• Tartalom

7/2010. (II. 19.) KHEM utasítás

7/2010. (II. 19.) KHEM utasítás

a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium TEN-T-pályázatok és EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól1

2010.02.15.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 24. §-ának (9) bekezdésére és 49. § (5) bekezdésének p) pontjára figyelemmel a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 1. számú melléklet XVII. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium fejezete TEN-T-pályázatok, valamint az EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának eljárásrendjét – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának a) pontjában megállapított feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom:

I. RÉSZ

Általános rendelkezések

1. § (1) A Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 1. számú melléklet XVII. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHEM) fejezet TEN-T-pályázatok, valamint EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása fejezeti kezelésű előirányzatai (a továbbiakban: előirányzatok) tervezése és felhasználása során jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az előirányzatok kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használhatók fel.

(3) Az előirányzatok cél szerinti, hatékony és szabályos felhasználásáért, azok kezelésének jelen utasításban meghatározott feladatai ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője, működtetője felelős. Az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló KHEM rendelet (a továbbiakban: KHEM rendelet) az előirányzatok kezelő szervének a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot (a továbbiakban: KKK) jelölte ki.

(4) Az előirányzatokkal való gazdálkodási feladatok ellátása során az előirányzat szakmai kezelője biztosítja a költséghatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.

(5) Az utasítás hatálya alá tartozó előirányzatok feladatfinanszírozási körbe tartoznak. Az előirányzatok pénzügyi műveletei lebonyolítására a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) 10032000-00290737-50050000 számú KHEM fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet. A Kincstár által felszámított számlavezetéshez kapcsolódó díjak fedezetét a KHEM a Kincstári díjak fejezeti kezelésű előirányzat terhére finanszírozza.

(6) Az előirányzatok terhére kezelési költség nem számolható el, mivel a feladatellátás a KKK működtetése keretében kerül finanszírozásra.

(7) Az előirányzatok cél szerinti felhasználását a szakmai felügyeletet gyakorló közlekedési szakállamtitkár ellenőrzi. Az előirányzatok felhasználásának ellenőrzésére a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzési rendszer, a KKK belső ellenőrzése, a KHEM belső ellenőrzése, illetve külső ellenőrző szervek ellenőrzései keretében kerül sor.

II. RÉSZ

Az előirányzatok költségvetése tervezésének folyamata

2. § (1) A következő évre tervezett szakmai feladatokra a KHEM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály (a továbbiakban: KIF) készít javaslatot – a KKK közreműködésével – a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével.

(2) Az előzetes költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – a KHEM Költségvetési, Tervezéskoordinációs és Kontrolling Főosztály (a továbbiakban: KTKF) által meghatározott formában – az (1) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével, a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági és ágazatfinanszírozási szakállamtitkár (a továbbiakban: gazdasági szakállamtitkár) részére.

(3) A költségvetési törvényjavaslathoz az előirányzatokra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást, a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével a gazdasági szakállamtitkár részére.

(4) A kincstári költségvetést (előzetes, végleges) a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő az egyetértési joggal rendelkező KTKF-nek.

(5) A költségvetési törvény elfogadását követően az előirányzatok kiadási előirányzatainak részfeladatokra történő felosztására – a KKK közreműködésével – a KIF tesz javaslatot, amelyet a KTKF előzetes véleményezését követően a közlekedési szakállamtitkár előterjesztése és a gazdasági szakállamtitkár egyetértése alapján a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagy jóvá. A közlekedési szakállamtitkár a kiadási előirányzatok – éves szinten – legfeljebb 100 millió forint összegéig év közben átcsoportosítást hajthat végre a részfeladatok között. Az ezt meghaladó módosítást a közlekedési szakállamtitkár, valamint a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter hagyja jóvá. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a KKK kezdeményezésére, a KTKF előzetes véleményezését követően a KIF terjeszti a közlekedési szakállamtitkár, illetve a fenti értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra.

(6) Az elemi költségvetést és a költségvetési alapokmányt, a KKK közreműködésével, a KIF előterjesztésére – a KTKF ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – a közlekedési szakállamtitkár hagyja jóvá.

(7) A (4)–(6) bekezdés szerinti javaslatok jóváhagyásáról a KIF 5 napon belül írásban értesíti a KKK-t és a KTKF-t.

III. RÉSZ

Az előirányzatok felhasználásával, működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése

3. § (1) Az előirányzatok felhasználására és működtetésére vonatkozó szabályokra a KKK közreműködésével a KIF és a KTKF tesz javaslatot. A KHEM rendelet és jelen miniszteri utasítás szakmai tervezetét a KTKF készíti el és véglegesíti – a KIF és a KKK közreműködésével – a vonatkozó jogszabályok és a belső szabályozások rendelkezéseinek megfelelően.

(2) A KKK az előirányzatok működtetésével kapcsolatos további előírásokat Működtetési Szabályzatban rögzíti, amelynek – az Ámr. és jelen utasítás vonatkozó rendelkezéseivel összhangban – tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét, az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, az irattárazásra és a belső ellenőrzésre vonatkozó részletes szabályokat. A Működtetési Szabályzatot a KKK készíti el, és a KKK főigazgatója hagyja jóvá tárgyév február 28-áig. A Működtetési Szabályzatot a KKK tájékoztatásul megküldi a KTKF és a KIF részére.

(3) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről a KKK az 1. számú melléklet szerinti nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírásminta-nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a KTKF részére kell megküldeni a tárgyév március 31-éig.

(4) A KKK felelős – a KHEM által kiadott keretszabályokhoz igazodva – az előirányzatok számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Ennek keretében feladatát képezi az előirányzatok eszközeinek és forrásainak Leltárkészítési és Leltározási Szabályzata, az Értékelési Szabályzat és a Pénz- és Értékkezelési Szabályzat elkészítése, továbbá az előirányzatok bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.

(5) A (4) bekezdés szerint elkészített számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát, a Pénz- és értékkezelési Szabályzatot, a Leltárkészítési és Leltározási Szabályzatot, a Bizonylati Szabályzatot, valamint a számlarendet a KTKF egyetértését követően a gazdasági szakállamtitkár hagyja jóvá.

IV. RÉSZ

Az előirányzatok felhasználása, kötelezettségvállalás

4. § (1) Az előirányzatok terhére kötelezettség a jóváhagyott előirányzatok mértékéig vállalható. Éven túli kötelezettségvállalást a KKK javaslata alapján, a KIF kezdeményez, amelyet a közlekedési szakállamtitkár és a gazdasági szakállamtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 47. §-ára és a 49. § (5) bekezdésének r) pontjára figyelemmel.

(2) Az előirányzatok felhasználásának megkezdése előtt a KKK előterjesztésére, a KIF egyetértésével a közlekedési szakállamtitkár a 2. számú melléklet szerint meghatározza az előirányzat által finanszírozott feladatnak a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 50. § (2) bekezdése szerinti követelményeit. A jóváhagyott dokumentumot a KKK legkésőbb február 28-áig megküldi a KTKF részére.

(3) A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KKK az Ámr. 200. §-ában foglaltakra figyelemmel éves előirányzat-felhasználási tervet készít az utasítás 3. számú melléklete szerinti formában, amelyet – a KIF útján – a közlekedési szakállamtitkár egyetértésével legkésőbb tárgyév január 6-áig megküld a KTKF részére.

(4) Az előirányzatok várható alakulásáról a KKK havonta – tárgyhó 6. napjáig – a PM rendelet 60. §-a alapján a 3. számú melléklet szerinti tartalommal adatot szolgáltat a KTKF részére a Pénzügyminisztériumba történő továbbítás céljából.

(5) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az előirányzatból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében, a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.

(6) A kötelezettségvállalás és az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán az Ámr. 72. §-ában meghatározott dokumentumokat kell érteni.

(7) A forrás rendelkezésre állása esetén a gazdasági eseményenként bruttó 100 000 Ft-ot el nem érő kifizetésekhez, valamint a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadásokhoz, továbbá ha a kötelezettség jogosultsági feltételeit, annak összegét vagy az összeg megállapításának módját, a felek valamennyi jogát és kötelezettségét jogszabály, nemzetközi szervezetben való tagsági viszony, illetve jogerős bírósági, hatósági döntés teljeskörűen meghatározza [Ámr. 72. § (12) bekezdés] írásbeli kötelezettségvállalás nem szükséges. Ezeket a kötelezettségvállalásokat legkésőbb a benyújtott számla alapján kell nyilvántartásba venni. A gazdasági eseményenként bruttó 100 000 Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó kötelezettségvállalásra csak a kötelezettségvállalás ellenjegyzése után és csak írásban kerülhet sor.

(8) A fejezethez kijelölt kincstárnok megbízólevelében meghatározott összeghatárt (jelenleg 10,0 millió forintot) elérő kötelezettségvállalás dokumentumának aláírása előtt legalább három munkanappal a kincstárnokot előzetesen – az ellenjegyzés végrehajtása keretében – elektronikus úton a KKK kezdeményezése alapján a KTKF tájékoztatja. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a kincstárnokkal lefolytatott előzetes egyeztetést követően vagy az Ámr. 163. § (11) bekezdése szerinti egyeztetés megtörténte után kerülhet sor.

(9) A kötelezettségvállalások speciális tartalmi követelménye, hogy a szerződésnek, megrendelésnek a felek megnevezésén és adatain, valamint az általuk az adott jogviszony lényegesnek minősített kérdésein túlmenően tartalmaznia kell:

a) a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,

b) a fejezeti kezelésű előirányzat megnevezését,

c) a forrásévet/éveket,

d) a szakmai, műszaki teljesítés mennyiségi és minőségi jellemzőinek meghatározását, határidejét,

e) a szakmai teljesítés igazolására jogosult személy megjelölését,

f) a pénzügyi teljesítés határidejét, amely tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében – kivéve a több évre ütemezett feladatokat – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,

g) az ellenszolgáltatás összegét vagy a számlázás alapjául szolgáló egységárat, a kifizetés határidejét, a pénzügyi teljesítés devizanemét, módját és feltételeit részfeladatonkénti bontásban, a tárgyévet követő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettség esetében évenkénti ütemezésben,

h) a kiállításra kerülő számlára vonatkozóan azt, hogy a számla megjegyzés rovatában az érintett előirányzatot fel kell tüntetni, a vonatkozó ÁHT-számmal együtt,

i) az ellenjegyző nevét és keltezéssel ellátott aláírását.

(10) Az EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása előirányzat esetén a szerződések megkötésére

a) 50,0 millió forint (áfa nélkül) értékhatárig a KKK főigazgatója,

b) felső értékhatárra vonatkozó korlátozás nélkül – a közlekedési szakállamtitkár és a gazdasági szakállamtitkár véleményének ismeretében – a miniszter

jogosult.

A TEN-T-pályázatok előirányzat esetén a transzeurópai közlekedési hálózat projektjeihez juttatott TEN-T-támogatás felhasználásáról 150/2005. (VII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szerint kerül sor a kötelezettségvállalásra.

(11) A KKK köteles a kötelezettségvállalások, valamint a követelések analitikáját a Forrás SQL integrált gazdálkodási rendszerben vezetni.

V. RÉSZ

Az előirányzatok felhasználásának speciális szabályai

5. § (1) A TEN-T-pályázatok előirányzat az Európai Unió TEN-T-alapjából támogatott közlekedésfejlesztési projektek hazai önrészét – ideértve az Európai Unió felé el nem számolható költségeket, így például a le nem vonható áfát is – és európai uniós támogatását tartalmazza. Az EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása előirányzat olyan beruházások előkészítését szolgálja, amelyek megvalósítása európai uniós támogatás igénybevétele mellett történik, valamint olyan átfogó tanulmányok, stratégiák készítését, amelyek megléte szükséges a későbbi projektszintű európai uniós támogatások igénybevételéhez.

(2) A KTKF folyamatosan, de legkésőbb január 31-ig kiértesíti a KKK-t és a KIF-et a tárgyévi költségvetési előirányzatok, a maradvány és az egyéb források összegéről.

(3) Az előirányzatok finanszírozása Alapokmány (PM rendelet 34. számú melléklet) alapján valósul meg. Az előirányzatok finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatokra programonként Alapokmányt kell készíteni, s folyamatosan – de legkésőbb a feladat, részfeladat jóváhagyását követő 30 napon belül –a Kincstárhoz elektronikus formában be kell nyújtani. A tárgyévi finanszírozási igény esetén legkésőbb november 15-ig kell az Alapokmányt a Kincstárnak benyújtani.

(4) Az Alapokmányt a KKK készíti el minden egyes részfeladatra. Az Alapokmány aláírója mint kötelezettségvállaló személy a közlekedési szakállamtitkár. Az Alapokmányt ellen kell jegyezni. Az ellenjegyzésre a KTKF vezetője vagy az általa kijelölt vezető személy jogosult az Ámr. 74. § (2) bekezdésére, valamint 80. §-ának (1) és (2) bekezdéseire figyelemmel. A KKK az általa előkészített Alapokmányt a KTKF-nek 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi. A KTKF az Alapokmányt az ellenőrzést követően 8 napon belül – a KIF útján – jóváhagyásra és aláírásra a közlekedési szakállamtitkár elé terjeszti.

(5) Az Alapokmányt – jóváhagyását és aláírását követően – a KTKF elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően 3 napon belül a KTKF az aláírt Alapokmány 1 példányát – a kincstári visszaigazolással – továbbítja a KKK-nak, 1 másolati példányt a KIF-nek, 1 eredeti példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. A KTKF az Alapokmány Kincstár általi visszautasításáról is értesíti a KKK-t, a visszautasításról szóló tájékoztatást követően 3 napon belül.

(6) Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.

(7) A PM rendelet 55. § (1) bekezdése értelmében a PM. rendelet 34. számú mellékletében meghatározott szerződés (kötelezettségvállalás) bejelentési adatlapot kitöltve (a továbbiakban: szerződésbejelentés) a kötelezettségvállalás létrejöttét követő 8 munkanapon belül kell megküldeni elektronikus úton a Kincstárnak.

(8) A szerződésbejelentést – beleértve annak módosítását is – a KKK készíti el, és a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül 2 eredeti példányban, illetve elektronikus formában is megküldi a KTKF-nek. A KKK a szerződésbejelentéshez csatolja a Kincstárba benyújtandó szerződéseket. A szerződésbejelentést a KTKF 3 munkanapon belül elektronikus formában, a szerződéseket pedig papír alapon benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a KTKF az aláírt szerződésbejelentés 1 példányát – a kincstári visszaigazolással együtt – a KKK-nak továbbítja, 1 példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. A KTKF a szerződésbejelentés Kincstár általi visszautasításáról is értesíti a KKK-t, a visszautasításról szóló tájékoztatást követően 3 napon belül.

(9) Az előirányzatokat a 2. számú mellékletben és Alapokmányban jóváhagyottak szerint, az abban megjelölt célokra lehet felhasználni. Ettől csak az Alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. Az Alapokmány előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani a (4)–(5) bekezdésekben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel, vagy az e célra biztosított elektronikus rendszeren keresztül lehet kezdeményezni.

(10) A kötelezettségvállalással terhelt 2009. évi előirányzat maradványok – 2010. évben egyéb forrásként a megelőző évvel azonos tartalmú költségvetési sorra előirányzatosítva, a kötelezettségvállalás céljával megegyezően – az Ámr. 212. § (7)–(8) bekezdése alapján használhatóak fel.

(11) A KKK köteles a részfeladat pénzügyi lezárásáról 30 napon belül a KTKF-en keresztül a Kincstárt értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat pénzügyi lezárásáról a Kincstárt a KKK értesíti a KTKF-en keresztül a lezárástól számított 30 napon belül.

(12) Az előirányzatok az Ámr. 7. számú melléklete szerint az összehangolás szabályai alá tartoznak, így a KKK az Ámr. vonatkozó szabályai szerint köteles az azonos célú felhasználásra figyelemmel szükséges intézkedéseket megtenni.

VI. RÉSZ

Pénzügyi és számviteli feladatok ellátása, költségvetési beszámolás, ellenőrzés

6. § (1) A KKK felelős

a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek a jogszabályi előírásoknak és a szerződésben, megrendelésben meghatározottaknak;

b) a jogszabályokban előírt költségvetési beszámolókészítési kötelezettség teljesítése kapcsán a teljesség, pontosság, valódiság érvényesítése érdekében, a gazdasági szakállamtitkár által jóváhagyott rendszerben megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, az előirányzatokat érintő intézkedések, szerződések, megrendelések, követelések nyilvántartásáért és archiválásáért;

c) a KTKF-fel együttműködve az előirányzatok eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;

d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés előkészítéséért;

e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és a havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért, amelyhez a KTKF a Kincstár által küldött értesítőket (pl. számlakivonatok, részfeladat-finanszírozási felhasználási értesítők) a KKK részére biztosítja;

f) a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;

g) az előirányzatokkal kapcsolatos számviteli feladatok ellátásáért;

h) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért,

i) a maradvánnyal rendelkező Kihelyezett szakértői támogatás, Nemzeti szélessávú stratégia, monitoring rendszerének felépítése és Kockázati céltartalék fejezeti kezelésű előirányzatok tekintetében felmerülő pénzügyi feladatok ellátásáért.

(2) Az előirányzatok féléves és éves költségvetési beszámolóit a KTKF felülvizsgálatát követően – a KIF egyetértésével – a közlekedési szakállamtitkár hagyja jóvá.

(3) Az előirányzatokkal kapcsolatos vezetői információs rendszerhez a havi kontrollingjelentés elkészítése a KKK feladata. Az előirányzatok havi kontrollingjelentése és vezetői információs rendszere adattartalmát a KTKF előterjesztése alapján a gazdasági szakállamtitkár határozza meg.

(4) Az előirányzatok kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzatok rendeltetésszerű és célszerinti felhasználását – különös tekintettel a Korm. rendelet ellenőrzésre és szabálytalanság kezelésre vonatkozó szabályaira tekintettel –a KKK belső ellenőrzési egysége ellenőrzi. Az előirányzatok belső ellenőrzését a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni. Az ellenőrzési jelentés egy példányát a KKK belső ellenőrzési egysége a KHEM Ellenőrzési Főosztály részére tájékoztatás céljából megküldi.

(5) A KKK a külső ellenőrző szervek által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást a KIF és a KHEM Ellenőrzési Főosztály egyidejű tájékoztatása mellett nyújt. A külső ellenőrző szervek által összeállított vizsgálati jelentés-tervezeteket és az azokra adott észrevételeket a KKK tájékoztatásul megküldi a KHEM Ellenőrzési Főosztálynak.

VII. RÉSZ

Záró rendelkezések

7. § (1) Jelen utasítás 2010. február 15-én lép hatályba és egyidejűleg hatályát veszti a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium TEN-T-pályázatok és egyéb EU-támogatású projektek előkészítésével kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól szóló 10/2009. (II. 27.) KHEM utasítás.

(2) A 6. § (1) bekezdés i) pontjában meghatározott, a korábbi évekről áthúzódó maradvánnyal, de 2010. évben eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzatok felhasználására és kezelésére jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet, a Korm. rendelet, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerint állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, a Korm. rendelet, a KHEM rendelet, a PM rendelet, a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló KHEM utasítás2, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló KHEM utasítás3, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló KHEM utasítás4 rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.

1. számú melléklet a 7/2010. (II. 19.) KHEM utasításhoz


Aláírásminta
AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE:     ÁHT: ⬜⬜⬜⬜⬜⬜

AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) NEVE:     

0E02811_0

Kijelölő személy neve, beosztása:     

Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:

    

 

Kijelölő személy neve, beosztása: …

Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:

    

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/közreműködő szervezet neve

 

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/közreműködő szervezet neve

 

 

 

Kötelezettségvállalásra jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesítésigazolásra jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érvényesítésre jogosult(ak)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalvány-ellenjegyzésére jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalványozásra jogosult(ak)***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.

** Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésre jogosult személlyel.

*** Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.


Kijelölés időpontja: 2010. …………… hónap …… nap

2. számú melléklet a 7/2010. (II. 19.) KHEM utasításhoz


FELADATISMERTETŐ
a feladatfinanszírozási körbe sorolt előirányzatokra


1.1. A feladat megnevezése:

1.2. Fejezet száma és neve:
Ktsgv. cím:     Alcím:     Jogcímcsop.:     Jogcím:      Törvényi sor azonosítója (ÁHT)

2.1. A feladat célja:
2.2. A feladat részletes tartalma:


2.3. Kezdeti állapot:5


2.4. Célállapot:


3. Megvalósítás időtartama (év, hó):    Megkezdés: ____ __    Befejezés: ____ __


4.1 A költségvetésben a feladatcsoportra jóváhagyott kiadás összesen (ezer Ft)
amelyből     támogatás (ezer Ft)     _________
    bevétel (ezer Ft)     _________
a tárgyévi fejezeti előirányzatot módosító halmozott
    tárgyévi bevételváltozás (ezer Ft)     _________
    tárgyévi támogatásváltozás (ezer Ft)     _________
    előző évek maradványa (ezer Ft)     _________
Tárgyévi módosított kiadási előirányzat összesen (ezer Ft)     _________


4.2. Megvalósítás tárgyévi ütemének kiemelt előirányzatonkénti bontása

Előirányzat-csoport

e.i.csop.
kiem. e.i.

Kiemelt előirányzat neve

(ezer Ft-ban)

Kiadási jogcím

Működési költségvetés

1

……………………………………

______________

 

 

1

……………………………………

______________

 

 

1

……………………………………

______________

 

 

1

……………………………………

______________

 

 

1

……………………………………

______________

 

Felhalmozási költségvetés

2

……………………………………

______________

 

 

2

……………………………………

______________

 

 

2

……………………………………

______________

Bevételi jogcím

 

0

1 költségvetési támogatás

______________

 

 

3

……………………………………

______________

 

 

3

……………………………………

______________

 

 

3

……………………………………

______________

 

 

3

……………………………………

______________



5. Forrásösszetétel éves ütemezésben:








6. Végrehajtásról készítendő időközi, illetve befejezéskori szakmai értékelés módja, tartalmi és formai követelményei:



Budapest, 2010. ............................. hó ......... nap

P. H.
……………………………………………………
szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető
aláírása

3. számú melléklet a 7/2010. (II. 19.) KHEM utasításhoz


Határidő: tárgyhó 6. napja


2010. évi várható kiadások és bevételek alakulása és előirányzat-felhasználási terv


millió forintban, egy tizedessel

Fejezeti kezelésű előirányzat száma, megnevezése és ÁHT-T-száma

I. negyedév

II. negyedév

III. negyedév

IV. negyedév

Éves
összesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

12- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

12- AHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

12- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

12- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 


Budapest, 2010. …………… hónap …… nap

Készítette: …………………………………………

Szakmai kezelő szervezet vezetője:     Költségvetési, Tervezéskoordinációs és Kontrolling Főosztály vezetője:
1

Az utasítást a 11/2011. (II. 18.) NFM utasítás 7. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. február 19. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 7. § (2)–(3) bekezdését.

5

A kezdeti és célállapotot kell meghatározni úgy, hogy az a megvalósítás során folyamatosan mérhető, ellenőrizhető legyen.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére