315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelet
315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelet
a világörökségi kezelési tervről, a világörökségi komplex hatásvizsgálati dokumentációról és a világörökségi várományos helyszínekről1
A Kormány a világörökségről szóló 2011. évi LXXVII. törvény 14. § (1) bekezdés a), c) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A világörökségi kezelési terv elkészítése
1. § (1) A világörökségi terület világörökségi kezelési tervének (a továbbiakban: kezelési terv) szakmai előkészítése érdekében megalapozó dokumentációt kell készíteni.
(2)2 Az 1. mellékletben meghatározott tartalmú megalapozó dokumentáció, valamint a 2. mellékletben meghatározott tartalmú kezelési terv elkészítéséről – a (3)–(5) bekezdés alkalmazásával – a kulturális örökség védelméért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) gondoskodik.
(2a)3
(3)4 A miniszter a természetvédelemért felelős miniszterrel egyetértésben gondoskodik a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv elkészítéséről, ha a világörökségi terület országos jelentőségű védett természeti területet vagy Natura 2000 területet érint.
(4)5 Ha a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értéke kizárólag természeti érték, és
a) a világörökségi helyszín egésze országos jelentőségű védett természeti területen van, valamint
b) az a) pont szerint országos jelentőségű védett természeti terület nem rendelkezik – a természet védelméről szóló törvény felhatalmazása alapján kiadott rendelet szerinti – természetvédelmi kezelési tervvel,
a kezelési terv dokumentációját a természetvédelmi kezelési tervek készítésére, készítőjére és tartalmára vonatkozó szabályokról szóló miniszteri rendelet (a továbbiakban: rendelet), továbbá az országos jelentőségű védett természeti területekre vonatkozó természetvédelmi kezelési terv tervdokumentációjának tartalmi követelményeiről és elkészítéséről szóló miniszteri utasítás előírásai szerint kell előkészíteni azzal, hogy a tervezetet – a rendelet szerinti felterjesztést követően – a természetvédelemért felelős miniszter véleményezésre megküldi a miniszternek.
(5)6 Ha a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értéke kulturális érték és a világörökségi területen található országos jelentőségű védett természeti terület – a természet védelméről szóló törvény felhatalmazása alapján kiadott rendelet szerinti – természetvédelmi kezelési tervvel rendelkezik, a világörökségi kezelési tervnek a Vötv. 8. § (4) bekezdésére tekintettel összhangban kell lennie a hatályos természetvédelmi kezelési tervvel.
2. § (1)7 A miniszter a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv elkészítésére jogi személlyel (a továbbiakban együtt: a kezelési terv készítője) köthet vállalkozási szerződést.
(1a)8
(2)9 A kezelési terv készítőjével akkor köthető vállalkozási szerződés, ha annak a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv elkészítésében részt vevő tagja vagy a vele munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló más személy megfelel a (3) bekezdésben meghatározott feltételeknek, és ez a tag (személy) részt vesz a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv elkészítésében.
(3) A (2) bekezdés szerinti tagnak vagy személynek rendelkeznie kell legalább 5 év szakmai gyakorlattal és az alábbiak közül az adott világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékének megőrzése szempontjából megfelelő szakképzettséggel:
a) okleveles építészmérnök,
b) műemlékvédelmi szakmérnök,
c) okleveles városépítési-városgazdasági szakmérnök,
d) terület- és településfejlesztési menedzser,
e) okleveles tájépítészmérnök,
f) okleveles településmérnök,
g) kulturális örökség-menedzser,
h) tájrendező és kertépítő mérnök,
i) kertészmérnök,
j) erdőmérnök,
k) természetvédelmi mérnök,
l) környezetmérnök,
m) geográfus vagy
n) az a)–m) pontokban meghatározott szakképzettséggel egyenértékű szakirányú felsőfokú szakképzettséggel.
(4) A kezelési terv készítője – a vállalkozási szerződésben foglaltaknak megfelelően – bevonja az adott világörökségi terület jellege és a kezelés egyes ágazatai szempontjából megfelelő felsőfokú szakképzettséggel rendelkező személyeket – így különösen a (3) bekezdés a), b), c), d), f) vagy g) pontjában meghatározott szakképzettséggel rendelkező személyeket, kulturális mediátort, művészettörténészt, restaurátorművészt, történészt, történelemtanárt, régészt, néprajz szakos bölcsészt, közgazdászt, idegenforgalmi üzemgazdászt, idegenforgalmi közgazdászt, idegenforgalmi szakközgazdászt –, kivéve ha tagja vagy vele munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló más személy rendelkezik az adott világörökségi terület jellege és a kezelés egyes ágazatai szempontjából megfelelő felsőfokú szakképzettséggel.
(5)10 Amennyiben a világörökségi terület vagy a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszín részben vagy teljes mértékben védett természeti területen vagy Natura 2000 területen van, a kezelési terv készítője – a vállalkozási szerződésben foglaltaknak megfelelően – bevonja a (3) bekezdés e), h), i), j), k), l) vagy m) pontjában meghatározott szakképzettséggel rendelkező személyeket, biológiatanárt, biológust, alkalmazott növénybiológust, alkalmazott zoológust, földrajztanárt, geológust, kivéve ha tagja vagy vele munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló más személy rendelkezik az adott világörökségi terület jellege és a kezelés egyes ágazatai szempontjából megfelelő felsőfokú szakképzettséggel.
(6) A kezelési terv készítője a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv elkészítésébe bevonja
a)11 kulturális örökségvédelmi feladatkörében az illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalt,
b)12 táj- és természetvédelmet, ökoturizmust és környezeti nevelést érintő kérdésekben a működési területével érintett nemzeti park igazgatóságot; a 2. melléklet V. 1. b) pontja esetében a működési területével érintett nemzeti park igazgatóság által kidolgozott szöveget kell beépíteni a kezelési tervbe,
c) a területileg érintett helyi önkormányzatot,
d) nemzetiségeket érintő kérdésekben az érintett országos nemzetiségi önkormányzatokat,
e) a világörökségről szóló 2011. évi LXXVII. törvény (a továbbiakban: Vötv.) alapján a világörökségi területek kezelése körébe tartozó feladatok ellátására létrehozott világörökségi gondnokságot (a továbbiakban: a világörökségi gondnokság),
f) a kezelési tervvel érintett ingatlan tulajdonosát vagy tulajdonosi jogait gyakorló személyt, a földhasználót, az erdőgazdálkodót, valamint
g) az illetékes önkormányzati és állami főépítészeket.
(7) Az (6) bekezdésben meghatározott szervek és személyek együttműködnek a kezelési terv készítőjével.
(8)13
(9)14 A kezelési terv készítője a megalapozó dokumentáció és a kezelési terv tervezetéről a világörökségi terület használatában és megőrzésében érintett szereplőkkel 20 napos egyeztetési határidővel helyi fórumok útján széleskörű társadalmi egyeztetést folytat.
(10)15 A megalapozó dokumentáció és kezelési terv elbírálásában nem vehet részt olyan személy vagy szervezet, amely azok elkészítésében részt vett. Az összeférhetetlenség elbírálására a hatályos közbeszerzésekről szóló törvény rendelkezései irányadók.
3. §16 (1)17 A kezelési terv készítője a szerződéskötéstől számított 110 napon belül, a budapesti világörökségi helyszín, illetve 10 településnél több településre kiterjedő világörökségi helyszín esetében 200 napon belül elkészíti és a miniszter részére megküldi a megalapozó dokumentációt.
(2)18 A megalapozó dokumentációról a világörökségi testület a megalapozó dokumentáció kézhezvételétől számított 30 napon belül véleményt nyilvánít. Vitás kérdés esetén a miniszter dönt, és állásfoglalását 30 napon belül megküldi a kezelési terv készítőjének,
(3)19 A kezelési terv készítője a (2) bekezdés szerinti vélemény figyelembevételével a megalapozó dokumentációt 30 napon belül módosítja, és megküldi a miniszternek.
(4) Amennyiben a megalapozó dokumentáció módosítása
a)20 a (2) bekezdés szerinti véleményben foglaltak szerint megtörtént, a kezelési terv készítője a megalapozó dokumentációt megküldi a miniszternek;
b) nem a (2) bekezdés szerinti véleményben foglaltak szerint történt meg, a megalapozó dokumentáció módosítása során az a) pontban foglaltak szerint kell eljárni.
(5) A megalapozó dokumentáció alapján kidolgozott kezelési tervet a (2) bekezdés szerinti vélemény kézhezvételét követő 200 napon belül elkészíti. Legalább húsz településre kiterjedő világörökségi helyszín esetében a 2. § (1) bekezdése szerinti szerződésben a határidő ettől eltérően is megállapítható, de a kezelési terv elkészítése és a miniszter részére történő megküldése a 300 napot nem haladhatja meg.
4. §21 (1)22 A miniszter az általa vezetett minisztérium honlapján a kezelési terv tervezetét közzéteszi, és erről egyidejűleg elektronikus úton értesítést küld
a)23 az érintett minisztereknek,
b) a világörökségi terület szerinti helyi önkormányzat képviselő-testületének vagy területi önkormányzat közgyűlésének és amennyiben érintett, az országos nemzetiségi önkormányzatnak,
c) az illetékes önkormányzati és állami főépítésznek,
d) az illetékes
da) és feladatkörében a kiemelkedő egyetemes érték vonatkozásában érintett központi államigazgatási szerv területi szervének,
db) örökségvédelmi feladatkörben eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalnak,
e) a világörökségi területen működő világörökségi gondnokságnak,
f) amennyiben a helyszín egy vagy több eleme az állam tulajdonában van, és nem tartozik a Nemzeti Földalapról szóló törvény hatálya alá, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaságnak,
g) amennyiben a világörökségi terület részben vagy teljes mértékben országos jelentőségű védett természeti területen vagy Natura 2000 területen van, a működési területével érintett nemzeti park igazgatóságnak.
(2) A kezelési terv tervezetéről az (1) bekezdés a)–g) pontjában meghatározott szervek és személyek az (1) bekezdés szerinti elektronikus értesítés kiküldésétől számított 20 napon belül jogosultak írásban véleményt nyilvánítani.
(3)24 Véleménykülönbség esetén az egységes álláspont kialakítása érdekében a (2) bekezdésben meghatározott véleményezési határidő lejártát követő 15 napon belül a miniszter egyeztetést hív össze
a) az (1) bekezdés a)–g) pontjában meghatározott személyek, szervek képviselőjének,
b) a kezelési terv készítőjének,
c) a világörökségi testület elnökének,
d) az (1) bekezdés f) pontjában foglalt természetvédelmi érintettségtől függetlenül, amennyiben a táj- és természetvédelmet, ökoturizmust és környezeti nevelést érintő vitás kérdés maradt fenn, a működési területével érintett nemzeti park igazgatóság képviselőjének
részvételével.
(4)25 A kezelési terv elfogadására a továbbiakban a 3. § (2)–(4) bekezdése szerinti eljárást kell megfelelően alkalmazni.
5. §26
6. §27 (1)28 A miniszter a kezelési terv tervezetének kézhezvételétől számított 30 napon belül kikéri a világörökségi testület véleményét, mely azt 15 napon belül megküldi a miniszternek. Amennyiben a miniszter a kezelési terv tervezetének módosításáról dönt, a kezelési terv készítője a döntés kézhezvételétől számított 30 napon belül megküldi a miniszter részére a kezelési tervnek a módosítási javaslat figyelembevételével átdolgozott tervezetét.
(2) A miniszter a kezelési terv tervezetét a Kormány elé terjeszti.
7. §29 (1) A világörökségi gondnokság a kezelési tervben foglaltak végrehajtása érdekében a kezelési tervben foglalt célok elérését szolgáló éves cselekvési programot (a továbbiakban: kezelési kézikönyv) készít a 3. mellékletben meghatározott tartalommal, a kezelési tervben meghatározott stratégiákkal összhangban.
(2) A kezelési kézikönyvet első alkalommal a kezelési terv hatálybalépésétől számított 1 éven belül, majd azt követően évente, a tárgyévet megelőző év utolsó munkanapjáig kell elkészíteni és a miniszternek jóváhagyásra megküldeni. A miniszter módosító javaslatainak átvezetésére a kezelési kézikönyv készítőjének az azok kézhezvételétől számított 30 nap áll rendelkezésére.
(3) Az éves tervezés gyakorlatában az előző évi kezelési kézikönyv cselekvési programja megvalósításának értékelését a tárgyévi kezelési kézikönyvben kell elvégezni.
2. A kezelési terv módosítása
8. § (1) A kezelési terv elkészítésére vonatkozó rendelkezéseket – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel – a kezelési terv módosítására is megfelelően alkalmazni kell.
(2) A kezelési tervnek a Kormány döntése alapján szükségessé váló módosítása során – amennyiben a világörökségi terület megőrzési állapotában a kezelési terv készítése óta lényeges változás nem következett be – a 3. §-ban foglalt, a megalapozó dokumentáció készítésére és egyeztetésére vonatkozó előírásokat nem kell alkalmazni.
3. 30 A világörökségi várományos helyszín kezelési terve
9. § (1) Amennyiben a Vötv. 5. § d) pontja szerinti Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszín rendelkezik az e rendelet hatálybalépése előtt készült kezelési tervvel, arra az Egyesült Nemzetek Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete 1972. november 16-án kelt, az 1985. évi 21. törvényerejű rendelettel kihirdetett, a világ kulturális és természeti örökségének védelméről szóló egyezmény előírásai az irányadók figyelemmel az egyezmény Működési Irányelveiben, továbbá a világörökségi várományos helyszín bejelentéséhez előírt dokumentációban (a továbbiakban: bejelentési dokumentáció) foglaltakra.
(2) A várományos helyszín Világörökség Jegyzékbe történő felvételét követően a megalapozó dokumentációt és a kezelési terv átdolgozását e rendelet szerint kell elkészíteni.
4. A világörökségi komplex hatásvizsgálati dokumentáció
10. §31 A világörökségi helyszín vagy terület kiemelkedő egyetemes értékét érintő beavatkozást megelőzően világörökségi komplex hatásvizsgálati dokumentációt (a továbbiakban: hatásvizsgálati dokumentáció) kell készíteni, ha a világörökségi területen hatóságként eljáró vagy szakhatóságként közreműködő örökségvédelmi és természetvédelmi hatóság (a továbbiakban együtt: hatóság) a tervezett beavatkozás kiemelkedő egyetemes értékre gyakorolt hatását nem tudja megítélni a hatásvizsgálati dokumentáció nélkül, valamint ha az eljárás tárgya olyan beavatkozás, amelynek
a) nincs kialakult gyakorlata;
b) esetében a kezelési terv nem nyújt elegendő támpontot a döntéshez;
c) esetében korábban nem ismert körülményekkel való együtthatásra is számítani kell; vagy
d) közvetlen hatása ugyan megítélhető, de valószínűsíthető, hogy időben és térben olyan járulékos hatások is felmerülhetnek, amelyek előzetes értékelése részletes és több tudományág általi elemzést igényel.
11. §32 A hatásvizsgálati dokumentáció készítése során
a) meg kell vizsgálni az érintett területet, és össze kell gyűjteni a világörökségi szempontból jelentős információkat és dokumentumokat, így különösen a terület állapotváltozásáról informáló dokumentációkat, statisztikai adatokat, hatályos településrendezési eszközöket;
b) elemezni kell a tervezett beavatkozásra vonatkozó információkat és dokumentációkat;
c) fel kell tárni a hazai és nemzetközi analógiákat;
d) rövid-, közép- és hosszú távú hatáselemzést kell készíteni a tervezett beavatkozás várható következményeiről, hatásairól, így különösen a helyi gazdaságra, valamint az érintett települések lakosságmegtartó képességére gyakorolt hatásokról, továbbá a Kiemelkedő Egyetemes Értéket nem sértő változások kezelésével kapcsolatos teendőkről;
e) fel kell mérni a hatásviselőket és az azokat érintő hatások jellegét és mértékét; valamint
f) látványelemzést kell készíteni a történetileg jelentős rálátásokat is tekintetbe véve, ha a beavatkozással összefüggésben a kiemelkedő egyetemes érték vizuális integritásának kérdése felmerül.
12. § A hatásvizsgálati dokumentációnak tartalmaznia kell:
a) a hatásvizsgálati dokumentáció készítése módszerének, munkafázisainak bemutatását;
b) a készítésbe bevont személyek megnevezését szakterületük és megállapításaik megjelölésével;
c) a hatásviselőket: a kiemelkedő egyetemes értéket hordozó tényezők, elemek és folyamatok számbavételét;
d) a hatótényezőket: a tervezett beavatkozás mennyiségi és minőségi értelemben is részletes bemutatását – beleértve a beavatkozással kapcsolatos veszélyforrások és a beavatkozással veszélyeztetett értékek számbavételét is –, kitérve mind a megvalósítás folyamatának, mind pedig a folyamatos fennállás (üzemelés) időszakára;
e) a hatásokat: a c) és a d) pont szerint bemutatottak egybevetését a biztosan fellépő, a várható, a lehetséges és a valószínűsíthető hatások tételes kimunkálásával; valamint
f) a szakkérdés megválaszolását a hatásvizsgálat által alátámasztott megállapításokkal és ajánlásokkal, köztük a hatásmérséklő intézkedésekre vonatkozó javaslatokat.
5. A világörökségi várományos helyszínekkel kapcsolatos eljárás
13. § (1) Valamely területnek a Világörökségi Várományos Helyszínek Jegyzékébe történő felvétele a miniszternél kezdeményezhető.
(2) A területnek a Világörökségi Várományos Helyszínek Jegyzékébe történő felvétele iránti javaslat tartalmazza:
a) a javaslattevő nevét és címét;
b) a javaslattevő képviselőjének nevét és címét;
c) a felvételre javasolt helyszín területének megjelölését [természetben és helyrajzi számmal vagy EOV síkkoordinátákkal és WGS 84 alapfelületre vonatkozó földrajzi koordinátákkal fok, perc, másodperc (DMS) formában];
d)33 a felvételre javasolt helyszín természetvédelmi vagy örökségvédelmi jogszabályok alapján fennálló védettségének megjelölését;
e) a felvételre javasolt helyszín kiemelkedő kulturális vagy természeti értékének megjelölését;
f) a fenntartható használat és kezelés szempontjait, beleértve az érintett települések vagy településrészek gazdaságát, illetve lakosságmegtartó képességét; valamint
g) a javaslat megalapozottságát alátámasztó dokumentumokat (különösen fénykép, tanulmány, publikáció).
14. §34 A miniszter a beérkezett javaslatok indokoltságának vizsgálata során a javaslat 13. § (2) bekezdés c)–f) pontjának tartalma alapján megállapítható természetvédelmi érintettség esetén a természetvédelemért felelős minisztertől – a megkeresés kézhezvételétől számított 30 napon belül – előzetes szakmai állásfoglalást kér.
15. §35 Ha a természetvédelemért felelős miniszter a javaslatot támogatja, a miniszter azt az állásfoglalással együtt véleményezésre megküldi a világörökségi testületnek. A világörökségi testület a véleményét 30 napon belül alakítja ki.
16. §36 A miniszter – a világörökségi testület véleményének figyelembevételével és a javaslat 13. § (2) bekezdés c)–f) pontjának tartalma alapján megállapítható természetvédelmi érintettség esetében a természetvédelemért felelős miniszter egyetértésével – dönt a világörökségi várományos helyszín miniszteri rendeletben történő kihirdetéséről, majd gondoskodik a 4. mellékletben meghatározott tartalmú bejelentési dokumentáció elkészítéséről, továbbá annak az UNESCO Világörökség Központjához történő megküldéséről.
17. § (1) A miniszter a Világörökségi Várományos Helyszínek Jegyzékének felülvizsgálatát a Vötv.-ben meghatározott időközönként, illetve indokolt esetben – így különösen névmódosítás, a világörökségi várományos helyszín lehatárolásának módosítása, közös nemzetközi jelölés kezdeményezése vagy ahhoz csatlakozás – hivatalból indítja meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálat során a 14–16. §-ban foglaltakat megfelelően alkalmazni kell.
18. §37 (1) A miniszter – kiemelkedő természeti érték esetén a természetvédelemért felelős miniszterrel egyetértésben – legalább a Vötv. 5. § c) pontja szerinti felülvizsgálatot követő 90 napon belül javaslatot tesz a Kormánynak a Világörökség Jegyzékbe történő jelölés érdekében
a) a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszínre,
b) a jelöléshez szükséges intézkedések megtételére, és
c) a Vötv. 12. § (2) bekezdés e) pontja szerinti költségek biztosítására.
(2) A miniszter a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszínre vonatkozó, a Vötv. 5. § d) pontja szerinti javaslattételt megelőzően kikéri a világörökségi testület szakmai véleményét.
(3) A miniszter a Vötv. 5. § d) és e) pontjaiban meghatározott egyedi kormánydöntést követően intézkedik a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszín
a) világörökségi gondnokságának kijelölése,
b) kezelési tervének elkészítése,
c) az 5. mellékletben meghatározott tartalmú – a bejelentési dokumentáción és kezelési terven alapuló – felterjesztési dokumentációjának elkészítése, valamint annak az UNESCO Világörökség Bizottsághoz történő benyújtása
iránt.
(4) Amennyiben a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszín kiemelkedő természeti értékkel bír vagy országos jelentőségű védett természeti területet érint, a (3) bekezdés szerinti felterjesztési dokumentáció elkészítésébe a működési területével érintett nemzeti park igazgatóságot be kell vonni.
(5) A miniszter a Világörökség Jegyzékbe jelölendő várományos helyszín Világörökség Jegyzékbe történő felvételét követően haladéktalanul kezdeményezi a Kormánynál a Vötv. 1. mellékletének módosítását.
(6) A miniszter az (1) bekezdésben foglalt javaslattételt követően a következő felülvizsgálat időpontjáig további javaslatot is tehet a Kormánynak a Világörökség Jegyzékbe történő jelölés érdekében.
6. Záró rendelkezések
19. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdés szerinti kivétellel – 2012. január 1-jén lép hatályba.
(2) A 17. § 2013. január 1-jén lép hatályba.
20. §38
1. melléklet a 315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelethez39
2. melléklet a 315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelethez40
3. melléklet a 315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelethez41
4. melléklet a 315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelethez
5. melléklet a 315/2011. (XII. 27.) Korm. rendelethez
A rendeletet a 335/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet 23. § a) pontja hatályon kívül helyezte 2019. december 31. napjával.
Az 1. § (2) bekezdése a 221/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 602. § a) pontja, a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. § (2a) bekezdését a 310/2012. (XI. 6.) Korm. rendelet 19. § (1) bekezdése iktatta be, hatályon kívül helyezte a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 11. § a) pontja.
Az 1. § (3) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (4) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (5) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdésével megállapított, a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (1a) bekezdését a 310/2012. (XI. 6.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdése iktatta be, hatályon kívül helyezte a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 17. § a) pontja.
A 2. § (2) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (5) bekezdése a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 16. §-a szerint módosított szöveg.
A 2. § (6) bekezdés a) pontja a 70/2015. (III. 30.) Korm. rendelet 181. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (6) bekezdés b) pontja a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (8) bekezdését a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 11. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. § (9) bekezdését a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése iktatta be.
A 2. § (10) bekezdését a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése iktatta be.
A 3. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (1) bekezdése a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (3) bekezdése a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (4) bekezdés a) pontja a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § b) és f) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (1) bekezdés a) pontja a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 11. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (3) bekezdés nyitó szövegrésze a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (4) bekezdése a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § g) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5. §-t a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 17. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 8. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdése a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 11. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
A 3. alcím (9. §) a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 10. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 12. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (2) bekezdés d) pontja a 394/2012. (XII. 20.) Korm. rendelet 52. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 14. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 13. §-ával megállapított, a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 11. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 15. § a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § h) pontja szerint módosított szöveg.
A 16. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 14. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 15. §-ával megállapított szöveg.
A 20. §-t a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 17. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdésével megállapított, a 306/2016. (X. 13.) Korm. rendelet 10. § i) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. melléklet a 279/2015. (IX. 22.) Korm. rendelet 18. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás