• Tartalom

1/2010. (IV. 23.) FVM utasítás

1/2010. (IV. 23.) FVM utasítás

az Agrármarketing Centrum Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról1

2010.04.23.

1. § Az Agrármarketing Centrum szervezetének, működésének és ügyrendjének szabályozása érdekében az Agrármarketing Centrum Szervezeti és Működési Szabályzatát ezen utasítás mellékleteként kiadom.

2. § Ez az utasítás a kihirdetése napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti az Agrármarketing Centrum Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 5/2008. (FVÉ. 5.) utasítás.

Melléklet a 1/2010. (IV. 23.) FVM utasításhoz

Az Agrármarketing Centrum
Szervezeti és Működési Szabályzata
Az Agrármarketing Centrum (a továbbiakban: AMC) szervezeti és működési rendjét az alábbiak szerint szabályozom.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Alkalmazási kör
1. § (1) Jelen Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) az AMC személyi állományával, vezetőivel, szervezeti egységeinek felépítésével, az AMC feladatkörével és működésével kapcsolatos kérdéseket szabályozza.
(2) Az AMC vezetőit, illetve közalkalmazottait megillető járandóságok, juttatások és kedvezmények körét, igénybevételük feltételeit, továbbá a nemzetközi kapcsolattartásra vonatkozó belső szabályokat az AMC igazgatója által kiadott külön szabályzatok határozzák meg.
Az AMC jogállása
2. § (1) Az AMC a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) felügyelete alatt működő központi költségvetési szerv.
(2) Az AMC az egész országra kiterjedő illetékességgel rendelkezik.
(3) Az AMC önállóan működő és gazdálkodó közszolgáltató-költségvetési szerv, közintézet.
Az AMC adatai
3. § (1) A költségvetési szerv neve: Agrármarketing Centrum
Idegen nyelvű elnevezései:
angol nyelven: Agricultural Marketing Centre
német nyelven: Zentrum für Agrarwirtschaftsmarketing
(2) A költségvetési szerv rövidített neve: AMC
(3) A költségvetési szerv székhelye és levezési címe: 1042 Budapest, Árpád út 51–53.
(4) Az AMC alapító okiratának száma: 31.501/6/2009.
(5) Az AMC alapításának időpontja: 2008. február 7.
(6) Az AMC törzsszáma: 762362
(7) Az AMC ÁHT száma: 279223
(8) Az AMC szakágazati besorolási száma: 823000
(9) Az AMC létrehozásáról rendelkező határozat: 31.501/6/2009. számú alapító okirat és az államháztartás hatékony működését elősegítő szervezeti átalakításáról és az azokat megalapozó intézkedésekről szóló 2118/2006. (VI. 30.) Korm. határozat
(10) Az AMC alapvető államháztartási szakfeladata államháztartási szakfeladatrend szerint:
823000 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése
702100 PR, kommunikáció
731100 Reklámügynöki tevékenység
732000 Piac- és közvélemény-kutatás
(11) Az AMC előirányzat felhasználási keretszámlája: 10032000-00290641
(12) Az AMC engedélyezett létszámkerete: 25 fő
Az AMC feladatai
4. § (1) Az AMC az Agrármarketing Centrum és a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szervként való kijelöléséről szóló 49/2009. (III. 6.) Korm. rendeletben, a közösségi agrármarketing támogatások igénybevételének szabályairól szóló 66/2008. (V. 16.) FVM rendeletben, valamint a bor forgalombahozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 70/2007. (VII. 27.) FVM rendeletben foglaltak értelmében az alábbi tevékenységeket látja el:
a) a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása,
b) a magyar élelmiszer-gazdaságban a korszerű kereskedelmi módszerek terjesztése, a marketingszemlélet erősítése,
c) az ország agrárkínálatának formálása,
d) a magyar áruk exportképességének növelése,
e) a termelők, kiemelten a kis és közepes vállalkozások, valamint a feldolgozók és a forgalmazók piaci munkájának segítése, versenyképességük növelése,
f) a térségfejlesztési, regionális marketingprogramok támogatása, az állami támogatások hatékonyabb felhasználásának erősítése,
g) a közösségi bormarketing programok kidolgozása.
(2) Az AMC kisegítő tevékenységet folytathat, azonban a szerv kisegítő tevékenységéből származó éves bevétel nem haladhatja meg a költségvetési szerv összkiadásainak 15%-át.
(3) Az AMC a költségvetési szervek jogállásáról szóló 2008. évi CV. törvény 7. § (1) bekezdés d) pontja alapján vállalkozási tevékenységet folytathat. Ennek minősül az alapító okiratban rögzített tevékenységi körökhöz tartozó olyan tevékenység, amelyet az AMC szakmai jellegéből adódóan, bevétel és ennek révén eredmény elérése, illetőleg haszonszerzés céljából üzletszerűen, piaci alapon végez.
Az AMC vállalkozási tevékenységből származó éves bevétel nem haladhatja meg a költségvetési szerv összkiadásainak 15%-át.
A vállalkozási tevékenység az alapfeladatok ellátását nem veszélyeztetheti. A vállalkozásból származó bevételeket és a vállalkozási tevékenység kiadásait az alaptevékenységektől elkülönítetten kell megtervezni, nyilvántartani és elszámolni.
AZ AMC VEZETŐI ÉS SZEMÉLYI ÁLLOMÁNYA
6. § Az AMC feladat- és hatáskörében eljáró igazgató és az AMC egyéb alkalmazottai közalkalmazotti jogviszony keretében végzik munkájukat. Jogállásukra a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
Az igazgató
7. § (1) Az igazgató tevékenységéért a miniszternek felelős. Az igazgatót a miniszter pályázat útján négy éves időtartamra nevezi ki, menti fel és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat. Az igazgató közalkalmazotti illetményének mértéke a Kjt. rendelkezései szerint kerül megállapításra.
(2) Az AMC igazgatója szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal köteles beszámolni a miniszternek az AMC tevékenységének ellátásáról, illetve működéséről.
(3) Az igazgató
a) elkészíti és a miniszterhez felterjeszti az AMC szervezeti és működési szabályzatát,
b) kialakítja az AMC szervezeti felépítését,
c) vezeti és ellenőrzi az AMC szervezetét, biztosítja a működés feltételeit, elemzi a feladatok végrehajtásával kapcsolatos szakmai, gazdasági információkat,
d) kialakítja az AMC belső munkarendjét és külső kapcsolatrendszerét,
e) irányítja az AMC szervezeti egységeinek vezetőit és elsősorban a vezetőkön keresztül az AMC valamennyi közalkalmazottját,
f) elkészítteti és a miniszternek jóváhagyásra benyújtja az AMC éves költségvetési tervét és az éves költségvetési beszámolóját,
g) elkészítteti az AMC munkatervét,
h) biztosítja az együttműködést az AMC tevékenységi körében a felügyelő minisztériummal és annak szervezeti egységeivel, a Magyar Államkincstárral, a minisztériumokkal, az európai uniós szervekkel és más szakigazgatási intézményekkel,
i) gondoskodik a belső ellenőrzés rendjének kialakításáról és működtetéséről, az ehhez szükséges források biztosításáról,
j) jóváhagyja a belső ellenőrzési vezető által készített, kockázatelemzéssel alátámasztott, stratégiai, középtávú és éves ellenőrzési terveket,
k) jóváhagyja a belső ellenőrzés működési kézikönyvét,
l) elkészítteti és a belső ellenőrzési vezető rendelkezésére bocsátja a költségvetési szerv intézményi gazdálkodásának végrehajtási, pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak leírását tartalmazó ellenőrzési nyomvonalát,
m) javaslatot tesz a miniszternek a gazdasági igazgatóhelyettes kinevezésére, felmentésére, vonatkozásában gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat,
n) az AMC szakmai vezetője, illetve osztályvezetői és más dolgozói tekintetében – a gazdasági igazgatóhelyettes kinevezése, felmentése kivételével – gyakorolja a munkáltatói jogkört, azzal, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlását más vezető beosztású személyre átruházhatja, továbbá javaslatot tesz kitüntetésekre, jóváhagyja a képzési tervet,
o) információt nyújt az AMC tevékenységéről,
p) jogszabályban, illetve az állami irányítás egyéb jogi eszközében meghatározott keretek között kidolgozza és – a miniszter jóváhagyásával – fejleszti az elektronikus ügykezelést, illetőleg az elektronikus ügyintézést és adatátvitelt az AMC feladatellátásával összefüggésben,
q) kiadja az Iratkezelési Szabályzatot, illetőleg a TÜK-szabályzatot.
(4) Az igazgató felelős
a) az AMC nemzeti és közösségi jogszabályokban, illetve megállapodásban meghatározott feladatainak ellátása során a szakmaiság, a törvényesség és a hatékonyság biztosításáért,
b) az AMC gazdálkodásában a törvényesség, a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért,
c) a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséért, azok valódiságáért és teljességéért,
d) az AMC költségvetésének betartásáért, a gazdasági lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért,
e) a jogszabály által előírt belső szabályzatok kiadásáért,
f) az AMC katasztrófa-, biztonsági-, tűz-, polgári- és munkavédelmi helyzetéért,
g) az éves ellenőrzési jelentés elkészíttetéséért,
h) a belső ellenőrzés funkcionális (feladatköri és szervezeti) függetlenségének biztosításáért,
i) a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer létrehozásáért, működtetéséért és fejlesztéséért,
j) az AMC feladatellátásának minőségbiztosításáért.
(5) Az igazgató
a) gyakorolja a jogszabályok alapján az AMC-t megillető jogköröket,
b) gyakorolja a kiadmányozási jogkört,
c) intézkedik annak érdekében, hogy az AMC-ben a jogszabályoknak és az állami irányítás egyéb jogi eszközeinek megfelelő gyakorlat kerüljön kialakításra, és e követelményeket érvényesíti a működtetésben,
d) kiadja az AMC tevékenységét szabályozó igazgatói utasításokat és tájékoztatásokat (a továbbiakban együtt: belső szabályzatok),
e) képviseli – különösen a felügyelő minisztérium, a külső szervek és a sajtó felé – az AMC-t,
f) rendelkezik az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény előírásainak és a kincstári rendnek megfelelően – írásbeli megbízása alapján megbízottja útján is – az AMC bankszámlái felett,
g) kötelezettségeket vállalhat és hajthat végre az AMC működési és felhalmozási előirányzatai terhére a jóváhagyott költségvetésen belül,
h) a Kjt. előírásai és az AMC jóváhagyott költségvetése alapján megállapítja a közalkalmazottak jutalmazásának mértékét, gyakoriságát,
i) az AMC bármely közalkalmazottját egyedi feladatok ellátásával megbízhatja, amelyről a közalkalmazott köteles közvetlen felettesét tájékoztatni,
j) ellát minden olyan további feladatot, amelyet jogszabály vagy az állami irányítás egyéb jogi eszköze feladatkörébe utal.
Az igazgatóhelyettesek
8. § (1) Az igazgató általános helyettese – a pénzügyi-gazdasági tevékenységek kivételével – az általános igazgatóhelyettes. Az igazgatót a pénzügyi-gazdasági tevékenységek vonatkozásában a gazdasági igazgatóhelyettes helyettesíti.
(2) Az AMC gazdasági igazgatóhelyettesét az igazgató javaslata alapján a miniszter nevezi ki és menti fel. A további munkáltatói jogokat az igazgató gyakorolja felette. Az AMC általános igazgatóhelyettesét az AMC igazgatója nevezi ki, menti fel és gyakorolja felette a további munkáltatói jogokat.
(3) Az általános igazgatóhelyettes – a munkaköri leírásában foglaltaknak megfelelően – közreműködik az igazgató feladatainak ellátásában.
(4) Az általános igazgatóhelyettes az igazgató akadályoztatása esetén vagy távollétében – a pénzügyi-gazdasági tevékenységek kivételével – minden intézkedés meghozatalára jogosult, kivéve, amelyeket az igazgató kizárólagos hatáskörében tart fenn. Mindezeken túl ellátja azokat a feladatokat, amelyekkel az igazgató állandó vagy eseti jelleggel megbízza.
(5) Az igazgatóhelyettes az igazgató által rábízott feladatok teljesítéséről rendszeresen, az igazgató helyettesítése körében alkalmazott eljárásáról az igazgató akadályoztatásának megszűnését követően haladéktalanul beszámol az igazgatónak.
(6) Az igazgatót az általános igazgatóhelyettes távolléte vagy akadályoztatása esetén általános jogkörrel a gazdasági igazgatóhelyettes helyettesíti. A gazdasági igazgatóhelyettes helyettesítését az általa kijelölt szervezeti egység vezetője látja el. A kijelölést az igazgatónak jóvá kell hagynia.
Az AMC vezető beosztású közalkalmazottai
9. § (1) Az AMC vezető beosztású alkalmazottainak minősülnek a szervezeti egységek vezetői és kinevezett helyetteseik.
(2) A szervezeti egységek vezetői – az irányításuk alá tartozó szervezeti egység, illetve szakmai tevékenység tekintetében – az igazgató, illetve a közvetlen felettesük irányításával, önállóan és a felettesüknek felelősen, azok rendelkezései alapján végzik tevékenységüket, vezetik a rájuk bízott szervezeti egységet. A jogszabályoknak és a szakmai követelményeknek, a szervezeti egység ügyrendjének és a munkaköri leírásoknak megfelelően döntenek a feladatkörükbe utalt ügyekben.
(3) Az AMC vezető beosztású közalkalmazottai:
a) felelősek a vezetésük alatt álló szervezeti egység működéséért, illetve a feladatköreikbe utalt feladatok elvégzéséért és ellenőrzéséért,
b) szervezik és ellenőrzik az irányításuk alá tartozó szervezeti egység munkáját, a feladatok végrehajtását az igazgató által meghatározott irányelvek szerint végzik,
c) elkészítik szervezeti egységük munkatervét, és indokolt esetben az ügyrendet,
d) gyakorolják az irányításuk alá tartozó alkalmazottak vonatkozásában az utasítási és ellenőrzési jogot, ennek keretében biztosítják az ügyintézés szakszerűségét, ellenőrzik a határidők betartását, a vezetői irányítás és ellenőrzés keretében munkatársaikat rendszeresen beszámoltatják a szervezeti egységnél végzett munkáról,
e) a feladatkörükbe tartozó ügyekben gyakorolják a kiadmányozási jogkört,
f) javaslatot tesznek az igazgatónak a szervezeti egység munkatársainak munkaköreire, a munkaköri leírásokra,
g) szakmai értekezletet hívnak össze az irányításuk alá tartozó szervezeti egység tevékenységi körében felmerült legfontosabb feladatok megoldásához szükséges szakmai vélemények megismerése, megismertetése, illetve a szakmai tevékenység irányítása céljából,
h) ellátják mindazokat a feladatokat, amelyekkel felelős vezetőjük megbízza, valamint eseti írásbeli megbízás alapján helyettesítik felettesüket,
i) a szervezeti egységüket érintő ügyekben egyeztetnek az AMC egyéb szervezeti egységeivel, biztosítják azok együttműködését,
j) tevékenységükről felettes vezetőjüket folyamatosan tájékoztatják.
(4) A szervezeti egységek vezetőit távollétük vagy akadályoztatásuk esetén kinevezett helyettesük, ennek hiányában az általuk írásban kijelölt munkatársuk helyettesíti.
Az AMC VEZETŐNEK NEM MINŐSÜLŐ ALKALMAZOTTAI
Az ügyintéző
10. § (1) Az AMC alkalmazottai közül idetartoznak a Kjt. F–J osztályba besorolható közalkalmazottak. Ezen alkalmazottak a munkakörükbe utalt ügyeket érdemi döntésre készítik elő. Feladatuk minden olyan ügy felelősségteljes és önálló ellátása, amelyet a munkaköri leírásuk, valamint felettes vezetőjük a feladatkörükbe utal.
(2) Az ügyintéző feladatait a jogszabályok és az AMC belső szabályzatai megtartásával, valamint munkatársaival együttműködve a kapott utasítások és határidők figyelembevételével köteles végrehajtani. A hatáskörébe utalt ügyek menetét köteles figyelemmel kísérni és a szükséges intézkedéseket megtenni.
(3) Az ügyintézőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az ügyrendben meghatározott, illetve a felettese által kijelölt másik ügyintéző helyettesíti.
Az ügykezelő
(1) Idetartoznak a Kjt. A–E osztályba besorolható közalkalmazottak. Az ügykezelő gondoskodik az adminisztrációs feladatok ellátásáról, különösen a beérkező ügyiratok átvételéről, nyilvántartásáról, a kiadmánytervezeteknek a felettes vezetők, illetve az ügyintézők útmutatásai szerinti leírásáról, sokszorosításáról, továbbításáról, illetve kezeléséről.
(2) Ellátja mindazokat az ügyviteli jellegű feladatokat, amelyekkel felettese és az egyes konkrét ügyek intézése során az ügyintéző megbízza.
A közalkalmazottakkal szemben támasztott követelmények
11. § (1) A közalkalmazottak tevékenységüket a vonatkozó jogszabályok, valamint az AMC egyéb belső szabályzatainak rendelkezései alapján, legjobb tudásuk szerint, önállóan, munkatársaikkal együttműködve végzik.
(2) A közalkalmazottra bízott feladatok elvégzéséért, az ügy elintézéséért az ügyintéző és a kiadmányozó egyaránt felelős. Ha az ügyintéző a kiadmányozó álláspontjával nem ért egyet, arról az illetékes vezetőt tájékoztathatja, vagy azt az ügyiraton feltüntetheti.
AZ AMC SZERVEZETE
12. § (1) Az AMC szervezete titkárságra és osztályokra tagozódik.
(2) Az osztály élén osztályvezető áll.
(3) Az AMC szervezeti felépítését a függelék tartalmazza, melynek alapján az AMC az alábbi szervezeti egységekre tagolódik:
a) Közvetlen igazgatói alárendeltségben működnek:
Titkárság
Belső ellenőr
b) Általános igazgatóhelyettes alárendeltségében működnek:
Rendezvényszervezési Osztály
Marketingelemzési Osztály
PR és Reklám Osztály
c) Gazdasági igazgatóhelyettes alárendeltségében működik:
Gazdasági Osztály
AZ IGAZGATÓ KÖZVETLEN IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK, TEVÉKENYSÉGEK
Titkárság
13. § (1) Az igazgató közvetlen alárendeltségében titkárság működik, amelynek élén titkárságvezető áll.
(2) A titkárság fő feladatai különösen:
a) gondoskodik az igazgatóhoz érkező iratok feldolgozásáról, intézéséről, titkársági ügyviteli munka ellátásáról; továbbítja az igazgató által meghatározott, rajta keresztül kiadott feladatokat, ellenőrzi azok végrehajtását, e jogkörében eljárva a kijelölt felelősöktől tájékoztatást kérhet;
b) figyelemmel kíséri az igazgató napi programjának alakulását, a programok megvalósításához szükséges feltételek biztosítását;
c) jogtanácsosi feladatok ellátása.
(3) A titkárság személyi állományába tartozó jogtanácsos felelős az AMC egységes joggyakorlatának és belső jogi szabályozásának kialakításáért.
(4) A jogtanácsos feladatkörében
a) elősegíti az AMC működésének szabályszerűségét, közreműködik a törvényesség érvényre juttatásában,
b) jogi tanácsot és tájékoztatást ad az AMC vezetőjének és munkatársainak feladatuk ellátásával kapcsolatosan,
c) a gazdasági és egyéb döntések, intézkedések jogi szempontból történő elkészítésében, vezetői igény szerint beadványokat, szerződéseket és egyéb okiratokat készít,
d) ellátja az AMC működésével összefüggő közbeszerzési eljárások jogi feladatait,
e) ellátja a jogi képviseletet az AMC működésével összefüggésben a hivatali peres és nem peres ügyekkel kapcsolatosan,
f) nyilvántartja az AMC működésére vonatkozó szerződéseket.
(5) A jogtanácsos elkészíti és folyamatosan karbantartja az AMC Szervezeti és Működési Szabályzatát.
(6) A jogtanácsos ellátja
a) az AMC belső szabályzatainak véglegesítésével és közzétételével kapcsolatos feladatokat,
b) az AMC működésével és az egyes jogcímekkel, intézkedésekkel összefüggő jogszabályváltozások figyelemmel kísérésével kapcsolatos feladatokat, és erről tájékoztatást nyújt az AMC vezetője és az illetékes szervezeti egységei részére,
c) az AMC belső szabályzatai és az egyes jogcímekhez kapcsolódó közlemények nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.
(7) A jogtanácsos felelős az AMC féléves munkaterveinek (tervezet, előterjesztés, véglegezés, kiadás, megküldés) elkészítéséért és gondozásáért.
Belső ellenőrzés
14. § (1) A belső ellenőrzés szervezeti egységhez nem besorolt, az igazgató közvetlen irányítása alá tartozó tevékenység.
(2) A belső ellenőrzést végző személy ellátja az AMC belső ellenőrzési feladatait a vonatkozó jogszabályok (így különösen a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglaltak) és az AMC belső szabályzatai alapján. Ennek keretében a belső ellenőrzést végző személy:
a) a vizsgálatok során feltárt hiányosságokkal, esetleges szabálytalanságokkal kapcsolatban tett megállapításai, észrevételei, következtetései, elemzései, javaslatai és ajánlásai útján elősegíti az AMC törvényes – jogszabályoknak és belső szabályzatoknak megfelelő –, gazdaságos működését, a működés eredményességének növelését, az AMC által ellátandó feladatok hatékonyságának javítását,
b) vizsgálja az AMC rendelkezésére álló erőforrásokkal való gazdálkodást, vagyonának megóvását, illetve gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát,
c) az ellenőrzés tervezési, végrehajtási, beszámolási feladatai maradéktalan ellátása érdekében jogosult az AMC bármely szervezeti egységétől adatokat, információkat kérni; jogosult betekinteni az AMC – adott vizsgálattal összefüggő – bármely iratába, nyilvántartásába, dokumentumába, arról másolatot vagy kivonatot készíthet, indokolt esetben átvételi elismervény ellenében az eredeti okmányt is jogosult átvenni,
d) jogosult az ellenőrzés lebonyolításában érintett vezetőktől, munkatársaktól felvilágosítást, tájékoztatást, adatszolgáltatást, szóbeli vagy írásbeli nyilatkozatot kérni, az ellenőrzés végzése során a vizsgált szervezeti egység bármely helyiségébe belépni és ott vizsgálatot tartani, a vizsgálatba külső szakértő bevonását javasolni,
e) a feladatkörében elvégzett ellenőrzések végrehajtásához adatokat, információkat kérhet az illetékes szervektől, hatóságoktól,
f) jogosult ajánlások és javaslatok megfogalmazására a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése érdekében,
g) nyomon követi az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket.
(3) A belső ellenőrzést végző személy befolyástól mentesen állítja össze jelentését az általa tett megállapításokkal, következtetésekkel és javaslatokkal, annak tartalmáért felelősséggel tartozik.
(4) A belső ellenőrzést végző személy közvetlenül az igazgató irányítása alá tartozik, és az ellenőrzési tevékenységen kívül más tevékenység végrehajtásába nem vonható be.
AZ AMC MŰKÖDÉSE
AZ IGAZGATÓ KÖZVETETT IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK, TEVÉKENYSÉGEK
Rendezvényszervezési Osztály
15. § (1) A Rendezvényszervezési Osztály feladatkörében eljárva felelős:
a) a bel- és külföldi kiállítások szervezéséért,
b) az áruházi értékesítés ösztönző akciók lebonyolításáért,
c) az üzletember-találkozók szervezéséért,
d) a szakmai konferenciák szervezéséért,
e) a follow up marketing tevékenységért,
f) az árubemutatók szervezéséért,
g) az egyéb rendezvények szervezéséért.
Marketingelemzési Osztály
16. § (1) A Marketingelemzési Osztály felelős:
a) a marketing keretprogram felügyeletéért, teljesülések nyomon követéséért,
b) az időszakos jelentések elkészítéséért,
c) az hatékonyságvizsgálatokért,
d) a stratégiakészítésért, követéséért,
e) a védjegyek működtetéséért, promóció végrehajtásáért,
f) a termékpálya támogatásokkal kapcsolatos feladatokért,
g) a marketing kutatásokért, elemzésekért,
h) a kapcsolattartásért a kutató műhelyekkel,
i) az egyéb szervezési-elemzési feladatokért.
PR- és Reklámcsoport Osztály
17. § (1) A PR- és reklámcsoport-felelős:
a) a PR stratégia készítésért és követésért,
b) a PR kutatások, elemzésekért,
c) az intézmények teljeskörű kommunikációjának szervéséért (sajtókapcsolatok, reklám),
d) saját védjegyekkel kapcsolatos promóció szervezéséért,
e) az intézményi kommunikációhoz kapcsolódó gyártási tevékenység teljeskörű koordinációjáért (nyomdai anyagok, reklámeszközök, reklámajándékok),
f) az egyéb szervezési-elemzési feladatokért.
Gazdasági Osztály
18. § (1) A Gazdasági Osztály feladata a költségvetési előirányzat gazdálkodás, amelynek keretében elkészíti az országos terveket, adatszolgáltatásokat, egyeztetve az AMC által ellátott szakmai területek vezetőivel és a minisztériumi szakmai felügyeletet ellátó főosztályokkal.
(2) A Gazdasági Osztály
a) gondoskodik a költségvetési előirányzatoknak feladatokra, szervezeti egységekre történő lebontásáról; a költségvetés végrehajtását elemzi és a konkrét pénzügyi helyzet alapján finanszírozza a költségvetési egységeket,
b) kialakítja az AMC gazdálkodási szabályzatait,
c) gondoskodik az egységes gazdálkodási, pénzügyi, számviteli rendszerekről és biztosítja azok alkalmazását valamennyi gazdálkodó egységnél,
d) felelős az egységes adatszolgáltatási és beszámolási rendszer kialakításáért, működtetéséért, ellenőrzéséért,
e) szakértők és kirendelt munkatársak útján részt vesz a minisztériumi döntéselkészítési és ellenőrzési tevékenységben,
f) elkészíti az AMC költségvetéséről és vagyonáról szóló beszámolókat, valamint a gazdálkodás területét érintő valamennyi adatszolgáltatást és elemzést,
g) minisztériumi megbízás alapján ellátja az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal és célfeladatokkal kapcsolatos költségvetési-pénzforgalmi és elszámolási feladatokat,
h) végzi a pénzforgalom lebonyolítását, analitikus és főkönyvi számvitel vezetése, adatszolgáltatás, a beszámolók elkészítését,
i) feladata a számlák kibocsátása a vevők számára, a bevételek beszedése és elszámolása, amennyiben nem a szakmai szervezet számláz a feladatellátása során,
j) végzi az általános forgalmi adóval kapcsolatos nyilvántartások vezetését, arányosítás és bevallás elkészítését,
k) a szakmai tevékenységük során számlázással és készpénzkezeléssel foglalkozó munkatársakat elszámoltatja,
l) közreműködik a leltározásban, a leltárakat kiértékeli,
m) ellátja a központosított illetmény-számfejtési rendszer keretében a dolgozók járandóságainak számfejtését, munkaügyi, társadalombiztosítási és adóügyek lebonyolítását,
n) biztosítja a havi, negyedéves, éves gazdaságstatisztikai és egyéb jelentések előállítását,
o) elkészítteti az intézményi havi szja- és járulékbevallást, egészségbiztosítási és családtámogatási statisztikát,
p) elkészíti az AMC adószámához kapcsolódó szervezeti egységek dolgozóiról az szja- és járulékbevallásokat, valamennyi, dolgozóhoz köthető adatszolgáltatást, beleértve a magánnyugdíj- és az önkéntes pénztári kapcsolatokat is.
(3) A Gazdasági Osztály
a) feladata az AMC informatikai működésének folyamatos és zavartalan biztosítása, az informatikai tevékenység centralizált irányítású végrehajtása,
b) lebonyolítja az AMC-t érintő informatikai fejlesztési projekteket,
c) biztosítja, hogy valamennyi informatikai tevékenység kizárólag ellenőrzött, szabályozott módon és korszerű minőségbiztosítási elvek alapján menjen végbe, és felelős azért, hogy az adatvédelem és informatikai biztonság megfelelő szintet érjen el,
d) biztosítja a szakmai erőforrást a szoftver és hardver felhasználását megalapozó oktatásokhoz, meghatározza a fejlesztéssel kapcsolatos oktatási igényeket,
e) felügyeli a rendszeres működéshez szükséges informatikai eszközök beszerzését – az irodatechnikai eszközök kivételével –, továbbá a kellék- és segédanyagok beszerzését, és üzembe helyezi az informatikai eszközöket,
f) működteti a számítástechnikai segédanyagraktárt,
g) elvégzi a kiemelt szakmai berendezések karbantartását, illetve javítását,
h) az AMC számára ellátja a gépkocsipark üzemeltetését, az üzemeltetés ellenőrzését, vezeti a hivatali gépjárművekkel kapcsolatos nyilvántartásokat,
i) gondoskodik a járművek karbantartásáról, ütemezett kis- és nagyjavításáról, ezek elvégzésének műszaki ellenőrzéséről,
j) gondoskodik az üzemelési feltételek biztosításáról; e körben biztosítja az épületek őrzésének, takarításának megszervezése, az épületgépészeti feltételek ellenőrzését és a kapcsolódó karbantartások és javítások elvégeztetését,
k) feladata a helyiségberendezések funkció szerinti szinten tartása; irányítja a gondnoksági ügyek lebonyolításában résztvevő személyeket az AMC vonatkozásában.
Vezetői értekezlet
19. § (1) Az igazgató az AMC munkaprogramjában vagy belső szabályzatában meghatározott vagy kiemelten fontos ügyek megvitatására, az operatív feladatok megbeszélésére a vezetők tájékoztatása és beszámoltatása érdekében rendszeresen értekezletet tart.
(2) A vezetői értekezlet résztvevői az igazgatóhelyettesek, az AMC vezető beosztású munkatársai, valamint az igazgató által esetenként vagy állandó jelleggel meghívott személyek.
(3) Az egyes résztvevőket indokolt távollétük esetén az általuk kijelölt személy helyettesíti.
(4) Az értekezletről emlékeztető készül, amely tartalmazza a meghozott döntéseket, a határidőket, a feladatok végrehajtásáért felelős szervezeti egységeket, személyeket.
Szervezeti egységek értekezletei
20. § (1) A szervezeti egység értekezletének összehívása munkájának elősegítése, az aktuális kérdések megvitatása, a szervezeti egység alkalmazottainak tájékoztatása céljából szükség szerint, de legalább havonta történik.
(2) A szervezeti egység értekezletét az adott szervezeti egység vezetője hívja össze és vezeti.
(3) Az értekezletről emlékeztető készül.
Munkaterv
21. § (1) Az AMC az igazgató által jóváhagyott munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2) Az éves munkaterv tervezetét a vezetői értekezlet vitatja meg, a szervezeti egységek által összeállított javaslatok alapján.
(3) A munkaterv tartalmazza az AMC feladatait, a feladat elvégzéséért első helyen felelős szervezeti egységet és személyt, illetve az esetleges társfelelős szervezeti egységet, továbbá a feladat végrehajtásának határnapját.
(4) Amennyiben a munkatervben megjelölt feladat elvégzése akadályba ütközik és az előírt határnap betartása nem lehetséges, a feladat elvégzéséért elsősorban felelős szervezeti egység a határnap lejárta előtt köteles tájékoztatni az igazgatót az akadály okáról.
(5) Az igazgató a munkaterven kívüli feladat elvégzését is előírhatja.
Az ügyintézés rendje, általános szabályai
22. § (1) Az AMC feladatkörébe tartozó ügyeket az a szervezeti egység köteles intézni, amelynek a jelen SzMSz-ben foglaltak alapján az adott ügy a feladatkörébe tartozik. Amennyiben kétséges, hogy valamely ügy intézése mely szervezeti egység feladatkörébe tartozik, az igazgató jelöli ki az ügy elintézéséért felelős szervezeti egységet.
(2) Az AMC szervezeti egységeinek dolgozói a munkavégzésük során tudomásukra jutott, de más szervezeti egység feladatkörébe tartozó tényt, adatot, tapasztalatot kötelesek haladéktalanul az érdekelt szervezeti egységhez továbbítani.
(3) Amennyiben a feladat megoldásában több szervezeti egység érintett, a feladat elvégzéséért az első helyen kijelölt szervezeti egység felelős. Ezen szervezeti egység köteles gondoskodni arról, hogy a feladat megoldásában a többi érdekelt szervezeti egység álláspontja összehangoltan érvényesüljön. Véleményeltérés esetén a szervezeti egységek kötelesek egymás között egyeztetni, ennek eredménytelensége esetén a közös felettes vezető dönt.
(4) A szervezeti egység feladatait alapvetően saját dolgozói által köteles ellátni, a feladat szakszerű megoldásához külső szervtől szakvéleményt kérhet.
A kiadmányozási jog, a kiadmányozás rendje
23. § (1) A kiadmányozás az arra jogosult személynek az ügy érdemi elintézésére irányuló cselekménye. A kiadmányozási jog magában foglalja a döntés kialakításának, az érdemi döntésnek, valamint az ügyirat irattárba helyezésének jogát. Kiadmányt csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával lehet kiadni.
(2) A kiadmányozási jog az igazgatót, és az igazgató által erre írásban felhatalmazott egyéb vezető beosztású alkalmazottat illeti meg.
(3) Az igazgató kiadmányozza a felsőbb állami szervek, az Európai Unió, illetve a nemzetközi szervezetek vezető tisztségviselői részére készített anyagokat, az igazgatói utasítást, a jogszabályok által a hatáskörébe utalt és át nem ruházott döntést, a munkáltatói jogkörben és egyéb jogkörökben magának fenntartott, illetve számára biztosított döntéseket.
(4) Az igazgató által erre írásban felhatalmazott egyéb vezető beosztású alkalmazott kiadmányozza az igazgató által írásban átruházott, valamint a szervezeti egység feladatkörébe tartozó ügyeket.
(5) A kiadmányozási jog részletes szabályairól az AMC Iratkezelési Szabályzata rendelkezik.
Az AMC képviselete
24. § (1) Az AMC-t a minisztériumoknál, országos hatáskörű szerveknél (ideértve a nemzetközi kapcsolattartást is) az igazgató, illetve a feladatkör szerinti szervezeti egységek vezetői képviselik. Az igazgató vezetőnek nem minősülő alkalmazottat is kijelölhet a képviseletre. Az ügyintézés körében felmerült ügyekben az AMC képviseletét a feladat szerint érdekelt szervezeti egység látja el.
(2) Az AMC képviseletét ellátó személy köteles az előzetesen egyeztetett álláspontot képviselni.
Az AMC belső irányításának eszközei
25. § (1) Az igazgató az AMC saját működésére, gazdálkodására, az alkalmazottakra, az iratkezelésre, valamint az AMC vezetése által lényegesnek minősített egyéb kérdések rendezésére vonatkozóan igazgatói utasítást ad ki.
(2) Az igazgató évente 1-től kezdődően folyamatosan sorszámozott igazgatói utasításban rendelkezik a tevékenység, a vezetés-irányítás, a működés, a gazdálkodás fontosabb feladatairól, valamint az azokra vonatkozó szabályozásról.
(3) Az igazgatói utasítás az AMC működéséből adódó és mindenki által betartandó irányelveket és keretszabályokat tartalmazza az AMC valamennyi szervezeti egységére, alkalmazottjára kötelező módon.
(4) Az egyes szabályzatok mindaddig hatályban maradnak, amíg újabb sorszámú igazgatói utasítás hatályon kívül nem helyezi azokat.
(5) Az igazgató az AMC jogszabályoknak és belső szabályoknak megfelelő működésének elősegítése, különösen az AMC alkalmazottainak tájékoztatása, az egyes szervezeti egységek tevékenységének összehangolása, illetve a feladatok egységes végrehajtása érdekében igazgatói tájékoztatást ad ki. Az igazgatói tájékoztatásra, annak közzététele egyebekben az igazgatói utasításra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
A munkáltatói jogok gyakorlása
26. § (1) Az AMC közalkalmazottai felett – a gazdasági igazgatóhelyettes kinevezése és felmentése kivételével – a munkáltatói jogkört az igazgató gyakorolja.
(2) Munkáltatói jogok alatt értendő különösen:
a) közalkalmazotti jogviszony létesítése, módosítása, megszüntetése, kinevezés és felmentés,
b) kirendelés, átirányítás, vagyis a munkakörbe nem tartozó feladat elvégzésének elrendelése,
c) az illetmény, jutalom, illetve egyéb javadalmazás megállapítása,
d) munkaköri leírások kiadása,
e) utasítás adása, beleértve a munkaidő beosztását és a rendkívüli munkavégzés elrendelését is,
f) a közalkalmazotti jogviszonyból származó kötelezettségek vétkes megszegése esetén jogkövetkezmények alkalmazása, felelősségre vonás megállapítása,
g) a közalkalmazottak képzésével összefüggő tervek elkészítése,
h) az éves szabadságolási terv jóváhagyása, a szabadság engedélyezése, valamint
i) kiküldetés elrendelése, engedélyezése.
(3) Az AMC közalkalmazottainak feladatait – a jogszabályokban, az SzMSZ-ben és egyéb belső szabályzatokban foglaltakon és a felettes vezetők utasításain túl – a munkaköri leírások tartalmazzák. A munkaköri leírás tartalmazza az egyes munkakörök leírását, az ellátandó tevékenységi kört, a hozzájuk szükséges képességeket, ismereteket, illetve a munkakör ellátásához tartozó feladatokat, az alá- és fölérendeltségi viszonyokat, a jogokat és kötelezettségeket, a kiadmányozási jogosultságot, a helyettesítés rendjét.
(4) Az AMC valamennyi alkalmazottja köteles előzetesen írásban bejelenteni az igazgatónak, ha az AMC-vel fennálló jogviszonyának időtartama alatt munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyt létesít. A közalkalmazott nem létesíthet munkavégzésre irányuló további jogviszonyt, ha az a közalkalmazotti jogviszony alapján munkakörével összeférhetetlen. Az igazgató a munkavégzésre irányuló további jogviszony létesítéséhez nem járul hozzá, illetve ilyen tevékenység megszüntetésére kötelezheti a közalkalmazottat, ha annak fennállása az AMC jogos érdekeit veszélyezteti.
A munkavégzés rendje
27. § (1) A munkaidő heti 40 óra, amely hétfőtől csütörtökig reggel 8.15 órától 16.45 óráig, pénteken 8.15 órától 14.15 óráig tart.
(2) Az alkalmazott a munkahelyről munkaidőben történő eltávozást, illetve visszatérést köteles felettesének, illetve – annak akadályoztatása esetén – felettese helyettesének bejelenteni.
(3) A közalkalmazott köteles a betegszabadság igénybevételét, betegállományba vételét, kórházi ápolását közvetlen felettesének a lehető leghamarabb – indokolt akadályoztatása esetén annak megszűnését követő – 24 órán belül bejelenteni, továbbá egy hetet meghaladó betegállományról közvetlen felettesét ismételten tájékoztatni.
Budapest, 2010. március 31.
Pál József s. k.,
igazgató

Függelék

Az AMC szervezeti ábrája
1

Az utasítást a 12/2014. (XII. 12.) FM utasítás 1. § 7. pontja hatályon kívül helyezte 2014. december 13. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére