1193/2011. (VI. 15.) Korm. határozat
1193/2011. (VI. 15.) Korm. határozat
az Államreform Operatív Program 2011–2013. időszakra szóló akciótervének elfogadásáról és a 2009–2010. évi akcióterv módosításáról1
A Kormány úgy dönt, hogy
1. az Államreform Operatív Program 2009–2010. évi akciótervéből törli az 1. melléklet szerinti konstrukciókat;
2. jóváhagyja az Államreform Operatív Program 2011–2013. időszakra szóló akciótervét a 2. melléklet szerint;
3. a 2. melléklet szerinti akcióterv végrehajtása során az egyes prioritási tengelyekben kizárólag a rendelkezésre álló szabad forrás mértékéig hirdethetők meg új konstrukciók.
1. melléklet az 1193/2011. (VI. 15.) Korm. határozathoz
|
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztási eljárás |
Kedvezményezettek köre |
Konstrukció támogatási kerete milliárd forintban |
|---|---|---|---|
|
1. prioritási tengely |
|||
|
Közpolitikai döntések eredményesebb megalapozása |
egyfordulós pályázat, kiemelt projekt, kiemelt projekt keret |
helyi önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások, Költségvetési Tanács Titkársága, MTA RKK, KIM |
1,63 |
|
Önkormányzati feladatok hatékonyabb ellátásának megalapozása |
kiemelt projekt keret |
önkormányzati érdekszövetségek, tudományos szervezetek |
0,40 |
|
Adminisztratív terhek csökkentése |
egyfordulós pályázat |
minisztériumok, központi és területi államigazgatási szervek |
0,40 |
|
Szervezeti teljesítmény növelése |
egyfordulós pályázat |
minisztériumok, államigazgatási szervek, alkotmányos szervek, rendvédelmi szervek |
1,70 |
|
Az önkormányzati közszolgáltatások szabályozásának, finanszírozásának és ellátásának modernizálása |
kiemelt projekt |
MTA Regionális Kutatások Központja |
0,33 |
|
Fejlesztéspolitikai tevékenység irányítási, intézményi és szabályozási rendszerének fejlesztése |
kiemelt projekt |
Promei Nonprofit Kft. |
0,33 |
|
2. prioritási tengely |
|||
|
Készségfejlesztés az önkormányzatoknál |
könnyített elbírálású támogatás |
helyi önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások |
2,00 |
|
Készségfejlesztés az államigazgatásban |
könnyített elbírálású támogatás |
központi és területi államigazgatási szervek |
1,50 |
|
Másoddiplomás képzésben részesülő köztisztviselők támogatása |
egyfordulós pályázat |
köztisztviselők, bírák, fegyveres testületek tagjai, ügyészek, rendvédelmi szervek tagjai |
0,20 |
|
Készségfejlesztés az igazságszolgáltatásban |
egyfordulós pályázat |
rendőrség, nemzetbiztonsági szervek, Legfőbb Ügyészség |
0,60 |
|
Esélytudatos utánpótlás-támogatási program indítása, és a szaknyelvi kompetenciák fejlesztése |
kiemelt projekt |
Kormányzati Személyügyi Központ (jelenleg: Nemzeti Közigazgatási Intézet) |
0,70 |
2. melléklet az 1193/2011. (VI. 15.) Korm. határozathoz
|
Prioritás rövid tartalma |
|---|
|
A prioritási tengely a közigazgatás három funkciója gyakorlásánál kíván javulást elérni: |
|
Indikátor megnevezése |
Indikátor mértékegysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
|---|---|---|---|---|
|
2015 |
||||
|
képzettek száma az 1. prioritási tengelyben |
fő |
|
0,00 |
3000 |
|
felülvizsgált jogszabályok száma |
db |
|
0,00 |
120 |
|
a Kormány által megtárgyalandó törvénytervezetekhez elkészített előzetes hatásvizsgálatok aránya az összes ilyen törvénytervezethez képest |
% |
|
8,00 |
70 |
|
a program eredményeként módosított jogszabályok száma |
db |
|
0,00 |
50 |
|
szervezetfejlesztési intézkedések által érintett közigazgatási szervek száma |
db |
|
0,00 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
|---|---|---|---|
|
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
7,51 |
3,81 |
0,00 |
11,32 |
|
Indikatív forrásallokáció |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
|
2007–2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014–2015 |
Összesen |
|
0,00 |
|
|
|
|
0,00 |
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1. prioritás |
|||||||||||||||||
|
Konstrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes támogatási igénnyel lekötött összeg (KEOP, KÖZOP előkészítési projektek esetében) (Mrd Ft) |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
Keret KMR része (Mrd Ft) (HEP és KÖZIG IH) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció tervezett zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
|
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||
|
új |
Állami jogérvényesítési eszközrendszer korszerűsítése |
könnyített elbírálású támogatás |
államigazgatási szervek |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,00 |
0,17 |
10 |
100 |
100,00 |
8 |
2011 II. félév |
2012 I. félév |
nincs kkv |
A konstrukció keretében két szinten valósulnak meg a projektek: egyrészt a módszertani megalapozást és szakmai koordinációt a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium látja el kiemelt projekt keretében, másrészt a gyakorlati megvalósítást normatív pályázat útján végzik az érintett államigazgatási szervek. A kiemelt projekt része általános állapotfelmérés, olyan általánosan alkalmazható protokoll létrehozása, amely segítségével az egyes igazgatási területeken a közigazgatás jogérvényesítő tevékenysége áttekinthető és elemezhető, továbbá azon innovatív megoldások kidolgozása, amelyek elszakadnak a puszta szankcionálástól és más motivációs eszközöket biztosítanak.A pályázat célja az egyes szakterületek szisztematikus áttekintése, elemzése a protokoll alapján, majd a konkrét területen alkalmazható megoldási javaslatok bevezetése, végül hatásuk előzetes felmérése. |
|
|
új |
Szakterületi szolgáltatási sztenderdek, e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
egyfordulós pályázat |
minisztériumok |
0,00 |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,17 |
10 |
40 |
100,00 |
8 |
2011 II. félév |
2012 II. félév |
kkv beszállító |
A minisztériumok által benyújtott és támogatást kapott pályázatok eredményeként a tárcák az általuk felügyelt szakterületeik vonatkozásában kidolgozzák a közigazgatási szolgáltatásokra és működésre vonatkozó elvárás- és normarendszereket. A sztenderdizálás kiterjed többek között az adott szakterületen releváns szolgáltatási szintekre, a közigazgatási tevékenységek költségeire, a munkakörökkel kapcsolatos elvárásokra és a munkakörökhöz kapcsolódó költségekre |
|
|
új |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítés koordinációja |
kiemelt projekt és könnyített elbírálású támogatás |
minisztériumok, államigazgatási szervek |
0,00 |
2,10 |
0,00 |
0,00 |
0,88 |
20,00 |
350,00 |
100,00 |
30 |
2011. I félév |
2011 II. félév |
kkv beszállító |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
|
|
új |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
0,08 |
0 |
100 |
100,00 |
1 |
2011. I félév |
2011 II. félév |
kkv beszállító |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végeleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
|
|
új |
Hatásvizsgálatok és stratégiák elkészítése |
könnyített elbírálású támogatás |
központi államigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,80 |
0,00 |
0,34 |
5 |
80 |
100,00 |
16,00 |
2011. II. félév |
2012 I. félév |
kkv beszállító |
A pályázat eredményeként minden minisztériumban több előterjesztés kapcsán érdemi hatásvizsgálatok születnek. Ezek segítségével kialakul az egységes módszertanra épülő hatásvizsgálati rendszer, valamint elterjednek a modern vizsgálati módszerek. A pályázat az ÁROP 2009-2010. évi akciótervében szereplő, a kormányzati jogszabály-előkészítési folyamat átalakítását célzó kiemelt projekt eredményeire épül. A pályázat keretében kötelezővé válik e-közigazgatási stratégiák kidolgozása is. |
|
|
új |
Közhiteles címregiszter kialakítása a konvergencia régiókban |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,80 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
800 |
100,00 |
1 |
2011 I. félév |
2011 II. félév |
kkv beszállító |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A jogalanyokhoz kapcsolódó nyilvántartásokban a címkezelés egységesítésével, a jogalanyok adatai etalon nyilvántartásainak kialakításával, valamint interoperabilitási keretrendszeren keresztüli lekérdezhetővé tételével a jelenleg redundáns közigazgatási nyilvántartások felszámolása. A redundáns nyilvántartások felszámolásával a különböző adatmódosítás bejelentési eljárások egyszerűsítése és egykapussá tétele, és ezzel mind az ügyfelek, mind a közigazgatás számára az ügyintézés hatékonyságának növelése. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatások széleskörű elérhetővé tétele által a hibás címek megadásából fakadó problémák megelőzése, visszaélések kiküszöbölése. A címregiszter által |
|
|
új |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,80 |
0,00 |
0,00 |
0,34 |
0 |
800 |
100,00 |
1 |
2011. I félév |
2011 II. félév |
kkv beszállító |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik |
|
|
új |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
2,10 |
0,00 |
0,00 |
0,88 |
0,00 |
1 670 |
100,00 |
1 |
2011. I félév |
2011 II. félév |
kkv beszállító |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. |
|
|
új |
Szervezeti teljesítmény növelése |
egyfordulós pályázat |
közigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,17 |
5 |
15 |
92-100% |
40 |
2012. I. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A projekt végrehajtása következtében az érintett szervek egységes és egymással összehasonlítható módszerekkel mérik a szervezetük teljesítményét. Ennek keretében bevezetésre kerülnek a napjainkban elterjedt teljesítmény-menedzsment eszközök, rendszerek strukturált, az adott közigazgatási szervre testreszabott változatai. Mindez a szervezeti működéstől nem függetlenül történik, hanem az adott esetben meglévő stratégiai célmeghatározási rendszerrel kompatibilis formában. Megvalósul olyan különböző mérési módszerekkel és mérőszámokkal a szervezeti hatékonyság és teljesítmény mérése, amelyek lehetővé teszik azok szervezeten belüli és szervezetek közötti összehasonlítását. A szervezeti teljesítmény-mérési rendszerek összhangba kerülnek az egyes szervezetek által alkalmazott egyéni teljesítménymérési mechanizmusokkal is. A működés eredményes megvalósulásához szükséges szereplők képzése is megtörténik. |
|
|
új |
Távmunka elterjesztése |
kiemelt projekt keret és pályázat |
közigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
0,13 |
8 |
100 |
100,00 |
20 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A közigazgatás esetében szükséges, költséghatékonysági szempontokat figyelembe véve, csökkenteni a munkavégzéssel kapcsolatos kiadásokat, amelyhez megfelelő eszköz a távmunka, mint rugalmas foglalkoztatási forma bevezetése egyes területeken. A távmunka különösen alkalmas a közigazgatásban dolgozó nők számára a szülési szabadságról való visszatérésre. A konstrukció keretében a kiemelt projekt célja az általános szabályok és eljárásrendek kidolgozása, míg a pályázat biztosítaná a pályázaton nyertes intézmények számára azok bevezetését és gyakorlati alkalmazását. |
|
|
új |
Minőségmenedzsment eszközök fejlesztése |
egyfordulós pályázat |
közigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,80 |
0,00 |
0,34 |
8 |
50 |
92-100% |
40 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A pályázaton nyertes közigazgatási szervek vállalják és konkrét projektek keretében elvégzik: - a minőségirányítási gondolkodásmód érvényesítését;- folyamatszemléletű megközelítés alkalmazásának elterjesztését;- közigazgatási innovációt ösztönző gyakorlatok bevezetését;- értékelési-visszacsatolási mechanizmusok rendszeres időközönként történő elvégzését,- szervezeti tudásmenedzsment eszközök implementálását. |
|
|
új |
Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
0,13 |
0 |
300 |
100,00 |
1 |
2011. II. félév |
2011. II. félév |
kkv beszállító |
Kialakul a díjak, illetékek folyamatok költségértékével összefüggő megállapítási rendszere. Emellett költség- és ráfordítási szempontok alapján megtörténik a folyamatok racionalizálása. A költségvetési tervezésben érvényesítésre kerül a tevékenységek „beárazása”, ezáltal életszerűbb lesz a tervezési rendszer. Létrejön a közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik. |
|
|
új |
Az alaptörvényből és a sarkalatos törvényekből adódó feladatok ellátása |
egyfordulós pályázat |
közigazgatási szervek |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
0,00 |
0,17 |
50 |
200 |
92-100% |
8 |
2011. II. félév |
2011. II. félév |
kkv beszállító |
A projekt keretében az új Alaptörvényből, valamint a sarkalatos törvényekből (pl. Ket.) adódó feladatok szervezetfejlesztési és folyamatszabályozási elemei kerülnek megvalósításra. |
|
|
új |
Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása |
egyfordulós pályázat |
közigazgatási szervek |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
0,00 |
0,08 |
10 |
40 |
92-100% |
8 |
2011. II. félév |
2011. II. félév |
kkv beszállító |
A projekt keretében megvalósul a különböző állami nyilvántartások és adatbázisok adatállományának tisztítása, aktualizálása, valamint a nyilvántartások migrációs feladatai. |
|
|
új |
Ágazati prioritásokat megvalósító kiemelt projekt keret |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,92 |
2,85 |
0,00 |
1,58 |
0 |
800 |
100% |
11 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A kiemelt projekt keretében megvalósítandó projektek: járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; állami jogérvényesítési eszközrendszer korszerűsítését célzó pályázati konstrukció koordinációja; ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; civil szervezetek működési környezetének javítása; közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása; a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; e-közigazgatási stratégiai irányítás megújítása a központi közigazgatásban; egyes eljárások automatizálása; pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása, továbbá önkormányzati feladatok felülvizsgálata. |
|
|
új |
Önkormányzatok új feladatainak ellátását támogató pályázat a konvergencia régióban |
egyfordulós pályázat |
önkormányzatok |
0,00 |
2,70 |
0,30 |
0,00 |
0,00 |
5 |
30 |
92-98% |
225 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A pályázat eredményeként a stratégiai tervezési módszerek használata elterjed az érintett önkormányzatoknál, amelyek alapján megalapozott települési-, intézményi és egyéb stratégiai dokumentumok készülnek. A rövid távra való gondolkodás helyett kialakul a közép- és hosszútávra történő „előregondolkozás intézménye”. A helyi jogszabályokhoz és egyéb intézkedésekhez is előzetes és utólagos hatásvizsgálatok készítése történik, amelynek eredményeképpen javul az állampolgári jogbiztonság érzete, valamint az adminisztrációs teher is csökken. Stratégiai monitoring és indikátorrendszerek kerülnek bevezetésre, amelyek következtében javul a végrehajtás minősége és eredményessége. Javul az önkormányzatok által ellátott közszolgáltatások megszervezésének hatékonysága,javul a közszolgáltatások minősége, erősödik a kistérségi társulás kereteiben megvalósuló együttműködés, javul a kistérségi társulások eredményessége a hátrányos helyzetűeket (különösen a romákat) érintő foglalkoztatási programokban, hatékonyabban történik az önkormányzati források felhasználása a helyi közigazgatási feladatok ésszerűbb és olcsóbb ellátásával. |
|
|
|
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
10,42 |
6,35 |
0,00 |
5,45 |
|
|
|
419 |
|
|
|
|
|
|
|
Prioritás rövid tartalma |
|---|
|
A közigazgatás rendelkezésére álló emberi erőforrás minőségének javítására irányuló beavatkozások két időhorizonton kívánnak hatni: hosszabb távon jelentkeznek a kultúraváltást segítő intézkedések hatásai. Rövid távon hármas eszköztárra kíván visszanyúlni a program: a vezetők vezetői képességeinek a korszerűsítésére; a teljesítményértékelés valódi tartalommal történő feltöltésére; továbbá a készségek fejlesztésére a közigazgatásban foglalkoztatottak körében. |
|
Indikátor megnevezése |
Indikátor mértékegysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
|---|---|---|---|---|
|
2015 |
||||
|
Képzettek száma a 2. prioritási tengelyben |
fő |
output |
0 |
8000 |
|
A nyílt pályáztatás eredményeként az államigazgatásban köztisztviselővé vált személyek aránya az adott évben újonnan felvettekhez viszonyítva |
% |
eredmény |
na. |
100 |
|
Munkakörelemzés útján átalakított munkakörök száma |
db |
output |
0 |
8000 |
|
Az egyéni teljesítmény-értékeléssel rendelkező köztisztviselők aránya |
% |
eredmény |
0 |
70 |
|
Köztisztviselői elkötelezettség mértéke az államigazgatásban |
|
hatás |
40 |
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
|---|---|---|---|
|
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
1,51 |
0,41 |
0,00 |
1,91 |
|
Indikatív forrásallokáció |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
|
2007–2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014–2015 |
Összesen |
|
0,00 |
|
|
|
|
0,00 |
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
2. prioritás |
||||||||||||||||||
|
Konsrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes támogatási igénnyel lekötött összeg (KEOP, KÖZOP előkészítési projektek esetében) (Mrd Ft) |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
Keret KMR része (Mrd Ft) (HEP és KÖZIG IH) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció tervezett zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
||||
|
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
|||||||||||||
|
új |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
0,00 |
0,13 |
0,00 |
300 |
100 |
1 |
2011. II. félév |
2012. I. félév |
kkv beszállító |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése |
||
|
utód |
Jogalkalmazás javítása |
könnyített elbírálású támogatás |
minisztériumok, államigazgatási szervek |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
0,00 |
0,13 |
10 |
200 |
100 |
10 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A pályázat végrehajtása során a képzésnek a pályázat tárgyaként megjelenő joganyag tárgyi ismertetésén túl ki kell terjednie a kapcsolódó jogszabályi környezet rövid bemutatására, a szabályozás alapjául szolgáló társadalmi környezet és elérni kívánt társadalmi célok megismertetésére, a gyakorlati végrehajtást szolgáló eszközök ismertetésére, továbbá az ügyintézés, illetve tágabban a jogalkalmazás segítésének a módjaira. A pályázat tárgyát képező jogszabályi környezet elméleti megismerése és a szabályok gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges ismeretek megszerzése mellett lépéseket kell tenni az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása felé is. A képzések megtervezésénél törekedni kell a lehető legszélesebb jogalkalmazói célközönség bevonására. Kötelező lehetőséget biztosítani a szabályozás által érintett partnerek számára a képzésben való részvételre. A pályázat végrehajtása során külön tájékoztató dokumentumokat kell közérthető nyelvezetben készíteni a pályázat tárgyául szolgáló teljes jogszabályi környezetről, melyeket bárki számára ingyenesen elérhetővé kell tenni az interneten. |
||
|
új |
Új közigazgatási életpálya |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
0,00 |
0,42 |
0 |
1000 |
100 |
1 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez. |
||
|
új |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
kiemelt projekt keret |
Az ÁROP lehetséges Kedvezményezetti körébe tartozó szervezet |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
0,00 |
0,42 |
0 |
1000 |
95 |
1 |
2011. I. félév |
2011. II. félév |
kkv beszállító |
A cigány kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a cigány kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
||
|
új |
Elektronikus képzési anyagok készítése |
egyfordulós pályázat |
minisztériumok, államigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,50 |
0,00 |
0,21 |
10 |
40 |
92-98 |
20 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A pályázati konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. |
||
|
új |
Távoktatás és öntanulás támogatása |
egyfordulós pályázat |
minisztériumok, államigazgatási szervek |
0,00 |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
0,08 |
5 |
20 |
92-98 |
20 |
2011. II. félév |
2012. II. félév |
kkv beszállító |
A projekt keretében pályázni lehet távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés céljából. |
||
|
2. |
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
2,60 |
0,70 |
0,00 |
1,39 |
|
|
53 |
|
|
|
|
|
|
||
|
Prioritás rövid tartalma |
|---|
|
Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt fejlesztések megvalósítása a Közép-magyarországi régióban |
|
Indikátor megnevezése |
Indikátor mérték-egysége |
Indikátor típusa |
Bázisérték |
Célérték |
|---|---|---|---|---|
|
2015 |
||||
|
Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt indikátorok. |
||||
|
Indikatív forrásallokáció |
|||
|---|---|---|---|
|
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
4,00 |
2,83 |
0,00 |
6,83 |
|
Indikatív forrásallokáció |
|||||
|---|---|---|---|---|---|
|
2007–2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014–2015 |
Összesen |
|
0,00 |
|
|
|
|
0,00 |
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|||||||||||||||||
|
3. prioritás |
|||||||||||||||||
|
Konstrukció státusza (új vs. utód) |
Konstrukció neve |
Projekt kiválasztás eljárása |
Kedvezményezettek köre |
Előzetes támogatási igénnyel lekötött összeg (KEOP, KÖZOP előkészítési projektek esetében) (Mrd Ft) |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
Keret KMR része (Mrd Ft) (HEP és KÖZIG IH) |
Támogatás összege (MFt) |
Támogatás mértéke (%) |
Támogatandó projektek tervezett száma |
Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-fél év) |
Konstrukció tervezett zárása (év/(negyed-fél év) |
Konstrukció kkv érintettsége (kkv kedvezményezett/kkv beszállító/nincs kkv) |
Támogatható tevékenységek |
Megjegyzés |
|||
|
2011 |
2012 |
2013 |
Min. |
Max. |
Max. |
||||||||||||
|
|
Prioritás |
Összesen: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A határozatot az 1136/2012. (V. 3.) Korm. határozat 3. pontja visszavonta 2012. május 3. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
