• Tartalom

5/2010. (II. 19.) KHEM utasítás

5/2010. (II. 19.) KHEM utasítás

a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról1

2010.06.18.

Az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. §-ának 6. pontjában foglalt jogkörömben eljárva, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 243. §-ának (1) bekezdésére figyelemmel – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában megállapított feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:

Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokra – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatait – a fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, valamint a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: Alap) irányító szervi feladataira terjed ki.

A költségvetési tervezés

2. § (1) A gazdasági terület irányítását ellátó gazdasági és ágazatfinanszírozási szakállamtitkár (a továbbiakban: gazdasági szakállamtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását. A tervezési köriratban foglaltakhoz igazodva, a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant, előírásokat [az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. § (5) bekezdés a)–b) pontjai, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 27. §].

(2) A fejezetbe sorolt költségvetési szervek [a továbbiakban: intézmény(ek)] költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmény felett a KHEM szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértésével és a Költségvetési, Tervezéskoordinációs és Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: KTKF) bevonásával a Társasági és Intézményfelügyeleti Főosztály (a továbbiakban: TIFO) végzi.

(3) A központi és fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló felsővezető) egyetértésével a KTKF látja el.

(4) A KTKF a Pénzügyminisztériummal (a továbbiakban: PM) való egyeztetést megelőzően az Ámr. 32. §-ának (3) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) részére.

(5) A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a PM által kiadott tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében a TIFO, a fejezeti és a központi kezelésű előirányzat esetében a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KTKF gondoskodik, amelyet megküld a PM részére.

(6) Az Alap költségvetési javaslatának tervezetét – a KHEM Energiagazdálkodási és -szabályozási Főosztállyal egyeztetve, az energetikai szakállamtitkár javaslatával – a miniszter egyetértésével, a tervezési köriratban foglaltak szerint, az Országos Atomenergia Hivatal (a továbbiakban: OAH), mint az Alap kezelője készíti el, melyet a PM részére történő megküldéssel egyidejűleg a KTKF részére is továbbít [Ámr. 34. § (1) bekezdés].

(7) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti és Koordinációs Főosztály a módosító- és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a KTKF részére a KHEM-et érintő módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében. A KHEM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki, valamint a gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági szakállamtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett irányítást gyakorló felsővezető felelős.

(8) A költségvetési törvény kihirdetését követően a TIFO előterjesztése alapján – a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével – a miniszter

a) megállapítja a fejezet irányítása alá tartozó azon költségvetési szervek éves költségvetését, kiemelt kiadási és bevételi előirányzatait, amelyek megállapítása nem tartozik az Országgyűlés, a Kormány vagy törvényi rendelkezés alapján más személy, szerv, testület hatáskörébe [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, 52. § (4) bekezdés];

b) jóváhagyja az irányítása alá tartozó közhatalmi költségvetési szerv létszám-előirányzatát tartalmazó kormány-előterjesztés tervezetét, amelyet megküld a Miniszterelnöki Hivatal részére, valamint megállapítja az irányítása alá tartozó közintézmény alaplétszám-előirányzatát az Áht. 91. §-ában és a 100/H. §-ában foglaltakra figyelemmel [Áht. 49. § (5) bekezdés l) pont].

(9) A KTKF – az Ámr. 41. §-ának (3) bekezdése szerint – a költségvetési év január 10-éig megállapítja a KHEM irányítása alá tartozó költségvetési szerv, központi kezelésű előirányzat, illetve fejezeti kezelésű előirányzat kincstári költségvetését az Ámr. 3. számú mellékletében meghatározott adattartalommal és azt megküldi a központi és a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének, valamint a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár). Az intézmények kincstári költségvetésének megállapítása a TIFO vezetőjének feladatkörébe tartozik, amelyet fejezeti összesítés céljából a KTKF részére küld meg.

(10) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett irányítást gyakorló felsővezető egyetértésével – a KTKF koordinációja és a gazdasági szakállamtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A felügyeletet gyakorló felsővezető év közben, a részfeladatok között – éves szinten – legfeljebb 100 millió forint összegig átcsoportosítást hajthat végre. Az ezt meghaladó módosítás a felügyeletet gyakorló felsővezető és a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter jóváhagyása esetén érvényes. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a szakmai kezelő – a KTKF véleményének kikérésével – terjeszti a felügyeletet gyakorló felsővezető – a 100 milliós értékhatárt elérő vagy meghaladó esetben a miniszter – elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosítás jóváhagyása esetén a szakmai kezelő, a jóváhagyást tartalmazó dokumentum egy eredeti példányának megküldésével haladéktalanul köteles tájékoztatni a KTKF-et.

(11) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a szakmai kezelő – a KTKF által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a (10) bekezdésben, valamint az Ámr. 48. §-ában foglaltak figyelembevételével készíti el, majd megküldi elektronikus formában és papír alapon is a KTKF részére. Az elemi költségvetést a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendeletben (a továbbiakban: PM rendelet) foglaltak szerint a KTKF nyújtja be a Kincstárhoz (Ámr. 46. §).

(12) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben:

a) az intézményeket érintően az intézmények által benyújtott dokumentációnak a TIFO vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KTKF általi fejezeti összesítésben történő feldolgozását követően – a miniszter által átadott jogkörben – a kabinetfőnök,

b) a központi kezelésű előirányzatok, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetését a szakmai kezelők által elkészített dokumentációnak a KTKF által történt ellenőrzését, felülvizsgálatát és vezetőjének aláírását követően a felügyeletet gyakorló felsővezető

hagyja jóvá a tárgyév február 28-áig [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, Ámr. 46–48. §].

(13) Az Ámr. 49. § (1) bekezdésében meghatározott határidőre az OAH, mint az Alap kezelője készíti el az Alap elemi költségvetését. Az Alap benyújtott elemi költségvetését az Energiagazdálkodási és -szabályozási Főosztály tartalmi és formai ellenőrzését követő előterjesztése alapján, az energetikai szakállamtitkár egyetértésével, a miniszter hagyja jóvá, és azt a KTKF küldi meg a PM, illetve a Kincstár részére [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, Ámr. 49. § (3) bekezdés].

Az előirányzatok irányítási hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, nyilvántartása

3. § (1) A költségvetés végrehajtása során a fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörű előirányzat módosításairól a KTKF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörű előirányzat-módosításokat is beleértve a TIFO vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörű előirányzat-módosítás, a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KTKF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál a TIFO vezetőjének egyetértésével kerül jóváhagyásra.

(2) Az irányító szerv által a Kincstár részére benyújtandó előirányzat-módosítások végrehajtását kezdeményező nyomtatványok kitöltése a KTKF feladata. Az 1051-es szektort érintő előirányzat-módosítások kincstári bizonylatait a KTKF a TIFO által kiállított bizonylat alapján készíti el. A kincstári bizonylatokat a KTKF küldi el a Kincstár részére.

(3) Irányító szervi hatáskörben az államtitkár feladatkörébe tartozik a fejezeti kezelésű előirányzat – az előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelő, az érintett fejezetek megállapodásán alapuló –, valamint az intézményi előirányzatok fejezetek közötti átcsoportosítása tekintetében az előirányzat-módosítás jóváhagyása, a kiemelt előirányzatok (fő összegüket nem érintő) átcsoportosítására kiterjedően is, ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik [Áht. 24. § (12) bekezdés, Ámr. 55. § (1) bekezdés d) pont, 55. § (3) bekezdés c) pont].

(4) Irányító szervi hatáskörben a gazdasági szakállamtitkár feladatkörébe tartozik:

a) a fejezet irányítása alá tartozó központi költségvetési szerveknél – egyszeri vagy tartós jelleggel – a TIFO vezetőjének javaslata alapján és az intézmény felett az SZMSZ szerint felügyeletet ellátó felsővezető, valamint a KTKF egyetértésével – az intézmény és a Kincstár egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett –

aa) a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére, továbbá címen belül az intézmények közötti átcsoportosítással pótelőirányzat vagy új előirányzat engedélyezése [Ámr. 58. § (1) bekezdés a) pont],

ab) az időarányos és teljesítményarányos finanszírozású kiadási előirányzatok között, a forrást biztosító támogatási előirányzatok összegét megváltoztató előirányzat-átcsoportosítás [Ámr. 58. § (1) bekezdés d) pont],

b) a pénzügyminiszter vagy a Kormány jóváhagyását követően az intézmények és a fejezeti kezelésű előirányzatok előirányzat-maradványának jóváhagyása, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat-maradvány felhasználásának célját, rendeltetését [Áht. 49. § (5) bekezdés k) pont],

c) az előirányzat-finanszírozási terv benyújtásával érintett tárgyhónapon belüli kifizetési ütem módosítására irányuló – a PM rendelet 35. § (4)–(5) bekezdései szerinti – kérelem aláírása.

(5) Irányító szervi hatáskörben a kabinetfőnök feladatkörébe tartozik:

a) az intézményeknél a feladatok, illetve bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatása nélküli csökkentése, amely intézkedésről a TIFO az érintett intézményt és a KTKF-et haladéktalanul köteles írásban értesíteni; a Kincstár részére a KTKF küld változásbejelentést [Ámr. 58. § (1) bekezdés c) pont],

b) indokolt esetben az intézmények jóváhagyott előirányzatai felhasználásának – amennyiben azokat bizonyos feltételhez köti – év közbeni időszakos korlátozása, vagy saját rendelkezésébe vonása, amely intézkedésről a TIFO az érintett intézményt és a KTKF-et haladéktalanul írásban értesíteni köteles. Az intézkedésről a Kincstárat a KTKF értesíti [Ámr. 58. § (1) bekezdés e) pont].

(6) Irányító szervi hatáskörben a KTKF vezetőjének feladatkörébe tartozik a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyása előtti kifizetéskor, illetve a kötelezettségvállalás bejelentése előtt teljesítendő előirányzat-módosítás engedélyezése [Áht. 24/B. § (4) bekezdés].

(7) Irányító szervi hatáskörben a TIFO vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények kiadásaira a költségvetési törvényben megállapított, illetve év közben módosított előirányzatok alapján – az Ámr. 180. §-a szerint – a Kincstár által megnyitásra kerülő havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése (az intézmények között, a kedvezményezett intézmény éves előirányzatának 8%-át, de az időarányosan még esedékes előirányzat-felhasználási keret összegét meg nem haladó mértékben és legfeljebb 3 havi visszapótlás mellett), azzal, hogy a végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia. Az intézkedésről a TIFO a KTKF-et haladéktalanul tájékoztatni köteles [PM rendelet 34. § (1) bekezdés].

(8) Az Alap előirányzatainak átcsoportosításáról, módosításáról az OAH, mint az Alap kezelőjének kezdeményezésére – a KTKF vezetőjének véleményezését követően – az energetikai szakállamtitkár egyetértésével, a miniszter dönt [Ámr. 61. § (1) bekezdés].

(9) A miniszter az általa a (3)–(7) bekezdésekben irányító szervi hatáskörben átadott feladatokat szükség esetén magához vonhatja és közvetlenül gyakorolhatja.

A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelése

4. § A KHEM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok cél szerinti, hatékony és szabályos felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelői feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért – a miniszter által az Áht. 49. § (5) bekezdésének p) pontja alapján a pénzügyminiszterrel egyetértésben kiadott rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön miniszteri utasításban foglaltakra figyelemmel – a jelen utasítás mellékletében kijelölt szakmai kezelők vezetői a felelősek.

Több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás

5. § (1)2 A Kormány irányítási és felügyeleti jogkörébe tartozó költségvetési fejezetek kiadásainak és bevételeinek 2011–2013. évi tervezett összegéről, valamint a 2011–2013. évekre vonatkozó kötelezettségvállalási korlátokról szóló 73/2010. (III. 24.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) a KHEM részére megállapított 3 éves keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén egy összegben történő – megállapítását a KTKF előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.

A felosztott keretszámon belüli több évet érintő kötelezettségvállalás Ámr. 95. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését a jelen utasítás hatálya alá tartozó intézmény a TIFO-nak nyújtja be. Az engedélyezést – a TIFO kezdeményezésére és a KTKF előterjesztése alapján – a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter kezdeményezi a pénzügyminiszternél. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ámr. 95. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket a kötelezettségvállalás engedélyezéséről, illetve az Ámr. 95. § (2) bekezdésében meghatározott kivételek esetén a felhasználásról a miniszter dönt.

(2)3 Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli – éven túli kötelezettségvállalást a szakmai kezelő kezdeményezésére, a KTKF előterjesztése alapján a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.

(3)4 Az (1) és (2) bekezdés szerinti a pénzügyminiszter, valamint a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KTKF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.

(4)5 A Korm. rendelet 3. §-a szerinti, a 2011–2013. évekre vállalt kötelezettségvállalásoknak a negyedév utolsó napján fennállt állományára – ideértve az Ámr. 72. § (12) bekezdése szerinti kötelezettségvállalások közül a jogszabályok előírása alapján teljesítendő kötelezettségeket is – vonatkozó adatszolgáltatás a következők szerint történik:

a) A KHEM irányítása alá tartozó intézmények az adatszolgáltatást negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 15 napon belül a TIFO-nak nyújtják be. A KHEM irányítása alá tartozó intézmények adatszolgáltatását, valamint a KHEM felügyelete alá tartozó kormányhivataloktól bekért adatszolgáltatást a TIFO az érdemi felülvizsgálatot követően, intézményenként és összesítve negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 20 napon belül a KTKF részére átadja.

b) A fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelői az adatszolgáltatást negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 15 napon belül kötelesek a KTKF részére megküldeni.

c) A KTKF negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 30 napon belül tájékoztatja a Kincstárat a KHEM fejezet fent megjelölt kötelezettségvállalásairól.

(5)6 Az Áht. 12/C. § (3) bekezdés, valamint a PM rendelet 60. § (2) bekezdés szerinti hosszú távú kötelezettségvállalásokról szóló adatszolgáltatás a következők szerint történik:

a) a szerződés megkötését követő 15 napon belül a hosszú távú kötelezettségvállalás alapját képező szerződést a Kincstár által előírt HK02 űrlapon az intézmények a TIFO-nak, a szakmai kezelők a KTKF-nek bejelentik,

b) a KTKF – a TIFO és a szakmai kezelők által negyedévenként ismétlődően, a tárgynegyedévet követő hó 20-áig megküldött HK02 űrlapjai alapján gondoskodik a fejezethez tartozó kötelezettségvállalások nyilvántartásáról, összesítéséről, valamint a HK01 és HK02 űrlapok Kincstár részére történő bejelentéséről negyedévenként, legkésőbb a tárgynegyedévet követő 30 napon belül.

Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása

6. § (1) A költségvetési előirányzatok alakulásáról és azok teljesítéséről, a vagyoni, pénzügyi és létszámhelyzetben bekövetkezett változásokról készülő beszámolók tekintetében a KTKF vezetője – az Ámr. 217. §-ában foglaltak szerint – meghatározza e beszámolók beküldésének határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén a TIFO, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KTKF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. A TIFO – az Ellenőrzési Főosztály közreműködésével – írja elő az intézmény részére, hogy az Ámr. 21. számú melléklete szerint értékelje a belső kontrollok működését, és az értékelést az éves elemi költségvetési beszámolóval együttesen küldje meg az irányító szervnek (Ámr. 217. §). Amennyiben a KHEM irányítása alá tartozó költségvetési szervnek a belső kontrollok működéséről szóló nyilatkozata és az Ellenőrzési Főosztály által a zárszámadással kapcsolatosan elvégzett ellenőrzések eredménye között ellentmondás áll fenn, a TIFO kezdeményezi, hogy a költségvetési szerv vezetője írásban számoljon be az irányító szerv vezetőjének az ellentmondás okairól. Amennyiben az irányító szerv vezetője a beszámolót nem tartja elfogadhatónak, a költségvetési szerv vezetőjét intézkedési terv készítésére kötelezi.

(2) A zárszámadással kapcsolatos munkát a PM zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában a TIFO, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KTKF közreműködésével – a gazdasági szakállamtitkár koordinálja.

(3) Az intézmények időközi, féléves és éves beszámolóit – a TIFO ellenőrzését, felülvizsgálatát követően – a KTKF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát a TIFO vezetője aláírásával igazolja.

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a KTKF vizsgálja felül. A beszámoló felülvizsgálatát a KTKF vezetője aláírásával igazolja.

(5) Az intézmények beszámolóit – az Ámr. 224. §-ának (2)–(3) bekezdésében meghatározott felülvizsgálatot és minősítést követően – a kabinetfőnök hagyja jóvá. A TIFO az éves elemi költségvetési beszámoló értékeléséről és jóváhagyásáról – a beszámolási dokumentáció egy-egy példányát mellékelve – értesíti az intézmény vezetőjét, illetve a KTKF-et.

(6) A fejezeti kezelésű előirányzatok beszámolóit – mint a KHEM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a KTKF vezetője, és a „szerv vezetőjeként” a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető írja alá.

(7) A KHEM fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – éves és féléves költségvetési beszámolóját a KTKF vezetője, mint a KHEM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági szakállamtitkár írja alá.

(8) Az Alap beszámolási kötelezettségének ellátása az OAH feladata. Az Alap beszámolóját, a PM tájékoztatójában foglaltak szerint, az OAH vezetőjének aláírását követően – az Energiagazdálkodási és -szabályozási Főosztály előterjesztése alapján, az energetikai szakállamtitkár egyetértésével a miniszter is aláírja.

(9) A kormányzati szektor fogalmába tartozó államháztartáson kívüli szervezetekre az Ámr. 239. §-ában előírt éves és évközi adatszolgáltatást – az Ámr. 1. számú mellékletében foglaltak szerint – a TIFO küldi meg a PM részére a KTKF egyidejű tájékoztatásával.

(10) A fejezet maradványelszámolásának elkészítését a KTKF – az intézmények tekintetében a TIFO által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradványelszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a gazdasági szakállamtitkár részére jóváhagyásra (Ámr. 212. §).

Vegyes rendelkezések

7. § (1) Az intézményekre vonatkozó, az intézmények vezetői által a PM rendelet 60. § (1) bekezdése szerinti tartalommal elkészített adatszolgáltatást a TIFO minden hónap 6. napjáig megküldi a KTKF részére. Az adatszolgáltatás PM részére történő továbbításáról a KTKF gondoskodik minden hónap 8. napjáig.

(2) Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot a KTKF – a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával – készíti el, és a gazdasági szakállamtitkár hagyja jóvá.

(3) Amennyiben a Kincstár költségvetési jelentései alapján a fejezetre összesített, éves halmozott kiadási, illetve bevételi teljesítési adatok 5%-át két egymást követő hónapban meghaladják a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, illetve a függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek, a KTKF köteles megvizsgálni ennek okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket ezen kiadások és bevételek rendezésére [Ámr. 202. § (4) bekezdés].

Záró rendelkezések

8. § (1) Jelen utasítás 2010. február 15-én lép hatályba.

(2) Jelen utasítás hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a fejezetet irányító szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 21/2009. (IV. 3.) KHEM utasítás.

Melléklet az 5/ 2010. (II. 19.) KHEM utasításhoz7

1

Az utasítást a 20/2011. (IV. 8.) NFM utasítás 9. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. április 23. napjával.

2

Az 5. § (1) bekezdése a 19/2010. (V. 7.) KHEM utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

Az 5. § (2) bekezdését a 19/2010. (V. 7.) KHEM utasítás 1. § (2) bekezdése iktatta be.

4

Az 5. § (3) bekezdését a 19/2010. (V. 7.) KHEM utasítás 1. § (2) bekezdése iktatta be.

5

Az 5. § (4) bekezdését a 19/2010. (V. 7.) KHEM utasítás 1. § (2) bekezdése iktatta be.

6

Az 5. § eredeti (2) bekezdésének számozását (5) bekezdésre változtatta a 19/2010. (V. 7.) KHEM utasítás 1. § (2) bekezdése.

7

A mellékletet az 1/2010. (VI. 18.) NFM utasítás 6. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére