27/2011. (VIII. 25.) NGM utasítás
27/2011. (VIII. 25.) NGM utasítás
a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészének a nemzetgazdasági miniszter által felhasználható kerete terhére nyújtott támogatások felhasználásával összefüggő szakmai és pénzügyi feladatok ellátásának rendjéről1
A Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészéből felnőttképzési célra nyújtható támogatások részletes szabályairól szóló 15/2007. (IV. 13.) SZMM rendelet 26. § (1) bekezdése alapján – figyelemmel az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § m) pontjára és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (2) bekezdésében foglaltakra – a következő utasítást adom ki:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az utasítás hatálya a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészének a nemzetgazdasági miniszter (a továbbiakban: miniszter) által felhasználható kerete (a továbbiakban: keret) terhére a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2003. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Szht.), e törvény végrehajtásáról szóló 13/2008. (VII. 22.) SZMM rendelet (a továbbiakban: Szvr.) és a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészéből felnőttképzési célra nyújtható támogatások részletes szabályairól szóló 15/2007. (IV. 13.) SZMM rendelet (a továbbiakban: Ftr.) alapján nyújtott támogatásokkal összefüggésben a (2) bekezdésben meghatározott szervezetek feladatai végrehajtásának rendjére, továbbá a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészéből nyújtott támogatásokkal összefüggő, a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) feladatai ellátásával kapcsolatos működtetési jellegű kiadások felhasználására terjed ki.
(2) Az Szvr. és az Ftr. előírásai alapján a keret felhasználásával összefüggő feladatokat a minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2010. (X. 5.) NGM utasításban foglaltakat figyelembe véve –
a) alábbi szervezeti egységei
aa) Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály (a továbbiakban: SZFF),
ab) Munkaerő-piaci Alap Főosztály (a továbbiakban: MPAF),
b) a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (a továbbiakban: NSZFI),
c) a regionális fejlesztési és képzési bizottságok (a továbbiakban: RFKB),
d) a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (a továbbiakban: NFSZ) keretébe tartozó szervek
útján látja el.
(3) Az Szht., az Szvr. és az Ftr. előírásai alapján a keret felhasználásával összefüggő feladatokat az alábbiakban meghatározott szervezetek látják el:
a) az Szht. 9. § (4) bekezdés szerinti központi keret terhére pályázati eljárás alapján nyújtható, valamint meghatározott kedvezményezett részére egyedi miniszteri döntés alapján nyújtható támogatás esetén az Szht. 15. § (1) bekezdés, az Szvr. 26. § (2) bekezdés, az Ftr. 25. § (1) bekezdés alapján a program végrehajtását az NSZFI látja el;
b) a decentralizált keret terhére pályázati eljárás alapján nyújtható támogatás esetén az Szht. 11. §-ában és 13. §-ában, valamint az Szvr.-ben foglaltak szerint a program végrehajtását az NSZFI, továbbá a regionális fejlesztési és képzési bizottságok működéséről szóló 4/2008. (IV. 22.) SZMM rendeletben foglaltakkal összhangban az RFKB és a megyei és fővárosi kormányhivatal munkaügyi központja (a továbbiakban: munkaügyi központ) látja el;
c) az Ftr. 3–5. §-ában meghatározott programban részt vevő felnőtt részére nyújtott támogatás esetén az Ftr. 27. § (4) bekezdés értelmében a program végrehajtását a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet alapján a munkaügyi központ látja el;
d) egyedi miniszteri döntés alapján az NSZFI részére, illetve a minisztérium felügyelete, irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére nyújtható támogatás, valamint beruházásösztönző képzési célú támogatás esetén az Szht. 15. § (2) bekezdés és az Ftr. 25. § (2) bekezdés szerint a program végrehajtását a minisztérium látja el.
A minisztérium szervezeti egységeinek a keret felhasználásával összefüggő általános feladatai
1. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály általános szakmai feladatai
2. § (1) Kidolgozza – az MPAF és az NSZFI adatszolgáltatása alapján – a keret felhasználásának stratégiai éves programját.
(2) Elkészíti a keret éves felhasználásáról szóló szakmai beszámolót.
(3) Irányítja és szakmailag ellenőrzi az NSZFI keret felhasználásával összefüggő feladatellátását.
(4) A keret terhére vállalt kötelezettségekről, valamint a minisztérium által megkötött megállapodásokból, szerződésekből és belső utasításokból származó követelésekről nyilvántartást vezet, melyet szükség szerint, de legalább negyedévente, az NSZFI-től kapott jelentések figyelembevételével egyeztet az MPAF-el.
(5) Gondoskodik a keret minisztériumi közvetlen felhasználásával kapcsolatos ellenőrzésről és intézkedik az esetleges szankcionálás érdekében.
(6) Kidolgozza és ellátja a keret felhasználásával kapcsolatos monitoringtevékenységet.
(7) Javaslatot készít a támogatások odaítéléséről szóló – a 2. melléklet szerinti – miniszteri döntésre.
(8) A miniszteri döntés alapján elkészíti a 3. melléklet szerinti miniszteri utasítást.
(9) Szakmai teljesítésigazolást végez a 20. § (3)–(4) bekezdésében meghatározottak szerint.
3. § (1) Az SZFF a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (a továbbiakban: NSZFT) titkársági feladatai körében, az NSZFT ügyrendjében foglaltak figyelembevételével gondoskodik az 1. melléklet szerinti tartalommal, szükség szerint az NSZFI bevonásával elkészített szakmai előterjesztéseknek az NSZFT elé történő benyújtásáról.
(2) Az NSZFT által megtárgyalt szakmai előterjesztések alapján elkészíti a 2. melléklet szerinti miniszteri döntés-tervezetet, majd azt felterjeszti a miniszter elé jóváhagyás céljából.
(3) A miniszter döntésének egy eredeti példányát az MPAF részére, illetékessége esetén további egy eredeti példányát az NSZFI részére megküldi, és gondoskodik egy eredeti példány irattározásáról.
2. A Munkaerő-piaci Alap Főosztály pénzügyi, számviteli feladatai
4. § (1) A Munkaerő-piaci Alap Főosztály a keret terhére az NSZFI, illetve a munkaügyi központ Munkaerőpiaci Alap (a továbbiakban: MPA) lebonyolítási számlájára biztosítja – heti pénzigénylés keretében – a kedvezményezett részére teljesítendő kifizetésekhez szükséges forrást.
(2) Pénzügyi szempontból véleményezi, majd a pénzügyi jogszabályoknak való megfelelés esetén szignálja az SZFF által előkészített miniszteri döntéseket, valamint – a kötelezettséget vállaló aláírását megelőzően – pénzügyi ellenjegyzőként aláírja az SZFF által előkészített miniszteri utasításokat, megállapodásokat, támogatási szerződéseket.
(3) A keret terhére az SZFF által kezdeményezett, közvetlenül az MPA Alapszámláról teljesítendő kifizetéseket – átutalást kérő okmány alapján (6. melléklet és 7. melléklet 1. függelék) – teljesíti, ennek keretében ellátja az érvényesítési, utalványozási és utalvány ellenjegyzési feladatokat, a teljesített kifizetésekről nyilvántartást vezet, a kifizetések teljesítéséről írásban értesíti az SZFF-t.
(4) Ellátja a keret pénzeszközeinek felhasználásával kapcsolatos számviteli, pénzügytechnikai feladatokat, melyek keretében
a) negyedévente egyeztet az SZFF-el a teljes keret terhére – az általa vezetett nyilvántartások alapján – fennálló fizetési kötelezettségekről, a nyilvántartott kötelezettségvállalások alakulásáról, továbbá a még rendelkezésre álló szabad keretek összegéről, valamint a központi keret terhére utólagos elszámolási kötelezettséggel kifizetett támogatások miatt fennálló követelések állományáról,
b) nyilvántartást vezet az SZFF által visszakövetelt összegekről, valamint az azokra teljesített befizetésekről, a visszafizetésekről tájékoztatja az SZFF-t.
Pályázati eljárás útján nyújtott támogatással, valamint meghatározott kedvezményezettnek egyedi miniszteri döntés alapján nyújtott támogatással kapcsolatos feladatok
3. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály különös feladatai
5. § (1) Vizsgálja, hogy a beérkezett támogatási kérelem megfelel-e az 1. mellékletben foglaltaknak.
(2) Hiányos vagy ellentmondó adatokat tartalmazó támogatási kérelem esetén – legfeljebb 30 napos határidő kitűzése mellett – hiánypótlásra történő felszólítást küld.
(3) Elkészíti a pályázati támogatásra irányuló, az 1. melléklet szerinti szakmai előterjesztést az NSZFT részére – szükség szerint az NSZFI bevonásával –, amennyiben az előterjesztést a minisztérium nyújtja be.
(4) Az adott program végrehajtására a vonatkozó miniszteri döntésben foglaltak figyelembevételével a 3. melléklet szerint miniszteri utasítást készít – az MPAF ellenjegyzésével – az NSZFI felé, melyben meghatározza az adott programra jóváhagyott támogatási összeget működési és felhalmozási célú bontásban, valamint a program végrehajtásával összefüggésben a kedvezményezett által működtetésre felhasználható pénzeszközöket, illetve a jóváhagyott támogatási összeg rendelkezésre bocsátásának módját és a program tartalmával, végrehajtásával kapcsolatos egyéb előírásokat. Aláírást követően a miniszteri utasítás egy-egy eredeti példányát megküldi az MPAF és az NSZFI részére.
(5) Szakmailag felügyeli, irányítja és ellenőrzi az NSZFI programvégrehajtással és a támogatás felhasználásával kapcsolatos feladatellátását.
(6) Intézkedik az adott program keretében megvalósítandó pályázati kiírás és pályázati dokumentáció 22. § (3) bekezdés szerinti jóváhagyásáról.
(7) Az SZFF vezetője jóváhagyja az NSZFI által javasolt bírálóbizottsági tagokat, amennyiben a miniszteri döntéssel jóváhagyott előterjesztés erről másképp nem rendelkezik.
(8) Szükség szerint részt vesz a pályázat bírálóbizottságának munkájában.
(9) Az NSZFI által a bírálóbizottság támogatási javaslatáról elkészített előterjesztést benyújtja miniszteri döntésre.
(10) A bírálóbizottság javaslata alapján meghozott miniszteri döntést megküldi az NSZFI részére.
(11) Szükség esetén végzi a nyújtott támogatás utólagos ellenőrzését és eljár a szankcionálás érdekében.
(12) Intézkedik az NSZFI által a végső kedvezményezettel kötött támogatási szerződések módosításának engedélyezésére a 22. § (5) bekezdésben foglaltak szerint.
4. A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet által ellátandó feladatok
6. § (1) Az NSZFI az adott program végrehajtására vonatkozó miniszteri döntés, illetve a 3. melléklet szerinti miniszteri utasítás (a továbbiakban együtt: miniszteri rendelkezés) kézhezvételét követő 15 napon belül – az Szvr. és az Ftr., valamint a miniszteri rendelkezés szerint – elkészíti, és az SZFF részére megküldi a pályázati felhívást és dokumentációt.
Az NSZFI a pályázati felhívás és dokumentáció jóváhagyását követő 8 napon belül intézkedik a pályázati felhívás megjelentetéséről a vonatkozó miniszteri döntésben foglaltak szerint.
(2) A pályázatok kezelésével kapcsolatban az NSZFI az alábbi feladatokat látja el:
a) biztosítja a teljes körű pályázati dokumentációt a pályázók részére elektronikus, és külön kérésre nyomtatott formában,
b) tájékoztatást és szakmai felvilágosítást nyújt az adott pályázattal kapcsolatban,
c) elvégzi a benyújtott pályázatok regisztrációját, kialakítja és működteti a pályázatok nyilvántartására vonatkozó adatbázist.
(3) A pályázatok értékelésével kapcsolatban az NSZFI – az adott program végrehajtására vonatkozó miniszteri rendelkezésben foglaltak szerint – az alábbi feladatokat látja el:
a) javaslatot tesz a bírálóbizottság tagjaira,
b) felkéri és megbízza az SZFF által jóváhagyott bírálóbizottsági tagokat,
c) gondoskodik a bizottsági ülések helyszínéről, szükség esetén a tárgyi feltételekről, az ülések összehívásáról, az emlékeztetők elkészítéséről,
d) elvégzi a beérkezett pályázatok formai vizsgálatát,
e) előkészíti a formai szempontból érvényes pályázatok bírálatát,
f) a d) és az e) pontok alapján elbírált pályázatokat a bírálóbizottság elé terjeszti a támogatási javaslat meghozatala érdekében,
g) előterjesztést készít a bírálóbizottság támogatási javaslatáról és benyújtja miniszteri döntésre az SZFF-hez.
(4) A miniszteri döntés kézhezvételét követően az NSZFI 5 napon belül közzéteszi a pályázat eredményét az NSZFI honlapján, és legkésőbb 15 napon belül kiértesíti a pályázókat, majd a miniszteri döntés kézhezvételétől számított legfeljebb 30 napon belül a nyertes pályázókkal megköti az Szht., az Szvr. és az Ftr., az adott program végrehajtására vonatkozó miniszteri rendelkezés, valamint jelen utasítás 5. mellékletében rögzítettek szerint a támogatási szerződéseket, majd szükség esetén azoknak a jelen utasításban az NSZFI hatáskörébe utalt módosításait.
(5) Az Szht. 15. § (1) bekezdése alapján végrehajtásra kerülő programhoz az NSZFI, mint területi MPA egység az MPA lebonyolítási számlájára – a heti pénzigénylésben, az igénylést követő héten esedékes – az NSZFI által a végső kedvezményezett részére teljesítendő kifizetésekhez szükséges forrást köteles igényelni „NSZFI finanszírozása” jogcímen.
(6) Az NSZFI a megkötött támogatási szerződések alapján – az MPA lebonyolítási számlájáról – az általa tett teljesítésigazolás kiállítását követő 15 napon belül köteles intézkedni a támogatásoknak a végső kedvezményezettek számára történő átutalásáról.
(7) Az NSZFI feladata az MPA általa kezelt keretének szabályos működtetése érdekében kidolgozni az MPA lebonyolítási számlájához kapcsolódóan, a kötelezettségvállalásokra, illetve a pénzkezelésre vonatkozó szabályokat. Az NSZFI az MPA lebonyolítási számlájához kapcsolódó gazdálkodást érintő szabályzatait az MPAF által irányelvekben, körlevelekben megfogalmazott tartalommal és formában köteles elkészíteni, és az évközben bekövetkező, kötelezően beépítendő előírásokat a szabályzataiba beépíteni.
(8) Az NSZFI az MPA lebonyolítási számlájának forgalmáról, továbbá az MPA-t érintő kötelezettségvállalások, fizetési kötelezettség, valamint követelésállományok alakulásáról önálló főkönyvi és analitikus nyilvántartást köteles vezetni.
(9) Az NSZFI az MPA lebonyolítási számláról kizárólag a képzési alaprésszel összefüggésben keletkező kifizetéseket teljesíthet.
(10) Az NSZFI az MPA lebonyolítási számlájáról teljesített kifizetések és a fogadott bevételek esetében az MPA-ra vonatkozó kincstári tranzakciós kódokat (KTK-kat), valamint szakfeladatrend szerinti besorolást köteles alkalmazni.
(11) Az NSZFI az MPA lebonyolítási számláról teljesített kifizetésekről programonként tételes analitikus nyilvántartást köteles vezetni.
(12) Az NSZFI köteles gondoskodni a megkötött támogatási szerződésekben előírt beszámolási és elszámolási kötelezettség végső kedvezményezettek általi teljesítéséről, valamint az Szvr.-ben és az Ftr.-ben és jelen utasításban meghatározottak szerinti ellenőrzésről. A végső kedvezményezett és az NSZFI által benyújtott szakmai beszámolók és pénzügyi elszámolások elfogadása a 20. §-ban foglaltak szerint történik.
(13) Az NSZFI köteles intézkedni a végső kedvezményezettekkel szembeni visszafizetési kötelezettségek elrendeléséről és behajtásáról.
(14) Az NSZFI a szerződéskötéstől számított 5 napon belül intézkedik a támogatottak adatainak a vonatkozó jogszabályok szerinti közzétételéről.
5. A Munkaerő-piaci Alap Főosztály által ellátandó feladatok
7. § (1) Ellátja az NSZFI mint területi MPA egység MPA-val kapcsolatos tevékenysége felett a pénzügyi-számviteli felügyeletet.
(2) A keret terhére – az NSZFI MPA lebonyolítási számlájára – heti pénzigénylés keretében biztosítja az igénylést követő héten esedékes, az NSZFI által a végső kedvezményezett részére teljesítendő kifizetésekhez szükséges forrást „NSZFI finanszírozása” jogcímen, ennek keretében ellátja az érvényesítési, utalványozási és utalvány-ellenjegyzési feladatokat.
(3) Biztosítja az NSZFI részére a végső kedvezményezett részére teljesítendő kifizetések főkönyvi könyveléséhez szükséges MPAF által előírt programot.
(4) Tájékoztatja az NSZFI-t mint területi MPA egységet, hogy az országos MPA költségvetésének tervezéséhez, előirányzat-felhasználási tervének elkészítéséhez, továbbá költségvetési beszámolójának, negyedéves mérlegjelentéseinek, valamint havi pénzforgalmi jelentéseinek elkészítéséhez milyen tartalommal, formában és határidőre kell adatot szolgáltatnia.
(5) Ellenjegyzi az 5. § (4) bekezdés szerinti miniszteri utasítást.
A decentralizált keret terhére pályázati eljárás alapján nyújtható támogatásokkal kapcsolatos feladatok
6. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály által ellátandó különös feladatok
8. § (1) Elkészíti a szakképzés egészének fejlesztését, és a foglalkoztatás elősegítését szolgáló szakpolitikai célok figyelembevételével, az MPA képzési alaprész tárgyévi decentralizált keret mértékének meghatározását és annak megyék közötti felosztását, továbbá az abból nívódíjra felhasználható keretösszeg mértékét tartalmazó szakmai előterjesztést, majd előkészíti a vonatkozó miniszteri döntést.
(2) A decentralizált tárgyévi keretre vonatkozó miniszteri döntés egy-egy eredeti példányát megküldi az MPAF és az NSZFI; másolati példányát a Foglalkoztatási Hivatal (a továbbiakban: FH) részére.
(3) Jóváhagyja a pályázati törzsdokumentációt.
7. A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet által ellátandó feladatok
9. § (1) Elkészíti a decentralizált pályázati törzsdokumentációt, melyben az adott megye munkaerő-piaci és szakképzési sajátosságainak megfelelően lehetőséget kell biztosítani a jogszabályoknak megfelelő egyes támogatási célokra és a végső kedvezményezettekre vonatkozó RFKB döntések érvényre jutására. Az SZFF által jóváhagyott pályázati dokumentációt megküldi az RFKB-k részére.
(2) A pályázók szakképzési hozzájárulási kötelezettségeinek bevallását ellenőrzi.
(3) A támogatásokról szóló RFKB döntések NSZFI-hez történő beérkezését követően országos összegzést és statisztikát készít, majd azt az utolsó RFKB döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül megküldi az SZFF részére.
(4) A döntések alapján legfeljebb 30 napon belül a nyertes pályázókkal megköti az Szht., az Szvr., valamint jelen utasítás 5. mellékletében rögzítettek szerint a támogatási szerződéseket, majd szükség esetén azoknak a jelen utasításban az NSZFI hatáskörébe utalt módosításait. Amennyiben az NSZFI jogszabálysértő támogatási döntést észlel, ez esetben egyeztet a döntést hozó RFKB-val. Megalapozott esetben az RFKB a vonatkozó támogatásra új döntést hoz. Az NSZFI és az RFKB egyeztetéseinek eredménytelensége esetén a vonatkozó döntést az NSZFI az SZFF útján felterjeszti a miniszterhez. Ez esetben az adott támogatásról az MPA képzési alaprész felhasználásáért felelős miniszter dönt.
(5) A megkötött támogatási szerződések alapján, egyebekben a 6. §-ban írtak szerint végzi – az MPA lebonyolítási számlájáról – a támogatások folyósítását, nyilvántartását, ellenőrzését és a támogatások visszakövetelését.
(6) A tárgyévi decentralizált keret felhasználásáról megyei bontásban összegzést készít és annak az adott régióra vonatkozó részét a tárgyévi keretfelosztásról szóló miniszteri döntésben foglalt beszámolási határidővel egyidejűleg megküldi az RFKB-k részére.
(7) Az RFKB-k beszámolói alapján összesített beszámolót készít a tárgyévi decentralizált keret felhasználásáról és eredményeiről, a kitűzött célok teljesüléséről egységesített szempontrendszer alapján, és ezeket a tárgyévet követő év augusztus 30-ig megküldi az SZFF, illetve az NSZFT részére.
(8) Általánosságban ellátja a decentralizált keret kezelésével és felhasználásával kapcsolatos, a minisztérium, az NSZFI és az RFKB-k közötti koordinációs feladatokat.
(9) Támogatásszabályossági szempontból felügyeli a decentralizált keret felhasználását és elemzi, értékeli eredményességét.
(10) Az NSZFI a tárgyévi decentralizált keret felhasználásának általa folytatott ellenőrzéséről készített összegző jelentését annak aláírását követő 30 napon belül megküldi az RFKB-k, továbbá az SZFF részére.
8. A regionális fejlesztési és képzési bizottságok által ellátandó feladatok
10. § (1) Az NSZFI-vel történő előzetes egyeztetés alapján a hatáskörükbe tartozó kérdéskörökben véglegesítik a decentralizált keretre vonatkozó pályázati dokumentációt, majd azt megküldik az NSZFI részére és gondoskodnak a pályázati kiírás miniszteri döntésben szereplő határidőre történő megjelentetéséről.
(2) Az RFKB-k a munkaszervezetükként eljáró munkaügyi központok közreműködésével ellátják a pályázat kezelésével és bírálatával összefüggő feladatokat, így különösen:
a) biztosítják a teljes körű pályázati dokumentációt a pályázók részére elektronikus, és külön kérésre nyomtatott formában,
b) tájékoztatást és szakmai felvilágosítást nyújtanak az adott pályázattal kapcsolatban,
c) elvégzik a benyújtott pályázatok regisztrációját, kialakítják és működtetik a pályázatok nyilvántartására vonatkozó adatbázist,
d) megbízzák a bírálóbizottság tagjait,
e) gondoskodnak a bizottsági ülések összehívásáról, az emlékeztetők elkészítéséről,
f) elvégzik a beérkezett pályázatok formai vizsgálatát,
g) előkészítik a formai szempontból érvényes pályázatok bírálatát,
h) a pályázók székhelyén, telephelyén szükség esetén előzetes ellenőrzést kezdeményeznek, és a bírálóbizottság döntése alapján azt lefolytatják,
i) a bírálóbizottság javaslata alapján döntenek a támogatásról,
j) a támogatásról szóló döntést megküldik végrehajtásra az NSZFI részére.
(3) A pályázat eredményének kihirdetése előtt a győztes pályázók listáját megküldi az NSZFI részére a pályázók szakképzési hozzájárulási kötelezettségei bevallásának ellenőrzése céljából.
(4) Az RFKB a benyújtott pályázatokról és a támogatásról szóló döntéseiről összegzést készít és azt a döntéstől számított 15 napon belül megküldi az NSZFI részére.
(5) Az RFKB-k a vonatkozó keretrészük felhasználásának szakmai eredményeiről, a kitűzött célok teljesítéséről az NSZFI által megadott szempontrendszer alapján beszámolót készítenek és ezeket a tárgyévet követő év február 15-ig megküldik az NSZFI részére.
9. A Munkaerő-piaci Alap Főosztály által ellátandó feladatok
11. § Az MPAF által ellátandó feladatok megegyeznek a 7. §-ban az NSZFI felé tett intézkedésekkel.
Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevő felnőtt részére nyújtott támogatással kapcsolatos feladatok
10. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály által ellátandó különös feladatok
12. § (1) Elkészíti a pályázati támogatásra irányuló, az 1. melléklet szerinti szakmai előterjesztést az NSZFT részére – szükség szerint az NSZFI bevonásával –, amennyiben az előterjesztést a minisztérium nyújtja be.
(2) Az adott program végrehajtására a vonatkozó miniszteri döntésben foglaltak figyelembevételével a 3. melléklet szerint miniszteri utasítást készít – az MPAF ellenjegyzésével – a munkaügyi központ felé, melyben meghatározza az adott programra jóváhagyott támogatási összeget, valamint a program végrehajtásával összefüggésben a munkaügyi központ által működtetésre felhasználható pénzeszközöket, továbbá a jóváhagyott támogatási összeg rendelkezésre bocsátásának módját és a program tartalmával, végrehajtásával kapcsolatos egyéb előírásokat.
(3) Kezdeményezi az MPAF felé a program végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására biztosított működtetési pénzeszközök átutalását a 6. melléklet 2. függelék szerint.
(4) Szakmailag felügyeli és irányítja a munkaügyi központ programvégrehajtással kapcsolatos feladatellátását.
(5) A központi MPA pénzkezelési szabályzata figyelembevételével a munkaügyi központ által – a program végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására biztosított működtetési pénzeszközök felhasználásáról – a 8. melléklet 3. függelék szerint benyújtott záró pénzügyi elszámolás elfogadásáról dönt, és az MPAF felé egyidejűleg intézkedik az esetleges működtetési pénzeszközökre vonatkozó visszafizetési kötelezettségek elrendeléséről.
11. A munkaügyi központ által ellátandó feladatok
13. § (1) A munkaügyi központ az adott program végrehajtására vonatkozó miniszteri rendelkezés kézhezvételét követő 15 napon belül, a vonatkozó jogszabályokban és a rendelkezésben foglaltak figyelembevételével – a miniszteri rendelkezésben foglaltaktól függően az FH koordinálásában – megkezdi a program végrehajtását a programra vonatkozó eljárási rend szerint. E tevékenysége keretében ellátja a támogatás megfelelő és szabályos célba juttatásával összefüggő valamennyi feladatot, ideértve a nyújtott támogatással kapcsolatos ellenőrzést és monitorozást is.
(2) A munkaügyi központ a program végrehajtásáról, a nyújtott támogatásokról, a működtetésre felhasznált pénzösszegekről a miniszteri rendelkezésben foglaltak szerint nyújt be szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást az FH vagy az SZFF részére. A munkaügyi központ által benyújtott szakmai beszámolók és pénzügyi elszámolások elfogadása a 20. §-ban foglaltak szerint történik.
(3) A munkaügyi központ a (2) bekezdésben részletezett beszámolási kötelezettségén túlmenően is köteles az FH vagy az SZFF eseti kérésére, írásban tájékoztatást adni az adott program végrehajtásáról.
12. A Munkaerő-piaci Alap Főosztály által ellátandó feladatok
14. § Az MPAF által ellátandó feladatok megegyeznek a jelen utasítás 7. §-ában rögzített intézkedésekkel, azzal az eltéréssel, hogy a megfelelő jogcímen kell a pénzigénylést bonyolítani.
Egyedi miniszteri döntés alapján a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet részére nyújtható támogatással, valamint a beruházásösztönző képzési célú támogatással kapcsolatos minisztériumi feladatok
13. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály által ellátandó különös feladatok
egyedi döntés alapján nyújtott támogatás esetén
15. § (1) Vizsgálja, hogy a beérkezett támogatási kérelem megfelel-e az 1. mellékletben foglaltaknak.
(2) Amennyiben a minisztérium az előterjesztő, elkészíti a konkrét program megvalósítására irányuló szakmai előterjesztést – szükség szerint az NSZFI bevonásával – az NSZFT részére.
(3) Részt vesz a támogatott által kiírt pályázat, vagy közbeszerzési eljárás bírálóbizottságának munkájában, amennyiben a támogatási szerződés vagy annak melléklete ezt tartalmazza.
(4) A támogatott által a program végrehajtásáról benyújtott szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást megvizsgálja. A vizsgálat alapján, annak függvényében elkészíti a teljesítésigazolást – a központi MPA pénzkezelési szabályzata szerint –, és a 7. melléklet 1. függelék szerinti teljesítésigazolásnak az MPAF felé történő megküldésével egyidejűleg intézkedik a támogatás további részének átutalására, vagy az esetleges visszafizetési kötelezettségek elrendelésére vonatkozóan.
14. A Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály által ellátandó,
a beruházásösztönző képzési célú támogatással kapcsolatos feladatok
16. § (1) Végzi a beruházásösztönző képzési célú támogatás nyújtásával összefüggő valamennyi előkészítési feladatot, ideértve szükség esetén a nyújtandó támogatásra vonatkozó kormány-előterjesztés elkészítését vagy véleményezését, illetve a létrejött kormányhatározat alapján a keretmegállapodás megkötésével kapcsolatos feladatokat is.
(2) Elkészíti az Ftr. szerint a támogatási kérelemhez csatolandó, a támogatásban részesíthető képzések költségkimutatása és költségkalkulációja, továbbá a képzési program leírás dokumentumok formátumát, kitöltési útmutatóját, és a támogatottak rendelkezésére bocsátja azt.
(3) Formai és tartalmi szempontból felülvizsgálja a benyújtott támogatási kérelmeket, elkészíti és jóváhagyásra felterjeszti a kérelmekről szóló miniszteri döntéseket.
(4) A támogatási szerződés szerint a támogatott által benyújtott folyósítási igényt és az elszámolási költségkimutatás dokumentációját megvizsgálja, a vizsgálat alapján, annak függvényében elkészíti a 6. melléklet 1. függelék és 7. melléklet 1. függelék szerinti teljesítésigazolást, és intézkedik az MPAF felé a támogatási összeg kiutalásáról.
15. Mindkét támogatási mód esetén a Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály által ellátandó különös feladatok
17. § (1) A vonatkozó miniszteri döntés alapján előkészíti és megköti – az MPAF által pénzügyi szempontból előzetesen véleményezett és ellenjegyzett – a támogatási szerződéseket az MPA pénzkezelési szabályzata szerint és szükség szerint a 4. melléklet figyelembevételével.
(2) Végzi a nyújtott támogatás ellenőrzését és eljár a szükséges szankcionálás érdekében.
(3) Hiányos vagy ellentmondó adatokat tartalmazó támogatási kérelem esetén – legfeljebb 30 napos határidő kitűzése mellett – hiánypótlásra történő felszólítást küld.
16. A Munkaerő-piaci Alap Főosztály által ellátandó feladatok
18. § (1) Pénzügyi szempontból véleményezi, majd a pénzügyi jogszabályoknak való megfelelés esetén – a kötelezettséget vállaló aláírását megelőzően – pénzügyi ellenjegyzőként aláírja az SZFF által előkészített támogatási szerződéseket.
(2) Az SZFF által kezdeményezett, közvetlenül az MPA Alapszámláról teljesítendő kifizetéseket – 6. melléklet 1. függelékében, illetve 7. melléklet 1. függelékében található átutalást kérő okmány alapján – teljesíti, ennek keretében ellátja az érvényesítési, utalványozási és utalvány-ellenjegyzési feladatokat, a teljesített kifizetésekről nyilvántartást vezet, a kifizetések teljesítéséről írásban értesíti az SZFF-t.
A keretből nyújtott támogatás felhasználásának ellenőrzése
19. § (1) A támogatás felhasználása jogszerűségének ellenőrzését az Szvr. 34–37. §-ában meghatározottak szerint a minisztérium, az NSZFI, a munkaügyi központ, illetve az általuk – külön jogszabályban meghatározottaknak megfelelően – megbízott személy vagy szervezet (a továbbiakban együtt: ellenőrző szervezet) végezheti.
(2) Az NSZFI és a munkaügyi központ az – éves ellenőrzési tervei szerint – a támogatás felhasználásának jogszerűségére vonatkozóan kötelesek helyszíni ellenőrzést végezni.
(3) Az NSZFI a tárgyévben elvégzendő ellenőrzésekről az Szvr. 35. § (2) bekezdése alapján ellenőrzési tervet készít. Az NSZFI az ellenőrzési tervét úgy készíti el, hogy az tegye lehetővé a leírt ellenőrzések realizálását. Az Szvr. 36. § (7) bekezdése alapján összefoglaló jelentést készít az ellenőrzésekről, melyet – az illetékes miniszterhez történő felterjesztés céljából – a tárgyévet követő év február 28-áig megküld az SZFF részére.
(4) A munkaügyi központ az ellenőrzések végrehajtásáról, azok eredményéről, a feltárt hiányosságokról, valamint az általa tett intézkedésekről a 20. § szerint benyújtandó beszámolóban tájékoztatja az SZFF-t.
(5) Amennyiben az ellenőrzés eredményeképpen jogszabálysértés, vagy az Szvr.-ben, illetve a támogatási megállapodásban rögzített kötelezettségek nem szerződésszerű teljesítése állapítható meg, a minisztérium, vagy az NSZFI, illetve a munkaügyi központ intézkedik a támogatott felé a támogatási összeg visszafizetése és szükség esetén a kamatfizetés elrendeléséről, valamint fogadja a visszafizetésből befolyt bevételeket.
17. A jelentéstétel rendszere
20. § (1) Az NSZFI és a munkaügyi központ az Szvr.-ben és az Ftr.-ben foglaltak alapján és a miniszteri utasításban foglaltak figyelembevételével az adott program szakmai előrehaladásáról, a pályázat támogatási keretének felhasználásáról köteles beszámolni az SZFF, illetve az NSZFT felé.
(2) A beszámolónak a következőket kell tartalmaznia:
a) szakmai beszámolót: a kedvezményezett által megvalósított vagy megvalósítás alatt álló program főbb fejlesztési elemeinek, ismérveinek bemutatását, a támogatottak adatait, továbbá – amennyiben a kedvezményezett által megvalósított program tartalmazza – a beruházási, fejlesztési, vagy képzési programok ismertetését a képzéseket folytató intézmények és a képzésben résztvevők létszámának feltüntetésével, külön ismertetve a befejezett képzéseket és a képzettek létszámát, továbbá részletes szakmai értékelést a támogatás céljainak megvalósulásáról, eredményeiről a 8. melléklet 1. függelék és – képzési programok esetén – a 8. melléklet 2. függelék szerint;
b) pénzügyi elszámolást: a program megvalósítása, lebonyolítása során felmerült működtetési költségeknek a kedvezményezett által felhasznált, a felhasználás jogcíme szerinti kimutatását a 8. melléklet 3. függelék szerinti részletezésben, valamint támogatási programonként és összesítve a végső kedvezményezetteknek nyújtott támogatásokat, támogatottanként részletezve az a) pont szerinti adatokkal, továbbá az elszámolásban külön feltüntetve az addig kifizetett, a szerződéssel lekötött és a szabad pénzmaradványt a 8. melléklet 1. függelék és a 8. melléklet 2. függelék szerint, tételesen bemutatva a végső kedvezményezettek részére nyújtott támogatásokkal összefüggésben esetlegesen fennmaradt kintlévőségek keletkezésével és érvényesítésével kapcsolatos releváns körülményeket, intézkedéseket;
c) az adott programhoz kapcsolódóan elvégzett ellenőrzések tapasztalatait, a foganatosított intézkedéseket, valamint az esetlegesen feltárt jogszerűtlenségek miatt visszakövetelt pénzeszközök mértékét;
d) teljességi nyilatkozatot a 8. melléklet 4. függelék szerint.
(3) Az NSZFI, illetve a munkaügyi központ által végső kedvezményezettel megkötött támogatási szerződések esetén a pénzügyi teljesítést minden esetben az NSZFI, illetve a munkaügyi központ igazolja. A szakmai teljesítést beruházási, illetve képzési támogatások esetén az NSZFI, illetve a munkaügyi központ, más támogatási cél esetén a minisztérium – az NSZFT véleményének figyelembevételével és az MPA pénzkezelési szabályzatában rögzítetteknek megfelelően – igazolja.
(4) Az NSZFI, illetve a munkaügyi központ rész-, illetve záró beszámolójának elfogadásáról – záró beszámoló esetén az NSZFT véleményét figyelembevéve – a minisztérium dönt az MPA pénzkezelési szabályzatában rögzítetteknek megfelelően. Amennyiben a beszámoló nem alkalmas a támogatás felhasználásának ellenőrzésére, az SZFF írásban, rövid határidő biztosítása mellett felszólítja az NSZFI-t, illetve a munkaügyi központot a beszámoló kijavítására, kiegészítésére. Az SZFF ezt követően a 7. melléklet 1. függelék és a 7. melléklet 2. függelék alapján szakmai teljesítésigazolást állít ki a program lezárásáról, melyet megküld az NSZFI-nek, illetve a munkaügyi központnak és az MPAF-nek.
(5) Az NSZFI, illetve a munkaügyi központ az (1) bekezdésben részletezett beszámolási kötelezettségén túlmenően is köteles az SZFF eseti kérésére, írásban tájékoztatást adni az adott program végrehajtásáról.
(6) Az NSZFI, illetve a munkaügyi központ köteles az Szvr.-ben és az Ftr.-ben foglaltak értelmében az alábbi adatszolgáltatásokat is teljesíteni:
a) az országos MPA költségvetésének tervezéséhez az MPAF által meghatározott tartalommal, formában és határidőben adatot szolgáltatni,
b) az országos MPA előirányzat-felhasználási tervéhez az MPAF által meghatározott tartalommal, formában és határidőben adatot szolgáltatni,
c) az országos MPA költségvetési beszámolójának, negyedéves mérlegjelentéseinek, valamint havi pénzforgalmi jelentéseinek az összeállításához az MPAF által meghatározott tartalommal, formában és határidőben adatot szolgáltatni.
A keret kezelésével, illetve a keretből nyújtott támogatásokkal összefüggő feladatok finanszírozását és ellenőrzését szolgáló működtetési pénzeszköz felhasználására vonatkozó szabályok
21. § (1) Az Szht. 16. § (3) bekezdése szerinti feladatokra, illetve a keretből nyújtott támogatásokkal összefüggő minisztériumi feladatok ellátásával kapcsolatos működtetési jellegű személyi juttatások, ezeket terhelő járulékok, dologi kiadások, valamint felhalmozási kiadások – működtetési kiadások – finanszírozására az Szht. 9. § (4) bekezdése szerinti központi keret eredeti, illetve módosított éves kiadási előirányzatának 1,5%-a fordítható (a továbbiakban: működtetési célú keret).
(2) A működtetési célú keretből a minisztérium szervezeti egységei közül az SZFF-nek, az MPAF-nek és a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztálynak (a továbbiakban együtt: NGM Képzési Alaprészkezelő) kizárólag az (1) bekezdés szerinti kiadásai finanszírozhatóak.
(3) Az NGM Képzési Alaprészkezelő részére az (1) bekezdés szerinti feladataik ellátására az (1) és (2) bekezdés szerinti működtetési kiadások forrását biztosítani kell, amelynek legfeljebb 35%-a fordítható felhalmozási kiadások finanszírozására.
(4) Az NGM Képzési Alaprészkezelő részére biztosított működtetési pénzeszközöket az NGM Igazgatás részére kell átadni, melyet a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály – a megfelelő előirányzatok módosítását követően – elkülönítetten nyilvántart és kezel.
(5) Az (1) bekezdés szerinti éves működtetési célú keretről az SZFF a keret terhére nyújtott támogatások tárgyévi mértékének meghatározását követő 30 napon belül költségvetést készít, amelyet – a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály véleményezését követően – a minisztérium közigazgatási államtitkára hagy jóvá. E költségvetésben kell rendelkezni az NGM Igazgatás részére átadott működtetési célú pénzeszközök felhasználására vonatkozóan a gazdálkodási jogkörökkel felhatalmazott személyekről.
(6) A működtetési célú keret NGM Igazgatás által felhasználható részére vonatkozóan a kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási, utalványozási jogkörök gyakorlása a (5) bekezdés szerint jóváhagyott költségvetésben foglaltak, és a Foglalkoztatáspolitikáért Felelős Államtitkárság, illetve az SZFF által felhasználható részre vonatkozóan a kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási jogkörök gyakorlása a 9. mellékletben foglaltak szerint történhet. Az ellenjegyzési és érvényesítési jogkörökkel felruházott személyek körét a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról szóló 24/2011. (VII. 21.) NGM utasítás (a továbbiakban: utasítás) tartalmazza.
(7) Az NGM Igazgatás részére jóváhagyott éves működtetési pénzeszközök átadását – a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály jóváhagyásával – az SZFF kezdeményezi az MPAF felé a 6. melléklet 3. függelék szerint.
(8) Az Szht. 15. § (1) bekezdés alapján nyújtott támogatás esetén a támogatások kedvezményezettjei a támogatott program végrehajtásával összefüggésben felmerülő működtetési költségek finanszírozására a támogatási összegnek legfeljebb 5%-át fordíthatják. A működtetési költségeknek legfeljebb 15%-a használható fel a program megvalósításával összefüggő felhalmozási kiadások finanszírozására.
(9) A támogatás kedvezményezettje által a (8) bekezdés alapján működtetésre fordítható támogatási összegről és annak elszámolásáról a 4. melléklet, illetve a 8. melléklet 3. függelék szerinti részletezésben – a miniszteri döntés alapján – a kedvezményezettel megkötött szerződésben kell rendelkezni, annak figyelembevételével, hogy a végrehajtásra kapott összeget az alábbi kiadások finanszírozására használhatja fel:
a) a program végrehajtásában, lebonyolításában közreműködő személyek személyi juttatásai és azokat terhelő járulékok,
b) szakértői díjak,
c) lebonyolítói díjak,
d) bírálóbizottság díjazása,
e) hirdetési és postaköltség,
f) bizottsági ülésekkel kapcsolatos járulékos költségek,
g) elszámolások előkészítésével, vizsgálatával, ellenőrzéssel, a támogatás visszakövetelésével kapcsolatos szakértői díjak, költségek,
h) a támogatott általános működési költségéből a program végrehajtásában közreműködő személyek számával arányos költség,
i) a program végrehajtásával kapcsolatos feladatellátással összefüggésben a támogatott felhalmozási kiadásaira.
A kedvezményezett az elszámolás benyújtásánál a támogatási szerződés megkötésekor hatályban lévő 8. melléklet 3. függelék szerinti nyomtatványt köteles alkalmazni.
(10) Az NFSZ keretébe tartozó szerv részére az Ftr. 27. § (4) bekezdés alapján végrehajtott programmal összefüggésben működtetési költségeikre a program támogatási keretösszegén belül, annak legfeljebb 3,5%-a fordítható az (9) bekezdésben meghatározott költségeknek – a felhalmozási kiadások kivételével – történő finanszírozására. E működtetési költségkeretből felhalmozási kiadás nem finanszírozható.
(11) A (8) bekezdés szerint biztosított működtetési pénzeszközök mértékéről, azzal való elszámolásról az adott támogatási program végrehajtásáról, lebonyolításáról szóló 3. melléklet szerinti miniszteri utasításban kell rendelkezni a 4. melléklet csatolásával.
(12) A működtetési pénzeszközök felhasználásakor az utasítást és annak mellékleteit szükséges alkalmazni.
Záró rendelkezések
22. § (1) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben az Szht., az Szvr. és az Ftr., valamint a hatályos pénzügyi, számviteli jogszabályok, illetve az 1. § (2) bekezdésben meghatározott szervezetek vonatkozó belső utasításainak és szabályzatainak rendelkezései az irányadóak.
(2) Az 1. § (2) bekezdésben meghatározott szervezetek vonatkozó belső utasításaikat és szabályzataikat úgy alakítják, hogy azok összhangban állnak jelen utasítás rendelkezéseivel, és lehetővé teszik a jelen utasítás szerinti feladat-végrehajtást.
(3) Az SZFF főosztályvezetője jogkörébe utalom az 1. § (3) bekezdés a) pontja szerint megvalósítandó támogatási program keretében sorra kerülő pályázati kiírás és pályázati dokumentáció, valamint a decentralizált keret pályázati törzsdokumentációjának jóváhagyását.
(4) Jelen utasítás hatálybalépésének időpontjától az NSZFI és jogelődjei által megkötött támogatási szerződés esetén az NSZFI hatáskörébe utalom
a) adott támogatási program keretében pályázat útján nyújtott támogatás esetén valamennyi támogatási szerződésmódosítás engedélyezését az (5) bekezdésben foglaltak figyelembevételével,
b) meghatározott kedvezményezettnek egyedi miniszteri döntéssel nyújtott támogatási program esetében az eredeti határidők figyelembevételével:
ba) a miniszteri döntéstől fél évet meg nem haladó eltérő végrehajtásának, beszámolási és elszámolási határideje módosításának, továbbá
bb) az adott támogatási programon belül az egyes alprogramok közötti, a teljes eredeti támogatási összeg 15%-át meg nem haladó mértékű, valamint
bc) a kedvezményezettek számára a 21. § (8) és (9) bekezdései szerint biztosított működési célú támogatás kiemelt előirányzatok közötti, a teljes, eredeti működési célú összeg 30%-át meg nem haladó mértékű forrásátcsoportosítás engedélyezését.
(5) Jelen utasítás hatálybalépésének időpontjától az NSZFI és jogelődjei által megkötött támogatási szerződés esetén az SZFF főosztályvezetője hatáskörébe utalom meghatározott kedvezményezettnek egyedi miniszteri döntéssel nyújtott támogatási program esetén
a) a miniszteri döntéstől fél éven túl eltérő végrehajtásának, beszámolási és elszámolási határideje módosításának, továbbá
b) az adott támogatási programon belül az egyes alprogramok közötti, a teljes támogatási összeg 15%-át meghaladó mértékű, valamint
c) a kedvezményezettek számára a 21. § (8) és (9) bekezdése szerint biztosított működési célú támogatás kiemelt előirányzatok közötti, a teljes működési célú összeg 30%-át meghaladó mértékű forrásátcsoportosítás engedélyezését.
(6) Jelen utasítás hatálybalépésének időpontjától az NSZFI és jogelődjei által megkötött támogatási szerződések esetén az NSZFI jogkörébe utalom a (4)–(5) bekezdésben nem szabályozott minden egyéb, a programot érintő módosítás engedélyezését.
(7) Jelen utasítás hatálybalépésének időpontjától a minisztérium által az MPA pénzkezelési szabályzata szerinti kötelezettségvállalással megkötött támogatási szerződések esetén a kötelezettségvállaló jogkörébe utalom adott program szakmai feladatainak, valamint költségtervének a támogatási szerződésben foglaltaktól eltérő megvalósítására vonatkozó módosítás engedélyezését.
23. § (1) Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészének a szociális és munkaügyi miniszter által felhasználható kerete terhére nyújtott támogatások felhasználásával összefüggő szakmai és pénzügyi feladatok ellátásának rendjéről szóló 24/2007. (MüK 10.) SzMM utasítás.
1. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
1. melléklet 1. függelék
Szervezet neve: |
|
Státusz: |
|
Székhely: |
|
Cím, postacím: |
|
Intézmény/cégvezető neve: |
|
Beosztása: |
|
Telefon: |
|
Fax: |
|
E-mail: |
|
Kapcsolattartó neve, beosztása: |
|
Kapcsolattartó telefonszáma: |
|
Kapcsolattartó e-mail címe: |
|
Weboldal: |
|
Adószám: |
|
Bírósági bejegyzés száma: |
|
Statisztikai szám: |
|
Hatósági Nyilvántartási Szám: |
|
Akkreditációs lajstromszám: |
|
Bankszámlavezető bank: |
|
Bankszámlaszám: |
|
1. melléklet 2. függelék
2. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
3. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
............................................................................ |
............................................................................ |
Munkaerő-piaci Alap Főosztály részéről |
miniszter |
4. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
|
Kiadási jogcímek |
előirányzat |
1. |
Alapilletmények |
|
2. |
Illetménykiegészítések |
|
3. |
Illetménypótlékok |
|
4. |
Rendszeres személyi juttatások (1.+2.+3.) |
|
5. |
Béren kívüli juttatások |
|
6. |
Útiköltség |
|
7. |
Személyi jellegű egyéb kifizetések (5.+6.) |
|
8. |
Megbízási díj (Külső személyi juttatás) |
|
9. |
Személyi juttatások összesen (4.+7.+8.) |
|
10. |
Személyi juttatások tb-járuléka |
|
11. |
Egyéb járulékok |
|
12. |
Eü.-hozzájárulás |
|
13. |
Személyi juttatások járulékai (10.+11.+12.) |
|
14. |
Belföldi kiküldetés |
|
15. |
Külföldi kiküldetés |
|
16. |
Rendezvények, reprezentáció |
|
17. |
Hirdetés |
|
18. |
Szakmai tevékenységhez igénybe vett, vásárolt szolgáltatások |
|
19. |
Általános működtetés (intézeti rezsi) |
|
20. |
Dologi kiadás összesen (14.+…+19.) |
|
21. |
Működési kiadások összesen (9.+13.+20.) |
|
22. |
Tárgyi eszköz beszerzés |
|
23. |
Felhalmozási kiadás összesen (22.) |
|
24. |
Működtetési költségvetés összesen (21.+23.) |
|
5. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
6. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
............................................................................ |
............................................................................ |
teljesítést igazoló |
kifizetést elrendelő |
............................................................................ |
............................................................................ |
teljesítést igazoló |
kifizetést elrendelő |
............................................................................ |
............................................................................ |
Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály |
Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály |
7. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
............................................................................ |
............................................................................ |
teljesítést igazoló |
kifizetést elrendelő |
8. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
|
|
|
|
|
|
|
(adatok: Ft-ban) |
|||
Sor- |
Szerződés |
Támogatott |
Pontos megnevezése |
Támogatott mérete(3) |
Támogatás összege |
Eltérés (5–6) |
Kiutalt |
Eltérés(6–9) indoklása(7) |
||
Pontos címe |
Döntés |
Felhasználható(5) |
Összege |
Indoklása(6) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
1 |
1/2004. |
|
3 |
3 323 000 |
3 323 000 |
0 |
– |
3 323 000 |
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
Sor- |
Képzési fajta (szakma) |
OKJ, program- |
Résztvevő |
Képzést befejezők |
Képzést befejezők |
Képzésre fordított |
1 |
.................................. támogatott(6) |
|
|
|
|
|
|
Összesen |
|
|
|
|
|
2 |
.................................. támogatott(6) |
|
|
|
|
|
|
Összesen |
|
|
|
|
|
N |
.................................. támogatott(6) |
|
|
|
|
|
|
Összesen |
|
|
|
|
|
|
Mindösszesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(adatok: Ft-ban) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sorszám |
Kiadási jogcím (költségnem) |
Tervezett |
1. sz. részelszámolás(2) |
2. sz. részelszámolás(2) |
további részelszámolás(2) |
Végelszámolás(2) |
Ellenőrzési elsz.(2) |
1. |
Alapilletmény |
|
|
|
|
|
|
2. |
Illetménykiegészítések |
|
|
|
|
|
|
3. |
Illetménypótlék |
|
|
|
|
|
|
4. |
Rendszeres személyi juttatás összesen (1.+2.+3.) |
|
|
|
|
|
|
5. |
Béren kívüli juttatások |
|
|
|
|
|
|
6. |
Útiköltség |
|
|
|
|
|
|
7. |
Személyi jellegű egyéb kifizetések (5.+6.) |
|
|
|
|
|
|
8. |
Megbízási díj (Külső személyi juttatás) |
|
|
|
|
|
|
9. |
Személyi juttatások összesen (4.+7.+8.) |
|
|
|
|
|
|
10. |
Tb.-járulék |
|
|
|
|
|
|
11. |
Munkaadói járulék |
|
|
|
|
|
|
12. |
Eü.-hozzájárulás |
|
|
|
|
|
|
13. |
Személyi juttatások járulékai összesen (10.+11.+12.) |
|
|
|
|
|
|
14. |
Belföldi kiküldetés |
|
|
|
|
|
|
15. |
Külföldi kiküldetés |
|
|
|
|
|
|
16. |
Rendezvények, reprezentáció |
|
|
|
|
|
|
17. |
Hirdetés |
|
|
|
|
|
|
18. |
Szakmai tevékenységhez igénybevett szolgáltatások |
|
|
|
|
|
|
19. |
Különféle működtetési költségek |
|
|
|
|
|
|
20. |
Dologi kiadások összesen (14.+…+19.) |
|
|
|
|
|
|
21. |
Átadott pénzeszközök (támogató felé befizetés)(3) |
|
|
|
|
|
|
22. |
Működési kiadások összesen (9.+13.+20.+21.) |
|
|
|
|
|
|
23. |
Immateriális javak beszerzése |
|
|
|
|
|
|
24. |
Tárgyi eszköz beszerzés |
|
|
|
|
|
|
25. |
Felújítás |
|
|
|
|
|
|
26. |
Felhalmozási kiadás összesen (23.+24.+25.) |
|
|
|
|
|
|
27. |
Működtetési költségek összesen (22.+26.) |
|
|
|
|
|
|
28. |
Kamatjövedelemből működtetésre felhasználható(4) |
|
|
|
|
|
|
9. melléklet a 27/2011. (VIII. 25.) NGM utasításhoz
Ssz. |
Név |
Szolgálati hely, beosztás |
Aláírás-minta |
KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÓ |
|||
1. |
Dr. Czomba Sándor |
foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár |
|
2. |
Dr. Nagy Róza |
közigazgatási államtitkár |
|
3. |
Dr. Matolcsy György |
miniszter |
|
TELJESÍTÉSIGAZOLÓ |
|||
1. |
Dr. Odrobina László |
Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály; főosztályvezető |
|
2. |
Mátyus Mihály |
Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály; osztályvezető |
|
Az utasítást a 11/2017. (V. 11.) NGM utasítás 94. § a) pontja hatályon kívül helyezte 2017. június 10. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás