57/2011. (V. 27.) HM utasítás
57/2011. (V. 27.) HM utasítás
a honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének kidolgozásáról1
A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 52. § (1) bekezdésének f) pontja alapján a honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének kidolgozására az alábbi utasítást adom ki:
1. Az utasítás hatálya
1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe, közvetlen és fenntartói irányítása, valamint felügyelete alá tartozó szervezetekre, a parlamenti államtitkár felügyelete alá tartozó szervezetekre, illetve a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezeteire (a továbbiakban együtt: honvédelmi szervezetek) terjed ki.
(2) A honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének (a továbbiakban: rövid távú terv) kidolgozása során a jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a honvédelmi tárca védelmi tervező rendszere felső szintű tervezési szabályainak alkalmazásáról szóló 98/2009. (XII. 11.), valamint a HM Védelmi Tervező Bizottság feladatairól és működési rendjéről szóló 114/2010. (XII. 29.) HM utasítások rendelkezéseit kell alkalmazni.
2. Értelmező rendelkezések
2. § Az utasítás alkalmazásában:
a) Feladattervező szervezet: azon honvédelmi szervezet, amely felelős a feladattervezésért, illetve az azokhoz rendelt erőforrások tervezésének és felhasználásának szakmai irányításáért. Az egyes feladatok tervezői illetékességét a feladatcsoportok jegyzéke határozza meg.
b) Erőforrás-tervező szervezet: azon honvédelmi szervezet, amely a feladattervező szervezet szakmai irányítása mellett végzi az erőforrás-tervezéssel kapcsolatos feladatokat.
c) Feladattervezés: a honvédelmi szervezetek stratégiai célok elérését biztosító tervidőszaki feladatainak reális, teljes és pontos felmérése és részletes meghatározása.
d) Forrásszükséglet: azon pénzeszközök, melyek a honvédelmi szervezet részére a 6. § (1) bekezdés a) pontjában előírt feladatok maradéktalan végrehajtásához szükségesek.
e) Determinált tételek: a szerződéses kötelezettségvállalással terhelt feladatok, a törvényi és nemzetközi kötelezettségek, valamint az alapvető működőképesség fenntartásához szükséges keretek.
f) Feladatcsoportok jegyzéke: a rövid távú terv és a forráskorlátok nélküli feladatterv struktúráját meghatározó, a honvédelmi tárca tervidőszaki feladatait átfogó stratégiai szintű dokumentum, melyet a HM Védelmi Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM VTF) ad ki a tervezési időszakra vonatkozóan.
g) Forráskorlátok nélküli feladatterv: a feladatcsoportok jegyzéke alapján összeállított szöveges részből, valamint nagybani erőforrás-tervező táblázatból álló tervezési okmány.
3. Tervezési alapelvek
3. § A rövid távú terv összeállításának célja:
a) a miniszteri irányelvek a védelmi tervezéshez (2012–2021) című dokumentumban meghatározott célkitűzések tervidőszaki feladatainak végrehajtása;
b) a tárca részére a jogszabályokban és közjogi szervezetszabályzó eszközökben meghatározott, illetve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű, valamint a korábbi évek során halasztott, a tervidőszakban forráskorlátokon belül végrehajtható feladatok megtervezése;
c) tervezési alapinformációk és összhang biztosítása a tárca származtatott tervei számára.
4. § A tervezési időszakban rendelkezésre álló források elosztásának tárca szintű fontossági sorrendje (prioritása) az alábbi:
a) a 2012–2015. évekre megállapított költségvetési létszám alapján az illetmény és illetmény jellegű juttatások, valamint azok járulékainak maradéktalan tervesítése;
b) a logisztikai, kiképzési, infrastrukturális és a fejezeti kezelésű feladatok (NATO Reagáló Erők (a továbbiakban: NRF) és Battle Group; hozzájárulás a NATO-költségvetéshez, a NATO Biztonsági Beruházási Programhoz, az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz, illetve a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz) tervezése során – a takarékos gazdálkodás szigorú szem előtt tartásával – az alapvető működésfenntartási feltételek biztosítása;
c) a nemzetközi szerepvállalásból eredő kötelezettségek teljesítése;
d) a hadfelszerelési, az infrastrukturális és az egyéb fejlesztések megvalósítása;
e) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyéb feladatai.
5. § (1) A rövid távú terv a tervidőszak feladatait bemutató – a feladatcsoportok jegyzéke alapján összeállított – szöveges részből és összegzett erőforrástáblából áll, továbbá annak mellékletét képezi az adatbázis formátumú Részletes Erőforrásterv (a továbbiakban: RET).
(2) A rövid távú tervet a honvédelmi miniszter, a honvédelmi szervezetek abból származtatott, tovább részletezett terveit pedig az illetékes szolgálati elöljáró (hivatali felettes) hagyja jóvá.
4. A rövid távú terv kidolgozásának folyamata
6. § (1) A rövid távú terv összeállítása három fázisban történik. Az első fázisban a feladattervező szervezetek forráskorlát nélküli tervezést hajtanak végre, melynek során kidolgozzák a tervidőszakban végrehajtásra tervezett feladatokat tartalmazó – a feladatcsoportok jegyzéke szerint összeállított – forráskorlátok nélküli feladatterveiket, melyben megtörténik a feladatok forrásszükségleteinek és fontossági sorrendjének (szakmai prioritásainak) megállapítása is. A forráskorlátok nélküli feladatterv az a)–b) pontok alapján kerül összeállításra.
a) A feladattervező szervezetek a forráskorlátok nélküli feladattervük összeállítása során a honvédelmi szervezet létrehozásáról rendelkező jogszabályban és az alapító okiratban annak szakmai alapfeladataként meghatározott, illetve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű, valamint a korábbi évek során halasztott feladatokat veszik alapul. Ezek alapján meghatározzák a tervidőszakban végrehajtásra tervezett feladataikat (feladat leírása), a végrehajtás ütemezését, valamint indokolják azok szükségességét. A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködve meghatározzák a közvetlen erőforrásigénnyel rendelkező feladatok forrásszükségletét, azokat az erőforrás-tervező szervezetek átvezetik a HM Gazdasági Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM GTF) által kiadott nagybani erőforrás-tervező táblázatba.
b) A HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkára (a továbbiakban: HM VGHÁT), a HM védelempolitikáért és védelmi tervezésért felelős helyettes államtitkára és a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese (a továbbiakban: HVKFh) a tárcaszintű prioritásokkal összhangban szakterületi fontossági sorrendet állíttatnak össze, melyet tájékoztatásul megküldenek a HM VTF részére. A fontossági sorrend (prioritás) összeállítása során a feladattervező és az erőforrás-tervező szervezetek végrehajtják a szükséges egyeztetéseket. Ezt követően a feladattervező szervezetek a szakterületi fontossági sorrend (prioritás) figyelembevételével – a rendelkezésre álló források feladatokhoz történő hozzárendelése érdekében – a végrehajtásra tervezett feladataikat a szakterületek sajátosságainak megfelelő (1-től 5-ig terjedő) kategóriákba sorolják, ahol az 1. szám a legfontosabb feladatot jelöli.
c) A HM GTF az erőforrás-tervező szervezetek nagybani erőforrás-tervező táblázatai alapján jelentést készít a honvédelmi miniszternek a tárca tervidőszaki forrásszükségletéről.
(2) A rövid távú tervezés második fázisában a HM GTF a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) által kiadásra kerülő, tervidőszakra vonatkozó gazdaságpolitikai elképzelésen alapuló költségvetési irányelvek, továbbá a tervidőszaki forrásszükséglet és a tárca prioritásainak figyelembevételével elkészíti az elsődleges forrásallokációt (a továbbiakban: EFA), melyet a HM Védelmi Tervező Bizottság (a továbbiakban: HM VTB) állásfoglalásával a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra felterjeszt. A jóváhagyott EFA alapján a HM GTF megküldi az elsődleges keretszámokat az erőforrás-tervező szervezeteknek, melyek a feladattervező szervezetekkel együttműködve végrehajtják a tervidőszakra vonatkozó forráskorlátokon alapuló nagybani tervezést.
a) A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködésben a forráskorlátok nélküli feladattervben szereplő feladatok erőforrás-szükségleteit összevetik a részükre biztosított keretekkel és kimutatják a különbséget. Figyelembe véve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű feladatokat, az erőforrás-tervező szervezetek – együttműködve a feladattervező szervezetekkel – a kiadott keretek tükrében áttekintik a determinált feladataikat, valamint azt, hogy ezek halasztása milyen jogi, illetve katonai-szakmai következményekkel járhat.
b) A prioritási sorrend figyelembevételével a feladattervező szervezetek meghatározzák azokat a tervidőszaki feladatokat, melyekhez a HM GTF által kiadott keretszámok ismeretében forrásokat rendelnek, szem előtt tartva az erőforrások ésszerű és hatékony elosztását. A források optimális elosztásának biztosításához az erőforrás-tervező szervezetek egyeztetéseket folytatnak a feladattervező szervezetekkel a tervidőszaki célok maradéktalan teljesülése érdekében. Ezek eredményét az erőforrás-tervező szervezetek átvezetik a pontosított nagybani erőforrás-tervező táblázataikba.
c) A feladattervező szervezetek meghatározzák az erőforráskorlátok miatt forrásokkal nem, vagy csak részben alátámasztott feladatok csökkentett tartalommal történő végrehajtásának, halasztásának, törlésének következményeit, elemzik azok kockázatait, továbbá megvalósíthatósági változatokat, illetve megoldási javaslatokat dolgoznak ki a rendelkezésre álló kereteken belül.
d) A tárcaszintű, illetve az (1) bekezdés b) pontja alapján megállapított szakterületi fontossági sorrend (prioritások) érvényesítése érdekében a felső szintű döntést igénylő kérdések vonatkozásában egyeztetésre (HM VTB ülés) kerül sor. A HM VTB ülés előkészítése érdekében a HM VGHÁT és a HVKFh az alárendeltségükbe tartozó szervezetek felé – a c) pont szerinti feladataik vonatkozásában, vertikálisan és horizontálisan egyeztetett – összegfoglaló szakterületi jelentések elkészítésére intézkednek. Az egyeztetésen a HM VTB a felső szintű döntést igénylő kérdésekben – az elmaradó feladatok fontossági sorrendjét tartalmazó kimutatással együtt – állásfoglalást alakít ki és terjeszt fel a honvédelmi miniszternek. A felső szintű egyeztetés eredményeit a Nagybani Erőforrás Terv (a továbbiakban: NET) rögzíti.
e) Az NGM által kiadásra kerülő – a 2012–2015. évi költségvetési tervező munkát megalapozó – Tervezési Körirat rendelkezéseiből kiindulva a HM GTF összeveti a NET összeállítása során alkalmazott forrásprognózist a költségvetési lehetőségekkel. Eltérés esetén – a korábbi HM VTB állásfoglalás figyelembevételével – javaslatot tesz a NET módosítására, amelyet felterjeszt a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra. A jóváhagyott NET alapján a HM GTF összeállítja a HM fejezet költségvetési javaslatát.
(3) A harmadik fázisban a feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködve, a részletes erőforrás-tervező táblázatokban biztosított keretek figyelembevételével részletesen kidolgozzák – a rövid távú terv feladatcsoportjainak jegyzéke struktúrájában – a tervidőszakban ténylegesen végrehajtandó (végrehajtható) feladataik tartalmát, valamint az erőforrás-tervező szervezetek elkészítik a részletes erőforrásterveiket. A HM GTF tervezési adatbázist állít össze az erőforrás-tervező szervezetek által a NET alapján kitöltött részletes erőforrás-tervező táblázatok adataiból.
7. § (1) A rövid távú tervezés folyamatában – felső szinten – a feladattervezési tevékenységet a HM VTF, az erőforrás-tervezési tevékenységet a HM GTF koordinálja.
(2) A feladattervező szervezetek a feladattervezéssel kapcsolatos dokumentumokat a HM VTF-re, az erőforrás-tervező szervezetek erőforrásterveiket a HM GTF-re küldik meg.
(3) A feladattervező és erőforrás-tervező szervezetek a rövid távú tervezés folyamatában egyeztetnek a szakmai követelménytámasztó, együttműködő szervezetekkel.
(4) A honvédelmi szervezetek a hatáskörükbe tartozó intézményi erőforrás-szükségleteiket önállóan tervezik. A központi és központosított, valamint a természetbeni ellátás körébe tartozó erőforrás-szükségleteiket az illetékes központi ellátó szervezetektől, vagy a tárca felső szintű gazdálkodószervezetétől igénylik.
(5) A gazdálkodószervezettel és önálló költségvetéssel nem rendelkező honvédelmi szervezetek logisztikai és infrastrukturális erőforrás-szükségleteit – az általuk szolgáltatott adatok alapján – az utaltsági rend szerint illetékes ellátó szervezetek, valamint az illetékes felső szintű gazdálkodószervezet tervezi.
(6) A Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF) közvetlen alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek és az MH Összhaderőnemi Parancsnokság (a továbbiakban: MH ÖHP) feladattervezéssel kapcsolatos dokumentumaikat a HVK Haderőtervezési Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK HTCSF), erőforrásterveiket a HVK Logisztikai Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK LCSF) részére terjesztik fel. A HVK HTCSF és a HVK LCSF a HVKF jóváhagyásával a (2) bekezdés alapján megküldi azokat a HM VTF, a HM GTF, valamint az illetékes felső szintű gazdálkodószervezetek részére.
(7) Az MH ÖHP és a HVKF közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek erőforrás-tervezése az MH ÖHP-n mint középszintű gazdálkodást irányító szervezeten keresztül kerül végrehajtásra.
(8) A rövid távú terv összeállításában részt vevő erőforrás-tervező, feladattervező, valamint együttműködő szervezeteket az 1. melléklet tartalmazza.
5. A rövid távú terv kidolgozásának ütemezése
8. § (1) A HM Védelempolitikai Főosztály együttműködve a HVK Hadműveleti Csoportfőnökséggel és az MH ÖHP-vel, a tervidőszak éveire vonatkozóan, műveleti területenkénti bontásban meghatározza a béketámogató és válságkezelő műveletekre tervezett állomány létszámát, melyet megküld a HM GTF és a HM VTF részére.
(2) A HM VTF és a HM GTF a feladattervező és az erőforrás-tervező szervezetek részére a tervezés első fázisát megelőzően tervezői értekezletet tart, ahol pontosítja a tervezés menetét.
(3) A HM GTF a tervezői értekezletet követően megküldi az erőforrás-tervező szervezetek részére a forráskorlát nélküli erőforrásterv összeállítása során használandó nagybani erőforrás-tervező táblákat. A feladattervező szervezetek a 6. § (1) bekezdése alapján összeállított forráskorlátok nélküli feladatterveiket 2011. május 12-ig megküldik a HM VTF-re, az erőforrás-tervező szervezetek a feladatok erőforrás-szükségletét tartalmazó nagybani erőforrás-tervező táblákat pedig a HM GTF-re.
(4) A HM GTF 2011. május 18-ig elkészíti az EFA-t, amelyet a HM VTB állásfoglalásával jóváhagyásra felterjeszt a honvédelmi miniszternek.
(5) A HM GTF – a jóváhagyott EFA alapján – 2011. június 6-ig az erőforrás-tervező szervezetek részére kiadja az erőforráskereteket a NET-tervezetek összeállítása érdekében.
(6) A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködésben végrehajtják a tervidőszakra vonatkozó forráskorlátokon alapuló tervezést. Az erőforrás-tervező szervezetek a pontosított nagybani tervezőtáblázataikat (NET-tervezeteiket) – a 7. § (2) és (6) bekezdéseivel összhangban – 2011. június 21-ig megküldik a HM GTF részére.
(7) A HM VGHÁT és a HVKFh az alárendeltségükbe tartozó tervező szervezetek felé intézkednek a forráskorlátok közötti tervezés során azonosított problémák vonatkozásában vertikális és horizontális egyeztetések lefolytatására. Az egyeztetések során nem kezelhető, felső szintű döntést igénylő kérdésekről a HM VGHÁT és a HVKFh összefoglaló szakterületi jelentést készíttetnek, melyet 2011. június 28-ig megküldenek a HM VTF részére.
(8) A HM VTF az összefoglaló szakterületi jelentést, a HM GTF pedig a tárca NET-tervezetét a HM VTB elé terjeszti. A HM VTB ülésen a forráskorlátokból adódó és az egyes szakterületeken jelentkező döntést igénylő kérdések – a döntéshez szükséges javaslatokkal és megvalósíthatósági változatokkal együtt – kerülnek előterjesztésre.
(9) A HM GTF az NGM által kiadott Tervezési Körirat rendelkezései alapján véglegesíti a HM tárca NET-jét és annak felső szintű jóváhagyását követően – külön HM utasításban szabályozott eljárás szerint, a tervező szervezetek adatszolgáltatása alapján – összeállítja a tárca költségvetési javaslatát, melyet felterjeszt a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra.
(10) A HM GTF az NGM részére benyújtott költségvetési javaslat alapján pontosítja a NET-et, majd a részletes erőforrás-tervezés végrehajtása céljából 2011. szeptember 5-ig megküldi a tervezési keretszámokat az erőforrás-tervező szervezetek részére.
(11) A feladattervező szervezetek kidolgozzák a rövid távú terv feladatcsoportjainak tartalmát és 2011. szeptember 30-ig megküldik a HM VTF-re.
(12) Az erőforrás-tervező szervezetek végrehajtják a részletes erőforrás-tervezést és a kitöltött részletes erőforrás-tervező táblázatokat 2011. szeptember 30-ig megküldik a HM GTF részére. A HM GTF az adatszolgáltatások alapján összeállítja az adatbázis formátumú RET-et.
(13) A HM VTF 2011. október 28-ig összeállítja a rövid távú tervet, majd a HM VTB állásfoglalásával jóváhagyásra felterjeszti a honvédelmi miniszternek.
(14) A HM VTF a jóváhagyott rövid távú tervet elektronikus adathordozón 2011. december 9-ig megküldi a 2. § a) és b) pontjaiban meghatározott szervezeteknek, amely szervezetek azt a tervezési és utaltsági rend szerint az alárendelt szervezeteik részére kivonatolt formában továbbküldik.
(15) A 2012. évre vonatkozó költségvetési törvény elfogadását követően a HM GTF az erőforrás-tervező szervezetek bevonásával szükség szerint pontosítja a RET-et.
6. Záró rendelkezés
9. § Ez az utasítás a közzétételt követő napon lép hatályba és 2012. március 31-én hatályát veszíti.
1. melléklet az 57/2011. (V. 27.) HM utasításhoz
|
Hazai személyi kiadások és munkaadókat terhelő járulékok |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Hazai személyi kiadások és munkaadókat terhelő járulékok |
HM KPH |
HM KPH |
HM TKF, HVK HTCSF |
|
Hadfelszerelés- és egyéb fejlesztés |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Szakági hadfelszerelés-fejlesztési feladatok, K+F program, Cyber védelmi alapképesség, lőkísérleti és vizsgáló állomás, logisztikai és pénzügyi azonosító rendszer |
HM FHH |
HM FHH |
HVK HTCSF, MH HEK, MH GEOSZ, HVK HDM CSF, HVK HIICSF, MH ÖHP, HVK LCSF |
|
Egészségügyi szakterületi fejlesztési programok. |
MH HEK |
MH HEK |
MH ÖHP |
|
NSIP |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Nyelvi képzés (EG 0356) |
HVK SZCSF |
HVK SZCSF |
HM FHH |
|
HM Térképészeti NKft. programjai |
HM HVF |
HM HVF |
HM Térképészeti NKft., MH GEOSZ, |
|
MANS 2010 + |
HM TKF |
HM TKF |
HM FHH |
|
RSR |
MK KFH |
MK KFH |
|
|
Drogprevenciós program |
MH HEK |
MH HEK |
|
|
Kontrollingrendszer kialakítása |
HM KSZF |
HM KSZF |
|
|
KGIR-fejlesztés |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
Infrastrukturális fejlesztés, infrastrukturális működés-fenntartás |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Katonai védelmi beruházási feladatok és egyéb központi beruházási feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Lakhatástámogatás, lakásépítés |
HM FHH |
HM HVF |
|
|
Laktanya-rekonstrukciós program |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Környezetvédelmi beruházási és üzemeltetés-fenntartási feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Őrzés-védelmi beruházási feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
HVK HDMCSF, HVK HIICSF |
|
Élőerős őrzés-védelem |
HM FHH |
HM FHH |
HVK HDMCSF |
|
Technikai őrzés-védelmi rendszerek üzemeltetés-fenntartási feladatai |
HM FHH |
HM FHH |
HVK HDMCSF, HVK HIICSF |
|
Elhelyezési tender feladatai |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Központi infrastrukturális üzemeltetés-fenntartási feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Hazai gyakorlatok elhelyezési biztosítása |
HM FHH |
HVK KIK CSF |
HVK LCSF, MH ÖHP |
|
HM I. objektum karbantartási és felújítási feladatai |
HM FHH |
MH TD |
|
|
Nyugdíjasotthon kapacitás bérlet |
HM FHH |
HVK SZCSF |
|
|
Ország mozgósítási feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Csapatoknál jelentkező infrastrukturális üzemeltetés-fenntartási feladatok |
MH katonai szervezetek |
MH ÖHP |
HM FHH, HVK LCSF |
|
Hazai gyakorlatok és kiképzések |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Hazai gyakorlatok és kiképzések (termelői logisztika – központi) |
HM FHH |
HVK KIKCSF |
|
|
Hazai gyakorlatok és kiképzések (fogyasztói logisztika – központi) |
MH LEK, MH VEK, MH KKK (MH ÖHP-n keresztül) |
HVK KIKCSF |
MH ÖHP, HVK LCSF, HM FHH |
|
Hazai gyakorlatok és kiképzések (fogyasztói logisztika – csapat) |
MH katonai szervezetek (MH ÖHP-n keresztül) |
HVK KIKCSF |
MH ÖHP, HVK LCSF, HM FHH |
|
Logisztikai és intézményi működés-fenntartás |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Termelői logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (központi) |
HM FHH |
HM FHH |
HM HVF, HVK LCSF |
|
Fogyasztói logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (csapat) |
MH katonai szervezetek (MH ÖHP-n keresztül) |
MH ÖHP |
HM FHH, HVK LCSF |
|
Fogyasztói logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (központi) |
MH LEK, MH VEK, MH KKK, MH HEK, MH TD (MH ÖHP-n keresztül) |
MH ÖHP |
HM FHH, HVK LCSF, MH GEOSZ |
|
Intézményi működés |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Kiemelt intézményi feladatok |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Nemzetközi banki műveleti tevékenység |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
NSIP Programiroda tevékenysége |
HM FHH |
HM FHH |
|
|
Intézményi működés |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
HM I. objektum intézményi működés |
MH TD Obj. Üz. Ig. |
MH TD Obj. Üz. Ig. |
HM igazgatás szervei, MH ÖHP |
|
Intézményi működés |
Honvédkórház – ÁEK |
Honvédkórház – ÁEK |
|
|
Tudományszervezési feladatok |
HM HPF |
HM HPF |
|
|
Katonasuli program |
HM HPF |
HM HPF |
|
|
Intézményi működés (humán feladatok) |
HM HPF |
HM HPF |
|
|
Intézményi működés (egyéb humán feladatok) |
HVK SZCSF |
HVK SZCSF |
|
|
Intézményi működés (protokolláris és rendezvényszervezési feladatok) |
HM PRI |
HM PRI |
|
|
Vendégházak működtetése |
HM PRI |
HM PRI |
HM KPH |
|
Intézményi működés (kommunikációs feladatok) |
HM Sajtóiroda |
HM Sajtóiroda |
|
|
Intézményi működés |
HM TLSZ |
HM TLSZ |
|
|
Intézményi működés |
HM HIM |
HM HIM |
|
|
Hadisírgondozás |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Intézményi működés |
HM NEFEH |
HM NEFEH |
|
|
Intézményi működés |
HM HH |
HM HH |
|
|
Intézményi működés |
HM BEH |
HM BEH |
|
|
Intézményi működés |
HM VH |
HM VH |
|
|
Intézményi működés |
MK KBH |
MK KBH |
|
|
Intézményi működés |
MK KFH |
MK KFH |
|
|
Intézményi működés |
ZMNE |
ZMNE |
HVK LCSF, MH LZ |
|
Intézményi működés |
KAT ÜGY |
KAT ÜGY |
|
|
Fejezeti finanszírozású feladatok |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
HM KGIR központi feladatok |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
HM KPH központi feladatok |
|
||
|
A fejezeti előirányzatokkal összefüggésben a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatások díjai |
|
||
|
Szociálpolitikai juttatások és családalapítási előleg |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
MH pénzügyi dologi kiadások |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
Munkáltató által fizetett SZJA |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
Magyar Atlanti Tanács támogatása |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Budapesti Honvéd Sportegyesület támogatása |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Hadirokkantak, Hadiözvegyek és Hadiárvák Országos Nemzeti Szövetsége támogatása |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatása |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Érdekképviseletek támogatása (HOSZ, HODOSZ, BEOSZ) |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Ernyőszervezetek támogatása (HTBKOSZ, HNYKOSZ, MEASZ, MATASZ, MHKHSZ, HOSOSZ, HKE) |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Katonai Emlékpark Közhasznú Nonprofit Kforint.(Pákozdi Katonai Emlékhely) támogatása |
HM HVF |
HM HVF |
HM TKHH |
|
Magyar Hadtudományi Társaság támogatása |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Sporttevékenység támogatása pályázatok alapján |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Társadalmi szervek támogatása kulturális pályázatok alapján |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Társadalmi szervek támogatása hadisírgondozó pályázatok alapján |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Nemzetközi egyezményekben előírt kötelezettségek alapján kötendő közoktatási megállapodás feladatai |
HM TKHH |
HM TKHH |
|
|
Központi kulturális, PR- és médiafeladatok |
HM Sajtóiroda |
HM Sajtóiroda |
|
|
Esélyegyenlőségi feladatok |
HM HPF |
HM HPF |
|
|
MH Szociálpolitikai Közalapítvány és az általa ellátott feladatok támogatása |
HVK SZCSF |
HVK SZCSF |
|
|
Iskolarendszeren kívüli képzések |
HVK SZCSF |
HVK SZCSF |
|
|
Fejezeti finanszírozású feladatok |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Iskolarendszerű képzések |
HVK SZCSF |
HVK SZCSF |
|
|
Katasztrófavédelem |
HM TKF |
HM TKF |
HM FHH, MH HEK, MH MDK, MH LEK, MH GAVIK, MH 93. PS vvz., ZMNE, Honvédkórház – ÁEK, MH ÖHP HM VH, HVK LCSF |
|
HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató NKft. támogatása |
HM HVF |
HM HVF |
HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató NKf., |
|
HM Rekreációs és Kulturális NKft. támogatása |
HM HVF |
HM HVF |
HM Rekreációs és Kulturális NKft., |
|
HM Térképészeti NKft. támogatása |
HM HVF |
HM HVF |
HM Térképészeti NKft., MH GEOSZ |
|
Monostori Erőd NKft. támogatása |
HM HVF |
HM HVF |
Monostori Erőd NKft., HM HPF, HM TKHH |
|
Nemzetközi feladatok |
|||
|---|---|---|---|
|
Feladat |
Erőforrás-tervező |
Feladattervező |
Együttműködő |
|
Nemzetközi tanfolyamok |
HM KPH, HM FHH, HM PRI |
HVK SZCSF |
|
|
Regionális nyelvi képzés |
HM KPH, HM PRI |
HVK SZCSF |
|
|
Kanadai repülőhajózó-képzés (NFTC) logisztikai biztosítása |
HM PRI, HM FHH |
HM FHH |
|
|
Kanadai repülőhajózó-képzés (NFTC) pénzügyi biztosítása |
HM KPH, HM PRI |
HM KPH |
|
|
Cseh repülőhajózó-képzés |
HM KPH |
MH ÖHP |
MH 59. SZDRB |
|
Nemzetközi gyakorlatok és kiképzések |
HM FHH, HM KPH |
HVK KIKCSF |
MH ÖHP |
|
Gripen pótlólagos kiképzés |
HM KPH, HM FHH, HM PRI |
HVK KIKCSF |
MH ÖHP |
|
Válságkezelési és béketámogató műveletek pénzügyi biztosítása |
HM KPH, MK KFH |
MH ÖHP |
MH 64. BSZJLE, HM PRI |
|
Válságkezelési és béketámogató műveletek logisztikai és infrastrukturális biztosítása |
MH 64. BSZJLE, MH HEK, MH LEK, MH VEK, MH KKK, MH TD (MH ÖHP-n keresztül), HM FHH |
MH ÖHP |
HVK LCSF |
|
Felajánlott alegységek (NRF, BG) |
HM KPH |
MH ÖHP |
|
|
Multilaterális együttműködési feladatok |
HM KPH, HM PRI |
HM VPF |
|
|
Kétoldalú kapcsolatok feladatai |
HM KPH, HM PRI |
HM NEFEH |
|
|
Nemzetközi képviseletek |
HM KPH, HM FHH |
HM VPF |
MH ÖHP |
|
Nemzeti támogatás |
HM KPH, HM FHH, |
HM FHH |
|
|
NATO-, EU-hozzájárulások |
HM KPH |
HM KPH |
|
|
AN-26-os repülések nemzetközi pénzügyi biztosítása |
HM KPH |
MH ÖHP |
MH 59. SZDRB |
|
AN-26-os repülések nemzetközi logisztikai biztosítása |
MH 59. SZDRB (MH ÖHP-n keresztül), HM FHH |
MH ÖHP |
HVK LCSF |
|
C-17 személyzet (HAW és VNC) kiadásai |
HM KPH, HM PRI |
MH ÖHP |
HVK LCSF |
|
Nemzetközi feladatok kiszolgálásának fel nem osztható költségei |
HM PRI |
HM PRI |
|
|
Fegyverzet-ellenőrzés |
HM KPH, HM PRI |
HM NEFEH |
|
|
Nemzetközi fejezet szintű közgazdasági és pénzügyi ellenőrzések |
HM KPH, HM PRI |
HM KPH |
|
|
Nemzetközi fejezet szintű államháztartási belső ellenőrzések |
HM KPH, HM PRI |
HM BEH |
|
|
Válságkezelő és béketámogató műveletek parancsnoki, felügyeleti ellenőrzések |
HM KPH, HM PRI |
MH ÖHP |
|
|
Rövidítés |
Jelentés |
|---|---|
|
ÁEK |
Állami Egészségügyi Központ |
|
BEOSZ |
Bajtársi Egyesületek Országos Szövetsége |
|
BG |
Harccsoport |
|
HAW |
Nehéz Légiszállító Ezred |
|
HKE |
Honvéd Kulturális Egyesület |
|
HM |
Honvédelmi Minisztérium |
|
HM BEH |
HM Belső Ellenőrzési Hivatal |
|
HM FHH |
HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal |
|
HM HH |
HM Hatósági Hivatal |
|
HM HIM |
HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum |
|
HM HPF |
HM Humánpolitikai Főosztály |
|
HM HVF |
HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztály |
|
HM KPH |
HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal |
|
HM KSZF |
HM Kontrolling és Szabályozási Főosztály |
|
HM NEFEH |
HM Nemzetközi Együttműködési és Fegyverzet-ellenőrzési Hivatal |
|
HM PRI |
HM Protokoll és Rendezvényszervező Igazgatóság |
|
HM TKF |
HM Tervezési és Koordinációs Főosztály |
|
HM TKHH |
HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal |
|
HM TLSZ |
HM Tábori Lelkészi Szolgálat |
|
HM VH |
HM Védelmi Hivatal |
|
HM VPF |
HM Védelempolitikai Főosztály |
|
HNYKOSZ |
Honvédségi Nyugdíjas Klubok Országos Szövetsége |
|
HODOSZ |
Honvédségi Dolgozók Szakszervezete |
|
HOSOSZ |
Honvéd Sportegyesületek Országos Szövetsége |
|
HOSZ |
Honvéd Szakszervezet |
|
HTBKOSZ |
Honvédség és Társadalom Baráti Körök Országos Szövetsége |
|
HVK HDM CSF |
HVK Hadműveleti Csoportfőnökség |
|
HVK HIICSF |
HVK Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökség |
|
HVK HTCSF |
HVK Haderő-tervezési Csoportfőnökség |
|
HVK KIK CSF |
HVK Kiképzési Csoportfőnökség |
|
HVK LCSF |
HVK Logisztikai Csoportfőnökség |
|
HVK SZCSF |
HVK Személyzeti Csoportfőnökség |
|
K+F |
kutatás-fejlesztés |
|
KAT ÜGY |
Katonai Ügyészség |
|
KGIR |
Költségvetési Gazdálkodási Irányítási Rendszer |
|
MANS 2010+ |
MH légiforgalom-szervezési rendszerének korszerűsítését célzó program |
|
MATASZ |
Magyar Tartalékosok Szövetsége |
|
MEASZ |
Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége |
|
MH |
Magyar Honvédség |
|
MH 59. SZDRB |
MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis |
|
MH 64. BSZJLE |
MH 64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred |
|
MH 93. PS vvz. |
MH 93. Petőfi Sándor Vegyivédelmi Zászlóalj |
|
MH GAVIK |
MH Görgey Artúr Vegyivédelmi Információs Központ |
|
MH GEOSZ |
MH Geoinformációs Szolgálat |
|
MH HEK |
MH Dr. Radó György Honvéd Egészségügyi Központ |
|
MH KKK |
MH Katonai Közlekedési Központ |
|
MH LEK |
MH Logisztikai Ellátó Központ |
|
MH LZ |
MH Ludovika Zászlóalj |
|
MH MDK |
MH Műveleti és Doktrinális Központ |
|
MH ÖHP |
MH Összhaderőnemi Parancsnokság |
|
MH TD |
MH Támogató Dandár |
|
MH TD Obj. Üz. Ig. |
MH TD HM Objektumok Üzemeltetési Igazgatóság |
|
MH VEK |
MH Veszélyesanyag Ellátó Központ |
|
MHKHSZ |
Magyar Huszár és Katonai Hagyományőrző Szövetség |
|
MK KBH |
Magyar Köztársaság Katonai Biztonsági Hivatal |
|
MK KFH |
Magyar Köztársaság Katonai Felderítő Hivatal |
|
NFTC |
Kanadai repülőgép- és helikoptervezető-kiképzés |
|
NKft. |
Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság |
|
NRF |
NATO Reagáló Erők |
|
NSIP |
NATO Biztonsági Beruházási Program |
|
RSR |
Rövidhullámú Stratégiai Rádióelektronikai Rendszer |
|
SZJA |
személyi jövedelemadó |
|
VNC |
nemzeti beosztások |
|
ZMNE |
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem |
Az utasítás a 9. § alapján hatályát vesztette 2012. március 31. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
