210/2011. (X. 12.) Korm. rendelet
a vis maior tartalék felhasználásának részletes szabályairól szóló 8/2010. (I. 28.) Korm. rendelet és a vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet módosításáról1
2011.10.13.
„(4a) A (4) bekezdésben meghatározott határidő módosítására egy alkalommal, legfeljebb az elszámolási határidő 24 hónapra történő megváltoztatásával van lehetőség, amennyiben az önkormányzaton kívül álló szervezet tevékenysége vagy időjárási körülmények akadályozzák a határidő betartását. A kérelemhez csatolni kell a határidő módosítás indokoltságát alátámasztó dokumentumokat, továbbá a polgármester nyilatkozatát, melyben megjelöli a munkálatok megkezdését, a helyreállítás befejezésének várható új időpontját, és részletezi az elszámolást akadályozó körülményeket.”
„8/B. § (1) Kötelező önkormányzati feladat ellátását szolgáló építmény esetén, amennyiben az önkormányzat, kisebbségi önkormányzat vagy társulás a tulajdonát a 4. § (3) bekezdés j) pontjában foglalt módon igazolni nem tudja, azt e rendelkezés hatálybalépését követő 15 napon belül benyújtott kérelmében az önkormányzati beruházással létrehozott, aktivált és mérlegben befektetett tárgyi eszközként kimutatott vagyon nyilvántartására szolgáló számvitelieszköz-nyilvántartó lappal, állományba vételi bizonylattal is igazolhatja. a) a 2010. augusztus 11. és 2010. november 15. között meghozott miniszteri döntések esetén e rendelkezés hatálybalépését követő 15 napon belül,
b) a 2010. november 15-ét követően meghozott miniszteri döntések esetében az elszámolási határidőt megelőző 15. napig
lehet benyújtani az Igazgatósághoz. Hiányosság észlelése esetén az Igazgatóság az önkormányzatot, többcélú kistérségi társulást hiánypótlásra szólítja fel. A hiány pótlásáról a felszólítás kézhezvételétől számított 7 napon belül gondoskodni kell. Amennyiben az önkormányzat a hiánypótlásnak a megadott határidőn belül nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Igazgatóság a kérelmet nem továbbítja, és erről tájékoztatja a minisztert és a kérelmet benyújtót. A 7. § (4a) bekezdésnek megfelelt kérelmekről a minisztériumnak történő megküldését követően – az Igazgatóság javaslatának figyelembevételével – a miniszter dönt. A határidő-módosítási kérelem benyújtására rendelkezésre álló, valamint a hiánypótlási határidő elmulasztása jogvesztő.”
3. § Az R1. 7. § (2) bekezdés d) pontjában a „12 hónapon belül” szövegrész helyébe a „12 hónapon belül – elszámolási határidő-módosítás esetén legfeljebb 24 hónapon belül – ” szöveg lép.
„(6) Az önkormányzati kötelező feladatok ellátását szolgáló, nem önkormányzati tulajdonban lévő temető – amelyben az önkormányzat a temető tulajdonosával kötött megállapodás alapján a köztemető fenntartására vonatkozó kötelezettségét teljesíti – helyreállítási költségeinek elszámolásával kapcsolatos kérelmek esetén a (3) bekezdés h) pontjában megjelölt dokumentum csatolása nem kötelező. A köztemető fenntartására vonatkozó kötelezettség teljesítésének igazolása céljából az önkormányzat támogatási kérelemhez mellékelni kell a) a nyilatkozatot, mely szerint az önkormányzat saját tulajdonú temetővel vagy temető résszel nem rendelkezik, továbbá nem tart fenn a támogatási kérelemben szereplő temetőn kívül egyéb köztemetőt társulás vagy együttműködés útján más önkormányzattal közösen,
b) a temető tulajdonosával kötött megállapodást, melyben az önkormányzat vállalja a vis maior támogatással helyreállított köztemető miniszteri döntéstől számított legalább 5 éves időtartamig tartó kezelését,
c) a temető használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet másolatát.”
„(1a) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő módosítására egy alkalommal, legfeljebb az elszámolási határidő 24 hónapra történő megváltoztatásával van lehetőség, amennyiben az önkormányzaton kívül álló szervezet tevékenysége vagy időjárási körülmények akadályozzák a határidő betartását. A kérelemhez csatolni kell a határidő módosítás indokoltságát alátámasztó dokumentumokat, továbbá a polgármester nyilatkozatát, melyben megjelöli a munkálatok megkezdését, a helyreállítás befejezésének várható új időpontját, és részletezi az elszámolást akadályozó körülményeket. (1b) Az (1a) bekezdés szerinti határidő-módosítási kérelmet az elszámolási határidőt megelőző 15. napig lehet benyújtani a Kincstár felé. Hiányosság észlelése esetén a Kincstár az önkormányzatot, többcélú kistérségi társulást hiánypótlásra szólítja fel. A hiány pótlásáról a felszólítás kézhezvételétől számított 7 napon belül gondoskodni kell. Amennyiben az önkormányzat a hiánypótlásnak a megadott határidőn belül nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, a Kincstár a kérelmet nem továbbítja, és erről tájékoztatja a minisztert és a kérelmet benyújtót. Az (1a) bekezdésnek megfelelt kérelmekről a minisztériumnak történő megküldését követően – a Kincstár javaslatának figyelembevételével – a miniszter dönt. A határidő-módosítási kérelem benyújtására rendelkezésre álló, valamint a hiánypótlási határidő elmulasztása jogvesztő.”
6. § Az R2. 7. § (4) bekezdés d) pontjában a „12 hónapon belül” szövegrész helyébe a „12 hónapon belül – elszámolási határidő-módosítás esetén legfeljebb 24 hónapon belül – ” szöveg lép.
7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
8. § (1) Az R1. 2013. december 31-én hatályát veszti.
(3) Ez a rendelet 2014. január 1-jén hatályát veszti.