• Tartalom

9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasítás

9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasítás

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével és felhasználásával kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről1

2011.07.30.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 100/J. § (2) bekezdése és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (2) bekezdése alapján – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának eljárásrendjét az alábbiak szerint szabályozom.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya

a) a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet X. Miniszterelnökség 2. címe alatti fejezeti kezelésű előirányzatokra,

b) az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) alapján év közben megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra

[az a) és b) pont szerinti fejezeti kezelésű előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § A jelen utasítás alkalmazásában

a) kötelezettségvállalás: az Ámr. 72. § (1) bekezdésében meghatározott jognyilatkozat, valamint az Ámr. 72. § (2) bekezdésében megjelölt dokumentum;

b) kötelezettségvállalás jogi szempontú ellenjegyzése: a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről szóló Miniszterelnökségi utasításban meghatározott a kötelezettségvállalás jogi és közbeszerzési szempontú vizsgálata;

c) kötelezettségvállalás pénzügyi szempontú ellenjegyzése: az Ámr. 74. § (3) bekezdésben foglaltak igazolása és ellenőrzése;

d) szakmai teljesítésigazolás: az Ámr. 76. § (1) bekezdésében foglaltak igazolása és ellenőrzése;

e) érvényesítés: az Ámr. 77. § (1) bekezdésében foglaltak igazolása és ellenőrzése;

f) utalványozás: az Ámr. 78. §-ában foglaltak elvégzése;

g) utalvány ellenjegyzése: az Ámr. 79. §-ában foglaltak elvégzése;

h) kötelezettségvállaló: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges;

i) szakmai teljesítésigazoló: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges;

j) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzője: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott jogtanácsos;

k) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzője: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek;

l) érvényesítő: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek;

m) utalványozó: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott személyek;

n) utalvány ellenjegyzője: a gazdasági vezető, vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott személyek.

3. Összeférhetetlenségi szabályok

3. § Nem láthat el ugyanazon gazdasági esemény tekintetében kötelezettségvállalási, utalványozási, érvényesítési, ellenjegyzési, valamint szakmai teljesítésigazolási feladatot az a személy, akivel szemben az Ámr. 80. § (1)–(2) bekezdésében foglalt valamely összeférhetetlenségi ok fennáll.

II. Fejezet

Az előirányzatok megváltoztatásának és átcsoportosításának szabályai

4. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatokat érintő előirányzat-átcsoportosításokra az Áht. 27. §, 27/A. §, 27/B. §, valamint 123/A. §-ában és az Ámr. 55. §-ában előírtak szerint kerülhet sor.

(2) A fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – megállapodás alapján kerülhet sor.

(3) A Miniszterelnökség cím javára átcsoportosított előirányzat felhasználása során az utalványozás, az utalvány ellenjegyzése és az érvényesítés az intézmény gazdálkodására vonatkozó szabályzat szerint történik.

5. § (1) A fejezeti hatáskörű előirányzat-átcsoportosítási és módosítási jogkört a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által írásban felhatalmazott személy gyakorolja. A jogkör gyakorlásához kapcsolódó engedélyezés az ellenjegyzést és a kötelezettségvállalást követően történhet a kötelezettségvállalás dokumentumán, illetőleg külön feljegyzés alapján.

(2) A Miniszterelnökség cím a részére átcsoportosított előirányzatot fejezeti kezelésű előirányzatonként, feladatonként és kiadási jogcímenként elkülönítetten köteles kezelni és azok igénybevételéről – a feladat elvégzését követően – az átcsoportosításra vonatkozó intézkedésben foglaltak szerint, valamint az éves beszámoló keretében elszámolni.

III. Fejezet

Az előirányzatok felhasználása

4. Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai

6. § (1) Az előirányzatok részletes leírását az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A tárgyévi előirányzatok terhére az Áht. 100/C. § (2) bekezdésében foglaltak szerint vállalható kötelezettség.

(3) Nem köthető támogatási szerződés, ha az a következő évek előirányzatai terhére jelent kötelezettségvállalást és az Ámr. 117. §-ában foglalt valamely feltétel fennáll.

7. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) alapján kötött szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetésnél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

(2) Az együttes adóigazolás szerződő féltől történő beszerzéséről, vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a GHJ gondoskodik.

8. § Az Ámr. 235. § (2) és (4) bekezdésben meghatározott bejelentési kötelezettség teljesítéséről a GHJ gondoskodik.

5. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás, érvényesítés

9. § (1) A kötelezettségvállalás eredeti (aláírt) dokumentumát a Számviteli Osztály a pénzügyi kifizetéshez kapcsolódó iratként kezeli.

(2) A kötelezettségvállalásokról év közben a Költségvetési Osztály a FORRÁS SQL programmal analitikus nyilvántartást vezet.

(3) Ha a kötelezettségvállalás nem felel meg a 2. § b)–c) pontjaiban foglaltaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban kell tájékoztatnia a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt, a gazdasági vezetőt és a GHJ vezetőjét. Ha a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző az Ámr. 74. § (6) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.

(4) A GHJ az ellenjegyzést követően – a gazdasági vezető eltérő rendelkezése hiányában – a kötelezettségvállalás dokumentumát a gazdasági vezetőn keresztül terjeszti fel aláírásra a kötelezettségvállaló részére.

10. § (1) A kiadás teljesítésének és a bevétel beszedésének elrendelése előtt az Ámr. 76. §-a szerint el kell végezni a szakmai teljesítés igazolását. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben, megrendelésben, megállapodásban rögzített szankciókat.

(2) A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata.

(3) A támogatási szerződés esetében a szakmai teljesítésigazolást végző személy felelőssége, hogy dokumentált módon ellenőrizze a szakmai és pénzügyi beszámoló megfelelőségét, különös tekintettel a a támogatásban részesülő (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt feladatok teljes körű ellátására, a feladatellátás színvonalára, a feladatok határidőre történő elvégzésére.

(4) Támogatási szerződés esetében a szakmai teljesítést igazoló – teljesítés igazolásával egyidejűleg – aláírásával nyilatkozik a szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról, annak a támogatási szerződésben foglaltaknak való megfelelőségéről.

11. § Az érvényesítés során az Ámr. 77. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

12. § (1) Utalványozni a FORRÁS SQL rendszerből előállított utalványlapon, vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.

(2) A külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni az Ámr. 78. § (2) bekezdésében meghatározott adatokat.

(3) Az utalvány ellenjegyzésére jogosultnak az utalványt, ha nem ért vele egyet, akkor kell ellenjegyeznie, ha erre az utalványozó írásban utasítja. Ebben az esetben az Ámr. 79. § (3) bekezdésében és a 74. § (5)–(6) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.

IV. Fejezet

Támogatások nyújtása, elszámolása

6. Támogatási kérelem

13. § (1) Államháztartáson kívüli szervezet támogatási kérelme esetén, ha a támogatás nyújtására egyedi döntés alapján kerül sor, a kérelmezőnek

a) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben és a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 67/2008. (III. 29.) Korm. rendeletben foglaltak teljesítése érdekében az 2. melléklet, valamint

b) a 3. melléklet szerinti, hiánytalanul kitöltött nyilatkozatokat, továbbá

c) az Ámr. 113. §-ában foglalt egyéb nyilatkozatokat

a Miniszterelnökséget vezető államtitkár rendelkezésére kell bocsátania.

(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékelnie kell a 4. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles a tudomásszerzéstől számított 10 napon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatási döntés nem hozható.

(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem mellett az (1) – és érintettség esetén a (2) – bekezdés szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok a kötelezettségvállaló rendelkezésére állnak. Ezek hiányában a kérelem nem bírálható el.

7. A támogatási döntés

14. § (1) Támogatási döntés meghozatalára a Miniszterelnökséget vezető államtitkár jogosult.

(2) Ha a támogatás nyújtásához az Áht. 100/J. § (3) bekezdése alapján a Kormány nyilvános határozata, vagy kormányrendelet szükséges, akkor a támogatás nyújtásával kapcsolatos döntés a határozat vagy rendelet hatálybalépését követően hozható.

(3) A kérelem befogadását, illetve a támogatási döntés meghozatalát követően a GHJ az 5. melléklet szerinti Adatlap II–IV. pontját kitölti, és azt

a) a támogatási kérelem vonatkozásában a támogatási kérelem befogadását követő 5 napon belül,

b) a támogatási döntésre vonatkozóan a támogatási döntés meghozatalát követő 10 napon belül

megküldi a kozpenzpalyazat@kopdat.hu elektronikus címre.

15. § (1) A támogatásról szóló döntést – az Ámr. 112. § (5) bekezdésben foglaltaknak megfelelően haladéktalanul, de legkésőbb a döntéshozataltól számított 15 napon belül írásban, hivatalos iratként kézbesítve közölni kell a kedvezményezettel.

(2) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet határidő kitűzésével fel kell hívni a szerződés megkötéséhez szükséges alábbi nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására:

a) a kedvezményezett de minimis támogatásokra vonatkozó, 6. melléklet szerinti nyilatkozata,

b) a kedvezményezett által az adott tárgyban beadott támogatási kérelemre vonatkozó, 7. melléklet szerinti nyilatkozata,

c) gazdálkodó szervezet kedvezményezett esetén a létezését jogszabályban meghatározottak szerint igazoló hiteles okirat, különösen cégkivonat, nyilvántartásba vételről szóló igazolás hiteles másolata,

d) közjegyző, vagy ügyvéd által hitelesített aláírási címpéldány, vagy eredeti, vagy a bank által hitelesített aláírás-bejelentő karton (aláírásminta),

e) beruházások esetében a szükséges jogerős hatósági engedélyek, a Kbt. hatálya alá tartozó beruházások esetén közbeszerzési dokumentáció másolata,

f) a támogatandó program, feladat teljes költségvetése (költségterve), amely tartalmazza az általános forgalmi adót, a megvalósításhoz igényelt támogatás, a saját forrás, az egyéb forrás (egyéb állami támogatás, egyéb külső forrás), valamint a program megvalósításából származó bevétel összegét, a várható kifizetések ütemezését,

g) előleg, előfinanszírozás esetében a kedvezményezett bankszámláira vonatkozó, 8. melléklet szerinti nyilatkozata,

h) előleg, előfinanszírozás, valamint több részletben történő utófinanszírozás esetén a kedvezményezett azonnali beszedési megbízás benyújtására vonatkozó, kizárólag a támogató hozzájárulásával visszavonható – az Ámr. 119. § (2) bekezdése szerinti – nyilatkozata,

i) felhalmozási célú támogatások esetében az ingatlanra vonatkozó tulajdoni lap másolatát,

j) ha azt jogszabály előírja, a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedélyek.

(3) Az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet tájékoztatni kell

a) a szerződéskötés várható határidejéről, amely legfeljebb a támogatási döntés közlésétől számított 30. nap,

b) ha a támogatás az Európai Unió működéséről szóló Szerződés 107. cikkének hatálya alá tartozik, a támogatási szerződés megkötéséhez a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter állásfoglalása szükséges, amelyre tekintettel az a) pontban meghatározott határidő további 30 nappal meghosszabbodik,

c) ha a kedvezményezett mulasztásából kifolyólag az a) – és állami támogatás esetén a b) – pontban meghatározott határidőtől számított további 30 napon belül nem kerül sor a szerződéskötésre, a támogatási döntés az Ámr. 112. § (8) bekezdése alapján érvényét veszti.

(4) A (2) bekezdésben meghatározott nyilatkozatokat, dokumentumokat az (1) bekezdés szerinti értesítésben meghatározott határidőig kell benyújtani.

16. § (1) Ha kedvezményezettről a Magyar Államkincstár törvényben meghatározott közhiteles és nyilvános nyilvántartást vezet, a kedvezményezettnek a 15. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott dokumentumot nem kell benyújtania. A kedvezményezett létezését a GHJ ellenőrzi a fenti nyilvántartásban.

(2) Egyedi döntéssel nyújtott támogatás esetén

a) a kedvezményezett eredeti, vagy közjegyző által hitelesített vállalkozói igazolványáról, vagy működési engedélyéről az ügyirat szakmai előadója is készíthet hiteles másolatot, amelyre – dátummal és olvasható aláírásával – rávezeti „Az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveget,

b) aláírási címpéldányként az eredeti okiratról az ügyirat szakmai előadója által készített másolat is csatolható, amelyre az előadó – dátummal és aláírásával – rávezeti „Az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveget.

8. A támogatási szerződés

17. § A támogatási szerződésnek a támogatás nyújtására vonatkozó feltételek, valamint az Ámr. visszterhes szerződésekre vonatkozó általános szabályai (82. §) mellett, az Ámr. 112. § (6)–(7) bekezdésben foglaltakat is tartalmaznia kell. A támogatási szerződést a kötelezettségvállalásra vonatkozó általános szabályok szerint kell aláírni és ellenjegyezni.

9. A támogatás folyósítása, adatszolgáltatás

18. § Az előirányzatok terhére nyújtott támogatás folyósítása az Ámr. 124. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően

a) egy összegben, vagy részletekben,

b) időarányosan, vagy teljesítésarányosan

történhet.

19. § (1) Támogatási előleg egy összegben, vagy részletekben történő folyósítására az Ámr. 124. § (8) bekezdése szerint a támogatási szerződés, vagy jogszabály kifejezett rendelkezése alapján kerülhet sor, ha a teljesítésarányos finanszírozás a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé. Támogatási előleg részletekben történő folyósítása esetén a fennmaradó, a támogatási szerződésben rögzített ütemezés szerinti támogatás folyósításának feltétele a már folyósított támogatással történő elszámolás.

(2) Az (1) bekezdés szerinti részelszámolási kötelezettség alól a Miniszterelnökséget vezető államtitkár különösen indokolt esetben – a kedvezményezett írásban előterjesztett kérelmére – felmentést adhat. A felmentéshez kapcsolódó támogatási szerződés megfelelő módosításáról GHJ haladéktalanul gondoskodik.

20. § Ha a támogatás működési kiadásokat finanszíroz, a támogatás rendelkezésre bocsátása kizárólag időarányosan történhet.

21. § A támogatás igénybevétele az Ámr. 124. § (3)–(4) bekezdése alapján

a) utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás, vagy

b) időszakos, vagy záró beszámolót követő, a kedvezményezett által benyújtott és a Miniszterelnökség által ellenőrzött és elfogadott elszámolások alapján történő utófinanszírozás

formájában történhet.

10. A támogatási szerződés módosítása

22. § A szerződés módosítását bármely fél – a támogatás célja, összege, az azt alátámasztó költségterv, továbbá a támogatás felhasználásának kezdő időpontja és véghatárideje tekintetében – az eredeti támogatási szerződésben a támogatás felhasználására vonatkozó véghatáridő lejáratának időpontja előtt írásban kezdeményezheti. A kezdeményezést indokolással kell ellátni.

23. § A támogatási szerződések módosítására a támogatási szerződésre vonatkozó szabályokat és az Ámr. 121. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

11. Beszámoltatás, ellenőrzés

24. § (1) A szakmai teljesítésigazoló köteles a támogatási szerződés teljesítését figyelemmel kísérni.

(2) A szakmai teljesítésigazoló a kedvezményezett szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét erre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.

25. § (1) A teljesítésarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezett a támogatás felhasználásáról utólag, a szerződésben meghatározott módon köteles elszámolni és beszámolni.

(2) A kedvezményezett beszámolóját a szakmai teljesítésigazoló a beszámoló kézhezvételét követő 30 – hiánypótlás, kiegészítés esetén 45 – napon belül megvizsgálja, és dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.

(3) A szakmai teljesítésigazoló köteles ellenőrizni, hogy a támogatás felhasználása során a kedvezményezett a Kbt. előírásait betartotta-e. Ennek megállapításához szükséges dokumentumokat a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás befejezését követően köteles a támogató részére benyújtani.

(4) A (2) bekezdés szerinti döntésről, ideértve az esetleges visszafizetési kötelezést is, a döntést követő 5 napon belül írásban tájékoztatni kell a kedvezményezettet.

26. § (1) A támogatás felhasználását a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, valamint jogszabályban és a támogatási szerződésben meghatározott szervek ellenőrizhetik.

(2) A kedvezményezett köteles minden, az ellenőrzéshez szükséges felvilágosítást és egyéb segítséget megadni.

12. A kifogás

27. § (1) Ha a támogatás igénylője, illetve a kedvezményezett (a továbbiakban együtt: kifogást tevő) államháztartáson kívüli személy, az Ámr. 131. § (1) bekezdésében meghatározott esetben a kifogásolt intézkedésről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül, de legkésőbb a kifogásolt intézkedés bekövetkeztétől, vagy a mulasztástól számított 45 napon belül írásban kifogást nyújthat be a Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak.

(2) A kifogásnak tartalmaznia kell:

a) a kifogást tevő nevét, székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő képviselője nevét,

b) a kifogással érintett támogatási kérelem, vagy a támogatási szerződés azonosításához szükséges adatokat,

c) a kifogásolt intézkedés, vagy mulasztás meghatározását,

d) a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt, vagy elmaradt intézkedéssel megsértett jogszabályhely pontos megjelölését.

(3) A kifogást a kifogást tevő, vagy a nem természetes személy kifogást tevő képviselője saját kezű aláírásával ellátva kell benyújtani.

(4) A kifogás kivizsgálásában nem vehet részt az, aki a kifogással érintett eljárásban részt vett.

28. § Az elkésett, vagy a kifogás benyújtására nem jogosult személytől származó kifogást a Miniszterelnökséget vezető államtitkár annak kézhezvételétől számított 10 napon belül elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével, a kifogást tevőt írásban értesíti.

29. § (1) Ha a kifogás hiányos, azaz nem tartalmazza a 27. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottakat, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a kifogás kézhezvételétől számított 8 napon belül 10 napos határidő kitűzésével írásban felhívja a kifogást tevőt a hiány pótlására.

(2) Ha a kifogást tevő a hiányt határidőben nem vagy nem megfelelően pótolja, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a kifogást elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.

(3) A Miniszterelnökséget vezető államtitkár intézkedik, hogy a kifogás annak kézhezvételétől számított 21 napon belül érdemben elbírálásra kerüljön, amelyet annak lejárta előtt, indokolt esetben, egy alkalommal, legfeljebb 21 nappal, a kifogást tevő írásbeli értesítése mellett meghosszabbíthat.

(4) Az elbírálásra meghatározott határidőbe nem számít be a hiánypótlásra irányuló felhívástól az annak teljesítéséig eltelt idő.

(5) Ha a kifogás nem alapos, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár azt elutasítja, és erről az elutasítás indokolásának megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.

(6) Ha a kifogás alapos, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedést, és erről a kifogást tevőt írásban értesíti. Ha a kifogást tevő a kifogásolt jogszabálysértés folytán nem nyert támogatást, a támogató köteles a kifogást tevő támogatási kérelmét ismételten elbírálni.

30. § A támogatási kérelmekkel és a támogatási szerződésekkel kapcsolatos, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényből eredő, valamint az egyedi döntés alapján biztosított támogatások esetén az Ámr. 112. § (9) bekezdésében előírt, a Kincstár által működtetett monitoringrendszer felé az adatszolgáltatási kötelezettséget a GHJ teljesíti.

V. Fejezet

Beszámolás

13. Számviteli beszámolási kötelezettségek, jelentések

31. § A fejezeti kezelésű előirányzatok alakulásáról, azok módosításáról és a teljesítésről – a főkönyvi és analitikus nyilvántartások és az Ámr.-ben, valamint az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: számviteli kormányrendelet) előírtak alapján – a GHJ

a) időközi mérlegjelentést,

b) féléves költségvetési beszámolót,

c) éves költségvetési beszámolót készít.

32. § (1) A negyedéves mérlegjelentéseket az Ámr. 206. § (2) bekezdésében meghatározott elkészítési határidőig kell elkészíteni.

(2) Az elemi költségvetési beszámolót a számviteli kormányrendeletben foglaltak szerinti tartalommal, fordulónappal és határidők figyelembevételével a GHJ vezetőjének intézkedése szerinti határidőre kell összeállítani.

(3) A féléves elemi költségvetési beszámolót és az éves elemi költségvetési beszámolót a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) honlapján közzétett, központilag előírt nyomtatvány (tájékoztató és űrlapgarnitúra) szerinti formában és tartalommal kell elkészíteni, és a Kincstár által közreadott számítástechnikai program segítségével elektronikus módon kell továbbítani.

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozó féléves költségvetési beszámolót és éves költségvetési beszámolót az „A/Intézményi költségvetési beszámoló” formátumban kell összeállítani.

(5) A számviteli kormányrendelet mellékleteiben meghatározott és a Kincstár honlapján közzétett központi nyomtatvány helyettesíthető elektronikus adatfeldolgozó és adathordozó rendszerek segítségével azonos formában kinyomtathatóan készített, azonos tartalmú dokumentumokkal. Ha az így előállított és kinyomtatott dokumentum tartalmazza a gazdasági vezető és a beszámoló elkészítéséért kijelölt felelős személy, a GHJ vezetője aláírását is, akkor az azonos értékű a honlapról letöltött központi nyomtatvány alapján elkészített beszámolóval. Az aláírók felelősséggel tartoznak az adatokat előállító és továbbító eljárások megfelelő archiválásáért is.

33. § (1) A féléves elemi költségvetési beszámoló – a számviteli kormányrendelet 11. § (2) bekezdésének megfelelően –

a) a pénzforgalmi kimutatásból (jelentés) és

b) a kiegészítő melléklet részét képező pénzforgalmi egyeztetés űrlapból

áll.

(2) A féléves költségvetési beszámoló a költségvetés pénzügyi helyzetét mutatja be.

(3) A fejezeti kezelésű előirányzatok éves költségvetési beszámolójának részei – a számviteli kormányrendelet 11. § (1)–(3) bekezdésének megfelelően –:

a) a könyvviteli mérleg,

b) a pénzforgalmi kimutatás,

c) az előirányzat-maradvány kimutatás és

d) a kiegészítő melléklet.

(4) A könyvviteli mérleg és a pénzforgalmi kimutatás az elemi költségvetéssel megegyező szerkezetben készül. A kiegészítő melléklet számszaki részből, valamint szöveges indokolásból áll.

(5) A szöveges indokolásban – a számviteli kormányrendelet 40. § (4) bekezdésének megfelelően –:

a) ismertetni kell azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják az ellátott alaptevékenységet, az előirányzatok tervezettől eltérő felhasználását,

b) be kell mutatni azokat a rendkívüli eseményeket, vagy azokat a körülményeket, amelyek a pénzügyi helyzetre, az eszközök nagyságára és összetételének alakulására hatással voltak, és a költségvetés összeállításánál még nem voltak ismertek, illetve pénzügyileg nem kerültek rendezésre, és

c) indokolni kell a teljes kötelezettségállomány alakulását befolyásoló tényezőket.

34. § (1) A számviteli kormányrendelet 50. §-a alapján a féléves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési beszámoló elkészítését megelőzően, annak alátámasztásaként, illetve a könyvelés ellenőrzése céljából főkönyvi kivonatot kell készíteni.

(2) A féléves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési beszámoló elkészítése a főkönyvi könyvelésből a FORRÁS SQL programmal regisztrált (főkönyvi és pénzügyi moduljaiban rögzített) adatokból automatikusan és zárt rendszerben történik.

(3) Az éves költségvetési beszámoló elkészítése időpontjáig a számviteli szabályzat alapján végre kell hajtani valamennyi havi, negyedéves és éves könyvelési és zárlati feladatot, leltározni kell a mérlegben kimutatásra kerülő tételeket, el kell készíteni a leltárt, rendezni kell a leltáreltéréseket, továbbá el kell végezni a mérleg tételeinek értékelését és el kell számolni az értékvesztést.

(4) A fejezeti kezelésű előirányzatokról – a jogszabályban meghatározottak szerint – a Kincstár által kiadott K11 program tartalmának megfelelő számszaki beszámoló készítéséről a GHJ vezetője gondoskodik.

14. A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás

35. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatása – az Ámr. 222. §-ának megfelelően – számszaki és szöveges részből áll.

(2) A számszaki részben – az államháztartásért felelős miniszter által kiadott zárszámadási köriratban meghatározottak szerint, az általa kiadott számítástechnikai programmal elkészített fejezeti indokolás táblázat formájában – az éves költségvetésben jóváhagyott, illetve év közben módosult kiemelt előirányzatoknak, azon belül az egyes tételeknek az alakulását és azok teljesülését kell bemutatni.

(3) A szöveges részben az államháztartásért felelős miniszter zárszámadási köriratában foglaltak szerinti tartalommal és formában, fejezeti kezelésű előirányzatonként kerül értékelésre az éves előirányzat felhasználása, az azokból megvalósult feladatok bemutatása.

(4) A zárszámadás összeállításáért a GHJ vezetője felelős.

VI. Fejezet

Ellenőrzés

36. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználását és elszámolását a FEUVE keretében kell ellenőrizni, azt a belső ellenőrzést végző szervezeti egység a munkatervében és a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint is ellenőrzi.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések

37. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről, valamint a Miniszterelnökség közbeszerzési és beszerzési szabályzatáról szóló Miniszterelnökségi utasításokkal összhangban kell alkalmazni.

1. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény
1. melléklete
alapján a XI. Miniszterelnökség fejezet részére jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzatok rendeltetése

2. cím Fejezeti kezelésű előirányzatok

1. alcím: Kormányfői protokoll
Az előirányzat tartalmazza a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettes, valamint a női protokollfeladatok ellátásához kapcsolódó forrásokat. Az előirányzat felhasználása a Külügyminisztériummal (továbbiakban: KüM) kötött megállapodás alapján részben a KüM fejezetnél történik. Az előirányzat fedezi többek között a külföldi és a belföldi protokoll-látogatásokhoz kapcsolódó személyi, valamint az egyéb dologi jellegű kiadásokat.

2. alcím: Uniós elnökséggel kapcsolatos kiemelt feladatok
Az előirányzat biztosítja a fedezetet a kormányfő elnökséggel járó közvetlen kommunikációs, koordinációs és logisztikai feladatainak, illetve az elnökséggel kapcsolatos többletfeladatok kiadásaira.

3. alcím: Fejezeti tartalék
Az előirányzat az esetlegesen felmerülő, előre nem tervezhető év közbeni kiadások finanszírozására nyújt fedezetet.

2. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról vagy hiányáról

A pályázó

 

neve vagy elnevezése:

 

 

 

lakcíme vagy székhelye:

 

 

 

képviselőjének neve:

 

 

 

Természetes személy

 

születési helye, ideje:

 

 

 

Gazdasági társaság

 

cégjegyzékszáma:

 

adószáma:

 

 

 

Egyéb szervezet

 

nyilvántartásba vételi okirat száma:

 

nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

 

 

 


Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
a)    6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
    ⬜ nem áll fenn
    ⬜ fennáll a(z) ... pont alapján
b)    8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
    ⬜ nem áll fenn
    ⬜ fennáll a(z) ... pont alapján

Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:     



Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:     




Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.

Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

3. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
támogatási döntéshez

Alulírott (név):

mint a (szervezet neve):

székhelye:

nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:

 

nyilvántartásba vételi végzés száma:

 

adószám:

TB törzsszám:

számlavezető bank neve:

 

bankszámlaszám:

 



képviselője

1. Tudomásul veszem, hogy részemre támogatás nem folyósítható, amíg lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül. A visszatartott összegről a támogató írásban értesít.

2. Tudomásul veszem, hogy a köztartozás vizsgálata céljából – a támogatási jogviszony fennállásáig – a támogató, vagy a támogató adatszolgáltatása alapján a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosultak az általam képviselt szervezet nevének (megnevezésének), lakhelyének (székhelyének), adószámának, adóazonosító jelének kezelésére.

3. Hozzájárulok, hogy a támogató, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában részt vevő szervek és a jogszabályban meghatározott egyéb jogosultak a Magyar Államkincstár által működtetett monitoringrendszerben nyilvántartott adatokhoz – azok konstrukciós forrásainak költségvetésbeli elhelyezkedésétől függetlenül – hozzáférjenek.

4. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános forgalmi adó levonására
a)    
    ⬜ jogosult,
    ⬜ nem jogosult.
b)
    ⬜ az adóterhet áthárítja
    ⬜ nem hárítja át.


Kelt:


Aláírás/Cégszerű aláírás

4. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti érintettségéről

A pályázó

neve vagy elnevezése:

 

lakcíme vagy székhelye:

 

képviselőjének neve:

 


Természetes személy

születési helye, ideje:

 


Gazdasági társaság

cégjegyzékszáma:

 

adószáma:

 


Egyéb szervezet

nyilvántartásba vételi
okirat száma:

 

nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

 


Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knytv.) 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel az alábbiakra tekintettel fennáll.

1. A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok ……………………………………………………………… (a szervezet neve és székhelye), de a törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.

2. Az alábbi közjogi tisztséget betöltő nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok:

köztársasági elnök

az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

polgármester vagy főpolgármester

alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

helyi önkormányzati képviselő

helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja

központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese

regionális fejlesztési tanács tagja


3. Az 1. vagy 2. pont szerinti személy közeli hozzátartozója vagyok, mivel
□ közeli hozzátartozóm a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak,
□ közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

házastárs

egyeneságbeli rokon

örökbefogadott

mostoha- vagy neveltgyermek

örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő

testvér

4. A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az 1–3. pontban megjelölt személy tulajdonában áll.
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:     
........................................................................................................................................................... (a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:

köztársasági elnök

az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

polgármester vagy főpolgármester

alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

helyi önkormányzati képviselő

helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja

központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese

regionális fejlesztési tanács tagja

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

házastárs

egyeneságbeli rokon

örökbefogadott

mostoha- vagy neveltgyermek

örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő

testvér


5. A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
□ vezető tisztségviselője,
□ az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy
□ társadalmi szervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő vagy e személyek közeli hozzátartozója.
Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója:    

A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:     
........................................................................................................................................................... (a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:

köztársasági elnök

az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő

országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő

polgármester vagy főpolgármester

alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes

helyi önkormányzati képviselő

helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja

központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője vagy helyettese

regionális fejlesztési tanács tagja


A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:

házastárs

egyeneságbeli rokon

örökbefogadott

mostoha- vagy neveltgyermek

örökbefogadó, mostoha- vagy nevelőszülő

testvér


Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a Knytv. rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.

Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

5. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


ADATLAP
a befogadott, a nyertes, a kizárt pályázatok (egyedi támogatási kérelmek)
és pályázók (kérelmezők) adatainak megküldéséhez, közzétételéhez

A kitöltött adatlapot a pályázatokat vagy az egyedi támogatási kérelmet befogadó szerv – a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerint – a pályázat befogadásától számított öt munkanapon belül köteles elektronikus úton, a kozpenzpalyazat@kopdat.hu címre megküldeni a KOPINT-DATORG Infokommunikációs Zrt.-nek, az általa üzemeltetett honlapon történő közzététel céljából. Ugyanennek az adatlapnak az alkalmazásával, ugyanilyen módon történik – a pályázat elbírálását követő 15 napon belül – a nyertesekről, valamint a kizárásról történő adatszolgáltatás is.

Pályázat vagy egyedi támogatási kérelem:

 



I. Az adatszolgáltató (pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet befogadó) adatai

A befogadó szerv

neve:

Miniszterelnökség

székhelye:

irányítószám

1055

település

Budapest

 

közterület neve, típus

Kossuth Lajos tér

házszám

1–3.

elérhetősége:

telefonszám

 

e-mail cím

 



II. A pályázatot kiíró és a pályázati felhívás adatai2

A pályázatot kiíró szerv

neve:

 

székhelye:

irányítószám

 

település

 

 

közterület neve, típus

 

házszám

 

elérhetősége:

telefonszám

 

e-mail cím

 

A pályázati felhívás megnevezése (tárgya):

 

A pályázati felhívás azonosítója:

 



III. A döntéshozó adatai3

neve:

 

beosztása:

 



IV. A pályázatok és a pályázók adatai


Sorszám

Pályázat vagy egyéni támogatási kérelem
egyedi azonosítója4

Pályázat státusza5

Pályázat tárgya (címe)

Pályázó6

Igényelt összeg
(E Ft)

Érintettség a Knytv. 8. § (1) bekezdése alapján (igen/nem)

Pályázat elbírálásdátuma

Pályázatból kizárás dátuma

Elnyert
támogatás összege
(E Ft)7

Elszámolás adatai

neve1

irányítószám

település neve

közterület neve, típusa, házszám

születési adatok (természetes személy)

nyilvántartása (gazdasági társaság vagy egyéb szervezet)

nettó

bruttó

Szerződés összege
(E Ft)

Lezárás időpontja

Lezárás összege
(E Ft)

helye

ideje

nyilvántartásba vételi okirat száma

nyilvántartásba vevő szerv neve

nettó

bruttó

nettó

bruttó

nettó

bruttó

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.




1 A hivatalos (alapító, illetve nyilvántartásba vételi okiratban szereplő) teljes nevet kell rögzíteni a befogadó szerv neve (I/1.), a pályázat kiíró szerv neve (II/1.), a pályázó szervezet neve (IV/4.) rubrikákban.
2 A II. táblázat rubrikáit egyedi támogatások esetén üresen kell hagyni.
3 Ha testület a döntéshozó, minden tagjának nevét és beosztását fel kell sorolni a III. tábla rubrikájában. Az egyes testületi tagok adatait vesszővel kell elválasztani.
4 A pályázat azonosítója (IV/1.) a befogadó által képzett egyedi azonosító, egyéni támogatási kérelem esetén az iktatószám.
5 A IV/2. oszlop rubrikájában a pályázat állapotát, státuszát kell feltüntetni. A lehetséges státuszok: Befogadott, Nyert, Nem nyert, Kizárt, Elszámolt.
6 A pályázóval kapcsolatos IV/4–7. oszlopok rubrikáit természetes személy és szervezet vonatkozásában is ki kell tölteni, 8–9. oszlopokét csak akkor, ha a pályázat kizárásra került és a pályázó természetes személy, 10–11. oszlopokét pedig akkor, ha a pályázat kizárásra került és a pályázó szervezet.
7 A IV/17–18. oszlopok rubrikáit csak a nyertes pályázat adatainak beküldésekor kell kitölteni.

6. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT


Alulírott ............................................. (név), a ............................................................. (szervezet megnevezése) képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy


□    szervezetünk gazdasági-közhasznú tevékenységének aránya

 

gazdasági tevékenység:

 

%

 

 

közhasznú tevékenység:

 

%



□    szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben támogatási szerződésben feltüntetett csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen az alábbi összegű állami támogatásokban részesült:

 

2009. évben

 

Ft

 

 

2010. évben

 

Ft

 

 

2011. évben

 

Ft



□    szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben csekély összegű (de minimis) állami támogatásban nem részesült.


Alulírott tudomásul veszem, hogy amennyiben a fent megjelölt években a csekély összegű állami támogatás mértéke a 200 000 eurót eléri vagy meghaladja, úgy ilyen jogcímen további állami támogatásban az általam képviselt szervezet nem részesülhet.




Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

7. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
az adott tárgyban beadott támogatási igényekről


Alulírott ......................................................................................................... (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár, képviselő) a ......................................................... képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogya támogatási igényben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, hitelesek és valódiak.


Kijelentem továbbá, hogy a Miniszterelnökséghez benyújtott támogatási igénnyel azonos tárgyban az alábbi szervezetekhez nyújtottam be támogatási igényt:

Támogatási igényt elbíráló szervezet
neve

A támogatási igény benyújtásának
időpontja

A támogatási igényben megjelölt
összeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

8. melléklet a 9/2011. (VII. 29.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
BANKSZÁMLÁKRÓL



Alulírott .......................................................................................................... (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár, képviselő) a ........................................................ képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az alábbiakban megjelölt pénzforgalmi számlá(ko)n kívül más pénzforgalmi számlával az általam képviselt szervezet nem rendelkezik. Vállalom továbbá, hogy a támogatási szerződés fennállásának időtartama alatt létrehozott új pénzforgalmi számlákat a támogató részére 8 napon belül bejelentem.

Pénzintézet neve

Pénzforgalmi számla






Kelt:


Aláírás/Cégszerű aláírás
1

Az utasítást a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasítás 26. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2012. december 19. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére