9/2010. (V. 7.) KvVM utasítás
9/2010. (V. 7.) KvVM utasítás
a köztisztviselők, illetve a munkavállalók új munkáltatói igazolványának, valamint a hatósági (szakhatósági) feladatot ellátó köztisztviselők új hatósági igazolványának adminisztratív védelméről és kiadásáról
A biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet környezetvédelmi ágazatban történő végrehajtása érdekében a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) új munkáltatói igazolványainak, valamint a hatósági (szakhatósági) feladatot ellátó köztisztviselők új hatósági igazolványának adminisztratív védelméről és kiadásáról az alábbi utasítást adom ki.
Az utasítás hatálya
1. § (1) Az utasítás hatálya kiterjed a minisztériumban foglalkoztatott köztisztviselőkre és munkavállalókra (a továbbiakban: foglalkoztatott).
(2) Az utasítás rendelkezéseit alkalmazni kell a környezetvédelmi és vízügyi miniszter (a továbbiakban: Miniszter) irányítása alatt álló Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőségen, valamint a környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségeken foglalkoztatott hatósági (szakhatósági) feladatot ellátó köztisztviselőkre (a továbbiakban: hatósági személy).
Az új munkáltatói, illetve a hatósági igazolvány adminisztratív védelméről
2. § (1) Az új munkáltatói és a hatósági igazolványokban szereplő adatokat nyilvántartásba kell venni.
(2) Az esetleges adatváltozásokat a nyilvántartásban rögzíteni kell. Ebben az esetben új munkáltatói vagy hatósági igazolványt kell kiadni.
Az igazolványok kiadása
3. § (1) Az új munkáltatói igazolvány a régi munkáltatói igazolvány leadásával és a foglalkoztatott saját kezű aláírása ellenében adható ki a Minisztérium személyzeti ügyekért felelős főosztályán.
(2) A hatósági igazolványt átvételi elismervény ellenében a munkáltatói jogkör gyakorlója adja át az igazolvány tulajdonosának.
(3) A hibásan kitöltött igazolványokat – kijavítás céljából – vissza kell adni foglalkoztatott esetében a Minisztérium személyzeti ügyekért felelős főosztályának, hatósági személy esetében a munkáltatói jogkör gyakorlójának.
Közszolgálati jogviszony, munkaviszony megszűnése, illetve adatváltozás esetén
teendő intézkedések
4. § (1) A közszolgálati jogviszony, illetve a munkaviszony megszűnése esetén a foglalkoztatott munkáltatói igazolványát köteles leadni a Minisztérium személyügyekért felelős főosztályán.
(2) A hatósági személy jogviszonyának megszűnése esetén az érvényét vesztett igazolványt a munkáltatói jogkör gyakorlója bevonja.
Kártérítési felelősséggel kapcsolatos rendelkezések
5. § (1) A munkáltatói igazolvány – a foglalkoztatottnak felróható módon történő – elvesztése vagy megrongálódása esetén a foglalkoztatottat kártérítési felelősség terheli. A kártérítési felelősség megállapítására a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 58. §-ában, illetve a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény 173. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
(2) A munkáltatói igazolvány elvesztése, illetve megrongálódása esetén a foglalkoztatott köteles – a munkáltatói jogkör gyakorlójának egyidejű tájékoztatásával – soron kívül bejelentést tenni a Minisztérium személyügyekért felelős főosztályán.
(3) A munkáltatói igazolvány elvesztése vagy megrongálódása esetén az új igazolványt a Minisztérium személyügyekért felelős főosztályán kell igényelni.
6. § (1) A hatósági igazolvány elvesztése esetén az érintett személy közvetlen felettese haladéktalanul jegyzőkönyvet köteles felvenni, amit meg kell küldenie a munkáltatói jogkör gyakorlójának.
(2) A hatósági igazolvány felróható módon történő elvesztése vagy megrongálódása esetén a hatósági személyt kártérítési felelősség terheli.
(3) A (2) bekezdés szerinti kártérítési felelősség megállapítására a Ktv. 58. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
(4) A hatósági igazolvány elvesztése vagy megrongálódása esetén az új igazolványt a munkáltatói jogkör gyakorlója igényli.
Vegyes és záró rendelkezések
7. § (1) A kártérítési felelősség megállapítása nem mentesíti a foglalkoztatottat, a hatósági személyt a külön jogszabály alapján fennálló egyéb felelősségi szabályokban foglalt jogkövetkezmények alól.
(2) A hatósági igazolvány központosított elkészítéséről, nyilvántartásáról az államtitkár gondoskodik.
(3) A hatósági személy munkáltatója:
a) a 3. § (3) bekezdésében, a 4. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben a hibás, leadott igazolványt továbbítja,
b) a 6. § (1) bekezdésében meghatározott esetről tájékoztatást ad
az államtitkárnak vagy az általa kijelölt szervezeti egységnek.
(4) Ez az utasítás a kiadmányozása napján1 lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszíti a köztisztviselők, illetve a munkavállalók új munkáltatói igazolványának, a természetvédelmi őrök új szolgálati igazolványának, valamint a hatósági (szakhatósági) feladatot ellátó köztisztviselők új hatósági igazolványának adminisztratív védelméről és kiadásáról szóló 4/2002. (K. Ért. 3.) KöM utasítás.
A kiadmányozás napja: 2010. május 5.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
