• Tartalom

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatási támogatásról

2018.10.01.

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei

1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,

a)1 az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott távhőszolgáltatásra, és

b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.

(2)–(3)2

2. A támogatás mértéke

2. §3 (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.

(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.

(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.

(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.

3. § (1) A támogatás mértékét

a)4 távhőszolgáltató esetében – a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével – az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C és D oszlopa,

b) intézmény esetében – a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével – az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa

tartalmazza.

(2)–(3)5

(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.

(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.

(6)6 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.

3. A támogatás igénylése

4. §7 (1) Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 22. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítóhoz (a továbbiakban: rendszerirányító).

(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza

a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,

b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.

(3) A rendszerirányító – a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.

(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.

(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg

a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét – a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában – a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy

b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli

a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.

(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését – az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.

(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.

4. A támogatás kifizetése

5. § (1)8 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.

(2) A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.

(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.

(4) A rendszerirányító – az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében – az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.

(5)9 A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(6)10 Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.

(7) A tartalék terhére – az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig – a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha

a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy

b)11 a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.

(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.

(9)12 A rendszerirányító a támogatás igénylése során benyújtott negatív előjelű támogatási igény összegét göngyölítve tartja nyilván, és a negatív előjelű göngyölített támogatási összeget az ugyanazon igénylőtől beérkező pozitív előjelű támogatási összeghez hozzáadva teljesíti a támogatás kifizetését, amennyiben a göngyölített negatív támogatási igény kisebb, mint a benyújtott pozitív támogatási igény.

(10)13 Ha a nyilvántartott göngyölített összeg nagyobb, mint a tárgyhavi pozitív összegű támogatási igény, akkor a rendszerirányító csökkenti a göngyölített támogatást a tárgyhavi pozitív igény összegével, amely eljárást hónapról hónapra mindaddig alkalmazza, amíg a nyilvántartott göngyölített támogatás kisebb nem lesz, mint az adott tárgyhavi támogatási igénybejelentésben szereplő pozitív előjelű támogatási igény, és ekkor a támogatás kifizetését a (9) bekezdésben foglaltak szerint teljesíti.

(11)14 A negatív előjelű támogatási igénybejelentés alapján az igénylőnek nem keletkezik a rendszerirányító irányába befizetési kötelezettsége, de köteles a negatív előjelű támogatási igény bejelentésére a tárgyhóra vonatkozó igénylési határnapig.

5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása

6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert

a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint

b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.

(2)15 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.

(3)16 A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.

7. § (1)17 Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és – az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében – arról külön elszámolást vezet.

(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.

(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.

6. A támogatás ellenőrzése

8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában

a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,

b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy

c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,

az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.

(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást – a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve – köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.

(3) A Hivatal

a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.

(4)18 Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére – a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén – a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha

a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és

b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.

(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.

7. Záró rendelkezések

9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)19 E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3–6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.

8. Az Európai Unió jogának való megfelelés

10. §20 Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez21

A támogatás mértéke

1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó támogatási mértékek

 

A

B

C

D

1.

Település

Távhőszolgáltató

Fix összegű támogatás

Lakosságnak nyújtott távhő után kapott fajlagos támogatás

2.

 

 

Ft/hó

Ft/GJ

3.

Ajka

PRIMER Ajkai Távhőszolgáltatási Kft.

22 929 798

677

4.

Ajka

Bakonyi Erőmű Zrt.

0

0

5.

Algyő

Veolia Energia Magyarország Zrt.

855 981

–404

6.

Almásfüzitő

ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft.

7 332 317

1 897

7.

Baj

T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt.

550 504

694

8.

Baja

Baja Energetika Kft.

196 512

1 266

9.

Balatonfüred

Füredhő Távhőszolgáltatási Kft.

3 688 736

–493

10.

Berettyóújfalu

Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft.

2 340 340

251

11.

Bokod

NKM Oroszlányi Szolgáltató Zrt.

3 302 355

2 182

12.

Bonyhád

„FŰTŐMŰ” Kft.

2 723 667

–115

13.

Budaörs

BTG Nonprofit Kft.

4 784 736

356

14.

Budapest

Csepeli Erőmű Kft.

0

0

15.

Budapest

Veolia Energia Magyarország Zrt.

2 486 488

692

16.

Budapest

Budapesti Távhőszolgáltató Zrt.

674 346 025

664

17.

Budapest

FŐTÁV-Kiserőmű Kft.

582 459

288

18.

Budapest

GM Kőérberek 30 Kft.

3 864 821

–1 204

19.

Cegléd

Veolia Energia Magyarország Zrt.

7 933 312

1 014

20.

Celldömölk

Cellhő Kft.

3 275 970

503

21.

Cserkeszőlő

Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ

0

0

22.

Csongrád

Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft.

1 175 091

635

23.

Csorna

Csornahő Kft.

4 942 737

11

24.

Debrecen

Debreceni Hőszolgáltató Zrt.

122 653 177

1 169

25.

Debrecen

Dotenergo Zrt.

0

0

26.

Dombóvár

DOMBÓVÁRHŐ Kft.

12 453 008

–184

27.

Dorog

PROMTÁVHŐ Kft.

16 800 914

884

28.

Dunakeszi

Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.

4 872 354

380

29.

Dunaújváros

Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft.

0

0

30.

Eger

EVAT Zrt.

7 314 857

868

31.

Érd

Érdhő Kft.

5 167 253

265

32.

Esztergom

PROMTÁVHŐ Kft.

27 600 383

1 325

33.

Gödöllő

Gödöllői Távhőszolgáltató Kft.

7 579 592

378

34.

Gyöngyös

Városgondozási Zrt.

6 311 164

218

35.

Győr

GYŐR-SZOL Zrt.

83 547 785

730

36.

Hajdúböszörmény

Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

28 279

732

37.

Hajdúnánás

Hajdúnánási Építő és Szolgáltató Kft.

1 047 680

–299

38.

Hajdúszoboszló

Hajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.

5 954 704

866

39.

Hódmezővásárhely

Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt.

0

0

40.

Inota

Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.

3 156 264

1 770

41.

Kaposvár

Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt.

23 648 923

1 203

42.

Kapuvár

Kapuvári Hőszolgáltató Kft.

2 857 901

420

43.

Kazincbarcika

Barcika Szolg Kft.

39 647 678

926

44.

Kecskemét

Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft.

62 754 785

392

45.

Keszthely

VÜZ Nonprofit Kft.

7 416 600

–184

46.

Kiskunfélegyháza

Perkons DHŐ Kft.

8 006 608

–79

47.

Kiskunhalas

Halasi Városgazda Zrt.

2 539 894

2 211

48.

Kisvárda

KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft.

6 465 752

–10

49.

Komárom

Komáromi Távhő Kft.

6 848 695

498

50.

Komló

Komlói Fűtőerőmű Zrt.

48 233 851

–2 055

51.

Körmend

RÉGIÓHŐ Kft.

4 521 590

–383

52.

Kőszeg

Cothec Kft.

2 419 349

–390

53.

Makó

Makói Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

3 333 080

853

54.

Mátészalka

Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft.

7 343 778

1 826

55.

Miskolc

MIHŐ Kft.

251 004 191

478

56.

Mohács

MOHÁCS-HŐ Kft.

12 710 741

943

57.

Mór

MÓRHŐ Kft.

5 917 601

185

58.

Mosonmagyaróvár

Városüzemeltető és Fenntartó Kft.

19 356 504

332

59.

Nagyatád

Cothec Kft.

913 674

391

60.

Nagykőrös

KÖVA-KOM Nonprofit Zrt.

3 338 354

97

61.

Nyergesújfalu

DISTHERM Kft.

2 894 015

49

62.

Nyírbátor

Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft.

394 964

179

63.

Nyíregyháza

NYÍRTÁVHŐ Kft.

88 416 656

860

64.

Nyíregyháza

Energocoop Kft.

3 769 392

938

65.

Oroszlány

NKM Oroszlányi Szolgáltató Zrt.

61 003 737

2 069

66.

Ózd

Ózdi Távhő Kft.

34 529 379

1 054

67.

Paks

Duna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

10 211 667

224

68.

Pécs

PÉTÁV Kft.

170 076 975

302

69.

Pétfürdő

„PÉTKOMM” Kft.

4 608 360

1 654

70.

Pétfürdő

Nitrogénművek Zrt.

0

0

71.

Pornóapáti

Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft.

456 112

–5

72.

Putnok

Putnoki Városgondnokság

565 944

613

73.

Püspökladány

Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft.

5 017 022

824

74.

Salgótarján

Salgó Vagyon Kft.

28 796 926

1 078

75.

Sárbogárd

Cothec Kft.

815 017

1 172

76.

Sárospatak

Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft.

2 932 043

–105

77.

Sárvár

Sárvári Városgondnokság Nonprofit Kft.

8 736 092

357

78.

Sátoraljaújhely

Cothec Kft.

4 709 805

25

79.

Siklós

SIKLÓS-HŐ Kft.

1 504 548

428

80.

Siófok

Termofok-Sió Kft.

0

0

81.

Sopron

SOPRON Holding Zrt.

42 628 239

94

82.

Szarvas

Szarvasi Gyógy-Termál Nonprofit Kft.

0

0

83.

Százhalombatta

„SZÁKOM” Nonprofit Kft.

20 971 372

338

84.

Szeged

Szegedi Távfűtő Kft.

58 692 704

319

85.

Székesfehérvár

SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.

94 601 652

–399

86.

Szekszárd

Szekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft.

17 740 205

–147

87.

Szentendre

Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt.

8 807 674

127

88.

Szentes

Szentes Városi Szolgáltató Kft.

13 177 591

–3 367

89.

Szentgotthárd

RÉGIÓHŐ Kft.

2 121 893

–2 207

90.

Szentlőrinc

Szentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.

1 150 666

1 346

91.

Szigetszentmiklós

„Aries” Nonprofit Kft.

5 347 720

142

92.

Szigetvár

Szigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft.

2 708 891

46

93.

Szolnok

ALFA-NOVA Kft.

34 742 690

241

94.

Szombathely

Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft.

51 440 533

877

95.

Tapolca

Városgazdálkodási Kft.

4 426 756

239

96.

Tata

TATA ENERGIA Kft.

9 940 100

157

97.

Tatabánya

T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt.

236 166 744

–727

98.

Tiszaújváros

TiszaSzolg 2004 Kft.

40 677 635

508

99.

Vác

Váci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft.

10 620 901

502

100.

Várpalota

Várpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.

17 565 239

340

101.

Vasvár

RÉGIÓHŐ Kft.

0

0

102.

Veszprém

„VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.

27 824 730

1 343

103.

Záhony

Záhonyi HŐTÁV és Kulturális Nonprofit Kft.

2 277 337

366

104.

Zirc

Veolia Energia Magyarország Zrt.

881 909

–705

2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték

A

B

C

D

E

Sorszám

Település

Termelő

Igénylő

Kapcsolt termelésből felhasznált hőre

Ft/GJ

1.

Berettyóújfalu

Berettyó-Med Kft.

Gróf Tisza István Kórház

1 553

2.

Békéscsaba

Csaba-Energo Kft.

Békés Megyei Központi Kórház

1 553

3.

Budapest

ENER-G Energia Technológia Zrt.

Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház

1 553

4.

Budapest

Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft.

Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet

1 553

5.

Budapest

MK-MÓR Termelő Kft.

Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet

1 553

6.

Budapest

MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft.

Szent Imre Kórház

1 553

7.

Budapest

MEDERG Energiaszolgáltató Kft.

Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet

1 553

8.

Dombóvár

KM Energo Invest Kft.

Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft.

1 553

9.

Jászberény

Berény-Med Kft.

Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft.

1 553

10.

Karcag

Karcag Energo Kft.

Kátai Gábor Kórház

1 553

11.

Kecskemét

ENER-G Energia Technológia Zrt.

Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórháza

1 553

12.

Miskolc

ENER-G Energia Technológia Zrt.

MISEK Nonprofit Kft.

1 553

13.

Miskolc

ENER-G Energia Technológia Zrt.

B.A.Z. Megyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház

1 553

14.

Nyíregyháza

Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.

Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft.

1 553

15.

Szombathely

Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt.

Vas Megyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt.

1 553

2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez22

Támogatási igénybejelentés

1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése

1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:

Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település):

Az igénylő cégjegyzékszáma:

Az igénylő adószáma:

Az igénylő levelezési címe:

Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:

Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

t

v

f

T

Ft/GJ

GJ

Ft/hó

Ft

 

 

 

 

A .......... év ............ hónap vonatkozásában .......... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.

A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő cégszerű aláírása

1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja

1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

t: Lakosságnak nyújtott távhő után járó támogatás fajlagos értéke

v: Lakosságnak nyújtott távhő tárgyhavi mennyisége

f: Havi fix távhőszolgáltatási támogatási összeg

T: Lakosságnak nyújtott távhőszolgáltatás után járó tárgyhavi támogatás (T = t*v+f)

1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:

a) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (t) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.

b) A lakosságnak nyújtott távhő után, az adott távhőszolgáltatónak járó fix összegű támogatás (f) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopában található.

c) A lakosságnak nyújtott távhő adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége v1.

d) A lakosságnak nyújtott távhő után járó tárgyhavi támogatás (T) a lakosságnak nyújtott távhő után járó fajlagos támogatás (t) és a lakosságnak a tárgyhóban nyújtott távhő mennyiség (v) szorzatának a havi fix összegű támogatással (f) növelt értéke.

2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése

2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap

Az igénylő megnevezése, székhelye:

 

 

 

Az igénylő adószáma:

 

 

 

Az igénylő levelezési címe:

 

 

 

Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

 

 

 

Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye:

 

 

 

Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe:

 

 

 

Intézmény neve

Hőértékesítő neve

ti

vi

Ti

 

 

Ft/GJ

GJ

Ft

 

 

 

 

 

A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ............................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé.

Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel.
A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
A támogatás igénybevételének meg kell felelnieaz Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat által előírt követelményeknek is.

Keltezés

Az igénylő aláírása

2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja

2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek

ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)

vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége

Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)

1

Az 1. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 6. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § a) pontja, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

Az 1. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

3

A 2. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.

4

A 3. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 8. §-ával megállapított, az 54/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 8. § b) pontja, a 19/2018. (IX. 27.) ITM rendelet 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 3. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.

6

A 3. § (6) bekezdése az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (1) bekezdése, a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 23. §-a szerint módosított szöveg.

7

A 4. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.

8

Az 5. § (1) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (1) bekezdésével megállapított, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

9

Az 5. § (5) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

10

Az 5. § (6) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

Az 5. § (7) bekezdés b) pontja a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

12

Az 5. § (9) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

13

Az 5. § (10) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

14

Az 5. § (11) bekezdését a 40/2016. (IX. 30.) NFM rendelet 4. §-a iktatta be.

16

A 6. § (3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. §-a iktatta be.

17

A 7. § (1) bekezdése a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.

18

A 8. § (4) bekezdés nyitó szövegrésze a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése szerint módosított szöveg.

19

A 9. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.

20

A 10. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére