9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasítás
9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasítás
a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével és felhasználásával kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről1
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 100/J. § (2) bekezdése és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (2) bekezdése alapján – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának eljárásrendjét az alábbiak szerint szabályozom.
Általános rendelkezések
1. Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya
a) a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet X. Miniszterelnökség 2. címe alatti fejezeti kezelésű előirányzatokra,
b) az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) alapján év közben megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra
[az a) és b) pont szerinti fejezeti kezelésű előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2. § A jelen utasítás alkalmazásában
a) kötelezettségvállalás: az Ámr. 72. § (1) bekezdésében meghatározott jognyilatkozat, valamint az Ámr. 72. § (2) bekezdésében megjelölt dokumentum;
b) kötelezettségvállalás jogi szempontú ellenjegyzése: a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről szóló Miniszterelnökségi utasításban meghatározott a kötelezettségvállalás jogi és közbeszerzési szempontú vizsgálata;
c) kötelezettségvállalás pénzügyi szempontú ellenjegyzése: az Ámr. 74. § (3) bekezdésben foglaltak igazolása és ellenőrzése;
d) szakmai teljesítésigazolás: az Ámr. 76. § (1) bekezdésében foglaltak igazolása és ellenőrzése;
e) érvényesítés: az Ámr. 77. § (1) bekezdésében foglaltak igazolása és ellenőrzése;
f) utalványozás: az Ámr. 78. §-ában foglaltak elvégzése;
g) utalvány ellenjegyzése: az Ámr. 79. §-ában foglaltak elvégzése;
h) kötelezettségvállaló: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges;
i) szakmai teljesítésigazoló: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges;
j) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzője: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott jogtanácsos;
k) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzője: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek;
l) érvényesítő: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek;
m) utalványozó: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott személyek;
n) utalvány ellenjegyzője: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek.
3. Összeférhetetlenségi szabályok
3. § Nem láthat el ugyanazon gazdasági esemény tekintetében kötelezettségvállalási, utalványozási, érvényesítési, ellenjegyzési, valamint szakmai teljesítésigazolási feladatot az a személy, akivel szemben az Ámr. 80. § (1)–(2) bekezdésében foglalt valamely összeférhetetlenségi ok fennáll.
Az előirányzatok megváltoztatásának és átcsoportosításának szabályai
4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatokat érintő előirányzat-átcsoportosításokra az Áht. 27. §, 27/A. §, 27/B. §, valamint 123/A. §-ában és az Ámr. 55. §-ában előírtak szerint kerülhet sor.
(2) A fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – megállapodás alapján kerülhet sor.
(3) A Miniszterelnökség cím javára átcsoportosított előirányzat felhasználása során az utalványozás, az utalvány ellenjegyzése és az érvényesítés az intézmény gazdálkodására vonatkozó szabályzat szerint történik.
5. § (1) A fejezeti hatáskörű előirányzat-átcsoportosítási és módosítási jogkört a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott személy gyakorolja. A jogkör gyakorlásához kapcsolódó engedélyezés az ellenjegyzést és a kötelezettségvállalást követően történhet a kötelezettségvállalás dokumentumán, illetőleg külön feljegyzés alapján.
(2) A Miniszterelnökség cím a részére átcsoportosított előirányzatot fejezeti kezelésű előirányzatonként, feladatonként és kiadási jogcímenként elkülönítetten köteles kezelni és azok igénybevételéről – a feladat elvégzését követően – az átcsoportosításra vonatkozó intézkedésben foglaltak szerint, valamint az éves beszámoló keretében elszámolni.
Az előirányzatok felhasználása
4. Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai
6. § (1) Az előirányzatok részletes leírását az 1. melléklet tartalmazza.
(2) A tárgyévi előirányzatok terhére az Áht. 100/C. § (2) bekezdésében foglaltak szerint vállalható kötelezettség.
(3) Nem köthető támogatási szerződés, ha az a következő évek előirányzatai terhére jelent kötelezettségvállalást és az Ámr. 117. §-ában foglalt valamely feltétel fennáll.
7. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) alapján kötött szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetésnél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.
(2) Az együttes adóigazolás szerződő féltől történő beszerzéséről, vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a GHJ gondoskodik.
8. § Az Ámr. 235. § (2) és (4) bekezdésben meghatározott bejelentési kötelezettség teljesítéséről a GHJ gondoskodik.
5. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés
9. § (1) A kötelezettségvállalás eredeti (aláírt) dokumentumát a Számviteli Osztály a pénzügyi kifizetéshez kapcsolódó iratként kezeli.
(2) A kötelezettségvállalásokról év közben a Költségvetési Osztály a FORRÁS SQL programmal analitikus nyilvántartást vezet.
(3) Ha a kötelezettségvállalás nem felel meg a 2. § b)–c) pontjaiban foglaltaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban kell tájékoztatnia a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt, a gazdasági vezetőt és a GHJ vezetőjét. Ha a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző az Ámr. 74. § (6) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.
(4) A GHJ az ellenjegyzést követően – a gazdasági vezető eltérő rendelkezése hiányában – a kötelezettségvállalás dokumentumát a gazdasági vezetőn keresztül terjeszti fel aláírásra a kötelezettségvállaló részére.
10. § (1) A kiadás teljesítésének és a bevétel beszedésének elrendelése előtt az Ámr. 76. §-a szerint el kell végezni a szakmai teljesítés igazolását. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben, megrendelésben, megállapodásban rögzített szankciókat.
(2) A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata.
(3) A támogatási szerződés esetében a szakmai teljesítésigazolást végző személy felelőssége, hogy dokumentált módon ellenőrizze a szakmai és pénzügyi beszámoló megfelelőségét, különös tekintettel a a támogatásban részesülő (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt feladatok teljes körű ellátására, a feladatellátás színvonalára, a feladatok határidőre történő elvégzésére.
(4) Támogatási szerződés esetében a szakmai teljesítést igazoló – teljesítés igazolásával egyidejűleg – aláírásával nyilatkozik a szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról, annak a támogatási szerződésben foglaltaknak való megfelelőségéről.
11. § Az érvényesítés során az Ámr. 77. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.
12. § (1) Utalványozni a FORRÁS SQL rendszerből előállított utalványlapon, vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.
(2) A külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni az Ámr. 78. § (2) bekezdésében meghatározott adatokat.
(3) Az utalvány ellenjegyzésére jogosultnak az utalványt, ha nem ért vele egyet, akkor kell ellenjegyeznie, ha erre az utalványozó írásban utasítja. Ebben az esetben az Ámr. 79. § (3) bekezdésében és a 74. § (5)–(6) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.
Támogatások nyújtása, elszámolása
6. Támogatási kérelem
13. § (1) Államháztartáson kívüli szervezet támogatási kérelme esetén, ha a támogatás nyújtására egyedi döntés alapján kerül sor, a kérelmezőnek
a) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben és a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 67/2008. (III. 29.) Korm. rendeletben foglaltak teljesítése érdekében az 2. melléklet, valamint
b) a 3. melléklet szerinti, hiánytalanul kitöltött nyilatkozatokat, továbbá
c) az Ámr. 113. §-ában foglalt egyéb nyilatkozatokat
a Miniszterelnökséget vezető államtitkár rendelkezésére kell bocsátania.
(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékelnie kell a 4. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles a tudomásszerzéstől számított 10 napon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatási döntés nem hozható.
(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem mellett az (1) – és érintettség esetén a (2) – bekezdés szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok a kötelezettségvállaló rendelkezésére állnak. Ezek hiányában a kérelem nem bírálható el.
7. A támogatási döntés
14. § (1) Támogatási döntés meghozatalára a Miniszterelnökséget vezető államtitkár jogosult.
(2) Ha a támogatás nyújtásához az Áht. 100/J. § (3) bekezdése alapján a Kormány nyilvános határozata, vagy kormányrendelet szükséges, akkor a támogatás nyújtásával kapcsolatos döntés a határozat vagy rendelet hatálybalépését követően hozható.
(3) A kérelem befogadását, illetve a támogatási döntés meghozatalát követően a GHJ az 5. melléklet szerinti Adatlap II–IV. pontját kitölti, és azt
a) a támogatási kérelem vonatkozásában a támogatási kérelem befogadását követő 5 napon belül,
b) a támogatási döntésre vonatkozóan a támogatási döntés meghozatalát követő 10 napon belül
megküldi a kozpenzpalyazat@kopdat.hu elektronikus címre.
15. § (1) A támogatásról szóló döntést – az Ámr. 112. § (5) bekezdésben foglaltaknak megfelelően haladéktalanul, de legkésőbb a döntéshozataltól számított 15 napon belül írásban, hivatalos iratként kézbesítve közölni kell a kedvezményezettel.
(2) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet határidő kitűzésével fel kell hívni a szerződés megkötéséhez szükséges alábbi nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására:
a) a kedvezményezett de minimis támogatásokra vonatkozó, 6. melléklet szerinti nyilatkozata,
b) a kedvezményezett által az adott tárgyban beadott támogatási kérelemre vonatkozó, 7. melléklet szerinti nyilatkozata,
c) gazdálkodó szervezet kedvezményezett esetén a létezését jogszabályban meghatározottak szerint igazoló hiteles okirat, különösen cégkivonat, nyilvántartásba vételről szóló igazolás hiteles másolata,
d) közjegyző, vagy ügyvéd által hitelesített aláírási címpéldány, vagy eredeti, vagy a bank által hitelesített aláírás-bejelentő karton (aláírásminta),
e) beruházások esetében a szükséges jogerős hatósági engedélyek, a Kbt. hatálya alá tartozó beruházások esetén közbeszerzési dokumentáció másolata,
f) a támogatandó program, feladat teljes költségvetése (költségterve), amely tartalmazza az általános forgalmi adót, a megvalósításhoz igényelt támogatás, a saját forrás, az egyéb forrás (egyéb állami támogatás, egyéb külső forrás), valamint a program megvalósításából származó bevétel összegét, a várható kifizetések ütemezését,
g) előleg, előfinanszírozás esetében a kedvezményezett bankszámláira vonatkozó, 8. melléklet szerinti nyilatkozata,
h) előleg, előfinanszírozás, valamint több részletben történő utófinanszírozás esetén a kedvezményezett azonnali beszedési megbízás benyújtására vonatkozó, kizárólag a támogató hozzájárulásával visszavonható – az Ámr. 119. § (2) bekezdése szerinti – nyilatkozata,
i) felhalmozási célú támogatások esetében az ingatlanra vonatkozó tulajdoni lap másolatát,
j) ha azt jogszabály előírja, a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedélyek.
(3) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet tájékoztatni kell
a) a szerződéskötés várható határidejéről, amely legfeljebb a támogatási döntés közlésétől számított 30. nap,
b) ha a támogatás az Európai Unió működéséről szóló Szerződés 107. cikkének hatálya alá tartozik, a támogatási szerződés megkötéséhez a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter állásfoglalása szükséges, amelyre tekintettel az a) pontban meghatározott határidő további 30 nappal meghosszabbodik,
c) ha a kedvezményezett mulasztásából kifolyólag az a) – és állami támogatás esetén a b) – pontban meghatározott határidőtől számított további 30 napon belül nem kerül sor a szerződéskötésre, a támogatási döntés az Ámr. 112. § (8) bekezdése alapján érvényét veszti.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott nyilatkozatokat, dokumentumokat az (1) bekezdés szerinti értesítésben meghatározott határidőig kell benyújtani.
16. § (1) Ha kedvezményezettről a Magyar Államkincstár törvényben meghatározott közhiteles és nyilvános nyilvántartást vezet, a kedvezményezettnek a 15. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott dokumentumot nem kell benyújtania. A kedvezményezett létezését a GHJ ellenőrzi a fenti nyilvántartásban.
(2) Egyedi döntéssel nyújtott támogatás esetén
a) a kedvezményezett eredeti, vagy közjegyző által hitelesített vállalkozói igazolványáról, vagy működési engedélyéről az ügyirat szakmai előadója is készíthet hiteles másolatot, amelyre – dátummal és olvasható aláírásával – rávezeti „Az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveget,
b) aláírási címpéldányként az eredeti okiratról az ügyirat szakmai előadója által készített másolat is csatolható, amelyre az előadó – dátummal és aláírásával – rávezeti „Az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveget.
8. A támogatási szerződés
17. § A támogatási szerződésnek a támogatás nyújtására vonatkozó feltételek, valamint az Ámr. visszterhes szerződésekre vonatkozó általános szabályai (82. §) mellett, az Ámr. 112. § (6)–(7) bekezdésben foglaltakat is tartalmaznia kell. A támogatási szerződést a kötelezettségvállalásra vonatkozó általános szabályok szerint kell aláírni és ellenjegyezni.
9. A támogatás folyósítása, adatszolgáltatás
18. § Az előirányzatok terhére nyújtott támogatás folyósítása az Ámr. 124. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően
a) egy összegben, vagy részletekben,
b) időarányosan, vagy teljesítésarányosan
történhet.
19. § (1) Támogatási előleg egy összegben, vagy részletekben történő folyósítására az Ámr. 124. § (8) bekezdése szerint a támogatási szerződés, vagy jogszabály kifejezett rendelkezése alapján kerülhet sor, ha a teljesítésarányos finanszírozás a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé. Támogatási előleg részletekben történő folyósítása esetén a fennmaradó, a támogatási szerződésben rögzített ütemezés szerinti támogatás folyósításának feltétele a már folyósított támogatással történő elszámolás.
(2) Az (1) bekezdés szerinti részelszámolási kötelezettség alól a Miniszterelnökséget vezető államtitkár különösen indokolt esetben – a kedvezményezett írásban előterjesztett kérelmére – felmentést adhat. A felmentéshez kapcsolódó támogatási szerződés megfelelő módosításáról GHJ haladéktalanul gondoskodik.
20. § Ha a támogatás működési kiadásokat finanszíroz, a támogatás rendelkezésre bocsátása kizárólag időarányosan történhet.
21. § A támogatás igénybevétele az Ámr. 124. § (3)–(4) bekezdése alapján
a) utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás, vagy
b) időszakos, vagy záró beszámolót követő, a kedvezményezett által benyújtott és a Miniszterelnökség által ellenőrzött és elfogadott elszámolások alapján történő utófinanszírozás
formájában történhet.
10. A támogatási szerződés módosítása
22. § A szerződés módosítását bármely fél – a támogatás célja, összege, az azt alátámasztó költségterv, továbbá a támogatás felhasználásának kezdő időpontja és véghatárideje tekintetében – az eredeti támogatási szerződésben a támogatás felhasználására vonatkozó véghatáridő lejáratának időpontja előtt írásban kezdeményezheti. A kezdeményezést indokolással kell ellátni.
23. § A támogatási szerződések módosítására a támogatási szerződésre vonatkozó szabályokat és az Ámr. 121. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
11. Beszámoltatás, ellenőrzés
24. § (1) A szakmai teljesítésigazoló köteles a támogatási szerződés teljesítését figyelemmel kísérni.
(2) A szakmai teljesítésigazoló a kedvezményezett szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét erre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.
25. § (1) A teljesítésarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezett a támogatás felhasználásáról utólag, a szerződésben meghatározott módon köteles elszámolni és beszámolni.
(2) A kedvezményezett beszámolóját a szakmai teljesítésigazoló a beszámoló kézhezvételét követő 30 – hiánypótlás, kiegészítés esetén 45 – napon belül megvizsgálja, és dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.
(3) A szakmai teljesítésigazoló köteles ellenőrizni, hogy a támogatás felhasználása során a kedvezményezett a Kbt. előírásait betartotta-e. Ennek megállapításához szükséges dokumentumokat a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás befejezését követően köteles a támogató részére benyújtani.
(4) A (2) bekezdés szerinti döntésről, ideértve az esetleges visszafizetési kötelezést is, a döntést követő 5 napon belül írásban tájékoztatni kell a kedvezményezettet.
26. § (1) A támogatás felhasználását a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, valamint jogszabályban és a támogatási szerződésben meghatározott szervek ellenőrizhetik.
(2) A kedvezményezett köteles minden, az ellenőrzéshez szükséges felvilágosítást és egyéb segítséget megadni.
12. A kifogás
27. § (1) Ha a támogatás igénylője, illetve a kedvezményezett (a továbbiakban együtt: kifogást tevő) államháztartáson kívüli személy, az Ámr. 131. § (1) bekezdésében meghatározott esetben a kifogásolt intézkedésről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül, de legkésőbb a kifogásolt intézkedés bekövetkeztétől, vagy a mulasztástól számított 45 napon belül írásban kifogást nyújthat be a Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak.
(2) A kifogásnak tartalmaznia kell:
a) a kifogást tevő nevét, székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő képviselője nevét,
b) a kifogással érintett támogatási kérelem, vagy a támogatási szerződés azonosításához szükséges adatokat,
c) a kifogásolt intézkedés, vagy mulasztás meghatározását,
d) a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt, vagy elmaradt intézkedéssel megsértett jogszabályhely pontos megjelölését.
(3) A kifogást a kifogást tevő, vagy a nem természetes személy kifogást tevő képviselője saját kezű aláírásával ellátva kell benyújtani.
(4) A kifogás kivizsgálásában nem vehet részt az, aki a kifogással érintett eljárásban részt vett.
28. § Az elkésett, vagy a kifogás benyújtására nem jogosult személytől származó kifogást a Miniszterelnökséget vezető államtitkár annak kézhezvételétől számított 10 napon belül elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével, a kifogást tevőt írásban értesíti.
29. § (1) Ha a kifogás hiányos, azaz nem tartalmazza a 27. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottakat, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a kifogás kézhezvételétől számított 8 napon belül 10 napos határidő kitűzésével írásban felhívja a kifogást tevőt a hiány pótlására.
(2) Ha a kifogást tevő a hiányt határidőben nem vagy nem megfelelően pótolja, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a kifogást elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.
(3) A Miniszterelnökséget vezető államtitkár intézkedik, hogy a kifogás annak kézhezvételétől számított 21 napon belül érdemben elbírálásra kerüljön, amelyet annak lejárta előtt, indokolt esetben, egy alkalommal, legfeljebb 21 nappal, a kifogást tevő írásbeli értesítése mellett meghosszabbíthat.
(4) Az elbírálásra meghatározott határidőbe nem számít be a hiánypótlásra irányuló felhívástól az annak teljesítéséig eltelt idő.
(5) Ha a kifogás nem alapos, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár azt elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.
(6) Ha a kifogás alapos, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedést, és erről a kifogást tevőt írásban értesíti. Ha a kifogást tevő a kifogásolt jogszabálysértés folytán nem nyert támogatást, a támogató köteles a kifogást tevő támogatási kérelmét ismételten elbírálni.
30. § A támogatási kérelmekkel és a támogatási szerződésekkel kapcsolatos, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényből eredő, valamint az egyedi döntés alapján biztosított támogatások esetén az Ámr. 112. § (9) bekezdésében előírt, a Kincstár által működtetett monitoringrendszer felé az adatszolgáltatási kötelezettséget a GHJ teljesíti.
Beszámolás
13. Számviteli beszámolási kötelezettségek, jelentések
31. § A fejezeti kezelésű előirányzatok alakulásáról, azok módosításáról és a teljesítésről – a főkönyvi és analitikus nyilvántartások és az Ámr.-ben, valamint az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: számviteli kormányrendelet) előírtak alapján – a GHJ
a) időközi mérlegjelentést,
b) féléves költségvetési beszámolót,
c) éves költségvetési beszámolót készít.
32. § (1) A negyedéves mérlegjelentéseket az Ámr. 206. § (2) bekezdésében meghatározott elkészítési határidőig kell elkészíteni.
(2) Az elemi költségvetési beszámolót a számviteli kormányrendeletben foglaltak szerinti tartalommal, fordulónappal és határidők figyelembevételével a GHJ vezetőjének intézkedése szerinti határidőre kell összeállítani.
(3) A féléves elemi költségvetési beszámolót és az éves elemi költségvetési beszámolót a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) honlapján közzétett, központilag előírt nyomtatvány (tájékoztató és űrlapgarnitúra) szerinti formában és tartalommal kell elkészíteni, és a Kincstár által közreadott számítástechnikai program segítségével elektronikus módon kell továbbítani.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozó féléves költségvetési beszámolót és éves költségvetési beszámolót az „A/Intézményi költségvetési beszámoló” formátumban kell összeállítani.
(5) A számviteli kormányrendelet mellékleteiben meghatározott és a Kincstár honlapján közzétett központi nyomtatvány helyettesíthető elektronikus adatfeldolgozó és adathordozó rendszerek segítségével azonos formában kinyomtathatóan készített, azonos tartalmú dokumentumokkal. Ha az így előállított és kinyomtatott dokumentum tartalmazza a gazdasági vezető és a beszámoló elkészítéséért kijelölt felelős személy, a GHJ vezetője aláírását is, akkor az azonos értékű a honlapról letöltött központi nyomtatvány alapján elkészített beszámolóval. Az aláírók felelősséggel tartoznak az adatokat előállító és továbbító eljárások megfelelő archiválásáért is.
33. § (1) A féléves elemi költségvetési beszámoló – a számviteli kormányrendelet 11. § (2) bekezdésének megfelelően –
a) a pénzforgalmi kimutatásból (jelentés) és
b) a kiegészítő melléklet részét képező pénzforgalmi egyeztetés űrlapból
áll.
(2) A féléves költségvetési beszámoló a költségvetés pénzügyi helyzetét mutatja be.
(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok éves költségvetési beszámolójának részei – a számviteli kormányrendelet 11. § (1)–(3) bekezdésének megfelelően –:
a) a könyvviteli mérleg,
b) a pénzforgalmi kimutatás,
c) az előirányzat-maradvány kimutatás és
d) a kiegészítő melléklet.
(4) A könyvviteli mérleg és a pénzforgalmi kimutatás az elemi költségvetéssel megegyező szerkezetben készül. A kiegészítő melléklet számszaki részből, valamint szöveges indokolásból áll.
(5) A szöveges indokolásban – a számviteli kormányrendelet 40. § (4) bekezdésének megfelelően –:
a) ismertetni kell azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják az ellátott alaptevékenységet, az előirányzatok tervezettől eltérő felhasználását,
b) be kell mutatni azokat a rendkívüli eseményeket, vagy azokat a körülményeket, amelyek a pénzügyi helyzetre, az eszközök nagyságára és összetételének alakulására hatással voltak, és a költségvetés összeállításánál még nem voltak ismertek, illetve pénzügyileg nem kerültek rendezésre, és
c) indokolni kell a teljes kötelezettségállomány alakulását befolyásoló tényezőket.
34. § (1) A számviteli kormányrendelet 50. §-a alapján a féléves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési beszámoló elkészítését megelőzően, annak alátámasztásaként, illetve a könyvelés ellenőrzése céljából főkönyvi kivonatot kell készíteni.
(2) A féléves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési beszámoló elkészítése a főkönyvi könyvelésből a FORRÁS SQL programmal regisztrált (főkönyvi és pénzügyi moduljaiban rögzített) adatokból automatikusan és zárt rendszerben történik.
(3) Az éves költségvetési beszámoló elkészítése időpontjáig a számviteli szabályzat alapján végre kell hajtani valamennyi havi, negyedéves és éves könyvelési és zárlati feladatot, leltározni kell a mérlegben kimutatásra kerülő tételeket, el kell készíteni a leltárt, rendezni kell a leltáreltéréseket, továbbá el kell végezni a mérleg tételeinek értékelését és el kell számolni az értékvesztést.
(4) A fejezeti kezelésű előirányzatokról – a jogszabályban meghatározottak szerint – a Kincstár által kiadott K11 program tartalmának megfelelő számszaki beszámoló készítéséről a GHJ vezetője gondoskodik.
14. A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás
35. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatása – az Ámr. 222. §-ának megfelelően – számszaki és szöveges részből áll.
(2) A számszaki részben – az államháztartásért felelős miniszter által kiadott zárszámadási köriratban meghatározottak szerint, az általa kiadott számítástechnikai programmal elkészített fejezeti indokolás táblázat formájában – az éves költségvetésben jóváhagyott, illetve év közben módosult kiemelt előirányzatoknak, azon belül az egyes tételeknek az alakulását és azok teljesülését kell bemutatni.
(3) A szöveges részben az államháztartásért felelős miniszter zárszámadási köriratában foglaltak szerinti tartalommal és formában, fejezeti kezelésű előirányzatonként kerül értékelésre az éves előirányzat felhasználása, az azokból megvalósult feladatok bemutatása.
(4) A zárszámadás összeállításáért a GHJ vezetője felelős.
Ellenőrzés
36. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználását és elszámolását a FEUVE keretében kell ellenőrizni, azt a belső ellenőrzést végző szervezeti egység a munkatervében és a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint is ellenőrzi.
Záró rendelkezések
37. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2) Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről, valamint a Miniszterelnökség közbeszerzési és beszerzési szabályzatáról szóló Miniszterelnökségi utasításokkal összhangban kell alkalmazni.
1. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
1. melléklete alapján a XI. Miniszterelnökség fejezet részére jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzatok rendeltetése
2. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
A pályázó |
|
|||
|
neve vagy elnevezése: |
|
|||
|
|
|
|||
|
lakcíme vagy székhelye: |
|
|||
|
|
|
|||
|
képviselőjének neve: |
|
|||
|
|
|
|||
|
Természetes személy |
|
|||
|
születési helye, ideje: |
|
|||
|
|
|
|||
|
Gazdasági társaság |
|
|||
|
cégjegyzékszáma: |
|
adószáma: |
|
|
|
|
|
|||
|
Egyéb szervezet |
|
|||
|
nyilvántartásba vételi okirat száma: |
|
nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
|
|
|
|
|
|||
3. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
Alulírott (név): |
|||
|
mint a (szervezet neve): |
|||
|
székhelye: |
|||
|
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság: |
|
||
|
nyilvántartásba vételi végzés száma: |
|
||
|
adószám: |
TB törzsszám: |
||
|
számlavezető bank neve: |
|
||
|
bankszámlaszám: |
|
||
4. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
neve vagy elnevezése: |
|
|
lakcíme vagy székhelye: |
|
|
képviselőjének neve: |
|
|
születési helye, ideje: |
|
|
cégjegyzékszáma: |
|
adószáma: |
|
|
nyilvántartásba vételi |
|
nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
|
|
□ |
köztársasági elnök |
□ |
az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ |
országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
|
□ |
polgármester vagy főpolgármester |
□ |
alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ |
helyi önkormányzati képviselő |
|
□ |
helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja |
□ |
központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese |
□ |
regionális fejlesztési tanács tagja |
|
□ |
házastárs |
□ |
egyeneságbeli rokon |
□ |
örökbefogadott |
|
□ |
mostoha- vagy neveltgyermek |
□ |
örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ |
testvér |
|
□ |
köztársasági elnök |
□ |
az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ |
országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
|
□ |
polgármester vagy főpolgármester |
□ |
alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ |
helyi önkormányzati képviselő |
|
□ |
helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja |
□ |
központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese |
□ |
regionális fejlesztési tanács tagja |
|
□ |
házastárs |
□ |
egyeneságbeli rokon |
□ |
örökbefogadott |
|
□ |
mostoha- vagy neveltgyermek |
□ |
örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ |
testvér |
|
□ |
köztársasági elnök |
□ |
az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ |
országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
|
□ |
polgármester vagy főpolgármester |
□ |
alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ |
helyi önkormányzati képviselő |
|
□ |
helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja |
□ |
központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese |
□ |
regionális fejlesztési tanács tagja |
|
□ |
házastárs |
□ |
egyeneságbeli rokon |
□ |
örökbefogadott |
|
□ |
mostoha- vagy neveltgyermek |
□ |
örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ |
testvér |
5. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
Pályázat vagy egyedi támogatási kérelem: |
|
|
neve: |
Miniszterelnökség |
|
székhelye: |
irányítószám |
1055 |
település |
Budapest |
|
|
közterület neve, típus |
Kossuth Lajos tér |
házszám |
1–3. |
|
elérhetősége: |
telefonszám |
|
e-mail cím |
|
|
neve: |
|
|
székhelye: |
irányítószám |
|
település |
|
|
|
közterület neve, típus |
|
házszám |
|
|
elérhetősége: |
telefonszám |
|
e-mail cím |
|
|
A pályázati felhívás megnevezése (tárgya): |
|
|
A pályázati felhívás azonosítója: |
|
|
neve: |
|
beosztása: |
|
Sorszám |
Pályázat vagy egyéni támogatási kérelem |
Pályázat státusza5 |
Pályázat tárgya (címe) |
Pályázó6 |
Igényelt összeg |
Érintettség a Knytv. 8. § (1) bekezdése alapján (igen/nem) |
Pályázat elbírálásdátuma |
Pályázatból kizárás dátuma |
Elnyert |
Elszámolás adatai |
|||||||||||||
neve1 |
irányítószám |
település neve |
közterület neve, típusa, házszám |
születési adatok (természetes személy) |
nyilvántartása (gazdasági társaság vagy egyéb szervezet) |
nettó |
bruttó |
Szerződés összege |
Lezárás időpontja |
Lezárás összege |
|||||||||||||
helye |
ideje |
nyilvántartásba vételi okirat száma |
nyilvántartásba vevő szerv neve |
nettó |
bruttó |
nettó |
bruttó |
nettó |
bruttó |
||||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
|
gazdasági tevékenység: |
|
% |
|
|
|||
|
|
közhasznú tevékenység: |
|
% |
|
|
2009. évben |
|
Ft |
|
|
|||
|
|
2010. évben |
|
Ft |
|
|
|||
|
|
2011. évben |
|
Ft |
7. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
Támogatási igényt elbíráló szervezet |
A támogatási igény benyújtásának |
A támogatási igényben megjelölt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz
|
Pénzintézet neve |
Pénzforgalmi számla |
Az utasítást a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasítás 26. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. december 19. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
