• Tartalom

19/2011. (III. 29.) NFM utasítás

19/2011. (III. 29.) NFM utasítás

a jogszabály-előkészítésről, a más tárcák hatáskörébe tartozó előterjesztések véleményezésének koordinációjáról és a felkészítés rendjéről1

2011.03.30.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) felelősségébe tartozó jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök, a jogszabályokat nem tartalmazó kormány-előterjesztések előkészítése, a más minisztériumok hatáskörébe tartozó jogszabályok és kormány-előterjesztések véleményezésének koordinációja, valamint a kormányzati döntéshozó fórumokra történő felkészítés rendjének meghatározása érdekében

1. az NFM jogalkotási programja,

2. az NFM jogszabály-előkészítési felelősségébe tartozó jogszabálytervezetek és más, a Kormány elé terjesztendő előterjesztések szakmai, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummal (a továbbiakban: KIM) való előzetes jóváhagyatásának (a továbbiakban: előzetes jóváhagyás) és közigazgatási egyeztetésének eljárásrendje,

3. a kormányelőterjesztés-tervezetek és miniszteri rendelet tervezetek aláírásra való előkészítése, közigazgatási államtitkári értekezletre és kormányülésre történő beterjesztése,

4. a más tárcák által előkészített és egyeztetésre küldött előterjesztések véleményezése,

5. a kormányzati döntés-előkészítő és döntéshozó testületek üléseire való vezetői felkészítés rendje

tekintetében a következő utasítást adom ki:

A jogalkotási program

1. § (1) Az NFM jogalkotási feladatait – naptári félévenként – a jogalkotási program tartalmazza. A jogalkotási feladatok meghatározásánál elsőbbséget élveznek az Európai Unió jogából, a hazai jogszabályokból, az Országgyűlés, a Kormány és az Alkotmánybíróság határozataiból, valamint az országgyűlési biztosok ajánlásaiból eredő kötelezettségek.

(2) A jogalkotási program az NFM jogalkotási feladatait – a jogszabályi hierarchiának megfelelően, államtitkárságok és helyettes államtitkárságok szerinti bontásban – táblázatos formában határozza meg, megjelölve

a) az elkészítendő jogszabály (törvény, kormányrendelet, miniszteri rendelet) címét,

b) az előkészítésért felelős felsővezetőt (a továbbiakban: szakmai felelős) és a jogszabály tárgya szerint a szakmai felelős irányítása alá nem tartozó közreműködőt,

c) a jogszabály előkészítését előíró jogszabályt, uniós jogi aktust, országgyűlési vagy kormányhatározatot, alkotmánybírósági határozatot,

d) a szabályozással elérni kívánt célt és a szabályozás indokát, valamint

e) az előkészítés egyes szakaszaira előírt határidőket.

(3) A jogalkotási programot a Jogi Főosztály állítja össze, amelyhez az NFM önálló szervezeti egységei – egyeztetett és az adott szervezeti egységet közvetlenül irányító szakmai felelős által jóváhagyott módon – javaslatot tesznek.

(4) A Jogi Főosztály felelős azért, hogy az NFM jogalkotási programja összhangban álljon a Kormány munkatervével.

(5) Az NFM jogalkotási programját az államtitkárok egyetértését követően, a közigazgatási államtitkár felterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A jóváhagyott programot a Jogi Főosztály a jóváhagyást követően haladéktalanul elektronikus úton az NFM intranetén történő közzététellel az NFM szervezeti egységei részére hozzáférhetővé teszi.

2. § (1) A Jogi Főosztály elektronikus úton minden hónap utolsó napjára vonatkozóan tájékoztatást ad a közigazgatási államtitkárnak a jogalkotási program teljesüléséről.

(2) A tájékoztató összeállítása érdekében a jogalkotási programban feladattal rendelkező szervezeti egységek a szervezeti egység felett közvetlen felügyeletet gyakorló felsővezető jóváhagyásával – helyettes államtitkárságonként egy feljegyzésben összefoglalva – a Jogi Főosztály részére minden hónap 24. napjáig beszámolót adnak a jogalkotási programban foglalt feladatok állásáról. Amennyiben a jogalkotási programban előírt feladatok tekintetében nem következett be változás, és egyik jogalkotási programban meghatározott feladathoz megállapított részhatáridő sem járt le, elegendő ennek elektronikus úton a Jogi Főosztály felé történő közlése. A beszámolónak minden esetben ki kell terjednie a feladatok késedelme esetén a késés okára.

(3) Az Európai Uniós Főosztály minden hónap 24. napjáig a Jogi Főosztályt tájékoztatja a jogalkotási programot érintő változásokról, így különösen azon új feladatokról, amelyeknek a jogalkotási programban meg kell jelenniük, figyelemmel a jogharmonizációs javaslat szerinti időpontra, valamint azok változására.

(4) A jogalkotási program módosítását (például új feladat, határidő-átütemezés, feladat törlése, felelős változása) az adott jogszabály előkészítéséért a jóváhagyott program szerint felelős szervezeti egység – a hatáskörrel rendelkező felsővezető jóváhagyásával és a Jogi Főosztály egyetértésével – kezdeményezheti a közigazgatási államtitkárnál. A Kormány munkatervében foglalt feladatok tekintetében azok módosítására a Kormány ügyrendjében foglaltakat kell alkalmazni.

Az NFM jogszabály-előkészítési felelősségébe tartozó jogszabálytervezetek
és más, a Kormány elé terjesztendő előterjesztések szakmai, előzetes jóváhagyási
és közigazgatási egyeztetésének eljárásrendje

3. § (1) Az NFM jogszabály-előkészítési felelősségébe tartozó jogszabálytervezetek szakmai tartalmáért és a jogalkotási program szerinti határidők megtartásáért főfelelősként a jogalkotási programban szakmai felelősként meghatározott felsővezető és az általa a feladat ellátására kijelölt önálló szervezeti egység (a továbbiakban: szakmai főosztály) a felelős. A szakmai felelős a szabályozásban érintett önálló szervezeti egységeket bevonja a szakmai előkészítésbe.

(2) A jogszabályok előkészítése során a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvényben, a jogszabályok előkészítésében való társadalmi részvételről szóló 2010. évi CXXXI. törvényben, valamint az Európai Unió jogának való megfelelés érdekében szükséges jogszabály-előkészítési feladatok teljesítéséről szóló 302/2010. (XII. 23.) Korm. rendeletben [a továbbiakban: 302/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet] foglaltakat a következőkre figyelemmel kell alkalmazni:

a) a jogszabály megalkotása előtt elemezni kell a szabályozni kívánt társadalmi-gazdasági viszonyokat, továbbá meg kell vizsgálni a szabályozás várható hatásait és a végrehajtás feltételeit;

b) a belső jogalkotást igénylő uniós jogi aktusok vonatkozásában – az NFM első helyi jogalkotási felelősségébe tartozó esetekben – a szakmai főosztály a 302/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet szerint – jogharmonizációs javaslatot készít és azt – az egységes tárcaálláspont kialakítása érdekében – a tárcán belül az érintettekkel egyezteti. A szakmai főosztály az egyeztetésbe az Európai Uniós Főosztályt, valamint a Jogi Főosztályt minden esetben bevonja.

(3) Az NFM-en belül egyeztetett jogharmonizációs javaslatot az Európai Uniós Főosztály küldi meg a közigazgatási államtitkár részére jóváhagyásra. A jóváhagyást követően a jogharmonizációs javaslatot a Titkársági és Koordinációs Főosztály egyeztetés céljából megküldi a 302/2010. (XII. 23.) Korm. rendeletben megjelölt tárcáknak. Az egyeztetést követően véglegesített jogharmonizációs javaslatot az Európai Uniós Főosztály a közigazgatási államtitkár által aláírt levélben – a Jogi Főosztály vezetőjének szignálásával – küldi meg a KIM részére.

(4) A szabályozás tartalmára vonatkozó szándékot a szakmai főosztálynak az előkészített szabályozási javaslat tervezetével együtt egyeztetnie kell a Jogi Főosztállyal, valamint a minisztérium érdekelt más főosztályaival, továbbá, amennyiben az uniós jogot érint, az Európai Uniós Főosztállyal is, a kommunikációs terv elkészítése érdekében a Kommunikációs Főosztállyal (a továbbiakban: belső egyeztetés). A belső egyeztetés során a szabályozási javaslat tervezettel együtt be kell mutatni

a) a javaslattervezet kezdeményezésének indokait,

b) a kezdeményezésnek a kormányprogramhoz és az európai uniós joghoz való viszonyát,

c) a javaslattervezet fő tartalmi elemeinek részletes ismertetését.

(5) A belső egyeztetésre bocsátott szabályozási javaslat tervezetét a Kormány ügyrendjéről szóló 1144/2010. (VII. 7.) Korm. határozatban foglalt előírásnak megfelelően kell elkészíteni.

4. § (1) A 3. § alapján lefolytatott tárcán belüli egyeztetés alapján a szakmai főosztály a kommunikációs tervvel és az Európai Unió jogát érintő tervezet esetén megfelelési táblázattal is kiegészített tervezetet annak a Kormány ügyrendjében foglaltak szerinti KIM előzetes jóváhagyásra bocsátása érdekében a tervezet lényegi tartalmát ismertető feljegyzéssel bemutatja a miniszternek.

(2) A tervezethez a szakmai főosztály által készített feljegyzésben a tervezet lényegi tartalmát érintő észrevételeket összesítve kell bemutatni, és a beérkezett véleményeket az ügyirathoz kell csatolni.

(3) A KIM részére előzetes jóváhagyás céljából történő megküldést a miniszter engedélyezi. Az előzetes jóváhagyásra történő megküldést

a) a jogszabálytervezetet tartalmazó előterjesztések esetében a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály együttes feljegyzésben,

b) az a) pont hatálya alá nem tartozó esetben a szakmai főosztály

kezdeményezi.

(4) A jóváhagyást kérő feljegyzést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (II. 15.) NFM utasításban (a továbbiakban: SzMSz) meghatározott, a tervezetek közigazgatási egyeztetésre bocsátására vonatkozó aláíratási rendnek megfelelően kell a miniszter részére felterjeszteni. A jóváhagyott tervezetet a Titkársági és Koordinációs Főosztály nyújtja be előzetes jóváhagyásra.

(5) Az előzetes jóváhagyásra megküldött tervezeteket a Titkársági és Koordinációs Főosztály minden esetben megküldi – tájékoztatásul – a kabinetfőnök, az államtitkárok, a helyettes államtitkárok, valamint az Európai Uniós és a Jogi Főosztály vezetője részére.

5. § (1) Amennyiben a KIM állami vezetője a tervezet változatlan tartalommal történő közigazgatási egyeztetésre bocsátásával egyetértett, a tervezetet nem kell ismételten jóváhagyatni. Ebben az esetben a közigazgatási egyeztetésre bocsátást változatlan tartalommal és formában, a 4. § (3) bekezdése szerinti feljegyzéssel kell a Titkársági és Koordinációs Főosztálynál kezdeményezni.

(2) Amennyiben a tervezettel kapcsolatban az előzetes jóváhagyás során a KIM észrevételt tesz, a tervezetet a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály, európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztállyal is együttesen véglegesíti. Az átdolgozott tervezet közigazgatási egyeztetésre bocsátásának jóváhagyását a Jogi Főosztály vezetőjével, valamint európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztály vezetőjével együttes feljegyzésben kezdeményezi a szakmai főosztály az SzMSz-ben meghatározott aláírási rendnek megfelelően a közigazgatási államtitkárnál azzal, hogy az európai uniós jogharmonizációs célú tervezetet az európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár részére is be kell mutatni.

6. § (1) A tervezet közigazgatási egyeztetésének megszervezése, a tervezet véleményeztetés céljából más tárcák, egyéb jelentős szervek, szervezetek részére történő megküldése, továbbá az általános egyeztetés céljából a honlapon való megjelenítés kezdeményezése a Titkársági és Koordinációs Főosztály feladata.

(2) A közigazgatási egyeztetés során beérkezett észrevételeket a Titkársági és Koordinációs Főosztály közvetlenül a szakmai felelős, valamint a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály vezetője részére továbbítja a szakmai és jogi álláspont kialakítása céljából.

(3) A beérkezett észrevételek alapján a tervezet véglegesítése a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály, továbbá európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztály együttes feladata.

(4) Amennyiben a tervezettel kapcsolatban kapott észrevétellel szemben a minisztériumnak szakmai ellenvéleménye van, azt a szakmai főosztály, a KIM által tett észrevételeket, valamint a más tárcától kapott észrevétel esetén kialakított kodifikációs ellenvéleményt a Jogi Főosztály a véleményezővel munkatársi kapcsolatban (előadói szint) egyezteti. A véleményezővel történt egyeztetést megelőzően a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály együttesen alakítja ki véleményét az észrevétel tekintetében. Amennyiben munkatársi kapcsolatban az egyeztetés nem vezet eredményre, azt az érintett tárcák nyilatkozattételre jogosult képviselőivel főosztály-vezetői, ha ez sem vezet eredményre, felsővezetői szinten kell lefolytatni (az NFM részéről az érintett helyettes államtitkár, ennek hiányában az érintett államtitkár). Az egyeztetésre meg kell hívni mindazon szerveket, szervezeteket, amelyekkel a tervezet közigazgatási egyeztetése során nem jött létre megegyezés, továbbá mindazon egyéb szerveket, szervezeteket, amelyek részvételét a szakmai főosztály vagy a Jogi Főosztály indokoltnak tartja.

(5) Abban az esetben, ha a (4) bekezdés szerinti felsővezetői egyeztetés sem vezet eredményre, vagy ha az ügy kivételes sürgőssége indokolja – az érintett államtitkár és a közigazgatási államtitkár jóváhagyásával – államtitkári szintű egyeztető értekezletet kell összehívni. Az államtitkári szintű egyeztető értekezlet összehívását a szakmai főosztály – a Jogi Főosztály és a helyettes államtitkár egyetértésével – kezdeményezi az államtitkár útján a közigazgatási államtitkárnál. A kezdeményezésben meg kell jelölni az államtitkári egyeztetés indokát, időpontját, helyét, az államtitkári szintű egyeztetésen részt vevő és az azt vezető személyt.

(6) Amennyiben a tervezet vezetői szintű közigazgatási egyeztetését követő egyeztetések (vezetői egyeztető értekezletek) során is maradtak fenn észrevételek, az egyeztetés és az egyet nem értés tényét, valamint azt, hogy a véleményező észrevételét fenntartotta, továbbá a fenntartott észrevételre vonatkozó tárcaálláspontot a kormány-előterjesztésben döntéshozatalra alkalmas módon szerepeltetni kell. Ha a megalapozott állásfoglalás ezt szükségessé teszi, két vagy több azonos részletességgel kidolgozott változatot kell ismertetni.

(7) A főosztály-vezetői, felsővezetői és államtitkári szintű egyeztetést a szakmai főosztály a Jogi Főosztály, valamint európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztály bevonásával szervezi. A felsővezetői és államtitkári egyeztetésekről a szakmai főosztály – a Jogi Főosztály bevonásával – emlékeztetőt készít, és azt jóváhagyás céljából az egyeztetés vezetőjének bemutatja. A jóváhagyott emlékeztetőt a szakmai főosztályt irányító felsővezető részére meg kell küldeni. Az észrevételekről folytatott közigazgatási egyeztetés keretében lehetőség szerint minden szakmai, jogi és kodifikációs kérdést le kell zárni, és a lehetséges mértékig egyetértésre kell jutni.

7. § A tervezetnek a beérkezett észrevételek és az egyeztetések alapján átdolgozott változatát – a közigazgatási egyeztetésen résztvevők erre irányuló kifejezett kérésére, vagy ha annak tartalma jelentősen megváltozott – a szakmai főosztálynak a Jogi Főosztállyal, európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztállyal is együttesen ismételt közigazgatási egyeztetésre (a továbbiakban: visszamutatás) kell bocsátania. A visszamutatásra a közigazgatási egyeztetés szabályait kell alkalmazni azzal, hogy az átdolgozott jogszabálytervezetet az NFM internetes honlapján nem kell közzétenni.

8. § Az áruk és egyes szolgáltatások szabad áramlásának biztosításával összefüggésben egyes európai uniós jogi aktusokban előírt bejelentési, értesítési, tájékoztatási és jelentéstételi kötelezettségek teljesítéséről szóló 102/2009. (V. 11.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: R.) előírt bejelentési kötelezettség maradéktalan teljesítése érdekében a vezetői összefoglaló „Európai uniós vagy egyéb nemzetközi kapcsolódások” rovatában a szakmai főosztálynak rövid indokolással együtt nyilatkoznia kell arról, hogy a tervezett szabályozás az R. vagy a Kereskedelem Technikai Akadályairól szóló Megállapodásban előírt bejelentési és tájékoztatási kötelezettségek teljesítéséről szóló 103/2009. (V. 11.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik-e, és ha igen, az előterjesztő milyen lépéseket tett, illetve tervez a bejelentési kötelezettség teljesítése érdekében.

Kormányelőterjesztés-tervezetek, miniszteri rendeletek aláírásra való előkészítése,
közigazgatási államtitkári értekezletre és kormányülésre történő beterjesztése

9. § (1) A jogszabály megalkotására irányuló kormány-előterjesztés tervezetének és a miniszteri rendelet tervezetének – a közigazgatási egyeztetést, az esetlegesen szükséges egyeztetéseket, államtitkári egyeztetést, valamint visszamutatást követően – véglegesített változatát a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály, európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztállyal is együttesen, az SzMSz-ben meghatározott aláírási rendnek megfelelően terjeszti a miniszter elé azzal, hogy az európai uniós jogharmonizációs célú tervezetet az európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár részére is be kell mutatni.

(2) A jogszabály megalkotására nem irányuló előterjesztés végleges változatát a szakmai főosztály terjeszti az SzMSz-ben meghatározott aláírási rendnek megfelelően a miniszter elé.

(3) A miniszteri rendelet-tervezet és a kormányelőterjesztés-tervezet aláírásra való benyújtásához tartozó feljegyzésben minden esetben be kell röviden mutatni

a) a kívánt szabályozás célját, hatásait,

b) a tervezet egyeztetése során felmerült észrevételeket és azok megoldását,

c) a véleményező által fenntartott észrevételeket, valamint az azokkal kapcsolatos tárcaálláspontot,

d) a kihirdetésre javasolt jogszabály végrehajtására való felkészülést, a végrehajtás megszervezését, az alkalmazott eljárási módozatokat, a szabályozás várható jövőbeni hatásait, különösen azt, hogy

da) a tervezett jogszabállyal összefüggésben jelentkezik-e új feladat az NFM felügyelete alatt működő hatóságoknál,

db) amennyiben a tervezett jogszabállyal összefüggésben új feladat jelentkezik, biztosítottak-e az érintett hatóságoknál a feladat végrehajtásához szükséges költségvetési és egyéb pénzügyi, személyi és tárgyi feltételek,

dc) melyek az érintett hatóságoknál várható többletköltségek biztosításának forrásai,

dd) rendelkezésre áll-e a megfelelő felkészülési idő a hatálybalépés tervezett időpontjáig,

e) a tervezet soron kívüli kihirdetésének szakmai indokait abban az esetben, ha a szakmai főosztály a kormányrendelet vagy a miniszteri rendelet soron kívüli kihirdetését kéri.

10. § (1) A miniszter által aláírt miniszteri rendeletet és kormány-előterjesztést a Titkársági és Koordinációs Főosztály részére kell átadni elektronikus úton, továbbá

a) a nemzeti fejlesztési miniszter rendelete esetében a Magyar Közlönyben való kihirdetés érdekében két eredeti példányban,

b) a miniszter által egyedül előterjesztendő kormány-előterjesztés esetén két eredeti aláírt példányban,

c) amennyiben a kormány-előterjesztést a miniszter más miniszterrel együttesen nyújtja be a Kormányhoz, eggyel több aláírt példányban, mint ahány aláírója van az előterjesztésnek,

d) amennyiben a miniszteri rendeletet más miniszter egyetértésével adja ki a miniszter, eggyel több aláírt példányban, mint ahány miniszter jóváhagyása szükséges a miniszteri rendelet kiadásához.

(2) A Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 7. §-a alapján a miniszteri rendelet Magyar Közlönyben történő kihirdetése esetén a kihirdetésre irányuló kérelemhez csatolni kell az igazságügyért felelős miniszter nyilatkozatát arról, hogy a kihirdetni kért rendelettel a jelzett szempontokból egyetért. Az egyetértő nyilatkozat megküldését kérelmező – a KIM igazságügyi államtitkárának címzett – levelet a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály az SzMSz-ben meghatározott aláírási rendnek megfelelően a közigazgatási államtitkár részére terjeszti fel aláírásra. Ezzel egyidejűleg a szakmai főosztály a kihirdetni kívánt rendelet tervezetét elektronikusan megküldi a koordinacio@nfm.gov.hu e-mail címre. Az egyetértő nyilatkozatot a közigazgatási egyeztetés lezárását követően, a kihirdetési kérelem benyújtása előtt a KIM igazságügyi államtitkárától a Titkársági és Koordinációs Főosztály szerzi be.

(3) Az együttes kormány-előterjesztésnek és a más miniszter egyetértésével kiadott miniszteri rendeletnek a szabályozásban részt vevő miniszterekkel való aláíratásáról vagy egyetértésük beszerzéséről a Titkársági és Koordinációs Főosztály gondoskodik.

(4) A kormány-előterjesztéseket és a miniszteri rendeleteket a KIM Kormányirodát irányító helyettes államtitkárához a Titkársági és Koordinációs Főosztály nyújtja be.

11. § A közigazgatási államtitkári értekezlet által elrendelt egyeztetést vagy a Kormány által elrendelt utóegyeztetést, valamint annak megfelelően a tervezet átdolgozását és az előterjesztés ismételt benyújtásra történő előkészítését a szakmai felelős koordinálja a szakmai főosztály és a Jogi Főosztály, továbbá európai uniós jogharmonizációs célú tervezet esetén az Európai Uniós Főosztály bevonásával.

12. § Az Európai Uniós Főosztály – az Európai Bizottság számára való bejelentés (notifikáció) céljából – a közigazgatási államtitkár által aláírt levélben értesíti a Külügyminisztériumot a jogharmonizációt megvalósító jogszabály kihirdetéséről, jelzi, hogy a kihirdetett jogszabály mely uniós jogi aktusokkal teremt teljes harmonizációt, valamint továbbítja a megfelelési táblázatot és a notifikációs adatlapot is.

A más tárcák által előkészített, és egyeztetésre küldött előterjesztések véleményezése

13. § (1) A más tárcák által közigazgatási egyeztetésre bocsátott előterjesztések véleményezésének lebonyolítása elektronikus úton történik.

(2) A Titkársági és Koordinációs Főosztály az előterjesztések véleményezésre történő kiadása során az SzMSz-ben meghatározott feladatkörökre tekintettel megjelöli azt a felsővezetőt vagy szervezeti egységet (a továbbiakban: főfelelős), amelynek feladatkörét az adott tervezet érinti, és amelynek feladata az NFM álláspont kialakításához szükséges szakmai álláspont kifejtése.

(3) A Titkársági és Koordinációs Főosztály a beérkező előterjesztéseket tájékoztatásul másolatban az összes államtitkárság, helyettes államtitkárság, és a Miniszteri Kabinet részére megküldi annak érdekében, hogy az NFM valamennyi szervezeti egysége tudomással bírjon az előkészület alatt álló előterjesztésekről, és amennyiben az feladatkörét érinti, érdemi észrevételeit kifejthesse. Az államtitkárságokon, helyettes államtitkárságokon, főosztályokon a kijelölt személyek a beérkezett előterjesztésekről a koordinacio@nfm.gov.hu email címről e-mailben kapnak tájékoztatást.

(4) A főfelelős vagy az általa megbízott szakmai főosztály a válaszlevél-tervezetet a szervezeti egységektől beérkezett észrevételek, javaslatok alapján készíti el, és azt az SzMSz-ben meghatározott aláírási rendnek megfelelően három példányban, feljegyzéssel, a kinyomtatott előterjesztéssel, aktaborítóval és az egyeztetésbe bevont főosztályok álláspontját ismertető irattal együtt, közigazgatási államtitkári jóváhagyásra történő előterjesztés céljából a Titkársági és Koordinációs Főosztály Koordinációs Osztályának átadja.

(5) A Titkársági és Koordinációs Főosztály az egységes tárcavéleményt ellenőrzi és aláírásra a közigazgatási államtitkárnak felterjeszti. Az előterjesztés-tervezetre vonatkozó minisztériumi állásfoglalást tartalmazó levelet a közigazgatási államtitkár írja alá. A Titkársági és Koordinációs Főosztály a választ elektronikusan és papír alapon is megküldi az előterjesztőnek.

A kormányzati döntés-előkészítő és döntéshozó testületek üléseire való vezetői felkészítés rendje

14. § (1) A kormányülésre, a közigazgatási államtitkári értekezletre, a Kormány kabinetjeinek üléseire (a továbbiakban együtt: ülések) való vezetői felkészítés koordinálásának (a továbbiakban: felkészítés) első helyi felelőse a Titkársági és Koordinációs Főosztály. A felkészítők előkészítése és egyeztetése elektronikus úton történik.

(2) Az ülésanyagokat – beérkezésüket követően haladéktalanul – a Titkársági és Koordinációs Főosztály megküldi az NFM véleményezés során főfelelősként kijelölt részére, ennek hiányában a 13. § (3) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával kijelöli a főfelelőst a felkészítő elkészítésére meghatározott határidő megjelölésével. A felkészítőt a főfelelős vagy az általa megbízott szakmai főosztály készíti el és küldi meg a koordinacio@nfm.gov.hu e-mail címre.

(3) Az ülésanyagot minden államtitkárság, helyettes államtitkárság és a Miniszteri Kabinet is megkapja másolatban tájékoztatásul, annak érdekében, hogy esetleges észrevételeit, fenntartásait – a főfelelősnek történő megküldéssel – kifejezésre juttathassa. Az államtitkárságokon, helyettes államtitkárságokon, főosztályokon a kijelölt személyek a beérkezett előterjesztésekről a Titkársági és Koordinációs Főosztály által megküldött e-mailben kapnak tájékoztatást.

(4) Az ülésanyagokkal kapcsolatos feladatok ellátása érdekében felkészítői rendszer működik a kormányülést és a közigazgatási államtitkári értekezletet megelőző napon. A (2) bekezdés szerint értesített főosztályok az ülésnapokat megelőző napon 12 óráig az elérhetőségek (e-mail, telefonszám) megjelölésével jelzik a koordinacio@nfm.gov.hu e-mail címre, hogy a felkészítők elkészítéséért kik felelősek.

(5) Az ülésekről készült emlékeztetőt és egyéb, a KIM-ből az ülésekkel kapcsolatban érkezett anyagokat tájékoztatás céljából a Titkársági és Koordinációs Főosztály megküldi a felsővezetők és főosztályvezetők részére.

Záró rendelkezés

15. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

16. § Hatályát veszti jogszabály-előkészítés, a más tárcák hatáskörébe tartozó előterjesztések véleményezésének koordinációjáról és a felkészítés rendjéről szóló 5/2009. (II. 13.) KHEM utasítás.

1

Az utasítást a 10/2013. (IV. 11.) NFM utasítás 19. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2013. április 12. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére