27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet
27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet
az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról1
A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 5. melléklet 11. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatások közös szabályai
1. § A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény)
a) 13. § (1) bekezdése szerinti központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény,
b) 35. § (1) bekezdésében meghatározott helyi önkormányzat, települési vagy területi kisebbségi önkormányzat, továbbá többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban együtt: önkormányzati fenntartó), valamint
c) 42. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója
[az a)–c) pont a továbbiakban együtt: fenntartó] a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont a) és b) alpontja szerinti támogatásokat akkor igényelheti, ha az általa fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet (a továbbiakban: MKM rendelet) 39/D–39/E. §-ában és 54. § (15) bekezdésében meghatározott követelményeknek megfelelő, az oktatásért felelős miniszter által kiadott Integrációs Pedagógiai Program szerinti képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, illetve óvodai fejlesztő program szerinti foglalkozást biztosít.
2. A 2011/2012-es tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2011. évi támogatása
2. § (1) A 2011/2012-es nevelési év, tanév 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakára
a) az óvodai fejlesztő program utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az óvodai nevelésben halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára,
b) a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az általános iskolában, a gimnáziumban, a szakközépiskolában és a szakiskolában a nappali oktatás munkarendje szerinti oktatásban részesülő halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára
megszervezett felkészítéshez lehet benyújtani.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatási kérelem a nem halmozottan hátrányos helyzetű tanulóra tekintettel is benyújtható, feltéve, hogy a tanuló hátrányos helyzetűnek minősül.
(3) A képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program utáni támogatás (a továbbiakban együtt: esélyegyenlőségi támogatás) olyan nevelési-oktatási intézményre, tagintézményre tekintettel nyújtható, amelynek alapító okiratában, helyi pedagógiai és szakmai programjában, illetve nevelési programjában az esélyegyenlőségi támogatásra való jogosultságot megalapozó tevékenység szerepel vagy a fenntartó kötelezettséget vállal annak beépítésére.
3. § (1) Nem nyújtható esélyegyenlőségi támogatás, ha
a) az intézménnyel vagy fenntartójával szemben a vele jogviszonyban álló tanulókkal, gyermekekkel vagy oktatási, nevelési tevékenységével összefüggő működésével kapcsolatban a támogatási kérelem benyújtását megelőző három éven belül bíróság vagy más hatóság jogerősen megállapította az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvény megsértését,
b) a 2010/2011-es nevelési évre, tanévre vonatkozó együttműködési megállapodásban foglalt vállalások nem teljesültek, vagy
c) az intézményi önértékelés, illetve a pénzügyi elszámolás – az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatásáról szóló 5/2011. (II. 15.) KIM rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kiegészítő illetmény elszámolásának kivételével – nem került elfogadásra.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja esetén azt az intézménytípust kell az esélyegyenlőségi támogatásból kizárni, amely intézménytípus az elmarasztalásban érintett.
(3) Nem nyújtható esélyegyenlőségi támogatás, ha a fenntartó, valamint az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény nem felel meg az MKM rendelet 39/D. § (9) és (10) bekezdésében foglalt feltételeknek.
4. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás egy tanulóra eső összege a 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakra nem haladhatja meg
a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 16 900 Ft,
b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 18 600 Ft
összeget.
(2) Az egyenlő bánásmód biztosításáért és társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt az esélyegyenlőségi támogatás fenntartónkénti, valamint intézményenkénti összegéről.
5. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására, illetve az ott meghatározott célok megvalósítására a 10. melléklet szerinti mértékben használható fel az MKM rendelet 39/D. §-ában, 39/E. §-ában, valamint 54. § (15) bekezdésében foglalt követelményeknek megfelelően.
(2) Az esélyegyenlőségi támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a 4. alcímben meghatározott pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás biztosítja.
6. § (1) A fenntartó az esélyegyenlőségi támogatást a fenntartásában lévő nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény 2010. október 1-jei közoktatási statisztikai létszámadatai alapján, az MKM rendelet 39/D. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 39/E. § (4) bekezdésében foglaltak szerint igényelheti.
(2) Az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) honlapján elérhető elektronikus rendszeren (a továbbiakban: elektronikus rendszer) keresztül kitöltött adatlapok két nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányának 2011. szeptember 15-e és 2011. szeptember 30-a között, postai úton történő megküldésével
a) az önkormányzati fenntartó a Magyar Államkincstár az önkormányzati fenntartó székhelye szerinti megyei igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság),
b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az Alapkezelőhöz
nyújthatja be.
(3) A 2011. szeptember 30-án éjfélig rögzített támogatási kérelem legkésőbb az ezt követő napon való postára adás esetén tekinthető határidőben megküldöttnek.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.
(5) A kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.
(6) A postai úton benyújtott támogatási kérelemhez mellékelni kell az 1., 1/A., 1/B., és 1/C. mellékletet, valamint iskola esetében a 2. és 3. melléklet, óvoda esetében a 4. melléklet szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányát.
7. § (1) Az Igazgatóság az önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem hiánypótlására hét napos határidőt állapíthat meg.
(2) Az Igazgatóság az önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem egy eredeti példányát a hiánypótlás beérkezését követően 2011. október 21-éig megküldi az Alapkezelőnek.
(3) Az Alapkezelő a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelmet megvizsgálja és – szükség esetén – hét napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt. Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, az Alapkezelő a támogatási kérelmet nem továbbítja a miniszternek, és erről 2011. október 25-éig értesíti a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját, illetve a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt.
(4) Az Alapkezelő a feldolgozott támogatási kérelmek, az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatásáról szóló 5/2010. (I. 29.) OKM rendelet (a továbbiakban: R2.), valamint az R1. szerint nyújtott támogatásokról készült beszámolók értékelése alapján összesítő jelentést készít fenntartó-, intézmény- és programtípusok, valamint tanulói létszám szerinti bontásban, amelyet elektronikus és nyomtatott formában 2011. október 31-éig küld meg a miniszternek.
8. § (1) Az összesítő jelentést hét tagból álló döntés-előkészítő bizottság vizsgálja meg.
(2) A döntés-előkészítő bizottság elnökét és két tagját a miniszter, két tagját az oktatásért felelős miniszter, egy tagját a helyi önkormányzatokért felelős miniszter, egy tagját az Országos Roma Önkormányzat jelöli ki.
(3) Az Alapkezelő a döntés-előkészítő bizottság munkájában tanácskozási joggal vesz részt.
(4) A döntés-előkészítő bizottság az ügyrendjét maga állapítja meg.
(5) A döntés-előkészítő bizottság a formai követelményeken túl az MKM rendelet 39/D–39/E. §-ának, 54. § (15) bekezdésének és a 3. § (1) és (2) bekezdésének való megfelelést megvizsgálva szakmai véleményt készít, amelyben a támogatás odaítélésére (e körben a támogatás végleges fajlagos összegére) vagy elutasítására 2011. november 10-éig javaslatot tesz a miniszternek.
9. § (1) A döntés-előkészítő bizottság javaslata alapján a miniszter 2011. november 21-éig dönt az esélyegyenlőségi támogatásról.
(2) Az esélyegyenlőségi támogatást elnyert fenntartók összesített adatait a miniszter elektronikus és nyomtatott formában 2011. november 25-éig továbbítja az Alapkezelőnek, aki annak kézhezvételétől számított tizenkét napon belül értesíti a fenntartót a támogatási kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról.
(3) Az Alapkezelő által megküldött (2) bekezdés szerinti értesítés tartalmazza az együttműködési megállapodás megkötésének feltételeit.
10. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert esélyegyenlőségi támogatás összegét a miniszter – papír alapon és elektronikus úton – 2011. november 25-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.
(2) Az önkormányzati fenntartónak megítélt esélyegyenlőségi támogatást a költségvetési törvény 5. melléklet 11. a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2011. év december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján a Magyar Államkincstár folyósítja.
(3) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartójának és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézménynek megítélt támogatást a finanszírozási adatok ismeretében az Alapkezelő folyósítja.
11. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, a támogatott időszakra vonatkozóan 2011. december 16-áig az Alapkezelővel együttműködési megállapodást köt.
(2) Az együttműködési megállapodást a fenntartó az elektronikus rendszeren keresztül nyomtatja ki, és annak a fenntartó által aláírt eredeti példányát megküldi az Alapkezelőnek.
(3) Az Alapkezelő a nyomtatott formában megküldött együttműködési megállapodást megvizsgálja és szükség esetén hét napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót.
(4) Az elektronikus rendszerbe a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában az Alapkezelőhöz meg nem érkezett együttműködési megállapodás megküldésére az Alapkezelő hét napos határidő tűzésével hívja fel a fenntartót.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása esetén a támogatási döntés hatályát veszti.
12. § (1) A megkötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint 2012. június 30-áig a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, az együttműködési megállapodás teljesítéséről és a 9. mellékletben foglaltak megvalósulásáról intézményi önértékelést és pénzügyi elszámolást nyújt be az elektronikus rendszeren keresztül és nyomtatott formában az Alapkezelőnek.
(2) Az Alapkezelő a támogatott tevékenység megvalósulásáról szóló beszámolókat pénzügyi és szakmai szempontból megvizsgálja és szükség esetén tíz napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót. Az elektronikus rendszerben a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában meg nem érkezett önértékelések és pénzügyi elszámolások megküldése érdekében az Alapkezelő tíz napos határidő kitűzésével felhívja a fenntartót az önértékelés és a pénzügyi elszámolás benyújtására. E határidő elmulasztása a támogatás jogosulatlan igénybevételét eredményezi.
(3) Ha az együttműködési megállapodásban foglaltakat a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, nem teljesíti a 2011/2012. nevelési évben, tanévben, a benyújtásra kerülő intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás nem kerül elfogadásra.
3. A 2010/2011-es nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2011. évi kiegészítő támogatása
13. § (1) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a képesség-kibontakoztató, az integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program után kiegészítő támogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő támogatás), ha a 2010/2011-es nevelési évben, tanévben az R2. alapján támogatásban részesült.
(2) A kiegészítő támogatás a 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-éig tartó időszakra kérhető.
(3) A kiegészítő támogatás összege nem haladhatja meg
a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 23 850 Ft/tanuló,
b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 26 400 Ft/gyermek
összeget.
(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő támogatás fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenként, tagintézményenkénti összegéről.
(5) A kiegészítő támogatás folyósításának feltétele az 1., 1/A., 1/B., 1/C., 6. és 7. melléklet szerinti adatlapok benyújtása.
(6) Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A., 1/B. és 1/C. mellékletet nem kell külön benyújtania.
(7) A kiegészítő támogatásra az ezen alcímben nem szabályozott rendelkezésekre a 2–12. §-t kell alkalmazni azzal, hogy esélyegyenlőségi támogatáson kiegészítő támogatást kell érteni.
4. A 2011/2012-es nevelési évre, tanévre tekintettel 2011-ben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás
14. § Az olyan fenntartó, aki általános iskolát vagy óvodát tart fenn és a 2011/2012-es nevelési évben, tanévben képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, óvodai fejlesztő programot segítő támogatást vett igénybe és az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény megfelel a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben című 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 15/A. §-ában meghatározott feltételeknek, az általa fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben foglalkoztatott pedagógusoknak juttatható kiegészítő illetményhez támogatást (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) igényelhet.
15. § (1) A kiegészítő illetmény igénybevételének feltétele, hogy a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 40. § (11) és (12) bekezdésében meghatározott intézményi minőségirányítási programba beépítésre kerüljenek az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusok teljesítményértékelésének feltételei a Korm. rendelet 15/A. § (5) bekezdésében foglalt értékelés lebonyolításának érdekében.
(2) A nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény vezetője, ha a kiegészítő illetmény igénybevételét megelőző két évben nem vett részt az integrációs rendszer alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen, köteles az integrációs rendszer bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen a 2011/2012-es nevelési év, tanév során legalább egy alkalommal részt venni.
16. § (1) A kiegészítő illetmény a 2011/2012-es nevelési év, tanév 2011. szeptember 1-jétől 2011. december 31-éig tartó időszakára igényelhető.
(2) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 8500 Ft,
b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,
c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,
d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft
összeget.
(3) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,
b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft
összeget.
(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő illetmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.
(5) A kiegészítő illetménynek az egy nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben alkalmazott és az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusokra jutó, a munkaadót terhelő járulékokkal növelt teljes összegét az (1) bekezdésben meghatározott időtartamra vonatkozóan az integrációs rendszerben részt vevő tanulók létszámának a (2) és (3) bekezdésben meghatározott összegekkel való szorzata alapján kell kiszámítani.
(6) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott arányokat tagintézményenként kell megállapítani. A százalékos arány kiszámításánál törtszám esetén a százalékos érték egész számra történő felfelé kerekítésével kell az arányokat megállapítani.
17. § A kiegészítő illetmény az esélyegyenlőségi támogatás iránt támogatási kérelmet benyújtó fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű és az MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint osztályonként meghatározott hátrányos helyzetű tanulók, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján, a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésben, illetve óvodai fejlesztő programban részt vevő tanulók létszámadatai szerint igényelhető és használható fel.
18. § (1) A kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet az elektronikus rendszeren keresztül kitöltött adatlap nyomtatott és a fenntartó által aláírt két eredeti példánya és az 5. melléklet szerinti adatlap postai úton legkésőbb 2011. szeptember 30-áig történő megküldésével
a) az önkormányzati fenntartó az Igazgatósághoz,
b) a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az Alapkezelőhöz
nyújthatja be.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.
(3) A kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.
19. § (1) A kiegészítő illetmény iránti kérelem benyújtására a 7. § (1)–(3) bekezdését, az összesítő jelentés elkészítése és vizsgálata tekintetében a 7. § (4) bekezdését és a 8. § (1)–(5) bekezdését kell alkalmazni.
(2) A döntés-előkészítő bizottság szakmai véleményt készít, amelyben a kiegészítő illetmény odaítélésére (e körben a támogatás végleges fajlagos összegére), illetve elutasítására 2011. november 10-éig indokolt javaslatot tesz a miniszternek.
20. § (1) A kiegészítő illetmény megállapítása és a döntésről szóló értesítés tekintetében a 9. § (1)–(3) bekezdését alkalmazni kell.
(2) A miniszter a kiegészítő illetményben részesített önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert kiegészítő illetmény összegét – papír alapon és elektronikus úton – 2011. november 25-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.
(3) A kiegészítő illetmény folyósítása az önkormányzati fenntartó esetében a költségvetési törvény 5. melléklet 11. a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2011. december havi nettó havi finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján kerül sor. A kiegészítő illetményt közoktatási feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetében az Alapkezelő folyósítja.
21. § (1) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik, annak kifizetése – a feladatellátásban részt vevő pedagógus személyének változása esetén – a feladatellátásban részt vevő más pedagógusnak is történhet.
(2) A fenntartó a kiegészítő illetményt az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmények, illetve tagintézmények között nem csoportosíthatja át.
5. A 2010/2011-es nevelési évre, tanévre tekintettel integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok 2011. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatás
22. § (1) A közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok után kiegészítő illetménytámogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő pótilletmény), ha a 2010/2011-es nevelési évben, tanévben az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az R2. alapján támogatásban részesült.
(2) A kiegészítő pótilletmény a 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-éig tartó időszakra igényelhető.
(3) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 8500 Ft,
b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,
c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,
d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft
összeget.
(4) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2010. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 12 000 Ft,
b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft
összeget.
(5) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő pótilletmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.
(6) A kiegészítő pótilletmény folyósításának feltétele az 1., 1/A., 1/B., 1/C. és 8. melléklet szerinti adatlapok benyújtása.
(7) Ha a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A., 1/B., és 1/C. mellékletet nem kell külön benyújtania.
(8) A kiegészítő pótilletményre az ezen alcímben nem szabályozott rendelkezésekre a 14–21. §-t alkalmazni kell azzal, hogy kiegészítő illetményen kiegészítő pótilletményt kell érteni.
6. Az elszámolás és az ellenőrzés rendje
23. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás, a kiegészítő támogatás, a kiegészítő illetmény és a kiegészítő pótilletmény (a továbbiakban együtt: oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás) felhasználásáról az önkormányzati fenntartó 2011. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint, valamint a 12. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint számol el.
(2) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény, valamint a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a 12. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint számol el.
(3) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás 2011. december 31-éig fel nem használt és kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe – önkormányzati fenntartó esetében a nettó finanszírozás keretében történő előirányzat-lemondással – vissza kell fizetni. A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2012. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2012. évi zárszámadás keretében és rendje szerint történik.
(4) A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartásokkal és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
24. § (1) A fővárosi és megyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült fenntartónál az Oktatási Hivatal irányításával ellenőrzést végez.
(2) Ha az ellenőrzés a támogatott tevékenységgel kapcsolatos szabálytalanságot tár fel, a kormányhivatal a vizsgálat eredményeképpen kezdeményezi az Alapkezelőnél az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás elszámolásának és felhasználásának felülvizsgálatát.
25. § (1) Ha a támogatási kérelem benyújtását követően a fenntartó azt a nevelési-oktatási intézményt, tagintézményt, amelyre tekintettel oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült a Kt. 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban a miniszternek, az Igazgatóságnak és az Alapkezelőnek bejelenteni.
(2) A fenntartó jogutódja az Alapkezelőtől köteles azonosítót igényelni az (1) bekezdés szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséhez.
(3) Ha fenntartó a Kt. 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint átszervezés vagy fenntartóváltás miatt nem jogosult az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználására, köteles a támogatást a jogutód fenntartónak 2011. december 15-éig biztosítani.
(4) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználásának további módját.
(5) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás teljes összegével a jogutód fenntartó – helyi önkormányzati társulás esetében a gesztor önkormányzat – köteles elszámolni.
7. Záró rendelkezések
26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2012. december 31-én hatályát veszti.
1. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
Fenntartó neve: |
|
Címe: |
Polgármester/képviselő neve: |
Fenntartó típusa*: |
□ helyi önkormányzat |
Adószám: □□□□□□□□□□□ |
|
KSH-kód: □□□□□□□ |
|
PIR törzsszám (költségvetési szerv esetében): |
|
ÁHT azonosító* (költségvetési szerv esetében): |
|
A számlavezető bank neve: |
Bankszámlaszám: □□□□□□□□-□□□□□□□□- |
Kapcsolattartó neve: |
Kapcsolattartó e-mail címe: |
Kapcsolattartó telefonszáma: |
Kapcsolattartó faxszáma: |
A közoktatási feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény nyilvántartási száma (cégkivonat száma, vagy a cégbírósági/bírósági végzés száma, ha van): |
1/A. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
1/B. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
1/C. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
2. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
Intézmény neve, OM azonosítója |
Székhely, vagy tagintézmény neve |
Székhely, vagy tagintézmény települése |
Székhely, vagy tagintézmény címe |
Székhely, vagy tagintézmény típusa* |
Kér |
A székhely, vagy tagintéz- |
HHH tanulók becsült létszáma a székhelyen, a tagintéz- |
HHH tanulók aránya |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
3. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK |
|
Az intézmény neve: |
|
OM azonosító: |
|
A székhely/tagintézmény neve: |
|
A székhely/tagintézmény címe: |
|
Telefon: |
|
E-mail cím: |
|
A székhely/tagintézmény kapott-e a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés után járó támogatást a 2010/2011-es tanévben? |
igen/nem* |
Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a HHH tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését? |
igen/nem* |
Tartalmazza-e az intézmény pedagógiai programja a HHH tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését? |
igen/nem* |
HHH tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott HHH tanulók 10%-a): |
|
Évfolyamok megjelölése (1.-13.) |
Osztály neve, megjelölése („a” „b” stb.) |
Az osztály típusa |
Az osztály típusa: |
Oktatásszer- |
Tanulók becsült létszáma a 2011/2012-es tanévben (fő) |
HHH tanulók becsült létszáma a 2011/2012-es tanévben (fő) |
HHH tanulók létszáma, akikre nézve a támogatást kéri |
Hátrányos helyzetű tanulók létszáma, akikre nézve a támogatást kéri** |
Össz. létszám, akikre nézve a támogatást kéri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYEIRE VONATKOZÓ ADATOK |
|
Az intézmény (óvodai intézményegységet működtető közoktatási intézmény) neve: |
|
OM azonosító: |
|
székhely/tagintézmény neve: |
|
székhely/tagintézmény címe: |
|
Telefon: |
|
E-mail cím: |
|
Tartalmazza-e az intézmény alapító okirata a HHH gyermekek óvodai fejlesztő programját? |
igen/nem* |
Tartalmazza-e az intézmény nevelési programja a HHH gyermekek óvodai fejlesztő programjára vonatkozó részleteket? |
igen/nem* |
FIGYELEM! A következő sorok arra a székhelyre, tagintézményre vonatkoznak, amelyre támogatást kér! |
|
férőhelyek száma: |
|
óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben: |
|
HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben: |
|
3 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
3 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
4 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
4 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
5 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
5 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
6 éves HHH gyermekek becsült száma a körzetben a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
6 éves HHH óvodások becsült száma a 2011/2012-es nevelési évben**: |
|
HHH gyermekek létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri (a 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
** Az adott életkort a 2011. december 31-ig betöltött életkor alapján kell figyelembe venni. |
|
5. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
Oktatási forma |
Összes gyermek, tanuló létszáma 2010. októberi statisztikai adatok alapján |
Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2010. októberi statisztikai adatok alapján |
HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-intéz- |
Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 15. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján |
Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri* |
Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan |
Ft |
|
Ft |
Sorszám |
Pedagógus neve |
A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek havi óraszáma |
A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek (legalább három)* |
A pedagógus részére kifizetendő kiegészítő illetmény havi összege** |
A pedagógus részére kifizetendő, 4 hónapra számított kiegészítő illetmény összege |
A pedagógus részére kifizetendő, 4 hónapra számított kiegészítő illetmény munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összege |
1. |
Ft |
Ft |
Ft |
|||
2. |
Ft |
Ft |
Ft |
|||
A kiegészítő illetmény kifizetésére kért intézményi, tagintézményi összeg: |
Ft*** |
6. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK |
|
Intézmény megnevezése és típusa (általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola)**: |
|
Intézmény OM azonosítója**: |
|
Intézmény címe**: |
|
Telefon, e-mail cím**: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve**: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe**: |
|
Össz. létszámadat (2010. október havi statisztikai létszám szerint): |
|
HHH tanulók száma (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint): |
|
A programban részt vevő HHH tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2010. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni): |
|
A programban részt vevő hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (Általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni támogatást az MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint): |
|
7. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK |
|
Intézmény megnevezése**: |
|
Intézmény OM azonosítója**: |
|
Intézmény címe**: |
|
Telefon, e-mail cím**: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve**: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe**: |
|
Össz. létszámadat (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint): |
|
HHH gyermekek száma (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni): |
|
A programban részt vevő HHH gyermekek száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2010. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni): |
|
8. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
Oktatási forma |
Összes gyermek, tanuló létszáma 2010. októberi statisztikai adatok alapján |
Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2010. októberi statisztikai adatok alapján |
HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-intéz- |
Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 3. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján |
Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást** |
Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan |
Ft |
|
Ft |
9. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
10. melléklet a 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelethez
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani. |
1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása |
|
– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Óvoda iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási díj). |
|
– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása |
|
– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása). |
|
– A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj). |
|
3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése |
|
– Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb. bevonásával, valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek/gondviselőinek részvételével, illetve a helyi szülői munkaközösséggel együttműködve (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani. |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás |
|
– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal. (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek). |
|
5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek |
|
– Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása (mentori díj, megbízási díj, tutori díj szakértői díj, tanácsadói díj). |
|
6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele |
|
– A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása, Kapcsolattartás a helyi Családsegítő intézménnyel, valamint Nevelési Tanácsadóval (tanácsadói díj, megbízási díj, szakértői díj). |
|
7. Eszközök beszerzése |
|
– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése). |
|
– Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.). |
|
8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása |
|
– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
9. Szakmai, tartalmi fejlesztés |
|
– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb. |
|
10. Projektnap |
|
– Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani. |
1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása |
|
– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, mentorálás, (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning, óvoda iskola átmenet tréning, (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Szupervízió igénybevétele, (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás, (szolgáltatási költség; megbízási díj). |
|
– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más, a programban résztvevő óvodában, iskolában (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása |
|
– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása). |
|
– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel, biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj. |
|
3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése |
|
– Az IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti családsegítő szolgálattal védőnői hálózattal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani. |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás |
|
– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!) |
|
5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele |
|
– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj). |
|
6. Eszközök beszerzése |
|
– A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése |
|
A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, nagymozgást, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.). |
|
– A pedagógusok tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése. |
|
Az óvodai program megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése. |
|
7. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása |
|
– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kisértékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). |
|
– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás, stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
8. Szakmai, tartalmi fejlesztés |
|
– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb. |
|
9. Projektnap |
|
– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése, (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Minimum 80%-ot erre a célra kell fordítani. |
1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése |
|
– IPR menedzsment működtetése, IPR alapú intézményfejlesztés megvalósítása, az iskola környezetével való kapcsolatépítés, kapcsolattartás (megbízási költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére). |
|
– Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működtetése. A módszertani elemek (kiemelten az integrációt segítő módszertani elemek, pl. differenciálás, kooperatív tanulás, projektpedagógia, drámapedagógia – valamint a multikulturális oktatás horizontális bevezetése) adaptációját elősegítő munkacsoport működtetése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj). |
|
2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése |
|
– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás. |
|
– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning, szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj;, szupervízori költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). |
|
– IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj). |
|
– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása |
|
– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása). |
|
– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők,utazás költsége, autóbusz bérleti díj). |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK |
Maximum 20%-ot lehet erre a célra fordítani. |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás |
|
– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!) |
|
5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele |
|
– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj). |
|
6. Eszközök beszerzése |
|
– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése). |
|
A Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.). |
|
7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása |
|
– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). |
|
– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
8. Szakmai, tartalmi fejlesztés |
|
– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.). |
|
9. Projektnap |
|
– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
A rendelet a 26. § alapján hatályát vesztette 2012. december 31. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás