• Tartalom

11/2011. (II. 18.) NFM utasítás

11/2011. (II. 18.) NFM utasítás

a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium TEN-T pályázatok fejezeti kezelésű előirányzata tervezésének és felhasználásának szabályairól1

2011.08.20.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 49. § (5) bekezdésének p) pontjára és 100/J. § (2) bekezdésére figyelemmel a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 1. számú melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet TEN-T pályázatok fejezeti kezelésű előirányzata tervezésének és felhasználásának eljárásrendjét – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom.

I. RÉSZ

Általános rendelkezések

1. § (1) A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 1. mellékletének XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezet TEN-T pályázatok fejezeti kezelésű előirányzata (a továbbiakban: előirányzat) tervezése és felhasználása során jelen utasítás rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az előirányzat kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használható fel.

(3) Az előirányzat cél szerinti, hatékony és szabályos felhasználásáért, kezelésének jelen utasításban meghatározott feladatai ellátásáért az előirányzat szakmai kezelője, az NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztálya (a továbbiakban: KIF), a szakmai felügyeletet gyakorló közlekedésért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: közlekedési helyettes államtitkár), az infrastruktúráért felelős államtitkár (a továbbiakban: infrastruktúra államtitkár), valamint az előirányzat működtetője felelős. Az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló miniszteri rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) az előirányzat kezelő szervének a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot (a továbbiakban: KKK) jelölte ki.

(4) Az előirányzattal való gazdálkodási feladatok ellátása során az előirányzat szakmai kezelője biztosítja a költséghatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.

(5) Az előirányzat feladatfinanszírozási körbe tartozik. Az előirányzat pénzügyi műveletei lebonyolítására a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) 10032000-00290737-50050000 számú NFM fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet.

(6) Az előirányzat cél szerinti felhasználását a közlekedési helyettes államtitkár ellenőrzi. Az előirányzat felhasználásának ellenőrzésére a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzési rendszer, a KKK belső ellenőrzése, az NFM belső ellenőrzése, illetve külső ellenőrző szervek ellenőrzései keretében kerül sor.

II. RÉSZ

Az előirányzat költségvetése tervezésének folyamata

2. § (1) A következő évre tervezett szakmai feladatokra a KIF készít javaslatot – a KKK közreműködésével – a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével.

(2)2 Az előzetes költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – az NFM Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) által meghatározott formában – az (1) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével, a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) részére.

(3) A költségvetési törvényjavaslathoz az előirányzatra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást, a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével a gazdasági helyettes államtitkár részére.

(4)3 A kincstári költségvetést (előzetes, végleges) a KKK közreműködésével, a KIF terjeszti elő az egyetértési joggal rendelkező KF-nek.

(5)4 A költségvetési törvény elfogadását követően az előirányzat részfeladatokra történő felosztására – a KKK közreműködésével – a KIF tesz javaslatot, amelyet a KF előzetes véleményezését követően az infrastruktúra államtitkár egyetértése és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagy jóvá. A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az infrastruktúra államtitkár – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosításhoz – az infrastruktúra államtitkár, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok kiadási előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a KKK és a KF előzetes véleményezését követően a KIF terjeszti az infrastruktúra államtitkár, illetve a fenti értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra.

(6)5 Az elemi költségvetést és a költségvetési alapokmányt, a KKK közreműködésével, a KIF előterjesztésére – a KF általi ellenőrzését és felülvizsgálatát követően – a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.

(7)6 A (4)–(6) bekezdés szerinti javaslatok jóváhagyásáról a KIF 5 napon belül írásban értesíti a KKK-t és a KF-et.

III. RÉSZ

Az előirányzat felhasználásával, működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése

3. § (1)7 Az előirányzat felhasználására és működtetésére vonatkozó szabályokra a KKK közreműködésével a KIF és a KF tesz javaslatot. A miniszteri rendelet és jelen miniszteri utasítás szakmai tervezetét a KF készíti el és véglegesíti – a KIF és a KKK közreműködésével – a vonatkozó jogszabályok és a belső szabályozások rendelkezéseinek megfelelően.

(2)8 Az előirányzatból a transzeurópai közlekedési hálózat projektjeihez juttatott TEN-T támogatás felhasználásáról szóló 150/2005. (VII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szerint kerül sor a támogatási szerződés megkötésére (kötelezettségvállalásra).

(3) A (2) bekezdés szerinti kötelezettségvállalás, szerződéskötés megtétele előtt a kötelezettségvállaló (a KIF vezetője) mint a TEN-T Végrehajtó Hatóság vezetője köteles

a) nettó 100 millió forint értékhatárig a közlekedési helyettes államtitkár,

b) nettó 500 millió forint értékhatárig az infrastruktúra államtitkár,

c) nettó 500 millió forint értékhatár felett a miniszter

jóváhagyását kérni. Minden nettó 10 millió forintot elérő, vagy azt meghaladó összegű kötelezettségvállaláshoz a gazdasági helyettes államtitkár egyetértése szükséges.

(4)9 A (2) és (3) bekezdés szerinti kötelezettségvállalásokat a KF ellenjegyzi.

(5) A KIF köteles a kötelezettségvállalás dokumentumait, valamint a teljesítésigazolást haladéktalanul továbbítani a KKK részére. A kifizetésekről a KKK gondoskodik. A jelen utasítás hatálybalépésekor meglévő kötelezettségvállalások esetén a teljesítés igazolására a KKK jogosult.

(6)10 A KKK az előirányzat működtetésével kapcsolatos további előírásokat Működtetési Szabályzatban rögzíti, amelynek – az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) és jelen utasítás vonatkozó rendelkezéseivel összhangban – tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét, az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, az irattárazásra és a belső ellenőrzésre vonatkozó részletes szabályokat. A Működtetési Szabályzatot a KKK készíti el, és a KKK főigazgatója hagyja jóvá tárgyév február 28-ig. A Működtetési Szabályzatot a KKK tájékoztatásul megküldi a KF és a KIF részére.

(7)11 A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről a KKK az 1. melléklet szerinti nyomtatványt köteles kitölteni 2 példányban. Az aláírásminta-nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a KF részére kell megküldeni a tárgyév március 31-ig. Az új kötelezettségvállalások – új finanszírozási alapokmány keretében kötött támogatási szerződés – tekintetében a kötelezettségvállalásra, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére és a teljesítésigazolásra jogosult, kijelölt személyekről a KIF az 1. melléklet szerinti nyomtatványt köteles kitölteni 3 példányban. Az aláírásminta-nyomtatvány 1 példányát a KIF őrzi meg, 1 példányát a KKK részére, 1 példányát pedig a KF részére kell megküldeni a tárgyév március 31-ig.

IV. RÉSZ

Az előirányzat felhasználása, kötelezettségvállalás

4. § (1) Az előirányzat terhére kötelezettség a jóváhagyott előirányzat mértékéig vállalható. Több év előirányzatait érintő (éven túli) kötelezettségvállalást a KIF önállóan vagy a KKK javaslata alapján kezdeményez, amelyet az infrastruktúra államtitkár és a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 12/A. §, 36/B. § és 100/D. §-ban foglalt rendelkezésekre, valamint az Ámr. 75. § (3) bekezdésében és a 95. §-ában rögzítettekre figyelemmel.

(2) A már jóváhagyott éven túli kötelezettségvállalás teljes összegének megváltoztatása nélkül az egyes projektek éves ütemezésének megváltoztatását és ehhez kapcsolódóan a részfeladatok közötti átcsoportosítást az infrastruktúra államtitkár engedélyezhet a 2. § (5) bekezdésben foglalt értékhatár figyelembevételével.

(3)12 Az előirányzat felhasználásának megkezdése előtt a KIF – a KKK bevonásával készített – előterjesztésére a közlekedési helyettes államtitkár a 2. melléklet szerint meghatározza az előirányzat által finanszírozott feladatnak a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 50. § (2) bekezdése szerinti követelményeit. A jóváhagyott dokumentumot a KIF legkésőbb február 28-ig megküldi a KF részére.

(4)13 A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KIF – a KKK bevonásával – az Ámr. 200. §-ában foglaltakra figyelemmel éves előirányzat-felhasználási tervet készít az utasítás 3. melléklete szerinti formában, amelyet a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével legkésőbb tárgyév január 6-áig megküld a KF részére.

(5)14 Az előirányzat várható alakulásáról a KKK havonta – tárgyhó 6. napjáig – a PM rendelet 60. §-a alapján a 3. melléklet szerinti tartalommal adatot szolgáltat a KF részére az államháztartásért felelős miniszter részére történő adatszolgáltatás teljesítése érdekében.

(6) Kötelezettségvállalásnak minősül minden olyan intézkedés, amely az előirányzatból finanszírozandó célok ellátásához szükséges előfeltételek biztosítása érdekében a támogatási, bevételi előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.

(7) A kötelezettségvállalás és az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán az Ámr. 72. §-ában meghatározott dokumentumokat kell érteni.

(8) A forrás rendelkezésre állása esetén a gazdasági eseményenként bruttó 100 000 Ft-ot el nem érő kifizetésekhez, valamint a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadásokhoz, továbbá ha a kötelezettség jogosultsági feltételeit, annak összegét vagy az összeg megállapításának módját, a felek valamennyi jogát és kötelezettségét jogszabály, nemzetközi szervezetben való tagsági viszony, illetve jogerős bírósági, hatósági döntés teljes körűen meghatározza [Ámr. 72. § (13) bekezdés] írásbeli kötelezettségvállalás nem szükséges. Ezeket a kötelezettségvállalásokat legkésőbb a benyújtott számla alapján kell nyilvántartásba venni. A gazdasági eseményenként bruttó 100 000 Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó kötelezettségvállalásra csak a kötelezettségvállalás ellenjegyzése után és csak írásban kerülhet sor.

(9)15 A fejezethez kijelölt költségvetési (fő)felügyelő az Áht. 46/A. § (6) bekezdés c) pontja alapján a kötelezettségvállalásra irányuló eljárásokat előzetesen véleményezi azzal, hogy az Ámr. 163. § (4) bekezdésében meghatározott mértéket elérő kötelezettségvállalások tekintetében kifogással élhet. A kötelezettségvállalás dokumentumának ellenjegyzése előtt legalább három munkanappal a költségvetési (fő)felügyelőt előzetesen, elektronikus úton a KF tájékoztatja. Az Ámr. 163. § (9) bekezdése alapján, amennyiben a költségvetési (fő)felügyelő három munkanapon belül nem nyilatkozik, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésére sor kerülhet. Ha a költségvetési (fő)felügyelő valamely intézkedés felfüggesztésére tesz javaslatot, annak indoklását három munkanapon belül eljuttatja a kijelölt szerv vezetőjének, aki továbbítja azt a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetőjének és az ellenjegyzésre jogosult személy részére.

(10) A kötelezettségvállalások speciális tartalmi követelménye, hogy a szerződésnek, megrendelésnek a felek megnevezésén és adatain, valamint az általuk az adott jogviszony lényegesnek minősített kérdésein túlmenően tartalmaznia kell:

a) a kötelezettségvállalás azonosító számát,

b) a fejezeti kezelésű előirányzat megnevezését,

c) a forrásévet/ éveket,

d) a szakmai, műszaki teljesítés mennyiségi és minőségi jellemzőinek meghatározását, határidejét,

e) a szakmai teljesítés igazolására jogosult személy megjelölését,

f) a pénzügyi teljesítés határidejét, figyelembe véve az Áht. 100/C. § (2), valamint az Ámr. 212. § (7) bekezdését,

g) az ellenszolgáltatás összegét, vagy a számlázás alapjául szolgáló egységárat, a kifizetés határidejét, a pénzügyi teljesítés devizanemét, módját és feltételeit részfeladatonkénti bontásban, a tárgyévet követő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettség esetében évenkénti ütemezésben,

h) a kiállításra kerülő számlára vonatkozóan azt, hogy a számla megjegyzés rovatában az érintett előirányzatot fel kell tüntetni, a vonatkozó ÁHT-számmal együtt,

i) az ellenjegyző nevét és keltezéssel ellátott aláírását.

(11) A KKK köteles a kötelezettségvállalások, a kötelezettségek, valamint a követelések analitikáját a Forrás SQL integrált gazdálkodási rendszerben vezetni.

V. RÉSZ

Az előirányzat felhasználásának speciális szabályai

5. § (1) Az előirányzat az Európai Unió TEN-T alapjából támogatott közlekedésfejlesztési projektek hazai önrészét – ideértve az Európai Unió felé el nem számolható költségeket, így például a le nem vonható áfát is – és európai uniós támogatását tartalmazza.

(2)16 A KF folyamatosan, de legkésőbb január 31-ig kiértesíti a KKK-t és a KIF-et a tárgyévi költségvetési előirányzat, a maradvány és az egyéb források összegéről.

(3) Az előirányzat finanszírozása finanszírozási alapokmány (PM rendelet 34. számú melléklet) alapján valósul meg. Az előirányzat finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatra részfeladatonként finanszírozási alapokmányt kell készíteni, és folyamatosan – de legkésőbb a feladat, részfeladat jóváhagyását követő 30 napon belül – a Kincstárhoz elektronikus formában be kell nyújtani. A tárgyévi finanszírozási igény esetén legkésőbb november 15-ig kell a finanszírozási alapokmányt a Kincstárnak benyújtani.

(4)17 A finanszírozási alapokmányt a KKK készíti el minden egyes részfeladatra. A finanszírozási alapokmány aláírója mint kötelezettségvállaló személy a bruttó 100 millió forint összegű tárgyévi előirányzatot el nem érő finanszírozási alapokmány esetén a közlekedési helyettes államtitkár, a bruttó 100 millió forint összegű tárgyévi előirányzatot elérő vagy azt meghaladó finanszírozási alapokmány esetében az infrastruktúra államtitkár. A finanszírozási alapokmányt ellen kell jegyezni. Az ellenjegyzésre a KF vezetője vagy az általa kijelölt vezető személy jogosult az Ámr. 74. § (2) bekezdésére, valamint 80. §-ának (1) és (2) bekezdéseire figyelemmel. A KKK az általa előkészített finanszírozási alapokmány leszignált példányát hivatalos levéllel, illetve elektronikus formában is megküldi a KF részére. A KF a finanszírozási alapokmányt az ellenőrzést és az ellenjegyzést követően 2 eredeti példányban 8 napon belül – a KIF útján – jóváhagyásra és aláírásra a közlekedési helyettes államtitkár, illetve az infrastruktúra államtitkár elé terjeszti.

(5)18 A finanszírozási alapokmányt – jóváhagyását és aláírását követően – a KF elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően 3 napon belül a KF az aláírt finanszírozási alapokmány 1 eredeti példányát – a Kincstári visszaigazolással – továbbítja a KKK-nak, 1 másolati példányt a KIF-nek, 1 eredeti példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. A Kincstár által feldolgozott finanszírozási alapokmányt a KF elektronikus úton továbbítja a KKK és a KIF részére. A KF a finanszírozási alapokmány Kincstár általi visszautasításáról is értesíti a KKK-t, a visszautasításról szóló tájékoztatás kézhezvételét követő 3 napon belül.

(6) Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.

(7) A PM rendelet 55. § (1) bekezdése értelmében a PM. rendelet 34. számú mellékletében meghatározott szerződés (kötelezettségvállalás) bejelentési adatlapot kitöltve (a továbbiakban: szerződésbejelentés) a kötelezettségvállalás létrejöttét követő 8 munkanapon belül kell megküldeni elektronikus úton a Kincstárnak.

(8)19 A szerződésbejelentést – beleértve annak módosítását is – a KKK készíti el, és a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül a leszignált példányt hivatalos levéllel, illetve elektronikus formában is megküldi a KF-nek. A KKK a szerződésbejelentéshez csatolja a Kincstárba benyújtandó szerződés egy eredeti példányát. A szerződésbejelentést a KF 3 munkanapon belül elektronikus formában, a szerződés hitelesített másolatát pedig papír alapon benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a KF a szerződésbejelentés 1 példányát a KKK-nak, 1 példányát a KIF-nek továbbítja, 1 példányt pedig megőriz saját nyilvántartásában. A Kincstár által feldolgozott szerződésbejelentést a KF elektronikus úton továbbítja a KKK és a KIF részére. A KF a szerződésbejelentés Kincstár általi visszautasításáról is értesíti a KKK-t, a visszautasításról szóló tájékoztatás kézhezvételét követő 3 napon belül.

(9) Az előirányzatot a 2. számú mellékletben és a finanszírozási alapokmányban jóváhagyottak szerint, az abban megjelölt célokra lehet felhasználni. Ettől csak a finanszírozási alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. A finanszírozási alapokmány előirányzati összegének, vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani a (4) és (5) bekezdésben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel, vagy az e célra biztosított elektronikus rendszeren keresztül lehet kezdeményezni.

(10) A kötelezettségvállalással terhelt 2010. évi előirányzat-maradványok – 2011. évben a megelőző évvel azonos tartalmú költségvetési sorra előirányzatosítva, a kötelezettségvállalás céljával megegyezően – az Ámr. 212. § (7) és (8) bekezdése alapján használhatóak fel.

(11)20 A KKK köteles a részfeladat pénzügyi lezárásáról 30 napon belül a KF-en keresztül a Kincstárt értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat pénzügyi lezárásáról a Kincstárt a KKK értesíti a KF-en keresztül a lezárástól számított 30 napon belül.

(12) Az előirányzat az Ámr. 7. számú melléklete szerint az összehangolás szabályai alá tartozik, így a KKK az Ámr. vonatkozó szabályai szerint köteles az azonos célú felhasználásra figyelemmel szükséges intézkedéseket megtenni.

VI. RÉSZ

Pénzügyi és számviteli feladatok ellátása, költségvetési beszámolás, ellenőrzés

6. § (1) A KKK felelős

a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek kifizetésre és átutalásra, amelyekkel összefüggésben a beérkező bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek a jogszabályi előírásoknak és a szerződésben, megrendelésben meghatározottaknak;

b) a jogszabályokban előírt költségvetésibeszámoló-készítési kötelezettség teljesítése kapcsán a teljesség, pontosság, valódiság érvényesítése érdekében, a gazdasági helyettes államtitkár által jóváhagyott rendszerben megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, az előirányzatot érintő intézkedések, szerződések, megrendelések, követelések nyilvántartásáért és archiválásáért;

c)21 a KF-fel együttműködve az előirányzat eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;

d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés előkészítéséért;

e)22 a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és a havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért, amelyhez a KF a Kincstár által küldött értesítőket (pl. számlakivonatok, részfeladat-finanszírozási felhasználási értesítők) a KKK részére biztosítja;

f) a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;

g) az előirányzattal kapcsolatos számviteli feladatok ellátásáért;

h) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért.

A KKK jelen bekezdésben felsorolt feladatait a KIF-fel együttműködve végzi.

(2)23 Az előirányzat féléves és éves költségvetési beszámolóit a KF felülvizsgálatát követően – a KIF egyetértésével – a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.

(3)24 Az előirányzattal kapcsolatos vezetői információs rendszerhez a havi kontrollingjelentés elkészítése a KKK feladata. Az előirányzat havi kontrollingjelentése és vezetői információs rendszere adattartalmát a KF előterjesztése alapján a gazdasági helyettes államtitkár határozza meg.

(4) Az előirányzat kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzat rendeltetésszerű és cél szerinti felhasználását – különös tekintettel a Korm. rendelet ellenőrzésre és szabálytalanság kezelésre vonatkozó szabályaira tekintettel – az NFM belső ellenőrzési egysége ellenőrzi. Az előirányzat belső ellenőrzését a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint kell lefolytatni.

(5) A KKK a külső ellenőrző szervek által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást a KIF és az NFM Ellenőrzési Főosztály egyidejű tájékoztatása mellett nyújt. A külső ellenőrző szervek által összeállított vizsgálati jelentéstervezeteket és az azokra adott észrevételeket a KKK tájékoztatásul megküldi az NFM Ellenőrzési Főosztálynak.

VII. RÉSZ

Záró rendelkezések

7. § (1) Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba és egyidejűleg hatályát veszti a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium TEN-T pályázatok és EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól szóló 7/2010. (II. 19.) KHEM utasítás.

(2) A korábbi évekről áthúzódó maradvánnyal, de 2011. évben eredeti előirányzattal nem rendelkező EU támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása előirányzat felhasználására és kezelésére a 7/2010. (II. 19.) KHEM utasítás rendelkezéseit továbbra is alkalmazni kell a jelen utasítás 2. § (5) bekezdésében, valamint 5. § (2)–(12) bekezdésében foglalt eltérésekkel.

(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet, a Korm. rendelet, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerint állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, a Korm. rendelet, a miniszteri rendelet, a PM rendelet, a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló miniszteri utasítás, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzata, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium gazdálkodásával kapcsolatos folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéséről szóló miniszteri utasítás rendelkezéseit, előírásait kell alkalmazni.

1. melléklet a 11/2011. (II. 18.) NFM utasításhoz


ALÁÍRÁSMINTA

AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE:

ÁHT: ⬜⬜⬜⬜⬜⬜

AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) NEVE:


1E01597_2

Kijelölő személy neve, beosztása:     

Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:

    

 

Kijelölő személy neve, beosztása:     

Aláírása vagy a kijelölés dokumentumának megnevezése:

    

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
Közreműködő szervezet neve

 

Neve

Aláírása

Szervezeti egysége/
Közreműködő szervezet neve

 

 

 

Kötelezettségvállalásra jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesítésigazolásra jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érvényesítésre jogosult(ak)**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalvány-
ellenjegyzésére jogosult(ak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utalványozásra jogosult(ak)***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy

** Az érvényesítést végző személy nem lehet azonos a szakmai teljesítést igazoló, a kötelezettségvállalásra, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésre jogosult személlyel.

*** Az utalványozó és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – nem lehet azonos személy.


Kijelölés időpontja: 2011.     hónap  nap

2. melléklet a 11/2011. (II. 18.) NFM utasításhoz


FELADATISMERTETŐ
a feladatfinanszírozási körbe sorolt előirányzatokra

1.1. A feladat megnevezése:

1.2. Fejezet száma és neve:

Ktsgv. cím: Alcím: Jogcímcsop.: Jogcím: Törvényi sor azonosítója (ÁHT)


2.1. A feladat célja:

2.2. A feladat részletes tartalma:



2.3. Kezdeti állapot:1.



2.4. Célállapot:




3. Megvalósítás időtartama (év, hó):   Megkezdés: ____ __   Befejezés: ____ __

4.1. A költségvetésben a feladatcsoportra jóváhagyott kiadás összesen (ezer Ft)

 

amelyből

támogatás (ezer Ft)

_________

 

bevétel (ezer Ft)

_________

 

a tárgyévi fejezeti előirányzatot módosító halmozott

 

tárgyévi bevételváltozás (ezer Ft)

_________

 

tárgyévi támogatásváltozás (ezer Ft)

_________

 

előző évek maradványa (ezer Ft)

_________

 

Tárgyévi módosított kiadási előirányzat összesen (ezer Ft)

_________


4.2. Megvalósítás tárgyévi ütemének kiemelt előirányzatonkénti bontása

Előirányzatcsoport

e.i.csop.
kiem. e.i.

Kiemelt előirányzat neve

(ezer Ft-ban)

Kiadási jogcím

Működési költségvetés

1

..................................................

_________

 

1

..................................................

_________

 

1

..................................................

_________

 

1

..................................................

_________

 

1

..................................................

_________

 

Előirányzatcsoport

e.i.csop.
kiem. e.i.

Kiemelt előirányzat neve

(ezer Ft-ban)

 

 

 

 

 

 

Felhalmozási költségvetés

2

..................................................

_________

 

2

........................................................

_________

 

2

........................................................

_________

Bevételi jogcím

 

0

1

költségvetési támogatás

_________

 

3

.................................

_________

 

3

.................................

_________

 

3

.................................

_________

 

3

.................................

_________



5. Forrásösszetétel éves ütemezésben:



6. Végrehajtásról készítendő időközi, illetve befejezéskori szakmai értékelés módja, tartalmi és formai követelményei:









Budapest, 2011. ............................. hó ......... nap


P. H.


…………………………………………………………
szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető
aláírása

3. melléklet a 11/2011. (II. 18.) NFM utasításhoz25

Fejezet neve: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Határidő: tárgyhó 6. napja


2011. évi várható kiadások és bevételek alakulása és előirányzat-felhasználási terv

millió forintban, egy tizedessel

Fejezeti kezelésű előirányzat száma,
megnevezése és ÁHT-T száma

I. negyedév

II. negyedév

III. negyedév

IV. negyedév

Éves
összesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

16- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

16- AHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

16- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

16- ÁHT-T:

Maradv.tartás

0,0

Kiadás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Folyó bevétel

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Támogatás

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Előző évi maradvány

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Többletforrás alakulása

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

Többletforrás alakulása kummuláltan

 

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 


Budapest, 2011. ……………… hónap …… nap

Készítette: ……………………………………………

 

Szakmai kezelő szervezető vezetője:

 

Költségvetési Főosztály vezetője:

1

Az utasítást a 15/2012. (VI. 8.) NFM utasítás 7. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. június 9. napjával. E hatályon kívül helyező utasítás 7. § (2) bekezdése alapján a kötelezettségvállalással terhelt 2011. évi előirányzat-maradvány – 2012. évben a megelőző évvel azonos tartalmú költségvetési sorra előirányzatosítva, a kötelezettségvállalás céljával megegyezően – az Ávr. 153. § (2) bekezdése alapján használható fel.

2

A 2. § (2) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

3

A 2. § (4) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

4

A 2. § (5) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

5

A 2. § (6) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

6

A 2. § (7) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

7

A 3. § (1) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

8

A 3. § (2) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 20. §-ával megállapított szöveg.

9

A 3. § (4) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

10

A 3. § (6) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

11

A 3. § (7) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 21. §-ával megállapított szöveg.

12

A 4. § (3) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

13

A 4. § (4) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

14

A 4. § (5) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

15

A 4. § (9) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

16

Az 5. § (2) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

17

Az 5. § (4) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

18

Az 5. § (5) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

19

Az 5. § (8) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

20

Az 5. § (11) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

21

A 6. § (1) bekezdés c) pontja a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

22

A 6. § (1) bekezdés e) pontja a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

23

A 6. § (2) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

24

A 6. § (3) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

1.

A kezdeti és célállapotot kell meghatározni úgy, hogy az a megvalósítás során folyamatosan mérhető, ellenőrizhető legyen.

25

A 3. melléklet a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 19. §-a szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére