30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelet
30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelet
a 2011/2012. tanév rendjéről, valamint egyes oktatási tárgyú jogszabályok módosításáról1
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 94. § (1) bekezdésének b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a szakképzés tekintetében a szakképesítésért felelős miniszterekkel egyetértésben,
a 12. § tekintetében a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 94. § (1) bekezdésének c) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva
a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed
a) fenntartóra való tekintet nélkül
aa) az általános iskolákra,
ab) a szakiskolákra,
ac) a gimnáziumokra, a szakközépiskolákra (a továbbiakban együtt: középiskola),
ad) az alapfokú művészetoktatási intézményekre,
ae) a gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézményekre [a továbbiakban az aa)–ae) pont alattiak együtt: iskola],
af) a diákotthonokra és kollégiumokra (a továbbiakban: kollégium),
ag) a többcélú intézményekre [a továbbiakban az a) pont alattiak együtt: nevelési-oktatási intézmény];
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal);
c) a fővárosi és megyei kormányhivatalokra;
d) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre;
e) a pedagógusokra;
f) a nevelő és oktató munkát végző más szakemberekre és a nem pedagógus-munkakört betöltőkre;
g) a tanulók és jelentkezők szüleire, gyámjára (a továbbiakban együtt: szülő).
2. A tanév, a szorgalmi idő (tanítási év)
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a szorgalmi idő, tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2011/2012. tanévben a szorgalmi idő első tanítási napja 2011. szeptember 1. (csütörtök) és utolsó tanítási napja 2012. június 15. (péntek). A tanítási napok száma – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – száznyolcvanhárom nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában a tanítási napok száma száznyolcvankettő nap.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap
a) középiskolákban és a szakiskolákban – a b)–c) pontban meghatározott kivétellel – 2012. május 3.,
b) a Belügyminisztérium fenntartásában lévő szakközépiskolákban 2012. május 25., a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő szakképző iskolában 2012. június 1.,
c) szakiskolákban, szakközépiskolákban másfél, két és fél éves képzésben tanulók részére 2012. január 13.
(4) A tanítási év (szorgalmi idő) lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: közoktatásról szóló törvény) 52. § (16) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2012/2013. tanítási évben történő feldolgozásáról.
3. § (1) Az alapfokú művészetoktatási intézményekben és a felnőttoktatásban a szorgalmi idő első és utolsó napját – a szorgalmi idő első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
(2) A szakképesítések megszerzésére való felkészítés a szakképző iskola első szakképzési évfolyamán február első hetében is megkezdhető. A szorgalmi idő első és utolsó napját az iskola igazgatója állapítja meg úgy, hogy a tanítási napok száma a 2. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfeleljen.
(3) A szorgalmi idő első féléve 2012. január 13-ig tart. Az iskolák 2012. január 20-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. Az (1)–(2) bekezdésben meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(4) Az első és a második félév (a szorgalmi idő utolsó napja) lezárását követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet meg kell küldeni – tájékoztatás céljából – az iskolaszéknek és a fenntartónak.
3. Tanítási szünet a szorgalmi időben, a tanítás nélküli munkanapok
4. § A szorgalmi idő alatt – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában öt, a nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.
5. § (1) Az őszi szünet 2011. november 2-től november 5-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 28. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap november 7. (hétfő).
(2) A téli szünet 2011. december 22-től 2012. január 2-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2011. december 21. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2012. január 3. (kedd).
(3) A tavaszi szünet 2012. április 5-től április 9-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap április 4. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 10. (kedd).
(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a szorgalmi idő kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – a közoktatásról szóló törvény 52. § (16) bekezdésben meghatározottak megtartásával – a heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzeti és etnikai kisebbségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának – szükség esetén – gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
(7) Az egyéb jogszabály által elrendelt munkanap áthelyezést – a közoktatásról szóló törvény 52. § (15) bekezdése értelmében – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.
4. A vizsgák rendje
6. § (1) A középiskolai érettségi vizsgákat, a szakközépiskolai és a szakiskolai szakmai vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészetoktatási intézményekben a szorgalmi idő utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
5. A felvételi eljárás és a beiratkozás
7. § A tanköteles tanulók általános iskolába történő beíratásának, a középfokú iskolába történő felvételi eljárásának és a beiratkozásnak a rendjét külön jogszabályok, a középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezését a 3. melléklet tartalmazza.
6. A tanulmányi versenyek
8. § (1) A 2. melléklet tartalmazza azoknak a tanulmányi versenyeknek a jegyzékét, amelyeket az oktatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: NEFMI) hirdet meg az iskolák részére, továbbá amelyeket pályáztatás nélkül anyagilag és szakmailag támogat.
(2) Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat.
(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplő tanulmányi versenyre, továbbá diákolimpiára történő felkészítést akkor építheti be a munkatervébe, ha azzal az iskolaszék, iskolaszék hiányában az iskolai szülői szervezet és az iskolai diákönkormányzat egyetért.
(4) A szakképzés tanulmányi versenyei tekintetében az (1) és (3) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a szakképesítésért felelős miniszter az általa kiírt szakmai tanulmányi versenyre vonatkozó felhívásnak a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben történő megjelentetéséről 2011. október 20-ig gondoskodik, egyúttal intézkedik a felhívásnak a NEFMI honlapján való közzétételéről.
7. Országos mérés, értékelés, hatósági ellenőrzés elrendelése
9. § (1) A közoktatásról szóló törvény 99. § (4)–(5) bekezdése alapján a 2011/2012. tanévben országos mérés, értékelés keretében kell megvizsgálni az anyanyelvi és a matematikai alapkészségek fejlődését a negyedik, a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
(2) A közoktatásról szóló törvény 95. § (1) bekezdés p) pontja alapján a 2011/2012. tanévben országos mérés, értékelés keretében kell elvégezni a kisebbségi nyelvismeret alapozó mérését a kétnyelvű és anyanyelvű nemzetiségi iskolák negyedik évfolyamán. A hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon a matematikai alapkészségek vizsgálatához szükséges mérőeszközt az adott kisebbség nyelvén is rendelkezésre kell bocsátani azokban az iskolákban, ahol a matematika tantárgyat az adott kisebbség nyelvén oktatják.
(3) Az (1)–(2) bekezdésben meghatározott méréseket, értékeléseket a Hivatal szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2012. május 30-án. A mérés napja tanítási napnak minősül, melyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek. További kötelező tanórai foglalkozás számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2011. november 25-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
(4) A Hivatal 2013. február 28-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, az országos elemzést pedig a NEFMI-nek. A NEFMI az országos elemzést – tájékoztatás céljából – megküldi a Közoktatás-politikai Tanácsnak és az Országos Köznevelési Tanácsnak, továbbá azt 2013. május 31-ig a honlapján nyilvánosságra hozza.
(5) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2011. október 14-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért az osztálytanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2011. október 28-ig – a Hivatal által meghatározott módon – jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2011. december 9-ig kell elvégezniük.
(6) 2012. április 16. és 2012. június 30. között hatósági ellenőrzés keretében kell elvégezni a sajátos nevelési igény megállapítására jogosult tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottságok működési feltételeinek vizsgálatát. A vizsgálatot a Hivatal szakmai irányításával a kormányhivatalok folytatják le.
8. Az országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok
10. § A közoktatásról szóló törvény 99. § (7) bekezdése szerint meghatározott minimumot – képességszintet – a 4. melléklet tartalmazza.
9. Záró rendelkezések
11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
12–14. §2
15. § (1)3
(2)4
(3) Ez a rendelet 2013. június 1-jén hatályát veszti.
1. melléklet a 30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelethez
|
A |
B |
C |
---|---|---|---|
|
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű írásbeli érettségi vizsga |
Időpont |
1. |
nemzetiségi nyelv és irodalom, |
nemzetiségi nyelv és irodalom, |
október 14., 8.00 |
2. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, |
október 17., 8.00 |
3. |
egészségügyi alapismeretek, |
rajz és vizuális kultúra, |
október 17., 14.00 |
4. |
matematika |
matematika |
október 18., 8.00 |
5. |
földrajz |
földrajz |
október 18., 14.00 |
6. |
történelem |
történelem |
október 19., 8.00 |
7. |
latin nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
október 19., 14.00 |
8. |
angol nyelv |
angol nyelv |
október 20., 8.00 |
9. |
– |
filozófia |
október 20., 14.00 |
10. |
informatika |
informatika |
október 21., 8.00 |
11. |
orosz nyelv, román nyelv, beás nyelv, lovári nyelv, horvát nyelv, szerb nyelv, szlovák nyelv, újgörög nyelv, bolgár nyelv, lengyel nyelv, ukrán nyelv |
orosz nyelv, egyéb nyelvek |
október 21., 14.00 |
12. |
német nyelv |
német nyelv |
október 24., 8.00 |
13. |
|
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma |
október 24., 14.00 |
14. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
október 25., 8.00 |
15. |
kémia, gazdasági ismeretek, |
kémia, egyéb központi követelményekre épülő vagy egyedileg akkreditált vizsgatárgyak |
október 25., 14.00 |
16. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
október 26., 8.00 |
17. |
biológia; társadalomismeret |
biológia |
október 26., 14.00 |
18. |
francia nyelv |
francia nyelv |
október 27., 8.00 |
19. |
fizika |
fizika, művészeti tárgyak, ének-zene |
október 27., 14.00 |
|
A |
B |
C |
---|---|---|---|
|
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
1. |
szóbeli vizsgák |
– |
november 9–14. |
2. |
– |
szóbeli vizsgák |
november 17–25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A |
B |
C |
---|---|---|---|
|
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga |
Középszintű érettségi írásbeli vizsga |
Időpont |
1. |
nemzetiségi nyelv és irodalom, |
nemzetiségi nyelv és irodalom, |
május 4., 8.00 |
2. |
magyar nyelv és irodalom |
magyar nyelv és irodalom, |
május 7., 8.00 |
3. |
matematika |
matematika |
május 8., 8.00 |
4. |
történelem |
történelem |
május 9., 8.00 |
5. |
angol nyelv |
angol nyelv |
május 10., 8.00 |
6. |
német nyelv |
német nyelv |
május 11., 8.00 |
7. |
informatika |
– |
május 14., 8.00 |
8. |
latin nyelv |
latin nyelv, héber nyelv |
május 14., 14.00 |
9. |
biológia |
biológia |
május 15., 8.00 |
10. |
társadalomismeret |
– |
május 15., 14.00 |
11. |
kémia |
kémia |
május 16., 8.00 |
12. |
földrajz |
földrajz |
május 16., 14.00 |
13. |
fizika |
fizika |
május 17., 8.00 |
14. |
– |
rajz és vizuális kultúra |
május 17., 14.00 |
15. |
spanyol nyelv |
spanyol nyelv |
május 18., 8.00 |
16. |
– |
informatika |
május 21., 8.00 |
17. |
– |
művészeti tárgyak, ének-zene |
május 21., 14.00 |
18. |
francia nyelv |
francia nyelv |
május 22., 8.00 |
19. |
– |
filozófia |
május 22., 14.00 |
20. |
olasz nyelv |
olasz nyelv |
május 23., 8.00 |
21. |
– |
mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma |
május 23., 14.00 |
22. |
orosz nyelv, román nyelv, beás nyelv, lovári nyelv, horvát nyelv, szerb nyelv, szlovák nyelv, újgörög nyelv, bolgár nyelv, lengyel nyelv, ukrán nyelv |
orosz nyelv, egyéb nyelvek |
május 24., 8.00 |
23. |
gazdasági ismeretek, |
egyéb központi követelményekre épülő és egyedileg akkreditált vizsgatárgyak |
május 24., 14.00 |
24. |
egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan), közgazdasági alapismeretek (elméleti gazdaságtan), kereskedelmi és marketing alapismeretek, közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika), közlekedési alapismeretek (közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek |
szakmai előkészítő tárgyak |
május 25., 8.00 |
|
A |
B |
C |
---|---|---|---|
|
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga |
Középszintű szóbeli érettségi vizsga |
Időpont |
1. |
szóbeli vizsgák |
– |
június 7–június 13. |
2. |
– |
szóbeli vizsgák |
június 18–29. |
2. melléklet a 30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelethez
3. melléklet a 30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelethez
|
A |
B |
---|---|---|
|
Határidők |
Feladatok |
1. |
2011. 09. 16. |
A NEFMI pályázatot hirdet a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába, a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Programjába, valamint a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjába történő jelentkezésről. |
2. |
2011. 09. 30. |
A Hivatal honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját. |
3. |
2011. 10. 15. |
A középfokú iskolák a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak szerint meghatározzák tanulmányi területeik belső kódjait és elektronikus formában (fokozott biztonságú elektronikus aláírással vagy papír alapú megerősítéssel) megküldik a Felvételi Központnak. |
4. |
2011. 10. 31. |
A középfokú iskoláknak felvételi tájékoztatóban kell nyilvánosságra hozniuk a felvételi eljárásuk rendjét, és a felvételi tájékoztatót közzé kell tenniük a közoktatás információs rendszerében. A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok az írásbeli felvételi megrendezéséhez előírt fenntartói hozzájárulásokat megküldik a Hivatalnak. |
5. |
2011. 11. 18. |
A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi írásbeli felvételit szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára írásbeli felvételit szervező középfokú intézmények jegyzékét. |
6. |
2011. 12. 10. |
A tanulók jelentkezése a központilag, egységes követelmények szerint szervezett írásbelikre közvetlenül a vizsgát szervező – a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt – intézménybe. |
7. |
2011. 12. 12. |
A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázatok benyújtása. |
8. |
2011. 12. 15. |
Az egységes írásbeli vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik a Hivatalnak a hozzájuk az írásbeli vizsgákra jelentkezettek alapján a feladatlap-igényüket. |
9. |
2012. 01. 20. |
Az általános felvételi eljárás kezdete. |
10. |
2012. 01. 20. |
A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel. |
11. |
2012. 01. 20., 14.00 |
Egységes írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban. |
12. |
2012. 01. 21., 10.00 |
Egységes írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamos általános tantervű képzésre és a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára az érintett középfokú intézményekben. |
13. |
2012. 01. 26., 14.00 |
Pótló írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamos általános tantervű képzésre, valamint a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. |
14. |
2012. 01. 27. |
A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt vett tanulókkal. |
15. |
2012. 01. 28., 10.00 |
Egységes írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamos tehetséggondozó képzésre jelentkezők számára az érintett középiskolákban. |
16. |
2012. 01. 31. |
A főjegyző megküldi az általános iskolának a kötelező felvételi feladatot ellátó középfokú iskola nevét és címét. |
17. |
2012. 02. 01. |
Jelentkezés a Belügyminisztérium és a Honvédelmi Minisztérium által fenntartott iskolákba. |
18. |
2012. 02. 02., 14.00 |
Pótló írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamos tehetséggondozó képzésre jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. |
19. |
2012. 02. 09. |
Az egységes írásbelit szervező középfokú intézmények értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat. |
20. |
2012. 02. 09. |
A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjában részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről – egymás egyidejű előzetes értesítésével és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Arany János Programirodájának bevonásával – értesítik az érdekelt szülőket, tanulókat és általános iskolákat. |
21. |
2012. 02. 17. |
Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Felvételi Központnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a tanuló közvetlenül is megküldheti a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a tanulói adatlapot a Felvételi Központnak.) |
22. |
2012. 02. 20.–03. 09. |
A szóbeli meghallgatások az általános felvételi eljárás keretében. |
23. |
2012. 03. 13. |
A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza az ideiglenes felvételi jegyzéket. |
24. |
2012. 03. 14–19. |
A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában. |
25. |
2012. 03. 20. |
Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot ekkor kell megküldeni a Felvételi Központnak. |
26. |
2012. 03. 23. |
A Felvételi Központ elektronikus formában megküldi a középfokú iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek névsorát ABC sorrendben. |
27. |
2012. 04. 02. |
A Felvételi Központ a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti az ideiglenes felvételi jegyzékben közzétett névsort. |
28. |
2012. 04. 04. |
A középfokú iskola igazgatója a végleges felvételi jegyzéket (rangsor, felvehető létszám, a biztosan fel nem veendők listája) megküldi a Felvételi Központnak (elektronikus úton és írásban). |
29. |
2012. 04. 19. |
A Felvételi Központ egyezteti az elektronikusan és levélben érkezett igazgatói döntéseket, kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék). |
30. |
2012. 04. 25. |
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak. |
31. |
2012. 05. 02–11. |
Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel. |
32. |
2012. 05. 02.–08. 31. |
A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki. |
33. |
2012. 05. 15. |
A 2012. 05. 11-ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola igazgatója dönt a felvételi kérelmekről. |
34. |
2012. 05. 25. |
A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál. |
35. |
2012. 06. 20. |
Ha a tanköteles tanulót nem vették fel középfokú iskolába, az általános iskola értesítést küld a tanulóról a tanuló állandó lakhelye (vagy tartózkodási helye) szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének. |
36. |
2012. 06. 27–29. |
Beiratkozás a középfokú iskolákba az iskola igazgatója által meghatározott időben. |
37. |
2012. 07. 31.–08. 03. |
Beiratkozás a Honvédelmi Minisztérium által fenntartott szakképző iskolába. |
38. |
2012. 08. 06–24. |
Beiratkozás a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti szakközépiskolákba. |
39. |
2012. 08. 22–24. |
A tanköteles tanulók beíratása a kötelező felvételt biztosító iskolába (az iskola által meghatározott időben). |
40. |
2012. 08. 31. |
A tanköteles tanulók beíratásának elmulasztásáról a kötelező felvételt biztosító iskola értesíti az illetékes jegyzőt. |
4. melléklet a 30/2011. (VI. 7.) NEFMI rendelethez
A rendelet a 15. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. június 1. napjával.
A 12–14. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 15. § (1) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 15. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás