4/2011. (III. 1.) BM rendelet
4/2011. (III. 1.) BM rendelet
az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok 2011. évi támogatásáról1
A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 6. melléklet 2.3. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § p) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) E rendelet szerinti támogatás (a továbbiakban: Támogatás) fedezetéül a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény), IX. Helyi önkormányzatok támogatásai és átengedett személyi jövedelemadója fejezet 6. cím 2. alcíme szolgál.
(2) A helyi önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) támogatási igényének elbírálása során a következő szempontok kerülnek figyelembevételre:
a) 60 napon túli, 2011. február 28-án a közüzemi szolgáltató által igazolt közüzemi díjtartozás és az önkormányzat intézményi ellátottainak élelmezésével összefüggő tartozások rendezése, figyelemmel arra, hogy az önkormányzatnál már többször veszélybe került a szolgáltatás fenntartása,
b) kötelező feladatellátáshoz kapcsolódó működési forráshiány, elsődlegesen a kötelező közoktatási feladatellátás keretében az alapfokú nevelési, oktatási intézmény fenntartásához kapcsolódó forráshiány,
c) az önkormányzatnál ténylegesen érvényesülő közoktatás-szervezési paraméterek a költségvetési törvény által elismertekhez képest,
d) az önkormányzat által saját hatáskörben adott pénzbeli és természetbeni juttatások aránya az önkormányzat által folyósított összes ellátáshoz viszonyítva,
e) adósságrendezés alatt álló önkormányzatok forráshiányának kezelése a válságköltségvetés alapján,
f) a működőképességet veszélyeztető, jogerős közigazgatási határozat, vagy jogerős bírósági határozat alapján fennálló fizetési kötelezettségek teljesítése,
g) a megyei önkormányzatok sajátos kiadási és bevételi szerkezete miatti forráshiány,
h) a működési célú kiadásokhoz viszonyított
ha) helyi adóbevétel,
hb) e rendelet 5. melléklet 4. pontja szerinti pénzeszközök állománya.
(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti forráshiány alapján kötelező közoktatási feladatellátáshoz kapcsolódó támogatást az az önkormányzat igényelhet, mely a 2010/2011. nevelési/oktatási évre vonatkozóan közoktatási célú normatív állami hozzájárulásban, illetve támogatásban részesül.
(4) A Támogatás igénylésének kizáró feltételeit a költségvetési törvény 6. melléklet 2.1.1–2.1.5. pontjai rögzítik.
(5) A Kormány általános hatáskörű szerve a költségvetési törvény, 6. melléklet 2.1.1. pontja szerinti feltétel teljesítése alól az év folyamán egyszeri alkalommal, egész évre vonatkozóan felmentést ad, ha az önkormányzat megfelel a költségvetési törvényben rögzített feltételeknek.
(6) Az önkormányzat által e rendelet szerint igényelhető Támogatás nem haladhatja meg az önkormányzat költségvetési rendeletében eredeti vagy módosított előirányzatként jóváhagyott működési célú forráshiány összegét.
2. § E rendelet alkalmazásában
1. kötelező feladatok: a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény mellékletében felsorolt, valamint az ágazati jogszabályokban az adott önkormányzattípus számára kötelezően előírt feladatok,
2. közüzemi díjtartozás: az önkormányzati hivatal és a kötelező feladatot ellátó önkormányzati intézmények víz, szennyvíz, gáz, villany, távhő és közvilágítás (ide nem értve a közvilágítás-korszerűsítéshez kapcsolódó tartozásokat) szolgáltatással kapcsolatos a közszolgáltató által igazolt tartozás összege.
2. A támogatás igénylése
3. § (1) Az önkormányzat a Támogatás iránti igénylését az ebr42 információs rendszerbe rögzíti, és két eredeti és egy másolati példányban a Magyar Államkincstár illetékes területi szervéhez (a továbbiakban: Igazgatóság) nyújtja be.
(2) Az Igazgatóság az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 64/B. § (3) bekezdés szerint megvizsgálja a benyújtott igényt. Ha szükséges, az Igazgatóság legfeljebb 8 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra vagy módosításra hívja fel az önkormányzatot. A költségvetési törvény szerinti kizáró feltételek megléte esetén a kérelmet nem terjeszti fel a (3) bekezdés szerint, és ennek tényéről az önkormányzatot értesíti.
(3) A benyújtást vagy a hiánypótlást követő 6 napon belül az Igazgatóság a felülvizsgált kérelmek egy eredeti példányát a helyi önkormányzatokért felelős miniszter részére, másik eredeti példányát az államháztartásért felelős miniszter (a továbbiakban együtt: miniszterek) részére továbbítja. Ha a miniszterek a kérelmek vizsgálata során további tájékoztatást, dokumentumok megküldését tartják szükségesnek, ezeket az igénylő önkormányzat – külön felhívásra – köteles teljesíteni.
(4) A helyi önkormányzatokért felelős miniszter eseti jelleggel könyvvizsgálót kérhet fel az önkormányzat által bemutatott forráshiány okainak részletes feltárása érdekében. E tevékenysége körében a könyvvizsgáló az önkormányzattól további adatszolgáltatást kérhet.
4. § Az igénylés kötelező tartalmi elemei:
a) az önkormányzat rövid szöveges kérelme,
b) a 8. melléklet szerinti tartalommal meghozott, ebr42 rendszerben rögzített képviselő-testületi határozat,
c) az 1–7. melléklet szerinti – ebr42 rendszerben kitöltött – adatlapok,
d) 1000 fő lakosságszám alatti, körjegyzőséghez nem tartozó önkormányzat esetén az 1. § (5) bekezdése szerinti felmentés,
e) a közüzemi szolgáltató hivatalos igazolása a 2011. február 28-án fennálló, 60 napon túli, az igénylés időpontjáig ki nem egyenlített közüzemi díjtartozás összegéről,
f) a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 92/A. §-a szerinti kötelező könyvvizsgálat esetében a könyvvizsgáló az önkormányzat 2010. évi zárszámadási rendelettervezetéről készített jelentése,
g) egyéb, az önkormányzat kérelmét alátámasztó dokumentumok, így különösen az e) pont alá nem tartozó szállítói tartozások, fizetési kötelezettségek dokumentálása.
3. A támogatás döntési rendszere
5. § (1) A miniszterek a Támogatásról tárcaközi bizottság javaslata alapján, a költségvetési törvény 6. melléklet 2.5. pontjában meghatározott ütemezéshez igazodóan folyamatosan, de legkésőbb 2011. december 10-éig döntenek, az önkormányzat működőképességét veszélyeztető esetben soron kívül.
(2)2
6. § (1) A miniszterek visszatérítendő vagy vissza nem térítendő támogatást adhatnak, melyet célhoz, feladathoz is köthetnek.
(2) A Támogatás szempontjából előnyben részesülnek azok az önkormányzatok, amelyek
a) a működési forráshiány mérséklése érdekében a feladatellátás racionalizálásáról döntöttek,
b) törvényi kötelezettség alapján átvett feladataikhoz kapcsolódóan forráshiányt mutatnak ki,
c) a fennálló működési célú szállítói tartozások rendezése, átütemezése érdekében egyeztetést kezdeményeztek hitelezőikkel,
d) a rendelkezésre álló felhalmozási célú bevételeken túl felhalmozási kiadásokat nem teljesítenek,
e) a szociális kiadások csökkentése érdekében élnek a közfoglalkoztatás lehetőségével,
f) az 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kötelező közoktatási feladatellátáshoz kapcsolódó működési forráshiányt, vagy az 1. § (2) bekezdés f) pontja szerinti működőképességet veszélyeztető fizetési kötelezettséget jeleznek.
(3) Az önkormányzatok a miniszterek döntéséről tájékoztató levélben értesülnek, amely célhoz, feladathoz kötött támogatás esetén tartalmazza a felhasználás célját, visszatérítendő támogatás esetén a visszafizetés végső határidejét.
7. § A Támogatást a döntést követően soron kívül, a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján a Magyar Államkincstár egy összegben folyósítja.
4. A támogatás felhasználásának és elszámolásának szabályai
8. § A Támogatás felett az önkormányzat rendelkezik, és felelős annak jogszerű felhasználásáért.
9. § Az önkormányzat a célhoz, feladathoz kötött Támogatás felhasználásáról köteles elszámolni.
5. A támogatás felhasználásának ellenőrzése
10. § A támogatás felhasználását a miniszterek és jogszabályban erre feljogosított szervek ellenőrizhetik.
6. Záró rendelkezések
11. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
|
Igénylésazonosító |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Önkormányzat neve: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Megye: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
No. |
Megnevezés |
2010. évi költségvetési beszámoló szerinti tényadatok |
2011. évi eredeti előirányzat |
2011. évi módosított előirányzat |
I. negyedévi költségvetési jelentés |
II. negyedévi költségvetési jelentés vagy |
Teljesítés |
III. negyedévi költségvetési jelentés |
Teljesítés |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6=5/2 vagy 5/3 (%) |
7 |
8= 7/2 vagy 7/3 (%) |
|
BEVÉTELEK |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Intézményi működési bevételek összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Saját folyó bevételek és átengedett bevételek |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Önkormányzat működési célú költségvetési támogatása |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Támogatásértékű működési bevételek összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Működési célú pénzeszközátvétel államháztartáson kívülről összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Előző évi működési célú előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átvétel összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Működési célú pénzforgalmi bevételek összesen (1.+2.+3.+4.+5.+6.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Egyéb működési bevételek ( pl.: alap- és vállalkozási tevékenység közötti elszámolások) |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Működési bevételek összesen (7.+8.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Felhalmozási saját bevételek összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Önkormányzat felhalmozási célú költségvetési támogatása |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Támogatásértékű felhalmozási bevételek összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Előző évi felhalmozási célú előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átvétel összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Felhalmozási célú pénzeszközátvételek államháztartáson kívülről összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Felhalmozási bevételek összesen (10.+11.+12.+13.+14.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Támogatási kölcsönök visszatérülése és igénybevétele összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Előző évi költségvetési kiegészítések, visszatérülések összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
Költségvetési bevételek (9.+15.+16.+17.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Előző évek előirányzat-maradványának, pénzmaradványának és előző évek vállalkozási maradványának igénybevétele |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Rövid lejáratú hitelek felvétele |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Likvid hitelek felvétele |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Hosszú lejáratú hitelek felvétele |
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Forgatási célú belföldi értékpapírok kibocsátása |
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Forgatási célú értékpapírok értékesítése |
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Befektetési célú belföldi értékpapírok kibocsátása |
|
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Befektetési célú értékpapírok értékesítése |
|
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Befektetési célú külföldi értékpapírok kibocsátása |
|
|
|
|
|
|
|
|
28. |
Hitelfelvétel külföldről |
|
|
|
|
|
|
|
|
29. |
Egyéb finanszírozás bevételei |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Finanszírozási bevételek (19.+20.+ … +28.+29.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Tárgyévi bevételek (18.+30.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KIADÁSOK |
|
|
|
|
|
|
|
|
32. |
Személyi juttatások |
|
|
|
|
|
|
|
|
33. |
Munkaadókat terhelő járulékok összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
34. |
Dologi és egyéb folyó kiadások összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
35. |
Támogatásértékű működési kiadások összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
36. |
Előző évi működési célú előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadás összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
37. |
Működési célú pénzeszközátadások államháztartáson kívülre összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
38. |
Társadalom-, szociálpolitikai és egyéb juttatás, támogatás |
|
|
|
|
|
|
|
|
39. |
Egyéb működési célú támogatások, kiadások pénzforgalom nélküli kiadások nélkül összesen (35.+36.+37.+38.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
40. |
Alap- és vállalkozási tevékenység közötti elszámolások |
|
|
|
|
|
|
|
|
41. |
Egyéb pénzforgalom nélküli kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
42. |
Egyéb működési célú támogatások, kiadások összesen (39.+40.+41.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
43. |
Egyéb működési kiadások (Pl.: ellátottak pénzbeli juttatásai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
44. |
Működési kiadások összesen (32.+33.+34.+42.+43.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
45. |
Felújítás (ÁFA-val) |
|
|
|
|
|
|
|
|
46. |
Intézményi beruházási kiadások (ÁFA-val) |
|
|
|
|
|
|
|
|
47. |
Befektetési célú részesedések vásárlása |
|
|
|
|
|
|
|
|
48. |
Támogatásértékű felhalmozási kiadások összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
49. |
Előző évi felhalmozási célú előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadás összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
50. |
Felhalmozási célú pénzeszközátadások államháztartáson kívülre összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
51. |
Egyéb felhalmozási kiadások összesen (47.+48.+49.+50.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
52. |
Felhalmozási kiadások összesen (45.+46.+51.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
53. |
Támogatási kölcsönök nyújtása és törlesztése összesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
54. |
Költségvetési kiadások (44.+52.+53.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
55. |
Rövid lejáratú hitelek törlesztése |
|
|
|
|
|
|
|
|
56. |
Likvid hitelek törlesztése |
|
|
|
|
|
|
|
|
57. |
Hosszú lejáratú hitelek törlesztése |
|
|
|
|
|
|
|
|
58. |
Forgatási célú belföldi értékpapírok beváltása |
|
|
|
|
|
|
|
|
59. |
Forgatási célú értékpapírok vásárlása |
|
|
|
|
|
|
|
|
60. |
Befektetési célú belföldi értékpapírok beváltása |
|
|
|
|
|
|
|
|
61. |
Befektetési célú értékpapírok vásárlása |
|
|
|
|
|
|
|
|
62. |
Befektetési célú külföldi értékpapírok beváltása |
|
|
|
|
|
|
|
|
63. |
Hiteltörlesztés külföldre |
|
|
|
|
|
|
|
|
64. |
Egyéb finanszírozás kiadásai |
|
|
|
|
|
|
|
|
65. |
Finanszírozási kiadások (55.+56.+…+63.+64.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
66. |
Tárgyévi kiadások (54.+65.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
67. |
Működési hiány (9.-44.) (+/-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
68. |
Felhalmozási hiány (15.-52.) (+/-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
69. |
Költségvetési bevételek és kiadások egyenlege (18.-54.) (+/-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
70. |
Tárgyévi bevételek és kiadások eltérése (31.-66.) (+/-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
………………………………. |
………………………………. |
|||||||||
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A táblázat kitöltését végezte : |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telefonszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Faxszáma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E-mail címe: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
Igénylésazonosító: |
|
Önkormányzat neve: |
|
Megye: |
|
No. |
Intézmény |
Évfolyam-csoportok |
Osztályok, csoportok |
Gyermek, tanuló |
||||
2010. év |
2011. év |
2010. év |
2011. év |
|||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
||
1.a |
Óvoda (egységes |
1-3. nevelési év |
legfeljebb napi 8 óra |
|
|
|
|
|
1.b |
napi 8 órát meghaladja |
|
|
|
|
|||
2.a |
Általános |
1-2. évfolyam |
|
|
|
|
||
2.b |
3. évfolyam |
|
|
|
|
|||
2.c |
4. évfolyam, fejlesztő iskolai tanulók |
|
|
|
|
|||
2.d |
5-6. évfolyam |
|
|
|
|
|||
2.e |
7-8. évfolyam |
|
|
|
|
|||
3.a |
Középfokú |
9-10. évfolyam |
|
|
|
|
||
3.b |
11-13. évfolyam |
|
|
|
|
|||
4. |
Szakképzés |
Felzárkóztató 9. évfolyam, szakiskola, szakközépiskola |
|
|
|
|
||
5.a |
Alapfokú művészetoktatás |
zeneművészeti ág előképző, alapképző |
|
|
|
|
||
5.b |
képző- és iparművészeti, táncművészeti, |
|
|
|
|
|||
6. |
Kollégiumi, externátusi nevelésre, oktatásra szervezett |
|
|
|
|
|||
7.a |
Napközis/tanulószobai, |
Napközis/tanulószobai foglalkozás |
1-4. évfolyam |
|
|
|
|
|
7.b |
5-8. évfolyam |
|
|
|
|
|||
7.c |
Iskolaotthonos foglalkozás 1-4. évfolyamon |
|
|
|
|
|||
8. |
Helyi önkormányzat összesen |
|
|
|
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
3. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
Igénylésazonosító: |
|
Önkormányzat neve: |
|
Megye: |
|
No. |
Megnevezés |
2009. |
2010. |
2011. |
1. |
Önkormányzat által saját hatáskörben adott pénzbeli ellátás (2+…+7) |
|
|
|
2. |
Lakásfenntartási támogatás (helyi megállapítás) Szoctv. 38. § |
|
|
|
3. |
Ápolási díj (helyi megállapítás) Szoctv. 43/B. § alapján |
|
|
|
4. |
Átmeneti segély Szoctv. 45. § alapján |
|
|
|
5. |
Temetési segély Szoctv. 46. § alapján |
|
|
|
6. |
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás (helyi megállapítás) Gyvt. 21. § alapján |
|
|
|
7. |
Egyéb, az önkormányzat rendeletében megállapított juttatás |
|
|
|
8. |
Önkormányzat által saját hatáskörben adott természetbeni ellátás (9+…+11) |
|
|
|
9. |
Természetben nyújtott átmeneti segély Szoctv. 47. § (1) bek. c) pont alapján |
|
|
|
10. |
Természetben nyújtott temetési segély Szoctv. 47. § (1) bek. d) pont alapján |
|
|
|
11. |
Természetben nyújtott rendkívüli gyermekvédelmi támogatás Gyvt. 18. § |
|
|
|
12. |
Az önkormányzat által saját hatáskörben (a Szoctv. és Gyvt. alapján) adott pénzbeli és természetbeni ellátások összesen (1+8) |
|
|
|
13. |
Az önkormányzat által folyósított Szoctv. és Gyvt. szerinti normatív ellátások összesen |
|
|
|
14. |
Az önkormányzat által folyósított Szoctv. és Gyvt. szerinti pénzbeli és természetbeni ellátások összesen (12+13) |
|
|
|
15. |
Önkormányzat által saját hatáskörben (nem szociális és gyermekvédelmi előírások alapján) adott egyéb pénzbeli és természetbeni ellátás |
|
|
|
16. |
A saját hatáskörben nyújtott ellátások aránya az összes ellátáson belül [(12+15)/(14+15)] % |
|
|
|
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
4. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
Igénylésazonosító |
|
|
|
Önkormányzat neve: |
|
|
|
Megye: |
|
|
|
1. |
Szakfeladat neve: |
|
|
|
|
Szakfeladat rend szerinti besorolás: |
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
|
2010. évi költségvetési |
2011. évi eredetielőirányzat |
Változás |
|
Intézményüzemeltetéshez kapcsolódó átlagos statisztikai állományi létszám (fő) |
|
|
|
|
Szakmai tevékenységet ellátók átlagos statisztikai állományi létszáma (fő) |
|
|
|
|
– Személyi juttatás |
|
|
|
|
– Munkaadót terhelő járulék |
|
|
|
|
– Dologi kiadás |
|
|
|
|
– Átadott pénzeszközök |
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
5. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
1.) |
Köztisztviselői illetményalap összege: |
……………… Ft |
|
|
2.) |
2011. évre tervezett béren kívüli juttatás összege (ideértve a Cafetéria- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Köztisztviselők esetén: |
……………… Ft |
|
|
|
Közalkalmazottak esetén: |
……………… Ft |
|
|
|
Munka törvénykönyve alá tartozó dolgozók esetén: |
……………… Ft |
|
|
|
Hszt. alá tartozó dolgozók (önkormányzati hivatásos tűzoltók) esetén: |
……………… Ft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
No. |
Tartozás oka |
Tartozás összege |
Tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség |
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
Célja |
Hitel, tartozás, |
Kérelem benyújtásakor |
2011. évet terhelő |
Lejárat |
|
Munkabér-hitelkeret |
|
|
|
|
|
Folyószámla-hitelkeret |
|
|
|
|
|
Rövid lejáratú hitel |
|
|
|
|
|
Hosszú lejáratú hitel |
|
|
|
|
|
Kötvénykibocsátás |
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
Célja |
Hitel, tartozás összege |
Kérelem benyújtásakor |
2011. évet terhelő |
Lejárat |
|
Rövid lejáratú hitel |
|
|
|
|
|
Hosszú lejáratú hitel |
|
|
|
|
|
Kötvénykibocsátás |
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
Jellege |
Összes tartozás |
Összes tartozásból a |
Összes tartozásból a |
|
Vízdíj, szennyvízdíj tartozás |
|
|
|
|
Gázdíj tartozás |
|
|
|
|
Villanydíj tartozás |
|
|
|
|
Távhő |
|
|
|
|
Közvilágítás |
|
|
|
|
Közüzemi díjtartozás összesen: |
|
|
|
|
Körjegyzőség felé fennálló tartozás |
|
|
|
|
Közös fenntartású közoktatási intézmények felé fennálló tartozás |
|
|
|
|
Közös fenntartású szociális intézmények felé fennálló tartozás |
|
|
|
|
Többcélú kistérségi társulás felé fennálló tartozás |
|
|
|
|
Közös feladatellátás esetében fennálló tartozások összesen: |
|
|
|
|
Élelmiszer beszállítók felé fennálló tartozások |
|
|
|
|
Egyéb tartozások |
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
|
2009. év tény |
2010. év tény |
|
Tartós hitelviszony megtestesítő értékpapírok |
|
|
|
Hosszú lejáratú betétek |
|
|
|
Forgatási célú hitelviszony megtestesítő értékpapírok |
|
|
|
Betétkönyvek |
|
|
|
Költségvetési pénzforgalmi számlák |
|
|
|
Összesen: |
|
|
|
|
2009. év tény |
2010. év tény |
|
Kamatbevételek, realizált árfolyamnyereség összesen |
|
|
2010. év tény |
2011. évi eredeti előirányzat |
|
Az önkormányzat adósságot keletkeztető éves kötelezettségvállalásának felső határa |
|
|
|
Hitelképesség vizsgálatánál figyelembe vett tárgyévi kötelezettség |
|
|
|
Hitelképességi megfelelés |
|
|
Célja (működés/fejlesztés) |
Típusa |
Devizanem |
Összege |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No. |
Intézmény neve |
PIR törzsszám |
Gazdálkodási jogkör |
Önállóan vagy társulásban fenntartott |
Társulásban résztvevő önkormányzatok |
1. |
|||||
2. |
|||||
3. |
Igény: |
eFt |
Indokolás: |
|
P. H. |
|
………………………… |
|
………………………… |
6. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
|
Igénylésazonosító |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Önkormányzat neve: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Megye: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFT |
|||||||||||||
No. |
Megnevezés |
2010. évi tény |
2011. évi terv |
|||||||||||||
Rendszeres személyi juttatások összesen (járulékok nélkül) |
Nem rendszeres személyi juttatások (járulékok nélkül) |
ebből: |
Költségtérítés összesen (járulékok nélkül) |
Személyi juttatások összesen |
Átlagos statisztikai létszám |
Rendszeres személyi juttatások összesen (járulékok nélkül) |
Nem rendszeres személyi juttatások (járulékok nélkül) |
ebből: |
Költségtérítés összesen (járulékok nélkül) |
Személyi juttatások összesen |
Átlagos statisztikai létszám |
|||||
Jutalom |
Kereset- |
Jutalom |
Bér- |
|||||||||||||
I. |
Polgármester/alpolgármester jogállása, juttatásai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) |
Főállású polgármester |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) |
Főállású alpolgármester (képviselő-testületi tag) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) |
Főállású alpolgármester (NEM képviselő-testületi tag) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) |
Társadalmi megbízatású polgármester |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) |
Társadalmi megbízatású alpolgármester (képviselő-testületi tag) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) |
Társadalmi megbízatású alpolgármester (NEM képviselő-testületi tag) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. |
Képviselő-testület tagjainak juttatásai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) |
alapdíj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) |
bizottsági tagságért járó díj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) |
bizottság nem képviselő tagjának díja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. |
Teljes/rész munkaidőben foglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) |
Köztisztviselők összesen (teljes munkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) |
Köztisztviselők összesen (részmunkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) |
Közalkalmazottak összesen (teljes munkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) |
Közalkalmazottak összesen (részmunkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e) |
Munkatörvénykönyve alá tartozók összesen (teljes munkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ea) |
ebből: közfoglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) |
Munkatörvénykönyve alá tartozók összesen (részmunkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fa) |
ebből: közfoglalkoztatottak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g) |
Rendvédelmi szervek összesen (teljes munkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) |
Rendvédelmi szervek összesen (részmunkaidős) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
7. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
Igénylésazonosító: |
|
|
|
|
|
Önkormányzat neve: |
|
|
|
|
|
Megye: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Feladat megnevezése |
|
|
|
|
|
|
Szakfeladat rend szerinti besorolás: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adatok eFt |
|
|
2010. évi |
2011. évi eredeti előirányzat |
2011. évi módosított előirányzat |
||
|
Feladathoz kapcsolódó összes működési kiadás összege |
|
|
|
||
|
Feladathoz biztosított központi költségvetési támogatás összege |
|
|
|
||
|
Intézmény saját bevétele |
|
|
|
||
|
Feladat ellátásához államháztartáson belülről átvett pénzeszköz |
|
|
|
||
|
Feladat ellátásához államháztartáson kívülről átvett pénzeszköz |
|
|
|
||
|
Egyéb bevétel |
|
|
|
||
|
Helyi önkormányzat saját forrása |
|
|
|
No. |
Megnevezés |
Jogcím |
2010. évi kötségvetési beszámoló szerinti tényadatok |
2011. évi eredeti előirányzat |
2011. évi módosított előirányzat |
I. |
Támogatás értékű működési kiadás összesen: |
|
|
|
|
1. |
ebből kötelező feladatellátáshoz kapcsolódó |
|
|
|
|
a) |
|
|
|
|
|
b) |
|
|
|
|
|
c) |
|
|
|
|
|
2. |
ebből önként vállalt feladatellátáshoz kapcsolódó |
|
|
|
|
a) |
|
|
|
|
|
b) |
|
|
|
|
|
c) |
|
|
|
|
|
II. |
Működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre |
|
|
|
|
1. |
ebből kötelező feladatellátáshoz kapcsolódó |
|
|
|
|
a) |
|
|
|
|
|
b) |
|
|
|
|
|
c) |
|
|
|
|
|
2. |
ebből önként vállalt feladatellátáshoz kapcsolódó |
|
|
|
|
a) |
|
|
|
|
|
b) |
|
|
|
|
|
c) |
|
|
|
|
|
Megnevezés |
2009. évi tény |
2010. évi tény |
|
Módosított pénzmaradvány összege |
|
|
|
Felhasználás célja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
8. melléklet a 4/2011. (III. 1.) BM rendelethez
Igénylésazonosító: |
|
Önkormányzat neve: |
|
Megye: |
|
|
||||
1. |
…… képviselő-testülete/közgyűlése a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 6. számú melléklet 2. pontja alapján (a továbbiakban 6. számú melléklet) támogatási igényt nyújt be az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok támogatására. |
|||
2. |
…… képviselő-testülete/közgyűlése az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok támogatásának igényléséhez a fenti törvény alapján a következő nyilatkozatot teszi: |
|||
|
I. |
a) |
a települési önkormányzat lakosságszáma 2010. január 1-jén 1 000 fő, vagy a feletti. |
□ |
|
|
b) |
a települési önkormányzat lakosságszáma 2010. január 1-jén 1 000 fő alatti, és a …………… székhelyű körjegyzőséghez tartozik. |
□ |
|
|
c) |
a települési önkormányzat lakosságszáma 2010. január 1-jén 1 000 fő alatti és körjegyzőséghez nem tartozik és a 6. számú melléklet 2.1.1. pontja szerint felmentéssel rendelkezik. |
□ |
|
|
d) |
megyei önkormányzat esetében a lakosságszám és a körjegyzőségi feltétel nem releváns. |
□ |
|
||||
|
II. |
a) |
A települési önkormányzat helyi adó bevezetéséről döntött és 2011. évben ilyen jogcímen ………… ezer forint összegű bevételt tervez. |
□ |
|
|
b) |
Megyei önkormányzat esetében a helyi adóbevételre vonatkozó feltétel nem releváns. |
□ |
|
||||
|
III. |
Az önkormányzat 2011. évi költségvetési rendeletét vagy módosított költségvetési rendeletét ………………ezer forint összegű működési célú hiánnyal fogadta el. |
||
|
||||
|
IV. |
Az önkormányzat kötelezettségvállalása 2010. és 2011. évben nem haladja meg az Ötv. 88. § (2) bekezdés szerinti éves kötelezettségvállalás felső határát. |
□ |
|
|
||||
|
V. |
a) |
Az önkormányzat az Ötv. szabályai szerint kötelező könyvvizsgálatra nem kötelezett. |
□ |
|
|
b) |
Az önkormányzat az Ötv. szabályai szerint kötelező könyvvizsgálatra kötelezett. |
□ |
|
|
c) |
Kötelező könyvvizsgálat esetén az önkormányzat 2010. évi zárszámadását a könyvvizsgáló elfogadta. |
□ |
|
|
d) |
Kötelező könyvvizsgálat esetén az önkormányzat 2010. évi zárszámadását a könyvvizsgáló elutasító záradékkal látta el. |
□ |
……………………………… |
.………………………………. |
polgármester/elnök |
(fő)jegyző |
Kelt: |
P. H. |
................................... |
|
|
Aláírás |
A rendeletet a 44/2017. (XII. 29.) BM rendelet 54. §-a hatályon kívül helyezte 2018. január 1. napjával.
Az 5. § (2) bekezdését a 3/2012. (III. 1.) BM rendelet 12. §-a hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás