20/2011. (IV. 8.) NFM utasítás
20/2011. (IV. 8.) NFM utasítás
a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról1
Az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. §-ának 6. pontja szerinti jogkörömben eljárva, a 243. § (1) bekezdésére figyelemmel, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:
Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya a XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokra – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatait –, a fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hatáskörébe utalt elkülönített állami pénzalapokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Alapok) irányító szervi feladataira terjed ki.
A költségvetési tervezés
2. § (1) A gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását. Az államháztartásért felelős miniszter által kiadott tájékoztatóban (a továbbiakban: tervezési körirat) foglaltakhoz igazodva a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához a gazdasági helyettes államtitkár meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant, előírásokat [az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. § (5) bekezdés a) pont, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 27. §].
(2) A fejezetbe sorolt költségvetési szervek [a továbbiakban: intézmény(ek)] költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai, a prioritások, az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmény felett az NFM szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértésével és a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) bevonásával az Intézményfelügyeleti és Igazgatási Főosztály (a továbbiakban: IFO) végzi.
(3) A központi és fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését, a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök egyetértésével a KF látja el.
(4) A KF a Nemzetgazdasági Minisztériummal (a továbbiakban: NGM) való egyeztetést megelőzően az Ámr. 32. §-ának (3) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.
(5) A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében az IFO, a fejezeti és a központi kezelésű előirányzat esetében a jelen utasítás melléklete szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KF gondoskodik, amelyet megküld az NGM részére.
(6) Az Alapok költségvetési javaslatainak tervezetét a tervezési köriratban foglaltak szerint az Alapok kezelő szervei készítik el, és azt
a) a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: KNPA) esetében az NFM Atomenergetikai Főosztállyal egyeztetve, a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár javaslatával,
b)2 a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (a továbbiakban: KTIA) esetében az NFM Kiemelt Fejlesztések Főosztállyal egyeztetve, a fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár javaslatával,
a miniszter egyetértését követően, az államháztartásért felelős miniszter és ezzel egyidejűleg az IFO részére továbbítják.
(7) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti Kapcsolatok Főosztály a benyújtott módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a KF részére az NFM-et érintő módosító és kapcsolódó módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében. A KF a tárcaálláspont kialakítása során a módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával véleményezi és az összesített véleményt a felügyeletet gyakorló felsővezetők részére megküldi. Az NFM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a számvevőszéki és költségvetési, valamint a gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető a felelős.
(8) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával – a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosításhoz – az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a szakmai kezelő a KF előzetes véleményezését követően terjeszti az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, illetve a fenti értékhatárokat meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról a szakmai kezelő – az engedély egy-egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatni köteles a KF-et.
Kincstári költségvetés, elemi költségvetés
3. § (1) A költségvetési törvény kihirdetését követően az IFO előterjesztése alapján – a felügyeletet gyakorló felsővezető javaslata alapján, a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével – a közigazgatási államtitkár
a) megállapítja a fejezet irányítása alá tartozó költségvetési szervek kincstári költségvetését [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont],
b) jóváhagyja az irányítása alá tartozó költségvetési szerv létszám-előirányzatát, ha annak megállapítása nem tartozik a Kormány hatáskörébe [Áht. 49. § (5) bekezdés l) pont].
(2) A KF – az Országgyűlés által elfogadott költségvetési törvény alapján, az Ámr. 41. §-ának (3) bekezdése szerint – a költségvetési év január 10-éig megállapítja az NFM, központi kezelésű előirányzat, illetve fejezeti kezelésű előirányzat kincstári költségvetését az Ámr. 3. számú mellékletében meghatározott adattartalommal, és azt megküldi a központi és a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének, valamint a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár). A Kincstárnak benyújtott kincstári költségvetést a KF tájékoztatásul megküldi a szakmai kezelők részére.
(3) Az IFO vezetője, az intézmények kincstári költségvetésének (1) bekezdés szerinti jóváhagyását követően, fejezeti adatszolgáltatás céljából a KF részére küldi meg.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a szakmai kezelő – a KF által előzetesen biztosított adatok ismeretében – a 2. § (8) bekezdésben, valamint az Ámr. 48. §-ában foglaltak figyelembevételével készíti el, majd megküldi elektronikus formában és papír alapon is a KF részére. Az elemi költségvetést a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendeletben (a továbbiakban: PM rendelet) foglaltak szerint a KF nyújtja be a Kincstárhoz (Ámr. 46. §).
(5) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben:
a) az intézményeket érintően – az intézmények által benyújtott dokumentáció IFO vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KF általi fejezeti szintű feldolgozását követően – a közigazgatási államtitkár,
b) a központi kezelésű előirányzatok, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében – a szakmai kezelők által elkészített dokumentáció a KF által történt ellenőrzését, felülvizsgálatát és a KF vezetőjének aláírását követően – a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök
hagyja jóvá a tárgyév február 28-áig [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, Ámr. 46–48. §].
(6) Az Alapok elemi költségvetését az Ámr. 49. § (1) bekezdésében meghatározott határidőre az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet
a) a KNPA esetében az NFM Atomenergetikai Főosztály tartalmi és az IFO számszaki és formai ellenőrzését követően az energetikáért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján, a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár,
b)3 a KTIA esetében az NFM Kiemelt Fejlesztések Főosztály tartalmi és az IFO számszaki és formai ellenőrzését követően monitoring és információs ügyekért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján, a fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár
hagyja jóvá és azt az Alapok kezelő szervei küldik meg az NGM és a Kincstár részére [Áht. 49. § (5) bekezdés g) pont, Ámr. 49. § (3) bekezdés].
Az előirányzatok nyilvántartása irányító szervi hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, többletbevétel felhasználásának engedélyezése
4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosításairól a KF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörben történő előirányzat-módosításokról az IFO vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosítás, a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál az IFO vezetőjének egyetértésével hagyható jóvá.
(2) A miniszter feladatkörébe tartozik:
a) a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló CLXIX. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 30. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosításnak a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a közigazgatási államtitkár egyetértésével történő jóváhagyása,
b) a Kötv. 9. számú mellékletében szereplő fejezeti kezelésű előirányzatok kivételével, a fejezeti kezelésű előirányzatok eredeti céljával, rendeltetésével nem összefüggő, a fejezetnél évközben felmerülő többletkiadások teljesíthetősége érdekében fejezeten belül – központi költségvetési szervek előirányzatait tartalmazó cím vagy fejezeti kezelésű előirányzat javára – történő átcsoportosításának jóváhagyása [Áht. 123/A. § (1)–(2) bekezdés].
(3) A közigazgatási államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) a fejezeti kezelésű előirányzatok a fejezeten belül más címekhez vagy más fejezethez tartozó címekhez, alcímekhez megállapodás alapján, a fejezeti kezelésű előirányzat céljának, rendeltetésének megfelelően történő átcsoportosítás jóváhagyása. Az átcsoportosítás a kiemelt előirányzatok fejezetre – a fejezetek közötti átcsoportosításnál az érintett fejezetekre – összesített előirányzatait nem érintheti [Áht. 27. § (3) bekezdés],
b) az intézmények előirányzatait tartalmazó címen belül, továbbá a cím terhére más központi költségvetési szervek előirányzatait tartalmazó cím vagy a fejezeti kezelésű előirányzatok javára történő átcsoportosítás jóváhagyása, ha az intézmény előirányzatain megtakarítás keletkezik, vagy az átcsoportosítás a feladatok változásával, költségvetési szervek alapításával, átalakításával, megszüntetésével kapcsolatban szükséges, és az átcsoportosítás a kiemelt előirányzatok fejezetre összesített előirányzatait nem érinti [Áht. 27. § (5) bekezdés],
c) az olyan európai uniós forrásból finanszírozott támogatás felhasználása esetén, amelyet a fejezet előirányzata nem tartalmaz – bevételi és kiadási oldalon egyaránt – új előirányzat nyitása (Áht. 27/A. §),
d) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyes jogcímcsoportjain vagy annak jogcímein belül az előirányzat-csoportok közötti átcsoportosítás jóváhagyása. Az Ámr. 58. § (2) bekezdésében meghatározott előirányzat-hányad feletti átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter egyetértése is szükséges [Áht. 27/B. § (1) bekezdés],
e) az intézmények és a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében – a bevételek elmaradása esetén – értékelés alapján – az adott intézmény kiadási és bevételi előirányzatának, a támogatási előirányzat egyidejű változtatásával, vagy változtatás nélküli csökkentése, amely intézkedésről az IFO az érintett intézményt és a KF-et haladéktalanul köteles írásban értesíteni; a Kincstár részére a KF küld változásbejelentést [Ámr. 58. § (1) bekezdés c) pont],
f)4 a fejezeti kezelésű előirányzatok kiemelt előirányzatai közül a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatai növelésének előterjesztése az államháztartás felelős miniszter részére,
g) az intézményeknél és a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a tervezettet meghaladó pénzügyileg teljesült többletbevétel felhasználásának engedélyezése – az intézmény, illetve a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében – az Ámr 59/A. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatár alatt. Az Ámr. 59/A. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatárt elérő többletbevétel felhasználásához az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása is szükséges [Áht. 100/B. §, Áht. 27/B. § (2) bekezdés, Ámr. 59/A. §],
h)5 az intézmények előirányzatait tartalmazó cím terhére, illetve javára, más fejezethez tartozó költségvetési szerv(ekkel) kötött megállapodás alapján történő átcsoportosítás jóváhagyása, amennyiben az átcsoportosítás a feladatok változásával, költségvetési szervek alapításával, átalakításával, megszüntetésével kapcsolatban szükséges; a Megállapodás előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó pontja kizárólag az Áht. 27. § (1) bekezdése szerinti nyilvános kormányhatározat kihirdetésével és hatálybalépésével egyidejűleg léphet hatályba [Áht. 27. § (1) bekezdés].
(4) A gazdasági helyettes államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) az intézmények esetében a működési és felhalmozási, valamint a kölcsönök előirányzat-csoportok közötti átcsoportosítás jóváhagyása azzal, hogy az Ámr. 58. § (2) bekezdésében meghatározott előirányzat-hányad feletti átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter egyetértése szükséges [Áht. 100/A. § (1) bekezdés a) pont, Ámr. 58. § (2) bekezdés],
b) az egy hónapra jutó időarányos keretet meghaladó előirányzat-felhasználás előrehozásának engedélyezése [PM rendelet 34. § (2) bekezdés].
(5)6 A KF vezetőjének feladatkörébe tartozik a kötelezettségvállalással terhelt fejezeti kezelésű előirányzat-maradvány jóváhagyása előtti kifizetéskor, és a kötelezettségvállalás bejelentése előtt teljesítendő előirányzat-módosítás engedélyezése [Áht. 24/B. § (4) bekezdés]. A KF vezetője hagyja jóvá a szakmai kezelők kezdeményezése, a felügyeletet gyakorló felsővezető egyetértése alapján a fejezeti kezelésű előirányzatok kiemelt előirányzatok – a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok növelésének kivételével – közötti átcsoportosítást azzal, hogy az nem érinthet előirányzat-csoportok közötti átcsoportosítást [Áht. 27/B. § (3) bekezdés].
(6) Az IFO vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények esetében:
a) a Kincstár által megnyitásra kerülő – az Ámr. 180. §-a szerinti – havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése (az intézmények között, a kedvezményezett intézmény éves előirányzatának 8%-át, de az időarányosan még esedékes előirányzat-felhasználási keret összegét meg nem haladó mértékben és legfeljebb 3 havi visszapótlás mellett), azzal, hogy a végrehajtott korrekciónak fejezeti szinten minden hónapban nulla egyenleget kell mutatnia,
b) egy hónapra jutó időarányos keretet meg nem haladó előirányzat-felhasználás előrehozásának engedélyezése [PM rendelet 34. § (2) bekezdés].
Az a) pont szerinti intézkedésről az IFO a KF-et haladéktalanul tájékoztatni köteles [PM rendelet 34. § (1) bekezdés].
(7) Az előirányzat-módosítás, -átcsoportosítás engedélyeztetése előtt szükséges azok – az Ámr. 74. § -ában foglalt szabályoknak megfelelően kijelölt ellenjegyző általi – ellenjegyzése.
(8)7 Az Alapok előirányzatainak átcsoportosításáról, módosításáról az Alapok kezelő szerveinek kezdeményezésére a KNPA esetében az NFM Atomenergetikai Főosztály, a KTIA esetében az NFM Kiemelt Fejlesztések Főosztály javaslata alapján, az IFO véleményezését követően az Alap felett az SZMSZ szerint felügyeletet ellátó államtitkár dönt (Ámr. 61. §).
A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelése
5. § Az NFM fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok cél szerinti, hatékony és szabályos felhasználásáért, a rendelkezési jogosultságok betartásáért, a kezelők részére meghatározott feladatok ellátásáért, valamint azok ellenőrzéséért a miniszter által az Áht. 49. § (5) bekezdésének p) pontja alapján az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben kiadott rendeletben és az adott előirányzatra vonatkozó külön jogszabályban, vagy külön miniszteri utasításban foglaltakra figyelemmel, a jelen utasítás mellékletében kijelölt szakmai kezelők vezetői, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkárok és a kabinetfőnök, valamint a felügyeletet gyakorló felsővezetők a felelősek.
Több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás
6. § (1) Az Áht. 36/B. § (2)–(3) bekezdése alapján kiadott kormányrendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) az NFM részére megállapított keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén egy összegben történő – megállapítását a KF előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá.
(2) A felosztott keretszámon belüli több évet érintő kötelezettségvállalás Ámr. 95. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését a jelen utasítás hatálya alá tartozó intézmény az IFO-nak nyújtja be. Az irányító szervi engedélyezést – az IFO kezdeményezésére és a KF előterjesztése alapján – a felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezi. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ámr. 95. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket a kötelezettségvállalás engedélyezéséről, illetve az Ámr. 95. § (2) bekezdésében meghatározott kivételek esetén a felhasználásról a miniszter dönt.
(3) Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli – éven túli kötelezettségvállalást a szakmai kezelő kezdeményezésére, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök véleményének ismeretében a KF előterjesztése alapján a felügyeletet gyakorló felsővezetők, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti, a nemzetgazdasági miniszter és a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KF tájékoztatja a szakmai kezelőket. A jóváhagyott, több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalásokról a KF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.
(5) A Korm. rendelet hatálya alá tartozó kötelezettségvállalásoknak a negyedév utolsó napján fennállt állományára – ideértve az Ámr. 72. § (13) bekezdése szerinti kötelezettségvállalások közül a jogszabályi előírások alapján teljesítendő kötelezettségeket is – vonatkozó adatszolgáltatás a következők szerint történik:
a) az NFM irányítása alá tartozó intézmények az adatszolgáltatást negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 15 napon belül az IFO-nak nyújtják be. Az NFM irányítása alá tartozó intézmények adatszolgáltatását, valamint a NFM felügyelete alá tartozó kormányhivataloktól bekért adatszolgáltatást az IFO az érdemi felülvizsgálatot követően, intézményenként és összesítve negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 20 napon belül a KF részére átadja,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelői az adatszolgáltatást negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 15 napon belül kötelesek a KF részére megküldeni,
c) a KF negyedévente, minden negyedév utolsó hónapját követő 30 napon belül tájékoztatja a Kincstárat az NFM fejezet fent megjelölt kötelezettségvállalásairól.
(6) Az Áht. 12/C. § (3)–(4) bekezdés, valamint a PM rendelet 60. § (2) bekezdés szerinti hosszú távú kötelezettségvállalásokról szóló adatszolgáltatás a következők szerint történik:
a) a szakmai kezelő a hosszú távú kötelezettségvállalás alapját jelentő szerződést a megkötést követő 15 napon belül a KF részére a PM rendelet 60. § (2) bekezdése szerinti nyomtatvány megküldésével bejelenti,
b) a szerződés megkötését követő 15 napon belül a hosszú távú kötelezettségvállalás alapját képező szerződést a Kincstár által előírt HK02 űrlapon az intézmények az IFO-nak, a szakmai kezelők a KF-nek bejelentik,
c) a KF az IFO és a szakmai kezelők által negyedévente, a tárgynegyedévet követő hó 20-áig megküldött HK02 űrlapok alapján gondoskodik a fejezethez tartozó kötelezettségvállalások nyilvántartásáról, összesítéséről, valamint a HK01 és HK02 űrlapok Kincstár részére történő bejelentéséről negyedévenként, legkésőbb a tárgynegyedévet követő 30 napon belül.
Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása
7. § (1) A költségvetési előirányzatok alakulásáról és azok teljesítéséről, a vagyoni, pénzügyi és létszámhelyzetben bekövetkezett változásokról készülő beszámolók tekintetében a KF vezetője – az Ámr. 217. §-ában foglaltak szerint – meghatározza e beszámolók beküldésének határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén az IFO, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. Az IFO – az Ellenőrzési Főosztály közreműködésével – írja elő az intézmények részére, hogy az Ámr. 21. számú melléklete szerint értékelje a belső kontrollok működését, és az értékelést az éves elemi költségvetési beszámolóval együttesen küldje meg az irányító szervnek. Amennyiben az NFM irányítása alá tartozó költségvetési szervnek a belső kontrollok működéséről szóló nyilatkozata és az Ellenőrzési Főosztály által a zárszámadással kapcsolatosan elvégzett ellenőrzések eredménye között ellentmondás áll fenn, az IFO kezdeményezi, hogy a költségvetési szerv vezetője írásban számoljon be az irányító szerv vezetőjének az ellentmondás okairól. Amennyiben az irányító szerv vezetője a beszámolót nem tartja elfogadhatónak, a költségvetési szerv vezetőjét intézkedési terv készítésére kötelezi.
(2) A zárszámadással kapcsolatos munkát az államháztartásért felelős miniszter zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában az IFO, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KF közreműködésével, a szakmai kezelők bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár koordinálja.
(3) Az intézmények időközi, féléves és éves beszámolóit – az IFO ellenőrzését, felülvizsgálatát követően – a KF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát az IFO vezetője aláírásával igazolja.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok időközi, féléves és éves beszámolóit a KF vizsgálja felül. A beszámoló felülvizsgálatát a KF vezetője aláírásával igazolja.
(5) Az intézmények beszámolóit, a felügyeletet gyakorló felsővezető felülvizsgálatát és minősítését követően a közigazgatási államtitkár hagyja jóvá. Az IFO az éves elemi költségvetési beszámoló értékeléséről és jóváhagyásáról – a beszámolási dokumentáció egy-egy példányát mellékelve – értesíti az intézmény vezetőjét, illetve a KF-et.
(6) A fejezeti kezelésű előirányzatok beszámolóit – mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a KF vezetője, és a „szerv vezetőjeként” a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök írja alá.
(7) Az NFM fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – éves és féléves költségvetési beszámolóját a KF vezetője mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági helyettes államtitkár írja alá.
(8) Az Alapok beszámolási kötelezettségének ellátása az Alapok kezelő szerveinek a feladata. E beszámolókat az NGM tájékoztatójában foglaltak szerint, a kezelők vezetőinek aláírását követően – az Alapok felett felügyeletet ellátó felsővezetők egyetértésével a miniszter is aláírja.
(9) A fejezet maradványelszámolásának elkészítését a KF – az intézmények tekintetében az IFO által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradványelszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a közigazgatási államtitkár részére jóváhagyásra (Ámr. 212. §).
Vegyes rendelkezések
8. § (1) Az intézményekre vonatkozó, az intézmények vezetői által a PM rendelet 60. § (1) bekezdése szerinti tartalommal elkészített adatszolgáltatást az IFO minden hónap 6. napjáig megküldi a KF részére. Az adatszolgáltatás NGM részére történő továbbításáról a KF gondoskodik minden hónap 8. napjáig.
(2) Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot – amennyiben miniszteri utasítás másként nem rendelkezik – a KF a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával készíti el, és a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(3) Az Alapok egységes számviteli rendjét az Alapok kezelő szervei készítik el, melyet
a) a KNPA esetében az NFM Atomenergetikai Főosztály előterjesztése alapján az IFO véleményének ismeretében a gazdasági helyettes államtitkár,
b) a KTIA esetében a fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár előterjesztése alapján a miniszter a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében
hagy jóvá.
(4) Amennyiben a Kincstár költségvetési jelentései alapján a fejezetre összesített, éves halmozott kiadási, illetve bevételi teljesítési adatok 5%-át két egymást követő hónapban meghaladják a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, illetve a függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek, a KF köteles megvizsgálni ennek okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket ezen kiadások és bevételek rendezésére [Ámr. 202. § (4) bekezdés].
(5) A Kormány által előírt, a fejezet költségvetési helyzetét érintő rendkívüli intézkedések végrehajtására irányuló feladatok elrendelésére a közigazgatási államtitkár jogosult.
(6) A miniszter a jelen utasításban átadott hatáskörök gyakorlását bármikor magához vonhatja és közvetlenül gyakorolhatja.
(7)8 Az Ámr. 127. § (7) bekezdése szerinti megállapodást a szakmai kezelő – a felügyeletet gyakorló felsővezető által jóváhagyott – előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár engedélyét követően az érintett szerződés szerinti kötelezettségvállalásra jogosult hagyja jóvá. A részletfizetés indokát az előterjesztésben részletesen ismertetni kell.
(8)9 Az Áht. 122/A. § (1)–(2) bekezdése szerinti kizárással kapcsolatos, az Áht. 122/B. § (1) bekezdésében meghatározott adatszolgáltatást a támogatási szerződés megkötését kezdeményező szervezeti egység tájékoztatása alapján a Költségvetési Főosztály teljesíti.
Záró rendelkezések
9. § (1) Jelen utasítás a közzétételét követő 15. napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a fejezetet irányító szerv vezetőjének hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló 5/2010. (II.19.) KHEM utasítás, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium működésével összefüggő átmeneti költségvetési gazdálkodási szabályokról szóló 1/2010. (VI.18.) NFM utasítás.
Melléklet a 20/2011. (IV. 8.) NFM utasításhoz10
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
---|---|---|---|---|---|---|---|
16 |
2 |
4 |
249467 |
Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás |
Energiagazdálkodási Főosztály |
Energetikáért felelős helyettes államtitkár |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
16 |
5 |
26 |
233365 |
Energia Központ Nonprofit Kft. támogatása |
Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály |
Zöldgazdaság- |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár, a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóságtól átvett feladatok tekintetében a Fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár |
16 |
2 |
45 |
241045 |
Lakóépületek és környezetük felújításának támogatása |
Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály |
Zöldgazdaság-fejlesztésért és klímapolitikáért felelős helyettes államtitkár |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
16 |
5 |
38 |
281923 |
Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása |
Klímapolitikai Főosztály |
||
16 |
5 |
50 |
296302 |
Közlekedési zajvédelem |
Közlekedésért felelős helyettes államtitkár titkársága |
Közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
Infrastruktúráért felelős |
16 |
5 |
18 |
295735 |
A közösségi közlekedés összehangolása, akadálymentesítés |
Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya |
||
16 |
4 |
3 |
295724 |
Infrastruktúra ágazati szabályozási és szakképzési feladatok |
Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztály |
||
16 |
2 |
2 |
205678 |
A közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatai |
|||
16 |
5 |
15 |
270512 |
RO-LA gördülő országút |
|||
16 |
2 |
6 |
245823 |
Belvízi hajózási alapprogram |
Légi- és Víziközlekedési Főosztály |
||
16 |
1 |
3 |
207100 |
Kikötők fejlesztése |
|||
16 |
2 |
42 |
294813 |
Légtérhasználati díj megfizetése alól mentesített repülések díja |
|||
16 |
1 |
10 |
297379 |
Vasúti hidak és acélszerkezetek felújítása |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
16 |
5 |
16 |
276978 |
Határkikötők működtetése |
KKK/ Légi- és Víziközlekedési Főosztály |
||
16 |
5 |
1 |
270912 |
Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése |
KKK/Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
16 |
5 |
2 |
265690 |
Útpénztár |
|||
16 |
5 |
9 |
257201 |
TEN-T pályázatok |
|||
16 |
2 |
50 |
301624 |
Kormányzati szakpolitikai feladatok |
Titkársági és Koordinációs Főosztály |
közigazgatási államtitkár |
|
16 |
19 |
0 |
330073 |
Pesti Vigadó rekonstrukciója |
Titkársági és Koordinációs Főosztály |
közigazgatási államtitkár a Pesti Vigadó felújításának irányítására és összehangolására kinevezett miniszteri biztos egyetértésével |
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16 |
3 |
1 |
|
25463 |
Kormányzati informatikai rendszerek és a közháló alapszolgáltatásainak biztosítása |
Informatikai Felügyeleti és Ellenőrzési Főosztály |
Kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
Infokommunikációért felelős államtitkár |
16 |
3 |
4 |
|
295779 |
Készenléti rendszer (EDR) üzemeltetése |
|||
16 |
3 |
5 |
|
297013 |
Kormányzati informatikai rendszerek konszolidációja |
|||
16 |
2 |
12 |
|
280778 |
EU szabványok honosítása |
Elektronikus Hírközlés, Posta és Információs Társadalomfejlesztési Főosztály |
Hírközlésért és audiovizuális médiáért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
2 |
32 |
|
295757 |
Digitális Magyarország program és kapcsolódó feladatok |
|||
16 |
2 |
35 |
|
295780 |
Audiovizuális és más adatvagyonnal kapcsolatos feladatok |
|||
16 |
2 |
43 |
|
295791 |
Infokommunikációs ágazati szabályozási feladatok |
|||
16 |
2 |
44 |
|
296991 |
Digitális átállás |
Ágazati Koordinációs, Nemzetközi Együttműködési és Audiovizuális Média Főosztály |
||
16 |
5 |
3 |
|
257101 |
Autópálya rendelkezésre állási díj |
Kiemelt Állami Szerződéseket Vizsgáló Főosztály |
Kiemelt állami szerződéseket és támogatásokat vizsgáló államtitkár |
|
16 |
2 |
36 |
1 |
264145 |
Hozzájárulás az oktatási-kutatási infrastruktúra bérleti díjához |
|||
16 |
2 |
36 |
2 |
264156 |
Hozzájárulás a meglévő kollégiumi rekonstrukciók bérleti díjához |
|||
16 |
2 |
36 |
3 |
264167 |
Hozzájárulás az új diákotthoni férőhelyek bérleti díjához |
|||
16 |
2 |
36 |
4 |
277445 |
Hozzájárulás a berlini Collegium Hungaricum bérleti díjához |
|||
16 |
2 |
36 |
5 |
256101 |
Hozzájárulás a Művészetek Palotájának működtetéséhez |
|||
16 |
2 |
36 |
6 |
270701 |
Sportlétesítmények PPP konstrukcióban történő fejlesztése |
|||
16 |
6 |
4 |
|
294968 |
Területfejlesztési intézményrendszeri feladatok támogatása |
Támogatáspolitikai Főosztály |
Fejlesztési ügyekért felelős helyettes államtitkár |
Fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár |
16 |
7 |
0 |
|
294824 |
Területfejlesztéssel és fejlesztéspolitikával összefüggő feladatok |
|||
16 |
2 |
28 |
|
271223 |
ESZA Nonprofit Kft. pályázatkezelő szervezet támogatása |
|||
16 |
8 |
0 |
|
294835 |
Gazdaságfejlesztést szolgáló célelőirányzat |
|||
16 |
2 |
38 |
|
197524 |
Beruházásösztönzési célelőirányzat |
Kiemelt Fejlesztések Főosztálya |
Monitoring- és információs ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
2 |
41 |
|
30164 |
Turisztikai célelőirányzat |
|||
16 |
2 |
46 |
|
297380 |
Puskás Ferenc Stadion integrált rekonstrukciója |
Vagyongazdálkodási Főosztály |
Vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár |
Vagyonpolitikáért felelős államtitkár |
16 |
2 |
34 |
|
297057 |
Magyar film támogatása |
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
16 |
2 |
17 |
280789 |
Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése |
Perképviseleti Főosztály |
Közigazgatási államtitkár |
|
16 |
5 |
37 |
280834 |
Nemzetközi tagdíjak, nemzetközi kapcsolattal összefüggő feladatok |
Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály |
Nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkár |
Közigazgatási államtitkár |
16 |
5 |
34 |
280801 |
Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján |
Biztonsági vezető |
Kabinetfőnök |
|
16 |
5 |
35 |
280812 |
Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok |
|||
16 |
5 |
36 |
280823 |
NATO-tagságból adódó ágazati feladatok |
|||
16 |
9 |
1 |
280867 |
Fejezeti általános tartalék |
Költségvetési Főosztály |
Gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
10 |
0 |
280845 |
Állami többletfeladatok |
|||
16 |
18 |
0 |
297313 |
MFB tőkeemelése |
Vagyongazdálkodási Főosztály |
Vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár |
Vagyonpolitikáért felelős államtitkár |
16 |
3 |
6 |
302124 |
Központosított informatikai és telekommunikációs szolgáltatások |
Informatikai Felügyeleti és Ellenőrzési Főosztály |
Kormányzati Informatikáért felelős helyettes államtitkár |
Infokommunikációért felelős államtitkár |
16 |
2 |
51 |
302224 |
Állami tulajdonú |
Energiagazdálkodási Főosztály |
Energetikáért felelős helyettes államtitkár |
Klíma- |
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Központi kezelésű előirányzat |
Központi kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
17 |
1 |
2 |
31260 |
Bányabezárás |
Energiagazdálkodási Főosztály |
Energetikáért felelős helyettes államtitkár |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
17 |
1 |
3 |
277978 |
A helyközi személyszállítási közszolgáltatások és a vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése |
Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya |
Közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
Infrastruktúráért felelős államtitkár |
18 |
3 |
0 |
284489 |
Közúti bírságbevételek |
Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztály |
||
18 |
1 |
0 |
235710 |
Területfejlesztési kölcsönök visszatérülése |
Támogatáspolitikai Főosztály |
Fejlesztési ügyekért felelős helyettes államtitkár |
Fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár |
20 |
0 |
0 |
31194 |
K-600 hírrendszer működtetésére |
Informatikai Felügyeleti és Ellenőrzési Főosztály |
Kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
Infokommunikációért felelős államtitkár |
21 |
0 |
0 |
295980 |
Peres ügyek |
Perképviseleti Főosztály |
Miniszter |
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
16 |
2 |
1 |
236355 |
Energiafelhasználási hatékonyság javítása |
Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály |
Zöldgazdaság-fejlesztésért és klímapolitikáért felelős helyettes államtitkár |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
16 |
2 |
49 |
300657 |
Zöld Beruházási Rendszer végrehajtásának feladatai |
Klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
||
16 |
5 |
8 |
265356 |
EU-támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály/KKK |
||
16 |
1 |
9 |
229111 |
Akadálymentes közlekedés fejlesztése |
Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya |
||
16 |
5 |
33 |
246078 |
Vasúthálózat fejlesztése |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
16 |
5 |
28 |
242367 |
Vasúti fejlesztések EIB-hitelből |
Infrastruktúráért felelős |
||
16 |
5 |
40 |
282023 |
Közúti Közlekedési Elektronikus Ellenőrzési Rendszer |
Közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
||
16 |
5 |
23 |
266045 |
Vasúti információs adatbázis fejlesztése 2004/016-689.05.02. |
|||
16 |
5 |
30 |
265378 |
Kockázati céltartalék |
|||
16 |
5 |
17 |
279123 |
Szolnok új városi híd építésének előkészítése |
Szakmai felügyeletet gyakorló szervezeti egység: |
||
16 |
5 |
29 |
275123 |
Új kerékpárutak és létesítmények |
|||
16 |
5 |
39 |
281123 |
Autópálya EIB-hitelből |
|||
16 |
5 |
11 |
265367 |
Kihelyezett szakértői támogatás |
|||
16 |
5 |
48 |
285078 |
M-60 autópálya Pécs-Szentdénes közötti szakasz előkészítési munkálatainak teljes befejezése |
|||
16 |
5 |
49 |
251845 |
M-44-es út Kecskemét-Békéscsaba közötti előkészítési munkálatainak teljes befejezése |
|||
16 |
2 |
19 |
281112 |
Szakképzési feladatok |
Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztály |
||
16 |
4 |
1 |
270489 |
Ágazati szabályozási feladatok (hírközlés, közlekedés, infrastruktúra, energetika) |
|||
16 |
5 |
10 |
257245 |
BKSZ működtetésének támogatása |
Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya |
||
16 |
5 |
14 |
270501 |
A közösségi közlekedés összehangolt fejlesztése |
Cím |
Alcím |
Jogcím |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Szakmai felügyeletet gyakorló |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
---|---|---|---|---|---|---|---|
16 |
2 |
22 |
300624 |
Puskás Tivadar Közalapítvány |
Elektronikus Hírközlés, Posta és Információs Társadalomfejlesztési Főosztály |
Hírközlésért és audiovizuális médiáért felelős helyettes államtitkár |
Infokommunikációért felelős államtitkár |
16 |
2 |
27 |
294268 |
Információs társadalom kiteljesítése és egyéb kapcsolódó feladatok támogatása |
|||
16 |
4 |
2 |
276967 |
Postapiaci liberalizáció |
|||
16 |
2 |
26 |
283923 |
„Magyarországi űrkutatás fő irányainak és programjainak kidolgozása” maradvány felhasználás |
|||
16 |
5 |
24 |
271501 |
Nemzeti szélessávú stratégia, monitoringrendszerének felépítése |
Ágazati Koordinációs, Nemzetközi Együttműködési és Audiovizuális Média Főosztály |
||
16 |
3 |
2 |
263512 |
Készenléti rendszer (EDR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása |
Informatikai Felügyeleti és Ellenőrzési Főosztály |
Kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
20 |
0 |
300535 |
Kormányzati informatikai szoftverek és terméktámogatás |
|||
16 |
2 |
20 |
258301 |
Központi fejlesztési feladatok |
Támogatáspolitikai Főosztály |
Fejlesztési ügyekért felelős helyettes államtitkár |
Fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár |
16 |
2 |
21 |
257690 |
Vásárhelyi terv továbbfejlesztése |
|||
16 |
2 |
23 |
258312 |
Decentralizált területfejlesztési programok |
|||
16 |
2 |
24 |
269834 |
Vidékfejlesztési menedzserek foglalkoztatásának támogatása |
|||
16 |
2 |
25 |
257701 |
Kiemelt térségek területfejlesztése (Velencei-tó, Tisza-tó, Dunakanyar, M8, natúrparkok) |
|||
16 |
2 |
39 |
262845 |
Nemzeti beruházásösztönzési célelőirányzat |
|||
16 |
2 |
47 |
229166 |
Kis- és középvállalkozói célelőirányzat |
|||
16 |
2 |
37 |
281178 |
Kiemelt ágazatok fejlesztési stratégiájának támogatása |
|||
16 |
6 |
1 |
251345 |
Regionális fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai |
|||
16 |
6 |
2 |
251356 |
Megyei területfejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai |
|||
16 |
6 |
3 |
243734 |
Kistérségi fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik támogatása |
|||
16 |
6 |
6 |
208581 |
Balaton Fejlesztési Tanács támogatása |
Támogatáspolitikai Főosztály |
Fejlesztési ügyekért felelős helyettes államtitkár |
Fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár |
16 |
6 |
8 |
251367 |
Egyéb területfejlesztési intézmények működésének támogatása |
|||
16 |
6 |
9 |
257767 |
Területfejlesztési háttérintézményi feladatok |
|||
16 |
11 |
0 |
243578 |
Határon átnyúló CBC (HU 03XX) |
|||
16 |
12 |
0 |
243545 |
Gazdasági és társadalmi kohézió erősítése |
|||
16 |
13 |
0 |
243556 |
Gazdasági és társadalmi kohézió erősítése |
|||
16 |
14 |
0 |
234119 |
Gazdasági és szociális kohézió erősítése |
|||
16 |
15 |
0 |
234175 |
Gazdasági és szociális kohézió erősítése |
|||
16 |
17 |
0 |
243567 |
Határon átnyúló CBC (HU 02XX) |
|||
16 |
17 |
0 |
243590 |
INTERREG III. HU 03XX |
|||
16 |
6 |
7 |
211189 |
Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács támogatása |
|||
16 |
2 |
31 |
270567 |
Üzletre hangolva |
|||
16 |
2 |
30 |
277001 |
Nemzetközi jelentőségű, kiemelt KFI programok |
|||
16 |
2 |
29 |
278078 |
Államigazgatás hatékonyságának növelése |
Monitoring és Információs Főosztály |
Monitoring- és információs ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
3 |
3 |
264489 |
Nemzetközi tagdíjak (informatika) |
Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály |
EU-s és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár |
Közigazgatási államtitkár |
16 |
2 |
14 |
029537 |
Informatikai, hírközlési fejlesztési programok, támogatások, szociális telefontámogatás |
Költségvetési Főosztály |
Gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
16 |
2 |
8 |
280767 |
Államigazgatás hatékonyságának növelése |
|||
16 |
10 |
0 |
280845 |
Állami többletfeladatok |
|||
16 |
16 |
0 |
280856 |
Kincstári díjak |
|||
16 |
2 |
9 |
270556 |
Szociális ártámogatás |
Az utasítást a 12/2012. (IV. 13.) NFM utasítás 9. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. április 14. napjával.
A 2. § (6) bekezdés b) pontja a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 17. §-a szeritn módosított szöveg.
A 3. § (6) bekezdés b) pontja a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 17. §-a szeritn módosított szöveg.
A 4. § (3) bekezdés f) pontja a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 14. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdés h) pontját a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 14. §-a iktatta be.
A 4. § (5) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 15. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (8) bekezdése a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 17. §-a szeritn módosított szöveg.
A 8. § (7) bekezdését a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 16. §-a iktatta be.
Az utasítás 8. § (8) bekezdését az 55/2011. (XII. 30.) NFM utasítás 2. § (1) bekezdése iktatta be.
A melléklet a 41/2011. (VIII. 19.) NFM utasítás 18. §-a, az 50/2011. (XI. 25.) NFM utasítás 2. §-a, az 55/2011. (XII. 30.) NFM utasítás 2. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás