49/2011. (XI. 25.) NFM utasítás
49/2011. (XI. 25.) NFM utasítás
a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéssel kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának szabályairól1
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 49. § (5) bekezdés p) pontja és 100/J. § (2) bekezdése alapján, a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 1. számú melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet közlekedéssel kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatai tervezésének és felhasználásának részletes eljárásrendjét, a közlekedési hálózat finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 40/2011. (VIII. 3.) NFM rendelet rendelkezéseire figyelemmel – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – az alábbiak szerint szabályozom:
Általános rendelkezések
1. § (1) Jelen utasítás hatálya a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 1. számú mellékletének XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) következő fejezeti kezelésű előirányzataira (a továbbiakban együtt előirányzatok) terjed ki:
(2) Az előirányzatok kizárólag a Kötv.-ben meghatározott célra használhatók fel.
(3) Az előirányzatok cél szerinti, hatékony és szabályos felhasználásáért, azok kezelésével összefüggő, jelen utasításban meghatározott feladatok ellátásáért az előirányzatoknak a közlekedési hálózat finanszírozási célokat szolgáló egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályozásáról, valamint az országos közúthálózattal összefüggő feladatok ellátásáról szóló 40/2011. (VIII. 3.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Rendelet) kijelölt kezelő szervezetek felelősek. A fejezetet irányító szerv és vezetőjének hatáskörébe tartozó jogkörök – az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 243. § (1) bekezdése szerinti – átruházásáról a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt jogok gyakorlásáról szóló miniszteri utasítás rendelkezik.
(4) Az előirányzatokkal való gazdálkodási feladatok ellátása során biztosítani kell a számviteli alapelvek érvényesülését, a gazdálkodás átláthatóságát, a költséghatékony és racionális forrásfelhasználást, a célok és támogatások, valamint a gazdálkodás jogszabályokkal való összhangját.
(5) A kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 15. §-a alapján az Útpénztár előirányzat (a továbbiakban: Útpénztár) és a Határkikötők működtetése előirányzat (a továbbiakban: Határkikötők előirányzat) pénzügyi műveleteinek lebonyolítására az NFM által nyitott és a Magyar Államkincstárnál (a továbbiakban: Kincstár) vezetett NFM Útpénztár előirányzat-felhasználási keretszámla (száma: 10032000-00290737-51000008), a Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése fejezeti kezelésű előirányzat (a továbbiakban: Gyorsforgalmi előirányzat) esetében az NFM fejezeti feladatfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámla (száma:10032000-00290737-50050000) szolgál. Az NFM – az NFM Útpénztár előirányzat-felhasználási keretszámla kivételével – az előirányzatokhoz kapcsolódó, a Kincstár által felszámított számlavezetési és egyéb díjak fedezetét a fejezet által biztosított forrásból az NFM Igazgatás terhére finanszírozza. Az NFM Útpénztár előirányzat-felhasználási keretszámlához kapcsolódó, a Kincstár által felszámított számlavezetési és egyéb díjak fedezetét az Útpénztár terhére kell biztosítani.
(6) Az előirányzatok működtetése, könyvvezetése, pénzügyi, számviteli feladatainak ellátása során a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (a továbbiakban: KKK) intézményi működésétől való számviteli/elszámolási függetlenséget, elkülönítést szabályozott, áttekinthető módon szükséges biztosítani.
(7) A Gyorsforgalmi előirányzat az összehangolás szabályai alá tartozik, így a KKK az Ámr. vonatkozó szabályai szerint köteles az azonos célú felhasználásra figyelemmel szükséges intézkedéseket megtenni.
(8) A Határkikötők előirányzat esetén jelen utasítás rendelkezéseit azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy az NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály (a továbbiakban: KIF) jogai és kötelezettségei az NFM Légi- és Víziközlekedési Főosztályt illetik és terhelik.
Az előirányzatok költségvetése tervezésének folyamata
2. § (1) Az Útpénztár költségvetése tervezésének megalapozása érdekében az éves költségvetést megalapozó ágazati stratégiai célok és prioritások meghatározására a KIF készít javaslatot a KKK közreműködésével – a Magyar Közút Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Magyar Közút Zrt.), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (a továbbiakban: NIF Zrt.) és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (a továbbiakban: ÁAK Zrt.) bevonásával –, amit az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára (a továbbiakban: közlekedési helyettes államtitkár) előterjesztésére az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára (a továbbiakban: infrastruktúra államtitkár) hagy jóvá.
(2) Az előzetes – a Rendelet szerinti – költségvetési igényre vonatkozó javaslatot – az (1) bekezdés szerinti döntés figyelembevételével – a KIF készíti el a KKK közreműködésével és a NIF Zrt., az ÁAK Zrt., valamint a Magyar Közút Zrt. bevonásával. A javaslatot a KIF terjeszti elő a közlekedési helyettes államtitkár és az NFM gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) egyetértésével az infrastruktúra államtitkár részére jóváhagyás céljából.
(3) Az NFM fejezet költségvetés-tervezetének a Nemzetgazdasági Minisztériummal (a továbbiakban: NGM) való – keretszámok figyelembevételével történő – egyeztetését követően az Útpénztárra vonatkozó módosított javaslatot a (2) bekezdés szerint kell kialakítani a költségvetési törvény elfogadásáig.
(4) A költségvetési törvényjavaslathoz az Útpénztárra vonatkozó számszaki mellékleteket és a szöveges indokolást – a KKK közreműködésével – a KIF terjeszti elő a közlekedési helyettes államtitkár egyetértésével a gazdasági helyettes államtitkár részére.
(5) A kincstári költségvetést (előzetes, végleges) – a KKK közreműködésével – a KIF terjeszti elő az egyetértési joggal rendelkező NFM Költségvetési Főosztálynak (a továbbiakban: KF).
(6) A költségvetési törvény elfogadását követően az Útpénztár kiadási előirányzatainak részfeladatokra történő felosztására a KKK közreműködésével a KIF tesz javaslatot, amelyet a KF előzetes véleményezését követően a közlekedési helyettes államtitkár és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése és az infrastruktúra államtitkár egyetértése alapján a miniszter hagy jóvá.
(7) Az Útpénztár szakmai felhasználására vonatkozóan a KKK nyújt be javaslatot a KIF részére, amelyet a KIF előterjesztése alapján a közlekedési helyettes államtitkár hagy jóvá.
(8) A miniszter által az előirányzatokon belül jóváhagyott részfeladatok között
a) az infrastruktúra államtitkár – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – az Útpénztár esetében 5000 millió forintig, a Gyorsforgalmi előirányzat esetében 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre. Az átcsoportosításhoz – az infrastruktúra államtitkár, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az Útpénztár esetében az 5000 millió, a Gyorsforgalmi előirányzat esetében az 500 millió forintot,
b) a Határkikötők előirányzat esetében a közlekedési helyettes államtitkár jogosult a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével átcsoportosítást végrehajtani.
(9) A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását a KKK kezdeményezésére, a KF előzetes véleményezését követően a (8) bekezdés szerinti értékhatárok figyelembevételével a KIF terjeszti elő jóváhagyásra.
(10) A részfeladatok közötti átcsoportosításról a KIF – az engedély egy-egy eredeti példányának megküldésével – tájékoztatni köteles a KKK-t és a KF-et. A részfeladatokon belüli jogcímek közötti átcsoportosításra a KKK főigazgatója jogosult a KIF, a közlekedési helyettes államtitkár és a KF egyidejű tájékoztatása mellett.
(11) A kincstári és az elemi költségvetést a KKK bevonásával a KIF terjeszti elő, majd azt a KF ellenőrzését és felülvizsgálatát követően a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.
3. § A Gyorsforgalmi előirányzat költségvetésének tervezése során a 2. § rendelkezéseit azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a javaslatokat, feladatokat a NIF Zrt. bevonásával – az ÁAK Zrt. és a Magyar Közút Zrt. közreműködése nélkül – kell elkészíteni, végrehajtani.
4. § A Határkikötők előirányzat költségvetésének tervezése során a 2. § (2)–(6) és a (8)–(11) bekezdésének rendelkezéseit kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a (2) bekezdés szerinti javaslat elkészítésébe a NIF Zrt.-t, az ÁAK Zrt.-t és a Magyar Közút Zrt.-t nem kell bevonni.
Az előirányzatok felhasználásával és működtetésével kapcsolatos szabályozások elkészítése
5. § (1) Az előirányzatok felhasználására vonatkozó szabályokat – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) és az Ámr. rendelkezéseire figyelemmel – a miniszter rendeletben, a részletes eljárási rendet utasításban állapítja meg.
(2) A miniszteri rendelet szakmai tervezetét – a KF és a KKK közreműködésével – a KIF készíti el. A miniszteri utasítás szakmai tervezetét – a KIF és a KKK közreműködésével – a KF készíti el.
(3) A KKK az előirányzatok működtetésével kapcsolatos további részletes előírásokat Működtetési Szabályzatban állapítja meg. A Működtetési Szabályzatot a KKK főigazgatója hagyja jóvá tárgyév november 20-ig. A Működtetési Szabályzatot a KKK tájékoztatásul megküldi a KF és a KIF részére. A Működtetési Szabályzatnak – az Ámr. és jelen utasítás vonatkozó rendelkezéseivel összhangban – tartalmaznia kell a kötelezettségvállalásnak, a kötelezettségvállalás ellenjegyzésének, a teljesítés igazolásának, az érvényesítésnek, az utalványozásnak, az utalvány ellenjegyzésének eljárási rendjét, valamint feladatfinanszírozás körébe vont előirányzat esetén – a Finanszírozási Alapokmányban (a továbbiakban: Alapokmány) foglaltak figyelembevételével – az összeférhetetlenségre, a bizonylatok útjára, irattárazására és a belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat.
(4) A Rendelet 16. § (1) bekezdése szerinti Megállapodást a KIF küldi meg a KKK részére.
(5) A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, teljesítésigazolásra, érvényesítésre, utalványozásra és utalvány ellenjegyzésére jogosult, kijelölt személyekről az 1. melléklet szerinti tartalommal elkészített aláírásminta a Működtetési Szabályzat mellékletét képezi. Az aláírásminta nyomtatvány 1 példányát a KKK őrzi meg, 1 példányát pedig a KF részére kell megküldeni a tárgyév november 20-ig.
(6) A KKK felelős – az NFM által kiadott keretszabályokhoz igazodva – az Útpénztár számviteli politikája, valamint mellékleteinek elkészítéséért, szükség szerinti aktualizálásáért és jóváhagyásra történő előterjesztéséért. Így különösen feladatát képezi az előirányzat eszközeinek és forrásainak Leltárkészítési és Leltározási Szabályzata, az Értékelési Szabályzat és a Pénz- és Értékkezelési Szabályzat elkészítése, továbbá az előirányzat bizonylati rendjének és számlarendjének kialakítása, valamint minden olyan számviteli vagy pénzügyi szabályzat elkészítése, amelynek összeállítását jogszabály előírja.
(7) A (6) bekezdés szerint elkészített számviteli politikát, ennek keretében az eszközök és források Értékelési Szabályzatát, a Pénz- és Értékkezelési Szabályzatot, a Leltárkészítési és Leltározási Szabályzatot, a Bizonylati Szabályzatot, valamint a számlarendet a KF egyetértését követően a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.
Az előirányzatok felhasználása, kötelezettségvállalás
6. § (1) Az előirányzatok terhére kötelezettség csak a jóváhagyott előirányzatok összegéig vállalható. Több év előirányzatait érintő (a továbbiakban: éven túli) kötelezettségvállalásra az Áht. és az Ámr. vonatkozó szabályaira és a Rendelet rendelkezéseire figyelemmel kerülhet sor. Az erre vonatkozó javaslatot a KKK készíti el, amit a KIF előterjesztésére, a közlekedési helyettes államtitkár és a gazdasági helyettes államtitkár előzetes egyetértésével a miniszter engedélyezhet az Áht. 12/A. §, 36/B. §, 100/D. §-aira figyelemmel.
(2) A már jóváhagyott éven túli kötelezettségvállalás teljes összegének megváltoztatása nélkül az egyes projektek éves ütemezésének megváltoztatását és ehhez kapcsolódóan a részfeladatok közötti átcsoportosítást az infrastruktúra államtitkár engedélyezhet a 2. § (8) bekezdésben foglalt értékhatár figyelembevételével.
(3) Az előirányzatok felhasználásának megkezdése előtt a KKK előterjesztésére, a KIF egyetértésével és a KF tájékoztatásával a közlekedési helyettes államtitkár a 2. és 3. melléklet szerint meghatározza az előirányzatok PM rendelet 50. § (2) bekezdése szerinti követelményeit. A jóváhagyott dokumentumot a KKK megküldi a KF részére.
(4) A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. A KKK az előirányzatokra az Ámr. 200. §-a alapján, a 4. melléklet szerinti tartalommal éves előirányzat-felhasználási tervet készít – az előirányzatok felhasználásában közreműködő szervezetek bevonásával –, amit a KIF-en keresztül a közlekedési helyettes államtitkár aláírásával a KF-nek megküld.
(5) Az előirányzatok várható alakulásáról a KKK adatot szolgáltat minden hónap 6. napjáig a 4. mellékletben előírt tartalommal a KF részére, az NGM-be történő továbbítás céljából.
(6) A PM rendelet 35. §-ára tekintettel – a PM rendelet 21. sz. melléklete szerinti tartalommal – a KKK előirányzat-finanszírozási tervet készít, és azt a Kincstár részére történő továbbítás céljából havonta a tárgyhónapot megelőző hónap 17. napjáig a KF részére megküldi. A január hónapra vonatkozó tervet – elfogadott költségvetési törvény hiányában a benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben a tárgyévet megelőző év december 17-ig kell a KF részére megküldeni. Az előirányzat-finanszírozási terv módosítása iránti kérelmet a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőzően soron kívül kell a KKK-nak a KF részére megküldeni. A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzat esetén nem készül előirányzat-finanszírozási terv.
(7) Kötelezettségvállalás fogalmán, a kötelezettségvállalás és az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán az Ámr. 72. §-ában meghatározott fogalmat és dokumentumokat kell érteni.
(8) A kötelezettségvállalást tartalmazó dokumentumban rögzíteni kell, hogy a kötelezettségvállalás mely évi előirányzatot, milyen összegben terheli.
(9) Az Ámr. 163. § (4) bekezdésében meghatározott mértéket elérő, tervezett kötelezettségvállalásokról a fejezethez kijelölt költségvetési (fő)felügyelőt a KF tájékoztatja az Ámr. 163. § (9) bekezdésében foglaltak szerint.
A Gyorsforgalmi előirányzat felhasználásának egyedi szabályai
7. § (1) A Gyorsforgalmi előirányzat (e szakasz alkalmazásában: előirányzat) felhasználása a feladatfinanszírozásra vonatkozó szabályok szerint, Alapokmány(ok) alapján történik. Az előirányzat finanszírozásának megkezdéséhez az előirányzatra részfeladatonként Alapokmányt kell készíteni és jóváhagyatni, valamint folyamatosan – de legkésőbb a program jóváhagyását követő 30 napon belül – a Kincstárhoz elektronikus úton benyújtani. Tárgyévi finanszírozási igény esetén legkésőbb november 15-ig kell az Alapokmányt a Kincstárnak benyújtani. Az Alapokmány aláírója mint kötelezettségvállaló személy
a) bruttó 100 millió forint összegű tárgyévi előirányzatot el nem érő Alapokmány esetén a közlekedési helyettes államtitkár,
b) bruttó 100 millió forint összegű tárgyévi előirányzatot elérő vagy azt meghaladó Alapokmány esetén az infrastruktúra államtitkár.
Az Alapokmány(ok) ellenjegyzésére a KF vezetője vagy az általa írásban kijelölt vezető személy jogosult az Ámr. 74. § (2) bekezdésére, valamint a 80. § (1)–(2) bekezdéseire figyelemmel.
(2) Az előirányzat finanszírozásának megkezdéséhez szükséges, a miniszter által jóváhagyott projektstruktúrának megfelelően, a NIF Zrt. által elkészített Alapokmány(oka)t a KKK ellenőrzi. A KKK az ellenőrzött Alapokmányokat – a KF-en keresztül – 2 eredeti példányban, valamint elektronikus formában továbbítja jóváhagyásra és aláírásra az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségvállaló személy részére. Az Alapokmányt – aláírását követően – a KF elektronikus formában nyújtja be a Kincstárnak.
(3) A Kincstár által befogadott Alapokmányt 1–1 példányban a KF megküldi a KKK-nak, a KIF-nek és a NIF Zrt.-nek.
(4) A KF az (1) bekezdés szerinti aláírt Alapokmány 1 eredeti példányát megküldi a KKK-nak, 1 eredeti példányt saját nyilvántartásában megőriz, 1–1 másolati példányt továbbít a NIF Zrt.-nek és a KIF-nek.
(5) Több évre ütemezett feladatok esetében a feladatfinanszírozás okmányait évente be kell nyújtani a Kincstárnak, beleértve azt az esetet is, amikor az előirányzat elsődleges elszámolója már nem rendelkezik eredeti előirányzattal.
(6) A Rendelet 16. § (2) bekezdése alapján a NIF Zrt. által elkészített és a KKK által ellenőrzött, a PM rendelet 34. számú mellékletében meghatározott szerződés (kötelezettségvállalás) bejelentési adatlapot, (a továbbiakban: szerződésbejelentés) – beleértve annak módosítását is – a KKK 2 munkanapon belül 1 példányban papíron és elektronikusan megküldi a KF-nek. A KF a szerződésbejelentést 2 munkanapon belül elektronikus formában benyújtja a Kincstárnak. A Kincstár visszaigazolását követően a KF a kincstári visszaigazolással rendelkező szerződésbejelentést a KKK-nak és a NIF Zrt.-nek elektronikusan továbbítja. A szerződéseket nyomtatott formában a Kincstár részére a NIF Zrt. küldi meg.
(7) Az előirányzatokat a 2. mellékletben és az Alapokmányban megjelölt célra lehet felhasználni. Ettől csak az Alapokmány módosítása esetén lehet eltérni. Az Alapokmány előirányzati összegének vagy a pénzügyi forrás összetételének változása esetén a finanszírozás okmányait ismételten be kell nyújtani az (1)–(2) bekezdésben meghatározott eljárás szerint. Minden egyéb módosítást levélbeli közléssel lehet kezdeményezni.
(8) A Kincstár az előirányzat terhére történő kifizetéseket a Kincstárhoz bejelentett módon aláírt fizetési megbízások alapján teljesíti. A feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzat esetében az utalványozást – a PM rendelet alapján kapott nemzetgazdasági miniszteri felmentéssel –, az utalványozás ellenjegyzését, valamint a pénzügyi érvényesítést a NIF Zrt. végzi.
(9) Az Alapokmányban kijelölt megvalósító köteles a részfeladat befejezéséről 30 napon belül a KKK-n és a KF-en keresztül a Kincstárt értesíteni. A feladathoz tartozó valamennyi részfeladat lezárásáról a Kincstárt a NIF kezdeményezésére, a KKK egyetértésével a KF értesíti a lezárástól számított 30 napon belül.
Pénzügyi és számviteli feladatok ellátása, költségvetési beszámolás, ellenőrzés
8. § (1) Az Útpénztár és a Határkikötők előirányzat vonatkozásában a KKK felelős
a) annak biztosításáért, hogy olyan kifizetések és bevételek kerüljenek teljesítésre, amelyekkel összefüggő bizonylatok formailag, tartalmilag és számszakilag megfelelnek az előírásoknak és a vonatkozó szerződésben meghatározottaknak;
b) a főkönyvi könyvelés és a kapcsolódó analitikus nyilvántartások 2. § (6) bekezdés szerinti részfeladat szintű és a vonatkozó jogszabályok szerinti vezetéséért, a jogszabályokban előírt költségvetési beszámolókészítési kötelezettség teljesítéséhez a teljesség, valódiság érvényesítése érdekében megfelelő belső nyilvántartási és eljárási rend kialakításáért, a döntések, szerződések, megrendelések nyilvántartásáért;
c) az előirányzatok eszközeivel és forrásaival kapcsolatos leltározási és leltárkészítési teendők elvégzéséért;
d) az éves és féléves beszámoló, valamint a negyedéves mérlegjelentés előkészítéséért, a könyvvizsgálóval történő együttműködésért;
e) a Kincstárral való folyamatos kapcsolattartás keretében a napi és havi kincstári adatszolgáltatások ellenőrzéséért és egyeztetéséért;
f) a követelések, kötelezettségek, a pénzügyi teljesítések bizonylatokkal alátámasztott módon történő nyilvántartásáért és archiválásáért;
g) az éves mérlegek auditálása során szolgáltatott adatok teljességéért, valódiságáért, a vizsgálat lefolytatásában való közreműködésért,
h) a zárszámadáshoz kapcsolódó feladatok teljesítéséért.
(2) A Gyorsforgalmi előirányzat esetében az (1) bekezdés a)–f) és h) pontjában meghatározott feladatok ellátása a Rendelet 17. §-a szerinti feladatmegosztásnak megfelelően történik.
(3) Az előirányzatok féléves és éves költségvetési beszámolóit a KF felülvizsgálatát és a KIF egyetértését követően a közlekedési helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(4) A költségvetési beszámolóval egyidejűleg az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatokból finanszírozott feladatok műszaki-gazdasági megvalósulásáról a KKK külön szakmai beszámolót készít, amelyet a KIF egyetértését követően a közlekedési helyettes államtitkár hagy jóvá.
(5) Az előirányzatokról a KF által összeállított havi „Vezetői Információs Füzet” készítéséhez a KKK szolgáltat adatot.
(6) Az előirányzatok kezelésének, működtetésének, valamint az előirányzatok rendeltetésszerű és cél szerinti felhasználásának belső ellenőrzését a KKK-nál, az ÁAK Zrt.-nél, a NIF Zrt.-nél és a Magyar Közút Zrt.-nél a KKK belső ellenőrzési egysége végzi. A költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet 4. § (3) bekezdése alapján az NFM Ellenőrzési Főosztálya (a továbbiakban: Ellenőrzési Főosztály) mint a fejezetet irányító szerv belső ellenőrzési egysége végez ellenőrzést az előirányzatok tekintetében.
(7) A KKK a külső ellenőrző szervek által végzett ellenőrzésekhez adatszolgáltatást – a NIF Zrt., az ÁAK Zrt., a Magyar Közút Zrt. bevonásával – a KIF és az Ellenőrzési Főosztály egyidejű tájékoztatása mellett nyújt. A külső ellenőrző szervek által összeállított vizsgálati jelentéstervezeteket és az azokra adott észrevételeket a KKK tájékoztatásul megküldi az Ellenőrzési Főosztálynak.
Záró rendelkezések
9. § (1)2 Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2) A 2011-ben törvényi előirányzattal nem rendelkező, az M60 autópálya Pécs-Szentdénes közötti szakasza előkészítési munkálatainak teljes befejezése, az M44-es út Kecskemét-Békéscsaba közötti szakasza előkészítési munkálatainak teljes befejezése és az Autópálya EIB-hitelből előirányzatok maradványainak felhasználására jelen utasításnak a Gyorsforgalmi előirányzatra vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) Jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a Kötv., az Áht., a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az Ámr., az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, a Rendelet, valamint a PM rendelet rendelkezései szerint kell eljárni.
1. melléklet a 49/2011. (XI. 25.) NFM utasításhoz
AZ ELŐIRÁNYZAT MEGNEVEZÉSE: ………………………………………………………………………………………………………………… |
ÁHT: |
|
|
|
|
|
|
AZ ELŐIRÁNYZAT SZAKMAI KEZELŐJE (FŐOSZTÁLY/SZERVEZETI EGYSÉG) |
NEVE:…………………………………………………………………………………… |
Kijelölő személy neve, beosztása: ………………………………………… |
|
Kijelölő személy neve, beosztása: ………………………………………… |
||||
Neve |
Aláírása |
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve |
Neve |
Aláírása |
Szervezeti egysége/Közreműködő szervezet neve |
|
|
|
|
Kötelezettség- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére jogosult(ak) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teljesítés- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Érvényesítésre jogosult(ak)** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utalvány |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utalványozásra jogosult(ak)*** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. melléklet a 49/2011. (XI. 25.) NFM utasításhoz
amelyből |
támogatás (ezer Ft) |
_________ |
|
bevétel (ezer Ft) |
_________ |
a tárgyévi fejezeti előirányzatot módosító halmozott |
|
|
|
tárgyévi bevételváltozás (ezer Ft) |
_________ |
|
tárgyévi támogatásváltozás (ezer Ft) |
_________ |
|
előző évek maradványa (ezer Ft) |
_________ |
tárgyévi módosított kiadási előirányzat összesen (ezer Ft) |
_________ |
|
Előirányzat- |
e.i.csop. |
Kiemelt előirányzat neve |
(ezer Ft-ban) |
Kiadási jogcím |
Működési költségvetés |
1 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
………………………………… |
_________ |
|
Felhalmozási |
2 |
………………………………… |
_________ |
|
költségvetés |
|
|
|
|
|
2 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
Bevételi jogcím |
|
0 1 |
költségvetési támogatás |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
………………………………… |
_________ |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
………………………………… |
_________ |
3. melléklet a 49/2011. (XI. 25.) NFM utasításhoz
Előző évek: |
......................................................................... |
|
......................................................................... |
Tervév: |
......................................................................... |
|
......................................................................... |
További évek: |
......................................................................... |
|
......................................................................... |
4. számú melléklet a 49/2011. (XI. 25.) NFM utasításhoz
Fejezet neve: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium |
Határidő: tárgyhó 6. napja |
|
|
|
millió forintban, egy tizedessel |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fejezeti kezelésű előirányzat száma, megnevezése és ÁHT-T száma |
I. negyedév |
II. negyedév |
III. negyedév |
IV. negyedév |
Éves |
||||||||
Január |
Február |
Március |
Április |
Május |
Június |
Július |
Augusztus |
Szeptember |
Október |
November |
December |
||
16- ÁHT-T: |
Maradv.tartás |
0,0 |
|||||||||||
Kiadás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Folyó bevétel |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Előző évi maradvány |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Többletforrás alakulása |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Többletforrás alakulása kummuláltan |
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|||||||||||||
16- AHT-T: |
Maradv.tartás |
0,0 |
|||||||||||
Kiadás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Folyó bevétel |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Előző évi maradvány |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Többletforrás alakulása |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Többletforrás alakulása kummuláltan |
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|||||||||||||
16- ÁHT-T: |
Maradv.tartás |
0,0 |
|||||||||||
Kiadás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Folyó bevétel |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Előző évi maradvány |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Többletforrás alakulása |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Többletforrás alakulása kummuláltan |
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
|
|||||||||||||
16- ÁHT-T: |
Maradv.tartás |
0,0 |
|||||||||||
Kiadás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Folyó bevétel |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Támogatás |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Előző évi maradvány |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Többletforrás alakulása |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Többletforrás alakulása kummuláltan |
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Az utasítást a 37/2012. (XII. 21.) NFM utasítás 4. § d) pontja hatályon kívül helyezte 2012. december 22. napjával.
A 9. § (1) bekezdés második mondata a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás