51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
a távhőszolgáltatási támogatásról
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei
1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,
a)1 az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és
b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.
(2)–(3)2
2. A támogatás mértéke
2. §3 (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.
(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.
3. § (1) A támogatás mértékét
a)4 távhőszolgáltató esetében – a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével – az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,
b) intézmény esetében – a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével – az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa
tartalmazza.
(2)–(3)5
(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.
(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.
(6)6 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.
3. A támogatás igénylése
4. §7 (1) Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 22. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítóhoz (a továbbiakban: rendszerirányító).
(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza
a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,
b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.
(3) A rendszerirányító – a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.
(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.
(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.
(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg
a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét – a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában – a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy
b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli
a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.
(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését – az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.
4. A támogatás kifizetése
5. § (1)8 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.
(2) A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.
(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.
(4) A rendszerirányító – az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében – az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.
(5)9 A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(6)10 Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(7) A tartalék terhére – az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig – a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha
a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy
b)11 a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.
(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.
(9)12 A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.
(10)13 Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.
(11)14 A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.
5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása
6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert
a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint
b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.
(2)15 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.
(3)16 A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.
7. § (1)17 Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és – az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében – arról külön elszámolást vezet.
(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.
(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.
6. A támogatás ellenőrzése
8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában
a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,
b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy
c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,
az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.
(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást – a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve – köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.
(3) A Hivatal
a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.
(4)18 Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére – a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén – a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha
a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.
(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.
7. Záró rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.
(2)19 E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3–6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.
8. Az Európai Unió jogának való megfelelés
10. §20 Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez21
1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Település |
Távhőszolgáltató |
Fix összegű támogatás |
Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás |
2. |
|
|
Ft/hó |
Ft/GJ |
3. |
Ajka |
PRIMER Ajkai Távhőszolgáltatási Kft. |
22 929 798 |
677 |
4. |
Ajka |
Bakonyi Erőmű Zrt. |
0 |
0 |
5. |
Algyő |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
855 981 |
–404 |
6. |
Almásfüzitő |
ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. |
7 332 317 |
1 897 |
7. |
Baj |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
550 504 |
694 |
8. |
Baja |
Baja Energetika Kft. |
196 512 |
1 266 |
9. |
Balatonfüred |
Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. |
3 688 736 |
–493 |
10. |
Berettyóújfalu |
Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft. |
2 340 340 |
251 |
11. |
Bokod |
NKM Oroszlányi Szolgáltató Zrt. |
3 302 355 |
2 182 |
12. |
Bonyhád |
„FŰTŐMŰ” Kft. |
2 723 667 |
–115 |
13. |
Budaörs |
BTG Nonprofit Kft. |
4 784 736 |
356 |
14. |
Budapest |
Csepeli Erőmű Kft. |
0 |
0 |
15. |
Budapest |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
2 486 488 |
692 |
16. |
Budapest |
Budapesti Távhőszolgáltató Zrt. |
674 346 025 |
664 |
17. |
Budapest |
FŐTÁV-Kiserőmű Kft. |
582 459 |
288 |
18. |
Budapest |
GM Kőérberek 30 Kft. |
3 864 821 |
–1 204 |
19. |
Cegléd |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
7 933 312 |
1 014 |
20. |
Celldömölk |
Cellhő Kft. |
3 275 970 |
503 |
21. |
Cserkeszőlő |
Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ |
0 |
0 |
22. |
Csongrád |
Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. |
1 175 091 |
635 |
23. |
Csorna |
Csornahő Kft. |
4 942 737 |
11 |
24. |
Debrecen |
Debreceni Hőszolgáltató Zrt. |
122 653 177 |
1 169 |
25. |
Debrecen |
Dotenergo Zrt. |
0 |
0 |
26. |
Dombóvár |
DOMBÓVÁRHŐ Kft. |
12 453 008 |
–184 |
27. |
Dorog |
PROMTÁVHŐ Kft. |
16 800 914 |
884 |
28. |
Dunakeszi |
Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. |
4 872 354 |
380 |
29. |
Dunaújváros |
Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. |
0 |
0 |
30. |
Eger |
EVAT Zrt. |
7 314 857 |
868 |
31. |
Érd |
Érdhő Kft. |
5 167 253 |
265 |
32. |
Esztergom |
PROMTÁVHŐ Kft. |
27 600 383 |
1 325 |
33. |
Gödöllő |
Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. |
7 579 592 |
378 |
34. |
Gyöngyös |
Városgondozási Zrt. |
6 311 164 |
218 |
35. |
Győr |
GYŐR-SZOL Zrt. |
83 547 785 |
730 |
36. |
Hajdúböszörmény |
Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. |
28 279 |
732 |
37. |
Hajdúnánás |
Hajdúnánási Építő és Szolgáltató Kft. |
1 047 680 |
–299 |
38. |
Hajdúszoboszló |
Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt. |
5 954 704 |
866 |
39. |
Hódmezővásárhely |
Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. |
0 |
0 |
40. |
Inota |
Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. |
3 156 264 |
1 770 |
41. |
Kaposvár |
Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. |
23 648 923 |
1 203 |
42. |
Kapuvár |
Kapuvári Hőszolgáltató Kft. |
2 857 901 |
420 |
43. |
Kazincbarcika |
Barcika Szolg Kft. |
39 647 678 |
926 |
44. |
Kecskemét |
Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. |
62 754 785 |
392 |
45. |
Keszthely |
VÜZ Nonprofit Kft. |
7 416 600 |
–184 |
46. |
Kiskunfélegyháza |
Perkons DHŐ Kft. |
8 006 608 |
–79 |
47. |
Kiskunhalas |
Halasi Városgazda Zrt. |
2 539 894 |
2 211 |
48. |
Kisvárda |
KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. |
6 465 752 |
–10 |
49. |
Komárom |
Komáromi Távhő Kft. |
6 848 695 |
498 |
50. |
Komló |
Komlói Fűtőerőmű Zrt. |
48 233 851 |
–2 055 |
51. |
Körmend |
RÉGIÓHŐ Kft. |
4 521 590 |
–383 |
52. |
Kőszeg |
Cothec Kft. |
2 419 349 |
–390 |
53. |
Makó |
Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft. |
3 333 080 |
853 |
54. |
Mátészalka |
Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. |
7 343 778 |
1 826 |
55. |
Miskolc |
MIHŐ Kft. |
251 004 191 |
478 |
56. |
Mohács |
MOHÁCS-HŐ Kft. |
12 710 741 |
943 |
57. |
Mór |
MÓRHŐ Kft. |
5 917 601 |
185 |
58. |
Mosonmagyaróvár |
Városüzemeltető és Fenntartó Kft. |
19 356 504 |
332 |
59. |
Nagyatád |
Cothec Kft. |
913 674 |
391 |
60. |
Nagykőrös |
KÖVA-KOM Nonprofit Zrt. |
3 338 354 |
97 |
61. |
Nyergesújfalu |
DISTHERM Kft. |
2 894 015 |
49 |
62. |
Nyírbátor |
Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. |
394 964 |
179 |
63. |
Nyíregyháza |
NYÍRTÁVHŐ Kft. |
88 416 656 |
860 |
64. |
Nyíregyháza |
Energocoop Kft. |
3 769 392 |
938 |
65. |
Oroszlány |
NKM Oroszlányi Szolgáltató Zrt. |
61 003 737 |
2 069 |
66. |
Ózd |
Ózdi Távhő Kft. |
34 529 379 |
1 054 |
67. |
Paks |
Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. |
10 211 667 |
224 |
68. |
Pécs |
PÉTÁV Kft. |
170 076 975 |
302 |
69. |
Pétfürdő |
„PÉTKOMM” Kft. |
4 608 360 |
1 654 |
70. |
Pétfürdő |
Nitrogénművek Zrt. |
0 |
0 |
71. |
Pornóapáti |
Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. |
456 112 |
–5 |
72. |
Putnok |
Putnoki Városgondnokság |
565 944 |
613 |
73. |
Püspökladány |
Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. |
5 017 022 |
824 |
74. |
Salgótarján |
Salgó Vagyon Kft. |
28 796 926 |
1 078 |
75. |
Sárbogárd |
Cothec Kft. |
815 017 |
1 172 |
76. |
Sárospatak |
Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. |
2 932 043 |
–105 |
77. |
Sárvár |
Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft. |
8 736 092 |
357 |
78. |
Sátoraljaújhely |
Cothec Kft. |
4 709 805 |
25 |
79. |
Siklós |
SIKLÓS-HŐ Kft. |
1 504 548 |
428 |
80. |
Siófok |
Termofok-Sió Kft. |
0 |
0 |
81. |
Sopron |
SOPRON Holding Zrt. |
42 628 239 |
94 |
82. |
Szarvas |
Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft. |
0 |
0 |
83. |
Százhalombatta |
„SZÁKOM” Nonprofit Kft. |
20 971 372 |
338 |
84. |
Szeged |
Szegedi Távfűtő Kft. |
58 692 704 |
319 |
85. |
Székesfehérvár |
SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. |
94 601 652 |
–399 |
86. |
Szekszárd |
Szekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft. |
17 740 205 |
–147 |
87. |
Szentendre |
Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. |
8 807 674 |
127 |
88. |
Szentes |
Szentes Városi Szolgáltató Kft. |
13 177 591 |
–3 367 |
89. |
Szentgotthárd |
RÉGIÓHŐ Kft. |
2 121 893 |
–2 207 |
90. |
Szentlőrinc |
Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft. |
1 150 666 |
1 346 |
91. |
Szigetszentmiklós |
„Aries” Nonprofit Kft. |
5 347 720 |
142 |
92. |
Szigetvár |
Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft. |
2 708 891 |
46 |
93. |
Szolnok |
ALFA-NOVA Kft. |
34 742 690 |
241 |
94. |
Szombathely |
Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. |
51 440 533 |
877 |
95. |
Tapolca |
Városgazdálkodási Kft. |
4 426 756 |
239 |
96. |
Tata |
TATA ENERGIA Kft. |
9 940 100 |
157 |
97. |
Tatabánya |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
236 166 744 |
–727 |
98. |
Tiszaújváros |
TiszaSzolg 2004 Kft. |
40 677 635 |
508 |
99. |
Vác |
Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft. |
10 620 901 |
502 |
100. |
Várpalota |
Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft. |
17 565 239 |
340 |
101. |
Vasvár |
RÉGIÓHŐ Kft. |
0 |
0 |
102. |
Veszprém |
„VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. |
27 824 730 |
1 343 |
103. |
Záhony |
Záhonyi HŐTÁV és Kulturális Nonprofit Kft. |
2 277 337 |
366 |
104. |
Zirc |
Veolia Energia Magyarország Zrt. |
881 909 |
–705 |
2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték
A |
B |
C |
D |
E |
---|---|---|---|---|
Sorszám |
Település |
Termelő |
Igénylő |
Kapcsolt termelésből felhasznált hőre |
Ft/GJ |
||||
1. |
Berettyóújfalu |
Berettyó-Med Kft. |
Gróf Tisza István Kórház |
1 553 |
2. |
Békéscsaba |
Csaba-Energo Kft. |
Békés Megyei Központi Kórház |
1 553 |
3. |
Budapest |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház |
1 553 |
4. |
Budapest |
Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft. |
Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet |
1 553 |
5. |
Budapest |
MK-MÓR Termelő Kft. |
Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet |
1 553 |
6. |
Budapest |
MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft. |
Szent Imre Kórház |
1 553 |
7. |
Budapest |
MEDERG Energiaszolgáltató Kft. |
Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet |
1 553 |
8. |
Dombóvár |
KM Energo Invest Kft. |
Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft. |
1 553 |
9. |
Jászberény |
Berény-Med Kft. |
Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft. |
1 553 |
10. |
Karcag |
Karcag Energo Kft. |
Kátai Gábor Kórház |
1 553 |
11. |
Kecskemét |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórháza |
1 553 |
12. |
Miskolc |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
MISEK Nonprofit Kft. |
1 553 |
13. |
Miskolc |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
B.A.Z. Megyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház |
1 553 |
14. |
Nyíregyháza |
Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. |
Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft. |
1 553 |
15. |
Szombathely |
Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. |
Vas Megyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt. |
1 553 |
2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez22
1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése
1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye: |
|||
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település): |
|||
Az igénylő cégjegyzékszáma: |
|||
Az igénylő adószáma: |
|||
Az igénylő levelezési címe: |
|||
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|||
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: |
|||
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|||
t |
v |
f |
T |
Ft/GJ |
GJ |
Ft/hó |
Ft |
|
|
|
|
A .......... év ............ hónap vonatkozásában .......... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé. |
|||
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel. |
1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja
1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke
v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége
f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg
T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)
1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:
a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.
b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.
c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.
d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.
2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése
2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye: |
|
|
|
|
Az igénylő adószáma: |
|
|
|
|
Az igénylő levelezési címe: |
|
|
|
|
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
|
|
|
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: |
|
|
|
|
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
|
|
|
Intézmény neve |
Hőértékesítő neve |
ti |
vi |
Ti |
|
|
Ft/GJ |
GJ |
Ft |
|
|
|
|
|
A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ............................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé. |
||||
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel. |
||||
Keltezés |
||||
Az igénylő aláírása |
2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja
2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)
vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége
Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)
Az 1. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 6. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § a) pontja, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.
A 2. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 8. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § b) pontja, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.
A 3. § (6) bekezdése az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (1) bekezdése, a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 23. §-a szerint módosított szöveg.
A 4. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (1) bekezdésével megállapított, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
Az 5. § (5) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (6) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (7) bekezdés b) pontja a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
Az 5. § (9) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.
Az 5. § (10) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.
Az 5. § (11) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.
A 6. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (3) bekezdése, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (3) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. §-a iktatta be.
A 7. § (1) bekezdése a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 8. § (4) bekezdés nyitó szövegrésze a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a 83/2011. (XII. 29.) NFM rendelet 22. §-a, a 2/2012. (I. 31.) NFM rendelet 4. §-a, a 21/2012. (IV. 27.) NFM rendelet 3. §-a, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (1) bekezdése, a 78/2012. (XII. 22.) NFM rendelet 47. §-a, a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (1) bekezdése, a 4/2014. (I. 31.) NFM rendelet 3. §-a, a 39/2014. (IX. 30.) NFM rendelet 9. §-a, az 54/2014. (XII. 22.) NFM rendelet 2. §-a, a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 22. §-a, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 9. § (1) bekezdése, a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 7. §-a, a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 5. §-a, a 7/2017. (III. 30.) NFM rendelet 4–5. §-a, a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 5–6. §-a, az 59/2017. (XII. 29.) NFM rendelet 4. §-a, a 8/2018. (III. 28.) NFM rendelet 2. §-a, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 3. §-a szerint módosított szöveg. [A 68/2016. (XII. 29.) NFM rendelet 4. §-ával elrendelet módosítás nem vezethető át.]
A 2. melléklet az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdésével megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 9. § (2) bekezdése, a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 8. §-a, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § c)–d) pontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás