1/2012. (I. 6.) VM utasítás
a vidékfejlesztési miniszter felügyelete alá tartozó intézményekben foglalkoztatottakkal való további jogviszony létesítésének szabályairól szóló 10/2011. (VI. 10.) VM utasítás módosításáról1
2012.01.07.
„(2) Jelen utasításban foglaltakat a közoktatási intézmény által szervezett, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvényben, valamint a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvényben szabályozott érettségi, szakmai, továbbá ezen jogszabályokban előírt egyéb vizsgákhoz kapcsolódó feladatok ellátására nem kell alkalmazni. A közoktatási intézmény a vizsgához kapcsolódó oktatási feladatok ellátására irányuló megbízásokról nyilvántartást vezet, amelyet a fenntartónak – kérés esetén – köteles bemutatni.”
„3. § A 2. § szerinti előzetes jóváhagyás iránti kérelmet – a Mellékletben meghatározott formában és tartalommal – a háttérintézmény vezetője a VM Személyügyi és Igazgatási Főosztályán keresztül terjesztheti fel.”
„4. § (1) A jóváhagyás akkor adható meg, ha a) az adott feladat nem tartozik a foglalkoztatott munkakörébe;
b) a feladat elvégzésének helye nem azonos a foglalkoztatott munkavégzésének helyével és idejével;
c) a feladat elvégzése során a foglalkoztató háttérintézmény eszközei és infrastruktúrája nem kerül igénybevételre, kivéve, ha a tevékenység a háttérintézmény érdekében merül fel;
d) az adott feladat elvégzéséért járó díj nem haladja meg az elvégzett munka tényleges piaci értékét;
e) a szerződés létrehozása nem keletkeztet bérfeszültséget a háttérintézménynél.
(2) Az (1) bekezdés szerinti jóváhagyás a kérelemben megjelölt időtartamra érvényes, de annak eltelte előtt is visszavonható.”
4. § A VM utasítás jelen utasítás Melléklete szerinti Melléklettel egészül ki.
5. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Melléklet az 1/2012. (I. 6.) VM utasításhoz
KÉRELEM
TOVÁBBI JOGVISZONY LÉTESÍTÉSÉNEK ENGEDÉLYEZÉSÉRE
1. A JÓVÁHAGYÁST KEZDEMÉNYEZŐ INTÉZMÉNY ADATAI
1.1. Hivatalos név:
1.2. Székhely:
1.3. Postai cím:
1.4. Az intézmény vezetőjének neve:
1.5. Az intézmény vezetőjének elérhetősége (telefon, telefax, e-mail):
2. A FOGLALKOZTATOTT ADATAI
2.1. Név:
2.2. Beosztás/munkakör:
2.3. Foglalkoztatási jogviszony: kormánytisztviselő – közalkalmazott – munkavállaló*
3. A TOVÁBBI JOGVISZONY LÉTESÍTÉSÉNEK ADATAI
3.1. A tevékenység tárgya:
3.2. A tevékenység TEÁOR-kódja:
3.3. A tevékenység végzésének helye:
3.4. A tevékenység időtartama: 201… ……… hónap …… napjától 201… ……. hónap …….. napjáig
3.5. Díjazás mértéke (bruttó összeg forintban):
3.6. A további jogviszonyból eredő feladatok ellátása a kormánytisztviselői/közalkalmazotti jogviszony/munkaviszony munkaidejét … óra/hó tekintetében érinti/nem érinti*
4. A TOVÁBBI JOGVISZONY LÉTESÍTÉSÉNEK INDOKAI (A KÉRELEM ESETLEGES SÜRGŐS ELBÍRÁLÁSA IRÁNTI IGÉNY ESETÉN ANNAK MEGINDOKOLÁSÁVAL)
5. Igazolom, hogy a foglalkoztatott a tevékenység végzésére vonatkozó jogszabályi, illetve hatósági előírásoknak megfelel.
Kelt ……………………….., 201 .………… hó … nap.
A jóváhagyást kezdeményező
intézmény vezetőjének aláírása
ZÁRADÉK
A kérelem szerinti, munkavégzéssel járó további jogviszony létesítéséhez
hozzájárulok – nem járulok hozzá*.
Kelt ………………………, 201 .………… hó … nap.
közigazgatási államtitkár
__________________
* A megfelelő rész aláhúzandó.
”