• Tartalom

5/2010. (II. 26.) PM utasítás

5/2010. (II. 26.) PM utasítás

a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról1

2010.03.26.

A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás módosításáról a következő utasítást adom ki:

1. § A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának kiadásáról szóló 12/2007. (VII. 23.) PM utasítás mellékletét képező Szervezeti és Működési Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) jelen utasítás mellékletében foglaltak szerint módosítom.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

Melléklet az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz

1. § A Szabályzat 1. § (1) bekezdés második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„A hivatal fejezeti jogosítványokkal felruházott, önállóan működő és gazdálkodó központi közhatalmi költségvetési szerv, amely a Pénzügyminisztérium fejezetben önálló címet alkot.”
2. § A Szabályzat 1. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
d) alapító szerve: a Magyar Köztársaság Kormánya
alapítás dátuma: 1993. 04. 15.
létrehozásáról rendelkező jogszabály: A Központi Számvevőségi Hivatal létrehozásáról és feladatairól szóló 12/1993. (I. 19.) Korm. rendelet
alapító okiratának kelte: 2009. november 9.
alapító okiratának száma: 14848/8/2009.
törzskönyvi azonosító száma: 327822.”
3. § A Szabályzat 1. § (2) bekezdés e) pont első és második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Az állami feladatként ellátandó alaptevékenységek körét a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalról szóló 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet és az alapító okirat határozza meg.
A feladat ágazati azonosítójának megnevezése:
költségvetési szakágazati rend alapján:
841102 Kormány, kormánybizottságok, Miniszterelnöki Hivatal tevékenysége
az államháztartási szakfeladatok rendje alapján:
841144 Államháztartási (kormányzati) pénzügyi ellenőrzés”
4. § A Szabályzat 2. §-ában az „önálló osztályokra” szövegrész helyébe a „valamint titkárságra” szövegrész lép.
5. § A Szabályzat 3. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
3. § (1) A hivatal szervezeti felépítését, irányítási rendjét, a szervezeti egységek megnevezését és létszámát az 1. számú függelék tartalmazza.”
6. § A Szabályzat 5. § (4) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az általános elnökhelyettest távolléte vagy akadályoztatása esetén az irányítása alá tartozó szervezeti egységek szakmai feladatai tekintetében a szakmai elnökhelyettes, egyéb feladatai tekintetében a gazdasági elnökhelyettes helyettesíti.”
7. § A Szabályzat 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A hivatal gazdasági szervezetét a gazdasági elnökhelyettes irányítása alatt álló szervezeti egységek képezik. A gazdasági elnökhelyettes a hivatal gazdasági vezetője, a hivatal gazdálkodási feladatai tekintetében a hivatal elnökének helyettese.”
8. § A Szabályzat 9. § (6) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) E paragrafus rendelkezéseit az (5) bekezdés kivételével a titkárságvezetőre is megfelelően alkalmazni kell.”
9. § A Szabályzat 9. § (7) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A titkárságvezető főosztályvezető-helyettesi beosztású vezető.”
10. § A Szabályzat 16. § (3) bekezdésében „az elnöki titkárság” szövegrész helyébe „a titkárság” szövegrész lép.
11. § A Szabályzat 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A hivatal a jogszabályokban meghatározott feladatait ellenőrzési tervek, továbbá az ellenőrzési terven kívüli feladatokat tartalmazó munkaterv (e Szabályzatban: munkaterv) alapján látja el.”
12. § A Szabályzat 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
30. § A hivatal gazdálkodási tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, rendelkezések, irányelvek és belső utasítások figyelembevételével, a gazdasági szervezet szervezeti egységeinek ügyrendjei alapján, a gazdasági elnökhelyettes irányításával végzi.”
13. § A Szabályzat 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
32. § A vagyonnyilatkozat-tételhez kötött munkaköröket a 3. számú függelék, a címadományozásra és a képzettségi pótlékra vonatkozó szabályokat a 4. számú függelék tartalmazza.”
14. § A Szabályzat 1. számú függeléke helyébe jelen utasítás 1. számú függeléke lép.
15. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.1. pontja, valamint azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés és alcím lép:
„1. Titkárság
1.1. A titkárság közvetlenül az elnök irányítása alatt áll. Vezetője a titkárságvezető.”
16. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.2. pontjának felvezető szövegében „az elnöki titkárság” szövegrész helyébe „a titkárság” szövegrész lép.
17. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 2.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.3. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyvek szerint végzi.”
18. § A Szabályzat 2. számú függeléke „I. AZ ELNÖK IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 4.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„4.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi belső ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
19. § A Szabályzat 2. számú függeléke „II. AZ ÁLTALÁNOS ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 1.4. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„1.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
20. § A Szabályzat 2. számú függeléke „II. AZ ÁLTALÁNOS ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 3.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„3.4. Tevékenységét a vonatkozó jogszabályok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a hivatal elnöke által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyv szerint végzi.”
21. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezete 1.2. pontjának e) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A Gazdálkodási Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:]
e) közreműködik a hivatal közbeszerzési tervének elkészítésében.”
22. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály
2.1. Az Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály a gazdasági elnökhelyettes irányítása alatt áll. Vezetője az igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető. A főosztály Igazgatási Osztályból és Üzemeltetési Osztályból áll. Az igazgatási osztályvezető egyben a hivatal titokvédelmi felügyelője.
2.2. Az Igazgatási és Üzemeltetési Főosztály a vonatkozó jogszabályok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések figyelembevételével:
a) működteti a hivatal központi ügyiratkezelését és a kézbesítési rendszert;
b) gondoskodik a titkosügyirat kezelésről, irányítja a titokvédelmi feladatok végrehajtását;
c) ellátja az iratkezelési, selejtezési és archiválási feladatokat;
d) ellátja a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló törvényben előírt, a hivatalra vonatkozó feladatokat;
e) gondoskodik az államtitokról és a szolgálati titokról szóló törvényben a hivatalt érintő feladatok ellátásáról;
f) kapcsolatot tart az Állami Futárszolgálattal;
g) közreműködik a gazdálkodással kapcsolatos belső szabályozások előkészítésében;
h) elkészíti a hivatal közbeszerzési tervét;
i) gondoskodik a közbeszerzési eljárások lebonyolításáról;
j) elkészíti és folyamatosan aktualizálja a hivatal informatikai stratégiai tervét és az abból készített éves informatikai fejlesztési terveket;
k) ellátja a hivatal informatikai rendszerének fejlesztésével és védelmével kapcsolatos feladatokat;
l) gondoskodik – az informatikai biztonsági felelős útján – az informatikai adatvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátásáról;
m) gondoskodik a hivatal honlapjának üzemeltetéséről;
n) ellátja a hivatal épületének működtetésével, eszközparkjának üzemeltetésével és karbantartásával kapcsolatos feladatokat;
o) ellátja az anyag-, eszköz- és készletgazdálkodási feladatokat, ennek keretében elvégzi a tervezési, beszerzési, üzembe helyezési, karbantartási, gépjármű-üzemeltetési és adatszolgáltatási, a közbeszerzési eljárások előkészítésével kapcsolatos feladatokat, továbbá vezeti az eszközmozgások (nagy és kis értékű tárgyi eszközök) mennyiségi nyilvántartását, ellátja a selejtezéssel, a felesleges készletek hasznosításával, értékesítésével, valamint az éves beszámolót alátámasztó leltározással kapcsolatos teendőket;
p) biztosítja a hivatal polgári védelmét, tűz-, vagyon- és munkavédelmét, közreműködik az épületek tűz-, vagyon- és munkavédelmi szabályzatainak aktualizálásában, gondoskodik a tűz-, vagyon- és a munkavédelmi felelősi tevékenység ellátásáról;
q) közreműködik a feladatkörét érintő belső szabályozások tervezeteinek elkészítésében;
r) ellátja az elnök által meghatározott egyéb feladatokat.”
23. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezete 3.2. pontjának k)–l) alpontjai helyébe a következő rendelkezés lép, ezzel egyidejűleg a jelenlegi l) alpont jelölése m) alpontra változik:
k) megszervezi az alkalmazottak foglalkozás-egészségügyi orvosi vizsgálaton való részvételét, ellátja a pandémiára való felkészüléssel kapcsolatosan a hivatalt érintő feladatokat;
l) gondoskodik a meghagyásba bevont szerv jogszabályban meghatározott feladatainak ellátásáról;”
24. § A Szabályzat 2. számú függeléke „IV. A GAZDASÁGI ELNÖKHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” fejezetének 4. pontja hatályát veszti.
25. § A Szabályzat 3. számú függeléke helyébe jelen utasítás 2. számú függeléke lép.
26. § A Szabályzat 5. számú függeléke hatályát veszti.

1. számú függelék az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz

A hivatal szervezeti felépítése

2. számú függelék az 5/2010. (II. 26.) PM utasításhoz

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök
Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (Vtk.) 4. § a) és d) pontja alapján – figyelemmel a Vtk. 3. § (1)–(3) bekezdéseiben, továbbá a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 78. §-ának (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján kiadott, a Pénzügyminisztérium és a pénzügyminiszter irányítása alá tartozó szervezetek fontos és bizalmas munkaköreinek megállapításáról szóló 34/1996. (XII. 21.) PM rendelet mellékletének 5. pontjában foglalt rendelkezésekre – a hivatal egyes köztisztviselői, valamint a hivatallal közszolgálati jogviszonyban nem álló, a Vtk. 3. § (3) bekezdés e) pont eb) alpontjának hatálya alá tartozó személyek az alábbiak szerint vagyonnyilatkozat tételére kötelesek.

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség alapja

Esedékesség

Munkakör

Vtk. 3. § (1) bekezdés
b) pont

évente
[5. § (1) bekezdés
ca) pont]

1.

elnök

2.

általános elnökhelyettes

3.

szakmai elnökhelyettes

4.

gazdasági elnökhelyettes

5.

gazdálkodási főosztályvezető

6.

igazgatási és üzemeltetési főosztályvezető

7.    az Igazgatási Osztály vezetője (az igazgatási
és üzemeltetési főosztályvezető-helyettes)

8.

az Üzemeltetési Osztály vezetője

Vtk. 3. § (1) bekezdés
c), e) pont

kétévenként
[5. § (1) bekezdés
cb) pont]

9.    gazdaságfejlesztési és interregionális programokat
ellenőrző igazgató

10.    környezetvédelmi és közlekedési programokat
ellenőrző igazgató

11.    humán erőforrás, közigazgatási reform
és végrehajtási programokat ellenőrző igazgató

12.

stratégiai, tervezési és módszertani főosztályvezető

13.

államháztartási belső ellenőrzési főosztályvezető

14.

jogi főosztályvezető

15.    regionális fejlesztési programokat ellenőrző
igazgató

16.    mezőgazdasági és nemzetközi támogatásokat
ellenőrző igazgató

17.

igazgatóhelyettesek

18.    főosztályvezető-helyettesek (kivéve
a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály
főosztályvezető-helyettesét és az igazgatási
és üzemeltetési főosztályvezető-helyettest)

19.

a Pénzügyi Ellenőrzési Osztály vezetője

20.    a Rendszer- és Teljesítményellenőrzési Osztály
vezetője

21.

ellenőr

22.

jogász

23.

stratégiai és koordinációs referens

24.    a Stratégiai és Zárónyilatkozat Előkészítő Osztály
vezetője

25.    a Minőségbiztosítási és Módszertani Osztály
vezetője

26.    a Dunántúli és Nyugat-magyarországi Régiók
Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője

27.    a Alföldi, Észak- és Közép-magyarországi Régiók
Operatív Programjait Ellenőrző Osztály vezetője

28.    a Mezőgazdasági Támogatásokat Ellenőrző Osztály
vezetője

29.    a Nemzetközi Támogatásokat Ellenőrző Osztály
vezetője

30.    a Gazdaságfejlesztési Operatív Programokat
Ellenőrző Osztály vezetője

31.    az Interregionális Operatív Programokat Ellenőrző
Osztály vezetője

32.    a Környezetvédelmi Operatív Programokat Ellenőrző
Osztály vezetője

33.    a Közlekedési Operatív Programokat Ellenőrző
Osztály vezetője

34.    a Humán Erőforrás Operatív Programokat Ellenőrző
Osztály vezetője

35.    a Közigazgatási Reform és Végrehajtási Operatív
Programokat Ellenőrző Osztály vezetője

36.

belső ellenőr

Vtk. 3. § (2) bekezdés
c) pont

ötévenként
[5. § (1) bekezdés
cc) pont]

37.

a titkárság vezetője

38.

a Jogi és Perképviseleti Osztály vezetője

39.

a Szabályozási és Koordinációs Osztály vezetője

40.

a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály vezetője

41.    a Humánpolitikai és Munkaügyi Főosztály
főosztályvezető-helyettese

42.

a Humánpolitikai Osztály vezetője

43.

a Munkaügyi Osztály vezetője

44.

a Pénzügyi Osztály vezetője

45.

a Számviteli Osztály vezetője

Vtk. 3. § (2) bekezdés
d) pont

ötévenként
[5. § (1) bekezdés
cc) pont]

46.

titkársági referens

47.

nemzetközi kapcsolatok referens

48.

humánpolitikai referens

49.

informatikai referens

50.

informatikai előadó

51.

informatikai fejlesztési referens

52.

titkárnő

53.

a TÜK-kezelők

Vtk. 3. § (3) bekezdés
eb) pont

kétévenként
[5. § (1) bekezdés
cb) pont]

54.    közszolgálati jogviszonyban nem álló, a Vtk. 3. §
(3) bekezdés eb) pontja szerint javaslattételre,
döntésre, vagy ellenőrzésre jogosult személy

1

Az utasításnak a Hivatalos Értesítő 2010. évi 22. számában közzétett szövegét közöljük. Az utasítást a 19/2010. (IX. 2.) KIM utasítás 2. §-a hatályon kívül helyezte 2010. szeptember 3. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére