• Tartalom

27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet

27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet

az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról1

2011.09.15.

A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 5. melléklet 11. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatások közös szabályai

1. § A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény)

a) 13. § (1) bekezdése szerinti központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény,

b) 35. § (1) bekezdésében meghatározott helyi önkormányzat, települési vagy területi kisebbségi önkormányzat, továbbá többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban együtt: önkormányzati fenntartó), valamint

c) 42. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója

[az a)–c) pont a továbbiakban együtt: fenntartó] a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont a) és b) alpontja szerinti támogatásokat akkor igényelheti, ha az általa fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet (a továbbiakban: MKM rendelet) 39/D–39/E. §-ában és 54. § (15) bekezdésében meghatározott követelményeknek megfelelő, az oktatásért felelős miniszter által kiadott Integrációs Pedagógiai Program szerinti képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, illetve óvodai fejlesztő program szerinti foglalkozást biztosít.

2. A 2011/2012-es tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2011. évi támogatása

2. § (1) A 2011/2012-es nevelési év, tanév 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakára

a) az óvodai fejlesztő program utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az óvodai nevelésben halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára,

b) a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az általános iskolában, a gimnáziumban, a szakközépiskolában és a szakiskolában a nappali oktatás munkarendje szerinti oktatásban részesülő halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára

megszervezett felkészítéshez lehet benyújtani.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatási kérelem a nem halmozottan hátrányos helyzetű tanulóra tekintettel is benyújtható, feltéve, hogy a tanuló hátrányos helyzetűnek minősül.

(3) A képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program utáni támogatás (a továbbiakban együtt: esélyegyenlőségi támogatás) olyan nevelési-oktatási intézményre, tagintézményre tekintettel nyújtható, amelynek alapító okiratában, helyi pedagógiai és szakmai programjában, illetve nevelési programjában az esélyegyenlőségi támogatásra való jogosultságot megalapozó tevékenység szerepel vagy a fenntartó kötelezettséget vállal annak beépítésére.

3. § (1) Nem nyújtható esélyegyenlőségi támogatás, ha

a) az intézménnyel vagy fenntartójával szemben a vele jogviszonyban álló tanulókkal, gyermekekkel vagy oktatási, nevelési tevékenységével összefüggő működésével kapcsolatban a támogatási kérelem benyújtását megelőző három éven belül bíróság vagy más hatóság jogerősen megállapította az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvény megsértését,

b) a 2010/2011-es nevelési évre, tanévre vonatkozó együttműködési megállapodásban foglalt vállalások nem teljesültek, vagy

c) az intézményi önértékelés, illetve a pénzügyi elszámolás – az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatásáról szóló 5/2011. (II. 15.) KIM rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kiegészítő illetmény elszámolásának kivételével – nem került elfogadásra.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja esetén azt az intézménytípust kell az esélyegyenlőségi támogatásból kizárni, amely intézménytípus az elmarasztalásban érintett.

(3) Nem nyújtható esélyegyenlőségi támogatás, ha a fenntartó, valamint az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény nem felel meg az MKM rendelet 39/D. § (9) és (10) bekezdésében foglalt feltételeknek.

4. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás egy tanulóra eső összege a 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakra nem haladhatja meg

a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 16 900 Ft,

b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 18 600 Ft

összeget.

(2) Az egyenlő bánásmód biztosításáért és társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt az esélyegyenlőségi támogatás fenntartónkénti, valamint intézményenkénti összegéről.

5. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására, illetve az ott meghatározott célok megvalósítására a 10. melléklet szerinti mértékben használható fel az MKM rendelet 39/D. §-ában, 39/E. §-ában, valamint 54. § (15) bekezdésében foglalt követelményeknek megfelelően.

(2) Az esélyegyenlőségi támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a 4. alcímben meghatározott pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás biztosítja.

6. § (1) A fenntartó az esélyegyenlőségi támogatást a fenntartásában lévő nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény 2010. október 1-jei közoktatási statisztikai létszámadatai alapján, az MKM rendelet 39/D. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 39/E. § (4) bekezdésében foglaltak szerint igényelheti.

(2) Az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) honlapján elérhető elektronikus rendszeren (a továbbiakban: elektronikus rendszer) keresztül kitöltött adatlapok két nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányának 2011. szeptember 15-e és 2011. szeptember 30-a között, postai úton történő megküldésével

a) az önkormányzati fenntartó a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság),

b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az Alapkezelőhöz

nyújthatja be.

(3) A 2011. szeptember 30-án éjfélig rögzített támogatási kérelem legkésőbb az ezt követő napon való postára adás esetén tekinthető határidőben megküldöttnek.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.

(5) A kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.

(6) A postai úton benyújtott támogatási kérelemhez mellékelni kell az 1., 1/A., 1/B., és 1/C. mellékletet, valamint iskola esetében a 2. és 3. melléklet, óvoda esetében a 4. melléklet szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányát.

7. § (1) Az Igazgatóság az önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem hiánypótlására hét napos határidőt állapíthat meg.

(2) Az Igazgatóság az önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem egy eredeti példányát a hiánypótlás beérkezését követően 2011. október 21-éig megküldi az Alapkezelőnek.

(3) Az Alapkezelő a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelmet megvizsgálja és – szükség esetén – hét napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt. Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Alapkezelő a támogatási kérelmet nem továbbítja a miniszternek, és erről 2011. október 25-éig értesíti a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt.

(4) Az Alapkezelő a feldolgozott támogatási kérelmek, az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatásáról szóló 5/2010. (I. 29.) OKM rendelet (a továbbiakban: R2.), valamint az R1. szerint nyújtott támogatásokról készült beszámolók értékelése alapján összesítő jelentést készít fenntartó-, intézmény- és programtípusok, valamint tanulói létszám szerinti bontásban, amelyet elektronikus és nyomtatott formában 2011. október 31-éig küld meg a miniszternek.

8. § (1) Az összesítő jelentést hét tagból álló döntés-előkészítő bizottság vizsgálja meg.

(2) A döntés-előkészítő bizottság elnökét és két tagját a miniszter, két tagját az oktatásért felelős miniszter, egy tagját a helyi önkormányzatokért felelős miniszter, egy tagját az Országos Roma Önkormányzat jelöli ki.

(3) Az Alapkezelő a döntés-előkészítő bizottság munkájában tanácskozási joggal vesz részt.

(4) A döntés-előkészítő bizottság az ügyrendjét maga állapítja meg.

(5) A döntés-előkészítő bizottság a formai követelményeken túl az MKM rendelet 39/D–39/E. §-ának, 54. § (15) bekezdésének és a 3. § (1) és (2) bekezdésének való megfelelést megvizsgálva szakmai véleményt készít, amelyben a támogatás odaítélésére (e körben a támogatás végleges fajlagos összegére) vagy elutasítására 2011. november 10-éig javaslatot tesz a miniszternek.

9. § (1) A döntés-előkészítő bizottság javaslata alapján a miniszter 2011. november 21-éig dönt az esélyegyenlőségi támogatásról.

(2) Az esélyegyenlőségi támogatást elnyert fenntartók összesített adatait a miniszter elektronikus és nyomtatott formában 2011. november 25-éig továbbítja az Alapkezelőnek, aki annak kézhezvételétől számított tizenkét napon belül értesíti a fenntartót a támogatási kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról.

(3) Az Alapkezelő által megküldött (2) bekezdés szerinti értesítés tartalmazza az együttműködési megállapodás megkötésének feltételeit.

10. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert esélyegyenlőségi támogatás összegét a miniszter – papír alapon és elektronikus úton – 2011. november 25-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.

(2) Az önkormányzati fenntartónak megítélt esélyegyenlőségi támogatást a költségvetési törvény 5. melléklet 11. a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2011. év december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján a Magyar Államkincstár folyósítja.

(3) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartójának és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézménynek megítélt támogatást a finanszírozási adatok ismeretében az Alapkezelő folyósítja.

11. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, a támogatott időszakra vonatkozóan 2011. december 16-áig az Alapkezelővel együttműködési megállapodást köt.

(2) Az együttműködési megállapodást a fenntartó az elektronikus rendszeren keresztül nyomtatja ki, és annak a fenntartó által aláírt eredeti példányát megküldi az Alapkezelőnek.

(3) Az Alapkezelő a nyomtatott formában megküldött együttműködési megállapodást megvizsgálja és szükség esetén hét napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót.

(4) Az elektronikus rendszerbe a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában az Alapkezelőhöz meg nem érkezett együttműködési megállapodás megküldésére az Alapkezelő hét napos határidő tűzésével hívja fel a fenntartót.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása esetén a támogatási döntés hatályát veszti.

12. § (1) A megkötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint 2012. június 30-áig a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, az együttműködési megállapodás teljesítéséről és a 9. mellékletben foglaltak megvalósulásáról intézményi önértékelést és pénzügyi elszámolást nyújt be az elektronikus rendszeren keresztül és nyomtatott formában az Alapkezelőnek.

(2) Az Alapkezelő a támogatott tevékenység megvalósulásáról szóló beszámolókat pénzügyi és szakmai szempontból megvizsgálja és szükség esetén tíz napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót. Az elektronikus rendszerben a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában meg nem érkezett önértékelések és pénzügyi elszámolások megküldése érdekében az Alapkezelő tíz napos határidő kitűzésével felhívja a fenntartót az önértékelés és a pénzügyi elszámolás benyújtására. E határidő elmulasztása a támogatás jogosulatlan igénybevételét eredményezi.

(3) Ha az együttműködési megállapodásban foglaltakat a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, nem teljesíti a 2011/2012. nevelési évben, tanévben, a benyújtásra kerülő intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás nem kerül elfogadásra.

3. A 2010/2011-es nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2011. évi kiegészítő támogatása

13. § (1) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a képesség-kibontakoztató, az integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program után kiegészítő támogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő támogatás), ha a 2010/2011-es nevelési évben, tanévben az R2. alapján támogatásban részesült.

(2) A kiegészítő támogatás a 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-éig tartó időszakra kérhető.

(3) A kiegészítő támogatás összege nem haladhatja meg

a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 23 850 Ft/tanuló,

b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 26 400 Ft/gyermek

összeget.

(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő támogatás fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenként, tagintézményenkénti összegéről.

(5) A kiegészítő támogatás folyósításának feltétele az 1., 1/A., 1/B., 1/C., 6. és 7. melléklet szerinti adatlapok benyújtása.

(6) Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A., 1/B. és 1/C. mellékletet nem kell külön benyújtania.

(7) A kiegészítő támogatásra az ezen alcímben nem szabályozott rendelkezésekre a 2–12. §-t kell alkalmazni azzal, hogy esélyegyenlőségi támogatáson kiegészítő támogatást kell érteni.

4. A 2011/2012-es nevelési évre, tanévre tekintettel 2011-ben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás

14. § Az olyan fenntartó, aki általános iskolát vagy óvodát tart fenn és a 2011/2012-es nevelési évben, tanévben képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, óvodai fejlesztő programot segítő támogatást vett igénybe és az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény megfelel a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben című 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 15/A. §-ában meghatározott feltételeknek, az általa fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben foglalkoztatott pedagógusoknak juttatható kiegészítő illetményhez támogatást (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) igényelhet.

15. § (1) A kiegészítő illetmény igénybevételének feltétele, hogy a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 40. § (11) és (12) bekezdésében meghatározott intézményi minőségirányítási programba beépítésre kerüljenek az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusok teljesítményértékelésének feltételei a Korm. rendelet 15/A. § (5) bekezdésében foglalt értékelés lebonyolításának érdekében.

(2) A nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény vezetője, ha a kiegészítő illetmény igénybevételét megelőző két évben nem vett részt az integrációs rendszer alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen, köteles az integrációs rendszer bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen a 2011/2012-es nevelési év, tanév során legalább egy alkalommal részt venni.

16. § (1) A kiegészítő illetmény a 2011/2012-es nevelési év, tanév 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakára igényelhető.

(2) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 8500 Ft,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,

d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft

összeget.

(3) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,

b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft

összeget.

(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő illetmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.

(5) A kiegészítő illetménynek az egy nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben alkalmazott és az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusokra jutó, a munkaadót terhelő járulékokkal növelt teljes összegét az (1) bekezdésben meghatározott időtartamra vonatkozóan az integrációs rendszerben részt vevő tanulók létszámának a (2) és (3) bekezdésben meghatározott összegekkel való szorzata alapján kell kiszámítani.

(6) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott arányokat tagintézményenként kell megállapítani. A százalékos arány kiszámításánál törtszám esetén a százalékos érték egész számra történő felfelé kerekítésével kell az arányokat megállapítani.

17. § A kiegészítő illetmény az esélyegyenlőségi támogatás iránt támogatási kérelmet benyújtó fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű és az MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint osztályonként meghatározott hátrányos helyzetű tanulók, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján, a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésben, illetve óvodai fejlesztő programban részt vevő tanulók létszámadatai szerint igényelhető és használható fel.

18. § (1) A kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet az elektronikus rendszeren keresztül kitöltött adatlap nyomtatott és a fenntartó által aláírt két eredeti példánya és az 5. melléklet szerinti adatlap postai úton legkésőbb 2011. szeptember 30-áig történő megküldésével

a) az önkormányzati fenntartó az Igazgatósághoz,

b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az Alapkezelőhöz

nyújthatja be.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.

(3) A kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.

19. § (1) A kiegészítő illetmény iránti kérelem benyújtására a 7. § (1)–(3) bekezdését, az összesítő jelentés elkészítése és vizsgálata tekintetében a 7. § (4) bekezdését és a 8. § (1)–(5) bekezdését kell alkalmazni.

(2) A döntés-előkészítő bizottság szakmai véleményt készít, amelyben a kiegészítő illetmény odaítélésére (e körben a támogatás végleges fajlagos összegére), illetve elutasítására 2011. november 10-éig indokolt javaslatot tesz a miniszternek.

20. § (1) A kiegészítő illetmény megállapítása és a döntésről szóló értesítés tekintetében a 9. § (1)–(3) bekezdését alkalmazni kell.

(2) A miniszter a kiegészítő illetményben részesített önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert kiegészítő illetmény összegét – papír alapon és elektronikus úton – 2011. november 25-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.

(3) A kiegészítő illetmény folyósítása az önkormányzati fenntartó esetében a költségvetési törvény 5. melléklet 11. a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2011. december havi nettó havi finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján kerül sor. A kiegészítő illetményt közoktatási feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetében az Alapkezelő folyósítja.

21. § (1) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik, annak kifizetése – a feladatellátásban részt vevő pedagógus személyének változása esetén – a feladatellátásban részt vevő más pedagógusnak is történhet.

(2) A fenntartó a kiegészítő illetményt az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmények, illetve tagintézmények között nem csoportosíthatja át.

5. A 2010/2011-es nevelési évre, tanévre tekintettel integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok 2011. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatás

22. § (1) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok után kiegészítő illetménytámogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő pótilletmény), ha a 2010/2011-es nevelési évben, tanévben az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az R2. alapján támogatásban részesült.

(2) A kiegészítő pótilletmény a 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-éig tartó időszakra igényelhető.

(3) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 8500 Ft,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,

d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft

összeget.

(4) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján

a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,

b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft

összeget.

(5) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő pótilletmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.

(6) A kiegészítő pótilletmény folyósításának feltétele az 1., 1/A., 1/B., 1/C. és 8. melléklet szerinti adatlapok benyújtása.

(7) Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A., 1/B., és 1/C. mellékletet nem kell külön benyújtania.

(8) A kiegészítő pótilletményre az ezen alcímben nem szabályozott rendelkezésekre a 14–21. §-t alkalmazni kell azzal, hogy kiegészítő illetményen kiegészítő pótilletményt kell érteni.

6. Az elszámolás és az ellenőrzés rendje

23. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás, a kiegészítő támogatás, a kiegészítő illetmény és a kiegészítő pótilletmény (a továbbiakban együtt: oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás) felhasználásáról az önkormányzati fenntartó 2011. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint, valamint a 12. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint számol el.

(2) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény, valamint a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a 12. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint számol el.

(3) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás 2011. december 31-éig fel nem használt és kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe – önkormányzati fenntartó esetében a nettó finanszírozás keretében történő előirányzat-lemondással – vissza kell fizetni. A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2012. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2012. évi zárszámadás keretében és rendje szerint történik.

(4) A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartásokkal és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.

24. § (1) A fővárosi és megyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült fenntartónál az Oktatási Hivatal irányításával ellenőrzést végez.

(2) Ha az ellenőrzés a támogatott tevékenységgel kapcsolatos szabálytalanságot tár fel, a kormányhivatal a vizsgálat eredményeképpen kezdeményezi az Alapkezelőnél az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás elszámolásának és felhasználásának felülvizsgálatát.

25. § (1) Ha a támogatási kérelem benyújtását követően a fenntartó azt a nevelési-oktatási intézményt, tagintézményt, amelyre tekintettel oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült a Kt. 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban a miniszternek, az Igazgatóságnak és az Alapkezelőnek bejelenteni.

(2) A fenntartó jogutódja az Alapkezelőtől köteles azonosítót igényelni az (1) bekezdés szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséhez.

(3) Ha fenntartó a Kt. 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint átszervezés vagy fenntartóváltás miatt nem jogosult az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználására, köteles a támogatást a jogutód fenntartónak 2011. december 15-éig biztosítani.

(4) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználásának további módját.

(5) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás teljes összegével a jogutód fenntartó – helyi önkormányzati társulás esetében a gesztor önkormányzat – köteles elszámolni.

7. Záró rendelkezések

26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2012. december 31-én hatályát veszti.

1. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, két eredeti példányban, postai úton 2011. szeptember 30-ig:
a)    önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b)    közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén a Wekerle Sándor Alapkezelő részére (1088 Bp., Múzeum u. 17.).
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”.
FENNTARTÓI ADATLAP


Fenntartó neve:

Címe:

Polgármester/képviselő neve:

Fenntartó típusa*:

□ helyi önkormányzat
□ közoktatási feladatot ellátó nem állami fenntartó
□ központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény

Adószám: □□□□□□□□□□□

 

KSH-kód: □□□□□□□

 

PIR törzsszám (költségvetési szerv esetében):

 

ÁHT azonosító* (költségvetési szerv esetében):

 

A számlavezető bank neve:

Bankszámlaszám: □□□□□□□□-□□□□□□□□-
□□□□□□□□

Kapcsolattartó neve:

Kapcsolattartó e-mail címe:

Kapcsolattartó telefonszáma:

Kapcsolattartó faxszáma:

A közoktatási feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény nyilvántartási száma (cégkivonat száma, vagy a cégbírósági/bírósági végzés száma, ha van):

Dátum:
P. H.
...................................................................
a fenntartó képviselője
*Önkormányzati fenntartó esetén nincsen ilyen azonosító
Az adatlaphoz mellékelni kell:
a) az 1/A. melléklet szerinti nyilatkozatot
b) az 1/B. melléklet szerinti nyilatkozatot
c) az 1/C. melléklet szerinti nyilatkozatot

1/A. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Fenntartói Nyilatkozat
– a rendezett munkaügyi kapcsolatokról és köztartozásokról –
Fenntartó megnevezése, címe:     
A fenntartó képviselőjének neve (aláírásra jogosult személy):     
Alulírott, büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy általam képviselt intézmény az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-a értelmében rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik.
Kijelentem továbbá, hogy az intézménynek lejárt köztartozása nincs.
Dátum:
P. H.
..................................................................
a fenntartó képviselője

1/B. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Fenntartói Nyilatkozat
– az egyenlő bánásmód követelményével kapcsolatosan –
Fenntartó megnevezése, címe:     
A fenntartó képviselőjének neve (aláírásra jogosult személy):     
Alulírott, büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az érintett intézménnyel vagy az intézmény fenntartójával szemben, a vele jogviszonyban álló tanulókkal, gyermekekkel vagy oktatási, nevelési tevékenységével összefüggő működésével kapcsolatban, a támogatási kérelem benyújtását megelőző három éven belül, bíróság vagy más hatóság jogerősen nem állapította meg az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény megsértését.
Dátum:
P. H.
.......................................................
a fenntartó képviselője

1/C. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Fenntartói Nyilatkozat
– az esélyegyenlőségi intézkedésekkel kapcsolatosan –
Fenntartó megnevezése, címe:     
Alulírott .............................................................................................. polgármester/a fent nevezett önkormányzati társulás elnöke büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a település képviselő-testülete/a társulási tanács elfogadta a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 105. § (1) bekezdése szerinti intézkedési tervet, valamint a 102. § (1) f pontja szerint minőségirányítási programot, ebben meghatározva a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket, a gyermek- és ifjúságvédelem és a közoktatás kapcsolatát. Nyilatkozom továbbá arról, hogy az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodai nevelési programba, illetve iskolai pedagógiai programba történő beépítése azok jóváhagyásával kapcsolatos eljárás során megvizsgálásra került.*
Alulírott .......................................................................................... a közoktatási feladatot ellátó nem állami, nem önkormányzati intézmény fenntartójának képviseletében eljárva büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy a pályázat keretében érintett közoktatási intézmények nevelési programja/pedagógiai programja tartalmazza az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedéseket.**
Dátum:
P. H.
........................ ...................................................................
a polgármester/a társulási tanács elnöke/
a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény
fenntartója vagy a központi költségvetési szervként
működő felsőoktatási intézmény képviseletében
eljáró személy aláírása
* Kitöltendő az önkormányzati fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézmény esetén.
** Kitöltendő közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által fenntartott nevelési-oktatási intézmények esetén.

2. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Fenntartói adatlap a képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás esetén általános iskolák, általános iskolai intézményegységek részére
A táblázatot csak akkor kell kitölteni, ha a támogatással érintett településen a fenntartó több általános iskolát vagy az adott általános iskolához tartozó több intézményt, tagintézményt működtet!
A táblázatban az ezen településen működő intézményeknek kell szerepelniük, az összes intézmény, tagintézmény adatainak megadásával.
Az adatlapot a fenntartó tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig
a)    önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b)    közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén a Wekerle Sándor Alapkezelő részére (1088 Bp., Múzeum u. 17.).
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”.

Intézmény neve, OM azonosítója

Székhely, vagy tagintézmény neve

Székhely, vagy tagintézmény települése

Székhely, vagy tagintézmény címe

Székhely, vagy tagintézmény típusa*

Kér
a székhelyre, vagy
a tagintéz-
ményre támogatást

A székhely, vagy tagintéz-
mény becsült tanulói össz-
létszáma a 2011/2012-es tanévben

HHH tanulók becsült létszáma a székhelyen, a tagintéz-
ményben a 2011/2012-es tanévben**

HHH tanulók aránya
a székhelyen, a tagintéz-
ményben a 2011/2012-es tanévben**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* A: általános iskola 1–8. évfolyam; B: általános iskola alsó tagozat (1–4 évfolyam); C: általános iskola felső tagozat (5–8. évfolyam);
** A sajátos nevelési igényű halmozottan hátrányos helyzetű tanulók arányának számításánál az MKM rendelet 39/D. § (5) bekezdésben foglaltakat kell figyelembe venni.
Kitöltéskor az adatokat többcélú intézmény esetén az általános iskolás korú tanulókra tekintettel kell megadni!
A fenntartó képviselőjeként kijelentem, hogy az adatlapon a településen a fenntartó fenntartásában működő összes intézmény adatainak feltüntetése megtörtént.
A fenntartó képviselőjeként kijelentem, hogy a településen működő általános iskolákban a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolán belüli aránya és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók települési aránya közötti eltérés nem haladja meg a huszonöt százalékpontot egyik általános iskola tekintetében sem.
A fenntartó képviselőjeként kijelentem továbbá, hogy a támogatással érintett általános iskolában, ha van összevont osztály, az MKM rendelet 39/D. § (9) bekezdés b) pontjában foglalt feltételeknek megfelel.
Dátum:
P. H.
..................................................................
a fenntartó képviselője

3. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2011/2012-es tanévre vonatkozó képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezéséhez igényelhető támogatás esetén általános iskolák, gimnáziumok, szakközépiskolák, szakiskolák részére
A mellékletet csak a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel! A fenntartó az adatlap kitöltésével, annak megküldésével tudomásul veszi, hogy ha az elektronikusan rögzített és a postai úton eljuttatott támogatási kérelmek egymástól eltérőek, vagy csak postai úton kerül a támogatási kérelem benyújtására, a támogatási kérelem elutasításra kerül.
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig:
a)    önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b)    közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”

A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK

Az intézmény neve:

 

OM azonosító:

 

A székhely/tagintézmény neve:

 

A székhely/tagintézmény címe:

 

Telefon:

 

E-mail cím:

 

A székhely/tagintézmény kapott-e a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés után járó támogatást a 2010/2011-es tanévben?

igen/nem*

Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a HHH tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését?

igen/nem*

Tartalmazza-e az intézmény pedagógiai programja a HHH tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését?

igen/nem*

HHH tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott HHH tanulók 10%-a):

 

*Kérjük a megfelelőt aláhúzni
A székhely/tagintézmény valamennyi évfolyamának, valamennyi osztályára, vagy csoportjára vonatkozó adatok
Évfolyamok száma az adott intézményben, tagintézményben:

Évfolyamok megjelölése (1.-13.)

Osztály neve, megjelölése („a” „b” stb.)

Az osztály típusa
N: normál Gy: gyógy-
pedagógiai

Az osztály típusa:
Á: általános iskolai,
G: gimná-
ziumi,
Sz: szakiskolai, Szk: szak-
középiskolai

Oktatásszer-
vezési típus: F: felmenő rendszer,
M: minden évfolyamon minden osztályban*

Tanulók becsült létszáma a 2011/2012-es tanévben (fő)

HHH tanulók becsült létszáma a 2011/2012-es tanévben (fő)

HHH tanulók létszáma, akikre nézve a támogatást kéri

Hátrányos helyzetű tanulók létszáma, akikre nézve a támogatást kéri**

Össz. létszám, akikre nézve a támogatást kéri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Az F betűt kell azon osztályoknál beírni, ahol felmenő rendszerben vezetik be a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést. A programot vagy minden osztályban minden évfolyamon meg kell szervezni, vagy felmenő rendszer szerint lehet bevezetni. Amennyiben a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítő program felmenő rendszerben az összes évfolyamra bevezetésre került, abban az esetben az M betűt kell az adott évfolyamok mellé írni.
** Általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni támogatást az MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint.
Dátum:
P. H.
..................................................................
intézményvezető
P. H.
..................................................................
a fenntartó képviselője

4. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2011/2012-es tanévre vonatkozó óvodai fejlesztő program szervezéséhez kérhető támogatás esetén
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
A fenntartó az adatlap kitöltésével, annak megküldésével tudomásul veszi, hogy ha az elektronikusan rögzített és a postai úton eljuttatott támogatási kérelmek egymástól eltérőek, vagy csak postai úton kerül a támogatási kérelem benyújtásra, a támogatási kérelem elutasításra kerül.
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig:
a)    önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes területi igazgatóságához,
b)    a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”

A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYEIRE VONATKOZÓ ADATOK
Minden tagintézményre vonatkozóan ki kell tölteni, amelyre támogatást kér!

Az intézmény (óvodai intézményegységet működtető közoktatási intézmény) neve:

 

OM azonosító:

 

székhely/tagintézmény neve:

 

székhely/tagintézmény címe:

 

Telefon:

 

E-mail cím:

 

Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a HHH gyermekek óvodai fejlesztő programját?

igen/nem*

Tartalmazza-e az intézmény nevelési programja a HHH gyermekek óvodai fejlesztő programjára vonatkozó részleteket?

igen/nem*

FIGYELEM! A következő sorok arra a székhelyre, tagintézményre vonatkoznak, amelyre támogatást kér!

 

férőhelyek száma:

 

óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben:

 

HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben:

 

3 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

3 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

4 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

4 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

5 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

5 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

6 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

6 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**:

 

HHH gyermekek létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni):

 

** Az adott életkort a 2011. december 31-ig betöltött életkor alapján kell figyelembe venni.

 

Az intézmény képviselőjeként kijelentem, hogy a támogatással érintett óvodai intézményben, tagintézményben nincs 25 százalékpontnál nagyobb eltérés a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek arányában az egymásnak megfelelő korcsoportokra vonatkozóan a csoportok között. Ez a feltétel fennáll a vegyes csoportokra vonatkozóan is [MKM rendelet 39/E. § (7) bekezdés].
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
a fenntartó képviselője

5. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a 2011/2012-es tanévre vonatkozó kiegészítő illetmény felhasználásának tervezéséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig:
a)    önkormányzati fenntartó esetén a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához,
b)    közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetén a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszáma 2010. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2010. októberi statisztikai adatok alapján

HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-intéz-
ményben, illetve a tagintézményben

Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 15. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri*

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

Ft

 

Ft

* A 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet kérni, amelynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a.
A kiegészítő illetmény felhasználásának tervezése:

Sorszám

Pedagógus neve

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek havi óraszáma

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek (legalább három)*

A pedagógus részére kifizetendő kiegészítő illetmény havi összege**

A pedagógus részére kifizetendő, 4 hónapra számított kiegészítő illetmény összege

A pedagógus részére kifizetendő, 4 hónapra számított kiegészítő illetmény munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összege

1.

Ft

Ft

Ft

2.

Ft

Ft

Ft

A kiegészítő illetmény kifizetésére kért intézményi, tagintézményi összeg:

Ft***

* A Korm. rendelet 15/A. §-ában meghatározott tevékenységek.
** A Korm. rendelet 15/A. § (6) bekezdésben meghatározott összegek szerint.
*** A pedagógusoknak kifizetni tervezett összesen összeg nem lehet magasabb, mint az intézmény/tagintézmény által a fenti táblázatban kiszámított felhasználható maximális keret összege.
Dátum:
P. H.
.......................................................
intézményvezető
P. H.
.......................................................
a fenntartó képviselője

6. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Adatlap a 2010/2011-es tanévre vonatkozó képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, szervezésének 2011. évi kiegészítő támogatásának igényléséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód (önkormányzati fenntartók esetében):

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra jogosult!

Intézmény megnevezése és típusa (általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola)**:

 

Intézmény OM azonosítója**:

 

Intézmény címe**:

 

Telefon, e-mail cím**:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve**:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe**:

 

Össz. létszámadat (2010. október havi statisztikai létszám szerint):

 

HHH tanulók száma (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint):

 

A programban részt vevő HHH tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2010. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni):

 

A programban részt vevő hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (Általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni támogatást az MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint):

 

*Az adatlapot kizárólag a 13. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki.
** Amennyiben intézményátszervezésre, fenntartóváltásra került sor az elektronikus pályáztatási felületen az igényléskor megadott adatok kiválasztása után a cellák tartalma módosítható.
Dátum:
P. H.
.......................................................
intézményvezető
P. H.
.......................................................
a fenntartó képviselője

7. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Adatlap a 2010/2011-es nevelési évre vonatkozó óvodai fejlesztő program 2011. évi kiegészítő támogatásának igényléséhez*
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód (önkormányzati fenntartók esetében):

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra vált jogosulttá!

Intézmény megnevezése**:

 

Intézmény OM azonosítója**:

 

Intézmény címe**:

 

Telefon, e-mail cím**:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve**:

 

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe**:

 

Össz. létszámadat (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint):

 

HHH gyermekek száma (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni):

 

A programban részt vevő HHH gyermekek száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni):

 

* Az adatpapot kizárólag a 13. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki.
** Amennyiben intézményátszervezésre, fenntartóváltásra került sor az elektronikus pályáztatási felületen az igényléskor megadott adatok kiválasztása után a cellák tartalma módosítható.
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Dátum:
P. H.
.......................................................
intézményvezető
P. H.
.......................................................
a fenntartó képviselője

8. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Adatlap intézményi, tagintézményi adatlap a 2010/2011-es nevelési évre, tanévre vonatkozó a kiegészítő pótilletmény igényléséhez felhasználásának tervezéséhez
A mellékletet a támogatással érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni!
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Beküldendő 2 eredeti példányban postai úton 2011. szeptember 30-ig a Wekerle Sándor Alapkezelő részére, az 1088 Bp., Múzeum u. 17. címre.
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
Együttműködési Megállapodás száma:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszáma 2010. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2010. októberi statisztikai adatok alapján

HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-intéz-
ményben, illetve a tagintézményben

Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 3. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást**

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

Ft

 

Ft

* Az adatlapot kizárólag a 22. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki.
** A 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni, melynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a.

9. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

1. Vállalások képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés szervezése esetén
1.1.    Helyzetelemzés1 alapján IPR megvalósítására vonatkozó cselekvési ütemterv elkészítése (az IPR alkalmazása kapcsán az adott nevelési évre vonatkozó célkitűzések megfogalmazása, konkrét tevékenységek beazonosítása, elvárt eredmények kitűzése)
1.2.    a 2011/2012-es tanévben a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés megvalósításával kapcsolatosan működtetni kívánt munkacsoportok ismertetése, létrehozott munkacsoportokban résztvevő pedagógusok száma
1.3.    Óvoda-iskola átmenetet támogató tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
1.4.    Pályaorientációs programok, továbbtanulást segítő tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
1.5.    IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó továbbképzés(ek)en, felkészítés(ek)en, tréning(ek)en, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálásban vett részt pedagógusok száma
1.6.    IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, illetőleg tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás(ok) igénybevétele, igénybe vett szolgáltatások megnevezése és száma
1.7.1.    Pedagógusok hospitálásának száma más intézményekben a támogatott időszakban
1.7.2.    A támogatott időszakban pedagógus hospitáció(k), IPR műhelyek száma saját telephelyén
1.8.    Szociális hátrányok enyhítését elősegítő program(ok), akció(k) száma és tartalma
1.9.    Az együttműködések és a partneri kapcsolatok erősítése érdekében az IPR alkalmazását támogató iskolán kívüli program(ok) száma és tartalma
2. Vállalások óvodai fejlesztő program szervezése esetén
2.1.    Helyzetelemzés1 alapján az IPR megvalósítására vonatkozó cselekvési ütemterv elkészítése (az IPR alkalmazása kapcsán az adott nevelési évre vonatkozó célkitűzések megfogalmazása, konkrét tevékenységek beazonosítása, elvárt eredmények kitűzése)
2.2.    A 2011/2012-es nevelési év során az óvodai fejlesztő program megvalósításával kapcsolatosan működtetni kívánt munkacsoportok ismertetése, létrehozott munkacsoportokban részt vevő pedagógusok száma
2.3.    Óvoda-iskola átmenetet támogató tevékenységek száma és tartalma a támogatott időszakban
2.4.    IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó továbbképzés(ek)en, felkészítés(ek)en, tréning(ek)en, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálásban részt vett pedagógusok száma
2.5.    IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, illetőleg tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás(ok) igénybevétele, igénybe vett szolgáltatás(ok) megnevezése és száma
2.6.1.    Pedagógusok hospitálásának száma más intézményekben a támogatott időszakban
2.6.2.    A támogatott időszakban pedagógus hospitáció(k), IPR műhelyek száma saját telephelyén
2.7.    Szociális hátrányok enyhítését elősegítő program(ok), akció(k) száma és tartalma
2.8.    Az együttműködések és a partneri kapcsolatok erősítése érdekében az IPR alkalmazását támogató óvodán kívüli program(ok) száma és tartalma
____________________
1 A helyzetelemzés tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek, pedagógiai fejlesztések, továbbtanulási adatok, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók létszámának alakulását az Óvodai - Iskolai Integrációs Program bevezetése óta eltelt időszak vonatkozásában.

10. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez

Az esélyegyenlőségi támogatás és a kiegészítő támogatás felhasználási területei
A) Képesség-kibontakoztató és integrációs támogatás felhasználásának kerete általános iskolai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Óvoda iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj).

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése

– Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb. bevonásával, valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek/gondviselőinek részvételével, illetve a helyi szülői munkaközösséggel együttműködve (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal. (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek).

5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek

– Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása (mentori díj, megbízási díj, tutori díj szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása, Kapcsolattartás a helyi Családsegítő intézménnyel, valamint Nevelési Tanácsadóval (tanácsadói díj, megbízási díj, szakértői díj).

7. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése).

– Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).

8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

10. Projektnap

– Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

B) Óvodai fejlesztő program támogatás felhasználásának kerete óvodai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, mentorálás, (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning, óvoda iskola átmenet tréning, (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Szupervízió igénybevétele, (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás, (szolgáltatási költség; megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más, a programban résztvevő óvodában, iskolában (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel, biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj.

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése

– Az IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti családsegítő szolgálattal védőnői hálózattal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

– A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése

A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, nagymozgást, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).

– A pedagógusok tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése.

Az óvodai program megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.

7. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kisértékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás, stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

9. Projektnap

– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése, (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

C) Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai székhely, tagintézmény esetén

KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 80%-ot erre a célra kell fordítani.

1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése

– IPR menedzsment működtetése, IPR alapú intézményfejlesztés megvalósítása, az iskola környezetével való kapcsolatépítés, kapcsolattartás (megbízási költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).

– Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működtetése. A módszertani elemek (kiemelten az integrációt segítő módszertani elemek, pl. differenciálás, kooperatív tanulás, projektpedagógia, drámapedagógia – valamint a multikulturális oktatás horizontális bevezetése) adaptációját elősegítő munkacsoport működtetése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj).

2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás.

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning, szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj;, szupervízori költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők,utazás költsége, autóbusz bérleti díj).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 20%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése).

A Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).

7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.).

9. Projektnap

– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

1

A rendelet a 26. § alapján hatályát vesztette 2012. december 31. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére