• Tartalom

9/2011. (V. 23.) LÜ utasítás

9/2011. (V. 23.) LÜ utasítás

az ügyészi szervezet iratkezelési szabályzatának bevezetéséről szóló 6/1998. (ÜK. 1999/1.) LÜ utasítással kiadott Iratkezelési Szabályzat módosításáról1

2011.05.24.

A Magyar Köztársaság ügyészségéről szóló 1972. évi V. törvény 19. §-ának (6) bekezdése alapján a következő utasítást adom ki:

1. § Az ügyészi szervezet iratkezelési szabályzatának bevezetéséről szóló 6/1998. (ÜK. 1999/1.) LÜ utasítás mellékleteként kiadott Iratkezelési Szabályzat a következő 39. §-sal és az azt megelőző címmel egészül ki:

„Ügyészségi épületből elvitt iratok kezelése
39. § (1) Az ügyészségi alkalmazott felelősséggel tartozik a birtokában lévő ügyészségi iratokért, különös tekintettel azok kezeléséért, őrzéséért, szállításáért, illetve azoknak illetéktelen kezekbe kerüléséért.
(2) Az ügyészségek (a Legfőbb Ügyészségen az önálló szervezeti egységek) vezetői helyi érvényű ügyviteli szabályozás keretében rendelkeznek az iratok ügyészségi épületből történő elviteléről. Ennek keretében úgy kell megállapítani az irat elvitele engedélyezésének módját, és az elvitt iratokról vezetett nyilvántartás adattartamát, hogy – irat eltűnése vagy illetéktelen kezekbe kerülése esetén –, egyértelműen megállapítható legyen az érintett ügyészségi alkalmazott felelőssége.
(3) Elektronikus iratok esetében az (1)–(2) bekezdésben foglaltakon túl – az elektronikus iratokra vonatkozó sajátosságok figyelembe vétele mellett – akként kell eljárni, hogy
a) otthondolgozáskor az ügyészségi számítógép és az internetkapcsolattal is rendelkező otthoni számítógép között az elektronikus iratokat kizárólag külső adathordozón lehet mozgatni. Az internetkapcsolattal is rendelkező otthoni számítógép esetén az ügyészségi alkalmazottnak biztosítania kell az elvárható legmagasabb szintű vírusvédelmet;
b) az otthoni számítógépen készített iratokat minden esetben külső adathordozóra kell menteni, majd a munka végeztével a munkavégzés során keletkezett dokumentumokat, fájlokat az otthoni számítógépről törölni kell,
c) a hivatali gépre történő adatbevitelt megelőzően – szükség esetén informatikai szakember bevonásával – gondoskodni kell a megfelelő vírusellenőrzésről.”

2. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) Az Iratkezelési Szabályzat 39. §-ának (2) bekezdésben előírt ügyviteli szabályozást az utasítás hatályba lépésétől számított 60 napon belül el kell készíteni.

(3) Ez az utasítás a hatálybalépését követő harmadik hónap utolsó napján hatályát veszti.

1

Az utasítás a 2. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2011. augusztus 31. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére