20/2010. (V. 7.) KHEM utasítás
20/2010. (V. 7.) KHEM utasítás
a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szerződései megkötésének és nyilvántartásának szabályairól1
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szerződéskötési rendjének szabályozása, a szerződések előkészítésének, megkötésének, nyilvántartásának és lezárásának szabályozott keretek között történő végrehajtása – a Vezetői Információs Rendszer megfelelő működéséhez szükséges törzsadatok rendelkezésre állása – érdekében az alábbiak szerint rendelkezem:
Az utasítás hatálya
1. § (1) Jelen utasítást a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) természetes vagy jogi személlyel, jogi személyiség nélküli szervezettel kötendő valamennyi megállapodására és a KHEM képviseletében teendő valamennyi kötelmi jellegű jognyilatkozatra alkalmazni kell, ide nem értve:
a) a KHEM valamely előirányzata terhére, közreműködő szervezet által kötendő szerződéseket,
b) a közszolgálati jogviszonyt rendező, a Humánigazgatási Főosztály által kezelt megállapodásokat,
c) a PPP-projekteket létrehozó szerződéseket, ahol a jogi és közbeszerzési szempontú megfelelőséget külső szakértő/tanácsadó nyilatkozata biztosítja.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott megállapodást vagy jognyilatkozatot (a továbbiakban: szerződés) kezdeményező, véleményező, ellenjegyző és aláíró, továbbá a kapcsolódó pénzügyi-számviteli tevékenységeket végző köztisztviselők a szerződések megkötése és nyilvántartása során a jelen utasítás rendelkezéseinek megfelelően kötelesek eljárni, figyelembe véve a közbeszerzésre vonatkozó, jogszabályokban és belső szabályokban foglaltakat.
(3) Jelen utasítás 2. §-ának hatálya kiterjed a KHEM irányítása alá tartozó költségvetési szervek által a dologi kiadások előirányzata terhére megrendelőként, vagy megbízóként történő vállalkozási, illetve megbízási szerződés megkötésére is.
Általános rendelkezések
2. § (1) Szerződés megkötésére különösen az alábbi szellemi tevékenységek tekintetében kerülhet sor az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 82. § (3) bekezdésére2 figyelemmel:
a) jogi képviselet, tanácsadás,
b) a kodifikációhoz kapcsolódó hatásvizsgálat, tanulmányok elkészítése,
c) informatikai rendszer üzemeltetése, fejlesztése,
d) adminisztratív, adatrögzítési feladatok ellátása,
e) rendszerszervezés,
f) a költségvetési szerv alaptevékenysége ellátásához szükséges tanácsadói tevékenység (ideértve a szellemi tulajdonvédelmi tanácsadást is),
g) könyvviteli szolgáltatás nyújtása,
h) tolmácsolás,
i) fordítás,
j) szakértői tevékenység,
k) kutatási tevékenység,
l) szakmai előadások, oktatások, rendezvények szervezése, megtartása,
m) PR- és kommunikációs tevékenység, kiadványszerkesztés, lektorálás,
n) oktatási és vizsgáztatási tevékenység, tananyag, illetve jegyzet elkészítése.
(2) A költségvetési szervvel jogviszonyban álló munkatárs részére szerződéssel díjazás jogviszonyából eredő feladatra (különösen: a munkaköri leírásában rögzített feladatra, céljuttatásra kitűzött feladatra, teljesítménykövetelmény alapján kitűzött feladatra) nem fizethető.
(3) A szerződésekben az Állami Számvevőszék, illetve a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal ellenőrzési jogosultságát a költségvetési pénzeszközök tekintetében ki kell kötni.
(4) A visszterhes szerződések esetében a kifizetés minden esetben a szerződésben foglaltak teljesítésének az Ámr. 76. §-a szerinti szakmai teljesítés igazolását és a kifizetés engedélyezését követően történik.
Értelmező rendelkezések
3. § (1) Jelen utasítás alkalmazása során:
a) ügyletkód: a Forrás SQL-rendszerben alkalmazott kód, amely a fejezeti kezelésű előirányzaton belüli részfeladat azonosítására szolgál. A részfeladat egy fejezeti kezelésű előirányzat szakmai feladataiból álló, olyan összetartozó tevékenységhalmaz, amelynek elkülönített megfigyelése indokolt. Egy fejezeti kezelésű előirányzat részfeladatainak összessége alkotja a költségvetési törvényben meghatározott egyösszegű kiadási előirányzatot. A KHEM Igazgatás költségvetési rendszerében az ügyletkód az általános igazgatási feladatokat és a projektfeladatokat jelöli.
b) metaadat: olyan adat, amely egy adatkészlet (pl. szerződés) jellemzőit, így különösen annak tartalmát és minőségét írja le, és részleteket biztosít a kapcsolatfelvételre vagy az adatszolgáltatásra.
(2) A szerződéstár kezelője a Költségvetési, Tervezéskoordinációs és Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: KTKF).
A szerződéskötés kezdeményezése
4. § (1) A szerződéskötési folyamat megindításakor – pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén – előzetes fedezetvizsgálatot kell végrehajtani a KHEM által vállalni tervezett kifizetés szerinti pénzösszeg rendelkezésre állásának megállapítása érdekében. Az előzetes fedezetvizsgálatért a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője – a KTKF szükség szerinti megkeresése útján – felelős.
(2) A szerződés előkészítésének folyamatában – pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén – a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata:
a) amennyiben az adott szerződés értéke nem éri el a mindenkori közbeszerzési értékhatárt, ugyanakkor nem kizárólagosan egy szervezet/személy képes teljesíteni, úgy szükséges, hogy a szakmailag és gazdaságilag legmegfelelőbb partner(ek) kiválasztása legalább 3 (három) ajánlat bekérése és kiértékelése alapján történjen. A kiértékelés szempontjai lehetnek többek között a termék, szolgáltatás minősége, ára, referenciák, fizetési feltételek, rendelkezésre állás, korábbi tapasztalatok stb. A kiértékelést és a kiválasztást jegyzőkönyvbe kell foglalni, amelyet, az árajánlatokkal együtt, az aláírásra előterjesztett szerződéshez csatolni szükséges;
b) amennyiben az adott szerződés értéke eléri vagy meghaladja a mindenkori közbeszerzési értékhatárt, úgy a szerződéses partner(ek) kiválasztása tekintetében a KHEM közbeszerzéseinek szabályozásáról szóló utasításban foglaltak szerint, a közbeszerzésre irányadó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kell eljárni. Az aláírásra előterjesztett szerződéshez csatolni szükséges a közbeszerzési eljárásról készített összegezést.
(3) A szerződéstervezet előkészítése a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata. A szerződés célszerűségéért, időszerűségéért, az ár-érték arányosságáért a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője felelős. A célszerűség követelménye különösen a következőkre terjed ki: pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén a minisztérium által fizetendő díj felelős – a feladat teljesítéséhez szükséges időtényező (időráfordítás, szerződéses időtartam, sürgősség) a feladat tartalma, jellege, specialitása, összetettsége, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás arányosságának követelménye szerinti – megállapítására. A szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység felelős az Ámr. 82. §-ának (3) bekezdésben foglaltaknak való megfelelésért.
(4) Amennyiben rendelkezésre áll az adott szerződéstípusra vonatkozó minta, a szerződéstervezetet az intraneten közzétett standard szerződésminta alapján kell előkészíteni.
(5) Amennyiben a tervezett szerződésre nem áll rendelkezésre standard szerződésminta, úgy a szerződéstervezet előkészítése során alkalmazható a partner által előkészített szerződéstervezet is, illetve a szerződéstervezet előkészítésében a Jogi Főosztály – a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység megkeresése alapján, szükség szerint – közreműködik. A szerződéstervezet előkészítése során figyelembe kell venni a KHEM Igazgatás költségvetése pénzügyi-gazdasági feladatai ellátásáról és a döntési eljárásokról szóló KHEM utasításban, valamint a KHEM fejezet egyes fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználására vonatkozó jogszabályokban és belső szabályozásokban foglaltakat.
(6) A standard szerződésminták, szerződéstervezetek előkészítése során a szerződés tárgyát – kivéve, ha ezt a feladat jellege nem teszi lehetővé – részfeladatokra bontva kell meghatározni [3. § (1) bekezdés a) pont].
A szerződések véleményezése
5. § (1) A szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység, az előkészített szerződéstervezet alapján, a szerződéssel kapcsolatos alapadatokat szerződéses adatlapon rögzíti. A szerződéses adatlap a szerződés szerződéstárba való felvételének alapvető információforrása, mintáját a 1. számú melléklet tartalmazza.
(2) A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződések esetén, a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység kötelezettségvállalási adatlapot tölt ki, amelynek mintáját a 2. számú melléklet tartalmazza. A beszámolási kötelezettség teljesítése és a Vezetői Információs Rendszer részfeladatszintű kontrollingadat-szolgáltatásának biztosítása érdekében a kötelezettségvállalási adatlapon – a szerződéstervezetben szereplő részteljesítésekkel összhangban – rögzíteni kell a szakfeladatrend szerinti besorolást és a kapcsolódó ügyletkódokat. A törzsadatok között nyilvántartott szakfeladat számokról és ügyletkódokról, illetve azok megnevezéseiről és tartalmáról a KTKF tájékoztatja a szervezeti egységeket.
(3) A szerződéses adatlap, valamint a kötelezettségvállalási adatlap adatainak kitöltése – amelyekhez a szerződéstervezet és a hozzá kapcsolódó előkészítő feladatok részletes ismerete elengedhetetlen – a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata.
(4) A vezetői aláírással ellátott, iktatott véleménykérő feljegyzést papíralapon, a mellékleteket (szerződéstervezetet, szerződéses adatlapot, kötelezettségvállalási adatlapot) a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység kizárólag elektronikusan továbbítja:
a) a mindenkori közbeszerzési értékhatárt el nem érő értékű vállalkozási vagy megbízási szerződés esetében, a szerződés jogi szempontból történő véleményezése céljából, a Közbeszerzési és PPP Főosztály és – a KHEM Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltakon túlmenően – a Jogi Főosztály részére is,
b) minden egyéb, az a) pont alá nem tartozó szerződés esetében jogi szempontból történő véleményezés céljából a Jogi Főosztály,
c) az a) és b) pontok alá tartozó szerződés esetében, közbeszerzési szempontból történő véleményezés céljából, a Közbeszerzési és PPP Főosztály,
d) az a) és b) pontok alá tartozó szerződés esetében költségvetési szempontból történő véleményezés céljából a KTKF,
e) valamennyi, vélelmezhetően munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyra vonatkozó szerződést, valamint a természetes személlyel a KHEM személyi juttatások terhére kötendő megbízási szerződéseket a Humánigazgatási Főosztály
(a továbbiakban a Jogi Főosztály, a Közbeszerzési és PPP Főosztály, Humánigazgatási Főosztály és a KTKF együtt: Véleményezők) részére. Csak iktatószámmal rendelkező megkeresés véleményezhető, amennyiben a véleménykérés iktatószám nélkül érkezik, Véleményezők kötelesek ezt a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egységnek jelezni.
(5) A Véleményezők feladata a szerződéstervezet jogi, közbeszerzési, költségvetési és humángazdálkodási szempontú felülvizsgálatán túl a szerződéses adatlapon és a kötelezettségvállalási adatlapon – meta-adatonként – a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység által meghatározott és a Véleményező kompetenciájába tartozó adattartalom véleményezése, illetőleg egyes meta-adatok tekintetében a szerződéses adatlap kitöltése is.
(6) A Véleményezők a véleményüket változáskövetéssel – korrektúra alkalmazásával – a szerződéstervezet, szerződéses adatlap és a kötelezettségvállalási adatlap elektronikus példányaiban rögzítik, majd azokat a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység részére 8 munkanapon belül, iktatószámmal ellátott e-mailben, valamint az elektronikus levéllel azonos iktatószámú, vezetői aláírással ellátott papíralapú feljegyzés formájában küldik meg. Ettől rövidebb véleményezési határidőt a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység a véleményezés kezdeményezésével egyidejűleg kérhet, megjelölve a sürgősebb véleményezési határidő indokát. Az elvárt véleményezési határidő 2 munkanapnál rövidebb nem lehet. Ha a Véleményezőnek nincs észrevétele, arról a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egységet a véleményezési határidőben kifejezetten tájékoztatni köteles.
(7) A vélemények visszaérkezését követően a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata az észrevételek átvezetése a szerződéstervezeten, a szerződéses adatlapon és a kötelezettségvállalási adatlapon, továbbá a Véleményezők nevének, a véleményezés dátumának és a vélemény iktatószámának a rögzítése a szerződéses adatlapon.
(8) Abban az esetben, ha a Véleményezők vagy a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység különböző álláspontot képviselnek a szerződéstervezettel kapcsolatosan, úgy a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a Véleményezők és a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység azonos álláspontra nem jutnak.
(9) A vélemények átvezetését követően – és amennyiben a szerződéstervezet megfelel a (7) bekezdésben foglaltaknak – a szerződéstervezetet, a szerződéses és a kötelezettségvállalási adatlapot nem szükséges ismételten megküldeni (visszamutatni) a Véleményezők részére, ugyanakkor a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység a szerződéstervezet költségvetési ellenjegyzésének kezdeményezésekor a feljegyzésben nyilatkozni köteles a vélemények átvezetéséről.
Pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés költségvetési ellenjegyzése
6. § (1) Pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén, a kötelezettségvállalási adatlap, a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője által aláírt szerződéses adatlap, a szerződéstervezet és a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység 5. § (9) bekezdése szerinti nyilatkozata alapján a KTKF feladata a költségvetési ellenjegyzés.
(2) A szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység a kötelezettségvállalásra jogosult vezető által jóváhagyott kötelezettségvállalási adatlapot, továbbá költségvetési ellenjegyzés céljából a szerződéstervezetet – mellékelve ahhoz a Véleményezők 5. § (6) bekezdése szerinti álláspontját, a 4. § (2) bekezdés a) pontja szerinti árajánlatokat, jegyzőkönyvet és a szerződéses adatlapot, illetve a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés esetén a 4. § (2) bekezdés b) pont szerinti összegezést – legkésőbb a szerződéstervezetben meghatározott teljesítés kezdő időpontját megelőző 10. munkanapig megküldi a KTKF részére, figyelembe véve az iratkezelésre vonatkozó belső szabályozásban foglaltakat.
(3) Az ellenjegyzés során, azt megelőzően a KTKF-nek meg kell győződnie arról, hogy
– a jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzata rendelkezésre áll az adott részfeladaton, ügyletkódon,
– a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat,
– a kötelezettségvállalási adatlapon szereplő adatok megegyeznek a szerződéstervezet adataival,
– a szerződéstervezethez csatolták a jelen utasításban előírt mellékleteket (árajánlat, jegyzőkönyv a döntésről, összegezés stb), valamint a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység nyilatkozatát a vélemények átvezetéséről.
Fedezethiány, illetve eltérés esetén az ellenjegyző egyeztet a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egységgel, amely gondoskodik a szerződés jogszerű megkötése érdekében szükséges intézkedések végrehajtásáról.
(4) A fedezet rendelkezésre állása és az adatok egyezősége esetén, a KTKF a szükséges adatokat rögzíti a Forrás SQL-rendszerben, ellenjegyzett státusú kötelezettségvállalásként. A kötelezettségvállalás Forrás SQL-rendszer által generált azonosítóját a KTKF munkatársa rávezeti a szerződésre, a szerződéses adatlapra, valamint a kötelezettségvállalási adatlapra.
(5) Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén a KTKF a szerződés szerinti fizetési kötelezettség és az előirányzat-felhasználási terv összhangját is ellenőrzi.
(6) Az ellenjegyzést követően a KTKF a bonthatatlan kötéssel összefűzött szerződéstervezetet, a kötelezettségvállalási adatlapot, valamint a (2) bekezdés szerinti egyéb dokumentumokat – a rendelkezésére bocsátott példányszámban (legalább három) – a (2) bekezdés szerinti valamennyi dokumentum kézhezvételét követő 8 munkanapon belül visszaküldi a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység részére.
(7) Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a vonatkozó szabályozásban foglaltaknak vagy nem áll rendelkezésre a teljesítéshez szükséges összeg, az ellenjegyzésre jogosultnak erről a kötelezettségvállalási adatlap megküldésével tájékoztatnia kell a kötelezettségvállalásra jogosult vezetőt.
A szerződés aláírása
7. § (1) A költségvetési ellenjegyzést követően a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője gondoskodik a szerződés felek által történő aláírásáról.
(2) A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződést a szerződés értéke szerint kötelezettségvállalásra jogosult vezető, míg a pénzügyi kötelezettségvállalást nem tartalmazó szerződést a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője vagy a megállapodás tárgya szerint illetékes felsővezető írja alá. Az aláírásra előterjesztett szerződés tervezet mellett a KHEM képviseletében a szerződést aláíró személy részére be kell mutatni a Véleményezők 5. § (6) bekezdés szerinti álláspontját és a 4. § (2) bekezdés a) vagy b) pontja szerinti dokumentumokat.
(3) A kötelezettségvállalásra jogosultak meghatározását – értékhatárok szerint – a KHEM Igazgatás költségvetése pénzügyi-gazdasági feladatairól és a döntési eljárásokról szóló utasítás, valamint a KHEM fejezet egyes fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználására vonatkozó jogszabályok, illetve belső utasítások, szabályzatok tartalmazzák.
(4) Amennyiben a szerződés pénzügyi kötelezettségvállalást nem tartalmaz, a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője a véleményezési eljárást követően aláírásával jóváhagyja a szerződéses adatlapban foglaltakat, és gondoskodik a szerződés ellenjegyzett [5. § (6) bekezdés] példányainak felek által történő aláírásáról.
(5) A KHEM-mel szerződő fél(ek) részére a szerződés egy aláírt példányának rendelkezésre állását kell biztosítani.
(6) A felek által aláírt szerződés egy eredeti példányát, a pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén a kötelezettségvállalási adatlapot, valamint a 6. § (2) bekezdés szerinti dokumentumokat a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője, a szerződés létrejöttét követően, haladéktalanul továbbítja a szerződéstár kezelője és a természetes személlyel, a KHEM személyi juttatásának terhére kötendő megbízási szerződés esetében a Humánigazgatási Főosztály részére.
(7) A szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység a pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés megkötését követő 5 napon belül a végleges szerződéses adatlap egy – elektronikus – másolati példányát továbbítja a Közbeszerzési és PPP Főosztály részére.
(8) A szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység, az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvényben, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/A–B. §-aiban és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 233. §-ában foglalt közzétételi kötelezettség teljesítéséről szóló utasításban meghatározottakon túlmenően, valamennyi – nem közbeszerzési eljárás lefolytatása eredményeképp – megkötött szerződés esetében köteles a 2. számú melléklet szerinti szerződéses adatlapot a szerződés létrejöttét követő 5 munkanapon belül a Kommunikációs Osztály részére megküldeni. A Kommunikációs Osztály a megküldött szerződéses adatlap alapján, annak kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül gondoskodik a szerződés típusának, tárgyának, a szerződő felek megnevezésének, időtartamának, továbbá pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén a szerződés értékének a KHEM honlapján történő közzétételéről.
(9) Közbeszerzési eljárás eredményeképp megkötött szerződés esetében a beszerző szervezeti egység az aláírást követően haladéktalanul köteles a mindkét fél által aláírt szerződés egy eredeti, másolati vagy elektronikus példányát továbbítani a Közbeszerzési és PPP Főosztály Közbeszerzési Osztálya számára.
(10) Abban az esetben, ha a pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződéstervezetet a szerződő felek nem írják alá (a szerződés nem jön létre), a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység köteles erről a kötelezettségvállalási adatlap visszaküldésével egyidejűleg tájékoztatni a KTKF-et és a Közbeszerzési és PPP Főosztályt. A kötelezettségvállalási adatlapon a kötelezettségvállalásra jogosult vezetőnek írásban kell rögzítenie a szerződéskötés meghiúsulásának tényét, röviden az indokát, és ezt az aláírásával kell igazolnia.
A szerződések nyilvántartásba vétele, megőrzése
8. § (1) A szerződéstár kezelője a felek által aláírt szerződés, a szerződéses adatlap és pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződések esetén a kötelezettségvállalási adatlap alapján felelős:
a) a szerződéses adatlap, a kötelezettségvállalási adatlap és a szerződés egy eredeti példányának (az eredeti bonthatatlanul összefűzött szerződés, digitalizálás miatti felbontását követően, a szerződés újbóli bonthatatlan összefűzése a szerződéstár kezelőjének a feladata) – egy file-ban történő – digitalizálásáért;
b) a szerződés egy eredeti példányának a szerződéstár – erre a célra fenntartott – irattárába helyezéséért és a művelet iratkezelési rendszerben – az iratkezelésre vonatkozó belső szabályozásban előírtak szerint – történő rögzítéséért;
c) a file (digitalizált szerződés, a szerződéses adatlap és a kötelezettségvállalási adatlap) szerződéstárban történő archiválásáért, a kapcsolódó meta-adatok rögzítéséért és a szerződéses adatlapon szereplő adatoknak megfelelő jogosultságok beállításáért a 9. §-ban meghatározottak szerint;
d) a szerződés pénzügyi bonyolításában érintett Igazgatási, illetve Fejezeti Osztály az aláírt eredeti szerződés hiteles másolatát ügyintézésre megkapja.
(2) A szerződéstár felelős azért, hogy a szerződés és a 6. § (2) bekezdése szerinti dokumentumok egy ügyiratban legyenek nyilvántartva.
Szerződéstár kezelése, jogosultsági rendszer
9. § (1) A szerződéstár az aláírt szerződés és a kapcsolódó adatlapok (szerződéses adatlap, kötelezettségvállalási adatlap) digitális képének gyors visszakereshetőségét biztosítja. A szerződéstár üzemeltetéséért a szerződéstár kezelője, annak az igények szerinti fejlesztéséről a KHEM informatikai feladati ellátásáért felelős szervezeti egység, szervezet vagy más személy gondoskodik, azzal, hogy a teljesítésért a gazdasági és ágazatfinanszírozási szakállamtitkár titkársága felelős.
(2) A szerződéshez olvasási jogot kell biztosítani:
a) a szerződést kezdeményező szervezeti egység vezetőjének/a kötelezettségvállalásra jogosult vezetőnek,
b) az a) pontban meghatározottak vezetőjének (felsővezető),
c) a szakmai teljesítés igazolására jogosult munkatársnak,
d) a KTKF írásban kijelölt munkatársainak,
e) a Jogi Főosztály írásban kijelölt munkatársainak,
f) a Közbeszerzési és PPP Főosztály írásban kijelölt munkatársainak,
g) a Humánigazgatási Főosztály által az 5. § (4) bekezdés e) pontja alapján véleményezett szerződések esetében a Humánigazgatási Főosztály kijelölt munkatársainak.
(3) A (2) bekezdés d)–g) pontja szerinti kijelölés az ott meghatározott szervezeti egység vezetőjének feladata, azzal, hogy a kijelölt munkatárs – a (4) és (5) bekezdésben foglalt kivétellel – a szerződéstár teljes vagy a kijelölésben kifejezetten meghatározott adattartalmának megismerésére jogosult. A (2) bekezdésben meghatározott személyeken túl a szerződéstárhoz olvasási jogot, a szerződéstárhoz való hozzáférést a szerződéstár kezelője a szerződést kezdeményező szervezeti egység vezetője/a kötelezettségvállalásra jogosult vezető (kötelezettségvállaló) vagy az előzőek vezetőjének (felsővezető) írásbeli feljegyzése alapján adhat.
(4) A szerződéses adatlapon szolgálati vagy államtitokként minősített szerződések esetében olvasási jog az államtitokról és a szolgálati titokról szóló 1995. évi LXV. törvény alapján kizárólag a minősítőt, a titokbirtokost és a titokvédelmi felügyelőt illeti meg. A minősített adatok kezelési rendjével kapcsolatos részletes szabályokat a minősített adatok kezelésének rendjéről szóló utasítás (titokvédelmi szabályzat) tartalmazza.
(5) A minősített szerződések esetében a (4) bekezdésben meghatározott személyeken túl olvasási jog csak a minősítő engedélyével biztosítható.
(6) A digitalizált szerződéseket megfelelően azonosítható fájlnévvel kell ellátni.
(7) A fájl digitalizálásával párhuzamosan az adott szerződéshez kapcsolódóan a szerződéstár kezelőjének a szerződéstárban rögzítenie kell a következő metaadatokat:
a) azonosító (a szerződéstár által felkínált és nyilvántartott egyedi azonosító; a módosítás egyedi sorszámhoz rendelése és a módosítás verziójának jelölése a szerződéstár kezelőjének a feladata);
b) kötelezettségvállalás azonosítója;
c) iktatószám;
d) szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység megnevezése;
e) kötelezettségvállaló neve;
f) szakmai teljesítésigazoló neve;
g) a KHEM szerződő (külső) partnere(i);
h) szerződés típusa;
i) szerződés tárgya;
j) szerződés kategória (témakör);
k) szerződés összege (bruttó) [kötelezettségvállalás teljes összege, nettó összeg + áfa];
l) szerződés összege (nettó) [áfa nélküli összeg];
m) szerződés felek általi aláírásának napja;
n) szakmai teljesítés véghatárideje;
o) egyedi támogatási szerződés esetén a támogatási program megvalósításának helye;
p) minősítés;
q) közbeszerzés esetén a 4. § (2) bekezdés b) pont szerinti dokumentum (Összegezés);
r) nem közbeszerzés esetén a 4. § (2) bekezdés a) pont szerinti dokumentumok (árajánlatok, kiválasztási jegyzőkönyv, titoktartási és/vagy összeférhetetlenségi nyilatkozat).
A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződések teljesítésigazolása
10. § (1) Költségvetési előirányzatot érintő pénzforgalmat csak a teljesítés igazolása alapján lehet érvényesíteni. A teljesítés igazolására jogosult személyt – a szerződésben való feltüntetés útján – a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője jelöli ki.
(2) A teljesítés igazolása során meg kell győződni arról, hogy a feladat elvégzése előírásszerűen, a szerződésben foglaltak szerint megtörtént-e, illetőleg az ellenérték kifizetése megalapozott-e, amelyet a szerződésben meghatározottak szerint kell igazolni.
(3) Amennyiben a szerződésszerű teljesítéssel kapcsolatosan kifogás nem merül fel, a teljesítés igazolására jogosult személy a teljesítést a jelen utasítás 3/A. számú mellékletében található „Teljesítésigazolás” elnevezésű nyomtatvány rovatainak és a 3/B. számú mellékletében található „Kifizetés engedélyezése” elnevezésű nyomtatvány kitöltése és aláírása útján igazolja – ha értelmezhető a szerződés szerinti teljesítési összesítő alapján – és a nyomtatvány egy példányát a KHEM-mel szerződő fél részére továbbítja. A számla kiállítására a nyomtatvány birtokában és alapján kerülhet sor, azzal, hogy a számla kiállításának a szerződésben meghatározott részteljesítésekhez (részfeladatokhoz) kell igazodnia.
(4) A szerződő fél által kiállított számlát a teljesítés igazolására jogosult személy ellenőrzi.
(5) A kifizetést a kötelezettségvállalásra jogosult vezető engedélyezi a jelen utasítás 3/A. és 3/B. számú mellékletében található, a „Teljesítésigazolás” rovatok tekintetében már kitöltött és aláírt nyomtatvány KHEM-et illető példánya „Kifizetés engedélyezése” rovatainak kitöltése és aláírása útján. Amennyiben – az összeghatárra tekintettel – a miniszter a kötelezettségvállaló, úgy a kifizetés engedélyezője a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység szakmai felügyeletét gyakorló felsővezető. A nyomtatványon minden esetben fel kell tüntetni a részteljesítésekhez (részfeladatokhoz) kapcsolódó ügyletkódot és (rész)összeget.
(6) Ha valamely okból a kifizetés nem engedélyezhető, akkor a teljesítés igazolására jogosult személy gondoskodik a számla kiállítójának tájékoztatásáról, és szükség esetén intézkedik a hiánypótlás iránt.
(7) A kötelezettségvállalásra jogosult vezető a megfelelően kiállított számlát és az általa az (5) bekezdés szerint jóváhagyott nyomtatványt – az iratkezelésre vonatkozó belső szabályozásban előírtak betartásával – továbbítja a KTKF részére.
(8) Amennyiben támogatási szerződés jogszabályok, illetve belső utasítások, szabályzatok alapján – előlegfizetésről vagy a támogatási összeg kifizetése tekintetében előfinanszírozásról rendelkezik, a kötelezettségvállalásra jogosult vezetőnek a 3/B. számú melléklet szerinti nyomtatvány „Kifizetés engedélyezése” rovatainak értelemszerű kitöltése és aláírása útján kell gondoskodnia a pénzügyi teljesítés engedélyezéséről, továbbá a nyomtatvány KTKF részére történő továbbításáról.
Érvényesítés, utalványlap ellenjegyzése, utalványozás
11. § A teljesítésigazolást követően, a kifizetendő számlát a KTKF is ellenőrzi és a Forrás SQL-rendszerből nyert kiadási utalványrendelet használatával az érvényesítésre, ellenjegyzésre és utalványozásra vonatkozó belső szabályozásokban rögzített eljárásrend szerint jár el.
A szerződés módosítása, teljesítés nélkül történő megszűnése
12. § (1) A szerződés módosításának folyamatára a szerződéskötésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal a különbséggel, hogy a szerződéses adatlap módosítás rovatában meg kell jelölni azon szerződés azonosítóját, amelyre a szerződésmódosítás vonatkozik.
(2) Amennyiben a szerződés nem teljesítéssel szűnik meg, a szerződésben rögzített feltételek szerint kell eljárnia a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egységnek, azzal, hogy a Véleményezőket – a 5. § (4) bekezdésében meghatározott véleményezési rendnek megfelelően – a szerződés megszüntetésébe a kapcsolódó dokumentumok véleményeztetése útján be kell vonni.
(3) A (2) bekezdésben foglaltak esetén a szerződés megszüntetését követően a szerződés lezárására vonatkozó rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell.
A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés lezárása
13. § (1) A szerződés teljes körű szakmai és pénzügyi teljesítését követően a szerződést kezdeményező szervezeti egység vezetőjének gondoskodnia kell a szerződés lezárásáról.
(2) A szerződés lezárását a – 4. számú mellékletben szereplő – kötelezettségvállalás lezárása nyomtatvány kitöltése útján kell igazolni, és azt a KTKF részére kell továbbítani.
(3) A szerződés lezárásakor a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetőjének intézkednie kell a szerződésben rögzített, de fel nem használt összeg (maradvány) rögzítése és a maradvány felszabadításának engedélyeztetése iránt.
(4) A KHEM közbeszerzéseinek szabályozásáról szóló utasításban foglaltak alapján, a közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződések teljesüléséről, a teljesítésigazolás kiállítását követően haladéktalanul, legfeljebb két napon belül a beszerző szervezeti egység a teljesítésigazolás másolatának megküldésével köteles a Közbeszerzési és PPP Főosztály Közbeszerzési Osztályát tájékoztatni.
(5) Tanulmány megrendelésére irányuló szerződés esetében, a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője, a szerződés eredményeként létrejött tanulmány átvételét követően, annak egy – akár másolati – példányát, a minősített dokumentumok kivételével, kommunikációs célból a Kommunikációs Osztálynak megküldi, amely azt közzéteszi az intraneten.
Záró rendelkezések
14. § (1) Ezen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szerződései megkötésének és nyilvántartásának szabályairól szóló 34/2009. (V. 29.) KHEM utasítás, valamint a szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének rendjéről szóló 29/2009. (V. 22.) KHEM utasítás.
(2) Ezen utasítás rendelkezéseit az ezt követően indított, valamint a hatályba lépéskor folyamatban lévő szerződéskötési eljárásokra kell alkalmazni.
(3) A 9. § (2) bekezdés d)–g) pontjában megjelölt munkatársak kijelöléséről az ott megjelölt szervezeti egységek vezetői a szerződéstár 9. §-ában meghatározottak szerinti működéséhez szükséges informatikai rendszer bevezetését követő 30 napon belül gondoskodnak.
(4) A szerződéstár 9. §-ában meghatározottak szerinti működéséhez szükséges informatikai rendszer bevezetéséig a KTKF – a 7. § (6) bekezdése alapján kézhez vett szerződésekről – a szerződéses adatlap tartalmának megfelelő analitikát vezet.
(5) A jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló törvény, a számvitelről szóló törvény, a közérdekű adatok közzétételére vonatkozó kötelezettség a közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvény („üvegzsebtörvény“), a közbeszerzésekről szóló törvény, az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendelet, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló kormányrendelet, a KHEM közbeszerzéseinek szabályozásáról szóló utasítás, a KHEM Igazgatás költségvetése pénzügyi-gazdasági feladatai ellátásáról és a döntési eljárásokról szóló utasítás, a KHEM Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló utasítás, az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvényben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/A–B. §-aiban és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 233. §-ában foglalt közzétételi kötelezettség teljesítésének szabályairól szóló utasítás, továbbá az iratkezelésre vonatkozó belső szabályozás előírásait kell alkalmazni.
1. számú melléklet a 20/2010. (V. 7.) KHEM utasításhoz
A KHEM SZERZŐDÉSSEL ÉRINTETT SZERVEZETI EGYSÉGEI, MUNKATÁRSAI |
||
Szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység: |
[SZERVEZETI EGYSÉG NEVE] |
|
Kötelezettségvállaló: |
[NÉV] [STÁTUS] |
|
Szakmai teljesítésigazoló: |
[NÉV] [STÁTUS] |
|
További érintett munkatárs(ak): |
[NÉV/NEVEK] [STÁTUS(OK)] |
|
SZERZŐDÉS – ALAPADATOK |
||
Kötelezettségvállalás azonosítója: |
[szám] |
|
AZ KHEM szerződő (külső) partnere: |
[név/nevek] |
|
Szerződés típusa:1 |
❑ egyedi támogtatás ❑ megbízás ❑ megbízási szerződés természetes személlyel ❑ vállalkozás ❑ adásvétel (ide értve a szállítási szerződést is) ❑ bérleti szerződés ❑ koncessziós szerződés ❑ pénzügyi kötelezettségvállalást nem tartalmazó megállapodás ❑ egyéb szerződés |
|
Szerződéskategória (témakör):2 |
❑ árubeszerzés ❑ szolgáltatás ❑ építési beruházás ❑ építési koncesszió ❑ szolgáltatási koncesszió ❑ ingatlanbérlet ❑ gépjárműbérlet ❑ tanácsadás ❑ informatika ❑ PPP (Public Private Partnership) ❑ egyéb |
|
Szerződés tárgya: |
[a szerződés tárgyaként a szerződésben feltüntetett szolgáltatás szószerinti idézése vagy a szolgáltatás tömör, egyértelmű összefoglalása] |
|
Szerződés összege:3 |
nettó: [összeg] [pénznem] |
bruttó: [összeg] [pénznem] |
Szerződés felek általi aláírásának napja: |
[dátum] |
|
A szakmai teljesítés véghatárideje: |
[dátum] vagy [határozatlan] |
Egyedi támogatási szerződés esetén a támogatási program megvalósítási helye: |
[helyszín(ek)] |
|
Szerződés minősítése:1 ❑ nem minősített ❑ üzleti titok ❑ államtitok ❑ szolgálati titok |
||
Közbeszerzés:2 |
❑ Igen ❑ Nem |
|
Amennyiben nem közbeszerzés, annak indoka: |
❑ közbeszerzési értékhatár alatti beszerzés (árubeszerzés/szolgáltatás megrendelése /építési beruházás/építési vagy szolgáltatási koncesszió) |
|
❑ egyedi támogatás |
||
❑ közbeszerzési értékhatárt elérő, hatályos közbeszerzési törvény (Kbt.) által meghatározott valamely kivétel hatálya alá tartozó árubeszerzés/szolgáltatás megrendelése/építési beruházás/építési vagy szolgáltatási koncesszió |
A Kbt.-kivételt meghatározó vonatkozó jogszabályhely megjelölése: |
|
[jogszabály megjelölése] [szakasz] [bekezdés] [pont] |
||
MÓDOSÍTÁS |
||
Módosításra került szerződés azonosítója: |
||
Módosításra került szerződés iktatószáma: |
||
Megjegyzés: [a módosítás oka, körülményei, lényege] |
Véleményezés |
Név |
Dátum |
Iktatószám |
Jogi |
|
|
|
Közbeszerzési |
|
|
|
Humánigazgatási |
|
|
|
Költségvetési |
|
|
|
Budapest, [dátum] |
[aláírás] |
Szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezetője [név] |
2. számú melléklet a 20/2010. (V. 7.) KHEM utasításhoz
KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS ADATAI |
|||||||
Kötelezettségvállalás azonosítója:1 |
[azonosító] |
||||||
A KHEM szerződő (külső) partnere(i): |
[név/nevek] |
||||||
Szerződő fél (felek) székhelye (lakóhelye): |
[cím(ek)] |
||||||
Szerződő fél (felek) adószáma (adóazonosító jele): |
[adószám(ok)/adóazonosító jel(ek)] |
||||||
Szerződő fél (felek) bankszámlaszáma: |
[a KHEM kifizetését fogadó bankszámlaszám(ok)] |
||||||
Szerződés tárgya: |
[a szerződés tárgyaként a szerződésben feltüntetett szolgáltatás szószerinti idézése vagy a szolgáltatás tömör, egyértelmű összefoglalása] |
||||||
Szakfeladat száma: |
|||||||
Forrás: |
❑ tárgyév ❑ [év megjelölése]. évi maradvány ❑ egyéb |
||||||
Kiadási előirányzat megnevezése: |
[előirányzat neve] |
ÁHT-azonosító: [azonosító] |
|||||
Szerződés összege:2 |
Nettó: [összeg] [pénznem] |
Bruttó: [összeg] [pénznem] |
|||||
Teljesítési adatok |
|||||||
Szakmai teljesítés(ek) határideje |
Nettó összeg |
Áfa |
Bruttó összeg |
Pénzügyi teljesítés időpontja |
Ügyletkód |
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Kötelezettségvállalás ellenjegyzése (Költségvetési, Tervezés-koordinációs és Kontrolling Főosztály) |
|
Ellenjegyző neve, beosztása: |
|
Ellenjegyzés dátuma: |
Ellenjegyző aláírása: |
Ellenjegyzés eredménye: |
❑ Forrás rendelkezésre áll ❑ Ellenjegyzés megtagadva |
Ellenjegyzés megtagadásának indoka: |
Egyetért: Budapest, [dátum] |
|
Budapest, [dátum] |
|
||
……………………………………………………… |
|
……………………………………………………… [név] [státus] |
Szerződés aláírása meghiúsult: |
|
Meghiúsulás indoka: |
……………………………………………………… [név] [státus] |
Budapest, [dátum] |
A megbízó által kitöltendő nyilatkozat törzsszövegét feketével jelöltük. A kék szövegrészek magyarázatokat tartalmaznak – a magyarázat értelemszerűen törlendő a szövegezésből. A pirossal jelölt szövegrészt a konkrét jogviszonynak megfelelően kérjük felülírni, vagy amennyiben a konkrét jogviszonyhoz képest kiválasztandó alternatívákat jelöl, a jogviszony jellemzői alapján nem helytálló alternatívát értelemszerűen kérjük törölni a szövegezésből. |
3/A. számú melléklet a 20/2010. (V. 7.) KHEM utasításhoz
[Megbízott] / [Vállalkozó] (cég)neve: |
|
|
|
|
|
[Megbízott] / [Vállalkozó] székhelye (lakóhelye): |
|
|
|
|
|
|
|
[Megbízott] / [Vállalkozó] képviselője: |
|
|
|
a szerződés tárgya: |
|
|
|
|
|
[Megbízott] / [Vállalkozó] (rész)teljesítésének esedékessége: |
|
|
|
|
feladat/eredmény1 |
időráfordítás2 |
[megbízási] vagy [vállalkozási] díj3 |
(1) |
|
|
|
(2) |
|
|
|
(3) |
|
|
|
(4) |
|
|
|
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mindösszesen (bruttó): |
|
............................................................................................... [név] [státus] |
3/B számú melléklet a 20/2010. (V. 7.) KHEM utasításhoz
Alapadatok |
||||||||
A KHEM szerződő (külső) partnere(i): [név/nevek] |
Köt.váll. azonosító1: |
|||||||
Szerződés tárgya: [a szerződés tárgyaként a szerződésben feltüntetett szolgáltatás szó szerinti idézése vagy a szolgáltatás tömör, egyértelmű összefoglalása] |
||||||||
|
Kötelezettségvállaló |
Teljesítésigazoló |
Ügyintéző |
|||||
Szervezeti egység megnevezése: |
|
|
|
|||||
Név: |
|
|
|
|||||
Beosztás: |
|
|
|
|||||
Kifizetés forrása: |
||||||||
Az előirányzat megnevezése: |
ÁHT azonosító: |
|||||||
Forrás: |
❑ tárgyév ❑ [év megjelölése]. |
A szerződés ezen pénzügyi teljesítés után még kifizethető része |
Nettó: [összeg] [pénznem] |
Bruttó: [összeg] [pénznem] |
Teljesítés/támogatás tartalma |
Teljesítés dátuma |
Ügyletkód1 |
Összege (Ft vagy a megfelelő devizanem |
||
nettó |
áfa |
bruttó |
|||
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
A teljesítést, a feladat szakszerű elvégzését, szolgáltatás teljesítését/a támogatás kifizetésének jogosságát igazolom. |
|
Budapest, [dátum] |
............................................................. [név] [státus] |
KIFIZETÉS ENGEDÉLYEZÉSE |
|
Az alábbi számla(számlák) kifizetését a szerződés [vonatkozó szerződéses pont(ok)] pontja(i) alapján engedélyezem. |
|
Budapest, [dátum] Mellékletek: ❑ [x] db számla ❑ számlaösszesítő |
............................................................... [név] [státus] |
4. számú melléklet a 20/2010. (V. 7.) KHEM utasításhoz
Alapadatok |
||||||
|
Kötelezettségvállaló |
Teljesítésigazoló |
Ügyintéző |
|||
Szervezeti egység megnevezése: |
|
|
|
|||
Név: |
|
|
|
|||
Beosztása: |
|
|
|
|||
Kötelezettségvállalás adatai |
||||||
Köt.váll. azonosító: |
ÁHT-azonosító: |
|||||
A KHEM szerződő külső partnere(i) megnevezése: [név/nevek] |
||||||
Szerződés tárgya: [a szerződés tárgyaként a szerződésben feltüntetett szolgáltatás szószerinti idézése vagy a szolgáltatás tömör, egyértelmű összefoglalása] |
||||||
A pénzügyi teljesítésre vonatkozó adatok |
||||||
Szerződés teljes bruttó összege: [összeg] [pénznem] |
||||||
A szerződés terhére kifizetett bruttó összeg: [összeg] [pénznem] |
||||||
A szerződésben fennmaradt összeg, amely lezárható: |
Nettó: [összeg] [pénznem] |
Bruttó: [összeg] [pénznem] |
||||
Visszafizetés esetén, annak összege: |
Nettó: [összeg] [pénznem] |
Bruttó: [összeg] [pénznem] |
||||
Visszafizetés esetén annak indokolása: |
|
|||||
Kifizetés forrása |
||||||
Forrása: ❑ Tárgyév ❑ Tárgyévi maradvány ❑ [év jelölése] ❑ ………… évi maradvány |
||||||
Az előirányzat megnevezése: |
||||||
Ügyletkód(ok): |
szerződéskötést kezdeményező
szervezeti egység vezetője
[név]
Az utasítást a 46/2011. (X. 14.) NFM utasítás 15. § (6) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. október 15. napjával.
Ámr. 82. § (3) A költségvetési szerv a külső személyi juttatások előirányzata, illetve a dologi kiadások között megtervezett szellemi tevékenység számla ellenében történő igénybevétele tétel előirányzatának terhére természetes vagy jogi személlyel, illetve jogi személyiség nélküli egyéb szervezettel akkor köthet szerződést, ha a) azt jogszabály nem zárja ki, továbbá b) a szerződés megkötése jogszabályban, az alapító okiratában, illetve a szervezeti és működési szabályzatában meghatározott szakmai alap- és kiegészítő feladatai ellátásához feltétlenül szükséges, és c) kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában az adott feladat elvégzéséhez megfelelő szakértelemmel, szakképzettséggel és gyakorlattal, vagy egyéb megfelelő sajátos szakmai adottságokkal, képességekkel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy az alaptevékenység részeként felmerülő, a szerződés tárgyát képező szolgáltatás egyedi, időszakos, vagy időben rendszertelenül ellátandó feladat.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás