3/2011. (III. 29.) GVH utasítás
3/2011. (III. 29.) GVH utasítás
a panasszal és a jogsértés miatt a Gazdasági Versenyhivatal eljárását kezdeményező szóbeli folyamodvánnyal, valamint a más hatóságtól vagy bíróságtól a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező vagy áttett ilyen beadvánnyal összefüggő eljárás rendjéről1
A panasszal, valamint a jogsértés miatt a Gazdasági Versenyhivatal eljárását kezdeményező szóbeli folyamodvánnyal, továbbá a más hatóságtól vagy bíróságtól a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező vagy áttett ilyen beadvánnyal összefüggő eljárás belső ügyintézési rendjét – a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján, tekintettel a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezéseire – az alábbiak szerint állapítom meg:2
Általános rendelkezések
Értelmező rendelkezések
1. § Ezen utasítás alkalmazásában
a) panasz: jogsértés miatt a Gazdasági Versenyhivatal (a továbbiakban: Hivatal) eljárását kezdeményező, a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Tpvt.) 43/H. § (1) bekezdése szerinti bejelentésnek (a továbbiakban: bejelentés) nem minősülő, nem hatóságtól érkező beadvány,
b)3 a panasz tárgya: a panaszban kifogásolt konkrét magatartás, tevékenység vagy állapot, amellyel kapcsolatban a panaszt tevő jogsértésre utal,
c) névtelen panasz: az olyan panasz, amelyből
ca) postai úton érkezett beadvány esetében a panaszos neve és címe,
cb) elektronikus levélben érkezett beadvány esetében a küldő neve
nem állapítható meg,
d) nyilvánvalóan alaptalan panasz: az olyan panasz, amelynek
da)4 tárgyában az eljárás lefolytatása a Tpvt. 86. § (1) bekezdése vagy a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 24. § (3) bekezdése szerint a bíróság hatáskörébe tartozik,
db) tárgya nem tartozik azon jogszabályi rendelkezések hatálya alá, amelyek megsértése esetén a Hivatal jár el,
dc) tárgyában a Hivatal eljárásának megindítására törvényben meghatározott határidő lejárt, vagy
dd) tárgyában jogsértés – a panaszban előadott tényállás valótlansága okán – nyilvánvalóan nem valószínűsíthető,
e) ismételten előterjesztett panasz: az ugyanazon panaszos által tett korábbi panasszal azonos tartalmú – ugyanazon vállalkozás egyazon magatartása tárgyában tett – panasz azzal, hogy ennek megítélése során figyelemmel kell lenni a korábbi panasz elintézése során irányadó körülményekben időközben bekövetkezett változásra is,
f) visszaigazolás: levél a panaszosnak arról, hogy panaszát a Hivatal kézhez vette, azt vizsgálja, továbbá tájékoztatás a panasszal összefüggő eljárás törvényi szabályairól,
g) elektronikus levél: a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 172. § b) pontjában meghatározott fogalom,
h) ügyregiszter: a Hivatal eljárásainak külön utasításban meghatározott számítógépes nyilvántartása,
i)5 szakmai iroda: az Antitröszt Iroda, a Fúziós Iroda, a Fogyasztóvédelmi Iroda, valamint a Felderítő Iroda,
j)6
k) feladatkör: az irodának a Hivatal szervezeti és működési szabályzatában meghatározott feladatai,
l) kijelölt kapcsolattartó: a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt eljáró hatóságok között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (a továbbiakban: Fttv.) 12. § (3) bekezdése szerint létrejött együttműködési megállapodás alapján a Hivatal részéről kapcsolattartóként kijelölt személy.
Más hatóságtól vagy a bíróságtól áttett beadvány
2. § A más hatóságtól vagy a Tpvt. 70. § (2) bekezdése szerint a bíróságtól áttett, jogsértés miatt a Hivatal eljárását kezdeményező beadványra ezen utasítást kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy
a) a nem az áttevő hatóság saját észlelésén alapuló beadvány, és a bíróságtól áttett beadvány esetén panaszosnak a beadványt tevőt kell tekinteni,
b) az áttevő hatóság saját észlelésén alapuló beadvány esetén az áttevő hatóságnak nem kell visszaigazolást küldeni, az eljárás versenyfelügyeleti eljárás megindítása nélküli lezárásáról és annak indokairól azonban az áttevő hatóságot levélben tájékoztatni kell.
Szóbeli folyamodvány
3. § (1) Ha a jogsértés miatt a Hivatal eljárását kezdeményező, szóbeli (személyes vagy telefonos) meghallgatáson előterjesztett folyamodványról (a továbbiakban: folyamodvány) a meghallgatás alapján egyértelművé válik, hogy nyilvánvalóan alaptalan, vagy annak tárgyában az eljárás más hatóság hatáskörébe tartozik, az Ügyfélszolgálati Iroda ügyintéző vizsgálója (a továbbiakban: az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálója) erről, illetve az eljárásra hatáskörrel rendelkező hatóságról a folyamodvánnyal élőt szóban tájékoztatja.
(2)7 Ha a folyamodvány a meghallgatás során az (1) bekezdés alapján nem intézhető el, és a folyamodvány tárgyának további vizsgálata indokolt, az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálója felhívja a folyamodvánnyal élő figyelmét a panasztétel lehetőségére, illetve – ha a folyamodvány tárgya a Kartell Iroda feladatkörébe tartozik – átirányítja a folyamodvánnyal élőt a Felderítő Iroda kijelölt vizsgálójához.
(3) Az Ügyfélszolgálati Iroda nyilvántartást vezet a meghallgatásokról, amelyben rögzíteni kell a meghallgatás időpontját, a folyamodvány tárgyát és a folyamodvány elintézésének módját.
Névtelen panasz
4. §8 A névtelen panaszra – eltérő rendelkezés hiányában – ezen utasítást megfelelően alkalmazni kell azzal, hogy a panaszos tájékoztatására, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésre, illetve visszaigazolás küldésére nem kerül sor.
A panasz visszavonása
5. §9 A panasz visszavonása esetén az ezen utasítás szerinti eljárást le kell folytatni azzal, hogy a panaszos tájékoztatására, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésre, illetve visszaigazolás küldésére nem kerül sor.
A Tpvt. 79/A. § (1) bekezdésében meghatározott magatartásra vonatkozó beadvány és szóbeli folyamodvány
6. § Ezen utasítást a Tpvt. 79/A. § (1) bekezdésében meghatározott magatartásra vonatkozó beadvány vagy szóbeli folyamodvány tekintetében a Hivatalnak a Tpvt. 79/A. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott díjigényekkel kapcsolatos belső eljárási rendjéről szóló külön utasításban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
Az Ügyfélszolgálati Iroda eljárása
Alapadatok rögzítése
7. § Az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálója (a továbbiakban e fejezetben: vizsgáló) a panasz beérkezését követően haladéktalanul feltölti az ügyregiszterbe a panasz külön utasításban meghatározott alapadatait.
Előzetes vizsgálat
8. § A vizsgáló a panasz beérkezése után ellenőrzi, hogy a panasz
a) tárgyában indult-e versenyfelügyeleti eljárás,
b) tárgyában érkezett-e bejelentés a Hivatalhoz,
c)10 nyilvánvalóan alaptalannak tekinthető-e, illetve a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésének van-e helye,
d) ismételten előterjesztettnek tekinthető-e,
e) névtelennek tekinthető-e.
9. § (1) Ha a panasz tárgyában korábban megindított versenyfelügyeleti eljárás még folyamatban van, a vizsgáló a panaszos Tpvt. 43/I. § (5) bekezdése szerinti tájékoztatásával egyidejűleg a panaszról tájékoztatja a versenyfelügyeleti eljárásban eljáró szakmai irodai vizsgálót, és az eljárást lezárja.
(2) Ha a panasz tárgyában korábban megindított versenyfelügyeleti eljárás lezárásra került, a vizsgáló a panaszos Tpvt. 43/I. § (5) bekezdése szerinti tájékoztatásával egyidejűleg a panasszal összefüggő eljárást lezárja.
(3)11 Ha a panasszal azonos tárgyú korábbi bejelentéssel összefüggő eljárás versenyfelügyeleti eljárás indítása nélkül lezárásra került, a vizsgáló erről a tényről – a bejelentés alapján a versenyfelügyeleti eljárás indítása feltételeinek fenn nem álltáról hozott végzésben foglalt indokoknak megfelelő rövid indokolással – tájékoztatja a panaszost, és a panasszal összefüggő eljárást lezárja. Ha a panasszal azonos tárgyú korábbi bejelentés áttételre került a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz, a vizsgáló megküldi a panaszt ugyanennek a hatóságnak.
(4) Ha a panasszal azonos tárgyú korábbi bejelentéssel összefüggő eljárás még folyamatban van, a vizsgáló átadja az eljárást a bejelentéssel kapcsolatban eljáró szakmai irodának, egyidejűleg a panaszosnak visszaigazolást küld.
(5) Ha az ismételten előterjesztett panasz tárgyában versenyfelügyeleti eljárás vagy bejelentéssel összefüggő eljárás van folyamatban, és az újabb panasz a panaszolt magatartás vonatkozásában további bizonyítékokat tartalmaz, a vizsgáló a panaszról tájékoztatja a versenyfelügyeleti eljárásban, illetve a bejelentéssel kapcsolatban eljáró szakmai irodai vizsgálót, egyebekben a vizsgáló a panasszal összefüggő eljárást – a panaszos külön tájékoztatása nélkül – lezárja.
(6) Az e §-ban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni akkor is, ha a panasz tárgyában a panasz elintézése során, annak lezárása előtt indul – nem az adott panasz alapján –bejelentéssel összefüggő eljárás vagy versenyfelügyeleti eljárás.
10. § Ha a panasz a 9. § alapján nem intézhető el, és nyilvánvalóan alaptalan, a vizsgáló
a)12 ha a panasz tárgyában történő eljárásra más hatóság hatásköre egyértelműen megállapítható, a panaszt – az Fttv. 10. §-a szerinti másik hatóság által a Hivatalhoz áttett, az Fttv. szerinti jogsértés miatti panasz kivételével – megküldi a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak, vagy
b) a panaszost – az indokok megadásával, bírósági hatáskörbe tartozó ügy esetén ennek jelzése mellett – erről tájékoztatja, és a panasszal összefüggő eljárást lezárja.
11. §13 Ha a panasz ugyanazon magatartás vonatkozásában többfajta jogsértésre utal, a panasszal kapcsolatos eljárás csak akkor zárható le, ha annak feltételei valamennyi jogsértés tekintetében fennállnak.
12. §14
További vizsgálat
13. §15 (1) Ha a panasszal összefüggő eljárás az előzetes vizsgálat alapján nem zárható le, és a 9. § (4) bekezdés alkalmazására sem került sor, a vizsgáló rögzíti az ügyregiszterben a panasz tárgya szerint feladatkörrel rendelkező szakmai irodát, és
a)16 a Felderítő Iroda feladatkörébe tartozó panasszal kapcsolatban az eljárást átadja a Felderítő Irodának,
b)17 ha a Fogyasztóvédelmi Iroda feladatkörébe tartozó panasz esetén egyértelműen megállapítható, hogy a panasz tárgyában az eljárás nem a Hivatal hatáskörébe tartozik, a panaszt – az Fttv. 10. §-a szerinti másik hatóság által a Hivatalhoz áttett, az Fttv. szerinti jogsértés miatti panasz kivételével – megküldi a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak, és a panasszal összefüggő eljárást lezárja,
c) egyéb esetben az eljárást – ha a panasz nem névtelen, és megfelel a 31/A. § szerint meghatározott prioritási szempontoknak – átadja a feladatkörrel rendelkező szakmai irodának.
(2) Ha a panasz az (1) bekezdés szerint nem intézhető el, és megállapítható, hogy
a) a panasz alapján jogsértés nem valószínűsíthető, vagy
b) a versenyfelügyeleti eljárás megindítása közérdek nyilvánvaló hiánya miatt mellőzhető,
a vizsgáló a panasszal összefüggő eljárást ideiglenesen lezárja, kivéve, ha az Fttv. szerinti jogsértés miatti panaszt az Fttv. 10. §-a szerinti másik hatóság tette át a Hivatalhoz, és a Hivatal hatáskörének fennállása nem állapítható meg egyértelműen. Az ideiglenesen lezárt eljárás ügyiratát az érintett szakmai iroda vezetőjének eltérő intézkedéséig, illetve az eljárás lezárásáig az Ügyfélszolgálati Iroda maga őrzi vagy gondoskodik annak irattárba adásáról.
(3)18 Ha a panasz az (1) vagy (2) bekezdés alapján nem intézhető el, a vizsgáló a panasszal kapcsolatos eljárást a panasz tárgya szerint feladatkörrel rendelkező szakmai iroda vezetőjének intézkedéséig felfüggeszti, egyidejűleg az ügyiratot átadja a 14. § (1) bekezdése szerint első helyen felelős szakmai irodának.
(4) Ha a panasz a Hivatal hatásköre fennállásának megállapításához szükséges, a 3. mellékletben meghatározott adatokat nem tartalmazza, vagy a (2) bekezdés szerinti döntéshez további adatok szükségesek, a vizsgáló legfeljebb tizenöt napos határidő megjelölésével felhívja a panaszost, illetve – szükség esetén – a panaszoltat a szükséges adatok közlésére, majd az adatszolgáltatás eredményének figyelembevételével az (1)–(3) bekezdés szerint jár el. Ha a felhívásra az előírt határidőn belül nem vagy nem kielégítő tartalommal érkezik válasz, a vizsgáló a rendelkezésre álló adatok alapján dönt. Erre a panaszost, illetve a panaszoltat a felhívásban figyelmeztetni kell.
(5)19 A (4) bekezdés második mondatában foglaltaktól eltérően a panasz alapján megteendő intézkedésekről való döntéshez szükséges adatok közlésére a panaszolt számára meghatározott határidő a panaszolt indokolt kérelmére egy alkalommal meghosszabbítható.
14. § (1)20 Ha a panasz több szakmai iroda feladatkörébe tartozó jogsértésre utal, a panasszal kapcsolatos eljárást a relevánsabbnak ítélt tényállás alapján érintett szakmai irodának (a továbbiakban: első helyen felelős iroda) kell átadni, azzal, hogy a további érintett szakmai irodát erről egyidejűleg értesíteni kell. A Felderítő Iroda érintettsége esetén minden esetben a 13. § (1) bekezdés a) pontja szerint kell eljárni.
(2)21 A 13. § (1) bekezdés b) és c) pontja, valamint (2) és (3) bekezdése szerinti esetben a vizsgáló – az eljárás szakmai irodának való átadásával, vagy az eljárás ideiglenes lezárásáról vagy felfüggesztéséről való döntéssel egyidejűleg – rögzíti az ügyregiszterben a panasz külön utasításban meghatározott részletes adatait, és – ha a panaszosnak a szükséges adatok közlésére való, a 13. § (4) bekezdése szerinti felhívására nem került még sor – a panaszosnak visszaigazolást küld.
(3)22
Az Ügyfélszolgálati Iroda eljárásának határideje23
15. §24 Az e Fejezet szerinti vizsgálatot a vizsgáló a panasz beérkezésétől számított tizenöt napon belül köteles elvégezni. A vizsgáló döntéséhez szükséges további adatok közlésére irányuló, a 13. § (4) bekezdése szerinti felhívás elküldésétől az annak teljesítésére adott határidő leteltéig terjedő idő a határidőbe nem számít be.
Az Ügyfélszolgálati Iroda vezetőjének jóváhagyása
16. §25 Az Ügyfélszolgálati Iroda eljárása során a vizsgálónak
a) a panasznak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésére, illetve
b) a panasszal kapcsolatos eljárás
ba) nyilvánvaló alaptalanság okán való lezárására,
bb) tekintetében a panaszolt adatközlésre való felhívására,
bc) a 13. § (2) bekezdése szerinti ideiglenes lezárására, valamint
bd) szakmai irodának való átadására, továbbá
c) a 13. § (5) bekezdése szerinti határidő-hosszabbításra
vonatkozó döntéséhez az Ügyfélszolgálati Iroda vezetőjének jóváhagyása is szükséges.
Rendszeres jelentés
17. §26 (1)27 Az Ügyfélszolgálati Iroda kétheti rendszerességgel, legalább a 4. mellékletben meghatározott adattartalommal jelentést készít az adott időszakban
a) a 13. § (2) bekezdése szerint ideiglenesen lezárt eljárásokról, valamint
b) a 13. § (3) bekezdése szerint felfüggesztett eljárásokról.
(2)28 Az (1) bekezdés szerinti jelentést az Ügyfélszolgálati Iroda – minden esetben elektronikus formában is – megküldi a Hivatal elnökének, elnökhelyetteseinek, a főtitkárnak, valamint a szakmai irodák vezetőinek.
Eljárás az Ügyfélszolgálati Iroda által véglegesen nem lezárható eljárások esetében29
A szakmai iroda vezetőjének és a szakmai szervezeti egységeket irányító elnökhelyettesnek az intézkedései30
18. §31 (1) A 13. § (1) bekezdése szerint a szakmai irodának átadott, továbbá – a 17. § szerinti jelentés alapján – a 13. § (3) bekezdése szerint felfüggesztett eljárásban a szakmai iroda vezetője (a továbbiakban: irodavezető) a 19. §-ban meghatározottak szerint dönt a panasz tekintetében szükséges további intézkedésekről.
(2)32 A 13. § (2) bekezdése szerint ideiglenesen lezárt eljárás tekintetében az irodavezető – saját vagy a szakmai szervezeti egységeket irányító elnökhelyettes (a továbbiakban: elnökhelyettes) kezdeményezésére – az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálójának döntését – szükség esetén az ügyiratnak az Ügyfélszolgálati Irodától vagy az irattárból való kikérése és tanulmányozása alapján – felülbírálhatja, és a 19. §-ban meghatározottak szerint dönthet a panasz kapcsán szükséges további intézkedésekről.
19. §33 (1) Az irodavezető – ha a Hivatal hatáskörének megállapításához és a jogsértés valószínűsíthetőségéről való döntéshez szükséges valamennyi adat rendelkezésre áll – megállapítja, hogy
a) versenyfelügyeleti eljárás megindítása szükséges,
b) a Tpvt. 91/J. § (2) bekezdése szerinti végrehajtás iránti megkeresés szükséges,
c)34 a panasznak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésének van helye,
d) a panasz alapján jogsértés nem valószínűsíthető, vagy
e) versenyfelügyeleti eljárás megindítása mellőzhető.
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti esetben az irodavezető az eljárásra – ha eddig erre még nem került sor – ügyintéző vizsgálót (a továbbiakban e fejezetben: vizsgáló; a további fejezetekben: a szakmai iroda vizsgálója) jelöl ki, egyebekben a Hivatal egyes eljárásai során alkalmazandó belső ügyintézési rendről szóló külön utasításnak a saját kezdeményezés alapján induló versenyfelügyeleti eljárások megindítására vonatkozó szabályai szerint kell eljárni.
(3)35 Az (1) bekezdés c) pontja szerinti esetben az irodavezető haladéktalanul gondoskodik a panasznak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldéséről.
(4)36 Az (1) bekezdés d) pontja szerinti esetben a panasszal kapcsolatos eljárás lezárásáról, továbbá az (1) bekezdés e) pontja szerinti esetben a versenyfelügyeleti eljárás megindításának mellőzéséről az irodavezető indokolt javaslatára az elnökhelyettes dönt. Ha az elnökhelyettes az irodavezető javaslatával szemben a versenyfelügyeleti eljárás megindításának szükségessége mellett dönt, a továbbiakban a (2) bekezdés megfelelő alkalmazásával kell eljárni.
(5) A versenyfelügyeleti eljárás megindítása az (1) bekezdés e) pontjának alkalmazásában
a) a közérdek hiánya, vagy
b) az iroda, illetve a Hivatal folyamatban lévő, panasszal, bejelentéssel összefüggő vagy versenyfelügyeleti eljárások miatti leterheltsége
alapján mellőzhető.
(6)37 Az (1) bekezdés d) pontja szerinti esetben az irodavezető megvizsgálja a versenypártolás szükségességét, és ha azt szükségesnek tartja, a javasolt intézkedésről és annak indokairól feljegyzésben tájékoztatja a Versenypolitikai Irodát.
(7)38 Versenypártolás szükségessége különösen akkor merül fel, ha a panasz olyan érdemi versenyproblémát, illetve a tudatos fogyasztói döntéshozatal lehetőségeivel kapcsolatos problémát tár fel, amely a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekből, illetve azok hiányából vagy a verseny szabadságát sértő hatósági döntésből következik, és ezért indokolt a probléma kiküszöbölése érdekében a jogszabály előkészítéséért felelős szerv, illetve – ha annak a Tpvt. 85. §-a szerinti feltételei fennállnak – a döntést hozó hatóság megkeresése.
20. §39 (1) Ha a 19. § (1) bekezdése szerinti döntéshez további felvilágosításra, információra van szükség, az irodavezető a panasszal összefüggő eljárásra vizsgálót jelöl ki.
(2) Az (1) bekezdés szerinti esetben a vizsgáló felhívja a panaszost, illetve – szükség esetén – a panaszoltat a szükséges adatok közlésére, majd az adatszolgáltatás eredményétől függően indokolt feljegyzésben javaslatot tesz az irodavezető döntésére.
20/A. §40 Az elnökhelyettes a 19. § (4) bekezdés szerinti döntés előtt az irodavezető javaslatának megküldésével kikérheti a Versenypolitikai Iroda véleményét az ügyről. A Versenypolitikai Iroda a véleményét a javaslat beérkezésétől számított öt napon belül adja meg.
A szakmai irodavezető, illetve az elnökhelyettes intézkedésének határideje41
21. §42 (1)43 Az irodavezető a 19. § (1), illetve (6) bekezdése szerinti döntését – a 18. § (2) bekezdése szerinti döntés kivételével –
a)44 az eljárásnak az Ügyfélszolgálati Iroda által a 13. § (1) bekezdés c) pontja alapján történt átadásától, vagy
b)45 a 17. § szerinti jelentésnek a 17. § (2) bekezdése szerinti megküldésétől
számított két hónapon belül hozza meg. Ez a határidő az elnökhelyettes jóváhagyásával meghosszabbítható. Az elnökhelyettes jóváhagyását – az indokok megadásával – a határidő lejárta előtt három nappal feljegyzésben kell kérni.
(2)46 Az elnökhelyettes a 19. § (4) bekezdése szerinti döntését az irodavezető javaslatának kézhezvételétől számított tizenöt napon belül hozza meg, amely határidőbe nem számít bele a 20/A. § szerinti véleményezés ideje.
A panasszal kapcsolatos eljárás lezárása, függőben tartott eljárás47
22. §48 (1) A panasszal összefüggő eljárás
a)49 a 19. § (1) bekezdés c) pontja szerinti esetben az irodavezető döntését követően a panasznak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldésével,
b)50 a 19. § (1) bekezdés a), b), illetve d) és e) pontja szerinti esetben – a (3) bekezdés szerinti eltéréssel – az elnökhelyettesnek a 19. § (2) bekezdés szerinti eljárásban, illetve a 19. § (4) bekezdés alapján meghozott döntésével
c)51 ha az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálójának az eljárás 13. § (2) bekezdése szerinti ideiglenes lezárásáról hozott döntésétől eltérő döntés a 18. § (2) bekezdése alapján időközben nem született, a panasz beérkezésétől számított hat hónap elteltével
lezárul.
(2) Az irodavezető gondoskodik a 19. § (1) bekezdés c) pontja szerinti irodavezetői döntésnek, illetve a 19. § (1) bekezdés a), b), d) és e) pontja szerinti döntésre vonatkozó irodavezetői javaslatnak, továbbá az azzal kapcsolatos elnökhelyettesi döntésnek az ügyregiszterben való rögzítéséről. A 19. § (1) bekezdés e) pontja szerinti esetben, illetve ha az elnökhelyettes a 19. § (2) bekezdése szerinti esetben az eljárás megindításának mellőzéséről dönt, az eljárásindítás mellőzésének okát is meg kell jelölni.
(3)52 A versenyfelügyeleti eljárás megindításának a 19. § (5) bekezdés b) pontjában jelzett okból történő mellőzése esetén a panasszal kapcsolatos eljárás függőben marad. A panasz beérkezésétől számított egy év elteltével a függőben tartott eljárást – ha időközben eltérő intézkedés nem történik – lezártnak kell tekinteni.
Eljárás több szakmai iroda feladatkörébe tartozó panasz esetén
23. §53 (1) Ha a panasz több szakmai iroda feladatkörébe tartozó jogsértésre utal, az egyes szakmai irodák a saját feladatkörükbe tartozó jogsértések tekintetében önállóan járnak el azzal, hogy a panasszal kapcsolatos eljárás csak akkor zárható le, ha annak feltételei valamennyi szakmai iroda feladatkörébe tartozó jogsértés tekintetében fennállnak.
(2) A nem első helyen felelős iroda vezetője a 19. § (1) és (6) bekezdése szerinti megállapítását, továbbá – a 19. § (1) bekezdés a), b), d) és e) pontja szerinti esetben – az elnökhelyettes döntését közli az első helyen felelős iroda vezetőjével.
(3)54 Az első helyen felelős iroda vezetője gondoskodik az elnökhelyettesi döntésnek az ügyregiszterben való rögzítéséről, továbbá a panaszosnak a Tpvt. 43/I. § (4) és (5) bekezdésében, vagy az ebben az utasításban előírt tájékoztatásáról, illetve a panasznak a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldéséről.
(4) Az érintett szakmai irodák a panasszal kapcsolatos eljárás során szorosan együttműködnek, szükség esetén egyeztetnek egymással.
Eljárás a panasz tárgyában érkezett bejelentés esetén
24. § (1) Ha szakmai iroda a beérkező bejelentés kapcsán azt észleli, hogy a bejelentés tárgyában korábban érkezett panasszal összefüggő eljárás még folyamatban van, a panasszal összefüggő eljárást haladéktalanul átveszi az Ügyfélszolgálati Irodától.
(2)55 Az (1) bekezdés alapján átvett vagy a 9. § (4) bekezdése alapján az Ügyfélszolgálati Irodától a szakmai irodának átadott panaszeljárás esetén a bejelentéssel összefüggő eljárás ügyintéző vizsgálója a bejelentéssel összefüggő eljárás lezárásakor – a bejelentés alapján hozott végzés tartalmától függően – gondoskodik a kapcsolódó panasszal összefüggő eljárás lezárásáról, azzal, hogy a panaszos tájékoztatására a bejelentés alapján hozott végzéssel szembeni jogorvoslati határidő leteltét követően, jogorvoslati kérelem esetén pedig a jogorvoslati eljárás eredményének ismeretében kerülhet csak sor.
(3) Ha a (1) bekezdés szerinti bejelentés ugyanazon panaszostól származik, a panasszal kapcsolatos eljárást le kell zárni, a panasszal kapcsolatos eljárásban további intézkedés nem szükséges.
Eljárás a folyamatban lévő versenyfelügyeleti eljárás tárgyában beérkezett panasz esetén.
25. § Ha az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálójának a 9. § (1) vagy (5) bekezdése szerinti tájékoztatása alapján a vizsgáló úgy ítéli meg, hogy a panaszban foglalt információ a folyamatban lévő versenyfelügyeleti eljárásban az ügy elbírálására hatással lehet, erről feljegyzésben tájékoztatja az eljáró versenytanácsot.
Közös rendelkezések
Eljárás a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt eljáró hatóságok közötti hatásköri vita esetén
26. § (1)56 Ha az Fttv. szerinti jogsértés miatti panaszt az Fttv. 10. §-a szerinti másik hatóság tette át a Hivatalhoz, a Hivatal hatáskörének hiánya mellett az áttevő hatóság hatáskörének megállapítása esetén a vizsgáló – a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak való megküldés helyett – az eljárást a kijelölt kapcsolattartónak adja át.
(2) A kijelölt kapcsolattartó a Ket. 23. § (1) bekezdés b) pontja és (2) bekezdése alkalmazásával – az elnökhelyettes jóváhagyása esetén – haladéktalanul hatásköri egyeztetést kezdeményez az érintett hatósággal.
(3) A hatásköri egyeztetésbe a Jogi Irodát be kell vonni.
(4)57 Ha a hatásköri egyeztetés egy hónapon belül nem vezet eredményre, a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak az eljáró hatóság kijelölésére irányuló eljárása kezdeményezéséről a kijelölt kapcsolattartó feljegyzése alapján az elnökhelyettes dönt.
(5)58 Ha a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatti panasznak az Fttv. 10. §-a szerinti másik hatóságnak való megküldése esetén az érintett hatóság hatásköri egyeztetést kezdeményez, az egyeztetésben a kijelölt kapcsolattartó jár el, az eljáró vizsgáló, valamint a Jogi Iroda bevonásával.
(6)59 A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak az eljáró hatóság kijelölésére irányuló eljárásában a Hivatalt a Jogi Iroda vezetője képviseli.
Panasszá átminősített beadványok kezelése
27. § (1) A Hivatal egyes eljárásai során alkalmazandó belső ügyintézési rendről szóló külön utasítás szerinti, a bejelentési űrlap panaszként történő elbírálásáról való döntés esetén a feladatkörrel rendelkező szakmai irodavezető
a) a beadványt továbbítja az Ügyfélszolgálati Irodára, amely a II. fejezetben foglaltak szerint jár el, vagy
b) a III. fejezetben foglalt szabályok szerint dönt a panasszal kapcsolatos további intézkedésekről.
(2) Az (1) bekezdés szerinti panaszok esetében a panaszosnak nem kell visszaigazolást küldeni.
Kapcsolattartás a panaszossal60
28. § (1) A panaszosnak a Tpvt. 43/I. § (4) és (5) bekezdésében előírt tájékoztatásáról
a)61 a 9. és 10. §, a 13. § (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálója,
b) egyéb esetben a szakmai iroda vizsgálója
gondoskodik.
(2)62 Az elektronikus levélben érkező beadvány tekintetében a panaszos ezen utasítás szerinti tájékoztatását, továbbá panaszosnak a szükséges adatok közlésére való, a 13. § (4) bekezdése szerinti felhívását elektronikus levélben, pdf formátumú csatolmányként kell megtenni.
A panasszal kapcsolatos eljárás lezárásának dokumentálása63
28/A. §64 (1) A panasszal kapcsolatos eljárás lezárásának, illetve ideiglenes lezárásának vagy függőben tartásának tényét és indokát
a) a 9. §, a 10. §, a 13. § (1) bekezdés b) pontja és (2) bekezdése szerinti esetben az Ügyfélszolgálati Iroda vizsgálója,
b) egyéb esetben a szakmai iroda vizsgálója
az ügyirat részére feljegyzésben rögzíti.
(2)65 Az Informatikai és Iratirányítási Iroda havonta ellenőrzi, hogy
a) a 18. § (2) bekezdése szerint ideiglenesen lezárt eljárások közül a 22. § (1) bekezdés c) pontja szerinti,
b) a 22. § (3) bekezdése szerint függőben tartott eljárások közül az ott meghatározott
okból melyeket kell további külön intézkedés nélkül lezártnak tekinteni, és ezek tekintetében az eljárás lezárásának tényét rögzíti az ügyregiszterben, és a lezárás tényéről – a szükséges további feladatok megtétele érdekében – feljegyzésben tájékoztatja az Ügyfélszolgálati Irodát, az érintett szakmai irodát, továbbá az Elnökhelyettesi Titkárságot.
Összesített jelentés66
28/B. §67 (1) Az Elnökhelyettesi Titkárság kéthavi rendszerességgel, az 5. mellékletben meghatározott adattartalommal – az alábbi típusok szerinti bontásban – jelentést készít
a) az adott időszakban az Ügyfélszolgálati Iroda által a 13. § (2) bekezdése szerint ideiglenesen lezárt eljárásokról,
b) az adott időszakban a 19. § szerint lezárt eljárásokról,
c) a 13. § (3) bekezdése szerint felfüggesztett eljárásokról, valamint
d) a 22. § (3) bekezdése szerinti függőben tartott eljárásokról.
(2) A szakmai irodák vezetői az (1) bekezdés b) pontja szerinti információt az adott szakmai iroda által lezárt panasszal összefüggő eljárások tekintetében – az Informatikai és Iratirányítási Irodával egyeztetve – legkésőbb az (1) bekezdés szerinti jelentés elkészítését három nappal megelőzően elektronikus formában közlik az Elnökhelyettesi Titkársággal.
(3) Az (1) bekezdés szerinti jelentést az Elnökhelyettesi Titkárság – minden esetben elektronikus formában is – megküldi a Hivatal elnökének, elnökhelyetteseinek, a főtitkárnak, az Ügyfélszolgálati Iroda, valamint a Versenypolitikai Iroda vezetőjének, és a szakmai irodák vezetőinek.
Iratminták
29. § A panasszal összefüggő eljárás során a Tpvt. 43/I. § (4) és (5) bekezdésében, illetve az ezen utasításban előírt tájékoztatásokra és egyéb megkeresésekre, valamint a panasz kivizsgálása során szükséges eljárási cselekményekkel kapcsolatos egyéb iratokra a Hivatal belső informatikai hálózatán közzétett iratmintákat kell alkalmazni.
Ügyregiszter használata
30. § (1) Az ügyregiszterben – a külön utasításban meghatározottak szerint – rögzíteni kell a panasz legfontosabb adatait, a panasszal összefüggő egyes eljárási cselekmények tényét, illetve megtörténtét és időpontját, valamint a külön utasításban meghatározott egyéb adatokat.
(2)68 Az ügyregiszterben az adatok rögzítéséért – ha ezen utasítás vagy a külön utasítás eltérően nem rendelkezik – az felelős, aki az adott eljárási cselekményt végzi vagy panasszal kapcsolatos döntést meghozza.
Határidők
30/A. §69 Az elnök által a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján elrendelt igazgatási szünet ideje – ideértve az azt közvetlenül megelőző és követő munkaszüneti és pihenőnapokat is – az ezen utasításban meghatározott határidőkbe nem számít bele. Az ezen utasításban meghatározott határidők számítására egyebekben a Ket. határidő-számításra vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
Útmutató az Ügyfélszolgálati Iroda eljárásában a panasz nyilvánvalóan alaptalan voltának megítéléséhez
31. § (1) Az Ügyfélszolgálati Iroda eljárásában a 10. § alkalmazásában a panasz nyilvánvalóan alaptalan volta megítélésének elősegítése érdekében a szakmai iroda a Versenytanács, illetve a saját jogalkalmazási gyakorlata alapján útmutatót állít össze azokról a leggyakoribb esetekről, amelyekben a feladatkörébe tartozó területeken egyértelműen megállapítható más hatóság hatásköre, illetve a panasz nyilvánvalóan alaptalan volta. Az útmutató tartalmazza a vonatkozó tényállástípusokat, az adott tényállás tekintetében hatáskörrel rendelkező hatóságot vagy hatóságokat, továbbá az alkalmazandó jogszabályi rendelkezések rövid bemutatását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti útmutatót az elnökhelyettes hagyja jóvá, és megküldi a főtitkárnak, valamint az Ügyfélszolgálati Iroda vezetőjének.
(3) A szakmai irodák folyamatosan figyelemmel kísérik a feladatkörükbe tartozó területen a jogszabályi változásokat, és ha azok alapján szükséges, vagy az Ügyfélszolgálati Iroda vezetője a panaszokkal kapcsolatos eljárás során időközben azonosított újabb, nyilvánvalóan alaptalannak minősülő esetekre tekintettel azt kezdeményezi, gondoskodnak az útmutató kiegészítéséről vagy módosításáról. Évente egyszer a szakmai irodák vezetői és az Ügyfélszolgálati Iroda vezetője értékeli az útmutatók alkalmazását, és megvizsgálja felülvizsgálatuk szükségességét.
Prioritások
31/A. §70 (1) Az elnök az elnökhelyettes javaslata alapján meghatározza azokat a tárgyköröket, illetve panaszcsoportokat, amelyeknek a panaszkezelés során elsőbbséget kell biztosítani, és erről tájékoztatja a panaszkezelésben részt vevő szervezeti egységeket.
(2) A javaslattétel előtt az elnökhelyettes kikéri a Versenypolitikai Iroda, a főtitkár, valamint a szakmai irodák és az Ügyfélszolgálati Iroda véleményét.
Záró rendelkezések
Hatálybalépés
32. § Ez az utasítás 2011. március 16-án lép hatályba, rendelkezéseit az ezen időpontot követően érkező panaszokra és beadványokra kell alkalmazni.
Átmeneti rendelkezések71
33. §72 (1) Az ezen utasításnak a panasszal és a jogsértés miatt a Gazdasági Versenyhivatal eljárását kezdeményező szóbeli folyamodvánnyal, valamint a más hatóságtól vagy bíróságtól a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező vagy áttett ilyen beadvánnyal összefüggő eljárás rendjéről szóló 3/Eln./2011. [3/2011. (III. 29.) GVH] utasítás módosításáról szóló 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítással megállapított rendelkezéseit a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) az ezen utasítás 2012. szeptember 30-án hatályos 13. §-a vagy 18. § (1) bekezdése alapján függőben tartott eljárásra a felfüggesztett eljárásra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni,
b) a 17. § szerinti jelentést első alkalommal a 2012. október 15-ével zárult időszakra vonatkozóan kell elkészíteni, és
c) a 28/B. § szerinti jelentést első alkalommal a 2012. november 30-ával zárult időszakra vonatkozóan kell elkészíteni.
(2) Az ezen utasítás 2012. szeptember 30-án hatályos szabályai szerint függőben tartott eljárásokat 2012. november 15-éig felül kell vizsgálni.
34. §73
35. §74
1. melléklet a 3/2011. (III. 29.) GVH utasításhoz75
2. melléklet a 3/2011. (III. 29.) GVH utasításhoz76
3. melléklet a 3/2011. (III. 29.) GVH utasításhoz
4. melléklet a 3/2011. (III. 29.) GVH utasításhoz78
5. melléklet a 3/2011. (III. 29.) GVH utasításhoz79
Az utasítást a 15/2014. (X. 22.) GVH utasítás 146. § (1) bekezdés d) pontja hatályon kívül helyezte 2014. november 1. napjával.
A bevezető rész a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (9) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. § b) pontja a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 2. § a) pontja szerint módosított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
Az 1. § d) pont da) alpontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. § i) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. § j) pontját a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (2) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5. § az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § c) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés d) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (3) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 10. § a) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés f) pontja szerint módosított szöveg.
A 11. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 2. § a) pontja szerint módosított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
A 12. §-t a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 13. § a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13. § (1) bekezdés a) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés b) és g) pontja szerint módosított szöveg.
A 13. § (1) bekezdés b) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés f) pontja szerint módosított szöveg.
A 13. § (3) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés h) pontja szerint módosított szöveg.
A 13. § (5) bekezdését az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (2) bekezdése iktatta be.
A 14. § (1) bekezdése a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 2. § a) pontja, az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (2) bekezdése a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított, az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés i) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (3) bekezdését a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 15. §-t megelőző alcímet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (3) bekezdése iktatta be.
A 15. § a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 17. § a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 17. § (1) bekezdése a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
[A 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § b) pontjával elrendelt módosítás, amely szerint az „a Hivatal elnökének, elnökhelyetteseinek, a főtitkárnak, a Versenypolitikai Iroda vezetőjének, valamint” szövegrész helyébe az „az Elnökhelyettesi Titkárságnak és” szöveg lép, nem vezethető át.]
A III. fejezet címe a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.
A 18. §-t megelőző alcím a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (8) bekezdésével megállapított, az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés j) pontja szerint módosított szöveg.
A 18. § a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.
A 18. § (2) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés j) pontja szerint módosított szöveg.
A 19. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
A 19. § (1) bekezdés c) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés k) pontja szerint módosított szöveg.
A 19. § (3) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés l) pontja szerint módosított szöveg.
A 19. § (4) bekezdése a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 19. § (6) bekezdése a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 19. § (7) bekezdését a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (4) bekezdése iktatta be.
A 20. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
A 20/A. §-t a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (5) bekezdése iktatta be, szövege a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 21. §-t megelőző alcímet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (9) bekezdése iktatta be.
A 21. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
A 21. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 21. § (1) bekezdés a) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés m) pontja szerint módosított szöveg.
A 21. § (1) bekezdés b) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés n) pontja szerint módosított szöveg.
A 21. § (2) bekezdése a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (6) bekezdésével megállapított, a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § f) pontja szerint módosított szöveg.
A 22. §-t megelőző alcímet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (10) bekezdése iktatta be.
A 22. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított, záró szövegrésze a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § g) pontja szerint módosított szöveg.
A 22. § (1) bekezdés a) pontja az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés o) pontja szerint módosított szöveg.
A 22. § (1) bekezdés b) pontja a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 4. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 22. § (1) bekezdés c) pontját a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (11) bekezdése iktatta be.
A 22. § (3) bekezdése a 11/2012. (IX. 14.) GVH uatsítás 1. § (12) bekezdésével megállapított szöveg.
A 23. § a 7/2011. (IX. 23.) GVH utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 3. § (2) bekezdését.
A 23. § (3) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés p) pontja szerint módosított szöveg.
A 24. § (2) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés q) pontja szerint módosított szöveg.
A 26. § (1) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés r) pontja szerint módosított szöveg.
A 26. § (4) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés s) pontja szerint módosított szöveg.
A 26. § (5) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés t) pontja szerint módosított szöveg.
A 26. § (6) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés s) pontja szerint módosított szöveg.
A 28. §-t megelőző alcím az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (1) bekezdés a) pontja a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § h) pontja szerint módosított szöveg.
A 28. § (2) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés u) pontja szerint módosított szöveg.
A 28/A. §-t megelőző alcímet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (13) bekezdése iktatta be.
A 28/A. §-t a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (13) bekezdése iktatta be.
A 28/A. § (2) bekezdés záró szövegrésze az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés v) pontja szerint módosított szöveg.
A 28/B. §-t megelőző alcímet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (13) bekezdése iktatta be.
A 28/B. §-t a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (13) bekezdése iktatta be.
A 30. § (2) bekezdése az 5/2013. (IV. 24.) GVH utasítás 4. § (5) bekezdés w) pontja szerint módosított szöveg.
A 30/A. §-t és az azt megelőző alcímet a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (7) bekezdése iktatta be. A 30/A. § szövege a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (14) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 31/A. §-t és az azt megelőző alcímet a 7/2012. (III. 22.) GVH utasítás 3. § (8) bekezdése iktatta be.
A 33. §-t megelőző alcím a 11/2012. (IX. 14.) GVH uatsítás 1. § (15) bekezdésével megállapított szöveg.
A 33. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette, újonnan a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 1. § (15) bekezdése iktatta be.
A 34. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 35. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. mellékletet a 7/2012. (III. 22.) Korm. rendelet 4. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. mellékletet a 7/2012. (III. 22.) Korm. rendelet 4. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. melléklet 1. pontja a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 3. § i) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. melléklet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. mellékletet a 11/2012. (IX. 14.) GVH utasítás 2. § (2) bekezdése iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
