96/2011. (XII. 30.) NFM rendelet
az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló 9/2011. (IV. 7.) NFM rendelet és a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyes előirányzatai felhasználásában, kezelésében részfeladatokat ellátó közreműködő szervezetekről szóló 28/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet módosításáról1
2011.12.31.
(E rendelet hatálya a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül az alábbi előirányzatokra terjed ki:) „p) Beruházás ösztönzési célelőirányzat,
q) Pesti Vigadó rekonstrukciója,
r) Kormányzati szakpolitikai feladatok.”
(A támogatási szerződés alapján a költségvetési támogatás az alábbi tevékenységeket finanszírozza:)
„k) a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóságtól átvett feladatok ellátása kapcsán felmerült költségeket, amelyek az európai uniós támogatási konstrukciók közreműködő szervezeti tevékenysége kapcsán a szolgáltatási szint szerződések (SLA) keretében nem kerülhetnek elszámolásra.”
„16/A. Beruházás ösztönzési célelőirányzat
31/A. § (1) Az előirányzat célja a Kormány egyedi döntésével nyújtott beruházási támogatások forrásának biztosítása, összhangban a Kormány egyedi döntésével megítélhető támogatások nyújtásának szabályairól szóló 8/2007. (I. 24.) GKM rendeletben meghatározottakkal. (2) A Beruházás ösztönzési célelőirányzat (a továbbiakban: BC) terhére nyújtott támogatások tekintetében a támogatási rendszer lebonyolításának operatív feladatait mint közreműködő szervezet a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MAG Zrt.) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HITA) látja el kizárólagos joggal a (3)–(4) bekezdésben foglaltak szerint. (3) A MAG Zrt. a (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében, a minisztériummal kötött szerződés alapján a) a BC terhére történő kötelezettségvállalások tekintetében ellátja azok pénzügyi feladatait, vezeti a kötelezettségvállalások analitikus nyilvántartását, elvégzi az érvényesítési, utalványozási, utalványozás-ellenjegyzési, adatszolgáltatási és adatkezelési teendőket a saját nyilvántartásai és a HITA által szolgáltatott adatok alapján, a minisztérium részére rendszeresen adatokat és adatelemzéseket szolgáltat, továbbá külön felkérés alapján és tartalommal egyedileg is készít elemzéseket és adatszűréseket;
b) ellátja a BC terhére egyedi kormánydöntés alapján támogatásban részesülő, nemzetgazdasági jelentőségű beruházások kapcsán felmerülő költségek elszámolhatóságát igazoló, valamint a számlacsomagokhoz kapcsolódó ellenőrzési és utalványozási feladatokat, beleértve a szakmai teljesítés és a kifizetés jogosságának igazolására vonatkozó feladatokat is, és gondoskodik az utalványozott összegről kiállított átutalási megbízások Magyar Államkincstárhoz történő benyújtásáról;
c) gondoskodik a szerződések záró elszámolásáról és pénzügyi lezárásáról;
d) együttműködik a HITA-val az előirányzat kezelésével kapcsolatos feladatok teljesítése során;
e) ellátja a számviteli feladatokat, vezeti a követelésállomány nyilvántartását és részt vesz a beszámoló összeállításában.
(4) A HITA a Kormány egyedi döntése alapján támogatásban részesülő beruházásokhoz kapcsolódóan programkezelési feladatokat végez. Ennek keretében ellátja a döntés-előkészítői, a szerződések megkötésével összefüggő nyilvántartási és előrejelzési feladatokat, a folyamatlezárási és követeléskezelési tevékenységet, a beruházások ellenőrzési (monitoring) feladatait, valamint végzi a szerződésekkel összefüggő adatkezelési, adatfeldolgozási és adatszolgáltatási feladatokat.”
„16/B. § Pesti Vigadó rekonstrukciója 31/B. § (1) Az előirányzat célja forrás biztosítása a Pesti Vigadó épületének újjáépítéséhez, többfunkciós célú kulturális és művészeti központként való működtetéséhez, valamint ennek kiegészítő funkciói kialakításához. (2) A projekt kivitelezésével összefüggő feladatokat a Művészeti és Szabadművelődési Alapítvány (a továbbiakban: MSZA) látja el. A miniszter az (1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására az MSZA-val támogatási szerződést köt.” „16/C. § Kormányzati szakpolitikai feladatok 31/C. § (1) Az előirányzat célja, hogy forrást biztosítson a kormányzati döntés-előkészítést megalapozó tanulmánykészítési, valamint kommunikációs stratégiai tanácsadási feladatok elvégzése tárgyú közbeszerzési eljárás eredményeképpen, a vonatkozó szerződések, továbbá médiafigyelési, médiaelemzési, média-hatásvizsgálati szolgáltatás nyújtása tárgyában kötendő szerződés megkötéséhez. Az előirányzat fedezetet nyújt a 2011. évben a kormányzati döntés-előkészítés és kommunikációs stratégiai feladat ellátásába bevont minisztériumokkal és azok irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervekkel a feladattal összefüggésben megállapodások megkötéséhez. (2) A minisztérium az előirányzat terhére megvalósuló feladatok körében a szakmai tartalom vonatkozásában feladatot, vagy annak módosítására utasítást kizárólag a Miniszterelnökség előzetes szakmai javaslata és egyetértése esetén adhat, továbbá a teljesítés igazolása is csak a Miniszterelnökség előzetes szakmai jóváhagyását követően történhet meg.
(3) Az előirányzat felhasználás részletszabályait a Miniszterelnökség és a minisztérium között megkötött megállapodás rögzíti, amelyben legalább a következőkről kell megállapodni:
a) az előirányzat terhére megvalósuló szolgáltatások címzetti köre,
b) a feladat tartalmának meghatározása, módosítása és kiegészítése körében az utasítási jog gyakorlása,
c) célszerűtlen, szakszerűtlen teljesítés esetén a visszautasítási jog gyakorlása,
d) a teljesítés igazolás kibocsátásával összefüggő határidők, felelősségi körök, hatáskörök meghatározása.”
3. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.