5/2010. (II. 26.) PM utasítás
a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról1
2010.03.26.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról a következő utasítást adom ki:
1. § A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás mellékletét képező Szervezeti és Működési Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) jelen utasítás mellékletében foglaltak szerint módosítom.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
Melléklet az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz
„A hivatal fejezeti jogosítványokkal felruházott, önállóan működő és gazdálkodó központi közhatalmi költségvetési szerv, amely a Pénzügyminisztérium fejezetben önálló címet alkot.”
„d) alapító szerve: a Magyar Köztársaság Kormánya
alapítás dátuma: 1993. 04. 15.
alapító okiratának kelte: 2009. november 9.
alapító okiratának száma: 14848/8/2009.
törzskönyvi azonosító száma: 327822.”
A feladat ágazati azonosítójának megnevezése:
költségvetési szakágazati rend alapján:
841102 Kormány, kormánybizottságok, Miniszterelnöki Hivatal tevékenysége
az államháztartási szakfeladatok rendje alapján:
841144 Államháztartási (kormányzati) pénzügyi ellenőrzés”
4. § A Szabályzat 2. §-ában az „önálló osztályokra” szövegrész helyébe a „valamint titkárságra” szövegrész lép. „3. § (1) A hivatal szervezeti felépítését, irányítási rendjét, a szervezeti egységek megnevezését és létszámát az 1. számú függelék tartalmazza.” „(4) Az általános elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén az irányítása alá tartozó szervezeti egységek szakmai feladatai tekintetében a szakmai elnökhelyettes, egyéb feladatai tekintetében a gazdasági elnökhelyettes helyettesíti.”
„(2) A hivatal gazdasági szervezetét a gazdasági elnökhelyettes irányítása alatt álló szervezeti egységek képezik. A gazdasági elnökhelyettes a hivatal gazdasági vezetője, a hivatal gazdálkodási feladatai tekintetében a hivatal elnökének helyettese.”
„(6) E paragrafus rendelkezéseit az (5) bekezdés kivételével a titkárságvezetőre is megfelelően alkalmazni kell.” „(7) A titkárságvezető főosztályvezető-helyettesi beosztású vezető.”
„(1) A hivatal a jogszabályokban meghatározott feladatait ellenőrzési tervek, továbbá az ellenőrzési terven kívüli feladatokat tartalmazó munkaterv (e Szabályzatban: munkaterv) alapján látja el.”
12. § A Szabályzat 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „30. § A hivatal gazdálkodási tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, rendelkezések, irányelvek és belső utasítások figyelembevételével, a gazdasági szervezet szervezeti egységeinek ügyrendjei alapján, a gazdasági elnökhelyettes irányításával végzi.” 13. § A Szabályzat 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: 15. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.1. pontja, valamint azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés és alcím lép: „1. Titkárság
1.1. A titkárság közvetlenül az elnök irányítása alatt áll. Vezetője a titkárságvezető.”
16. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.2. pontjának felvezető szövegében „az elnöki titkárság” szövegrész helyébe „a titkárság” szövegrész lép. 17. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 2.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „2.3. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyvek szerint végzi.”
18. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 4.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „4.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi belső ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
19. § A Szabályzat 2. számú függeléke „II. AZ ÁLTALÁNOS ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.4. pontja helyébe a következő szöveg lép: „1.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
20. § A Szabályzat 2. számú függeléke „II. AZ ÁLTALÁNOS ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 3.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „3.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
21. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezete 1.2. pontjának e) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép: [A Gazdálkodási Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:]
„e) közreműködik a hivatal közbeszerzési tervének elkészítésében.”
22. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „2. Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály
2.1. Az Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály a gazdasági elnökhelyettes irányítása alatt áll. Vezetője az igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető. A főosztály Igazgatási Osztályból és Üzemeltetési Osztályból áll. Az igazgatási osztályvezető egyben a hivatal titokvédelmi felügyelője.
2.2. Az Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:
a) működteti a hivatal központi ügyiratkezelését és a kézbesítési rendszert;
b) gondoskodik a titkosügyirat kezelésről, irányítja a titokvédelmi feladatok végrehajtását;
c) ellátja az iratkezelési, selejtezési és archiválási feladatokat;
d) ellátja a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló törvényben előírt, a hivatalra vonatkozó feladatokat;
e) gondoskodik az államtitokról és a szolgálati titokról szóló törvényben a hivatalt érintő feladatok ellátásáról;
f) kapcsolatot tart az Állami Futárszolgálattal;
g) közreműködik a gazdálkodással kapcsolatos belső szabályozások előkészítésében;
h) elkészíti a hivatal közbeszerzési tervét;
i) gondoskodik a közbeszerzési eljárások lebonyolításáról;
j) elkészíti és folyamatosan aktualizálja a hivatal informatikai stratégiai tervét és az abból készített éves informatikai fejlesztési terveket;
k) ellátja a hivatal informatikai rendszerének fejlesztésével és védelmével kapcsolatos feladatokat;
l) gondoskodik – az informatikai biztonsági felelős útján – az informatikai adatvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátásáról;
m) gondoskodik a hivatal honlapjának üzemeltetéséről;
n) ellátja a hivatal épületének működtetésével, eszközparkjának üzemeltetésével és karbantartásával kapcsolatos feladatokat;
o) ellátja az anyag-, eszköz- és készletgazdálkodási feladatokat, ennek keretében elvégzi a tervezési, beszerzési, üzembe helyezési, karbantartási, gépjármű-üzemeltetési és adatszolgáltatási, a közbeszerzési eljárások előkészítésével kapcsolatos feladatokat, továbbá vezeti az eszközmozgások (nagy és kis értékű tárgyi eszközök) mennyiségi nyilvántartását, ellátja a selejtezéssel, a felesleges készletek hasznosításával, értékesítésével, valamint az éves beszámolót alátámasztó leltározással kapcsolatos teendőket;
p) biztosítja a hivatal polgári védelmét, tűz-, vagyon- és munkavédelmét, közreműködik az épületek tűz-, vagyon- és munkavédelmi szabályzatainak aktualizálásában, gondoskodik a tűz-, vagyon- és a munkavédelmi felelősi tevékenység ellátásáról;
q) közreműködik a feladatkörét érintő belső szabályozások tervezeteinek elkészítésében;
r) ellátja az elnök által meghatározott egyéb feladatokat.”
23. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezete 3.2. pontjának k)–l) alpontjai helyébe a következő rendelkezés lép, ezzel egyidejűleg a jelenlegi l) alpont jelölése m) alpontra változik: „k) megszervezi az alkalmazottak foglalkozás-egészségügyi orvosi vizsgálaton való részvételét, ellátja a pandémiára való felkészüléssel kapcsolatosan a hivatalt érintő feladatokat;
l) gondoskodik a meghagyásba bevont szerv jogszabályban meghatározott feladatainak ellátásáról;”
24. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 4. pontja hatályát veszti.
1. számú függelék az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz
A hivatal szervezeti felépítése
2. számú függelék az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség alapja |
Esedékesség |
Munkakör |
Vtk. 3. § (1) bekezdés b) pont |
évente [5. § (1) bekezdés ca) pont] |
1. |
elnök |
2.
általános elnökhelyettes |
3.
szakmai elnökhelyettes |
4.
gazdasági elnökhelyettes |
5.
gazdálkodási főosztályvezető |
6.
igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető |
7. az Igazgatási Osztály vezetője (az igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető-helyettes) |
8.
az Üzemeltetési Osztály vezetője |
Vtk. 3. § (1) bekezdés c), e) pont |
kétévenként [5. § (1) bekezdés cb) pont] |
9. gazdaságfejlesztési és interregionális programokat ellenőrző igazgató |
10. környezetvédelmi és közlekedési programokat ellenőrző igazgató |
11. humán erőforrás, közigazgatási reform és végrehajtási programokat ellenőrző igazgató |
12.
stratégiai, tervezési és módszertani főosztályvezető |
13.
államháztartási belső ellenőrzési főosztályvezető |
14.
jogi főosztályvezető |
15. regionális fejlesztési programokat ellenőrző igazgató |
16. mezőgazdasági és nemzetközi támogatásokat ellenőrző igazgató |
17.
igazgatóhelyettesek |
18. főosztályvezető-helyettesek (kivéve a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály főosztályvezető-helyettesét és az igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető-helyettest) |
19.
a Pénzügyi Ellenőrzési Osztály vezetője |
20. a Rendszer- és Teljesítményellenőrzési Osztály vezetője |
21.
ellenőr |
22.
jogász |
23.
stratégiai és koordinációs referens |
24. a Stratégiai és Zárónyilatkozat Előkészítő Osztály vezetője |
25. a Minőségbiztosítási és Módszertani Osztály vezetője |
26. a Dunántúli és Nyugat-magyarországi Régiók Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője |
27. a Alföldi, Észak- és Közép-magyarországi Régiók Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője |
28. a Mezőgazdasági Támogatásokat Ellenőrző Osztály vezetője |
29. a Nemzetközi Támogatásokat Ellenőrző Osztály vezetője |
30. a Gazdaságfejlesztési Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
31. az Interregionális Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
32. a Környezetvédelmi Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
33. a Közlekedési Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
34. a Humán Erőforrás Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
35. a Közigazgatási Reform és Végrehajtási Operatív Programokat Ellenőrző Osztály vezetője |
36.
belső ellenőr |
Vtk. 3. § (2) bekezdés c) pont |
ötévenként [5. § (1) bekezdés cc) pont] |
37. |
a titkárság vezetője |
38.
a Jogi és Perképviseleti Osztály vezetője |
39.
a Szabályozási és Koordinációs Osztály vezetője |
40.
a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály vezetője |
41. a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály főosztályvezető-helyettese |
42.
a Humánpolitikai Osztály vezetője |
43.
a Munkaügyi Osztály vezetője |
44.
a Pénzügyi Osztály vezetője |
45.
a Számviteli Osztály vezetője |
Vtk. 3. § (2) bekezdés d) pont |
ötévenként [5. § (1) bekezdés cc) pont] |
46. |
titkársági referens |
47.
nemzetközi kapcsolatok referens |
48.
humánpolitikai referens |
49.
informatikai referens |
50.
informatikai előadó |
51.
informatikai fejlesztési referens |
52.
titkárnő |
53.
a TÜK-kezelők |
Vtk. 3. § (3) bekezdés eb) pont |
kétévenként [5. § (1) bekezdés cb) pont] |
54. közszolgálati jogviszonyban nem álló, a Vtk. 3. § (3) bekezdés eb) pontja szerint javaslattételre, döntésre, vagy ellenőrzésre jogosult személy |