1011/2011. (I. 19.) Korm. határozat
1011/2011. (I. 19.) Korm. határozat
a Közlekedés Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról1
1. melléklet az 1011/2011. (I. 19.) Korm. határozathoz
Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok |
A prioritás keretében történ. útfejlesztések legfontosabb célja a biztonságos elérhetőség javítása, a globális és regionális versenyképesség növelése, illetve a társadalmi-gazdasági és a területi kohézió erősítése. Az ország nemzetközi elérhetőségének javításában elsődleges szempont az Európai Unió országai közötti kapcsolatot szorosabbá fűző TEN folyosók közúti elemeinek fejlesztése, a gyorsforgalmi utak hálózatának kiépítése. 2011-13-ban a KÖZOP fejlesztések nagyobb hangsúlyt fektetnek a határon átnyúló illetve határok közötti úthálózat fejlesztésére, beleértve a TEN útvonalakra ráhordó alsóbb rend. utak komplex kapcsolódásának fejlesztését. További célként jelenik meg a balesetek számának csökkentése. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték 2007 |
Célérték |
2015 |
||||
Épített TEN-T gyorsforgalmi utak hossza |
km |
output |
0 (952,2) |
216,90 |
A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése (szgk.) |
perc |
eredmény |
0 (1 478) |
98,00 |
A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése (tgk.) |
perc |
eredmény |
1 (1 972) |
67,00 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
44,23 |
0,00 |
0,00 |
44,23 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
295,24 |
44,23 |
|
|
|
339,47 |
Konsruk- |
Konstruk- |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
2007-2010 AT keret (Mrd Ft)* |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támoga- |
Konstrukció indítása (év/negyed- |
Konstruk- |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/- |
Támogatható tevékenységek |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
|||||||||||
lezárt |
1.1. |
TEN-T gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése |
kiemelt |
5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
160,27 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
2 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
utód |
1.4. |
Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása „A” Projekt előkészítés |
automatikus |
5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
43,22 |
24,37 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
4 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
utód |
1.5. |
Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása kiemelt projektek |
kiemelt |
5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
91,75 |
19,86 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
4 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Kivitelezés Projektmenedzsment Egyéb 1.4. konstrukció támogatható tevékenységei |
|
1. |
Prioritás |
Tartalék (Mrd Ft) |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Prioritás |
Összesen: |
295,24 |
44,23 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok |
A vasúti törzshálózaton belüli fejlesztések elsősorban a TEN-T hálózathoz tartozó szakaszokra koncentrálnak, melyeket komplex módon, a kapcsolódó informatikai, telematikai, biztonsági fejlesztések egészítenek ki. A vasúti fejlesztések célja olyan működő- és versenyképes vasúti közlekedés megteremtése, amely az alapvető utazási igényeket (sebesség, gyakoriság, pontosság, utazási komfort, biztonság) európai színvonalon képes kiszolgálni. További cél a villamosított vonalak hosszának és arányának növelése, és ennek eredményeképpen az elérhetőség javulása. 2011-13-ban fókuszban áll a meglévő vasúti állomásépület (felvételi épület) fejlesztése, szolgáltatás színvonalának növelése. A prioritás egyik legfőbb eleme a vízi közlekedés fejlesztése, mely Magyarországon a dunai vízi út fejlesztését szolgálja. Az eredeti OP célkitűzés alapján a Dunán mint TEN-T vonalon, biztosítani kell a 2,5 m merülés. hajók közlekedését, azonban a projekt előkészítése jelenleg még folyamatban van. Amennyiben nem lehetséges a projekt beadása a 2007-13 időszakban, feltehetőleg áthúzódik a következő programozási periódusra, ami mintegy 20 Mrd Ft felszabadulás 2011-13-as keretéből. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mértékegysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Kétvágányúsított TEN-T vasúti hálózat hossza |
km |
output |
0 (1 093) |
52,00 |
225 kN tengelyterhelésre (min. 120 km/h mellett) fejlesztett TEN-T vasútvonalak hossza |
km |
output |
0 (429) |
456,00 |
A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése a nemzetközi expressz vonatok menetrendjei szerint |
perc |
eredmény |
0 (2 444) |
98,00 |
Növekedés a magyar vasúti hálózaton |
millió árutonna-km / év |
hatás |
0 (10 137) |
1 863,00 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
81,67 |
0,00 |
0,00 |
81,67 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
485,28 |
81,67 |
|
|
|
566,95 |
Konsruk- |
Konstruk- |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
2007-2010 AT keret (Mrd Ft)* |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatan- |
Konstrukció indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció zárása (év/(negyed- fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezménye- |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||
lezárt |
2.1. |
Vasúthálózat fejlesztése |
kiemelt |
5-GySEV Zrt., MÁV Zrt., NIF Zrt. |
364,80 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
5 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
lezárt |
2.2. |
Vasúti projekt előkészítés |
egyfordulós |
5-GySEV Zrt., MÁV Zrt., NIF Zrt. |
5,77 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
5 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Egyéb |
|
utód |
2.4. |
Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása „B” projekt előkészítés |
automatikus |
5 - NIF Zrt., MÁV Zrt,. GySEV Zrt., állami költségvetési szerv, önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaságok, közlekedési szövetségek, 100%-os állami tulajdonú társaság |
41,11 |
26,68 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
max 10 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
|
utód |
2.5. |
Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása kiemelt projektek |
kiemelt |
5 - GySEV Zrt., MÁV Zrt., NIF Zrt. |
73,60 |
54,99 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
max 5 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Kivitelezés Projektmenedzsment Eszközbeszerzések Egyéb 2.4. konstrukció támogatható tevékenységei |
|
|
2. |
Prioritás |
Tartalék (Mrd Ft) |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Prioritás |
Összesen: |
485,28 |
81,67 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok |
A régiók gazdaságilag és társadalmilag jelentős szerepet játszó nagyvárosainak TEN-T gyorsforgalmi úthálózatra csatlakoztató közúti kapcsolatainak fejlesztése a régiók egymás közötti és a gyorsforgalmi úthálózat elérhetőségét biztosító kapcsolatainak hatékonyabb kihasználása érdekében. A térségi elérhetőséget meghatározza a régió főútjainak kapacitása, műszaki állapota, ezért a100 kN tengelyterhelésre kiépített útszakaszokat képessé kell tenni a 115 kN terhelésű jármű-forgalom lebonyolítására. 2011-13-ban további célként jelenik meg a közúti balesetek számának csökkentése. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
115 kN tengelyterhelésre újonnan épített főutak hossza (nem TEN-T gyorsforgalmi utakkal együtt) |
km |
output |
0 (327,2) |
354,60 |
115 kN tengelyterhelésre fejlesztett főutak hossza (nem TEN-T gyorsforgalmi utakkal együtt) |
km |
output |
0 (736) |
990,20 |
Az érintett főúthálózat burkolat-állapotának átlagos változása a nyomvályúk átlagos csökkenése következtében (Magyar Közút Kht. által rendszeresen értékelt nyomvályú adatok) |
mm |
output |
0 (10) |
-5,80 |
Megyei jogú városokat személygépkocsival 30 percen belül elérő munkaképes korú lakosság számának növekedése a bázis évi népességadatokra vetítve |
ezer fő |
eredmény |
0 (2 313) |
20,60 |
Megyei jogú városokat autóbusszal 30 percen belül elérő munkaképes korú lakosság számának növekedése a bázis évi népességadatokra vetítve |
ezer fő |
eredmény |
0 (1 716) |
23,10 |
A közúti közlekedési balesetek halálos áldozatai számának változása az érintett szakaszokon (3 év átlagában) |
fő/év |
eredmény |
0 (155) |
-25,78 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
||||
2011 |
2012 |
|
2013 |
Összesen |
95,44 |
0,00 |
|
0,00 |
95,44 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
393,04 |
95,44 |
|
|
|
488,48 |
Konsrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
2007-2010 AT keret (Mrd Ft)* |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció zárása (év/ |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/ kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
|
|||||||||||
lezárt |
3.1. |
Közút-hálózat fejlesztése |
kiemelt |
5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
162,95 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
52 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
utód |
3.2. |
Kerékpárút-hálózat fejlesztése |
egyfordulós |
5 - önkormányzatok és társulásai, központi költségvetési szervek |
3,55 |
5,04 |
0,00 |
0,00 |
50,00 |
450,00 |
90% |
35 |
2 007 |
2 013 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
lezárt |
3.3. |
közút-hálózat fejlesztés projekt előkészítés |
egyfordulós |
5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
10,54 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
25 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Egyéb |
|
utód |
3.4. |
Térségi elérhetőség javítása „A” Projekt előkészítés |
automatikus |
5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
80,01 |
24,68 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
|
utód |
3.5. |
Térségi elérhetőség javítása Kiemelt projektek |
kiemelt |
5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
135,99 |
65,72 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Kivitelezés Projektmenedzsment Egyéb 3.4. konstrukció támogatható tevékenységei |
|
|
1. |
Prioritás |
Tartalék (Mrd Ft) |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Prioritás |
Összesen: |
393,04 |
95,44 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
450,00 |
100% |
112 |
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok |
A prioritás célja az országos és regionális közlekedés intermodalitásának fokozása, az intelligens közlekedés-szervezés infrastruktúrájának megteremtése, és ennek révén a gazdaságos és - ahol lehet - környezetbarát elérhetőség javítása. A prioritásban megvalósuló fejlesztések elősegítik a közlekedési módok közötti váltást, logisztikai központok jobb bekapcsolása a fő közlekedési (közút, vasút, légi és vízi közlekedés) hálózatba. A fejlesztések jellege: összekötő/csatlakozó vasúti pályák, útcsatlakozások építése, fejlesztése, kikötői külső infrastruktúra-építés illetve fejlesztés. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
KözOP által támogatott központokba beérkező árumennyiség növekedése |
ezer tonna |
eredmény |
0 (12 500) |
10 750,00 |
Intermodális áruforgalom növekedése a KözOP által támogatott központokban |
ezer tonna |
eredmény |
0 (1 000) |
2 600,00 |
A záhonyi térség vasúti áruforgalmának növekedése |
ezer kocsi-rakomány (krk) |
eredmény |
0 (111) |
104,00 |
|
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
9,43 |
2,88 |
1,60 |
13,91 |
|
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|
||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
|
36,19 |
9,43 |
2,88 |
1,60 |
|
50,10 |
|
Konsrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
2007-2010 AT keret (Mrd Ft)* |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||
utód |
4.1. |
Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése |
egyfordulós |
5 - A Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező gazdasági társaságok, szövetkezetek, helyi önkormányzatok, helyi önkormányzatok társulásai, állami költségvetési szervek, valamint a felsoroltak konzorciumai. |
4,99 |
4,36 |
2,88 |
1,60 |
0,00 |
1 000,00 |
100% |
6 |
2 010 |
2 013 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
lezárt |
4.2. |
A záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztésének előkészítése |
kiemelt |
5 - NIF Zrt. ill. a MÁV Zrt., és a NIF Zrt. konzorciuma |
0,82 |
0,07 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
3 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Egyéb |
|
lezárt |
4.3. |
A záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztésének kivitelezése (közúti és vasúti fejlesztések) |
kiemelt |
5 -NIF Zrt. |
29,38 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
4 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
utód |
4.4. |
Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése „B” előkészítés projektek |
automatikus |
5 - NIF Zrt., MÁV Zrt,. állami költségvetési szerv, helyi önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, 100%-os állami tulajdonú társaság |
1,00 |
2,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
na |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
|
utód |
4.5. |
Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése kiemelt projektek |
kiemelt |
5 - NIF Zrt. ; 100%-os állami tulajdonú társaságok; állami költségvetési szervek, helyi önkormányzatok |
0,00 |
3,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
na |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
|
|
1. |
Prioritás |
Tartalék (Mrd Ft) |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Prioritás |
Összesen: |
36,19 |
9,43 |
2,88 |
1,60 |
0,00 |
1 000,00 |
100% |
13 |
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok |
A városok elérhetőségének és átjárhatóságának javítása, a városi közlekedés zsúfoltságának enyhítése, a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében jelentős fejlesztésekre kerül sor Budapesten, a vidéki nagyvárosokban és agglomerációikban. A fejlesztésekkel a közösségi közlekedés igénybevétele ösztönözhető, ami az előbbiek mellett a városi környezetterhelést (levegő és zajszennyezés) is csökkenti. Cél az egyéni közlekedéssel szemben valódi alternatívát nyújtó, gazdasági és környezeti szempontból fenntartható közösségi közlekedés megteremtése. 2011-13-ban nagyobb szerepet kap a városi kerékpárút-építés, mely alapot teremt a kerékpárút-hálózat fejlesztéseinek, valamint a budapesti gyalogos híd építésének előkészítése, az e-ticket szolgáltatás fejlesztése, és a közlekedés biztonság javítása. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Épített metróhálózat hossza |
km |
output |
0 (31,7) |
7,30 |
Épített budapesti városi kötöttpályás hálózat hossza (metró nélkül) |
km |
output |
0 (154,1) |
8,30 |
Épített budapesti elővárosi kötöttpályás hálózat hossza (2. vágány) |
km |
output |
0 (914,5) |
15,30 |
Korszerűsített budapesti városi kötöttpályás hálózat hossza (metró nélkül) |
km |
output |
0 (35) |
11,10 |
Korszerűsített budapesti elővárosi kötöttpályás hálózat hossza |
km |
output |
0 (254) |
38,70 |
Épített vidéki városi kötöttpályás hálózat hossza |
km |
output |
0 (41,7) |
11,50 |
Korszerűsített vidéki városi kötöttpályás hálózat hossza |
km |
output |
0 (6,0) |
27,90 |
Megtakarított utazási idő a metró fejlesztett szakaszához kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő (forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva) |
ezer utasóra / év |
eredmény |
0,00 |
8 603,00 |
Megtakarított utazási idő a budapesti városi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő(forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva) |
ezer utasóra / év |
eredmény |
0,00 |
3 342,00 |
Megtakarított utazási idő a vidéki városi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő(forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva) |
ezer utasóra / év |
eredmény |
0,00 |
3 922,00 |
Megtakarított utazási idő az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni (forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva) |
ezer utasóra / év |
eredmény |
0,00 |
1 900,00 |
Megtakarított utazási idő a prioritás keretében létrehozott közlekedési infrastruktúrán összességében (az előző négy sor értékeit összegzi) |
ezer utasóra / év |
eredmény |
0,00 |
17 767,00 |
A budapesti 4-es metrót használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma |
ezer utas / nap |
eredmény |
0,00 |
360,00 |
A budapesti városi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma |
ezer utas / nap |
eredmény |
0,00 |
514,00 |
A budapesti elővárosi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma |
ezer utas / nap |
eredmény |
0,00 |
150,00 |
A vidéki városi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma |
ezer utas / nap |
eredmény |
0,00 |
255,00 |
A prioritás keretében létrehozott infrastruktúrát használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma (az előző négy sor értékeit összegzi) |
ezer utas / nap |
eredmény |
0,00 |
1 279,00 |
Üvegházhatású gáz (CO2, N2O, CH4) kibocsátás mértékének változása a prioritás hatására |
kt CO2e / év |
hatás |
0 (2 660) |
-85,00 |
Közlekedésből származó szálló por (PM10) kibocsátás mértékének változása a prioritás hatására Budapesten |
tonna / év |
hatás |
0 (1 000) |
-36,00 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
73,88 |
0,00 |
0,00 |
73,88 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon) |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
439,61 |
73,88 |
|
|
|
513,49 |
Konsrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
2007-2010 AT keret (Mrd Ft)* |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||
lezárt |
5.1. |
Budapesti 4-es (DBR) metró fejlesztése I. szakasz |
kiemelt |
5 - Budapest Főváros Önkormányzata |
210,74 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0% |
1 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
lezárt |
5.2. |
Városi kötöttpályás közlekedés fejlesztése |
kiemelt |
5 - Önkormányzat ill. Közl. Vállalat |
113,32 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0% |
6 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Kivitelezés Egyéb |
|
lezárt |
5.3. |
Projekt előkészítés |
egyfordulós |
5 - Önkormányzat, NIF Zrt. |
6,01 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
2 007 |
2 008 |
kkv beszállító |
Tervezés Építés előkészítés Egyéb |
|
utód |
5.4. |
Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése „B” projekt előkészítés |
automatikus |
5 -NIF Zrt., MÁV Zrt,. GySEV Zrt., állami költségvetési szerv, önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaságok, közlekedési szövetségek, 100%-os állami tulajdonú társaság |
42,77 |
17,06 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány Tervezés és engedélyeztetés Kiviteli terv elkészítése Építés előkészítés Területszerzés Egyéb |
|
utód |
5.5. |
Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése kiemelt projektek |
kiemelt |
5 - önkormányzatok, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közlekedési vállalatok, önkormányzat és közlekedési vállalatának konzorciuma, NIF Zrt., MÁV Zrt. |
66,77 |
56,82 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
2 009 |
2 013 |
kkv beszállító |
Kivitelezés Projektmenedzsment Eszközbeszerzések Egyéb 5.4. konstrukció támogatható tevékenységei |
|
|
1. |
Prioritás |
Tartalék (Mrd Ft) |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Prioritás |
Összesen: |
439,61 |
73,88 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
27 |
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma |
Az alapokból lehetőség nyílik az OP-k előkészítési, menedzsment, monitoring, értékelési, tájékoztatási és ellenőrzési tevékenységeinek finanszírozására. A lehatárolás értelmében a központi intézmények kapacitásának biztosítása a VOP-ból, míg a KSZ-ek kapacitásának biztosítása, a MB-kel kapcsolatban felmerülő ktg-ek, az OP szintű komm. tevékenységek, éves megvalósítási jelentések, OP végrehajtását érintő tanulmányok és elemzések a KözOP TA prioritás keretéből finanszírozható. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Támogatott projektek megvalósulásának aránya [az eldöntött (pozitív támogatási döntés) fejlesztések és a ténylegesen (lezárt projektekben) megvalósított fejlesztések aránya] |
% |
eredmény |
67,00 |
100,00 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft) |
||||
2011 |
2012 |
2013 |
|
Összesen |
2,236 |
2,236 |
2,236 |
|
6,708 |
Indikatív forrásallokáció (Mrd Ft) |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
14,502 |
2,236 |
2,236 |
2,236 |
4,890 |
26,100 |
Konsrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezménye- |
Jelenleg pályázattal lekötött keret -2011-13 tervezett köt.váll. (Mrd Ft) |
Lezárult TA projektek maradvány értéke + folyamatban lévő projektek kerete (MrdFt) |
Keret KMR része (Mrd Ft) (HEP és KÖZIG IH) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció tervezett zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
|||||||||||||
n.r. |
6.1.1. |
KSZ finanszírozása |
Kiemelt projekt |
KSZ-ek és IH |
13,816 |
2,121 |
2,121 |
2,121 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
n.r. |
2013. IV. név |
kkv beszállítása |
Az OP technikai-adminisztratív lebonyolítása |
vannak futó projektek |
n.r. |
6.2.1. |
MB működtetése |
Kiemelt projekt |
IH |
0,008 |
0,015 |
0,015 |
0,015 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
n.r. |
2010. IV. név |
kkv beszállítása |
OP MB ülések megrendezése |
vannak futó projektek |
n.r. |
6.2.2. |
IH szakértői támogatása |
Kiemelt projekt |
IH |
0,678 |
0,100 |
0,100 |
0,100 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
n.r. |
2010. IV. név |
kkv beszállítása |
Éves megvalósítási jelentések készítése, tanulmányok, elemzések, értékelések készítése, szakértői tanácsadás, szakmai rendezvények megvalósítása, szakmai anyagok fordítása, tolmácsolás |
vannak futó projektek |
n.r. |
|
Prioritás |
Összesen: |
14,502 |
2,236 |
2,236 |
2,236 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
100% |
0 |
n.r. |
|
kkv beszállítása |
|
|
|
A határozatot a Kormány 1015/2012. (I. 26.) Korm. határozat 2. pontjával visszavonta 2012. január 26. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
