95/2010. (III. 31.) Korm. rendelet
a Svájci–Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet módosításáról1
2010.04.03.
[E rendelet alkalmazásában]
„1. állami támogatás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikk (1) bekezdése és az 1998/2006/EK bizottsági rendelet szerinti támogatás;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
„2a. alternatív helyzet: olyan beruházás megvalósítását jelenti, amely műszaki szempontból hasonló (azaz a közvetlenül a környezetvédelmi többletberuházáshoz kapcsolódó jellemzők kivételével termelőkapacitása és minden egyéb műszaki jellemzője azonos a beruházáséval és üzletileg hiteles alternatívát jelent) az értékelés tárgyát képező beruházáshoz, de alacsonyabb környezetvédelmi szintet képvisel, és amennyiben vannak ilyenek, megfelel a vonatkozó kötelező közösségi szabványoknak, valamint hitelt érdemlően megvalósítható lenne támogatás nélkül;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
5b. elszámolható költség: a támogatás alapjának meghatározásakor figyelembe vett, a támogatás tárgyával összefüggésben közvetlenül felmerült vagy ahhoz közvetett módon hozzárendelhető költségek, ráfordítások és beszerzett eszközök bekerülési értéke, amelyek finanszírozására a támogatás felhasználható;
5c. energiamegtakarítási intézkedések: azok az intézkedések, amelyek révén a vállalkozások csökkenteni tudják a termelési folyamatban felmerülő energiafelhasználást;
5d. érték: a személyszállítás tekintetében valamely szolgáltatás, útvonal, közszolgáltatási szerződés vagy ellentételezési rendszer értéke, amely megfelel a közszolgáltató vagy közszolgáltatók általános forgalmi adó (a továbbiakban: ÁFA) nélküli teljes bevételének, beleértve a hatóságok által kifizetett, bármilyen jellegű ellentételezéseket is, valamint az olyan menetjegyek eladásából származó bevételeket, amelyeket nem fizetnek vissza a kérdéses a települési (fővárosi) önkormányzat számára;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
„17a. környezetvédelem: minden olyan intézkedés, amely a fizikai környezetnek vagy a természeti erőforrásoknak a kedvezményezett saját tevékenységei által történő károsodásának felszámolására vagy megakadályozására, e károsodás bekövetkezése kockázatának csökkentésére, vagy a természeti erőforrások hatékonyabb felhasználására irányul, beleértve az energia-megtakarítási intézkedéseket és a megújuló energiaforrások használatát is;
17b. közösségi szabvány: olyan kötelező közösségi szabvány, amely környezeti mutatókra ír elő a vállalkozások által elérendő szinteket, vagy a környezetszennyezés integrált megelőzéséről és csökkentéséről szóló 2008. január 15-i 2008/1/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvben rögzített, az elérhető legjobb technikák használatára vonatkozó kötelezettség;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
„18a. közszolgáltató: a személyszállítási ágazathoz kapcsolódó közszolgáltatás vonatkozásában, bármely köz- vagy magánvállalkozás vagy e vállalkozások csoportja, amely személyszállítási közszolgáltatásokat működtet, vagy bármely olyan közjogi szerv, amely személyszállítási közszolgáltatásokat nyújt;
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
25b. megújuló energiaforrásokból származó energia: a kizárólag megújuló energiaforrásokat felhasználó erőművek által végzett energiatermelés, valamint hagyományos energiaforrásokat is alkalmazó vegyes létesítményekben megújuló energiaforrásokból nyert, az energiaérték alapján számított energiarész, beleértve a tárolórendszerek feltöltésére használt megújuló villamos energiát, a tárolórendszerek eredményeként nyert villamos energia kivételével;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
„35a. személyszállítási közszolgáltatás: a nyilvánosság számára megkülönböztetés nélkül és folyamatosan nyújtott általános gazdasági érdekű személyszállítási szolgáltatás;”
[E rendelet állami támogatásokra vonatkozó rendelkezései alkalmazásában]
40. támogatott területek: az EUMSZ 107. cikk (3) bekezdés a) pontja szerint támogatott régiók: Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, az EUMSZ 107. cikk (3) bekezdés c) pontja szerint támogatott régió: Közép-Magyarország;
[Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl az adott támogatási kategóriára vonatkozóan az alábbi előírásokat, az ott meghatározottak szerint kell alkalmazni:]
„A kkv-k részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás
112/C. § (1) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át. (2) Az elszámolható költségek a külső tanácsadók által nyújtott szolgáltatások tanácsadói költségei. Az érintett szolgáltatás nem lehet folyamatos vagy időszakosan visszatérő tevékenység, és nem kapcsolódhat a vállalkozás szokásos működési költségeihez, így különösen folyamatos adótanácsadáshoz, rendszeres jogi szolgáltatáshoz vagy hirdetéshez.
A kkv-k vásárokon való részvételéhez nyújtott támogatás
112/D. § (1) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át. (2) Az elszámolható költségek a vállalkozásnak valamely kiállításon vagy vásáron való első részvétele esetén a kiállító helyiség vagy kiállítási terület bérletével, felállításával és működtetésével kapcsolatos költségei.
Női vállalkozók által újonnan létrehozott kisvállalkozások részére nyújtott támogatás
112/E. § (1) A támogatás a női vállalkozó által újonnan létrehozott kisvállalkozásnak nyújtható. (2) A támogatás összege nem haladhatja meg vállalkozásonként az 1 millió eurót, valamint a támogatás éves összege nem haladhatja meg a támogatás teljes összegének 33%-át.
(3) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg a vállalkozás megalakulását követő első három évben felmerült elszámolható költségek 15%-át.
(4) A elszámolható költségek a vállalkozás létrehozásához közvetlenül kapcsolódó jogi, tanácsadói, konzultációs és adminisztratív költségek, valamint – amennyiben a vállalkozás létrehozását követő első öt évben merülnek fel – a következő költségek:
a) a külső finanszírozás kamata és a saját tőkére jutó osztalék, amennyiben a referencia-kamatlábbal számolt osztalékot nem haladja meg;
b) a termelési létesítmény, vagy felszerelés bérleti díja;
c) energia-, víz- és fűtési díj, valamint – az ÁFA, a társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény szerinti társasági adó, az egyszerűsített vállalkozási adóról szóló törvény szerinti egyszerűsített vállalkozói adó, az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló törvény szerinti különadó és a helyi adókról szóló törvény szerinti helyi iparűzési adó kivételével – adók és adminisztratív díjak;
d) az értékcsökkenés, a termelési létesítmény vagy felszerelés lízingdíja, valamint a bérköltségek, ha az alapul szolgáló beruházás vagy a munkahely teremtési és a munkaerő-felvételi intézkedések nem részesültek egyéb támogatásban;
e) a gyermekellátás és a szülői ellátás költségei, beleértve a szülői szabadsággal kapcsolatban felmerült költségeket is.
(5) Nem részesülhet a támogatásban az a kisvállalkozás, amelyet a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény 23. § (3)–(4) bekezdése szerinti vállalkozások résztulajdonosai irányítanak, ha az érintett vállalkozások ugyanazon érintett piacokon vagy szomszédos piacokon tevékenykednek. A vállalatok számára a közösségi környezetvédelmi szabványok túlteljesítését, illetve közösségi szabványok hiányában a környezetvédelem szintjének emelését lehetővé tevő beruházási támogatás
112/F. § (1) A támogatás akkor nyújtható, ha a beruházás a) a közösségi szabványok túlteljesítése révén lehetővé teszi a kedvezményezett számára a tevékenységeiből eredő környezetvédelmi szint emelését, függetlenül az alkalmazandó közösségi szabványoknál szigorúbb kötelező nemzeti szabványoktól, vagy
b) lehetővé teszi a kedvezményezett számára a tevékenységeiből eredő környezetvédelmi szint emelését a közösségi szabványok hiányában.
(2) Nem nyújtható támogatás olyan beruházásra, amely a vállalkozásnak a már elfogadott, de még hatályba nem lépett közösségi szabványoknak való megfelelését szolgálja.
(3) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 35%-át. A támogatási intenzitás 20 százalékponttal növelhető kisvállalkozásnak, illetve 10 százalékponttal középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén.
(4) Az elszámolható költségek a vonatkozó közösségi szabványok által előírtnál magasabb környezetvédelmi szint eléréséhez szükséges többletköltségek, a működési előnyök és működési költségek figyelembevétele nélkül.
(5) A (4) bekezdés alkalmazása szempontjából a beruházásnak a környezetvédelemhez közvetlenül kapcsolódó költségeit az alternatív helyzetből kiindulva kell meghatározni: a) ha a beruházás összköltségén belül a környezetvédelmi beruházás költsége egyszerűen meghatározható, a környezetvédelemhez szorosan kapcsolódó költség az elszámolható költség,
b) minden más esetben úgy kell megállapítani a beruházás többletköltségeit, hogy a beruházást össze kell hasonlítani az állami támogatás nélküli alternatív helyzettel.
(6) A beruházást tárgyi eszközökbe vagy immateriális javakba történő beruházás formájában kell megvalósítani.
(7) A közösségi szabványok által előírt szintnél magasabb környezetvédelemi szint megvalósítását célzó beruházások esetében az alternatív helyzetet a következők szerint kell meghatározni:
a) ha a vállalkozás a közösségi szabványok hiányában elfogadott nemzeti szabványokhoz igazodik, az elszámolható költségek a nemzeti szabványok által előírt környezetvédelmi szint megvalósításához szükséges beruházási többletköltséget foglalják magukban;
b) ha a vállalkozás olyan nemzeti szabványokhoz igazodik vagy olyanokat teljesít túl, amelyek szigorúbbak a közösségi szabványoknál, vagy túlteljesítik a közösségi szabványokat, az elszámolható költségek a közösségi szabványok által előírt szintnél magasabb környezetvédelemi szint megvalósításához szükséges beruházási többletköltséget foglalják magukban, azzal, hogy a közösségi szabványok által előírt környezetvédelmi szint megvalósításához szükséges beruházások költségei nem számolhatók el;
c) szabványok hiányában az elszámolható költségek azon beruházási költségek, amelyek ahhoz szükségesek, hogy magasabb környezetvédelmi szintet valósítsanak meg annál, mint amelyet a környezetvédelmi támogatás hiányában az érintett vállalkozás vagy vállalkozások elérnének.
(8) Más vállalkozás hulladékának gazdálkodásával kapcsolatos beruházásokhoz nem nyújtható az e § szerinti támogatás.
A közösségi szabványok túlteljesítését, illetve közösségi szabványok hiányában a környezetvédelem szintjének emelését lehetővé tevő, új szállítóeszközök beszerzéshez nyújtott támogatás
(2) Az elfogadott közösségi szabványoknak megfelelő – közúton, vasúton, belvízi hajóúton történő szállítást vagy fuvarozást szolgáló – új járművek beszerzéséhez abban az esetben nyújtható támogatás, ha a beszerzés a közösségi szabványok hatálybalépése előtt történik, és kötelezővé válásukkor azok nem alkalmazhatók visszamenőleges hatállyal a már megvásárolt járművekre.
(3) A környezetvédelmi visszamenőleges műveletekhez támogatás abban az esetben nyújtható, ha a meglévő szállítási eszközöket a szállítási eszköz forgalomba helyezésekor még nem hatályos környezetvédelmi szabványoknak megfelelően átalakították, vagy ha a szállítási eszközökre nem vonatkoznak környezetvédelmi szabványok.
(4) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 35%-át. A támogatási intenzitás kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetében 20 százalékponttal, középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetében 10 százalékponttal növelhető.
(5) Az elszámolható költségek a közösségi szabványok által előírt környezetvédelmi szint meghaladását lehetővé tevő beruházási többletköltségek. Az elszámolható költségek kiszámításához a 112/F. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott módszert kell alkalmazni, azzal, hogy a működési előnyöket és a működési költségeket figyelmen kívül kell hagyni. Az energiamegtakarítási intézkedésekhez nyújtott környezetvédelmi beruházási támogatás
(2) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 60%-át. A támogatási intenzitás 20 százalékponttal növelhető kisvállalkozásnak, illetve 10 százalékponttal középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén.
(3) Az elszámolható költségek a közösségi szabványok által előírtnál magasabb szintű energiamegtakarítás megvalósításához szükséges beruházási többletköltségek. Az elszámolható költségek kiszámításához a 112/F. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott módszert kell alkalmazni. Az elszámolható költségek kiszámítása során figyelmen kívül kell hagyni az energiamegtakarításhoz szükséges többletberuházáshoz kapcsolódó költségeket és működési előnyöket, amelyek kkv-k esetében a beruházás első három éve alatt, az Európai Unió széndioxidkibocsátás- kereskedelmi rendszerében részt nem vevő nagyvállalatok esetében a beruházás első négy éve alatt, az Európai Unió széndioxidkibocsátás-kereskedelmi rendszerében részt vevő nagyvállalatok esetében a beruházás első öt éve alatt jelentkeztek. Nagyvállalkozások esetén ez az időszak csökkenthető a beruházás élettartamának első három évére, ha bizonyítható, hogy a beruházás értékcsökkenés-leírási ideje nem haladja meg a három évet. Az elszámolható költségek számítását független könyvvizsgálóval kell hitelesíttetni. (4) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 20%-át. A támogatási intenzitás 20 százalékponttal növelhető kisvállalkozásnak, illetve 10 százalékponttal középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén.
(5) Az elszámolható költségek kiszámításához 112/F. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott módszert kell alkalmazni, azzal, hogy a működési előnyöket és működési költségeket figyelmen kívül kell hagyni. A megújuló energiaforrásokból származó energia előmozdítására irányuló környezetvédelmi beruházási támogatás
112/I. § (1) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 45%-át. A támogatási intenzitás 20 százalékponttal növelhető kisvállalkozásnak, illetve 10 százalékponttal középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén. (2) Az elszámolható költségek azok a többletköltségek, amelyek a kedvezményezettet terhelik egy hagyományos, a tényleges energiatermelés szempontjából ugyanolyan kapacitású erőműhöz vagy fűtőrendszerhez képest. Az elszámolható költségek kiszámításához a 112/F. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott módszert kell alkalmazni, azzal, hogy a működési előnyöket és működési költségeket figyelmen kívül kell hagyni. Környezetvédelmi tanulmányokra nyújtott támogatás
112/J. § (1) Környezetvédelmi tanulmányok elkészítéséhez abban az esetben nyújtható támogatás, ha azok a 112/F. §, a 112/H. § vagy a 112/I. § alapján támogatott beruházásokhoz kapcsolódnak. (2) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át. A támogatási intenzitás 20 százalékponttal növelhető kisvállalkozásnak készített, illetve 10 százalékponttal középvállalkozásnak készített tanulmány esetén.
(3) Az elszámolható költségek a tanulmány költségei.
A kkv-k jövőbeni közösségi szabványokhoz idő előtt történő alkalmazkodásához nyújtott támogatás
112/K. § (1) A támogatás kkv-k olyan beruházására nyújtható, amely a környezetvédelmi szintet emelő, de még hatályba nem lépett új közösségi szabványoknak való megfelelést biztosítja. (2) A közösségi szabvány elfogadása, valamint a beruházás végrehajtása és befejezése legalább egy évvel meg kell, hogy előzze a közösségi szabvány hatálybalépésének időpontját.
(3) A támogatási intenzitás kisvállalkozás esetében nem haladhatja meg az elszámolható költségek 15%-át, illetve középvállalkozás esetében az elszámolható költségek 10%-át, ha a beruházás végrehajtása és befejezése több mint három évvel a szabvány hatálybalépése előtt megtörténik. A támogatási intenzitás kisvállalkozás esetében nem haladhatja meg az elszámolható költségek 10%-át, ha a beruházás végrehajtása és befejezése egy-három évvel a szabvány hatálybalépése előtt megtörténik.
(4) Az elszámolható költségek a közösségi szabvány hatálybalépése előtti környezetvédelemi szinthez viszonyítva, a közösségi szabvány által előírt környezetvédelmi szint megvalósításához szükséges beruházási többletköltségek. Az elszámolható költségek kiszámításához a 112/F. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott módszert kell alkalmazni, azzal, hogy a működési előnyöket és működési költségeket figyelmen kívül kell hagyni. Vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatás finanszírozására vonatkozó szabályok
(2) A személyszállítási közszolgáltatásra vonatkozó közszolgáltatási szerződéssel történő megbízásnak meg kell felelni vasúti személyszállítási közszolgáltatás esetén a Vtv. 27–27/F. §-ában, közúti személyszállítási közszolgáltatás esetén az Atv. 6–10. §-ában, illetve e rendelet 112/M–112/O. §-ában foglaltaknak. 112/M. § (1) Az autóbusszal vagy villamossal végzett személyszállítási közszolgáltatásra irányuló közszolgáltatási szerződéseket a Kbt. szabályai szerint kell megkötni, kivéve, ha a közszolgáltatási szerződés a Kbt. szerint szolgáltatási koncessziónak minősül. Ha a közszolgáltatási szerződés megkötése a Kbt. alapján történik, a 112/N. §-t nem kell alkalmazni. (2) Ha az autóbusszal vagy villamossal végzett személyszállítási közszolgáltatásra irányuló közszolgáltatási szerződés a Kbt. alapján szolgáltatási koncessziónak minősül, a közszolgáltatási szerződést autóbusszal végzett személyszállítási közszolgáltatás esetében az Atv.-nek, villamossal végzett személyszállítási közszolgáltatás esetében a Vtv.-nek a szolgáltató kiválasztására vonatkozó pályázati eljárás szabályai szerint kell megkötni. a) a belső szolgáltató, és bármely olyan egység, amelyre ezen szolgáltató akár minimális befolyást is gyakorol, személyszállítási közszolgáltatási tevékenységét – a tevékenységnek a szomszédos települési önkormányzat területére belépő kimenő útvonalaktól vagy egyéb kisegítő elemeitől függetlenül – a települési önkormányzat illetékességi területén végzi, és nem vesz részt a települési önkormányzat illetékességi területén kívül szervezett, személyszállítási közszolgáltatás nyújtására irányuló pályázati vagy közbeszerzési eljáráson;
b) az a) ponttól eltérően a belső szolgáltató részt vehet pályázati vagy közbeszerzési eljáráson a közvetlen megbízáson alapuló közszolgáltatási szerződésének lejártát megelőző két évben, azzal a feltétellel, hogy végleges döntés született a belső szolgáltató szerződésének hatálya alá tartozó személyszállítási közszolgáltatások pályázati vagy közbeszerzési eljárás keretében történő kiírására, és a belső szolgáltató nem kötött egyéb, közvetlen megbízáson alapuló közszolgáltatási szerződést;
c) ha a közszolgáltatás ellátásába alvállalkozó bevonására kerül sor, a belső szolgáltató köteles a személyszállítási közszolgáltatás több mint 50%-át maga nyújtani.
(2) Az (1) bekezdés a)–b) pontját kell alkalmazni arra a hatóságra is, amely Magyarország teljes területénél kisebb, adott földrajzi területre vonatkozóan rendelkezik illetékességgel, feltéve, hogy a belső szolgáltató nem vesz részt személyszállítási közszolgáltatási szerződésre irányuló olyan pályázati vagy közbeszerzési eljárásban, amelyet azon a területen kívül szerveztek, amelyre a közszolgáltatási szerződést megkötötték. (3) Ha a települési önkormányzat belső szolgáltatótól eltérő harmadik személy szolgáltatásait veszi igénybe, a közszolgáltatási szerződést – a (4)–(5) bekezdésben meghatározottak kivételével – közúti személyszállítási közszolgáltatás esetében az Atv.-nek, vasúti személyszállítási közszolgáltatás esetében a Vtv.-nek a szolgáltató kiválasztására vonatkozó pályázati eljárás szabályai szerint kell megkötni. (5) A települési önkormányzat dönthet úgy, hogy a vasúti szállítást érintő közszolgáltatási szerződéssel – az egyéb kötöttpályás szállítás kivételével – közvetlenül bíz meg szolgáltatót. A szerződés időtartama ebben az esetben – az 1370/2007/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 4. cikk (4) bekezdése szerinti esetek kivételével – nem haladhatja meg a 10 évet. 112/O. § (1) A szolgáltató vasúti személyszállítási közszolgáltatás esetén a Vtv. 27/A. §-a és közúti személyszállítási közszolgáltatás esetén az Atv. 11. §-a szerinti ellentételezésre jogosult. (2) Ellentételezés esetén a közszolgáltatási kötelezettségből származó gazdasági hátrány számszerűsítésére, a szolgáltatót megillető pénzügyi ellentételezés mértékére és módjára vasúti személyszállítási közszolgáltatás esetén a Vtv. 27/A. §-ában és közúti személyszállítási közszolgáltatás esetén az Atv. 11. §-ában meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni. (3) A közszolgáltatási szerződéshez kapcsolódó ellentételezés nem haladhatja meg azon nettó pénzügyi hatásnak megfelelő összeget, amely megfelel a közszolgáltatási kötelezettség teljesítése által a közszolgáltató költségeire és bevételeire gyakorolt – pozitív vagy negatív – hatások összegének. A hatásokat úgy kell értékelni, hogy azt a helyzetet, amelyben a közszolgáltatási kötelezettséget teljesítik, összehasonlítják azzal a helyzettel, amely akkor állt volna fenn, ha a kötelezettséget nem teljesítették volna. A nettó pénzügyi hatás kiszámításakor a települési önkormányzatnak az 1370/2007/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet mellékletében meghatározott rendszert kell követnie.”
„114. § (1) Az e rendeletben szabályozott programból – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – 2012. június 13-ig lehet támogatást nyújtani. (2) E rendelet alapján támogatási döntést a csekély összegű (de minimis) és a 800/2008/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatások tekintetében 2013. december 31-ig, az átmeneti támogatások tekintetében 2010. december 31-ig lehet hozni. 114/A. § Az e rendeletben euróban meghatározott összegek forintra való átszámításakor a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott deviza középárfolyamot kell alkalmazni.”
5. § Az R. 116. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
c) az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 86. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vállalkozásoknak közszolgáltatásért járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásokra történő alkalmazásáról szóló 2005. november 28-i 2005/842/EK bizottsági határozat (HL L 312., 2005.11.29., 67–73. o.), és hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.”
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.