• Tartalom

9/2009. (II. 27.) KHEM utasítás

9/2009. (II. 27.) KHEM utasítás

a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közlekedésihálózat-finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól*

2009.02.27.
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) bekezdése és 49. § (5) bekezdésének p) pontja alapján, a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 1. mellékletének a XVII. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) fejezet közlekedésihálózat-finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának részletes eljárásrendjét az állami tulajdonba tartozó országos közlekedési hálózattal, valamint az országos közlekedési hálózat fejlesztésével összefüggő egyes feladatok ellátásáról, továbbá a közlekedésihálózat-finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 8/2008. (III. 18.) GKM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) rendelkezéseire figyelemmel – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában megállapított feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom.

Általános rendelkezések

1. § (1) Jelen utasítás hatálya a Kötv. 1. mellékletének a XVII. KHEM fejezetében megállapított Útpénztár, Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, Autópálya EIB-hitelből, valamint Határkikötők működtetése fejezeti kezelésű előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzatok) terjed ki.

(2) Az előirányzatok kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használhatók fel.

(3) Az előirányzatok cél szerinti és szabályos felhasználásáért, azok kezelésének jelen utasításban meghatározott feladatai ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője (a továbbiakban: szakmai kezelő) felelős. Az előirányzatok szakmai kezelője, működtetője a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (a továbbiakban: KKK). A fejezetet irányító szerv hatáskörébe tartozó jogkörök – az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 165. § (1) bekezdése szerinti – átruházásáról a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló KHEM utasítás rendelkezik.

(4) Az előirányzatokkal való gazdálkodási feladatok ellátása során biztosítani kell a számviteli alapelvek érvényesülését, a gazdálkodás átláthatóságát, a költséghatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.

(5) Az Ámr. 108/A. §-a alapján a KHEM – az Útpénztár-előirányzat kivételével – az előirányzatokhoz kapcsolódó, a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által felszámított számlavezetési és egyéb díjak fedezetét a Kincstári díjak fejezeti kezelésű előirányzat terhére finanszírozza. Az Útpénztár-előirányzathoz kapcsolódó, a Kincstár által felszámított számlavezetési és egyéb díjak fedezetét az Útpénztár-előirányzat terhére kell biztosítani.

(6) Az előirányzatok működtetése, könyvvezetése – pénzügyi, számviteli feladatainak ellátása – során a KKK intézményi működésétől való számviteli/elszámolási függetlenséget, elkülönítést szabályozott, áttekinthető módon szükséges biztosítani.

(7) A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Útpénztár-előirányzatok az Ámr. 7. számú melléklete szerint az összehangolás szabályai alá tartoznak, így a KKK az Ámr. vonatkozó szabályai szerint köteles az összehangolásra figyelemmel szükséges intézkedéseket megtenni.

(8) A Határkikötők működtetése előirányzat esetén jelen utasítás rendelkezéseit akként kell értelmezni, hogy a KHEM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály (a továbbiakban: KIF) jogai és kötelezettségei a KHEM Közlekedési Szabályozási Főosztályt illetik és terhelik.

Az előirányzatok költségvetése tervezésének folyamata

2. § (1) Az Útpénztár költségvetése tervezésének megalapozása érdekében – a hároméves költségvetési kitekintésben foglaltakat felhasználva – a közútfejlesztés hosszú távú stratégiájára, valamint az éves költségvetést megalapozó ágazati stratégiai célok és prioritások meghatározására a KIF készít javaslatot a KKK bevonásával – a Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Közhasznú Társaság (a továbbiakban: Magyar Közút Kht.), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (a továbbiakban: NIF Zrt.) és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (a továbbiakban: ÁAK Zrt.) közreműködésével – amit a közlekedési szakállamtitkár előterjesztésére a miniszter hagy jóvá.

(2) A következő évre tervezett szakmai feladatokra a KKK bevonásával – a Magyar Közút Kht., a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. közreműködésével – a KIF készít javaslatot a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével.

(3) Az előzetes – a Rendelet szerinti – költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – az (1)–(2) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével, a működési előirányzatok vonatkozásában a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztállyal egyeztetve – a KKK készíti el a NIF Zrt. az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével. E javaslatot a KIF terjeszti elő a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági és ágazatfinanszírozási szakállamtitkár (a továbbiakban: gazdasági szakállamtitkár) részére.

(4) A (3) bekezdés szerinti, a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével kialakított javaslaton belül a felhalmozási előirányzat részét képező út-, hídépítésre vonatkozóan, a KIF – a KKK közreműködésével – prioritási sorrendbe rendezett projektlista-javaslatot készít. A javaslatot a KIF a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével terjeszti elő miniszteri jóváhagyásra.

(5) A KHEM fejezet költségvetés-tervezetének a Pénzügyminisztériummal (a továbbiakban: PM) való – keretszámok figyelembevételével történő – egyeztetését követően az útpénztárra vonatkozó módosított javaslatot a (3)–(4) bekezdések szerint kell kialakítani a költségvetési törvény elfogadásáig.

(6) A költségvetési törvényjavaslathoz az útpénztárra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást a KKK készíti el, amit a KIF terjeszt elő a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági szakállamtitkár részére.

(7) A kincstári költségvetés (előzetes, végleges) elkészítése a KKK feladata, amit a KIF terjeszt elő az egyetértési joggal rendelkező KHEM Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztálynak (a továbbiakban: KTKF).

(8) A költségvetési törvény elfogadását követően az útpénztár kiadási előirányzatainak részfeladatokra történő felosztására a KKK tesz javaslatot – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt., a Magyar Közút Kht. közreműködésével, a működési előirányzatok vonatkozásában a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztállyal egyeztetve – a KIF útján, amelyet a közlekedési szakállamtitkár előterjesztése és a gazdasági szakállamtitkár egyetértése alapján a miniszter hagy jóvá. A javaslat részét képezi a részfeladatokra történő felosztás alátámasztása, valamint a felhalmozási költségvetés út-, hídépítést érintő jogcímére meghatározott keretre, a KKK által – a NIF Zrt. közreműködésével – készített projektlista. A közlekedési szakállamtitkár a kiadási előirányzatok – éves szinten – 10%-át meg nem haladó, legfeljebb azonban 100 millió forint összegéig év közben átcsoportosítást hajthat végre a részfeladatok között. Az ezt meghaladó módosítást a közlekedési szakállamtitkár, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagyja jóvá. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a KKK kezdeményezésére a KIF terjeszti elő a közlekedési szakállamtitkár, illetve a fenti értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról a KKK – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – tájékoztatni köteles a KTKF-et.

(9) A miniszter által elfogadott projektlista módosítását a KKK javaslatára – a NIF Zrt. közreműködésével – a KIF terjeszti elő, és azt a közlekedési szakállamtitkár, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértését követően a miniszter hagyja jóvá.

(10) Az elemi költségvetés és a költségvetési alapokmány elkészítése a KKK feladata, amit a KIF előterjesztését, valamint a KTKF ellenőrzését és felülvizsgálatát követően a közlekedési szakállamtitkár hagy jóvá.

3. § A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Autópálya EIB-hitelből előirányzat költségvetésének tervezése során a 2. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell. A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Autópálya EIB-hitelből előirányzat esetén a javaslatokat, feladatokat a NIF Zrt. közreműködésével – a Magyar Közút Kht. közreműködése nélkül – kell elkészíteni, végrehajtani. Az ÁAK Zrt.-t a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése hosszú távú stratégiájának kidolgozásába véleményezőként be kell vonni.

4. § A Határkikötők működtetése előirányzat költségvetésének tervezése során a 2. § (3), (5), (6), (7), (8) és (10) bekezdésének rendelkezéseit kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a szakmai felügyeletet gyakorló főosztály a KIF helyett a KHEM Közlekedési Szabályozási Főosztály, valamint a (3) és (8) bekezdés szerinti javaslat elkészítésébe a NIF Zrt.-t, az ÁAK Zrt.-t és a Magyar Közút Kht.-t nem kell közreműködőként bevonni.

Az előirányzatok felhasználásával és működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése

5. § (1) Az előirányzatok felhasználására vonatkozó szabályokat – az Áht. és az Ámr. rendelkezéseire figyelemmel – a miniszteri rendeletben, a részletes eljárási rendet utasításban állapítja meg.

(2) A miniszteri rendelet szakmai tervezetét – a KTKF és a KKK közreműködésével – a KIF készíti el. A miniszteri utasítás szakmai tervezetét – a KIF és a KKK közreműködésével – a KTKF készíti el. A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése előirányzatra vonatkozó rendelkezések a NIF Zrt. közreműködésével kerülnek kialakításra. A rendelet és az utasítás megalkotására a továbbiakban a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény és a minisztérium vonatkozó belső szabályai az irányadók.

(3) A KKK az előirányzatok működtetésével kapcsolatos további előírásokat – a KTKF és a KIF véleményezését követően, a közlekedési szakállamtitkár, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével kiadott – Működtetési Szabályzatban állapítja meg. A Működtetési Szabályzatnak tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét – feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok esetén, a Finanszírozási Alapokmányban (a továbbiakban: Alapokmány) foglaltak figyelembevételével – az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, irattározására és a belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat, illetve egyéb, az előirányzatok működtetésével kapcsolatban szükséges további előírásokat.

(4) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről a KKK az 1. számú melléklet szerinti (vagy tartalmilag azzal megegyező) nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírásminta nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a KTKF részére kell megküldeni a tárgyév március 31-éig.

(5) A KKK felelős – a KHEM által kiadott keretszabályokhoz igazodva – az előirányzatok számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Ennek keretében feladatát képezi az előirányzatok eszközeinek és forrásainak leltárkészítési és leltározási szabályzata, az értékelési szabályzat és a pénz- és értékkezelési szabályzat elkészítése, továbbá az előirányzatok bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.

(6) Az (5) bekezdés szerint elkészített számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a pénz- és értékkezelési szabályzatot, a leltározási szabályzatot, a bizonylati szabályzatot, valamint a számlarendet a KTKF egyetértését követően a gazdasági szakállamtitkár hagyja jóvá.

Az előirányzatok felhasználása,
kötelezettségvállalás

6. § (1) Az előirányzatok terhére kötelezettség csak a jóváhagyott előirányzatok mértékéig vállalható. Éven túli kötelezettségvállalásra a Rendelet rendelkezései alapján kerülhet sor. Az erre vonatkozó javaslatot – amennyiben nem a (8) bekezdés szerinti szerződések tartalmazzák – a KKK készíti el, amit a KIF előterjesztésére, a közlekedési szakállamtitkár és a gazdasági szakállamtitkár egyetértését követően a miniszter engedélyezhet az Áht. 47. §-ára és 49. § (5) bekezdésének r) pontjára figyelemmel.

(2) A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KKK az Ámr. 138/B. §-a alapján, a 2. számú melléklet szerinti tartalommal éves előirányzat-felhasználási tervet készít – az előirányzatok felhasználásában közreműködő szervezetek bevonásával –, amit a KIF-en keresztül a közlekedési szakállamtitkár aláírásával, legkésőbb a tárgyév január 6-áig a KTKF-nek megküld.

(3) Az előirányzatok várható alakulásáról a KKK adatot szolgáltat minden hónap 6. napjáig az Ámr. 138/C. §-a szerint – a 2. számú melléklet szerinti tartalommal a KTKF részére, a PM-be történő továbbítás céljából.

(4) Az Ámr. 109/A. §-a alapján – az Ámr 27. sz. melléklete szerinti tartalommal – a KKK előirányzat-finanszírozási tervet készít, s azt a Kincstár részére történő továbbítás céljából havonta a tárgyhónapot megelőző hónap 17. napjáig a KTKF részére megküldi. A január hónapra vonatkozó tervet – elfogadott költségvetési törvény hiányában a benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben a tárgyévet megelőző év december 17-éig kell a KTKF részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terv módosítása iránti kérelmet a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőzően soron kívül kell a KKK-nak a KTKF részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terveket a KKK tájékoztatásul megküldi a KIF részére. A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok esetén nem készül előirányzat-finanszírozási terv.

(5) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az előirányzatból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében, a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.

(6) A kötelezettségvállalás és az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán az Ámr. 2. §-ának 67. és 68. pontjában meghatározott dokumentumokat kell érteni.

(7) A kötelezettségvállalást tartalmazó dokumentumban rögzíteni kell, hogy a kötelezettségvállalás mely évi előirányzatot, milyen összegben terheli.

(8) A nem feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok terhére kötendő, a Rendeletben nevesített szerződésekre – a közreműködő szervezetek (ide értve a Nemzeti Közlekedési Hatóságot is) bevonásával – a KKK készít javaslatot. Az éven túli kötelezettségvállalásra vonatkozó javaslatot külön fel kell tüntetni. A szerződéseket a KHEM illetékes szakfőosztályainak véleményezését követően a KIF előterjesztésére, a közlekedési szakállamtitkár és a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével – a KHEM tulajdonosi és intézményfelügyeleti bizottsága hatáskörébe tartozó esetben a bizottság javaslata alapján –, a miniszter hagyja jóvá.

A feladatfinanszírozási körbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának egyedi szabályai

7. § (1) A Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Autópálya EIB-hitelből előirányzatok felhasználása a feladatfinanszírozásra vonatkozó szabályok szerint, alapokmány(ok) alapján történik. Az előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatokra programonként folyamatosan – de legkésőbb a program jóváhagyását követő 30 napon belül – Alapokmányt kell készíteni és jóváhagyatni, s legkésőbb a program jóváhagyását követő 60 napon belül a Kincstárhoz elektronikus úton benyújtani. A tárgyév június 30-át követően induló programok esetében a jóváhagyástól számított 30 napon belül kell az Alapokmányt a Kincstárnak benyújtani. Az Alapokmány aláírója, mint kötelezettségvállaló személy az előirányzatok felügyeletét ellátó közlekedési szakállamtitkár. Az Alapokmány(ok) ellenjegyzésére a KTKF vezetője vagy az általa kijelölt vezető személy jogosult az Ámr. 134. § (8) bekezdésére, valamint 138. § (1) és (3) bekezdéseire figyelemmel.

(2) Az előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez szükséges Alapokmány(oka)t a NIF Zrt. készíti el. Az elkészített alapokmány(oka)t a NIF Zrt. 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi a KKK-nak. A KKK az ellenőrzést és ellenjegyzést követően az Alapokmányokat – a KTKF-en keresztül – 5 napon belül jóváhagyásra és aláírásra a közlekedési szakállamtitkár elé terjeszti, egyidejűleg pedig elektronikus formában eljuttatja a KTKF-nek. Az Alapokmányt – aláírását követően – a KTKF elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak.

(3) A Kincstár az Alapokmányt az Ámr. 73. §-ának megfelelően felülvizsgálja: az Alapokmány megfelel-e a Kötv.-ben meghatározott céloknak és előirányzatnak és a szakmai döntéshozó által szükség szerint megállapított egyéb szempontoknak, illetve az Alapokmány kitöltése teljes körűen megtörtént-e. Amennyiben az Alapokmány megfelelő, a Kincstár az okiratokat részfeladat azonosítóval látja el. A Kincstár az Alapokmány visszaigazolásával egyidejűleg a feladat tárgyévi előirányzatát elkülöníti nyilvántartásában úgy, hogy abból csak a jóváhagyott feladatra történhet felhasználás. A Kincstár visszaigazolását követően a KTKF az aláírt Alapokmány 1-1 eredeti példányát a Kincstári visszaigazolással a KKK-nak és a NIF Zrt.-nek, 1 másolati példányát a KIF-nek továbbítja, 1 másolati példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában.

(4) Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.

(5) Az Ámr. 76. §-ának (2) bekezdése értelmében az Ámr. 5. számú mellékletében meghatározott szerződés (kötelezettségvállalás) bejelentési adatlapot kitöltve (a továbbiakban: szerződésbejelentés) a kötelezettségvállalás létrejöttét követő 8 munkanapon belül kell megküldeni elektronikus úton a Kincstárnak.

(6) A (5) bekezdésben foglaltak végrehajtása érdekében a szerződésbejelentést – beleértve annak módosítását is – a NIF Zrt. készíti el, és a kötelezettségvállalást követő 4 munkanapon belül 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi a KKK-nak. A NIF Zrt. a szerződésbejelentéshez csatolja a Kincstárba benyújtandó szerződéseket. A KKK az ellenőrzést és ellenjegyzést követően 2 munkanapon belül megküldi a szerződésbejelentést, illetve a szerződéseket a KTKF-nek. A KTKF a szerződésbejelentést 2 munkanapon belül elektronikus formában, a szerződéseket papír alapon benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a KTKF az aláírt szerződésbejelentés 1-1 példányát – a Kincstári visszaigazolással együtt – a KKK-nak és a NIF Zrt.-nek továbbítja, 1 másolati példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában.

(7) Az előirányzatokat az Alapokmány szerint és az abban megjelölt célra lehet felhasználni. Ettől csak az Alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. Az Alapokmány előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani az (1)–(2) bekezdésben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel lehet kezdeményezni.

(8) A Kincstár az előirányzatok terhére történő kifizetéseket a Kincstárhoz bejelentett módon aláírt fizetési megbízások alapján teljesíti.

(9) Az Alapokmányban kijelölt megvalósító köteles a részfeladat befejezéséről 15 napon belül a KKK-n és a KTKF-en keresztül a Kincstárt értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat lezárásáról a Kincstárt a KKK értesíti a KTKF-en keresztül a lezárástól számított 30 napon belül.

Pénzügyi és számviteli feladatok ellátása,
költségvetési beszámolás, ellenőrzés

8. § (1) A KKK felelős

a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek az előírásoknak és a szerződésben meghatározottaknak;

b) a főkönyvi könyvelés és a kapcsolódó analitikus nyilvántartások vonatkozó jogszabályok szerinti vezetéséért – a gazdasági szakállamtitkár által jóváhagyott rendszerben – a jogszabályokban előírt költségvetési beszámoló-készítési kötelezettség teljesítéséhez a teljesség, valódiság érvényesítése érdekében megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, a döntések, szerződések, megrendelések nyilvántartásáért;

c) az előirányzatok eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;

d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés elkészítéséért, a könyvvizsgálóval történő együttműködésért;

e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért;

f) a követelések, kötelezettségek, a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;

g) az Útpénztár és a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése előirányzat éves mérlegének auditáltatásáért, a könyvvizsgálat során szolgáltatott adatok teljességéért, valódiságáért, a vizsgálat lefolytatásában való közreműködésért,

h) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért.

(2) Az előirányzatok féléves és éves költségvetési beszámolóit a KTKF felülvizsgálatát és a KIF egyetértését követően a közlekedési szakállamtitkár hagyja jóvá.

(3) A KKK az (1) és (2) bekezdésben felsorolt feladatait a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése és az Autópálya EIB-hitelből előirányzatok esetén a NIF Zrt. közreműködésével látja el.

(4) Az előirányzatokkal kapcsolatos vezetői információs rendszer működtetése, a havi kontrollingjelentés készítése – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Kht. közreműködésével – a KKK feladata. Az előirányzatok havi kontrollingjelentése és vezetői információs rendszere adattartalmát a KIF közreműködésével a KTKF előterjesztésére a gazdasági szakállamtitkár határozza meg.

(5) Az előirányzatok kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzatok rendeltetésszerű és cél szerinti felhasználásának belső ellenőrzését a KKK-nál, az ÁAK Zrt.-nél, a NIF Zrt.-nél és a Magyar Közút Kht.-nál a KKK belső ellenőrzési egysége végzi. A költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet 4. §-ának (3) bekezdése alapján a KHEM Ellenőrzési Főosztálya (a továbbiakban: Ellenőrzési Főosztály) mint a fejezetet irányító szerv belső ellenőrzési egysége végez ellenőrzést az előirányzatok tekintetében.

(6) A KKK a külső ellenőrző szervek által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt., a Magyar Közút Kht. közreműködésével – a KIF és az Ellenőrzési Főosztály egyidejű tájékoztatása mellett nyújt. A külső ellenőrző szervek által összeállított vizsgálatijelentés-tervezeteket és az azokra adott észrevételeket a KKK tájékoztatásul megküldi az Ellenőrzési Főosztálynak.

Záró rendelkezések

9. § (1) Jelen utasítás a közzététel napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlekedésihálózat-finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól szóló 5/2008. (II. 15.) GKM utasítás.

(2) A 2009-ben törvényi előirányzattal nem rendelkező fejezeti kezelésű előirányzatok (44-es főút elkészült, Békéscsabát elkerülő szakaszán, életveszélyes csomópontokon körforgalom létesítése, szolnoki új városi híd építésének előkészítése, új kerékpárutak és létesítmények) maradványainak felhasználására jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a Rendelet, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyes támogatási programjainak részletes szabályairól szóló 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet, a kincstári rendszer működésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások teljesítésének rendjéről szóló 36/1999. (XII. 27.) PM rendelet, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló KHEM utasítás, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KHEM utasítás, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló KHEM utasítás rendelkezései szerint kell eljárni.

Dr. Molnár Csaba s. k.,

közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter

1. számú melléklet a 9/2009. (II. 27.) KHEM utasításhoz

ALÁÍRÁSMINTA
(null)

AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE:      ÁHT:

 

 

 

 

 

 

AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) NEVE:     


(null)


Kijelölő személy neve, beosztása: ……………………………………………
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:
…………………………………………………………………………………

 


Kijelölő személy neve, beosztása: ……………………………………………
Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:
…………………………………………………………………………………

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
közreműködő
szervezet neve

 

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
közreműködő
szervezet neve

 

 

 

Kötelezettségvállalásra jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesítésigazolásra
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érvényesítésre
jogosult(ak)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalvány
ellenjegyzésére
jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalványozásra
jogosult(ak)***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.

** Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és utalvány-ellenjegyzésre jogosult személlyel.

*** Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.


Kijelölés időpontja: 2009. hónap nap

2. számú melléklet a 9/2009. (II. 27.) KHEM utasításhoz

Szakmai kezelő szervezet neve:
Fejezet neve: Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Határidő: tárgyhó 6. napja
2009. évi várható kiadások és bevételek alakulása és előirányzat-felhasználási terv
(null)

millió forintban, egy tizedessel

Fejezeti kezelésű előirányzat száma,
megnevezése és ÁHT-T száma

I. negyedév

II. negyedév

III. negyedév

IV. negyedév

Éves
összesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

12- ÁHT-T:

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- AHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- ÁHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12- ÁHT-T:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 


Budapest, 2009. hónap nap

Készítette: ……………………………………………………………………

Szakmai kezelő szervezet vezetője:

Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője:
*

Az utasítást a 6/2010. (II. 19.) KHEM utasítás 9. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2010. február 15. napjával. E hatályon kívül helyező utasítás 9. § (2) bekezdése alapján a 2010-ben törvényi előirányzattal nem rendelkező fejezeti kezelésű előirányzatok (Szolnoki új városi híd építésének előkészítése, Új kerékpárutak és létesítmények, Autópálya EIB-hitelből) maradványainak felhasználására a hatályon kívül helyező utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére