1013/2011. (I. 19.) Korm. határozat
1013/2011. (I. 19.) Korm. határozat
a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról1
1. melléklet a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról szóló 1013/2011. (I. 19.) Korm. határozathoz2
Prioritás rövid tartalma |
A foglalkoztathatóság javítása azt jelenti, hogy az emberek tudását, készségeit fejleszteni kell annak érdekében, hogy alkalmassá váljanak a foglalkoztatásra, ösztönözni és segíteni kell az álláskeresést, a munkaerőpiacra való belépést vagy visszatérést. Ez a prioritás azokat a szolgáltatásokat és programokat (aktív foglalkoztatáspolitikai intézkedéseket) támogatja, amelyek célja a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztathatóságának javítása olyan programokon keresztül, amelyek igazodnak az egyes munkavállalói csoportok sajátos helyzetéhez, speciális szükségleteihez, az egyéni képességekhez, készségekhez és a helyi munkaerő-piaci sajátosságokhoz és gazdasági lehetőségekhez. |
Indikátor megnevezése |
Indikátor |
Indikátor |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Az 1. prioritás keretében támogatott aktív |
fő |
Output |
0 |
160.000 fő(ebből KMR 22. 000 fő) |
Az 1. prioritás keretében támogatott |
fő |
Output |
0 |
65.000 fő (KMR nélkül) |
„Új kezdet” kombinált indikátora 25 év alattiak |
% |
eredmény |
24,60% |
19% |
Új kezdet” kombinált indikátora 25 év felettiek |
% |
eredmény |
18,50% |
15% |
Az 1. prioritás keretében támogatott |
% |
hatás |
0 |
28,50% |
Az 1. prioritás keretében támogatott képzéseket |
fő |
eredmény |
0 |
50.000 fő (KMR nélkül) |
Indikatív forrásallokáció |
|
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
13,49 |
0,89 |
0,00 |
14,38 |
KMR |
88,62 |
11,76 |
3,50 |
103,88 |
KONV |
102,11 |
12,65 |
3,50 |
118,26 |
Összesen |
Indikatív forrásallokáció |
|
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
|
19,41 |
5,89 |
8,49 |
0,00 |
0,00 |
33,79 |
KMR |
103,27 |
66,00 |
34,38 |
3,50 |
0,00 |
207,15 |
KONV |
122,68 |
71,89 |
42,87 |
3,50 |
0,00 |
240,94 |
Összesen |
Konsrukció |
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Projekt |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes támogatási |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Keret KMR+KONV |
Átjárhat- |
Támogatás összege |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-félév) |
Konstrukci ó tervezett zárása (év/(negyed-félév) |
Konstrukció kkv |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
||||||
2011 |
2011 |
2012 |
2012 |
2013 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||||
utód |
1.1.1. |
Megváltozott |
kiemelt |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
5,80 |
16,10 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
21,70 |
0,0% |
0,00 |
21 700 |
100% |
1 |
2011. III. né |
2015. III. né |
részben kkv kedvezményezett |
Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott |
Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók |
utód |
1.1.2. |
A hátrányos helyzetűek |
kiemelt |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
0,00 |
60,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
60,00 |
0,0% |
0,00 |
60 000 |
100% |
1 |
2011. I. né |
2015. II. félév |
részben kkv kedvezményezett |
Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott |
Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók |
utód |
1.1.4. |
Munkaerő-piaci program a |
kiemelt |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
5,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5,00 |
0,0% |
0,00 |
5 000 |
100% |
1 |
2011. I. né |
2014. II. félév |
részben kkv kedvezményezett |
Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott |
Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók |
utód |
1.2.1. |
Hátrányos helyzetűek |
kiemelt |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
2,00 |
6,52 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
8,52 |
0,0% |
0,00 |
8 520 |
100% |
1 |
2011. |
2015. III. né |
részben kkv kedvezményezett |
START+ és START Extra járulékkedvezmények |
Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók |
utód |
1.3.1. |
Az Állami Foglalkoztatási |
kiemelt |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,89 |
6,11 |
0,00 |
0,00 |
7,00 |
0,0% |
0,00 |
7 000 |
100% |
1 |
2011. IV |
2015. III. né |
nincs kkv |
Az egyablakos rendszer kialakítása, A |
|
új |
1.4.1. |
Közösségi feladatokhoz |
egyfordulós |
non-profit szervezet államháztartáson kívül |
0,00 |
0,49 |
1,00 |
0,00 |
1,50 |
0,00 |
1,50 |
4,49 |
10,0% |
0,00 |
75,00 |
100% |
20-200 |
2011. |
2015. III. né |
nincs kkv |
Hátrányos helyzetű álláskeresők foglalkoztatása, |
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit |
utód |
1.4.3. |
Innovatív, kísérleti |
közvetett támogatás |
non-profit szervezet államháztartáson kívül |
0,00 |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
0,00 |
4,00 |
25,0% |
0,00 |
200,00 |
100% |
20-50 |
2011. |
2015. III. né |
kkv lehet kedvezményezett |
Innovatív foglalkoztatási programok kidolgozása és |
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit |
új |
1.4.5. |
Versenyképességi |
közvetett |
non-profit szervezet államháztartáson kívül |
0,00 |
0,40 |
1,00 |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
1,00 |
3,40 |
0,0% |
0,00 |
200,00 |
100% |
10–25 |
2011. |
2015. III. né |
kkv kedvezményezett |
Versenyképességi szerződésekhez kapcsolódó |
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit |
új |
1.4.6. |
Tranzitfoglalkoztatás az |
közvetett támogatás |
non-profit szervezet államháztartáson kívül, kkv |
0,00 |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
1,15 |
0,00 |
1,00 |
4,15 |
25,0% |
0,00 |
150,00 |
100% |
20–60 |
2011. |
2015. III. né |
részben kkv kedvezményezett |
Hátrányos helyzetű álláskeresők foglalkoztatása és |
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit |
|
|
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
13,49 |
88,62 |
0,89 |
11,76 |
0,00 |
3,50 |
118,26 |
0,0% |
0,00 |
|
100% |
- |
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma |
A gazdaság és a munkaerőpiac változása folyamatos alkalmazkodást kíván meg, melynek legfontosabb eszköze a |
Indikátor megnevezése |
Indikátor |
Indikátor |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Azoknak a munkavállalási korú (15-64 éves) személyeknek a száma, akik a prioritás keretében finanszírozott képzésben részt vesznek |
fő |
output |
0 |
300 000 |
Azoknak a személyeknek a száma, akik a prioritás keretében támogatott kulcskompetencia-fejlesztést szolgáló képzésben részt vesznek |
fő |
output |
0 |
120 000 |
A prioritás keretében támogatott képzésben érintett vállalatok száma |
db |
output |
0 |
1 500 |
Azoknak a munkavállalási korú (15-64 éves) személyeknek a száma, akik a prioritás keretében finanszírozott képzést sikeresen befejezik (záróvizsgát teljesítenek, bizonyítványt szereznek) |
fő |
eredmény |
0 |
249 000 |
Azoknak a személyeknek a száma, akik sikeresen befejezik a prioritás keretében támogatott kulcskompetencia-fejlesztést szolgáló képzést |
fő |
eredmény |
0 |
102 000 |
Azon intézmények száma, melyek a 2. prioritásban fejlesztett oktatási programokat felhasználják |
db |
eredmény |
0 |
1 000 |
Indikatív forrásallokáció |
|
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
5,30 |
0,00 |
0,00 |
5,30 |
KMR |
55,17 |
25,30 |
24,00 |
104,47 |
KONV |
60,47 |
25,30 |
24,00 |
109,77 |
Összesen |
Indikatív forrásallokáció |
|
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
|
24,40 |
5,30 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
29,70 |
KMR |
69,36 |
55,17 |
25,30 |
24,00 |
0,00 |
173,83 |
KONV |
93,76 |
60,47 |
25,30 |
24,00 |
0,00 |
203,53 |
Összesen |
Konsrukció |
Konstrukció |
Konstrukció neve |
Projekt |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt) |
Keret KMR+KONV |
Átjárhat |
Támogatás összege |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-félév |
Konstrukci ó tervezett zárása (év/(negyed-félév) |
Konstrukció kkv |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
||||||
2011 |
2011 |
2012 |
2012 |
2013 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||||
új |
2.1.2. |
Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése |
kiemelt |
6- nonprofit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
0,00 |
9,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
9,00 |
3,0% |
0,00 |
9 000 |
100% |
1 |
2011/I. negyed |
2013/II. félév |
nincs KKV |
Idegen nyelvi és informatikai képzés, vizsga, projektmenedzsment, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomon követés, a képző intézmények és képzési programok szakmai és minőségellenőrzése. |
További döntések függvényében kerül kiválasztásra a kiemelt projekt gazdája, valamint az intézkedés keretében kifejleszthető lehet a képzési kártya a támogatott képzésekben részt vevő egyénekre. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során. |
utód |
2.1.3. |
Munkahelyi képzések támogatása |
automatikus és egyfordulós |
2 - mikrovállalkozás |
0,00 |
0,00 |
2,50 |
0,00 |
3,30 |
0,00 |
2,00 |
7,80 |
0,0% |
a) 0 b) 1 |
a) 5 b) 50 |
100% |
a) 8001500 b) 50-100 |
2011/I. negyed |
2013/II. félév |
KKV kedvezményezett |
Szakmai és idegen nyelvi képzés, informatikai képzés, vállalkozás működésével kapcsolatos képzés, munka- és egészségvédelemmel kapcsolatos képzés, vizsga, b) komponens esetén projektmenedzsment is |
Az Új Széchenyi Terv keretében gazdaságfejlesztési projektekhez kapcsolódó képzési igényekre nyújtható támogatás. A non-profit vállalkozásokat beleértjük a célcsoportba mindenhol, ahol kkv-k a kedvezményezettek. A konstrukció tervezése során a kapcsolódó GOP-os konstrukciók is figyelembe vételre kerünek. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során. |
utód |
2.1.6. |
Újra tanulok |
kiemelt |
6 - nonprofit szervezet államháztartáson belül (FSZH és a munkaügyi központokból alkotott konzorcium) |
0,00 |
0,00 |
19,80 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
19,80 |
0,5% |
0,00 |
19 800 |
100% |
1 |
2011.II. né |
2013/II. félév |
nincs KKV |
Felzárkóztató képzés és általános iskolai bizonyítvány megszerzésére, hiányszakmákra vagy rész-szakképesítés megszerzésére irányuló szakmai képzés, vizsga, a közmunkaprogramokban való részvételhez kapcsolódó képzések, projektmenedzsment, mentorálás, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomon követés, képzőintézmények és a támogatott képzési programok szakmai és minőségellenőrzése, a célcsoportnak nyújtott pénzbeli támogatás. |
Tekintettel a folyamatban lévő TÁMOP audit eljárásra, a konstrukció indításának feltétele, hogy a szaktárca írásos kötelezettséget vállaljon arra, hogy nem-elszámolhatóság esetén a fejlesztés forrását az operatív programon kívüli forrás terhére biztosítja. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során. |
utód |
2.2.1. |
A szakképzés és a felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése |
kiemelt |
NSZFI, gazdasági kamarák |
0,00 |
1,11 |
3,56 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4,67 |
10,0% |
0,00 |
4 670 |
100% |
1 |
2011/I. negyedév |
2013/II. félév |
nincs KKV |
- Pályakövetési rendszer esetleges és országos hatókörű bevezetése - Tananyagfejlesztés teljes körűvé tétele valamennyi saját modulra - Mérés-értékelés kiterjesztése valamennyi OKJ-ben szereplő szakképesítésre - A szakmai tanárok, oktatók továbbképzése - A szakképesítések OKKR-be történő beépítésével kapcsolatos feladatok elvégzése - Képzési kereslet növelésére alkalmas eszközök-módszerek kifejlesztése, kidolgozása - A gazdasági kamaráknak a szakképzési törvényben meghatározott feladataikhoz szükséges fejlesztések - Igényfelmérés, projektmenedzsment, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomonkövetés |
A kiemelt projekt megvalósítója egy, az NSZFI vezetésével felálló konzorcium, melyben – a szakképzési törvény alapján elvégzett feladataiknak megfelelően – konzorciumi partnerként vesznek részt a gazdasági kamarák, az elvégzendő feladataiknak megfelelő, önálló költségvetéssel. Tekintettel a folyamatban lévő TÁMOP audit eljárásra, a konstrukció indításának feltétele, hogy a szaktárca írásos kötelezettséget vállaljon arra, hogy nem-elszámolhatóság esetén a fejlesztés forrását az operatív programon kívüli forrás terhére biztosítja. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során. |
utód |
2.2.4. |
Határon átnyúló együttműködés a szakképzés és a felnőttképzés területén |
egyfordulós pályázat |
Szakképző és felnőttképző intézmények |
0,00 |
0,00 |
0,90 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,90 |
10,0% |
10,00 |
50,00 |
100% |
15-30 |
2011.II. né |
2013/II. félév |
KKV is lehet kedvezményezett |
Magyarországon már létező felnőttképzési, szakképzési módszertan terjesztésére irányuló konferenciák, szemináriumok, szakmai műhelyek szervezése, felnőttképzési és szakképzési módszertan terjesztését szolgáló képzés, közös innovatív programfejlesztés, tudástranszfer, együttműködés a felnőttképzés irányítása (akkreditáció, minőségbiztosítás, munkaerő-piaci szolgáltatások) területén, holnapfejlesztés, webes felület létrehozása, a módszertan külföldi alkalmazásához nyújtott szakmai támogatás projekt végrehajtásával kapcsolatos tevékenységek |
A kedvezményezettek köréhez tartoznak 312-es KSH kóddal rendelkező központi költségvetési szervek is. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során. |
új |
2.3.4. |
5-ről a 6-ra |
automatikus adóvisszatérítés |
2 - mikrovállalkozás |
|
3,95 |
16,05 |
|
20,00 |
|
20,00 |
60,00 |
0,00 |
0,50 |
4,00 |
0,50 |
15 000 |
2011.I. |
2014. II. |
elvileg nyitott, gyakorlatilag 99% |
Foglalkoztatás (statisztikai létszámnövelés) |
Közös megvalósításban a GOP2-es prior-ral, 2012től adórendszerbe építve.A non-profit vállalkozásokat beleértjük a célcsoportba mindenhol, ahol kkv-k a kedvezményezettek. |
új |
2.4.5. |
A munka és a család |
a) közvetett támogatás b) egyfordulós pályázat |
2 - mikrovállalkozás |
0,00 |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
6,00 |
Gyermekfelügyelet |
0,00 |
100,00 |
100% |
50–100 |
2011. I. |
201,. IV. |
|
Nappali gyermekellátás fejlesztése: |
A non-profit vállalkozásokat beleértjük a |
utód |
2.6.2. |
Munkaerő-piaci |
közvetett támogatás |
7 - non-profit szervezet |
|
0,24 |
1,36 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1,50 |
10,0% |
5,00 |
20,00 |
100% |
120 |
2011. I.né |
201,. IV.né |
nincs KKV |
A közvetett támogatás kedvezményezettjei esetében támogatható |
A konstrukció elindításához elengedhetetlen a |
|
|
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
5,30 |
55,17 |
0,00 |
25,30 |
0,00 |
24,00 |
109,77 |
0,0% |
0,00 |
|
100% |
- |
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma |
A prioritás célja az OP eredményes és hatékony megvalósítása. A Technikai Segítségnyújtási keret az OP |
Indikátor megnevezése |
Indikátor |
Indikátor |
Bázisérték |
Célérték |
2015 |
||||
Támogatott új TA projektek megvalósulási aránya |
% |
eredmény |
0,00 |
100,00% |
Indikatív forrásallokáció |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
4,85 |
4,85 |
4,85 |
14,56 |
Indikatív forrásallokáció |
|||||
2007-2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014-2015 |
Összesen |
7,72 |
2,91 |
2,91 |
2,91 |
5,82 |
22,28 |
Konsrukció |
Konstrukció |
Konstrukció neve |
Projekt |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes támogatási |
Pályázatok, kiemelt projektek |
Keret KMR |
Támogatás |
Támogatás |
Támogatandó |
Konstrukció tervezett |
Konstrukció tervezett |
Konstrukció kkv |
Támogatható tevékenységek köre |
Megjegyzés |
|||
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
|||||||||||||
utód |
7.2.1 |
Az OP lebonyolításával kapcsolatos egyéb feladatok |
kiemelt (TA) |
non-profit szervezet államháztartáson belül |
0,00 |
4,85 |
4,85 |
4,85 |
1,86 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
2011 |
2015 |
kkv beszállító |
OP lebonyolításával kapcsolatos specifikus feladatok (OP MB ülések megrendezése, éves megvalósítási jelentések készítése, tanulmányok, elemzések, értékelések készítése, - szakértői tanácsadás, szakmai rendezvények megvalósítása, szakmai anyagok fodítása, tolmácsolás, humán kapacitás fejlesztés) |
|
|
7. |
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
4,85 |
4,85 |
4,85 |
1,86 |
0,00 |
0,00 |
100% |
10 |
|
|
|
|
|
A határozatot az 1172/2015. (III. 24.) Korm. határozat 4. pont a) pontja visszavonta 2015. március 25. napjával.
Az 1. melléklet az 1094/2011. (IV. 13.) Korm. határozat 1. pont b) alpontjával megállapított, az 1276/2011. (VIII. 10.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja, az 1277/2011. (VIII. 10.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja szerint módosított szöveg. Lásd még az 1246/2011. (VII. 18.) Korm. határozat 1. pontját.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás