• Tartalom

1298/2010. (XII. 21.) Korm. határozat

1298/2010. (XII. 21.) Korm. határozat

az ÚMFT GOP és ROP forrásokból megvalósuló kis- és középvállalkozások fejlesztését célzó akcióterv módosításokról, valamint a TÁMOP és TIOP 2007–2008. évi és 2009–2010. évi akcióterveinek módosításáról1

2011.04.14.

A Kormány – annak érdekében, hogy az uniós források adta lehetőségekkel élve új pályázatok elindításával, az operatív programokon belül a források átstrukturálásával a támogatási rendszert összhangba hozza a gazdasági akcióterv és az Új Széchenyi Terv céljaival – elrendeli

1. a) a GOP 2009–2010. évi akciótervének 1. melléklet szerinti módosítását úgy, hogy a pénzügyi eszközök belső forráskeretének átcsoportosítása növelje meg a JEREMIE program keretét, valamint a hitel, garancia és tőke programok átalakítása és új termék bevezetése hatékonyabban támogassa a KKV szektort;

Felelős: fejlesztéspolitikáért felelős miniszter

Határidő: azonnal

b) a Közép-magyarországi Operatív Program 2009–2010. évi akcióterve GOP tükörkonstrukcióinak módosítását az a) pontban meghatározott céloknak megfelelően.

Felelős: fejlesztéspolitikáért felelős miniszter

Határidő: azonnal

2. a 2010. május–júniusi árvizek okozta károk enyhítése céljából az Észak-magyarországi Operatív Programon három új komponens keretének meghirdetését az 1. melléklet szerint.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: azonnal

3. a TÁMOP és a TIOP 2009–2010. évi akcióterve esetében az 1. melléklet szerinti szükséges módosítások átvezetését és a 2009–2010. évi akciótervi időszakban fel nem használt források áttervezésének figyelembe vételét a TÁMOP és a TIOP 2011–2013. évi időszakra vonatkozó akcióterve előkészítése keretében.

Felelős: fejlesztéspolitikáért felelős miniszter

Határidő: azonnal

1. melléklet az 1298/2010. (XII. 21.) Korm. határozathoz2


I. A GOP 2009–2010. évi akciótervének és a KMOP-ban található tükörkonstrukciók akciótervének módosítása

I. 1/a A GOP 1. prioritás: K+F és innováció a versenyképességért konstrukcióinak keretei az alábbiak szerint módosulnak:

 

Pályázati konstrukció

Megjegyzés

Eredeti keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Módosított keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

GOP-1.1.1. Piacorientált K+F

2010-es kiírás visszavonásra került

21,00

14,48

–6,52

 

GOP-1.1.2. K+F szolgáltató központok

Pályázati kiírás visszavonásra került

1,98

0,86

–1,12

 

GOP-1.2.1. Akkreditált innovációs klaszterek támogatása

Tényadatok alapján korrigálva

8,00

3,00

–5,00

 

GOP-1.2.2. Technológiai parkok fejlesztése

Pályázati kiírás visszavonásra került

8,90

2,65

–6,25

 

GOP-1.3.1. Vállalati innováció ösztönzése

Beépítésre került 10,5 Mrd Ft- tal a GOP-1.3.1/C komponens

15,00

15,00

0,00

 

GOP-1.3.2. Vállalati kutatás-fejlesztési kapacitás erősítése

Tényadatok alapján korrigálva

4,50

3,50

–1,00

 

GOP-1.3.3. Vállalkozások beszállítói és technológiai innovációs tevékenységének fejlesztése

Tényadatok alapján korrigálva

1,50

0,85

–0,65

 

GOP-1.4.1. Integrált K+F projektek támogatása

Konstrukció törlésre kerül erről az időszakról

6,00

0,00

–6,00

 

GOP-1.4.2. ESFRI nagyprojekt

Konstrukció törlésre kerül erről az időszakról

Nem került meghatá-
rozásra

0,00

0,00

 

GOP-1.5.1. Projekt előkészítés

Pályázat meghirdetett kerete alapján módosítva

5,00

4,50

–0,50

 

Összesen:

71,88

44,84

–27,04*


* A felszabaduló 27,04 Mrd Ft a 2011–13-as időszakban kerülhet felhasználásra.


I. 1/b A GOP 1. prioritás: K+F és innováció a versenyképességért KMOP tükörkonstrukcióinak keretei az alábbiak szerint módosulnak:
1M10335M_1

 

Pályázati konstrukció

Eredeti keret 2009–2010
(Mrd Ft)

Módosított keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

KMOP-1.1.4. Vállalati innováció ösztönzése

12,18

12,41

+0,23

 

KMOP-1.1.4/A Vállalati innováció
ösztönzése

12,18

11,41

–0,77

 

KMOP-1.1.4/B Vállalati innováció
ösztönzése

0

1,0

+1,00

 

KMOP 1. prioritás Tartalék árfolyamváltozás
miatt

8,24

8,01

–0,23

 

Összesen:

20,42

20,42

0,00



I. 2/a A GOP 2. prioritás: A vállalkozások (kiemelten a kkv-k) komplex fejlesztése konstrukcióinak keretei az alábbiak szerint módosulnak:
1M10335M_2

 

Pályázati konstrukció

Eredeti keret
(Mrd Ft)

Eredeti keret 2009–2010 összesen
(Mrd Ft)

Módosított keret
(Mrd Ft)

Módosított
keret
2009–2010 összesen
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

2009

2010

2009

2010

 

GOP-2.1.1. Komplex vállalati technológia fejlesztés

63,65

43,00

106,65

60,50

48,79

109,29

+2,64

 

2.1.1/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése

46

25

71

44,2

30

74,2

+3,2

 

2.1.1/B Komplex vállalati technológia fejlesztés kis- és középvállalkozások számára

7,2

10

17,2

6,64

10

16,64

–0,56

 

2.1.1/C Komplex vállalati technológia fejlesztés

10,45

8

18,45

9,66

8,79

18,45

0,00

 

GOP-2.1.2. Komplex beruházások támogatása a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben

7,70

8,00

15,70

7,97

10,00

17,97

+2,27

 

GOP-2.1.3. Magas foglalkoztatási hatású projektek komplex támogatása

18,50

18,5

18,50

18,50

0,00

 

GOP-2.1.4. Környezetközpontú technológiafejlesztés

8,00

8,00

8,00

8,00

0,00

 

GOP-2.2.1. Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem támogatása

4,45

4,45

3,45

3,45

–1,00

 

GOP-2.2.3. Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem komplex támogatása

3,46

3,46

4,46

4,46

+1,00

 

GOP-2.3.1. Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. IKEA projekt

0,00

1,60

1,60

0,00

0,00

–1,60

 

Összesen:

158,36

 

161,67

+3,31**


** A GOP-2.1. intézkedésen bekövetkező keretbővülés részben a GOP-2.3.1. konstrukcióból felszabaduló forrásból (1,6 Mrd Ft), részben a 2011–13. évi források terhére történő előrehozott felhasználással (1,71 Mrd Ft) kerül betöltésre.


I. 2/b A GOP-2.1.1. konstrukció módosításával összhangban módosul annak KMOP-ban szereplő tükörkonstrukciója, az alábbiak szerint:
1M10335M_3

 

Pályázati konstrukció

Eredeti keret 2009–2010
(Mrd Ft)

Módosított keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

KMOP-1.2.1. Vállalati technológia-fejlesztés

19,82

21,92

+2,10

 

KMOP-1.2.1/B Komplex vállalati technológia fejlesztés kis- és középvállalkozások számára

6,81

5,91

–0,90

 

KMOP-1.2.1/M Mikrovállalkozások technológiai korszerűsítése mikrohitellel kombinálva

0

3,00

+3,00

 

KMOP 1. prioritás Tartalék árfolyamváltozás miatt

8,01

5,91

–2,10

 

Összesen:

27,83

27,83

0,00



I. 3. A GOP 3. prioritás: A modern üzleti környezet elősegítése konstrukcióinak keretei az alábbiak szerint módosulnak:
1M10335M_4

 

Pályázati konstrukció

Eredeti keret
(Mrd Ft)

Eredeti keret 2009–2010 összesen
(Mrd Ft)

Új keret
(Mrd Ft)

Módosított
keret
2009–2010 összesen
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

2009

2010

2009

2010

 

GOP-3.1.2. Szélessávú körzethálózati fejlesztések támogatása

0

17,819

17,819

0

17,819

17,819

0,00

 

GOP-3.2.1. Logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése

9,9

9,9

9,9

9,9

0,00

 

GOP-3.4.1. Vállalati SaaS központok létrehozásának és fejlesztésének támogatása

1,485

1

2,485

1,485

0

1,485

–1,00

 

Összesen:

30,204

 

29,204

 



I.4. A GOP 4. prioritás: Pénzügyi eszközök és a KMOP 1.3 intézkedés keretei – figyelemmel a GOP 4. prioritás sajátosságaira – együttes módosításainak összesítése
1M10335M_5

 

Termék neve

Eredeti keret (Mrd Ft)

Módosított keret (Mrd Ft)

Változás (GOP-KMOP)

 

GOP

KMOP

Összesen
(GOP-KMOP)

GOP

KMOP

Összesen
(GOP-KMOP)

 

Mikrohitel program

48,6

7,0

55,6

0,0

0,0

0,0

–55,6

 

Új Mikrohitel program

0,0

0,0

0,0

79,7

13,9

93,6

93,6

 

ebből Új egységes Mikrohitel termék

 

 

 

59,7

7,9

67,6

 

 

ebből Kombinált hitel

 

 

 

20,0

6,0

26,0

 

 

KKV hitel (csak GOP-ban elérhető)

25,0

0,0

25,0

12,5

0,0

12,5

–12,5

 

UMFOR Forgóeszközhitel: MV Zrt., MFB közös forrás
Összkeret: 100 Mrd Ft

43,0

7,0

50,0

0,0

0,0

0,0

–50,0

 

Új UMFOR 15 Mrd Ft (10 Mrd Ft MV Zrt. 5 Mrd Ft MFB)

0,0

0,0

0,0

8,6

1,4

10,0

10,0

 

Faktor program

0,0

0,0

0,0

3,0

2,0

5,0

5,0

 

Mikrohitelprogram összesen:

116,6

14,6*

130,6

103,8

17,9*

121,1

–9,5

 

Portfoliógarancia program

25,3

2,9

28,2

13,2

1,8

15,0

–13,2

 

Viszontgarancia program

0,0

0,0

0,0

25,0

5,0

30,0

30,0

 

ebből Széchenyi kártya

 

 

 

12,5

2,5

15,0

 

 

ebből garanciavállalás garantőr szervezetek részére

 

 

 

12,5

2,5

15,0

 

 

Garanciaprogram összesen:

25,3

3,1*

28,2

38,2

7,1*

45,0

16,8

 

Kockázati tőke

36,9

4,0

40,9

36,9

4,0

40,9

0,0

 

Kockázati tőke összesen:

36,9

4,0

40,9

36,9

4,0

40,9

0,0

 

Tartalék (árfolyam, egyéb)**:

10,2

7,3

17,5

10,2

0,0

10,2

–7,3

 

Összesen

189,0

29,0

217,2

189,0

29,0

217,2

0,0


* A KMOP esetében a ”Mikrohitelprogram összesen” és a ”Garanciaprogram összesen” sorok a felsorolt termékek keretén túlmenően a JEREMIE Program működtetéséhez szükséges költségtérítés keretét is tartalmazzák, amelynek teljes összege 0,9 Mrd Ft.
** A KMOP esetében a ”Tartalék” sor együttesen tartalmazza a Mikrohitelprogram és a Garanciaprogram keretében az Akciótervben szereplő, de termékhez eddig nem allokált forrásokat.


II. A ROP 2009-2010. évi akcióterveinek módosítása

1.    A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztésére irányuló pályázati konstrukció (ASP) a ROP akcióterveiből való törléséről a Kormány 2010. szeptember 1-jei ülésén döntött. Minden régióban a pályázati konstrukció keretösszege átcsoportosításra kerül az érintett prioritás tartalékkeretére.

 

Régió/konstruukció kódszáma

Konstrukció megnevezése

Eredeti konstrukció keretösszege
(Mrd Ft)

Az átcsoportosítással módosított keretösszeg
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

DAOP-2009-4.3.2.

Térségi közigazgatási és közszolgálati rendszerek
informatikai fejlesztése

1,5

0

–1,5

 

DAOP 4. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

3,282

4,782

+1,5

 

ÉAOP-2009-4.1.6.

Térségi közigazgatási és közszolgáltatási rendszerek informatikai fejlesztése

1,5

0

–1,5

 

EAOP 4. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

4,62

6,12

+1,5

 

ÉMOP-2009-4.3.2.

A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztése

1,5

0

–1,5

 

EMOP 4. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

3,66

5,16

+1,5

 

KDOP-2009-5.3.1.

Közszolgáltatások elérését segítő informatikai rendszerek

1,5

0

–1,5

 

KDOP 5. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

0,58

2,08

+1,5

 

KMOP-2009-4.7.1.

Elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúra fejlesztése

1,542

0

–1,542

 

KMOP 4. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

2,258

3,8

+1,542

 

DDOP-2009-3.1.4.

E-közigazgatási rendszerek fejlesztése

1,5

0

–1,5

 

DDOP 3. prioritás

ÁFA-árfolyam tartalék kerete

2,72

4,22

+1,5


2.    A 2010. május–júniusi időszak árvízi eseményei kapcsán, a helyreállítási és védelmi munkák elősegítése érdekében szükségessé vált az ÉMOP-2010-3.1.2/E „Településrekonstrukció”, ÉMOP-2009-3.2.1/F „Vízvédelmi rendszerek rehabilitációja” c., valamint az ÉMOP-2010-5.1.1/C „Közutak rekonstrukciója” c. komponensek meghirdetése. A pályázatok keretében mindösszesen 10 Mrd Ft támogatással a településeken részben régóta indokolt, részben pedig a károk következtében elengedhetetlenné vált fejlesztések hajthatók végre.

 

Pályázati konstrukció

Eredeti keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Módosított keret
2009–2010
(Mrd Ft)

Változás
(Mrd Ft)

 

ÉMOP-2010-3.1.2/E Településrekonstrukció

0,00

4,00

4,00

 

ÉMOP-2009-3.1.2/B Kistérségek központi településeinek közlekedés fejlesztése

2,51

1,51

–1,00

 

ÉMOP 3. prioritás ÁFA-árfolyam tartalék

5,59

2,59

–3,00

 

 

 

 

 

 

ÉMOP-2009-3.2.1/F Vízvédelmi rendszerek rehabilitációja*

0,00

3,00

3,00

 

 

 

 

 

 

ÉMOP-2010-5.1.1/C Közutak rekonstrukciója

0,00

3,00

3,00

 

ÉMOP-5.1.1/A Közúti elérhetőség javítása

4,928

3,428

–1,50

 

ÉMOP-5.1.1/B Közlekedésfejlesztés az LHH-33 kistérségekben

5,572

4,072

–1,50

 

Összesen:

18,60

21,60

3,00


* Az ÉMOP 3. prioritás 2011–2013. évi 9,3 Mrd Ft keretösszege egyidejűleg csökken 3 Mrd Ft-tal, azaz 6,3 Mrd Ft-ra módosul.


III. A TÁMOP-TIOP 2007–2008. évi akcióterve módosítása

Pályázati konstrukció

Változás lényege

Konstrukció
eredeti kerete
2007–2008
(Mrd Ft)

Konstrukció
módosított kerete
2007–2008
(Mrd Ft)

Változás
a 2007–2008-as
AT tekintetében

TÁMOP-2.1.2. Munkaerő-piaci kulcskompetenciák fejlesztése konvergencia keretösszege

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra, részben ugyanezen, részben más konstrukcióra

9,817

0

–9,817

TÁMOP-2.1.2. Munkaerő-piaci kulcskompetenciák fejlesztése KMR keretösszege

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra, más konstrukcióra

3,066

0

–3,066

TÁMOP 3.1.5A/09/KMRPedagógusképzések

Forrásemelés a 2011–13-as AT terhére, ugyanazon prioritáson belül

6,876

6,959

+0,083

TAMOP 3.1.5/BPedagógusképzések

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

4,3

0

–4,3

TÁMOP 3.3.4.A halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú képzésbe irányuló továbbtanulási útjának megerősítése, „Láthatatlan kollégiumi” programok támogatása felsőfokú intézményekben tanuló roma fiatalok számára

A konstrukció törlése és forrásának áttétele a 2011–13-as tervezési időszakra

1,184

0

–1,184

TÁMOP 3.3.5. BAntidiszkriminációs jelzőrendszer kiépítése – Civil részvétel erősítése az oktatási diszkrimináció elleni fellépés és a tanulók iskolai sikerességének támogatása érdekében

A konstrukció törlése és forrásának áttétele a 2011–13-as tervezési időszakra

0,170

0

–0,170

TÁMOP 4.1.1Hallgatói és intézményi szolgáltatás-fejlesztés a felsőoktatásban
Konvergencia

2007–08-as forrásmaradvány átcsoportosítás 2009–10 AT-re

3,321

3,017

–0,304

TÁMOP 4.1.2/ATartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre és azok fejlesztésére
KMR

Pályázati panaszkezelést követő támogatói döntéshez szükséges forrásbevonás

0,96

1,02

+0,065

TÁMOP 4.1.2/ATartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre és azok fejlesztésére
Konvergencia

Pályázati panaszkezelést követő támogatói döntéshez szükséges forrásbevonás

1,67

1,74

+0,067

TÁMOP 4.2.1Kutatási és technológia transzfer szolgáltatások támogatása, a felsőoktatási intézmények kutatási feltételrendszerének javítása
Konvergencia

Tartaléklistás pályázó bevonása miatti forrásnövelés

2,33

2,5

+0,171

TÁMOP 4.2.3A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja
KMR

2007–08-as forrásmaradvány átcsoportosítás 2009–10 AT-re

0,325

0,303

–0,022

TÁMOP 4.2.5 Elektronikus Tartalomfejlesztés és szolgáltatás a kutatásban és a felsőoktatásban
Arányosított (22,1% KMR, 77,9% Konvergencia)

2007–08-as forrásmaradvány átcsoportosítás 2009–10 AT-re

1,27

1,19

–0,081

Pályázati konstrukció

A konstrukció zárásának időpontja

A TAMOP 2.2.1. A képzés minőségének, tartalmának fejlesztése

2011. II. negyedév

A TAMOP 2.2.2. Pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése

2011. II. negyedév



IV. TÁMOP-TIOP 2009–2010. évi akcióterve módosítása

Pályázati konstrukció

Változás lényege

Konstrukció
eredeti kerete
2009–2010
(Mrd Ft)

Konstrukció
módosított kerete
2009–2010
(Mrd Ft)

Változás
a 2009–2010-es
AT tekintetében

TÁMOP-1.1.1.Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése

Kiemelt projekt második szakasz indításának áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

21,7

0

–21,7

TÁMOP 1.1.2.Decentralizált programok a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

27

0

–27

TÁMOP-1.1.4.Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

5

0

–5

TÁMOP 1.4.4.Helyi és határ menti foglalkoztatási együttműködések és megállapodások támogatása

A konstrukció törlése és forrásának áttétele a 2011–13-as tervezési időszakra

1

0

–1

TÁMOP 1.1.3.Út a munka világába

Kiemelt projekt második szakasz indításának áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

10

7,9

–2,1

TÁMOP 2.1.1/BLépj egyet előre!
Ápolási díjban részesülők képzésének támogatása

A konstrukció keretének csökkentése és a forrás egy részének áttétele
a TÁMOP 2.1.1/A
konstrukcióra

5

1,5

–3,5

TÁMOP 2.1.1/ALépj egyet előre!

Forrásemelés a TÁMOP 2.1.1/B
megszűnésének terhére, valamint áttervezés a 2011–13-as tervezési időszakra

12,3

0

–12,3

TÁMOP 2.1.3.Munkahelyi képzések támogatása

A konstrukció keretemelése és áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

4,8

0

–4,8

TÁMOP 2.2.1.A szakképzés és a felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

4,6

0

–4,6

TÁMOP 2.2.4.Határon átnyúló együttműködés a szakképzés és felnőttképzés területén

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

0,9

0

–0,9

TÁMOP 2.4.3/CBlended típusú képzési programok módszertani fejlesztése

A konstrukció törlése és forrásának áttétele a 2011–13-as tervezési időszakra

0,95

0

–0,95

TAMOP 2.6.2.Munkaerő-piaci szolgáltatást nyújtó civil szervezetek kapacitásának megerősítése

A konstrukció áttervezése a 2011–13-as tervezési időszakra

1,6

0

–1,6

TÁMOP-3.1.1.-08/121. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció II. szakasz

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

7,015

0

–7,015

TÁMOP-3.1.2.Új tartalomfejlesztések a közoktatásban

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

6,383

0

–6,383

TÁMOP-3.1.4.Innovatív iskolák

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

68,968

0

–68,968

TÁMOP-3.1.8.Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

3,66

0

–3,66

TÁMOP-3.1.9. Diagnosztikus mérések fejlesztése

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

0,74

0

–0,74

TÁMOP-3.2.1.Közoktatási intézmények szerepbővítése, újszerű intézményi együttműködések kialakítása (tanulást segítő támogató formák bevezetése)

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

1,47

0

–1,47

TÁMOP-3.2.2.Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás „A” komponens

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

4,2

0

–4,2

TÁMOP-3.3.5.Továbbtanulási utak támogatása általános iskolától a diplomáig

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

5

0

–5

TÁMOP-3.3.6Képzésbe Ágyazott Foglalkoztatás A komponens

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

0,36

0

–0,36

TÁMOP-3.3.6.Képzésbe Ágyazott Foglalkoztatás B komponens

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

2,48

0

–2,48

TÁMOP-3.4.1.Nemzetiségi és migráns tanulók nevelésének és oktatásának segítése – A komponens

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

1,22

0

–1,22

TÁMOP-3.4.2.Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

2,94

0

–2,94

TÁMOP-3.4.3.Iskolai tehetséggondozás

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

1,24

0

–1,24

TÁMOP-3.4.4. B Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása – Magyar Génius Integrált Tehetségsegítő Program

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

1,510

0

–1,510

TÁMOP 3.2.11/10/1/KMRTanórán kívüli nevelési feladatok támogatása

Forrásemelés a 2011–13-as AT terhére, ugyanazon prioritáson belül

0,6

1,63

+1,03

TÁMOP 3.2.11/10/1/KONVTanórán kívüli nevelési feladatok támogatása

Forrásemelés a 2011–13-as AT terhére, ugyanazon prioritáson belül

3,4

6,4

+3

TÁMOP 4.1.1Hallgatói és intézményi szolgáltatás-fejlesztés a felsőoktatásban
Konvergencia

2009–10-es forrásmaradvány átcsoportosítása 2011–13-ra

8,33

6,857

–1,473

TÁMOP 4.1.1Hallgatói és intézményi szolgáltatás-fejlesztés a felsőoktatásban
KMR

Pályázati panaszkezelést követő támogatói döntéshez szükséges forrásbevonás

1,879

1,913

+0,034

TÁMOP 4.1.2Tartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre és azok fejlesztésére
KMR

2009–10-es forrásmaradványok rendezése

2,478

2,371

–0,107

TÁMOP 4.1.2Tartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre és azok fejlesztésére
Konvergencia

2009–10-es forrásmaradványok rendezése

8,736

8,359

–0,377

TÁMOP 4.1.3A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése
Arányosított (22,1% KMR, 77,9% Konvergencia)

Új tevékenységekkel való kiegészítés miatti forrásbevonás

0,782

1,152

+0,37

TÁMOP 4.2.1Kutatási és technológia transzfer szolgáltatások támogatása, a felsőoktatási intézmények kutatási feltételrendszerének javítása
Konvergencia

Forrásmaradványok rendezése

16,249

16,231

–0,018

TÁMOP 4.2.1Kutatási és technológia transzfer szolgáltatások támogatása, a felsőoktatási intézmények kutatási feltételrendszerének javítása
KMR

A 2007–08-as és 2009–10-es KMR maradványok kerültek átcsoportosításra, valamint a TÁMOP 4. KMR eddig realizált árfolyam nyeresége

6,466

8,654

+2,188

TÁMOP 4.2.2Az Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása
KONV

A konstrukció átcsoportosításra került a 2011–13-as AT-be

12,106

0

–12,106

TÁMOP 4.2.3A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja
KONV

A konstrukció átcsoportosításra került a 2011–13-as AT-be

1,565

0

–1,565

TÁMOP 4.2.4Nemzeti Kiválóság Program

A konstrukció átcsoportosításra került a 2011–13-as AT-be

12,6

0

–12,6

TÁMOP 5.6.1. A)Elítéltek visszavezetése a társadalomba képzési és foglalkozási, valamint egyéb reintegrációs programokon keresztül

Forrásemelés a 2011–13-as AT terhére, ugyanazon prioritáson belül

1

1,2

+0,2

TIOP 1.1.2.Hatékony informatikai infrastruktúra a közoktatásban

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

2,8

0

–2,8

TIOP 1.2.1.Multifunkcionális közösségi központok és területi közművelődési tanácsadó szolgálat infrastrukturális feltételeinek a kialakítása

A konstrukció törlése a 2009–10 AT-ből és a keret áttervezése a 2011–13 AT időszakra

1,695

0

–1,695

TIOP 2.2.4.Struktúraváltoztatást támogató infrastruktúrafejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban

Forrásemelés a 2011–13-as AT terhére, ugyanazon prioritáson belül

79

83,5

+4,5

Pályázati konstrukció

Konstrukció módosított célja
(módosítás kivastagítással jelölve)

Konstrukció módosított indokoltsága
(módosítás kivastagítással jelölve)

TÁMOP 3.1.7.Referencia intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése

A pályázat elsődleges célja, hogy a referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények – intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, illetve ezzel segítsék más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységét.

A referencia-intézmények elsődlegesen, rendszeresen, folyamatosan és differenciált kínálattal szolgáltatják a hálózati tanulási folyamathoz a mintákat. Közreműködnek az intézmények nagyobb közössége számára szervezett szakmai műhelyek tartalmi kínálatának biztosításában és megvalósításában. A konstrukció támogatja azt a szakmapolitikai célt, hogy értékalapú, a hazai pedagógiai hagyományt a korkívánatokkal és a nemzetközi innováció értékeivel ötvöző országos referencia-intézményi hálózat jöjjön létre. A kialakuló referencia-intézményi hálózat önfejlesztő intézményi gyakorlata és korszerű nevelési alapokon nyugvó pedagógiai kultúrát közvetítő értékei az egyenlő hozzáférés elvének érvényesülésével azt az intézményi kört is hatókörébe vonhatja, mely eddig távol maradt az innovációtól. A referencia-intézmények pedagógiai kultúrája és eszközrendszere egészében példaszerű, koherenciával bír, azaz tanulmányozható és elemeiben honosítható.

TÁMOP 5.6.1 A)Elítéltek visszavezetése a társadalomba képzési és foglalkozási, valamint egyéb reintegrációs programokon keresztül

A keretemeléssel összhangban az ERFA keret 100 millió Ft-ról 120 millió Ft-ra történő emelése, a KMR keret
400 millió Ft-ról
480 millió Ft-ra
történő emelése, továbbá a minimális támogatási összeg 15 millió Ft-ra való módosítása szükséges.

A pályázat előkészítése során megalapozottá vált, hogy szükséges a projekt megvalósításhoz az ERFA, KMR összeg keretének megemelése és a minimális támogatási összeg 15 millió Ft-ra módosítása.

Pályázati konstrukció

Konstrukció eredeti
ERFA átjárhatósága

Konstrukció módosított ERFA átjárhatósága

A TAMOP 3.1.6Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (EGYMI) fejlesztése az inkluzív nevelés támogatása érdekében

50%

30%

Pályázati konstrukció

Eredeti indikátor

Módosított indikátor

Egyéb

TÁMOP 3.3.1. II. szakasz

Integrációs, regionális pontok száma

Regionális szolgáltató pontok száma

A 6. Támogatható tevékenységek köre cím pontban az 1. pillér alatt, a következő feladat szerepel „Integráció és a kirekesztődés Európában és Magyarországon 1985–2015 című kutatás” ennek törlése szükséges.

Hálózatba szervezett és minőségbiztosított tanodák minőségbiztosítását végző tanodai tanácsadók/ szakértők száma

Törlésre került

Aktualizált és kifejlesztett és minőségbiztosított IPR – módszertani továbbképzések száma

Kidolgozott képzési programok száma

Beóvodázási szakmai szolgáltatással elért óvodapedagógusok száma

Törlésre került

Nem volt

a Képzettséget szerzett személyek száma (Mértékegysége fő, típusa eredmény, bázisértéke 0, célértéke 2012-re 700)

Pályázati konstrukció

Eredeti igényelhető támogatás

Módosított igényelhető támogatás

Eredeti támogatható tevékenység

Módosított támogatható tevékenység

Eredeti indikátor

Módosított indikátor

Pályázók eredeti köre

Pályázók módosított köre

Eredeti indítási dátum

Módosított indítási dátum

TIOP 1.3.4/10/1Regionális tudástárak*

200–500 M Ft

100–300 M Ft

új épület, épületrész építése

Törölve

létrejött regionális tudástárak számának célértéke:
2012: 2
2015: 4

létrejött regionális tudástárak száma:
2012: 3
2015: 3

A fejlesztési pólus és fejlesztési társközpont városokban lévő felsőoktatási, szak-, illetve megyei nagy-
könyvtárak által létrehozott konzorciumok, valamint azok fenntartói által létrehozott konzorciumok

A fejlesztési pólus és fejlesztési társközpont városokban lévő felsőoktatási, szak-, megyei illetve városi könyvtárak által létrehozott konzorciumok (konzorciumi megállapodás a felsőoktatási és megyei könyvtár részvétele nélkül nem köthető. A konzorcium-vezetői feladatokat a felsőoktatási vagy a megyei könyvtárnak kell ellátnia)

2010. május

2010.
IV. negyedév

egységes olvasókártya

egységes olvasó-
azonosító

távhasználatok száma:
2012:
4 512 000
2015:
6 500 000

távhasználatok száma:
2012:
4 000 000
2015:
4 500 000

az együttműködő intézmények számára közös katalógus és adatbázis létrehozása

az új szolgáltatások érdekében az együttműködő intézmények katalógu-
sainak és adatbázisainak össze-
kapcsolása
Új tevékenység**.


* A TIOP 1.3.4/10/1 „Regionális tudástárak” konstrukció esetében az alábbiak módosultak:
1. Az igényelhető támogatás mértéke 100–300 millió Ft-ra csökkent.
2. A támogatható tevékenységek köre pontosításra került: új épület, épületrész építése” törlése; egységes olvasókártya” helyett „egységes olvasóazonosító; az együttműködő intézmények számára közös katalógus és adatbázis létrehozása” helyett „az új szolgáltatások érdekében az együttműködő intézmények katalógusainak és adatbázisainak összekapcsolása”.
Új tevékenység**: az RFID (rádió frekvenciás azonosító) rendszer kialakításához szükséges infrastruktúra beszerzése és üzembe helyezése; a könyvtári dokumentumok azonosító címkével való ellátása, a címkék (tag-ek) tartalmi feltöltése, valamint az elektronikus könyvtári források távoli (otthoni, partnerkönyvtári) elérésének biztosítása. Az új szolgáltatások bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges épület-átalakítás, korszerűsítés, fizikai és infokomunikációs akadálymentesítés.
3. Pontosításra kerültek továbbá az indikátorok (létrejött regionális tudástárak száma és a távhasználatok száma) és a pályázók köre (A fejlesztési pólus és fejlesztési társközpont városokban lévő felsőoktatási, szak-, megyei illetve városi könyvtárak által létrehozott konzorciumok), valamint a pályázókra vonatkozó előírások: Konzorciumi megállapodás a felsőoktatási és megyei könyvtár részvétele nélkül nem köthető; A konzorciumvezetői feladatokat a felsőoktatási vagy a megyei könyvtárnak kell ellátnia).
4. Az indítási dátum racionalizálása történt meg (2010. IV. n. év).
1

A határozatot az 1829/2018. (XII. 27.) Korm. határozat 2. pont 2.43. alpontja visszavonta 2018. december 28. napjával.

2

Az 1. melléklet az 1094/2011. (IV. 13.) Korm. határozat 1. pont a) alpontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére