10/2011. (IX. 29.) HM rendelet
10/2011. (IX. 29.) HM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól1
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében, a 34. § (3) bekezdése tekintetében a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 31. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. § 6. pont k) alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya
a) a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet XIII. Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) fejezet 8. címe alatti fejezeti kezelésű előirányzatokra,
b) az előző évekről áthúzódó, a honvédelemért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá rendelt fejezeti kezelésű előirányzatok maradványára,
c) az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) alapján év közben megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra
(az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok) terjed ki.
2. § (1) Ha az előirányzat felhasználására vonatkozó szabályokat más jogszabály határozza meg, e rendeletet csak az abban nem szabályozott kérdésekben kell alkalmazni.
(2) A kölcsönökből származó követelések behajtásának, a behajthatatlannak minősített követelések leírásának részletes szabályaira – az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltakat figyelembevéve – a HM fejezet egységes számviteli politikája és számlarendje, a honvédelmi szervezetek jogi képviseletére vonatkozó jogszabály és az egyéb jogszabálynak nem minősülő belső jogi norma az irányadó.
2. Értelmező rendelkezések
3. § (1) E rendelet alkalmazásában
1. kötelezettségvállaló: a miniszter, továbbá az általa az Ámr. 109. § (9) bekezdése szerinti szabályzatban meghatározott személy,
2. szakmai felügyeletet ellátó személy: a kezelő szerv HM Szervezeti és Működési Szabályzata szerinti hivatali felettese vagy szolgálati elöljárója,
3. kezelő szerv: az egyes előirányzatok kezelésére az 1. mellékletben kijelölt, a szakmai teljesítés igazolására, az utalványozásra, az érvényesítésre, pályázati felhívás kiadására, a támogatási szerződés megkötésének, illetve módosításának előkészítésére, a kedvezményezett beszámoltatására, a támogatás felhasználásának ellenőrzésére, valamint a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszakövetelésére feljogosított, illetve kötelezett szervezet.
(2) A központilag kezelt lakástámogatások előirányzata esetében a pénzforgalom rendezését, továbbá a könyvvezetést és a beszámolást a – a honvédelmi szervezetek működésének az államháztartás működési rendjétől eltérő szabályairól szóló 346/2009. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) meghatározott központi ellátás keretében – a Honvédelmi Minisztérium Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal (a továbbiakban: HM KPH) a kezelő szervvel együttműködve végzi.
AZ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
3. Közös szabályok
4. § A rendelkezésre álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásáért, az előirányzatok szakmai felügyeletét ellátó személy felel, aki – az éves beszámoló, illetve a zárszámadás keretében – a kezelő szerv által a 10. § (1) bekezdés szerinti beszámolók alapján az előirányzatok felhasználásáról, a megvalósított szakmai célokról, a nevesített feladatok végrehajtásáról és az előirányzat-maradványról összeállított beszámolót jóváhagyja.
5. § (1) Az előirányzatok terhére az előirányzatok mértékéig kötelezettség vállalható úgy, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha törvény vagy kormányrendelet másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át.
(2) Az előirányzatok terhére nem nyújtható támogatás, ha az a következő évekre is átnyúlik és a támogatás célja a kedvezményezett működésének támogatása vagy nem bizonyítható a többéves kötelezettség indokoltsága, illetve a támogatott tevékenység több évre átnyúló jellege.
6. § Az előirányzatok fejezeten belüli költségvetési (al)címeken, illetve fejezetek között történő felhasználása esetén, az érintett fejezet vagy fejezetek hatáskörében előirányzat-módosítást kell végrehajtani.
7. § (1) Az előirányzatok működtetéséhez kapcsolódó kincstári számlavezetési és rendelkezésre állási díjak kifizetése – a (2) bekezdésben foglalt előirányzat kivételével – a 29. § szerinti előirányzat terhére történik.
(2) A Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz előirányzat a rendelkezésre állási díj fedezetét is tartalmazza.
4. Az előirányzatok rendelkezésre bocsátásának módja, előleg folyósítása
8. § A támogatás, illetve kifizetés pénzügyi teljesítésére kizárólag pénzforgalmi szolgáltatónál nyitott pénzforgalmi számlára történő átutalással kerülhet sor.
9. § (1) Az előirányzatok felhasználása
a) pályázati úton,
b) a költségvetési törvényben címzetten nevesített szervezetek részére egyedi döntéssel, utólagos elszámolással történő, vissza nem térítendő támogatás nyújtásával, vagy
c) a Magyar Állammal kötött szerződésekből adódó kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos kifizetéssel
történik.
(2) A támogatások rendelkezésre bocsátása az Ámr. 110. § (1) bekezdés a) pontja szerinti kedvezményezettek (a továbbiakban: kedvezményezett) részére előfinanszírozással valósul meg.
(3) A kedvezményezett a támogatási szerződésben meghatározott teljesítési határidő szerint köteles benyújtani a 10. § (1) bekezdés szerinti pénzügyi elszámolást a kezelő szerv részére.
(4) A pénzügyi elszámolás maradványösszegét a kedvezményezett köteles a végső elszámolás benyújtásával egyidejűleg – a támogatási szerződés számára történő hivatkozással – visszautalni a támogatást nyújtó számlájára. A keletkezett maradvány visszautalásáról az elszámolás során a kedvezményezett nyilatkozni köteles.
(5) Amennyiben a működési támogatás kedvezményezettje a tárgyévet megelőző évben is részesült működési támogatásban, – a (6) bekezdésben foglaltak kivételével – a tárgyévi támogatási szerződés megkötésére és a támogatás utalására az előző évi szakmai beszámoló és pénzügyi elszámolás benyújtása és annak elfogadása után kerülhet sor.
(6) Az (5) bekezdés szerinti rendelkezés nem vonatkozik a „Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz” megnevezésű előirányzatra, továbbá – figyelemmel a Korm. rendelet 16. §-ában foglaltakra – a 25. és 26. § szerinti előirányzatokra.
5. A beszámolás és a visszakövetelés rendje, a felhasználás ellenőrzési szabályai
10. § (1) A beszámoló szakmai beszámolóból és pénzügyi elszámolásból áll.
(2) A pénzügyi elszámolás számlaösszesítőből és a támogatás felhasználását igazoló számviteli bizonylatoknak, a kifizetést igazoló bizonylatoknak, valamint a támogatás jogszerű és a céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb okmányoknak, a kedvezményezett hivatalos képviselője által hitelesített másolatából áll. A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli bizonylatokat a kedvezményezett köteles záradékkal ellátni, melyben jeleznie kell, hogy a számviteli bizonylaton szereplő összegből mennyit számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási szerződés terhére.
(3) A kedvezményezett köteles az eredeti számviteli bizonylatokat, kifizetést igazoló bizonylatokat és egyéb okmányokat a pénzügyi elszámolás elfogadását követő 5 évig megőrizni és a támogatás felhasználásának ellenőrzésére jogszabályban feljogosított szervek, valamint a kezelő szerv vagy meghatalmazottja részére a helyszíni ellenőrzés során bemutatni. A kedvezményezett a támogatás felhasználásáról elkülönített analitikus nyilvántartást vezet.
11. § (1) A kezelő szerv a beszámolót szakmai és pénzügyi szempontból ellenőrzi.
(2) A kezelő szerv a beszámoló, részbeszámoló elfogadásáról, illetve az esetleges visszafizetési kötelezettségről a támogatási szerződésben rögzített határidőn belül írásban értesíti a kedvezményezettet.
12. § (1) Jogosulatlanul igénybe vett, vagy felhasznált támogatás esetén a támogatás visszaköveteléséről szóló értesítésben a kedvezményezettet tájékoztatni kell arról, hogy ha a jogosulatlanul igénybe vett támogatás nem, vagy csak részben kerül visszafizetésre, vagy ha az értesítés kézbesítését követő 30 napon belül a visszafizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a kezelő szerv kezdeményezheti a támogatás kamattal növelt összege iránti követelés bírósági úton történő érvényesítését.
(2) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben meg kell határozni – a számlatulajdonos nevének egyidejű feltüntetésével – azt a számlaszámot, amelyre a kedvezményezett a jogosulatlanul igénybe vett támogatást visszafizetni köteles.
(3) A kezelő szerv a visszafizetésre kötelezettnek a visszafizetési határidő lejárta előtt írásban benyújtott, részletes indokolást tartalmazó kérelmére részletfizetési kedvezményt adhat. A visszafizetéstől eltekinteni nem lehet.
13. § (1) A kezelő szerv a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségek betartását dokumentum alapú és helyszíni ellenőrzés formájában valósíthatja meg.
(2) Az ellenőrzés céljából a kedvezményezettek kötelesek a támogatások felhasználásával kapcsolatos dokumentációt elkülönítetten nyilvántartani.
6. A pályázatok lebonyolításának és a nyújtható támogatások különös szabályai
14. § (1) A pályázati felhívást a miniszter által vezetett minisztérium honlapján kell közzétenni.
(2) A pályázati felhívás tartalmi kellékei:
a) pályázat kódszáma,
b) a pályázat témaköre,
c) az arra történő felhívás, hogy a pályázó ismertesse tevékenységével elérni kívánt célcsoportot,
d) a pályázati kategóriák,
e) a pályázati összegből a szervezet működési költségeire fordítható hányad, amely maximum az elnyert összeg 15–25%-a lehet.
(3) A pályázati adatlap mintaokmányát a 2. melléklet, a pályázati elszámolás mintaokmányát pedig a 3. melléklet tartalmazza.
15. § (1) A kezelő szerv vezetője legkésőbb a pályázati felhívás közzétételéig a pályázatok objektív elbírálásához szükséges pontrendszert alakít ki.
(2) A pályázatok elbírálásának szempontjai:
a) tartalmi szempontok:
aa) a pályázati felhívás céljának való megfelelés,
ab) a projekt megvalósíthatósága,
ac) szakmai színvonal,
b) hatékonysági szempontok:
ba) az elérni, megszólítani kívánt célcsoport,
bb) az ágazati (szakmai) célhoz való illeszkedés, a honvédelmi tárca és a Magyar Honvédség társadalmi beágyazottságának növelése,
bc) társadalmi hasznosság,
c) költségvetési szempontok:
ca) költséghatékonyság,
cb) önrész nagysága,
d) a pályázóval kapcsolatos információk:
da) szakmai referenciák,
db) személyi háttér,
dc) együttműködések más szervezetekkel.
16. § (1) A beérkezett pályázatokat a kezelő szerv vezetője által, állományából létrehozott bizottság – a 17. § (1)–(3) bekezdései figyelembevételével – értékeli és a benyújtási határidő napját követő 30. napig javaslatot terjeszt fel – a HM közigazgatási államtitkára útján – a kötelezettségvállaló részére a támogatottak körére és a támogatások összegére.
(2) A bizottságba a kezelő szerv vezetője szakértőket hívhat meg.
(3) A bizottság tagjai között a beérkezett pályázatok vizsgálat céljából történő kiosztása véletlenszerűen történik.
17. § (1) A határidő lejárta után beérkezett pályázatot érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.
(2) A határidőre beérkezett pályázatot el kell utasítani, amennyiben
a) a pályázat a pályázati kiírás témakörétől eltér,
b) a pályázó a pályázati kiírásban előírt mellékleteket nem nyújtja be, vagy
c) a hiánypótlásnak a (3) bekezdés szerinti határidőre nem vagy hiányosan tesz eleget.
(3) Amennyiben a határidőre beérkezett pályázatnak a pályázati kiírásban előírt valamely melléklete hiányos, vagy számszaki hibát tartalmaz, a pályázó azt az erre vonatkozó értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult pótolni.
(4) A kötelezettségvállaló a javaslatokat figyelembe véve 8 napon belül dönt a támogatottak köréről és a támogatások összegéről.
(5) A kezelő szerv a kötelezettségvállaló (4) bekezdés szerinti döntését követően haladéktalanul közzéteszi a nyertes pályázók névsorát a miniszter által vezetett minisztérium honlapján, és írásban tájékoztatja a pályázatot benyújtókat a döntés eredményéről vagy az elutasítás tényéről. A nyertes pályázók részére megküldött értesítés tartalmazza a támogatási szerződés aláírásával kapcsolatos információkat is.
18. § A kötelezettségvállaló a nyertes pályázókkal az elnyert pályázati összeg erejéig a döntést követő 30. napig támogatási szerződést köt.
19. § (1) Ha a beérkezett pályázatok szerinti támogatási igény nem éri el a támogatásra szánt keretösszeget, a maradvány a miniszter újabb döntésével, az adott pályázattal azonos jogcímen felhasználható.
(2) Ha a beérkezett érvényes pályázatok szerinti támogatási igény meghaladja a támogatásra szánt keretösszeget, a pályázatot benyújtók az értékelési pontrendszer alapján felállított sorrend szerint, a rendelkezésre álló keretösszeg határáig részesülnek az igényelt támogatásban.
7. A kifogás
20. § (1) A kifogást a kifogásolt intézkedés, döntés kézhez vételétől vagy – valamely döntés, intézkedés elmaradásával kapcsolatos kifogás esetén – az intézkedés, döntés elmaradásáról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül írásban, a miniszternek címezve, a támogatás nyújtására szolgáló előirányzat 1. melléklet szerinti kezelő szervéhez lehet benyújtani.
(2) Ha a pályázó vagy a kedvezményezett kifogást nyújt be, annak tartalmaznia kell
a) a kifogással érintett pályázat, támogatási igény, támogatás azonosítására szolgáló adatokat (a pályázati azonosítót, a szerződés- vagy nyilvántartási számot),
b) a kifogás benyújtójának nevét vagy megnevezését,
c) a kifogásolt vagy elmaradt intézkedés, döntés meghatározását, valamint
d) a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt vagy elmaradt intézkedéssel, döntéssel megsértett jogszabályhely, illetve pályázati szabály pontos megjelölését.
(3) Egy intézkedéssel, döntéssel összefüggésben egyazon igénylő vagy kedvezményezett részéről csak egy alkalommal nyújtható be kifogás.
21. § (1) A kifogást érdemi vizsgálat nélkül kell elutasítani, ha
a) a kifogás a 20. §-ban foglalt alaki és tartalmi követelményeknek nem tesz eleget,
b) a kifogást határidőn túl nyújtották be,
c) a kifogást nem a benyújtására jogosult nyújtotta be, vagy
d) a kifogás az érdemi vizsgálat nélküli elutasítással azonos tárgyú, már elbírált, vagy érdemi vizsgálat nélkül elutasított kifogás ismételt benyújtására irányul.
(2) A kifogás kivizsgálásában, illetve elbírálásában –a miniszter kivételével – nem vehet részt az, aki a kifogással érintett pályázati eljárásban, döntés meghozatalában részt vett, vagy a kifogással érintett intézkedést elrendelte vagy annak megtételét elmulasztotta.
(3) A kezelő szerv a kifogással kapcsolatos szakmai álláspontjáról, a kifogás elbírálásával kapcsolatos döntés meghozatalához szükséges iratok másolatának csatolásával a kézhezvételt követő 5 munkanapon belül jelentést terjeszt fel a miniszter részére.
(4) A kifogásról a miniszter a kifogás benyújtását követő 30 napon belül dönt és a kifogás tárgyában hozott, indokolással ellátott döntéséről a kifogás benyújtóját, továbbá az érintett kezelő szervet értesíti.
AZ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK RÉSZLETES SZABÁLYAI
8. Központilag kezelt lakástámogatások (8/1/5)
22. § (1) Az előirányzat a honvédelmi szervezettel hivatásos és szerződéses szolgálati, kormánytisztviselői, valamint közalkalmazotti jogviszonyban álló személyek lakásépítésének és -vásárlásának támogatására nyújt fedezetet. Az előirányzat miniszteri döntés szerint – megállapodás alapján – visszatérítendő, hosszú lejáratú lakáscélú munkáltatói kölcsön, illetve vissza nem térítendő támogatás folyósítására használható fel.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett módon, az (1) bekezdés szerinti személyek részére az OTP Bank Nyrt.-n keresztül történő kifizetéssel valósul meg.
9. Válságkezelő és békeműveletek keretében felajánlott alegységek (NRF és Battle Group) kiadásai (8/2/1)
23. § (1) Az előirányzat a NATO és az EU részére felajánlott készenléti alegységek felkészülése és alkalmazása során felmerülő kiadások fedezetét biztosítja.
(2) Az előirányzat felhasználása egyedi döntéssel, támogatásértékű kiadásként és bevételként kerül elszámolásra.
10. Társadalmi szervek támogatása (8/2/3)
24. § (1) Az előirányzat fedezetet biztosít a Magyar Hadtudományi Társaság, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Országos Szövetsége, a Honvédségi Nyugdíjas Klubok Országos Szövetsége, a Magyar Tartalékosok Szövetsége, a Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége, a Magyar Huszár és Katonai Hagyományőrző Szövetség, a Budapesti Honvéd Sportegyesület, a Honvéd Sportegyesületek Országos Szövetsége, a Hadirokkantak, Hadiözvegyek és Hadiárvák Országos Nemzeti Szövetsége, a Honvéd Kulturális Egyesület, a Magyar Atlanti Tanács, a honvédségi szakszervezetek és a Bajtársi Egyesületek Országos Szövetsége működésének és alapszabályban rögzített feladatai végrehajtásának támogatására, továbbá a társadalmi szervezetek pályázati úton történő támogatására.
(2) Oktatási, kulturális, szociális, sport, kommunikációs, hadisírgondozással kapcsolatos és egyéb, a honvédelem alaptevékenységébe nem tartozó, de állami feladatot segítő társadalmi szervezeteknek a „8/2/3/6 Társadalmi szervek pályázati támogatása” megnevezésű előirányzat terhére támogatás kizárólag pályázati úton nyújtható.
(3) Az (1) bekezdés szerinti előirányzat felhasználása közvetett módon, utólagos elszámolással történő, vissza nem térítendő támogatás nyújtásával valósul meg.
11. Nonprofit korlátolt felelősségű társaságok támogatása (8/2/5)
25. § (1) Az előirányzat elsődlegesen a nonprofit korlátolt felelősségű társaságok általános működésének elősegítését szolgálja. Ennek keretében támogatás nyújt:
a) a HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaságnak, különösen a toborzással, a kommunikációval, a kutatásokkal, az elemzésekkel, a kiadványokkal, hagyományápolással, honvédelmi neveléssel, kulturális, szabadidős és tömegsporttal kapcsolatos feladatokra;
b) a HM Térképészeti Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságnak, különösen a térképészeti, a nyomdai és egyéb sokszorosítási tevékenységekre;
c) a Monostori Erőd Hadkultúra Központ Műemlékhelyreállító, Ingatlanfenntartó és -Hasznosító Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaságnak, különösen a történelmi hely, építmény, látványosság működtetésre;
d) a HM Bessenyei György Kulturális és Üdültetési Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságnak, különösen az üdültetési, a kulturális alaptevékenységgel, az informatikai oktatással kapcsolatos feladatokra, illetve a központi kulturális rendezvényekre.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, utólagos elszámolással történő, vissza nem térítendő támogatás nyújtásával valósul meg.
12. Katonai Emlékpark Közhasznú Nonprofit Kft. (Pákozdi Katonai Emlékhely) támogatása (8/2/6)
26. § (1) Az előirányzat a Katonai Emlékpark Közhasznú Nonprofit Kft. (Pákozdi Katonai Emlékhely) támogatása fedezetéül szolgál.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, utólagos elszámolással történő, vissza nem térítendő támogatás nyújtásával valósul meg.
13. Nemzetközi kártérítés (8/2/15)
27. § (1) Az előirányzat a Magyar Honvédség feladatainak ellátásával összefüggő nemzetközi kártérítési ügyekkel kapcsolatos eljárás részletes szabályairól szóló 276/2008. (XI. 21.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint
a) a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) feladatával összefüggésben a Magyar Köztársaság területén tartózkodó külföldi fegyveres erők által magyar harmadik félnek okozott károk, valamint
b) az MH által külföldi harmadik félnek vagy külföldi harmadik fél által az MH-nak külföldön okozott károk megtérítésére nyújt fedezetet.
(2) A forgóalapként működő előirányzat forrását az előző évi maradvány biztosítja.
(3) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, kifizetéssel valósul meg.
14. Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (8/2/25)
28. § (1) Az előirányzat az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja keretében megvalósuló beruházásokhoz a Magyar Köztársaság által nyújtott hozzájárulások pénzügyi fedezetét biztosítja.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett módon, kifizetéssel valósul meg.
15. A fejezeti kezelésű előirányzatokkal összefüggésben felmerült, a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatások díjai (8/2/38)
29. § (1) Az előirányzat a 7. § (1) bekezdése szerinti előirányzatok működtetéséhez kapcsolódó számlavezetési és rendelkezésre állási díjak kifizetésére nyújt fedezetet.
(2) Az előirányzat forrását az előző évi maradvány, továbbá évközi előirányzat-átcsoportosítás biztosítja.
(3) Az előirányzat felhasználása közvetett módon, kifizetéssel valósul meg.
16. Alapítványok, közalapítványok támogatása (8/2/39)
30. § (1) Az előirányzat a Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatására, az MH Szociálpolitikai Közalapítvány által ellátott feladatok támogatására, valamint a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz történő hozzájárulásra szolgál.
(2) A Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatása és a Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz jogcímek felhasználása közvetett módon, az MH Szociálpolitikai Közalapítvány által ellátott feladatok támogatása közvetlen módon, utólagos elszámolással történő, vissza nem térítendő támogatás nyújtásával valósul meg.
17. Nemzetközi tagdíjak, tagdíj jellegű befizetések (8/2/40)
31. § (1) Az előirányzat, többek között biztosítja a NATO katonai költségvetéséhez, a NATO nyugdíjrendszerhez, a Béketámogató Műveletekhez, a NAMSA költségvetéséhez, a NAMSA által kezelt SALIS és SEALIFT programokhoz, a NAPMA költségvetéshez, a NAEW&C parancsnokság és AWACS gépek működési kiadásaihoz, a SAC programhoz, a SHAPE Nemzetközi Iskola fenntartásához, a GRF NATO Parancsnokságok, a NATO kiválósági központok, valamint a NATO-orosz Hadszíntéri Rakétavédelmi tanulmány költségeihez a magyar hozzájárulás fedezetét.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett módon, kifizetéssel történik.
18. Nemzetközi egyezményekben előírt kötelezettségek alapján kötendő közoktatási megállapodás feladatai (8/2/41)
32. § (1) Az előirányzat a Stratégiai Légiszállítási Képesség biztosítása érdekében, a pápai bázisrepülőtéren dolgozó NAMO és SAC tisztségviselők, valamint a Boeing cég alkalmazottai gyermekeinek – megállapodás szerinti – oktatási költségeire nyújt fedezetet.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett módon, kifizetéssel történik.
19. Fejezeti tartalék (8/3)
33. § (1) Az előirányzat az előre nem tervezett, de évközben szükségessé váló feladatok megoldására és eseti jellegű, elháríthatatlan igények finanszírozására szolgál.
(2) Az előirányzat felhasználása egyedi döntéssel, előirányzat-átcsoportosítással valósul meg.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
34. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a XIII. Honvédelmi Minisztérium költségvetési fejezethez tartozó egyes fejezeti kezelésű előirányzatok 2010. évi felhasználásának rendjéről szóló 3/2010. (III. 2. ) HM rendelet.
(3) Hatályát veszti a NATO Biztonsági Beruházási Program keretében teljesített termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás igazolásának módjáról szóló 2/2000. (I. 21.) HM–PM együttes rendelet.
1. melléklet a 10/2011. (IX. 29.) HM rendelethez
Cím |
Alcím |
Jogcímcsoport |
Jogcím |
Megnevezés |
Kezelő szerv |
---|---|---|---|---|---|
8 |
1 |
5 |
|
Központilag kezelt lakástámogatási előirányzatok – Lakástámogatás |
HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal |
8 |
2 |
1 |
|
Válságkezelő és békeműveletek keretében felajánlott alegységek (NRF és Battle Group) |
HM KPH |
8 |
2 |
3 |
10 |
Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége (MEASZ) |
HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal |
8 |
2 |
25 |
|
Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához (NSIP) |
HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal |
8 |
2 |
38 |
|
A fejezeti kezelésű előirányzatokkal összefüggésben felmerült, a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatások díjai |
HM KPH |
8 |
2 |
39 |
1 |
Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatása |
HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal |
8 |
2 |
39 |
3 |
Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz |
HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal |
8 |
2 |
40 |
1 |
Hozzájárulás a NATO költségvetéséhez |
HM KPH |
8 |
2 |
40 |
2 |
Hozzájárulás az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz |
HM KPH |
8 |
2 |
41 |
|
Nemzetközi egyezményekben előírt kötelezettségek alapján kötendő közoktatási megállapodás feladatai |
HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal |
8 |
3 |
|
|
Fejezeti tartalék |
HM KPH |
2. melléklet a 10/2011. (IX. 29.) HM rendelethez
1. A pályázó |
neve |
|
|
székhelye |
|
|
postai címe |
|
|
telefonszáma |
|
|
faxszáma |
|
|
e-mail címe |
|
|
honlapja |
|
2. A pályázó adószáma (saját) |
|
|
3. A pályázó bankszámlaszáma (saját) |
számlavezető bank neve |
|
4. A pályázó statisztikai száma |
|
|
5. A pályázó hivatalos, kötelezettségvállalásra jogosult képviselőjének |
neve |
|
beosztása |
|
|
telefonszáma |
|
|
|
faxszáma |
|
|
e-mail címe |
|
6. Az elmúlt 1–3 évben elnyert-e HM által kiírt pályázatot? |
év |
|
összeg (E Ft) |
|
|
|
pályázat tárgya |
|
|
év |
|
|
összeg (E Ft) |
|
|
pályázat tárgya |
|
|
év |
|
|
összeg (E Ft) |
|
|
pályázat tárgya |
|
1. A pályázat címe (max. 60 karakter) |
|
|
2. Kategória |
|
|
3. A megjelölt programon való részvétel terjesztésének módja |
|
|
4. A pályázat rövid leírása |
|
|
5. A pályázat célcsoportja(i) és annak nagysága |
célcsoport 1 |
|
– nagysága (fő) |
|
|
|
célcsoport 2 |
|
|
– nagysága (fő) |
|
|
célcsoport 3 |
|
|
– nagysága (fő) |
|
6. Pályázati program szükségességének indoklása |
|
|
7. Melyek a pályázat hosszú távú hatásai? |
|
|
8. Megvalósítás időtartama |
...... év ............... hó ...... napjától |
|
|
...... év .................. hó ...... napjáig |
Tevékenységek megnevezése |
Saját erőforrás |
Az elnyerni kívánt pályázati összeg |
Összesen |
---|---|---|---|
1. Dologi költségek |
|||
1.1. Közvetlen működési költségek |
|||
– fénymásolás, papír |
|
|
|
– telekommunikáció |
|
|
|
– fordítás |
|
|
|
– szállítás |
|
|
|
– utazás |
|
|
|
– egyéb |
|
|
|
1.2. Szervezés, lebonyolítás költségei |
|||
– bérleti díj |
|
|
|
– díszlet |
|
|
|
– catering |
|
|
|
– technika |
|
|
|
– nyomdai előkészítés |
|
|
|
– nyomdai költség |
|
|
|
– marketingköltség |
|
|
|
– szállás |
|
|
|
– egyéb |
|
|
|
2. Személyi költségek |
|||
– bérjellegű kifizetés |
|
|
|
– szakértői díj |
|
|
|
– lektorálás |
|
|
|
– egyéb |
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
cégszerű aláírás
3. melléklet a 10/2011. (IX. 29.) HM rendelethez
Sorszám* |
Pénztári vagy bankbizonylat száma |
Számla száma |
Számla kelte |
Szállító megnevezése |
Felhasználás jogcíme (termék vagy szolgáltatás megnevezése) |
Érték |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Átvitel/összesen: |
|
A sor minden oszlopa kötelezően kitöltendő! |
|
Igazoljuk, hogy a jegyzékben foglaltak az érvényes pénzügyi és számviteli rendelkezések szerint kerültek felhasználásra, kifizetésre és könyvelésre, továbbá, hogy az elszámolásban feltüntetett bizonylatok szabályszerű érvénytelenítése megtörtént, más elszámolásban felhasználásra nem került. |
1. 20... évi támogatás összege: |
A rendeletet a 13/2012. (VII. 27.) HM rendelet 28. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. július 28. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás