• Tartalom

57/2011. (V. 27.) HM utasítás

57/2011. (V. 27.) HM utasítás

a honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének kidolgozásáról1

2011.05.28.

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 52. § (1) bekezdésének f) pontja alapján a honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének kidolgozására az alábbi utasítást adom ki:

1. Az utasítás hatálya

1. § (1) Az utasítás hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe, közvetlen és fenntartói irányítása, valamint felügyelete alá tartozó szervezetekre, a parlamenti államtitkár felügyelete alá tartozó szervezetekre, illetve a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezeteire (a továbbiakban együtt: honvédelmi szervezetek) terjed ki.

(2) A honvédelmi tárca 2012–2015. évekre vonatkozó rövid távú tervének (a továbbiakban: rövid távú terv) kidolgozása során a jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben a honvédelmi tárca védelmi tervező rendszere felső szintű tervezési szabályainak alkalmazásáról szóló 98/2009. (XII. 11.), valamint a HM Védelmi Tervező Bizottság feladatairól és működési rendjéről szóló 114/2010. (XII. 29.) HM utasítások rendelkezéseit kell alkalmazni.

2. Értelmező rendelkezések

2. § Az utasítás alkalmazásában:

a) Feladattervező szervezet: azon honvédelmi szervezet, amely felelős a feladattervezésért, illetve az azokhoz rendelt erőforrások tervezésének és felhasználásának szakmai irányításáért. Az egyes feladatok tervezői illetékességét a feladatcsoportok jegyzéke határozza meg.

b) Erőforrás-tervező szervezet: azon honvédelmi szervezet, amely a feladattervező szervezet szakmai irányítása mellett végzi az erőforrás-tervezéssel kapcsolatos feladatokat.

c) Feladattervezés: a honvédelmi szervezetek stratégiai célok elérését biztosító tervidőszaki feladatainak reális, teljes és pontos felmérése és részletes meghatározása.

d) Forrásszükséglet: azon pénzeszközök, melyek a honvédelmi szervezet részére a 6. § (1) bekezdés a) pontjában előírt feladatok maradéktalan végrehajtásához szükségesek.

e) Determinált tételek: a szerződéses kötelezettségvállalással terhelt feladatok, a törvényi és nemzetközi kötelezettségek, valamint az alapvető működőképesség fenntartásához szükséges keretek.

f) Feladatcsoportok jegyzéke: a rövid távú terv és a forráskorlátok nélküli feladatterv struktúráját meghatározó, a honvédelmi tárca tervidőszaki feladatait átfogó stratégiai szintű dokumentum, melyet a HM Védelmi Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM VTF) ad ki a tervezési időszakra vonatkozóan.

g) Forráskorlátok nélküli feladatterv: a feladatcsoportok jegyzéke alapján összeállított szöveges részből, valamint nagybani erőforrás-tervező táblázatból álló tervezési okmány.

3. Tervezési alapelvek

3. § A rövid távú terv összeállításának célja:

a) a miniszteri irányelvek a védelmi tervezéshez (2012–2021) című dokumentumban meghatározott célkitűzések tervidőszaki feladatainak végrehajtása;

b) a tárca részére a jogszabályokban és közjogi szervezetszabályzó eszközökben meghatározott, illetve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű, valamint a korábbi évek során halasztott, a tervidőszakban forráskorlátokon belül végrehajtható feladatok megtervezése;

c) tervezési alapinformációk és összhang biztosítása a tárca származtatott tervei számára.

4. § A tervezési időszakban rendelkezésre álló források elosztásának tárca szintű fontossági sorrendje (prioritása) az alábbi:

a) a 2012–2015. évekre megállapított költségvetési létszám alapján az illetmény és illetmény jellegű juttatások, valamint azok járulékainak maradéktalan tervesítése;

b) a logisztikai, kiképzési, infrastrukturális és a fejezeti kezelésű feladatok (NATO Reagáló Erők (a továbbiakban: NRF) és Battle Group; hozzájárulás a NATO-költségvetéshez, a NATO Biztonsági Beruházási Programhoz, az EU védelmi célú közös finanszírozású védelmi alapjaihoz, illetve a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz) tervezése során – a takarékos gazdálkodás szigorú szem előtt tartásával – az alapvető működésfenntartási feltételek biztosítása;

c) a nemzetközi szerepvállalásból eredő kötelezettségek teljesítése;

d) a hadfelszerelési, az infrastrukturális és az egyéb fejlesztések megvalósítása;

e) a fejezeti kezelésű előirányzatok egyéb feladatai.

5. § (1) A rövid távú terv a tervidőszak feladatait bemutató – a feladatcsoportok jegyzéke alapján összeállított – szöveges részből és összegzett erőforrástáblából áll, továbbá annak mellékletét képezi az adatbázis formátumú Részletes Erőforrásterv (a továbbiakban: RET).

(2) A rövid távú tervet a honvédelmi miniszter, a honvédelmi szervezetek abból származtatott, tovább részletezett terveit pedig az illetékes szolgálati elöljáró (hivatali felettes) hagyja jóvá.

4. A rövid távú terv kidolgozásának folyamata

6. § (1) A rövid távú terv összeállítása három fázisban történik. Az első fázisban a feladattervező szervezetek forráskorlát nélküli tervezést hajtanak végre, melynek során kidolgozzák a tervidőszakban végrehajtásra tervezett feladatokat tartalmazó – a feladatcsoportok jegyzéke szerint összeállított – forráskorlátok nélküli feladatterveiket, melyben megtörténik a feladatok forrásszükségleteinek és fontossági sorrendjének (szakmai prioritásainak) megállapítása is. A forráskorlátok nélküli feladatterv az a)–b) pontok alapján kerül összeállításra.

a) A feladattervező szervezetek a forráskorlátok nélküli feladattervük összeállítása során a honvédelmi szervezet létrehozásáról rendelkező jogszabályban és az alapító okiratban annak szakmai alapfeladataként meghatározott, illetve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű, valamint a korábbi évek során halasztott feladatokat veszik alapul. Ezek alapján meghatározzák a tervidőszakban végrehajtásra tervezett feladataikat (feladat leírása), a végrehajtás ütemezését, valamint indokolják azok szükségességét. A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködve meghatározzák a közvetlen erőforrásigénnyel rendelkező feladatok forrásszükségletét, azokat az erőforrás-tervező szervezetek átvezetik a HM Gazdasági Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM GTF) által kiadott nagybani erőforrás-tervező táblázatba.

b) A HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkára (a továbbiakban: HM VGHÁT), a HM védelempolitikáért és védelmi tervezésért felelős helyettes államtitkára és a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese (a továbbiakban: HVKFh) a tárcaszintű prioritásokkal összhangban szakterületi fontossági sorrendet állíttatnak össze, melyet tájékoztatásul megküldenek a HM VTF részére. A fontossági sorrend (prioritás) összeállítása során a feladattervező és az erőforrás-tervező szervezetek végrehajtják a szükséges egyeztetéseket. Ezt követően a feladattervező szervezetek a szakterületi fontossági sorrend (prioritás) figyelembevételével – a rendelkezésre álló források feladatokhoz történő hozzárendelése érdekében – a végrehajtásra tervezett feladataikat a szakterületek sajátosságainak megfelelő (1-től 5-ig terjedő) kategóriákba sorolják, ahol az 1. szám a legfontosabb feladatot jelöli.

c) A HM GTF az erőforrás-tervező szervezetek nagybani erőforrás-tervező táblázatai alapján jelentést készít a honvédelmi miniszternek a tárca tervidőszaki forrásszükségletéről.

(2) A rövid távú tervezés második fázisában a HM GTF a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) által kiadásra kerülő, tervidőszakra vonatkozó gazdaságpolitikai elképzelésen alapuló költségvetési irányelvek, továbbá a tervidőszaki forrásszükséglet és a tárca prioritásainak figyelembevételével elkészíti az elsődleges forrásallokációt (a továbbiakban: EFA), melyet a HM Védelmi Tervező Bizottság (a továbbiakban: HM VTB) állásfoglalásával a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra felterjeszt. A jóváhagyott EFA alapján a HM GTF megküldi az elsődleges keretszámokat az erőforrás-tervező szervezeteknek, melyek a feladattervező szervezetekkel együttműködve végrehajtják a tervidőszakra vonatkozó forráskorlátokon alapuló nagybani tervezést.

a) A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködésben a forráskorlátok nélküli feladattervben szereplő feladatok erőforrás-szükségleteit összevetik a részükre biztosított keretekkel és kimutatják a különbséget. Figyelembe véve a tárca felső szintű vezetésének döntéseiből eredő kötelező jellegű feladatokat, az erőforrás-tervező szervezetek – együttműködve a feladattervező szervezetekkel – a kiadott keretek tükrében áttekintik a determinált feladataikat, valamint azt, hogy ezek halasztása milyen jogi, illetve katonai-szakmai következményekkel járhat.

b) A prioritási sorrend figyelembevételével a feladattervező szervezetek meghatározzák azokat a tervidőszaki feladatokat, melyekhez a HM GTF által kiadott keretszámok ismeretében forrásokat rendelnek, szem előtt tartva az erőforrások ésszerű és hatékony elosztását. A források optimális elosztásának biztosításához az erőforrás-tervező szervezetek egyeztetéseket folytatnak a feladattervező szervezetekkel a tervidőszaki célok maradéktalan teljesülése érdekében. Ezek eredményét az erőforrás-tervező szervezetek átvezetik a pontosított nagybani erőforrás-tervező táblázataikba.

c) A feladattervező szervezetek meghatározzák az erőforráskorlátok miatt forrásokkal nem, vagy csak részben alátámasztott feladatok csökkentett tartalommal történő végrehajtásának, halasztásának, törlésének következményeit, elemzik azok kockázatait, továbbá megvalósíthatósági változatokat, illetve megoldási javaslatokat dolgoznak ki a rendelkezésre álló kereteken belül.

d) A tárcaszintű, illetve az (1) bekezdés b) pontja alapján megállapított szakterületi fontossági sorrend (prioritások) érvényesítése érdekében a felső szintű döntést igénylő kérdések vonatkozásában egyeztetésre (HM VTB ülés) kerül sor. A HM VTB ülés előkészítése érdekében a HM VGHÁT és a HVKFh az alárendeltségükbe tartozó szervezetek felé – a c) pont szerinti feladataik vonatkozásában, vertikálisan és horizontálisan egyeztetett – összegfoglaló szakterületi jelentések elkészítésére intézkednek. Az egyeztetésen a HM VTB a felső szintű döntést igénylő kérdésekben – az elmaradó feladatok fontossági sorrendjét tartalmazó kimutatással együtt – állásfoglalást alakít ki és terjeszt fel a honvédelmi miniszternek. A felső szintű egyeztetés eredményeit a Nagybani Erőforrás Terv (a továbbiakban: NET) rögzíti.

e) Az NGM által kiadásra kerülő – a 2012–2015. évi költségvetési tervező munkát megalapozó – Tervezési Körirat rendelkezéseiből kiindulva a HM GTF összeveti a NET összeállítása során alkalmazott forrásprognózist a költségvetési lehetőségekkel. Eltérés esetén – a korábbi HM VTB állásfoglalás figyelembevételével – javaslatot tesz a NET módosítására, amelyet felterjeszt a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra. A jóváhagyott NET alapján a HM GTF összeállítja a HM fejezet költségvetési javaslatát.

(3) A harmadik fázisban a feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködve, a részletes erőforrás-tervező táblázatokban biztosított keretek figyelembevételével részletesen kidolgozzák – a rövid távú terv feladatcsoportjainak jegyzéke struktúrájában – a tervidőszakban ténylegesen végrehajtandó (végrehajtható) feladataik tartalmát, valamint az erőforrás-tervező szervezetek elkészítik a részletes erőforrásterveiket. A HM GTF tervezési adatbázist állít össze az erőforrás-tervező szervezetek által a NET alapján kitöltött részletes erőforrás-tervező táblázatok adataiból.

7. § (1) A rövid távú tervezés folyamatában – felső szinten – a feladattervezési tevékenységet a HM VTF, az erőforrás-tervezési tevékenységet a HM GTF koordinálja.

(2) A feladattervező szervezetek a feladattervezéssel kapcsolatos dokumentumokat a HM VTF-re, az erőforrás-tervező szervezetek erőforrásterveiket a HM GTF-re küldik meg.

(3) A feladattervező és erőforrás-tervező szervezetek a rövid távú tervezés folyamatában egyeztetnek a szakmai követelménytámasztó, együttműködő szervezetekkel.

(4) A honvédelmi szervezetek a hatáskörükbe tartozó intézményi erőforrás-szükségleteiket önállóan tervezik. A központi és központosított, valamint a természetbeni ellátás körébe tartozó erőforrás-szükségleteiket az illetékes központi ellátó szervezetektől, vagy a tárca felső szintű gazdálkodószervezetétől igénylik.

(5) A gazdálkodószervezettel és önálló költségvetéssel nem rendelkező honvédelmi szervezetek logisztikai és infrastrukturális erőforrás-szükségleteit – az általuk szolgáltatott adatok alapján – az utaltsági rend szerint illetékes ellátó szervezetek, valamint az illetékes felső szintű gazdálkodószervezet tervezi.

(6) A Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF) közvetlen alárendeltségébe tartozó katonai szervezetek és az MH Összhaderőnemi Parancsnokság (a továbbiakban: MH ÖHP) feladattervezéssel kapcsolatos dokumentumaikat a HVK Haderőtervezési Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK HTCSF), erőforrásterveiket a HVK Logisztikai Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK LCSF) részére terjesztik fel. A HVK HTCSF és a HVK LCSF a HVKF jóváhagyásával a (2) bekezdés alapján megküldi azokat a HM VTF, a HM GTF, valamint az illetékes felső szintű gazdálkodószervezetek részére.

(7) Az MH ÖHP és a HVKF közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek erőforrás-tervezése az MH ÖHP-n mint középszintű gazdálkodást irányító szervezeten keresztül kerül végrehajtásra.

(8) A rövid távú terv összeállításában részt vevő erőforrás-tervező, feladattervező, valamint együttműködő szervezeteket az 1. melléklet tartalmazza.

5. A rövid távú terv kidolgozásának ütemezése

8. § (1) A HM Védelempolitikai Főosztály együttműködve a HVK Hadműveleti Csoportfőnökséggel és az MH ÖHP-vel, a tervidőszak éveire vonatkozóan, műveleti területenkénti bontásban meghatározza a béketámogató és válságkezelő műveletekre tervezett állomány létszámát, melyet megküld a HM GTF és a HM VTF részére.

(2) A HM VTF és a HM GTF a feladattervező és az erőforrás-tervező szervezetek részére a tervezés első fázisát megelőzően tervezői értekezletet tart, ahol pontosítja a tervezés menetét.

(3) A HM GTF a tervezői értekezletet követően megküldi az erőforrás-tervező szervezetek részére a forráskorlát nélküli erőforrásterv összeállítása során használandó nagybani erőforrás-tervező táblákat. A feladattervező szervezetek a 6. § (1) bekezdése alapján összeállított forráskorlátok nélküli feladatterveiket 2011. május 12-ig megküldik a HM VTF-re, az erőforrás-tervező szervezetek a feladatok erőforrás-szükségletét tartalmazó nagybani erőforrás-tervező táblákat pedig a HM GTF-re.

(4) A HM GTF 2011. május 18-ig elkészíti az EFA-t, amelyet a HM VTB állásfoglalásával jóváhagyásra felterjeszt a honvédelmi miniszternek.

(5) A HM GTF – a jóváhagyott EFA alapján – 2011. június 6-ig az erőforrás-tervező szervezetek részére kiadja az erőforráskereteket a NET-tervezetek összeállítása érdekében.

(6) A feladattervező szervezetek az erőforrás-tervező szervezetekkel együttműködésben végrehajtják a tervidőszakra vonatkozó forráskorlátokon alapuló tervezést. Az erőforrás-tervező szervezetek a pontosított nagybani tervezőtáblázataikat (NET-tervezeteiket) – a 7. § (2) és (6) bekezdéseivel összhangban – 2011. június 21-ig megküldik a HM GTF részére.

(7) A HM VGHÁT és a HVKFh az alárendeltségükbe tartozó tervező szervezetek felé intézkednek a forráskorlátok közötti tervezés során azonosított problémák vonatkozásában vertikális és horizontális egyeztetések lefolytatására. Az egyeztetések során nem kezelhető, felső szintű döntést igénylő kérdésekről a HM VGHÁT és a HVKFh összefoglaló szakterületi jelentést készíttetnek, melyet 2011. június 28-ig megküldenek a HM VTF részére.

(8) A HM VTF az összefoglaló szakterületi jelentést, a HM GTF pedig a tárca NET-tervezetét a HM VTB elé terjeszti. A HM VTB ülésen a forráskorlátokból adódó és az egyes szakterületeken jelentkező döntést igénylő kérdések – a döntéshez szükséges javaslatokkal és megvalósíthatósági változatokkal együtt – kerülnek előterjesztésre.

(9) A HM GTF az NGM által kiadott Tervezési Körirat rendelkezései alapján véglegesíti a HM tárca NET-jét és annak felső szintű jóváhagyását követően – külön HM utasításban szabályozott eljárás szerint, a tervező szervezetek adatszolgáltatása alapján – összeállítja a tárca költségvetési javaslatát, melyet felterjeszt a honvédelmi miniszternek jóváhagyásra.

(10) A HM GTF az NGM részére benyújtott költségvetési javaslat alapján pontosítja a NET-et, majd a részletes erőforrás-tervezés végrehajtása céljából 2011. szeptember 5-ig megküldi a tervezési keretszámokat az erőforrás-tervező szervezetek részére.

(11) A feladattervező szervezetek kidolgozzák a rövid távú terv feladatcsoportjainak tartalmát és 2011. szeptember 30-ig megküldik a HM VTF-re.

(12) Az erőforrás-tervező szervezetek végrehajtják a részletes erőforrás-tervezést és a kitöltött részletes erőforrás-tervező táblázatokat 2011. szeptember 30-ig megküldik a HM GTF részére. A HM GTF az adatszolgáltatások alapján összeállítja az adatbázis formátumú RET-et.

(13) A HM VTF 2011. október 28-ig összeállítja a rövid távú tervet, majd a HM VTB állásfoglalásával jóváhagyásra felterjeszti a honvédelmi miniszternek.

(14) A HM VTF a jóváhagyott rövid távú tervet elektronikus adathordozón 2011. december 9-ig megküldi a 2. § a) és b) pontjaiban meghatározott szervezeteknek, amely szervezetek azt a tervezési és utaltsági rend szerint az alárendelt szervezeteik részére kivonatolt formában továbbküldik.

(15) A 2012. évre vonatkozó költségvetési törvény elfogadását követően a HM GTF az erőforrás-tervező szervezetek bevonásával szükség szerint pontosítja a RET-et.

6. Záró rendelkezés

9. § Ez az utasítás a közzétételt követő napon lép hatályba és 2012. március 31-én hatályát veszíti.

1. melléklet az 57/2011. (V. 27.) HM utasításhoz


A rövid távú tervezésben részt vevő tervező és együttműködő szervezetek

Hazai személyi kiadások és munkaadókat terhelő járulékok

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Hazai személyi kiadások és munkaadókat terhelő járulékok

HM KPH

HM KPH

HM TKF, HVK HTCSF

Hadfelszerelés- és egyéb fejlesztés

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Szakági hadfelszerelés-fejlesztési feladatok, K+F program, Cyber védelmi alapképesség, lőkísérleti és vizsgáló állomás, logisztikai és pénzügyi azonosító rendszer

HM FHH

HM FHH

HVK HTCSF, MH HEK, MH GEOSZ, HVK HDM CSF, HVK HIICSF, MH ÖHP, HVK LCSF

Egészségügyi szakterületi fejlesztési programok.

MH HEK

MH HEK

MH ÖHP

NSIP

HM FHH

HM FHH

 

Nyelvi képzés (EG 0356)

HVK SZCSF

HVK SZCSF

HM FHH

HM Térképészeti NKft. programjai

HM HVF

HM HVF

HM Térképészeti NKft., MH GEOSZ,
MH MDK, HM NEFEH

MANS 2010 +

HM TKF

HM TKF

HM FHH

RSR

MK KFH

MK KFH

 

Drogprevenciós program

MH HEK

MH HEK

 

Kontrollingrendszer kialakítása

HM KSZF

HM KSZF

 

KGIR-fejlesztés

HM KPH

HM KPH

 

Infrastrukturális fejlesztés, infrastrukturális működés-fenntartás

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Katonai védelmi beruházási feladatok és egyéb központi beruházási feladatok

HM FHH

HM FHH

 

Lakhatástámogatás, lakásépítés

HM FHH

HM HVF

 

Laktanya-rekonstrukciós program

HM FHH

HM FHH

 

Környezetvédelmi beruházási és üzemeltetés-fenntartási feladatok

HM FHH

HM FHH

 

Őrzés-védelmi beruházási feladatok

HM FHH

HM FHH

HVK HDMCSF, HVK HIICSF

Élőerős őrzés-védelem

HM FHH

HM FHH

HVK HDMCSF

Technikai őrzés-védelmi rendszerek üzemeltetés-fenntartási feladatai

HM FHH

HM FHH

HVK HDMCSF, HVK HIICSF

Elhelyezési tender feladatai

HM FHH

HM FHH

 

Központi infrastrukturális üzemeltetés-fenntartási feladatok

HM FHH

HM FHH

 

Hazai gyakorlatok elhelyezési biztosítása

HM FHH

HVK KIK CSF

HVK LCSF, MH ÖHP

HM I. objektum karbantartási és felújítási feladatai

HM FHH

MH TD

 

Nyugdíjasotthon kapacitás bérlet

HM FHH

HVK SZCSF

 

Ország mozgósítási feladatok

HM FHH

HM FHH

 

Csapatoknál jelentkező infrastrukturális üzemeltetés-fenntartási feladatok

MH katonai szervezetek
(MH ÖHP-n keresztül)

MH ÖHP

HM FHH, HVK LCSF

Hazai gyakorlatok és kiképzések

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Hazai gyakorlatok és kiképzések (termelői logisztika – központi)

HM FHH

HVK KIKCSF

 

Hazai gyakorlatok és kiképzések (fogyasztói logisztika – központi)

MH LEK, MH VEK, MH KKK (MH ÖHP-n keresztül)

HVK KIKCSF

MH ÖHP, HVK LCSF, HM FHH

Hazai gyakorlatok és kiképzések (fogyasztói logisztika – csapat)

MH katonai szervezetek (MH ÖHP-n keresztül)

HVK KIKCSF

MH ÖHP, HVK LCSF, HM FHH

Logisztikai és intézményi működés-fenntartás

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Termelői logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (központi)

HM FHH

HM FHH

HM HVF, HVK LCSF

Fogyasztói logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (csapat)

MH katonai szervezetek (MH ÖHP-n keresztül)

MH ÖHP

HM FHH, HVK LCSF

Fogyasztói logisztika körébe tartozó logisztikai működési-fenntartás (központi)

MH LEK, MH VEK, MH KKK, MH HEK, MH TD (MH ÖHP-n keresztül)

MH ÖHP

HM FHH, HVK LCSF, MH GEOSZ

Intézményi működés

HM FHH

HM FHH

 

Kiemelt intézményi feladatok

HM FHH

HM FHH

 

Nemzetközi banki műveleti tevékenység

HM FHH

HM FHH

 

NSIP Programiroda tevékenysége

HM FHH

HM FHH

 

Intézményi működés

HM KPH

HM KPH

 

HM I. objektum intézményi működés

MH TD Obj. Üz. Ig.

MH TD Obj. Üz. Ig.

HM igazgatás szervei, MH ÖHP

Intézményi működés

Honvédkórház – ÁEK

Honvédkórház – ÁEK

 

Tudományszervezési feladatok

HM HPF

HM HPF

 

Katonasuli program

HM HPF

HM HPF

 

Intézményi működés (humán feladatok)

HM HPF

HM HPF

 

Intézményi működés (egyéb humán feladatok)

HVK SZCSF

HVK SZCSF

 

Intézményi működés (protokolláris és rendezvényszervezési feladatok)

HM PRI

HM PRI

 

Vendégházak működtetése

HM PRI

HM PRI

HM KPH

Intézményi működés (kommunikációs feladatok)

HM Sajtóiroda

HM Sajtóiroda

 

Intézményi működés

HM TLSZ

HM TLSZ

 

Intézményi működés

HM HIM

HM HIM

 

Hadisírgondozás

HM TKHH

HM TKHH

 

Intézményi működés

HM NEFEH

HM NEFEH

 

Intézményi működés

HM HH

HM HH

 

Intézményi működés

HM BEH

HM BEH

 

Intézményi működés

HM VH

HM VH

 

Intézményi működés

MK KBH

MK KBH

 

Intézményi működés

MK KFH

MK KFH

 

Intézményi működés

ZMNE

ZMNE

HVK LCSF, MH LZ

Intézményi működés

KAT ÜGY

KAT ÜGY

 

Fejezeti finanszírozású feladatok

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

HM KGIR központi feladatok

HM KPH

HM KPH

 

HM KPH központi feladatok

 

A fejezeti előirányzatokkal összefüggésben a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatások díjai

 

Szociálpolitikai juttatások és családalapítási előleg

HM KPH

HM KPH

 

MH pénzügyi dologi kiadások

HM KPH

HM KPH

 

Munkáltató által fizetett SZJA

HM KPH

HM KPH

 

Magyar Atlanti Tanács támogatása

HM TKHH

HM TKHH

 

Budapesti Honvéd Sportegyesület támogatása

HM TKHH

HM TKHH

 

Hadirokkantak, Hadiözvegyek és Hadiárvák Országos Nemzeti Szövetsége támogatása

HM TKHH

HM TKHH

 

Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatása

HM TKHH

HM TKHH

 

Érdekképviseletek támogatása (HOSZ, HODOSZ, BEOSZ)

HM TKHH

HM TKHH

 

Ernyőszervezetek támogatása (HTBKOSZ, HNYKOSZ, MEASZ, MATASZ, MHKHSZ, HOSOSZ, HKE)

HM TKHH

HM TKHH

 

Katonai Emlékpark Közhasznú Nonprofit Kforint.(Pákozdi Katonai Emlékhely) támogatása

HM HVF

HM HVF

HM TKHH

Magyar Hadtudományi Társaság támogatása

HM TKHH

HM TKHH

 

Sporttevékenység támogatása pályázatok alapján

HM TKHH

HM TKHH

 

Társadalmi szervek támogatása kulturális pályázatok alapján

HM TKHH

HM TKHH

 

Társadalmi szervek támogatása hadisírgondozó pályázatok alapján

HM TKHH

HM TKHH

 

Hozzájárulás a hadigondozásról szóló törvényt végrehajtó közalapítványhoz

HM TKHH

HM TKHH

 

Nemzetközi egyezményekben előírt kötelezettségek alapján kötendő közoktatási megállapodás feladatai

HM TKHH

HM TKHH

 

Központi kulturális, PR- és médiafeladatok

HM Sajtóiroda

HM Sajtóiroda

 

Esélyegyenlőségi feladatok

HM HPF

HM HPF

 

MH Szociálpolitikai Közalapítvány és az általa ellátott feladatok támogatása

HVK SZCSF

HVK SZCSF

 

Iskolarendszeren kívüli képzések

HVK SZCSF

HVK SZCSF

 

Fejezeti finanszírozású feladatok

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Iskolarendszerű képzések

HVK SZCSF

HVK SZCSF

 

Katasztrófavédelem

HM TKF

HM TKF

HM FHH, MH HEK, MH MDK, MH LEK, MH GAVIK, MH 93. PS vvz., ZMNE, Honvédkórház – ÁEK, MH ÖHP HM VH, HVK LCSF

HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató NKft. támogatása

HM HVF

HM HVF

HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató NKf.,
HM Sajtóiroda

HM Rekreációs és Kulturális NKft. támogatása

HM HVF

HM HVF

HM Rekreációs és Kulturális NKft.,
HM HPF, HM Sajtóiroda, HM TKHH, HM PRI, HM NEFEH

HM Térképészeti NKft. támogatása

HM HVF

HM HVF

HM Térképészeti NKft., MH GEOSZ

Monostori Erőd NKft. támogatása

HM HVF

HM HVF

Monostori Erőd NKft., HM HPF, HM TKHH

Nemzetközi feladatok

Feladat

Erőforrás-tervező

Feladattervező

Együttműködő

Nemzetközi tanfolyamok

HM KPH, HM FHH, HM PRI

HVK SZCSF

 

Regionális nyelvi képzés

HM KPH, HM PRI

HVK SZCSF

 

Kanadai repülőhajózó-képzés (NFTC) logisztikai biztosítása

HM PRI, HM FHH

HM FHH

 

Kanadai repülőhajózó-képzés (NFTC) pénzügyi biztosítása

HM KPH, HM PRI

HM KPH

 

Cseh repülőhajózó-képzés

HM KPH

MH ÖHP

MH 59. SZDRB

Nemzetközi gyakorlatok és kiképzések

HM FHH, HM KPH

HVK KIKCSF

MH ÖHP

Gripen pótlólagos kiképzés

HM KPH, HM FHH, HM PRI

HVK KIKCSF

MH ÖHP

Válságkezelési és béketámogató műveletek pénzügyi biztosítása

HM KPH, MK KFH

MH ÖHP

MH 64. BSZJLE, HM PRI

Válságkezelési és béketámogató műveletek logisztikai és infrastrukturális biztosítása

MH 64. BSZJLE, MH HEK, MH LEK, MH VEK, MH KKK, MH TD (MH ÖHP-n keresztül), HM FHH

MH ÖHP

HVK LCSF

Felajánlott alegységek (NRF, BG)

HM KPH

MH ÖHP

 

Multilaterális együttműködési feladatok

HM KPH, HM PRI

HM VPF

 

Kétoldalú kapcsolatok feladatai

HM KPH, HM PRI

HM NEFEH

 

Nemzetközi képviseletek

HM KPH, HM FHH

HM VPF

MH ÖHP

Nemzeti támogatás

HM KPH, HM FHH,
HM PRI

HM FHH

 

NATO-, EU-hozzájárulások

HM KPH

HM KPH

 

AN-26-os repülések nemzetközi pénzügyi biztosítása

HM KPH

MH ÖHP

MH 59. SZDRB

AN-26-os repülések nemzetközi logisztikai biztosítása

MH 59. SZDRB (MH ÖHP-n keresztül), HM FHH

MH ÖHP

HVK LCSF

C-17 személyzet (HAW és VNC) kiadásai

HM KPH, HM PRI

MH ÖHP

HVK LCSF

Nemzetközi feladatok kiszolgálásának fel nem osztható költségei

HM PRI

HM PRI

 

Fegyverzet-ellenőrzés

HM KPH, HM PRI

HM NEFEH

 

Nemzetközi fejezet szintű közgazdasági és pénzügyi ellenőrzések

HM KPH, HM PRI

HM KPH

 

Nemzetközi fejezet szintű államháztartási belső ellenőrzések

HM KPH, HM PRI

HM BEH

 

Válságkezelő és béketámogató műveletek parancsnoki, felügyeleti ellenőrzések

HM KPH, HM PRI

MH ÖHP

 




A mellékletben alkalmazott rövidítések

Rövidítés

Jelentés

ÁEK

Állami Egészségügyi Központ

BEOSZ

Bajtársi Egyesületek Országos Szövetsége

BG

Harccsoport

HAW

Nehéz Légiszállító Ezred

HKE

Honvéd Kulturális Egyesület

HM

Honvédelmi Minisztérium

HM BEH

HM Belső Ellenőrzési Hivatal

HM FHH

HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal

HM HH

HM Hatósági Hivatal

HM HIM

HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum

HM HPF

HM Humánpolitikai Főosztály

HM HVF

HM Hadfelszerelési és Vagyonfelügyeleti Főosztály

HM KPH

HM Közgazdasági és Pénzügyi Hivatal

HM KSZF

HM Kontrolling és Szabályozási Főosztály

HM NEFEH

HM Nemzetközi Együttműködési és Fegyverzet-ellenőrzési Hivatal

HM PRI

HM Protokoll és Rendezvényszervező Igazgatóság

HM TKF

HM Tervezési és Koordinációs Főosztály

HM TKHH

HM Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatal

HM TLSZ

HM Tábori Lelkészi Szolgálat

HM VH

HM Védelmi Hivatal

HM VPF

HM Védelempolitikai Főosztály

HNYKOSZ

Honvédségi Nyugdíjas Klubok Országos Szövetsége

HODOSZ

Honvédségi Dolgozók Szakszervezete

HOSOSZ

Honvéd Sportegyesületek Országos Szövetsége

HOSZ

Honvéd Szakszervezet

HTBKOSZ

Honvédség és Társadalom Baráti Körök Országos Szövetsége

HVK HDM CSF

HVK Hadműveleti Csoportfőnökség

HVK HIICSF

HVK Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökség

HVK HTCSF

HVK Haderő-tervezési Csoportfőnökség

HVK KIK CSF

HVK Kiképzési Csoportfőnökség

HVK LCSF

HVK Logisztikai Csoportfőnökség

HVK SZCSF

HVK Személyzeti Csoportfőnökség

K+F

kutatás-fejlesztés

KAT ÜGY

Katonai Ügyészség

KGIR

Költségvetési Gazdálkodási Irányítási Rendszer

MANS 2010+

MH légiforgalom-szervezési rendszerének korszerűsítését célzó program

MATASZ

Magyar Tartalékosok Szövetsége

MEASZ

Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége

MH

Magyar Honvédség

MH 59. SZDRB

MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis

MH 64. BSZJLE

MH 64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred

MH 93. PS vvz.

MH 93. Petőfi Sándor Vegyivédelmi Zászlóalj

MH GAVIK

MH Görgey Artúr Vegyivédelmi Információs Központ

MH GEOSZ

MH Geoinformációs Szolgálat

MH HEK

MH Dr. Radó György Honvéd Egészségügyi Központ

MH KKK

MH Katonai Közlekedési Központ

MH LEK

MH Logisztikai Ellátó Központ

MH LZ

MH Ludovika Zászlóalj

MH MDK

MH Műveleti és Doktrinális Központ

MH ÖHP

MH Összhaderőnemi Parancsnokság

MH TD

MH Támogató Dandár

MH TD Obj. Üz. Ig.

MH TD HM Objektumok Üzemeltetési Igazgatóság

MH VEK

MH Veszélyesanyag Ellátó Központ

MHKHSZ

Magyar Huszár és Katonai Hagyományőrző Szövetség

MK KBH

Magyar Köztársaság Katonai Biztonsági Hivatal

MK KFH

Magyar Köztársaság Katonai Felderítő Hivatal

NFTC

Kanadai repülőgép- és helikoptervezető-kiképzés

NKft.

Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

NRF

NATO Reagáló Erők

NSIP

NATO Biztonsági Beruházási Program

RSR

Rövidhullámú Stratégiai Rádióelektronikai Rendszer

SZJA

személyi jövedelemadó

VNC

nemzeti beosztások

ZMNE

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem

1

Az utasítás a 9. § alapján hatályát vesztette 2012. március 31. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére