51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet
a távhőszolgáltatási támogatásról
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A távhőszolgáltatási támogatás feltételei
1. § (1) Távhőszolgáltatási támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesülhet havonta a közszolgáltatási kötelezettséget ellátó,
a)1 az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat C oszlopa szerinti távhőszolgáltató (a továbbiakban: távhőszolgáltató) figyelemmel a lakossági felhasználóknak (a továbbiakban: lakosság) nyújtott, illetve értékesített távhőszolgáltatásra, és
b) az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat D oszlopa szerinti külön kezelt intézmény (a továbbiakban: intézmény) figyelemmel a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyiségére.
(2)–(3)2
2. A támogatás mértéke
2. §3 (1) A támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a közszolgáltatási kötelezettség hatékony ellátásához.
(2) A támogatás mértéke a távhőszolgáltató vagy intézmény (a továbbiakban együtt: igénylő) esetében nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
(3) A támogatás adott igénylő vonatkozásában tíz évet meghaladóan nem nyújtható.
(4) A támogatásnak meg kell felelnie az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (a továbbiakban: bizottsági határozat) követelményeinek.
3. § (1) A támogatás mértékét
a)4 távhőszolgáltató esetében – a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendeletben (a továbbiakban: Árrendelet) meghatározott értékesítői díj figyelembevételével – az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopa,
b) intézmény esetében – a közfeladata ellátása érdekében felhasznált kapcsoltan termelt hő mennyisége, valamint a hőt előállító létesítmény költség és támogatási körülményeinek figyelembevételével – az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa
tartalmazza.
(2)–(3)5
(4) A távhőszolgáltató a támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 1. pontja szerinti módon számolja ki.
(5) Az intézmény támogatási igényének mértékét a 2. melléklet 2. pontja szerinti módon számolja ki.
(6)6 A Magyar Energia Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján letölthető formában közzéteszi a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontjai szerinti támogatási igénybejelentő lapokat, valamint a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módokat.
3. A támogatás igénylése
4. §7 (1) Az igénylő tárgyhavi támogatási igénybejelentésének a tárgyhót követő hónap 22. napját követő első munkanapig (a továbbiakban: igénylési határnap) be kell érkeznie a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (a továbbiakban: Vet.) szerinti átviteli rendszerirányítóhoz (a továbbiakban: rendszerirányító).
(2) A támogatási igénybejelentés tartalmazza
a) távhőszolgáltató esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 1.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát,
b) intézmény esetében a támogatási igényt tartalmazó 2. melléklet 2.1. pontja szerinti támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányát.
(3) A rendszerirányító – a támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – a (2) bekezdés szerinti iratok igénylési határnapig történő hiánytalan beérkezését az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig felülvizsgálja.
(4) Ha a (2) bekezdés szerinti irat az igénylési határnapig nem érkezik be, a rendszerirányító a tárgyhó vonatkozásában az igénylő számára kifizetést nem teljesít, és az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig jelzi az igénylőnek, hogy a hiányzó irat legkésőbb a következő hónap (a tárgyhót követő második hónap) igénylési határnapjáig (a továbbiakban: késedelmi igénylési határnap) történő pótlása szükséges.
(5) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig érkeznek be (a továbbiakban: késedelmi támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a késedelmesen benyújtott iratok miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(6) Ha adott igénylő vonatkozásában a hiányzó iratok a késedelmi igénylési határnapig nem érkeznek be, akkor az igénylőnek megszűnik az (5) bekezdés szerinti elmaradt támogatási összeg kifizetésére vonatkozó jogosultsága.
(7) Ha az igénylő a 2. melléklet 1.2. és 2.2. pontja szerinti számítási módoknál számítási vagy mennyiségi hibát vét és ezt önellenőrzés keretében felfedezi, a késedelmi igénylési határnapig az önellenőrzés eredményéről a rendszerirányítót és a Hivatalt tájékoztatja, valamint egyidejűleg
a) a kifizetett jogosulatlan támogatás összegét – a jogosulatlan kifizetés napjától a visszafizetésig terjedő időszak vonatkozásában – a támogatás kifizetésének napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve az 5. § (1) bekezdése szerinti elkülönített számlára visszafizeti, vagy
b) a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli
a javított támogatási igénybejelentő lap két eredeti példányának, valamint a kifizetett támogatási összeg és a javított támogatási igénybejelentő lapon megjelölt támogatási összeg különbözetére vonatkozó nyilatkozata két eredeti példányának benyújtásával.
(8) Ha adott igénylő az igénylési határnapot követően, de legkésőbb a késedelmi igénylési határnapig a (7) bekezdés b) pontja szerint az elmaradt támogatási összeg kifizetését igényli (a továbbiakban: önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés), a rendszerirányító a számítási vagy mennyiségi hiba miatt elmaradt támogatási összeg kifizetését – az önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentés tartalmára tekintet nélkül – tíz százalékkal csökkentett mértékben a soron következő hónapban esedékes kifizetésekkel együtt teljesíti.
(9) Az igénylő (7) és (8) bekezdés szerinti önellenőrzésre vonatkozó jogosultsága adott havi támogatási igénybejelentés alapján a késedelmi igénylési határnapot követően megszűnik. A késedelmi támogatási igénybejelentés önellenőrzéssel nem javítható. A rendszerirányító kifizetést önellenőrzésre való jogosultság alapján kizárólag a (7) bekezdés szerint hiánytalanul beérkezett iratok alapján teljesíthet.
4. A támogatás kifizetése
5. § (1)8 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő ötödik munkanapig gondoskodik az igénylő számára az igénylési vagy a késedelmi igénylési határnapig a 4. § (2) bekezdése vagy (7) bekezdése szerinti iratokkal igazolt tárgyhavi, késedelmi vagy önellenőrzés keretében javított támogatási igénybejelentésben megjelölt támogatási összeg (a továbbiakban együtt: igazolt támogatási igények) kifizetéséről a Vet. 147. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott célra létrehozott pénzforgalmi számla (a továbbiakban: elkülönített számla) terhére a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet szerint.
(2) A rendszerirányító a tárgyhó során az (1) bekezdéstől eltérő időpontban kifizetést kizárólag a Hivatal ellenőrzése során hozott döntése alapján teljesíthet.
(3) A rendszerirányító az elkülönített számláról kifizetést kizárólag az elkülönített számlán az igénylési határnapon rendelkezésre álló pénzösszeg legfeljebb kilencven százalékáig (a továbbiakban: keretösszeg) teljesíthet a (7) bekezdésben foglaltak kivételével.
(4) A rendszerirányító – az ellenőrzés keretében történő elszámolás, valamint az igénybejelentések kifizetésének mindenkori biztosíthatósága érdekében – az elkülönített számlán az igénylési határnapon a keretösszegen felüli pénzösszegből tartalékot (a továbbiakban: tartalék) képez.
(5)9 A rendszerirányító a kifizetést részben teljesíti (a továbbiakban: részbeni kifizetés), ha a keretösszeg nem fedezi az igazolt támogatási igények összegét. Részbeni kifizetés esetében az igazolt támogatási igényeket a rendszerirányító a keretösszeg és az igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(6)10 Ha a keretösszeg a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegek és az adott havi igazolt támogatási igények kifizetésére nem nyújt fedezetet, a rendszerirányító a részbeni kifizetések miatt elmaradt támogatási összegeket teljes mértékben kifizeti. Az adott havi támogatási igények kifizetését a részbeni kifizetés miatt elmaradt támogatási összegekkel csökkentett keretösszeg és az adott havi igazolt támogatási igények összege arányában teljesíti.
(7) A tartalék terhére – az elkülönített számlán rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig – a rendszerirányító kifizetést kizárólag akkor teljesíthet, ha
a) a Hivatal ellenőrzése során megállapítja, hogy a távhőszolgáltató önhibáján kívül kevesebb támogatásban részesült, mint amelyre jogosult lett volna, vagy
b)11 a részbeni kifizetésre az (5) vagy (6) bekezdés szerint alkalmazott arány nem haladja meg a tárgyhónapban a hetvenöt százalékot.
(8) A (7) bekezdés b) pontja szerinti esetben a tartalék kizárólag a tárgyhavi támogatási igények hetvenöt százalékáig történő kifizetése teljesítéséig szabadítható fel.
5. Adatszolgáltatás, a támogatás nyilvántartása
6. § (1) A rendszerirányító tájékoztatja a Hivatalt és az energiapolitikáért felelős minisztert
a) az igénylési határnapot követő harmadik munkanapig az elkülönített számla igénylési határnapon fennálló egyenlegéről, a keretösszeg mértékéről és az elkülönített számla adott havi pénzforgalmáról, valamint
b) az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig a beérkezett és a kifizetett igények igénylőnkénti és összesített mértékéről.
(2)12 A rendszerirányító az igénylési határnapot követő nyolcadik munkanapig összesítve megküldi a Hivatalnak a 4. § (2) és (7) bekezdése szerinti iratok egy-egy példányát.
(3)13 A Hivatal minden év március 15. napjáig tájékoztatja az energiapolitikáért felelős minisztert a megelőző év vonatkozásában a támogatás tekintetében az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti, bizottsági határozatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokról.
7. § (1)14 Az igénylő a kapott támogatást a számvitelről szóló törvénynek a költségek ellentételezésére vonatkozó szabályai szerint számolja el, és – az e rendeletben foglalt támogatási feltételek teljesülésének ellenőrizhetősége érdekében – arról külön elszámolást vezet.
(2) Ha az igénylő a támogatott távhőszolgáltatáson vagy közfeladat ellátásán (a továbbiakban: közszolgáltatás) kívül más tevékenységet is végez, vagy a támogatott távhőszolgáltatást több telephelyen folytatja, köteles belső elszámolási rendszerében a közszolgáltatást és az azon kívüli tevékenységet, a különböző tevékenységekkel összefüggő költségeit, ráfordításait és bevételeit egymástól telephelyenként is elválasztva elszámolni.
(3) Az igénylő ellenőrzés céljából a támogatásra és annak kiszámítására vonatkozó iratait tíz évig köteles nyilvántartani és megőrizni, és azokat a Hivatal kérésére bármikor bemutatni.
6. A támogatás ellenőrzése
8. § (1) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igénylő vonatkozásában
a) a támogatásra való jogosultság feltételei nem álltak fenn,
b) a kifizetett támogatás összege magasabb, mint ami az igénylőt megillette volna, vagy
c) a támogatás mértéke vonatkozásában a 2. § szerinti feltételek nem teljesülnek,
az igénylőt a kifizetett jogosulatlan támogatás (2) bekezdés szerinti kamattal növelt összegének visszafizetésére kötelezi, és a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerinti bírsággal sújthatja.
(2) Az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatást – a jogosulatlan támogatás kifizetésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszak vonatkozásában, a Hivatal döntéshozatala napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének alapulvételével számított kamattal növelve – köteles visszafizetni az elkülönített számla javára.
(3) A Hivatal
a) az (1) bekezdés szerinti döntését a rendszerirányító részére haladéktalanul megküldi,
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a bírság megfizetéséről a rendszerirányítót öt napon belül tájékoztatja.
(4)15 Ha a rendszerirányító a Hivatal (3) bekezdés a) pontja szerinti döntését megkapta, a Hivatal döntésével érintett igénylő részére – a 4. § szerinti feltételeknek eleget tevő támogatási igénybejelentés esetén – a továbbiakban kifizetést akkor teljesíthet, ha
a) az igénylő a kifizetett jogosulatlan támogatás kamattal növelt összegét visszafizette az elkülönített számla javára, és
b) az (1) bekezdés szerinti bírság kiszabása esetén a Hivatal (3) bekezdés b) pontja szerinti tájékoztatását megkapta.
(5) Ha a Hivatal megállapítja, hogy az igényelt vagy kifizetett támogatás összege alacsonyabb mint ami az igénylőt megillette volna, kötelezi a rendszerirányítót arra, hogy a döntésében megállapított összeg erejéig kifizetést teljesítsen a tartalék terhére.
7. Záró rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet 2011. október 1. napján lép hatályba.
(2)16 E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelettel módosított 3–6. §-át és 8. §-át első alkalommal a 2011. november tárgyhónapra vonatkozóan benyújtott támogatási igénybejelentésekre kell alkalmazni.
8. Az Európai Unió jogának való megfelelés
10. §17 Ez a rendelet az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
1. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez18
1. A távhőszolgáltatók esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mértékek
|
A |
B |
C |
|
Település |
Távhőszolgáltató |
Lakosság értékesítés után kapott fajlagos támogatás (Ft/GJ) |
1. |
Ajka |
PRIMER Ajkai Távhőszolgáltatási Kft. |
1 456 |
2. |
Ajka |
Bakonyi Erőmű Zrt. |
0 |
3. |
Algyő |
Dalkia Energia Zrt. |
605 |
4. |
Almásfüzitő |
ALFEN Almásfüzitői Energetikai és Szolgáltató Kft. |
3 404 |
5. |
Baj |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
1 997 |
6. |
Baja |
Baja Energetika Kft. |
4 457 |
7. |
Balatonfüred |
Füredhő Távhőszolgáltatási Kft. |
3 106 |
8. |
Berettyóújfalu |
Herpály-Team Építőipari és Szolgáltató Kft. |
2 454 |
9. |
Bokod |
Oroszlányi Szolgáltató Zrt. |
2 366 |
10. |
Bonyhád |
„FŰTŐMŰ” Kft. |
1 488 |
11. |
Budaörs |
BTG Budaörsi Településgazdálkodási Kft. |
3 348 |
12. |
Budapest |
Alpiq Csepeli Erőmű Kft. |
0 |
13. |
Budapest |
Dalkia Energia Zrt. |
1 451 |
14. |
Budapest |
Budapesti Távhőszolgáltató Zrt. |
2 195 |
15. |
Budapest |
Csepeli Hőszolgáltató Kft. |
1 616 |
16. |
Cegléd |
Dalkia Energia Zrt. |
3 260 |
17. |
Celldömölk |
Cellenergo Kft. |
1 446 |
18. |
Cserkeszőlő |
Cserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ |
0 |
19. |
Csongrád |
Csongrádi Közmű Szolgáltató Kft. |
3 611 |
20. |
Csorna |
Csornai Hőszolgáltató Kft. |
4 348 |
21. |
Debrecen |
Debreceni Hőszolgáltató Zrt. |
3 506 |
22. |
Debrecen |
DotEnergo Energetikai és Épületgépészeti Zrt. |
0 |
23. |
Dombóvár |
Dalkia Energia Zrt. |
1 812 |
24. |
Dorog |
PROMTÁVHŐ Szolgáltató Kft. |
2 932 |
25. |
Dunakeszi |
Dunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft. |
1 834 |
26. |
Dunaújváros |
Dunaújvárosi Víz-, Csatorna-Hőszolgáltató Kft. |
2 838 |
27. |
Eger |
EVAT Egri Vagyonkezelő és Távfűtő Zrt. |
2 003 |
28. |
Érd |
Érdhő Távhő Termelő és Szolgáltató Kft. |
1 839 |
29. |
Esztergom |
PROMTÁVHŐ Szolgáltató Kft. |
1 927 |
30. |
Gödöllő |
Gödöllői Távhőszolgáltató Kft. |
2 020 |
31. |
Gyöngyös |
Városgondozási Zrt. |
1 096 |
32. |
Győr |
Győri Közszolgáltató és Vagyongazdálkodó Zrt. |
2 166 |
33. |
Hajdúböszörmény |
Riáma-First Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. |
1 727 |
34. |
Hajdúnánás |
Hajdúnánási Építő és Szolgáltató Kft. |
3 213 |
35. |
Hajdúszoboszló |
Hajdúszoboszlói Városgazdálkodási Zrt. |
3 451 |
36. |
Hódmezővásárhely |
Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt. |
3 359 |
37. |
Inota |
Várpalotai Közüzemi Kft. |
4 100 |
38. |
Kaposvár |
Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. |
3 088 |
39. |
Kapuvár |
Kapuvári Hőszolgáltató Kft. |
4 954 |
40. |
Kazincbarcika |
Barcika Szolg Kft. |
3 729 |
41. |
Kecskemét |
Kecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft. |
2 520 |
42. |
Keszthely |
Keszthelyi Városüzemeltető Egyszemélyes Nonprofit Kft. |
4 068 |
43. |
Kiskunfélegyháza |
Dunaújvárosi Hőszolgáltató Kft. |
1 680 |
44. |
Kiskunhalas |
Halasi Városgazda Zrt. |
1 985 |
45. |
Kisvárda |
KISVÁRDAI KÖZMŰ Szolgáltató Kft. |
4 701 |
46. |
Komárom |
Komáromi Távhő Kft. |
1 476 |
47. |
Komló |
Komlói Fűtőerőmű Zrt. |
3 661 |
48. |
Körmend |
RÉGIÓHŐ Regionális Hőszolgáltató Kft. |
1 626 |
49. |
Kőszeg |
Kőszegi Távhőszolgáltató Kft. |
2 392 |
50. |
Makó |
Makói Kommunális Nonprofit Kft |
2 941 |
51. |
Mátészalka |
Mátészalkai Távhőszolgáltató Kft. |
2 260 |
52. |
Mezőhegyes |
Mezőhegyesi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft. |
1 396 |
53. |
Miskolc |
Miskolci Hőszolgáltató Kft. |
3 889 |
54. |
Mohács |
MOHÁCS-HŐ Kft. |
3 324 |
55. |
Mór |
MÓRHŐ Kft. |
2 915 |
56. |
Mosonmagyaróvár |
Városüzemeltető és Fenntartó Kft. |
3 259 |
57. |
Nagyatád |
Cothec Kft. |
3 042 |
58. |
Nagykőrös |
Köva-Kom Nonprofit Zrt. |
1 372 |
59. |
Nyergesújfalu |
DISTHERM Kft. |
1 182 |
60. |
Nyírbátor |
Nyírbátori Városüzemeltetési Kkh. Nonprofit Kft. |
1 230 |
61. |
Nyíregyháza |
NYÍRTÁVHŐ Nyíregyházi Távhőszolgáltató Kft. |
5 950 |
62. |
Nyíregyháza |
Energocoop Kft. |
2 898 |
63. |
Oroszlány |
Oroszlányi Szolgáltató Zrt. |
972 |
64. |
Ózd |
Ózdi Távhőtermelő és Szolgáltató Kft. |
3 133 |
65. |
Paks |
Duna Center Therm Kft. |
575 |
66. |
Pécs |
PÉTÁV Pécsi Távfűtő Kft. |
1 377 |
67. |
Pétfürdő |
„PÉTKOMM” Kft. |
1 724 |
68. |
Pétfürdő |
Nitrogénművek Zrt. |
0 |
69. |
Pornóapáti |
Pornóapáti Vagyonhasznosító Kft. |
3 122 |
70. |
Putnok |
Putnoki Városgondnokság |
2 793 |
71. |
Püspökladány |
Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft. |
5 172 |
72. |
Salgótarján |
Salgó Vagyon Kft. |
4 795 |
73. |
Sárbogárd |
Cothec Kft. |
3 161 |
74. |
Sárospatak |
Patakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft. |
2 955 |
75. |
Sárvár |
Sárvár Távhő Hőtermelő és Szolgáltató Kft. |
5 348 |
76. |
Sátoraljaújhely |
Cothec Kft. |
3 241 |
77. |
Siklós |
SIKLÓSI TÁVHŐ Nonprofit Kft. |
2 673 |
78. |
Siófok |
Balaton-parti Kft. |
3 243 |
79. |
Sopron |
SOPRON Holding Zrt. |
2 875 |
80. |
Sopron |
Soproni Erőmű Kft. |
0 |
81. |
Szarvas |
Szarvasi Gyógy-Termál Kft. |
423 |
82. |
Százhalombatta |
„SZÁKOM” Kft. |
1 279 |
83. |
Szeged |
Szegedi Hőszolgáltató Kft. |
2 034 |
84. |
Székesfehérvár |
SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt. |
3 369 |
85. |
Szekszárd |
ALFA-NOVA Kft. |
3 160 |
86. |
Szentendre |
Városi Szolgáltató Zrt. |
1 400 |
87. |
Szentes |
Szentes Városi Szolgáltató Kft. |
668 |
88. |
Szentgotthárd |
RÉGIÓHŐ Regionális Hőszolgáltató Kft. |
1 684 |
89. |
Szentlőrinc |
Szentlőrinci Közüzemi Közhasznú Nonprofit Kft. |
2 641 |
90. |
Szigetszentmiklós |
ARIES Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. |
3 325 |
91. |
Szigetvár |
Szigetvári Távhő Szolgáltató Kft. |
2 880 |
92. |
Szolnok |
ALFA-NOVA Kft. |
2 921 |
93. |
Szombathely |
Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. |
2 634 |
94. |
Tapolca |
Városgazdálkodási Kft. |
2 099 |
95. |
Tata |
Tata Energia Termelő és Távhőszolgáltató Kft. |
1 264 |
96. |
Tatabánya |
T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zrt. |
3 536 |
97. |
Tiszaújváros |
TiszaSzolg 2004 Kft. |
2 325 |
98. |
Vác |
Váci Távhő Kft. |
2 667 |
99. |
Várpalota |
Várpalotai Közüzemi Kft. |
2 705 |
100. |
Vasvár |
RÉGIÓHŐ Regionális Hőszolgáltató Kft. |
1 766 |
101. |
Veresegyház |
Veresegyház Városi Önkormányzat Gazdasági Műszaki Ellátó Szervezet |
0 |
102. |
Veszprém |
„VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. |
2 904 |
103. |
Záhony |
Hőtáv Kft. |
3 177 |
104. |
Zirc |
Dalkia Energia Zrt. |
724 |
2. Az intézmények esetében alkalmazandó fajlagos támogatási mérték
A |
B |
C |
D |
E |
---|---|---|---|---|
Sorszám |
Település |
Termelő |
Igénylő |
Kapcsolt termelésből felhasznált hőre |
Ft/GJ |
||||
1. |
Berettyóújfalu |
Berettyó-Med Kft. |
Gróf Tisza István Kórház |
1 553 |
2. |
Békéscsaba |
EXERGB KFT. |
Réthy Pál Kórház-Rendelőintézet |
1 553 |
3. |
Budapest |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház |
1 553 |
4. |
Budapest |
Kiserőmű (Energiaszolgáltató) Kft. |
Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László Kórház – Rendelőintézet |
1 553 |
5. |
Budapest |
Medenergo B Kft. |
Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet |
1 553 |
6. |
Budapest |
MEDENERGO XI Projekt Energetikai Szolgáltató Kft. |
Szent Imre Kórház |
1 553 |
7. |
Budapest |
MEDERG Energiaszolgáltató Kft. |
Fővárosi Önkormányzat Péterfy Sándor Utcai Kórház-Rendelőintézet |
1 553 |
8. |
Dombóvár |
KM Energo Invest Kft. |
Dombóvári Szent Lukács Nonprofit Kft. |
1 553 |
9. |
Jászberény |
Berény-Med Kft. |
Szent Erzsébet Kórház Nonprofit Közhasznú Kft. |
1 553 |
10. |
Karcag |
Karcag Energo Kft. |
Kátai Gábor Kórház |
1 553 |
11. |
Kecskemét |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Kórháza |
1 553 |
12. |
Miskolc |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
MISEK Nonprofit Kft. |
1 553 |
13. |
Miskolc |
ENER-G Energia Technológia Zrt. |
B.A.Z. Megyei Kórház és Egyetemi Oktatókórház |
1 553 |
14. |
Nyíregyháza |
Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. |
Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft. |
1 553 |
15. |
Szombathely |
Dalkia Energia Energiaszolgáltató Zrt. |
Vas Megyei Markusovszky Kórház Nonprofit Zrt. |
1 553 |
2. melléklet az 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez19
1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentése
1.1. A távhőszolgáltató tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye: |
|
||
Az igénylő szolgáltatás nyújtásának helye (település): |
|
||
Az igénylő cégjegyzékszáma: |
|
||
Az igénylő adószáma: |
|
||
Az igénylő levelezési címe: |
|
||
Az igénylő cégjegyzésre jogosult képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
||
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: |
|
||
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
||
tl |
vl |
Tl |
|
Ft/GJ |
GJ |
Ft |
|
|
|
|
|
A .......... év ............ hónap vonatkozásában .............................................................................. összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé. |
|||
A távhőszolgáltató a támogatást kizárólag a lakossági felhasználónak nyújtott távhőszolgáltatás ellátásához használhatja fel. |
|||
Keltezés |
|||
Az igénylő cégszerű aláírása |
1.2. A távhőszolgáltató részére járó támogatás számításának módja
1.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
tl: Lakossági értékesítés után járó támogatás fajlagos értéke
vl: Lakossági értékesítés mennyisége
Tl: Lakossági értékesítés után járó támogatás (Tl = tl*vl)
1.2.2. A támogatási számítás magyarázata:
a) A lakossági értékesítés után, az adott távhőszolgáltatónak járó fajlagos támogatás (tl) értéke az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat D oszlopában található.
b) A lakossági értékesítés adott elszámolási hónapra vonatkozó mennyisége vl.
c) A lakossági értékesítés után járó támogatás (Tl) a lakossági értékesítés után járó fajlagos támogatás (tl) és a lakossági értékesítés mennyiségének (vl) szorzata.
2. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentése
2.1. Az intézmény tárgyhavi támogatási igénybejelentéséhez a rendszerirányító felé kitöltendő támogatási igénybejelentő lap
Az igénylő megnevezése, székhelye: |
|
|
|
|
Az igénylő adószáma: |
|
|
|
|
Az igénylő levelezési címe: |
|
|
|
|
Az igénylő képviselőjének neve, beosztása, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
|
|
|
Az igénylő pénzforgalmi számlaszáma, amelyre a támogatási összeg kifizetését kéri, illetve a pénzforgalmi számlát vezető pénzintézet megnevezése és székhelye: |
|
|
|
|
Az igénylő támogatásra vonatkozó adatszolgáltatásával kapcsolatos ügyeket ellátó ügyintézőjének neve, telefonszáma, elektronikus levelezési címe: |
|
|
|
|
Intézmény neve |
Hőértékesítő neve |
ti |
vi |
Ti |
|
|
Ft/GJ |
GJ |
Ft |
|
|
|
|
|
A ................ év ......................... hónap vonatkozásában ............................... összegű távhőszolgáltatási támogatási igényt nyújtok be a rendszerirányító felé. |
||||
Az intézmény a támogatást kizárólag a közfeladata ellátásához használhatja fel. |
||||
Keltezés |
||||
Az igénylő aláírása |
2.2. Az intézmények részére járó támogatás számításának módja
2.2.1. A rövidítések magyarázata, számítási képletek
ti: Az intézmény kapcsolt termelés után járó támogatásának fajlagos értéke (az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat E oszlopa szerint)
vi: Intézmény által vásárolt vagy termelt kapcsolt hő mennyisége
Ti: Intézmény kapcsolt termelés után kapott támogatásának értéke (Ti = ti*vi)
Az 1. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 6. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.
A 2. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (1) bekezdés a) pontja az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 8. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2)–(3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 14. §-a hatályon kívül helyezte.
A 3. § (6) bekezdése az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 4. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (1) bekezdésével megállapított, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
Az 5. § (5) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (6) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (7) bekezdés b) pontja a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (3) bekezdése, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 13. § (3) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 6. § (3) bekezdését az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 10. §-a iktatta be.
A 7. § (1) bekezdése a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (2) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 8. § (4) bekezdés nyitó szövegrésze a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 11. § (4) bekezdése szerint módosított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 9. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 11. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a 83/2011. (XII. 29.) NFM rendelet 22. §-a, a 2/2012. (I. 31.) NFM rendelet 4. §-a, a 21/2012. (IV. 27.) NFM rendelet 3. §-a, az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (1) bekezdése, a 78/2012. (XII. 22.) NFM rendelet 47. §-a, a 64/2013. (X. 30.) NFM rendelet 16. § (1) bekezdése, a 4/2014. (I. 31.) NFM rendelet 3. §-a szerint módosított szöveg.
A 2. melléklet az 59/2012. (X. 31.) NFM rendelet 12. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás