszabályban előírt kötelező mérték szerint megállapított és kifizetendő felmentési időre járó illetmény fele, valamint a végkielégítés jogszabály szerinti teljes összege, valamint mindezek járulékai támogathatók.
(2) A pályázat szempontjából – a 3. § (1) bekezdésében foglalt támogatottak körén belül – a létszámcsökkentéssel érintett
a) öregségi nyugdíjban,
b) előrehozott öregségi nyugdíjban,
c) korengedményes nyugdíjban,
d) csökkentett összegű előrehozott öregségi nyugdíjban,
e) rokkantsági nyugdíjban,
f) baleseti rokkantsági nyugdíjban
részesülő foglalkoztatottakra benyújtott igénylések is támogathatók.
(3) Az öregségi nyugdíjban, a csökkentett összegű előrehozott öregségi nyugdíjban, a rokkantsági nyugdíjban, valamint a baleseti rokkantsági nyugdíjban részesülők esetében a felmentési időre járó illetmény fele, valamint ezen összeg járulékai támogathatók.
(4) Az előrehozott öregségi nyugdíjra jogosultak esetében vizsgálandó, hogy az érintett – közszolgálati jogviszonyának utolsó napjáig – részesül-e a nyugellátásban, vagy annak megállapítását kérte-e az illetékes Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságtól. Amennyiben a foglalkoztatott csak jogosult, de nem részesül a nyugellátásban, a pályázó által jogszabály szerint kifizetendő felmentési időre járó illetmény fele, valamint a végkielégítés teljes összege, valamint ezen összegek járulékai (az öregségi vagy a korkedvezményes nyugdíj előtt öt évvel állók esetében az emelt összegű végkielégítés) kerülnek támogatásra. Ebben az esetben ki kell tölteni a 6. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott táblázatot, továbbá az emelt összegű végkielégítésre jogosultak esetében a 6. § (1) bekezdés i) pontjában meghatározott nyilatkozat csatolása is szükséges.
(5) Ha az érintett személy jogviszonya korengedményes nyugdíjazás miatt szűnik meg, a nyugdíjazással kapcsolatos költségek megtéríthetők, ha azok összege nem haladja meg a jogviszony felmentéssel vagy rendes felmondással történő megszűnése esetén járó támogatás összegét. Amennyiben a korengedményes nyugdíjazással együtt járó költségek meghaladják a felmentés vagy rendes felmondás esetén járó támogatás mértékét, akkor a korengedményes nyugdíjazás esetében is csak az az összeg illeti meg a pályázót, amely a felmentés vagy rendes felmondás esetében járna. Amennyiben az illetékes Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságtól kapott „fizetési értesítő” okmányon szereplő összeg támogatható, úgy ez esetben kötelezően kitöltendő a 6. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott dokumentum.
A pályázatok elbírálásának folyamata
8. § (1) A pályázatok benyújtása három ütemben történik. A pályázó az I. ütemben 2009. április 10-éig, a II. ütemben 2009. július 10-éig, a III. ütemben 2009. szeptember 28-áig küldi meg a pályázatát a Magyar Államkincstár illetékes területi szervéhez (a továbbiakban: Igazgatóság) két – egy eredeti és egy hiteles másolati – példányban. A határidőn túl benyújtott pályázatokat az Igazgatóság nem továbbíthatja az Önkormányzati Minisztériumba (a továbbiakban: ÖM).
(2) Az Igazgatóság – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 64/B. § (3) bekezdése alapján e rendelet alapulvételével – a rendelkezésére álló iratok, saját nyilvántartása, illetve helyszíni vizsgálat alapján szabályszerűségi szempontból megvizsgálja a támogatási igényt, és szükség esetén, jogszabályban meghatározott rövid határidő kitűzésével hiánypótlásra, módosításra hívja fel a pályázót. Amennyiben a pályázó a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Igazgatóság a támogatási igényt nem továbbítja az ÖM-be, és erről értesíti a pályázót.
(3) Amennyiben a pályázatot nem kell hiánypótoltatni, vagy a hiánypótlás megtörtént, azt az Igazgatóság számítógépen rögzíti, és elektronikusan továbbítja a Magyar Államkincstár Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága (a továbbiakban: kijelölt Igazgatóság) részére. Az elektronikus módon országosan feldolgozott adatokat a kijelölt Igazgatóság, a pályázók által benyújtott igények eredeti példányát az Igazgatóság – részletes véleményének egyidejű csatolásával – közvetlenül küldi meg az ÖM részére. Amennyiben az ÖM a pályázatok vizsgálata során további tájékoztatást, illetve dokumentumok megküldését tartja szükségesnek, ezeket a pályázók – külön felhívásra – kötelesek részére teljesíteni.
9. § (1) Az önkormányzati miniszter a pályázatok elbírálására és a támogatással kapcsolatos döntés meghozatalára Bíráló Bizottságot hoz létre, amelybe az önkormányzati miniszter 2 főt, a pénzügyminiszter, a szociális és munkaügyi miniszter, az oktatási és kulturális miniszter, az egészségügyi miniszter, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár főigazgatója 1-1 főt delegál.
(2) A pályázatokat a Bíráló Bizottság az I. ütemben 2009. június 22-éig, a II. ütemben 2009. szeptember 21-éig, a III. ütemben 2009. november 26-áig, a hatályos jogszabályok, továbbá a pályázati feltételek alapján bírálja el.
A támogatás folyósítására, felhasználására vonatkozó szabályok
10. § (1) A Bíráló Bizottság döntését követően a pályázók részére megítélt támogatások folyósítása az alábbiak szerint történik:
a) a pályázónál a 3. § (2)–(3) bekezdései szerint, valamint 2009. évben jelentkező, a jogszabály alapján kötelezően kifizetendő felmentési vagy rendes felmondási és végkielégítési kötelezettség támogatása 2009. évben – a költségvetési törvény 22. § (2) bekezdése alapján – a Bíráló Bizottság döntését követő hónap nettó finanszírozása keretében;
b) a pályázónál a 2010. évben jelentkező, jogszabály alapján kötelezően kifizetendő felmentési vagy rendes felmondási időre járó illetménnyel és végkielégítéssel kapcsolatos kötelezettség támogatása a felmentési, illetve rendes felmondási idő leteltét követően, a kifizetés igazolásául szolgáló dokumentumokkal együtt – a 7. melléklet szerinti, 2010. évben esedékes, tényleges kifizetést igazoló adatközlő táblázat szerint – külön jogszabály alapján. A 2010. évre áthúzódó felmentési illetménnyel kapcsolatos kifizetési kötelezettség támogatása csak a pályázatba beállított hónapszámnak megfelelően finanszírozható, a 2009. és 2010. évek között keletkezett esetleges különbözet nem támogatható.
(2) Azoknál a pályázóknál, ahol a létszámcsökkentéssel érintett köztisztviselők a Ktv. 20/A. § (1) bekezdése alapján tartalékállományukat töltik a pályázat benyújtása időpontjában, a megítélt támogatás folyósítása csak igazolás után teljesíthető. A tartalékállomány megszűnésének igazolását a pályázók a 6. melléklet szerinti adatlap kitöltésével, a kifizetés igazolásául szolgáló dokumentumok egyidejű csatolásával, az Igazgatóság útján küldik meg az ÖM részére. Amennyiben a hivatkozott mellékleten szereplő kiadási összeg – a jogszabályi változásokból adódóan – magasabb, mint a korábban jóváhagyott támogatási összeg, a finanszírozás során ezt kell figyelembe venni. Az ÖM az (1) bekezdésben foglaltak szerint intézkedik a támogatás folyósításáról.
11. § (1) Amennyiben a pályázó a támogatásról szóló döntést követő öt éven belül a megszüntetett álláshelyet annak ellenére visszaállítja, hogy azt – önkormányzati rendeleten vagy társulási tanácsi határozaton kívüli – jogszabályváltozásból adódó, a pályázó számára kötelezően ellátandó többletfeladatok nem teszik szükségessé, ezen álláshely megszüntetésére jóváhagyott támogatásról köteles haladéktalanul lemondani, és erről az illetékes Igazgatóságon keresztül az ÖM-et tájékoztatni.
(2) Ha a létszámcsökkentéssel érintett foglalkoztatottaknál fennállnak a Ktv. 19. § (9) bekezdésében, a Kjt. 37. § (12) bekezdésében vagy az Mt. 193/T. § (5) bekezdésében foglalt körülmények, a pályázó az e foglalkoztatottak után jóváhagyott támogatás azon részéről köteles haladéktalanul lemondani, amellyel összefüggésben 2009. évben nem keletkezik tényleges kifizetési kötelezettsége. Ebben az esetben a 2009. évi utolsó nettó finanszírozást megelőző lemondásból adódó visszafizetési kötelezettség nem minősül az Áht. 64/B. §-a szerinti jogtalan igénybevételnek. A 2009. évi utolsó nettó finanszírozást követően keletkezett visszafizetési kötelezettségét a pályázó a 2009. évi zárszámadás keretében köteles rendezni, és erről az Igazgatóságon keresztül az ÖM-et tájékoztatni.
(3) A jogtalanul igénybe vett összeg után a pályázó az Áht. 64/B. §-ának (2) bekezdése szerinti kamatot fizet a jogtalan igénybevétel napjától – az (1) bekezdés szerinti esetekben a támogatásról való lemondás elmulasztásának napjától – a visszafizetés napjáig.
Az elszámolásra vonatkozó szabályok
12. § (1) Az e rendelet szerint megítélt támogatás 2009. évben esedékes, a foglalkoztatott részére történő tényleges kifizetéséről a pályázó külön elszámolás keretében, a tényleges kifizetést követően köteles a 8. melléklet szerint – elektronikus úton is – az illetékes Igazgatóság felé elszámolni. Az elszámolás személyenként történik, a személyenként felmerülő eltérések nem összevonhatók.
(2) Amennyiben az (1) bekezdés alapján elkészített elszámolás során az adott személy esetében a folyósított támogatási összeg
a) kisebb, mint a tényleges kifizetés, úgy a különbözet nem igényelhető meg,
b) nagyobb, mint a tényleges kifizetés, úgy a különbözetet vissza kell fizetni a központi költségvetés részére.
(3) Az (1) bekezdés szerinti elszámoláshoz csatolni szükséges a kifizetés igazolására szolgáló dokumentumokat is.
(4) A pályázó létszámának alakulásáról a támogatásról szóló döntést követő öt évig – az év végi elszámolás keretében az ÖM által készített adatlapon – évente beszámol az Igazgatóságnak. Az év végi elszámolás szabályszerűségét az Igazgatóság az Áht. 64/D. §-a alapján felülvizsgálja.
13. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg az R. 1–7. §-a, 8. § (1)–(2) bekezdése, 8. § (3) bekezdésének a) pontja, 8. § (4) bekezdése, 9. §-a, valamint 1–6. melléklete hatályát veszti.
(2) Az R. 2010. január 1-jén hatályát veszti.
1. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
Forintban |
Sorszám |
Intézmény |
Létszámcsök- |
2009. évben pályázó által igényelhető |
2010. évben pályázó által fizetendő |
Korenged- |
||||||||
Felmentési időre járó illetmény* |
Végkielégítés |
TB járulék |
Munkaadói |
Összesen (4+5+6+7) |
Felmentési időre járó illetmény* |
Végkielégítés |
TB járulék |
Munkaadói |
Összesen |
||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
Forintban |
Sorszám |
Intézmény |
Létszámcsökkentést érintő év nyitó adata |
Létszámcsökkentési döntés |
Az esetleges létszámnövekedést eredményező döntés |
Létszámcsökkentést/ növekedést követően kialakult létszámadatok |
Létszámcsökkenés/ növekedés összesen |
Jelen pályázatban szereplő, létszám- |
|||
döntés száma* |
fő |
száma* |
csökkentéssel érintett fő |
száma* |
növekedéssel érintett fő |
|||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pályázó intézményi szintű összesített létszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A pályázó összesített létszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az esetleges létszámnövekedés indokolása**: |
|
3. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
Forintban |
Sor- |
Munka- |
Szül. |
Jogviszony utolsó napja |
Felmentés vagy rendes felmondás |
Végkielé- |
Felmentéssel, illetve rendes felmondással megvalósuló jogviszonymegszűnés esetén |
2009. évben pályázó által igényelhető |
2010. évben pályázó által fizetendő |
Korenged- |
||||||||||
Felmentési illetmény |
Végkielé- |
||||||||||||||||||
alapjául szolgáló |
hónap száma |
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielé- |
TB járulék |
Munkaadói járulék (9+10. oszlop) munkaadói járulék (a munkaadói járulék csak a korenged- |
Összesen (9+10+11 +12) korenged- |
A 7. oszlopból 2010. évre áthúzódó felmentési vagy rendes felmondási illetmény hónapok száma |
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielé- |
TB járulék |
Munkaadói járulék |
Összesen (15+16 |
|||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
15. |
16. |
17. |
18. |
19. |
20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
jogosultság/részesülés igazolására szolgáló adatok
Forintban |
Sorszám |
Munkavállaló neve |
Születési ideje |
Öregségi nyugdíjra |
Öregségi nyugdíjban részesül-e |
Öregségi nyugdíj |
Öregségi nyugdíj folyósításának kezdete* |
Előrehozott öregségi nyugdíjra jogosult-e |
Előrehozott öregségi nyugdíjban |
Előrehozott öregségi nyugdíj megállapításának időpontja |
Előrehozott öregségi nyugdíj folyósításának kezdete |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
illetve rendes felmondásának esetében kell kitölteni!)
Forintban |
Megszüntetési módozatok |
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielégítés |
Korengedményes nyugdíj befizetése |
Összesen |
1. Felmentés |
|
|
|
|
2.** Költségvetési szerv jogutód nélküli megszűnése |
|
|
|
|
3. Korengedményes nyugdíjazás |
|
|
|
|
6. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
a tartalékállomány megszűnését követő kifizetésekről
Forintban |
Sor- |
Munkavállaló neve |
Születési ideje |
Jogviszony |
Felmentés vagy rendes felmondás |
Végkielégítés |
Felmentéssel, illetve rendes felmondással megvalósuló jogviszony megszűnés |
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielégítés |
TB járulék |
Munkaadói járulék (9+10. oszlop) × munkaadói járulék (a munkaadói járulék csak a korengedményes nyugdíj kifizetésénél nem jelentkezik kiadásként) |
Összesen (9+10+11+12.) |
|
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielégítés |
|||||||||||
alapjául szolgáló évek száma |
hónap száma |
|||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
7. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
Forintban |
Sorszám |
Foglalkoztatott neve |
Születési ideje |
Jogviszony |
Felmentés vagy rendes felmondás |
Végkielégítés |
2010. évben keletkezett tényleges kifizetési kötelezettség |
||||||
Felmentéssel, illetve rendes felmondással megvalósuló megszűnés esetén |
Felmentési időre járó illetmény összege |
Végkielégítés összege |
TB járulék |
Munkaadói járulék (9+10. oszlop) × munkaadói járulék (a munkaadói járulék csak a korengedményes nyugdíj kifizetésénél nem jelentkezik kiadásként) |
Összesen (9+10+11+12.) |
|||||||
alapjául szolgáló évek száma |
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielégítés |
||||||||||
hónap száma |
||||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. melléklet az 5/2009. (II. 20.) ÖM rendelethez
Forintban |
Sorszám |
Létszámcsök-kentési pályázat üteme |
Foglalkoztatott neve |
Születési ideje |
Jogviszony utolsó napja |
Felmentés vagy rendes felmondás |
Végkielégítés |
2009. évben keletkezett tényleges kifizetés |
A Bizottság által megítélt és folyósított támogatási összeg |
Eltérés (+/–) |
||||||
alapjául szolgáló évek száma |
Felmentéssel, illetve rendes felmondással megvalósuló megszűnés esetén |
Felmentési időre járó illetmény összege |
Végkielégítés összege |
TB járulék (9+10. oszlop) × TB járulék (a TB járulék csak a korenged- |
Munkaadói járulék |
Összesen (9+10+11+12.) |
|||||||||
Felmentési időre járó illetmény |
Végkielégítés |
||||||||||||||
hónap száma |
|||||||||||||||
1. |
|
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A rendeletet a 4/2010. (I. 26.) ÖM rendelet 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. január 1. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás