50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. § E rendelet alkalmazásában
a) értékesítői hődíj: a távhőszolgáltató által ténylegesen igénybe vett hőmennyiség után fizetendő, Ft/GJ-ban kifejezett díj,
b)1 értékesítői alapdíj: a távhőszolgáltató által az értékesítőnek fizetendő Ft/hó mértékegységben kifejezett díj,
c) távhővásárlási szerződés: a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban: Tszt.) szerinti értékesítő és a távhőszolgáltató közötti, távhővásárlásra irányuló szerződés,
d) végfelhasználó: a Tszt. szerinti lakossági felhasználó, díjfizető vagy külön kezelt intézmény.
2. § (1)2 A távhőszolgáltató az értékesítő részére a távhő és a távhőtermeléssel összefüggő szolgáltatások – keringtetés, pótvíz biztosítása, vegyszerezés és vízlágyítás – ellenértékeként
a)3 értékesítői alapdíjat és értékesítői hődíjat, vagy
b) értékesítői hődíjat
(a továbbiakban együtt: értékesítői díjak) fizet.
(2) Az (1) bekezdés szerinti díjtételeken kívül más díjtételeket az értékesítő nem alkalmazhat.
(3)4 Az értékesítők megnevezését és az egyes értékesítőkhöz kapcsolódó értékesítői díjakat az 1. melléklet tartalmazza.
(4)5 Az értékesítői alapdíj és az értékesítői hődíj külön-külön legmagasabb hatósági árak.
(5)6 Az 1. mellékletben szereplő értékesítői díjak nem tartalmazzák az általános forgalmi adót.
3. §7 (1) A külön kezelt intézmény a távhőszolgáltatásért távhőszolgáltató vagy az ellátási területen a korábbi távhőszolgáltató helyett működő új távhőszolgáltató részére a távhőszolgáltató által 2011. március 31-én alkalmazott, általános forgalmi adót nem tartalmazó díjnál 4,2 százalékkal magasabb mértékű – legmagasabb hatósági árnak minősülő – szolgáltatási díjat köteles fizetni.
(2)8 A lakossági felhasználó és a lakossági díjfizető a távhőszolgáltatásért a távhőszolgáltató vagy az ellátási területen a korábbi távhőszolgáltató helyett működő új távhőszolgáltató részére a távhőszolgáltató által 2014. szeptember 30. napján alkalmazott szolgáltatási díjnál 3,3 százalékkal alacsonyabb összegű, legmagasabb hatósági árnak minősülő szolgáltatási díjat köteles fizetni.
4. §9 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) a Tszt. szerinti árelőkészítést a 2. melléklet szerinti módszertan alapján végzi.
5. §10 (1)11 Az 1. mellékletben meghatározott értékesítő, valamint távhőszolgáltató tárgyévi auditált számviteli törvény szerinti beszámolójában szereplő, a távhőtermelési és távhőszolgáltatási tevékenységéből származó adózás előtti eredménye nem haladhatja meg a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján az ezen tevékenységekre vonatkozó könyv szerinti bruttó eszközérték és a nyereségtényező szorzatának mértékét (a továbbiakban: nyereségkorlát). Azon értékesítő esetében, ahol a hőt – részben vagy kizárólag – villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítják elő, és a megtermelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, a nyereségkorlát meghatározása során a bruttó eszközértékbe bele kell számítani a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján a kapcsolt villamosenergia-termelési tevékenységre vonatkozó könyv szerinti bruttó eszközértéket is.
(2) A nyereségtényező
a) azon értékesítő esetében, amely 2011. március 31. napját követően a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti megújuló energiaforrást hasznosító vagy a nagy hatásfokú, hasznos hőenergiával kapcsoltan termelt villamos energia és a hasznos hő mennyisége megállapításának számítási módjáról szóló miniszteri rendelet szerinti nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelés követelményeinek megfelelő távhőtermelő létesítményt üzembe helyezett, illetve üzembe helyez: 4,5%;
b) az a) pont alá nem tartozó értékesítő esetében: 2,0%;
c) a távhőszolgáltató esetében 2,0%.
(3) Az értékesítő és a távhőszolgáltató köteles a nyereségkorlát feletti eredményét a távhőtermelés és távhőszolgáltatás energiahatékonyságát növelő, vagy költségének csökkentése érdekében felmerülő beruházásra fordítani a nyereségkorlát feletti eredmény keletkezését követő két éven belül, amely beruházás megvalósulását a Hivatal ellenőrzi.
(4) Ha a Hivatal az ellenőrzés során azt állapítja meg, hogy a (3) bekezdés szerinti beruházás nem, vagy csak részben valósult meg, akkor a nyereségkorlát feletti eredmény beruházásra fel nem használt mértékét a soron következő árelőkészítés során mint indokolt költséget csökkentő tételt veszi figyelembe.
5/A. §12 (1) Azon hőtermelő, amely kizárólag a távhőtermelési vagy villamosenergia-termelési célú ipari folyamattól eltérő ipari folyamatból származó hulladékhőből állítja elő a távhőt, a 3. melléklet szerinti legmagasabb árnak tekintendő árral megegyező vagy az alatti szerződéses árat a közvetlenül a távhőszolgáltatóval kötött szerződésében jogosult alkalmazni, a Hivatal erre vonatkozó jóváhagyása esetén.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hőtermelő mentesül az 5. § (1) bekezdése szerinti nyereségkorlát alkalmazása alól.
6. § (1) Ez a rendelet – a (2)–(3) bekezdésben meghatározott kivétellel – 2011. október 1. napján lép hatályba.
(2)13
(3)14 Az 5. § 2012. január 1-jén lép hatályba.
(4)15 A Hivatal az 5. § (3) bekezdés szerinti ellenőrzést első alkalommal a 2012. évre vonatkozóan készített számviteli törvény szerinti beszámoló tekintetében folytatja le.
(5)16 Az egyes energetikai tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelettel megállapított 5. § nyereségkorlátra vonatkozó rendelkezései első alkalommal a 2015. évben keletkezett nyereségkorlát feletti eredmények tekintetében alkalmazandóak.
7. §17
1. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez18
A |
B |
C |
D |
E |
|
Sor- szám |
Település |
Értékesítő megnevezése |
Vásárló szolgáltató neve |
Értékesítői alapdíj |
Értékesítői hődíj |
1. |
Ajka |
Bakonyi Erőmű Zrt. |
BAKONY-TÁVHŐ Kft. |
47 593 000 |
2 287 |
2. |
Almásfüzitő |
Füzitő GM Energiatermelő Kft. |
ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. |
0 |
3 394 |
3. |
Baja |
Greenergy-Power Kft. |
Baja Energetika Kft. |
0 |
2 852 |
4. |
Bonyhád |
Greenergy-Power Kft. |
„FŰTŐMŰ” Kft. |
0 |
3 729 |
5. |
Budapest |
Alpiq Csepel Kft. – kombinált ciklusú erőmű |
BKM Nonprofit Zrt. |
87 854 000 |
1 732 |
6. |
Budapest |
Alpiq Csepel Kft. – kazán |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
4 577 |
7. |
Budapest |
Budapesti Erőmű Zrt. – Kelenföldi Erőmű – 1117 Budapest, |
BKM Nonprofit Zrt. |
236 793 000 |
4 520 |
8. |
Budapest |
Budapesti Erőmű Zrt. – Kispesti Erőmű – 1184 Budapest, Nefelejcs utca 2. |
BKM Nonprofit Zrt. |
141 810 000 |
4 468 |
9. |
Budapest |
Budapesti Erőmű Zrt. – Újpesti Erőmű – 1045 Budapest, Tó utca 7. |
BKM Nonprofit Zrt. |
183 224 000 |
4 478 |
10. |
Budapest |
Készenléti Rendőrség |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
3 781 |
11. |
Budapest |
CHP-Erőmű Kft. |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
5 734 |
12. |
Budapest |
Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
1 133 |
13. |
Budapest |
Greenergy-Power Kft. |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
4 535 |
14. |
Budapest |
WINDIRECT Kft. |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
3 781 |
15. |
Budapest |
MVM Balance Zrt. kapcsoltan és önálló tüzeléssel termelt hő |
BKM Nonprofit Zrt. |
130 658 000 |
4 676 |
16. |
Budapest |
MVM Balance Zrt. póttüzeléssel termelt hő |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
4 242 |
17. |
Budapest |
ALTEO-Therm Kft. |
BKM Nonprofit Zrt. |
0 |
5 668 |
18. |
Budaörs |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
BTG Nonprofit Kft. |
0 |
3 784 |
19. |
Csongrád |
Csoterm Kft. |
Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. |
0 |
1 930 |
20. |
Csorna |
Greenergy-Power Kft. |
Csornahő Kft. |
0 |
3 725 |
21. |
Debrecen |
Debreceni Vízmű Zrt. |
Debreceni Hőszolgáltató Zrt. |
0 |
4 547 |
22. |
Debrecen |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Debreceni Hőszolgáltató Zrt. |
175 030 000 |
4 547 |
23. |
Dombóvár |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
DOMBÓVÁRHŐ Kft. |
0 |
3 797 |
24. |
Dorog |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
PROMTÁVHŐ Kft. |
20 146 000 |
4 637 |
25. |
Dunakeszi |
CHP-Erőmű Kft. |
Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. |
0 |
3 485 |
26. |
Dunaújváros |
Perkons DHŐ Kft. |
DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. |
0 |
4 267 |
27. |
Dunaújváros |
Energott Fejlesztő és Vagyonkezelő Kft. – Verebély út hrsz. 780/27 |
DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. |
29 048 000 |
4 267 |
28. |
Dunaújváros |
ISD Power Energiatermelő és Szolgáltató Kft. |
DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt. |
0 |
1 401 |
29. |
Eger |
CHP-Erőmű Kft. |
EVAT Zrt. |
0 |
3 744 |
30. |
Érd |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Érdhő Kft. |
0 |
3 651 |
31. |
Esztergom |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
PROMTÁVHŐ Kft. |
33 321 000 |
4 637 |
32. |
Gödöllő |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. |
0 |
3 807 |
33. |
Gyöngyös |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Városgondozási Zrt. |
0 |
3 815 |
34. |
Győr |
Arrabona Koncessziós Kft. |
GYŐR-SZOL Zrt. |
0 |
3 397 |
35. |
Győr |
ALTEO-Therm Kft. |
GYŐR-SZOL Zrt. |
287 000 |
4 752 |
36. |
Hajdúnánás |
OMNI Energy Kft. |
Hajdúnánási Gyógyfürdő Kft. |
0 |
3 933 |
37. |
Hajdúszoboszló |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. |
0 |
3 897 |
38. |
Kaposvár |
E.ON Energiatermelő Kft. |
Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. |
0 |
3 989 |
39. |
Kazincbarcika |
ALTEO-Therm Kft. |
Barcika Szolg Kft. |
46 200 000 |
4 434 |
40. |
Kiskunhalas |
Halas-T Kft. |
Halasi Városgazda Zrt. |
6 995 000 |
4 040 |
41. |
Kiskunfélegyháza |
Greenergy-Power Kft. |
Félegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft. |
0 |
4 192 |
42. |
Körmend |
Greenergy-Power Kft. |
RÉGIÓHŐ Kft. |
0 |
3 269 |
43. |
Makó |
Materm Hőszolgáltató, Befektető Kft. |
Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. |
0 |
2 170 |
44. |
Mátészalka |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. |
0 |
3 666 |
45. |
Mátészalka |
Geotherm FIRE Kft. |
Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. |
0 |
3 666 |
46. |
Miskolc |
Bioenergy-Miskolc Szolgáltató Kft. |
MIHŐ Kft. |
0 |
4 034 |
47. |
Miskolc |
Miskolci Geotermia Zrt. |
MIHŐ Kft. |
0 |
2 650 |
48. |
Miskolc |
Kuala Kft. |
MIHŐ Kft. |
0 |
2 650 |
49. |
Miskolc |
MVM MIFŰ Kft. – Hold u. hrsz. 23358/9 és Tatár u. 29/a. hrsz. 23358/8 |
MIHŐ Kft. |
89 352 000 |
4 664 |
50. |
Miskolc |
MVM MIFŰ Kft. – Miskolc, Bánki Donát u. 17. |
MIHŐ Kft. |
0 |
4 034 |
51. |
Miskolc |
MVM MIFŰ Kft. – Miskolc, Szarkahegy u. 21. |
MIHŐ Kft. |
0 |
4 034 |
52. |
Mohács |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
MOHÁCS-HŐ Kft. |
0 |
3 801 |
53. |
Mohács |
BIOENERGY-Duna Befektető és Szolgáltató Kft. |
MOHÁCS-HŐ Kft. |
0 |
3 483 |
54. |
Mosonmagyaróvár |
MESZ Mosonmagyaróvár Kft. |
Városüzemeltető és Fenntartó Kft. |
19 368 000 |
4 492 |
55. |
Nagykőrös |
Greenergy-Power Kft. |
KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. |
0 |
3 770 |
56. |
Nyíregyháza |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
NYÍRTÁVHŐ Kft. |
99 557 000 |
4 499 |
57. |
Ózd |
ALTEO-Therm Kft. |
Ózdi Távhő Kft. |
0 |
3 826 |
58. |
Paks |
MVM Paksi Atomerőmű Zrt. |
Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. |
4 895 000 |
929 |
59. |
Pécs |
Pannon Hőerőmű Zrt. |
PÉTÁV Kft. |
155 604 000 |
2 825 |
60. |
Pétfürdő |
ENGIE Magyarország Kft. |
„PÉTKOMM” Kft. |
3 924 000 |
3 330 |
61. |
Püspökladány |
Greenergy-Power Kft. |
Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. |
0 |
4 036 |
62. |
Salgótarján |
CHP-Erőmű Kft. |
Salgó Vagyon Kft. |
0 |
3 813 |
63. |
Sárbogárd |
Perkons DHŐ Kft. |
ENGIE Sárbogárdi Kft. |
0 |
4 117 |
64. |
Sárvár |
Greenergy-Power Kft. |
Sárvári Városgondnokság |
0 |
4 031 |
65. |
Sátoraljaújhely |
Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Erzsébet Kórháza |
ENGIE Magyarország Kft. |
0 |
4 536 |
66. |
Siklós |
MÖViT Zrt. |
SIKLÓS-HŐ Kft. |
0 |
3 747 |
67. |
Siófok |
ENGIE Magyarország Kft. |
Termofok-Sió Kft. |
7 719 000 |
3 367 |
68. |
Sopron |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
SOPRON Holding Zrt. |
17 817 000 |
4 252 |
69. |
Sopron |
ALTEO-Therm Kft. |
SOPRON Holding Zrt. |
15 175 000 |
4 359 |
70. |
Százhalombatta |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
„SZÁKOM” Nonprofit Kft. |
22 061 000 |
4 316 |
71. |
Szentlőrinc |
Szentlőrinci Geotermia Zrt. |
Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. |
0 |
3 791 |
72. |
Szeged |
OMNI Energy Kft. |
Szegedi Távfűtő Kft. |
0 |
4 056 |
73. |
Szeged |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Szegedi Távfűtő Kft. |
0 |
4 056 |
74. |
Szigetszentmiklós |
SZMK Energia Kft. |
„Aries” Nonprofit Kft. |
0 |
3 833 |
75. |
Szigetvár |
Szigetvári Gyógyfürdő Kft. |
Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. |
0 |
492 |
76. |
Szolnok |
ALFA-NOVA Bioenergia Termelő és Szolgáltató Kft. |
ALFA-NOVA Kft. |
0 |
3 578 |
77. |
Szombathely |
Szombathelyi Erőmű Zrt. |
Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. |
0 |
3 708 |
78. |
Tapolca |
Tapolcai Kogenerációs Erőmű Kft. |
Városgazdálkodási Kft. |
0 |
3 750 |
79. |
Tatabánya |
TB-ENERGO Kft. |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
0 |
2 322 |
80. |
Tatabánya |
Tatabánya Erőmű Kft. |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
211 875 000 |
2 322 |
81. |
Tiszaújváros |
ALTEO-Therm Kft. |
TiszaSzolg 2004 Kft. |
34 139 000 |
4 390 |
82. |
Vác |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. |
0 |
3 883 |
83. |
Vác |
Greenergy-Power Kft. |
Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. |
0 |
3 883 |
84. |
Vasvár |
Vasi Triász Kft. |
RÉGIÓHŐ Kft. |
0 |
816 |
85. |
Veszprém |
Veszprém-Kogeneráció Energiatermelő Zrt. |
„VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. |
0 |
3 780 |
2. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez19
1. A költségek és az eszközérték figyelembevételének általános elvei
1.1. Indokolt költség és eszközérték
a) az összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló költségek és eszközértékek,
b) a dokumentumokkal (például szerződés) alátámaszthatóan az a) pontban foglaltakhoz képest a tárgyévben kivételesen felmerülő (szükségessé váló) éves költség/ráfordítás, vagy
c) a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó, auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott költségek.
1.2. A távhő díját a megállapításának alapját képező indokolt éves költség összegéből és a tárgyévre előre jelzett, értékesítésre kerülő éves hőmennyiségből levezetve kell kimutatni.
1.3. A legkisebb költség elvének érvényre juttatása érdekében a legkisebb hőtermelői költséget jelentő hőelőállítást kell alapul venni, a kapacitások hatékony allokálásának és helyettesíthetőségének szempontja mellett.
1.4. Azon értékesítő vagy távhőtermelő esetében, amely a hőt – részben vagy kizárólag – villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítja elő, és az általa termelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, az ebből eredő árbevételét a Hivatal a távhőtermelés negatív költségeként figyelembe veszi.
2. Egyes árképző elemek (költségelemek) figyelembevételének módja
2.1. Működési költségek
2.1.1. Földgáz költségek
Az anyagjellegű költségeken belül a földgáz alapú tüzelőanyag-költséget vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében egységesen a Hivatal által előzetesen meghirdetett referencia költségszinten, vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében azon az értéken (a hozzá tartozó mennyiséggel együtt) kell figyelembe venni, amellyel az árelőkészítést megalapozó adatszolgáltatásban az engedélyes ezt megadta, de a Hivatal jogosult egységes felső korlát (cap) alkalmazására, és vizsgálhatja, hogy milyen piaci versenyeztetés mellett alakult ki az elismerendő ár.
2.1.2. A nem földgáz alapú (tüzelőolaj, megújuló energiaforrás stb.) hőtermelés esetén a tüzelőanyag-költség egyedi vizsgálat alapján kerül figyelembevételre.
2.1.3. A hőtermelési üzem folyamatos biztonságos fenntartását szolgáló állandó költségeket összehasonlító gazdasági elemzéseken nyugvó fajlagosított értékek alapján, vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott értékben kell figyelembe venni indokolt költségként.
2.1.4. Az igénybe vett szolgáltatások – különös tekintettel a tevékenység folytatásához nélkülözhetetlen feladatok kiszervezésére, a tanácsadási díjakra, kapcsolt vállalkozásokkal kötött szerződésekre – csak egyedi vizsgálat alapján minősülhetnek külön is elismerendő indokolt költségeknek.
2.1.5. Pénzügyi ráfordítás, hiteltörlesztés
A pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés – az alkalmazott finanszírozási megoldástól függetlenül – a 3. pont szerinti egyedi vizsgálat alapján ismerhető el indokolt költségként.
2.2. Értékcsökkenés
2.2.1. Az értékcsökkenést vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatása alapján, vagy összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló, az eszközök hosszú távú folyamatos működőképesen tartása érdekében felmerülő mértékben kell figyelembe venni.
2.2.2. Az értékcsökkenést a 3. pont szerint kell figyelembe venni abban az esetben, ha az egyedi vizsgálat eredményeként a pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés elismert költségnek tekintendő.
2.3. Megtérülés
2.3.1. Megtérülésként az 1. pont alapján figyelembe vett bruttó eszközérték és az 5. § (2) bekezdésében meghatározott nyereségtényező szorzatát kell elismerni indokolt költségként.
2.4. Támogatások
2.4.1. A beruházások vissza nem térítendő támogatásból finanszírozott részére sem a 2.2. pont szerinti értékcsökkenés, sem a 2.3. pont szerinti megtérülés nem vehető figyelembe.
2.4.2. A visszatérítendő támogatás a pénzügyi ráfordításokkal és a hiteltörlesztéssel azonos módon kezelve, a 3. pont szerinti vizsgálat pozitív eredménye esetén ismerhető el indokolt költségként.
3. Egyedi vizsgálat
A Hivatal azon beruházás esetében ismerheti el a beruházási hitel- valamint a visszatérítendő támogatás kamatát és törlesztő részletét indokolt költségként, amely teljesíti azt a feltételt, miszerint a beruházás számított tőkeköltségeként jelentkező elismert költségtöbblet kisebb, mint a beruházás eredményeként fellépő költségmegtakarítás.
A Hivatal az egyedi vizsgálata során a beruházás számított tőkeköltsége részeként a hitel éves tőketörlesztését és kamatát, a visszatérítendő támogatás éves törlesztő részletét és esetlegesen felszámított kamatát, a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részére számított értékcsökkenésének összegét, valamint szintén a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részén alapuló – a 2.3. pont szerint számított – megtérülés összegét hasonlítja össze a beruházás eredményeként felmerülő költségcsökkenéssel. A Hivatal azt is vizsgálja, hogy a beruházás összértéke, továbbá a hitel kamata megfelel-e a legkisebb költség elvének, összhangban van-e az aktuális piaci viszonyokkal, és a számított tőkeköltség megállapítása során csak az ezen követelményeknek megfelelő beruházási értéket és hitelkamatot fogadja el.
Abban az esetben, ha a beruházás hatására bekövetkező költségcsökkenés mértéke a beruházás számított tőkeköltségének összegét meghaladja, akkor a Hivatal a beruházás számított tőkeköltségét indokolt költségként elismeri.
3. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez20
Teljesítménydíj (Ft/MW/Év) |
Hődíj (Ft/GJ) |
0 |
2000 |
Az 1. § b) pontja a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdés a) pontja a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (3) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) 5. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 2. § (4) bekezdését a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 1. § (2) bekezdése iktatta be, szövege a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (5) bekezdését a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 3. § a 78/2012. (XII. 22.) NFM rendelet 44. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a 39/2014. (IX. 30.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 2. §-ával megállapított, a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 21. §-a szerint módosított szöveg.
Az 5. § a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdése a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5/A. §-t az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 6. §-a iktatta be.
A 6. § (2) bekezdését a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (3) bekezdése hatályon kívül helyezte.
A 6. § (3) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (4) bekezdése a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (5) bekezdését a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 5. §-a iktatta be.
A 7. § a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (4) bekezdése alapján nem lép hatályba.
Az 1. melléklet a 48/2021. (IX. 30.) ITM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. melléklet a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 6. § (2) bekezdésével megállapított, az 59/2017. (XII. 29.) NFM rendelet 3. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 3. mellékletet az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 5. §-a hatályon kívül helyezte, újonnan az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 7. § (3) bekezdése iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás