• Tartalom

1011/2011. (I. 19.) Korm. határozat

1011/2011. (I. 19.) Korm. határozat

a Közlekedés Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról1

2011.01.19.

A Kormány jóváhagyja a Közlekedés Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint.

1. melléklet az 1011/2011. (I. 19.) Korm. határozathoz


A Közlekedés Operatív Program 2011-13-as
akcióterve
2010. december
I. Prioritás bemutatása: 1.Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok

A prioritás keretében történ. útfejlesztések legfontosabb célja a biztonságos elérhetőség javítása, a globális és regionális versenyképesség növelése, illetve a társadalmi-gazdasági és a területi kohézió erősítése. Az ország nemzetközi elérhetőségének javításában elsődleges szempont az Európai Unió országai közötti kapcsolatot szorosabbá fűző TEN folyosók közúti elemeinek fejlesztése, a gyorsforgalmi utak hálózatának kiépítése. 2011-13-ban a KÖZOP fejlesztések nagyobb hangsúlyt fektetnek a határon átnyúló illetve határok közötti úthálózat fejlesztésére, beleértve a TEN útvonalakra ráhordó alsóbb rend. utak komplex kapcsolódásának fejlesztését. További célként jelenik meg a balesetek számának csökkentése.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mérték-egysége

Indikátor típusa

Bázisérték 2007

Célérték

2015

Épített TEN-T gyorsforgalmi utak hossza

km

output

0 (952,2)

216,90

A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése (szgk.)

perc

eredmény

0 (1 478)

98,00

A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése (tgk.)

perc

eredmény

1 (1 972)

67,00


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

44,23

0,00

0,00

44,23

Tartalék: nincs
Tervezett KA arány (%): 100%
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

295,24

44,23

 

 

 

339,47


II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsruk-
ció státusza (új vs. utód)

Konstruk-
ció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezményezettek köre

2007-2010 AT keret (Mrd Ft)*

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támoga-
tan dó projektek tervezett száma

Konstrukció indítása (év/negyed-
fél év)

Konstruk-
ció zárása (év/(negyed-fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/-
kkv beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

lezárt

1.1.

TEN-T gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése

kiemelt

5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

160,27

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

2

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

utód

1.4.

Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása „A” Projekt előkészítés

automatikus

5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

43,22

24,37

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

4

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

utód

1.5.

Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása kiemelt projektek

kiemelt

5 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

91,75

19,86

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

4

2 009

2 013

kkv beszállító

Kivitelezés

Projektmenedzsment

Egyéb

1.4. konstrukció támogatható tevékenységei

 

1.

Prioritás

Tartalék (Mrd Ft)

 

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Prioritás

Összesen:

295,24

44,23

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

10

 

 

 

 


* Tartalmazza a tényleges kötelezettségvállalást és a még felhasználható szabad keretet

I. Prioritás bemutatása: 2. Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok

A vasúti törzshálózaton belüli fejlesztések elsősorban a TEN-T hálózathoz tartozó szakaszokra koncentrálnak, melyeket komplex módon, a kapcsolódó informatikai, telematikai, biztonsági fejlesztések egészítenek ki. A vasúti fejlesztések célja olyan működő- és versenyképes vasúti közlekedés megteremtése, amely az alapvető utazási igényeket (sebesség, gyakoriság, pontosság, utazási komfort, biztonság) európai színvonalon képes kiszolgálni. További cél a villamosított vonalak hosszának és arányának növelése, és ennek eredményeképpen az elérhetőség javulása. 2011-13-ban fókuszban áll a meglévő vasúti állomásépület (felvételi épület) fejlesztése, szolgáltatás színvonalának növelése. A prioritás egyik legfőbb eleme a vízi közlekedés fejlesztése, mely Magyarországon a dunai vízi út fejlesztését szolgálja. Az eredeti OP célkitűzés alapján a Dunán mint TEN-T vonalon, biztosítani kell a 2,5 m merülés. hajók közlekedését, azonban a projekt előkészítése jelenleg még folyamatban van. Amennyiben nem lehetséges a projekt beadása a 2007-13 időszakban, feltehetőleg áthúzódik a következő programozási periódusra, ami mintegy 20 Mrd Ft felszabadulás 2011-13-as keretéből.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mértékegysége

Indikátor típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Kétvágányúsított TEN-T vasúti hálózat hossza

km

output

0 (1 093)

52,00

225 kN tengelyterhelésre (min. 120 km/h mellett) fejlesztett TEN-T vasútvonalak hossza

km

output

0 (429)

456,00

A teljes TEN-T hálózat összegzett utazási idejének csökkenése a nemzetközi expressz vonatok menetrendjei szerint

perc

eredmény

0 (2 444)

98,00

Növekedés a magyar vasúti hálózaton

millió árutonna-km / év

hatás

0 (10 137)

1 863,00


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

81,67

0,00

0,00

81,67

Tartalék: nincs
Tervezett KA arány (%): 100%
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

485,28

81,67

 

 

 

566,95


II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsruk-
ció státusza (új vs. utód)

Konstruk-
ció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezményezettek köre

2007-2010 AT keret (Mrd Ft)*

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatan-
dó projektek tervezett száma

Konstrukció indítása (év/negyed-fél év)

Konstrukció zárása (év/(negyed-

fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezménye-
zett/kkv beszállító/
nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

lezárt

2.1.

Vasúthálózat fejlesztése

kiemelt

5-GySEV Zrt., MÁV Zrt., NIF Zrt.

364,80

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

5

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

lezárt

2.2.

Vasúti projekt előkészítés

egyfordulós

5-GySEV Zrt., MÁV Zrt., NIF Zrt.

5,77

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

5

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Egyéb

 

utód

2.4.

Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása „B” projekt előkészítés

automatikus

5 - NIF Zrt., MÁV Zrt,. GySEV Zrt., állami költségvetési szerv, önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaságok, közlekedési szövetségek, 100%-os állami tulajdonú társaság

41,11

26,68

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

max 10

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

 

utód

2.5.

Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása kiemelt projektek

kiemelt

5 - GySEV Zrt.,

MÁV Zrt.,

NIF Zrt.

73,60

54,99

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

max 5

2 009

2 013

kkv beszállító

Kivitelezés

Projektmenedzsment

Eszközbeszerzések

Egyéb

2.4. konstrukció támogatható tevékenységei

 

 

2.

Prioritás

Tartalék (Mrd Ft)

 

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Prioritás

Összesen:

485,28

81,67

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

10

 

 

 

 

 


* Tartalmazza a tényleges kötelezettségvállalást és a még felhasználható szabad keretet
I. Prioritás bemutatása: 3. Térségi elérhetőség javítása

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok

A régiók gazdaságilag és társadalmilag jelentős szerepet játszó nagyvárosainak TEN-T gyorsforgalmi úthálózatra csatlakoztató közúti kapcsolatainak fejlesztése a régiók egymás közötti és a gyorsforgalmi úthálózat elérhetőségét biztosító kapcsolatainak hatékonyabb kihasználása érdekében. A térségi elérhetőséget meghatározza a régió főútjainak kapacitása, műszaki állapota, ezért a100 kN tengelyterhelésre kiépített útszakaszokat képessé kell tenni a 115 kN terhelésű jármű-forgalom lebonyolítására. 2011-13-ban további célként jelenik meg a közúti balesetek számának csökkentése.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mérték-egysége

Indikátor típusa

Bázisérték

Célérték

2015

115 kN tengelyterhelésre újonnan épített főutak hossza (nem TEN-T gyorsforgalmi utakkal együtt)

km

output

0 (327,2)

354,60

115 kN tengelyterhelésre fejlesztett főutak hossza (nem TEN-T gyorsforgalmi utakkal együtt)

km

output

0 (736)

990,20

Az érintett főúthálózat burkolat-állapotának átlagos változása a nyomvályúk átlagos csökkenése következtében (Magyar Közút Kht. által rendszeresen értékelt nyomvályú adatok)

mm

output

0 (10)

-5,80

Megyei jogú városokat személygépkocsival 30 percen belül elérő munkaképes korú lakosság számának növekedése a bázis évi népességadatokra vetítve

ezer fő

eredmény

0 (2 313)

20,60

Megyei jogú városokat autóbusszal 30 percen belül elérő munkaképes korú lakosság számának növekedése a bázis évi népességadatokra vetítve

ezer fő

eredmény

0 (1 716)

23,10

A közúti közlekedési balesetek halálos áldozatai számának változása az érintett szakaszokon (3 év átlagában)

fő/év

eredmény

0 (155)

-25,78


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

 

2013

Összesen

95,44

0,00

 

0,00

95,44

Tartalék: 0 (Mrd Ft)
Tervezett ERFA arány (%): 100%
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

393,04

95,44

 

 

 

488,48


II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsrukció státusza (új vs. utód)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezményezettek köre

2007-2010 AT keret (Mrd Ft)*

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke

(%)

Támogatandó projektek tervezett száma

Konstrukció indítása (év/negyed-fél év)

Konstrukció zárása (év/
(negyed-fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/

kkv beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

 

lezárt

3.1.

Közút-hálózat fejlesztése

kiemelt

5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

162,95

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

52

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

utód

3.2.

Kerékpárút-hálózat fejlesztése

egyfordulós

5 - önkormányzatok és társulásai, központi költségvetési szervek

3,55

5,04

0,00

0,00

50,00

450,00

90%

35

2 007

2 013

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

lezárt

3.3.

közút-hálózat fejlesztés projekt előkészítés

egyfordulós

5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

10,54

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

25

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Egyéb

 

utód

3.4.

Térségi elérhetőség javítása „A” Projekt előkészítés

automatikus

5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

80,01

24,68

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

0

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

 

utód

3.5.

Térségi elérhetőség javítása Kiemelt projektek

kiemelt

5 - Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

135,99

65,72

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

0

2 009

2 013

kkv beszállító

Kivitelezés

Projektmenedzsment

Egyéb

3.4. konstrukció támogatható tevékenységei

 

 

1.

Prioritás

Tartalék (Mrd Ft)

 

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Prioritás

Összesen:

393,04

95,44

0,00

0,00

0,00

450,00

100%

112

 

 

 

 

 


* Tartalmazza a tényleges kötelezettségvállalást és a még felhasználható szabad keretet


I. Prioritás bemutatása: 4. Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok

A prioritás célja az országos és regionális közlekedés intermodalitásának fokozása, az intelligens közlekedés-szervezés infrastruktúrájának megteremtése, és ennek révén a gazdaságos és - ahol lehet - környezetbarát elérhetőség javítása. A prioritásban megvalósuló fejlesztések elősegítik a közlekedési módok közötti váltást, logisztikai központok jobb bekapcsolása a fő közlekedési (közút, vasút, légi és vízi közlekedés) hálózatba. A fejlesztések jellege: összekötő/csatlakozó vasúti pályák, útcsatlakozások építése, fejlesztése, kikötői külső infrastruktúra-építés illetve fejlesztés.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mérték-egysége

Indikátor típusa

Bázisérték

Célérték

2015

KözOP által támogatott központokba beérkező árumennyiség növekedése

ezer tonna

eredmény

0 (12 500)

10 750,00

Intermodális áruforgalom növekedése a KözOP által támogatott központokban

ezer tonna

eredmény

0 (1 000)

2 600,00

A záhonyi térség vasúti áruforgalmának növekedése

ezer kocsi-rakomány (krk)

eredmény

0 (111)

104,00


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

 

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

9,43

2,88

1,60

13,91

Tartalék: 0 (Mrd Ft)
Tervezett KA arány (%): 100%
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

 

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon)

 

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

36,19

9,43

2,88

1,60

 

50,10


II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsrukció státusza (új vs. utód)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezményezettek köre

2007-2010 AT keret (Mrd Ft)*

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatandó projektek tervezett száma

Konstrukció indítása (év/negyed-fél év)

Konstrukció zárása (év/(negyed-fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

utód

4.1.

Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése

egyfordulós

5 - A Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező gazdasági társaságok, szövetkezetek, helyi önkormányzatok, helyi önkormányzatok társulásai, állami költségvetési szervek, valamint a felsoroltak konzorciumai.

4,99

4,36

2,88

1,60

0,00

1 000,00

100%

6

2 010

2 013

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

lezárt

4.2.

A záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztésének előkészítése

kiemelt

5 - NIF Zrt. ill. a MÁV Zrt., és a NIF Zrt. konzorciuma

0,82

0,07

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

3

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Egyéb

 

lezárt

4.3.

A záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztésének kivitelezése (közúti és vasúti fejlesztések)

kiemelt

5 -NIF Zrt.

29,38

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

4

2 007

2 008

kkv beszállító

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

utód

4.4.

Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése „B” előkészítés projektek

automatikus

5 - NIF Zrt., MÁV Zrt,. állami költségvetési szerv, helyi önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, 100%-os állami tulajdonú társaság

1,00

2,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

na

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

 

utód

4.5.

Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése kiemelt projektek

kiemelt

5 - NIF Zrt. ; 100%-os állami tulajdonú társaságok; állami költségvetési szervek, helyi önkormányzatok

0,00

3,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

na

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

 

 

1.

Prioritás

Tartalék (Mrd Ft)

 

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Prioritás

Összesen:

36,19

9,43

2,88

1,60

0,00

1 000,00

100%

13

 

 

 

 

 


* Tartalmazza a tényleges kötelezettségvállalást és a még felhasználható szabad keretet

I. Prioritás bemutatása: 5. Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma, 2011-13 fejlesztési irányok

A városok elérhetőségének és átjárhatóságának javítása, a városi közlekedés zsúfoltságának enyhítése, a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében jelentős fejlesztésekre kerül sor Budapesten, a vidéki nagyvárosokban és agglomerációikban. A fejlesztésekkel a közösségi közlekedés igénybevétele ösztönözhető, ami az előbbiek mellett a városi környezetterhelést (levegő és zajszennyezés) is csökkenti. Cél az egyéni közlekedéssel szemben valódi alternatívát nyújtó, gazdasági és környezeti szempontból fenntartható közösségi közlekedés megteremtése. 2011-13-ban nagyobb szerepet kap a városi kerékpárút-építés, mely alapot teremt a kerékpárút-hálózat fejlesztéseinek, valamint a budapesti gyalogos híd építésének előkészítése, az e-ticket szolgáltatás fejlesztése, és a közlekedés biztonság javítása.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mérték-egysége

Indikátor típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Épített metróhálózat hossza

km

output

0 (31,7)

7,30

Épített budapesti városi kötöttpályás hálózat hossza (metró nélkül)

km

output

0 (154,1)

8,30

Épített budapesti elővárosi kötöttpályás hálózat hossza (2. vágány)

km

output

0 (914,5)

15,30

Korszerűsített budapesti városi kötöttpályás hálózat hossza (metró nélkül)

km

output

0 (35)

11,10

Korszerűsített budapesti elővárosi kötöttpályás hálózat hossza

km

output

0 (254)

38,70

Épített vidéki városi kötöttpályás hálózat hossza

km

output

0 (41,7)

11,50

Korszerűsített vidéki városi kötöttpályás hálózat hossza

km

output

0 (6,0)

27,90

Megtakarított utazási idő a metró fejlesztett szakaszához kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő (forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva)

ezer utasóra / év

eredmény

0,00

8 603,00

Megtakarított utazási idő a budapesti városi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő(forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva)

ezer utasóra / év

eredmény

0,00

3 342,00

Megtakarított utazási idő a vidéki városi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni eljutási idő(forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva)

ezer utasóra / év

eredmény

0,00

3 922,00

Megtakarított utazási idő az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztett szakaszaihoz kapcsolódóan (kiinduló érték: 2006. év végi felszíni (forgalommal korrigálva), célérték: tervezett eljutási időből számítva)

ezer utasóra / év

eredmény

0,00

1 900,00

Megtakarított utazási idő a prioritás keretében létrehozott közlekedési infrastruktúrán összességében (az előző négy sor értékeit összegzi)

ezer utasóra / év

eredmény

0,00

17 767,00

A budapesti 4-es metrót használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma

ezer utas / nap

eredmény

0,00

360,00

A budapesti városi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma

ezer utas / nap

eredmény

0,00

514,00

A budapesti elővárosi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma

ezer utas / nap

eredmény

0,00

150,00

A vidéki városi kötöttpályás fejlesztéseket használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma

ezer utas / nap

eredmény

0,00

255,00

A prioritás keretében létrehozott infrastruktúrát használó és így jobb közlekedési lehetőségekkel kiszolgált utasok száma (az előző négy sor értékeit összegzi)

ezer utas / nap

eredmény

0,00

1 279,00

Üvegházhatású gáz (CO2, N2O, CH4) kibocsátás mértékének változása a prioritás hatására

kt CO2e / év

hatás

0 (2 660)

-85,00

Közlekedésből származó szálló por (PM10) kibocsátás mértékének változása a prioritás hatására Budapesten

tonna / év

hatás

0 (1 000)

-36,00


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

73,88

0,00

0,00

73,88

Tartalék: 0 (Mrd Ft)
Tervezet KA arány (%): 100%
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft, 2011-13-as évekre 280 HUF/EUR árfolyamon)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

439,61

73,88

 

 

 

513,49





II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsrukció státusza (új vs. utód)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezményezettek köre

2007-2010 AT keret (Mrd Ft)*

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatandó projektek tervezett száma

Konstrukció indítása (év/negyed-fél év)

Konstrukció zárása (év/(negyed-fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

lezárt

5.1.

Budapesti 4-es (DBR) metró fejlesztése I. szakasz

kiemelt

5 - Budapest Főváros Önkormányzata

210,74

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0%

1

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

lezárt

5.2.

Városi kötöttpályás közlekedés fejlesztése

kiemelt

5 - Önkormányzat ill. Közl. Vállalat

113,32

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0%

6

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Kivitelezés

Egyéb

 

lezárt

5.3.

Projekt előkészítés

egyfordulós

5 - Önkormányzat, NIF Zrt.

6,01

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

0

2 007

2 008

kkv beszállító

Tervezés

Építés előkészítés

Egyéb

 

utód

5.4.

Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése „B” projekt előkészítés

automatikus

5 -NIF Zrt., MÁV Zrt,. GySEV Zrt., állami költségvetési szerv, önkormányzatok, önkormányzatok társulásai, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaságok, közlekedési szövetségek, 100%-os állami tulajdonú társaság

42,77

17,06

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

10

2 009

2 013

kkv beszállító

Megalapozó tevékenységek és megvalósíthatósági tanulmány

Tervezés és engedélyeztetés

Kiviteli terv elkészítése

Építés előkészítés

Területszerzés

Egyéb

 

utód

5.5.

Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése kiemelt projektek

kiemelt

5 - önkormányzatok, többségi önkormányzati befolyás alatt álló közlekedési vállalatok, önkormányzat és közlekedési vállalatának konzorciuma, NIF Zrt., MÁV Zrt.

66,77

56,82

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

10

2 009

2 013

kkv beszállító

Kivitelezés

Projektmenedzsment

Eszközbeszerzések

Egyéb

5.4. konstrukció támogatható tevékenységei

 

 

1.

Prioritás

Tartalék (Mrd Ft)

 

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Prioritás

Összesen:

439,61

73,88

0,00

0,00

0,00

0,00

100%

27

 

 

 

 

 


* Tartalmazza a tényleges kötelezettségvállalást és a még felhasználható szabad keretet

I. Prioritás bemutatása: 6. Technikai Segítségnyújtás

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma

Az alapokból lehetőség nyílik az OP-k előkészítési, menedzsment, monitoring, értékelési, tájékoztatási és ellenőrzési tevékenységeinek finanszírozására. A lehatárolás értelmében a központi intézmények kapacitásának biztosítása a VOP-ból, míg a KSZ-ek kapacitásának biztosítása, a MB-kel kapcsolatban felmerülő ktg-ek, az OP szintű komm. tevékenységek, éves megvalósítási jelentések, OP végrehajtását érintő tanulmányok és elemzések a KözOP TA prioritás keretéből finanszírozható.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor mérték-egysége

Indikátor típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Támogatott projektek megvalósulásának aránya [az eldöntött (pozitív támogatási döntés) fejlesztések és a ténylegesen (lezárt projektekben) megvalósított fejlesztések aránya]

%

eredmény

67,00

100,00


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft)

2011

2012

2013

 

Összesen

2,236

2,236

2,236

 

6,708

Tervezett ESZA/ERFA arány (%):
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció

(Mrd Ft)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

14,502

2,236

2,236

2,236

4,890

26,100

II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013)

Konsrukció státusza (új vs. utód)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Projekt kiválasztás eljárása

Kedvezménye-
zettek köre

Jelenleg pályázattal lekötött keret -2011-13 tervezett köt.váll. (Mrd Ft)

Lezárult TA projektek maradvány értéke + folyamatban lévő projektek kerete (MrdFt)

Keret KMR része (Mrd Ft) (HEP és KÖZIG IH)

Támogatás összege (MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatandó projektek tervezett száma

Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-fél év)

Konstrukció tervezett zárása (év/(negyed-fél év)

Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

n.r.

6.1.1.

KSZ finanszírozása

Kiemelt projekt

KSZ-ek és IH

13,816

2,121

2,121

2,121

0,00

0,00

0,00

100%

0

n.r.

2013. IV. név

kkv beszállítása

Az OP technikai-adminisztratív lebonyolítása

vannak futó projektek

n.r.

6.2.1.

MB működtetése

Kiemelt projekt

IH

0,008

0,015

0,015

0,015

0,00

0,00

0,00

100%

0

n.r.

2010. IV. név

kkv beszállítása

OP MB ülések megrendezése

vannak futó projektek

n.r.

6.2.2.

IH szakértői támogatása

Kiemelt projekt

IH

0,678

0,100

0,100

0,100

0,00

0,00

0,00

100%

0

n.r.

2010. IV. név

kkv beszállítása

Éves megvalósítási jelentések készítése, tanulmányok, elemzések, értékelések készítése, szakértői tanácsadás, szakmai rendezvények megvalósítása, szakmai anyagok fordítása, tolmácsolás

vannak futó projektek

n.r.

 

Prioritás

Összesen:

14,502

2,236

2,236

2,236

0,00

0,00

0,00

100%

0

n.r.

 

kkv beszállítása

 

 

1

A határozatot a Kormány 1015/2012. (I. 26.) Korm. határozat 2. pontjával visszavonta 2012. január 26. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére