• Tartalom

4/2010. (XII. 3.) KüM rendelet

4/2010. (XII. 3.) KüM rendelet

a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának és ellenőrzésének szabályairól szóló 2/2010. (V. 4.) KüM rendelet módosításáról1

2010.12.03.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. §-ának (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. § 6. pontjának k) alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. §-ának b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. § A Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól és ellenőrzéséről szóló 2/2010. (V. 4.) KüM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a az alábbi g) ponttal egészül ki:

[A rendelet hatálya a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) XVIII. Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai (a továbbiakban: előirányzat) közül az alábbiakra terjed ki:]

g) 2011. évi magyar EU-elnökségre való felkészülés (5. cím, 39. alcím).”

2. § Az R. 2. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

2. § (1) Az egyes előirányzatokból
a) államháztartáson belüli szervezet,
b) a határon túli magyar személyek részére pályázat nélkül a határon túli támogatások eltérő szabályozásának rendjéről szóló 84/2005. (V. 2.) Korm. rendeletben meghatározott személyek, és
c) közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezet, alapítvány, közalapítvány,
d) külföldi jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet
részére nyújtható támogatás.
(2) Az (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti szervezetek részére – törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – kizárólag pályázat alapján nyújtható támogatás.
(3) Az egyes előirányzatokból fedezhetők – amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik, alcímenként az alcímhez rendelt előirányzat éves összegének legfeljebb 6%-áig – az előirányzat működtetésével, kezelésével, felhasználásával, szerződések előkészítésével, nyilvántartásának tárgyi feltételeivel és ellenőrzésével kapcsolatos költségek is. Az előirányzat működtetésével kapcsolatos költségként az előirányzat terhére elszámolható a kincstár egyes szolgáltatásaiért a minisztérium által fizetendő kezelési költség, valamint a külképviseleteken keresztül megvalósított projektek esetén az elszámolásból adódó árfolyam-különbözet.”

3. § Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

3. § Amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik, támogatás kizárólag saját forrás biztosítása mellett nyújtható. A saját forrás legkisebb mértéke – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – a támogatott tevékenység összköltségvetésének 10%-a, amely pénzben biztosítandó. 500 000 Ft-ot meg nem haladó összegű, valamint határon túli magyar személyek részére, támogatás saját forrás biztosítása nélkül is nyújtható. Az előzőekben meghatározottakon túl saját forrás biztosítása nélkül támogatás a külpolitikáért és az európai integrációs ügyekért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) egyedi döntése alapján – e rendelet 10. § (4) bekezdésének a)–f) pontjában felsorolt szempontok figyelembevételével – is nyújtható.”

4. § Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

4. § Támogatás a pályázat benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, projektre vagy programra nem adható.”

5. § Az R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

5. § Jelen rendelet alkalmazásában:
a) civil szervezet: az a közhasznú, vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezet (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szerveket, a biztosító egyesületeket, valamint az egyházakat), alapítvány, közalapítvány, valamint mindezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége, amelyet a bíróság – jelen rendelet eltérő rendelkezése hiányában – a pályázat kiírása előtt legalább két évvel nyilvántartásba vett, és az alapszabályának, alapító okiratának megfelelő tevékenységet ténylegesen folytatja;
b) külföldi pályázó: nem magyarországi székhellyel rendelkező pályázó.”

6. § Az R. 6. §-a (1)–(2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Pályázati eljárás lefolytatása esetén a miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) pályázati felhívást tesz közzé a Magyar Közlöny mellékletét képező Hivatalos Értesítőben, valamint a minisztérium internetes honlapján (www.kulugyminiszterium.hu), továbbá a pályázati felhívásról olyan közleményt tesz közzé legalább egy országos napilapban, amely tartalmazza, hogy a pályázati felhívás teljes szövege a Magyar Közlöny mellékletét képező Hivatalos Értesítőben és a minisztérium internetes honlapján megtekinthető.
(2) A pályázatokat a pályázati felhívásban meghatározott időn belül kell benyújtani, amely – ha e rendelet eltérően nem rendelkezik – a minisztérium internetes honlapján történő közzétételtől számított 30 napnál rövidebb nem lehet.”

7. § Az R. 3. címe helyébe a következő cím, és a 7–8. §-ok helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„3. A pályázat tartalmi elemei
7. § A pályázatnak az Ámr. 133. § (1) bekezdés a)–i) pontjában meghatározottakon kívül tartalmaznia kell:
a) a pályázó telefon- és telefaxszámát, valamint elektronikus elérhetőségét,
b) több elérhetőség esetén annak megjelölését, hogy az értesítéséket melyik elérhetőségre kéri,
c) részletezett költségvetési tervet, abban külön szerepeltetve a saját forrás felhasználási módját,
d) a pályázati felhívásban vagy az egyéb jogszabályokban meghatározott további adatokat.
8. § (1) A pályázathoz csatolni kell:
a) hiteles másolatban a pályázó harminc napnál nem régebbi cégkivonatát vagy igazolást a bírósági, egyéb hatósági, vagy egyéni vállalkozóként történő nyilvántartásba vételről,
b) a pályázó képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintáját; ötszázezer forintot meg nem haladó támogatás esetén a költségvetési szerv, intézmény pályázó képviselőjének pénzintézetnél szereplő eredeti vagy a pénzintézet által hitelesített aláírás-bejelentő kartonját,
c) eredetiben a pályázó valamennyi bankszámláját vezető hitelintézet harminc napnál nem régebbi igazolását – a pontos számlaszám megjelölésével – a pályázó bankszámlájának vezetéséről, fizetőképességéről,
d) a pályázó létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,
e) pályázói nyilatkozatot a saját forrás meglétéről; a pénzbeli saját forrást bankszámlakivonattal, szerződéssel vagy hitelígérvénnyel, helyi önkormányzat pályázónál a testületi határozattal is igazolni kell,
f) a pályázó képviselője által cégszerűen aláírt nyilatkozatot arról, hogy:
fa) a pályázónak az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása nincs, vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,
fb) a pályázó felhatalmazza a minisztériumot a 12. § (4) bekezdésében foglalt adatok nyilvántartására,
fc) a pályázó nem áll a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt,
g) a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázó a 13. § (5) bekezdésében foglaltak szerinti tartalommal felhatalmazza a minisztériumot beszedési megbízás benyújtására,
h) a pályázati felhívásban vagy az egyéb jogszabályokban meghatározott dokumentumokat.
(2) Külföldi pályázó esetén az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott – a pályázó bejegyzését, nyilvántartásba vételét igazoló dokumentumok – a pályázó személyes jogának szabályai alapján értelmezendők.”

8. § Az R. 4. címe helyébe a következő cím és a 9–11. §-ok helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„4. A pályázatok elbírálása
9. § (1) A minisztérium munkabizottsága (a továbbiakban: munkabizottság) javaslatot tesz támogatás odaítélésére, valamint egyéb kifizetések teljesítésére.
(2) A pályázat elfogadásáról a kötelezettségvállalásra jogosult dönt.
(3) A munkabizottság javaslatot tesz az államháztartási körbe tartozó pályázók pályázatának elbírálására is.
(4) A munkabizottság szükség szerint, de havonta legalább egy alkalommal ülésezik. A munkabizottság a pályázat benyújtásától számított harminc, vagy a hiánypótlás határidejének lejártától számított tizenöt munkanapon belül teszi meg az (1) bekezdés szerinti javaslatát.
10. § (1) A munkabizottság határozatképes, ha a szavazásra jogosult tagoknak több mint ötven százaléka az ülésen jelen van, vagy előzetesen írásban leadta a szavazatát.
(2) A munkabizottság tagjait egyenlő szavazati jog illeti meg. A döntésekre vonatkozó javaslatokat a munkabizottság nyílt szavazással és a távollévők írásbeli szavazatai alapján, egyszerű szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség esetén a soros elnök szavazata dönt. A döntés-előkészítő javaslatnak tartalmaznia kell a pályázatok értékelését, a véleményezésre jogosultak javaslatait, észrevételeit.
(3) A munkabizottság üléseiről jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvben röviden rögzíteni kell a pályázat elbírálásában részt vevő személyek főbb hozzászólásait, a pályázat támogathatóságára vonatkozó javaslatait.
(4) A pályázat elbírálása során a munkabizottság bírálati szempontként együttesen figyelembe veszi, hogy tervezett tevékenység milyen mértékben
a) illeszkedik a külkapcsolati stratégiához,
b) alkalmas az előirányzat céljának megvalósítására,
c) felel meg a pályázati felhívásban megfogalmazott konkrét követelményeknek (pályázat felhívás közzététele esetén),
d) erősíti a külpolitikai kormányzat és a hazai, valamint a nemzetközi civil szféra közötti kapcsolatot,
e) alkalmas Magyarország külföldi megítélésének, a hiteles Magyarország-kép kialakításának elősegítésére,
f) költséghatékony,
g) biztosít saját forrást.
(5) A pályázat hiányos benyújtása esetén – ha e rendelet eltérően nem rendelkezik – a minisztérium egy alkalommal a pályázót hiánypótlásra hívja fel. A hiánypótlás határideje – e rendelet eltérő rendelkezése hiányában – a hiánypótlásra történő felhívás kézhezvételétől számított nyolcadik nap. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a pályázónak a pályázat elbírálásából való kizárását eredményezi, erről a pályázót a hiánypótlásra történő felhívásban tájékoztatni kell. A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 14. §-ában meghatározott nyilatkozat csatolásának elmulasztása esetén hiánypótlásnak nincsen helye.
11. § (1) A pályázati feltételek teljesítése nem jelent jogosultságot a pályázatban megjelölt összegű költségvetési támogatás igénybevételére. A pályázatot szerződéskötési ajánlatnak kell tekinteni.
(2) Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.
(3) A minisztérium a pályázat nyertesének megnevezését, az elnyert támogatás összegét, a támogatás tárgyát a minisztérium internetes honlapján teszi közzé.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott, a minisztérium internetes honlapján történő közzététel nem érinti a közzétételre vonatkozó egyéb jogszabályi kötelezettségek teljesítését.
(5) Nem ítélhető meg támogatás olyan pályázó részére, továbbá nem köthető támogatási szerződés azzal:
a) aki saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege az ötszázezer forintot nem haladja meg, vagy ha e rendelet eltérően rendelkezik, vagy
b) akit a miniszter írásbeli döntésével – az Ámr. 120. § (2) bekezdésében foglaltak alapján – kizárt az előirányzat támogatási rendszeréből, a kizárás hatálya alatt, vagy
c) aki jelen rendelet hatálybalépését megelőzően kötött támogatási szerződésében foglaltakat megszegte és emiatt a minisztérium elállt a támogatási szerződéstől, vagy pénzügyi elszámolását, tartalmi jelentését a minisztérium nem fogadta el, az elállástól, az elszámolás, tartalmi jelentés elbírálásától számított 5 évig, vagy
d) akivel szemben a támogatás nyújtásának egyéb jogszabályban meghatározott, vagy jelen rendelet hatálybalépését megelőzően kötött szerződésből eredő akadálya van.”

9. § Az R. 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A minisztérium a támogatásban részesülő pályázóval (a továbbiakban: kedvezményezett) a támogatás feltételeiről támogatási szerződésben (a továbbiakban: szerződés) állapodik meg.”

10. § Az R. 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az Ámr. 131. § (1) bekezdésében meghatározott kifogást a pályázó, a támogatás kedvezményezettje (a továbbiakban: kifogást tevő) írásban nyújthatja be a miniszternek.”

11. § Az R. 29. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Amennyiben a külföldi pályázó kormányzati szerv, a pályázatnak nem kell tartalmaznia a 7. § c) pontja szerinti adatot, valamint a pályázathoz nem kell csatolni a 8. §-ban írt dokumentumokat, kivéve a saját forrás meglétéről szóló nyilatkozatot [8. § e) pont].”

12. § Az R. 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Amennyiben a projekt megvalósításához fogadónyilatkozat szükséges, annak beszerzéséről a pályázónak kell gondoskodnia.”

13. § Az R. 33. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A pályázatra e rendelet 10. § (5) bekezdése nem alkalmazandó, a mellékletek benyújtásának végső határideje – a pályázati felhívásban foglaltak szerint – legfeljebb a szerződés megkötésének időpontjáig terjedhet.”

14. § Az R. 38. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

38. § (1) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a külképviseletek közreműködésével is teljesíthetők.
(2) Az előirányzatból támogatás előfinanszírozással és saját forrás biztosítása nélkül is nyújtható.”

15. § Az R. a 38. §-át követően az alábbi új 16. címmel és 38/A. §-sal egészül ki:

„16. 2011. évi magyar EU-elnökségre való felkészülés
38/A. § (1) Az előirányzat célja a lakosság és a civil szféra 2011-es magyar EU-elnökségi felkészülésbe történő bevonásához forrás biztosítása.
(2) Az előirányzatból – az előirányzat céljával összhangban – az alábbi jogcímeken vissza nem térítendő támogatás nyújtható, illetve valósítható meg beszerzés, teljesíthető egyéb kifizetés:
a) országos szintű, általános lakossági és civil tájékoztatás az elnökségről és az Európai Unióról (telefonon, on-line és egyéb eszközökkel);
b) az elnökséghez kapcsolódó programok (kommunikációs projektek, rendezvények, kiállítások, közvélemény-kutatások stb.) megvalósítása;
c) az elnökséghez kapcsolódó kiadványok megjelentetése;
d) az elnökségi dekorációk és arculati elemek megvalósítása;
e) civil szervezetek bevonása az elnökségi kommunikáció megvalósításába;
f) a hazai EU-kommunikációs hálózatokkal és könyvtárakkal történő együttműködés az EU-elnökség sikeres megvalósítása érdekében;
g) a hazai és nemzetközi EU-kommunikációs hálózatok és könyvtárak szakembereinek EU-elnökséghez kapcsolódó képzése;
h) általános iskolák, középfokú és felsőfokú tanintézmények bevonása az EU-elnökséghez kapcsolódó projektekbe.
(3) Saját forrás nélkül nyújtható támogatás a (2) bekezdés b), c), d) és f) pontjaiban meghatározott esetekben.
(4) A pályázatok benyújtási határideje a minisztérium internetes honlapján történő közzétételtől számított 15 napnál rövidebb nem lehet.”

16. § Az R. a következő 41. §-sal egészül ki:

41. § E rendelet szabályait – a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának és ellenőrzésének szabályairól szóló, 2011. évre vonatkozó KüM rendelet hatálybalépéséig – megfelelően alkalmazni kell a 2011. évre vonatkozó költségvetési törvényben a Külügyminisztérium fejezetben meghatározott „2011. évi magyar EU elnökségi feladatok” fejezeti kezelésű előirányzatra.”

17. § E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 26. §-a, 29. § (3) bekezdése, 34. § (2) bekezdése, 36. § (1) bekezdése és 37. § (2) bekezdése.

18. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetésével egyidejűleg lép hatályba.

(2) E rendelet 16. §-a 2011. január 1-jén lép hatályba.

(3) E rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

1

A rendelet a 18. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2010. december 4. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére