• Tartalom

10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasítás

10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasítás

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól1

2012.12.20.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 28. § (1) bekezdése és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (5) bekezdésének f) pontja alapján – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályait az alábbiak szerint állapítom meg.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya

a) a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet XI. Miniszterelnökség fejezet 2. címe alatti fejezeti kezelésű előirányzatokra, valamint

b) az eredeti költségvetési előirányzattal nem rendelkező fejezeti kezelésű előirányzatokra,

[az a) és b) pont szerinti fejezeti kezelésű előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § A jelen utasítás alkalmazásában

a) kötelezettségvállaló: a Miniszterelnökséget vezető államtitkár (a továbbiakban: államtitkár), vagy a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy vagy miniszterelnöki biztos, vagy a Corvin-lánc Iroda vezetője, amennyiben az államtitkár erre írásban felhatalmazza;

b) teljesítést igazoló: az államtitkár, vagy a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy vagy miniszterelnöki biztos, vagy a Corvin-lánc Iroda vezetője, amennyiben az államtitkár erre írásban felhatalmazza;

c) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzése: a kötelezettségvállalásnak – a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről szóló miniszterelnökségi utasításban meghatározott – jogi és közbeszerzési szempontú vizsgálata;

d) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 37. § (1) bekezdésében foglaltak ellenőrzése és írásban történő igazolása;

e) utalvány ellenőrzése: az utalványozás feltétele az Igazgatási Főosztály (a továbbiakban: IFO) vezetője által írásban kijelölt ellenőr egyetértése, melyet az utalványon szignójával igazol. Az ellenőr feladata annak vizsgálata, hogy a kifizetés időpontjában a fedezet a megfelelő előirányzaton rendelkezésre áll, a kifizetés nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat, valamint a teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörtént;

f) kötelezettségvállalás jogi ellenjegyzője: a Miniszterelnökség államtitkár által írásban felhatalmazott jogtanácsosa;

g) kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzője: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

h) érvényesítő: a gazdasági vezető vagy a gazdasági vezető által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

i) utalványozó: az államtitkár által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy;

j) utalvány ellenőr: az IFO vezetője által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség alkalmazásában álló személy.

3. Összeférhetetlenségi szabályok

3. § (1) Nem láthat el ugyanazon gazdasági esemény tekintetében kötelezettségvállalási, kötelezettségvállalás-ellenjegyzési, teljesítésigazolási, érvényesítési, valamint utalványozási feladatot az a személy, akivel szemben az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 60. §-ában foglalt valamely összeférhetetlenségi ok fennáll.

(2) Ugyanazon gazdasági esemény során az utalvány ellenőre nem lehet azonos az utalványozó személyével.

II. Fejezet

Az előirányzatok módosítása és átcsoportosítása

4. Általános rendelkezések

4. § (1) A fejezeti hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások és átcsoportosítások elrendelésére az államtitkár vagy az államtitkár által írásban felhatalmazott, a Miniszterelnökség állományába tartozó személy jogosult.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkör gyakorlása kizárólag írásban történhet, feljegyzés vagy az előirányzat- átcsoportosításról szóló megállapodás alapján.

(3) Az előirányzatokat érintő fejezeti és kormány hatáskörben elrendelt előirányzat-átcsoportosítások végrehajtásáról az IFO Költségvetési Osztálya gondoskodik.

(4) A végrehajtott előirányzat-módosításokról az IFO Költségvetési Osztálya naprakész nyilvántartást vezet.

5. Előirányzatok módosítása

5. § (1) Az előirányzatok kiadási, bevételi és támogatási előirányzatainak módosítására az Áht. és az Ávr. vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően van lehetőség.

(2) Az eredeti bevételi előirányzatok túlteljesítése miatti, fejezetet irányító szervi engedélyezésről, vagy az államháztartásért felelős miniszter engedélyének beszerzéséről az IFO Költségvetési Osztálya intézkedik.

6. Előirányzatok átcsoportosítása

6. § (1) Az előirányzatok átcsoportosítása történhet más fejezet fejezeti kezelésű előirányzata vagy címe javára, fejezeten belül más fejezeti kezelésű előirányzat részére, valamint fejezeten belül a Miniszterelnökség cím javára.

(2) Amennyiben az átcsoportosításhoz a Kormány egyedi határozatában foglalt döntése szükséges, úgy a kapcsolódó kormány-előterjesztést az IFO Költségvetési Osztálya készíti elő.

(3) Amennyiben az átcsoportosításhoz az államháztartásért felelős miniszter engedélye szükséges, annak beszerzéséről az IFO Költségvetési Osztálya gondoskodik.

(4) Fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – megállapodás alapján kerülhet sor. A kapcsolódó megállapodást az IFO Költségvetési Osztálya készíti elő. A megállapodás kötelezettségvállalásnak minősül, ezért azt pénzügyi és jogi szempontú ellenjegyzéssel kell ellátni az utasítás 4. § (1) bekezdése szerinti személy aláírását megelőzően.

(5) A Miniszterelnökség cím javára átcsoportosított előirányzat felhasználása során az intézmény a saját gazdálkodására vonatkozó szabályokat veszi figyelembe.

III. Fejezet

Az előirányzatok felhasználása

7. Az előirányzatok felhasználásának általános szabályai

7. § (1) Az előirányzatok felhasználási céljait, a pénzügyi teljesítésekben érintettek körét, valamint a lebonyolításban részt vevő szakmai szervezeti egységeket az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A tárgyévi előirányzatok terhére az Ávr. 46. §-ában foglaltak szerint vállalható kötelezettség.

8. § (1) A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény alapján kötött szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetésnél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

(2) Az együttes adóigazolás szerződő féltől történő beszerzéséről, vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről az IFO Költségvetési Osztálya gondoskodik.

9. § (1) Az előirányzatok felhasználásával kapcsolatban jelentkező díjakkal, jutalékokkal és a fizetési számlák vezetésével kapcsolatos költségeket az érintett fejezeti kezelésű előirányzat terhére kell elszámolni.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés alkalmazása alól a gazdálkodási terület irányítási jogkörét gyakorló helyettes államtitkár adhat felmentést.

8. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítésigazolás

10. § (1) A kötelezettségvállalás dokumentumának egy eredeti (aláírt) példányát az IFO Számviteli Osztálya a pénzügyi kifizetéshez kapcsolódó iratként kezeli.

(2) A kötelezettségvállalásokról év közben az IFO Költségvetési Osztálya a FORRÁS SQL programmal analitikus nyilvántartást vezet.

(3) Ha a kötelezettségvállalás nem felel meg az Áht. 37. § (1) bekezdésében foglalt kritériumoknak, az érintett ellenjegyzésre jogosult az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást köteles adni a kötelezettségvállaló, az államtitkár, a gazdasági vezető és a másik ellenjegyzésre jogosult részére. Ha az államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eljárni.

(4) Ha a kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés vagy megállapodás jogszabályba, az államtitkár által kiadott normatív utasításba vagy egyéb közjogi szervezetszabályozó eszközbe ütközne, és ezért nem látható el jogi ellenjegyzéssel, a jogi ellenjegyzésre jogosult köteles erre a kötelezettségvállaló, az államtitkár és a gazdasági vezető figyelmét felhívni, továbbá részükre az ellenjegyzést akadályozó körülményekről írásban tájékoztatást adni.

(5) Az IFO az ellenjegyzés(eke)t követően a kötelezettségvállalás dokumentumát felterjeszti a kötelezettségvállaló részére aláírásra.

11. § (1) A kiadás teljesítésének elrendelése előtt az Ávr. 57. § (1) bekezdése szerint el kell végezni a teljesítés igazolását. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben, megrendelésben, megállapodásban rögzített szankciókat. A szerződésszegésen alapuló igények érvényesítésére irányuló felszólítást jogi-pénzügyi szempontú véleményezésre meg kell küldeni az IFO részére.

(2) A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata tekintettel arra, hogy azok közérdekből nyilvános adatként való kiadása – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően – bárki által igényelhető.

(3) A támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló személy felelőssége, hogy dokumentált módon ellenőrizze a szakmai és pénzügyi beszámoló megfelelőségét, különös tekintettel a támogatásban részesülő (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt feladatok teljes körű elvégzésére, a feladatellátás színvonalára, a feladatok határidőre történő befejezésére.

(4) Támogatási szerződés esetében a teljesítést igazoló – teljesítésigazolásával egyidejűleg – aláírásával nyilatkozik a szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról, annak a támogatási szerződésben foglaltaknak való megfelelőségéről.

9. Utalványozás, utalvány ellenőrzése, érvényesítés

12. § Az érvényesítés során az Ávr. 58. §-ában foglaltak szerint kell eljárni.

13. § Az utalvány ellenőrzésére jogosult személy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján köteles ellenőrizni, hogy az érvényesítés az Ávr. 58. §-ában foglaltak alapján történt meg.

14. § (1) Utalványozni a FORRÁS SQL rendszerből előállított utalványlapon vagy külön írásbeli rendelkezéssel lehet.

(2) A külön írásbeli rendelkezésként elkészített utalványon fel kell tüntetni az Ávr. 59. § (3) bekezdésében meghatározott adatokat.

(3) Az érvényesítőnek az utalványt – ha nem ért vele egyet – akkor kell aláírnia, ha erre az utalványozó írásban utasítja. Ebben az esetben az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.

IV. Fejezet

Költségvetési támogatások

10. Általános rendelkezések

15. § (1) Költségvetési támogatás egyedi döntés alapján és pályázati rendszerben, támogatási szerződés keretében nyújtható.

(2) Költségvetési támogatások odaítélésénél az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 53. § (2) bekezdésében foglaltakat is figyelembe kell venni.

16. § (1) A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben meghatározott adatszolgáltatások www.kozpenzpalyazat.gov.hu weboldalon történő közzétételéről – szükség esetén az 5. mellékletben foglalt adatlap felhasználásával – az IFO Költségvetési Osztálya gondoskodik.

11. A pályázati rendszer keretében nyújtott költségvetési támogatások különleges szabályai

17. § (1) Amennyiben a költségvetési támogatás biztosítására pályázati úton kerül sor, úgy előzetesen a pályázati rendszer működéséről pályázati eljárásrendben kell rendelkezni.

(2) A pályázati eljárásrendet a pályázat kiírásában érintett szervezeti egység készíti elő és az államtitkár hagyja jóvá. A pályázati eljárásrendet jóváhagyás előtt pénzügyi-jogi szempontú véleményezésre meg kell küldeni az IFO-nak.

(3) A pályázati eljárásrendben be kell mutatni legalább

a) a pályázat célját és címét,

b) a rendelkezésre álló források összegét és címrendjét,

c) a kedvezményezettek körét,

d) a bíráló bizottság összetételét,

e) a pályázatok benyújtásának, elbírálásának rendjét és határidejét,

f) a döntés-előkészítés menetét,

g) az esetleges kifogási kérelmek elbírálásának rendjét, valamint

h) a hiánypótlások eseteit és határidejét.

(4) A pályázati eljárásrendhez mellékelni kell a pályázati kiírás tervezetét is.

18. § A pályázati kiírásnak legalább az Ávr. 66. § (2) bekezdésében felsorolt adatokat tartalmaznia kell.

19. § A pályázati úton nyújtott támogatások esetében a Kincstári Monitoring Rendszer részére történő, az Ávr. 92. § (2) bekezdése szerinti adatok megküldéséről az IFO Költségvetési Osztálya gondoskodik.

20. § A pályázati eljárásrend és a pályázati kiírás jóváhagyását követően a pályázati kiírást legalább a www.kormany.hu weboldalon közzé kell tenni.

12. Támogatási kérelem

21. § (1) Egyedi támogatási kérelem vagy pályázat esetén a kérelmezőnek a részletes támogatási igényen túl

b) a 6. és 7. mellékleteket, valamint

c) az Áht. 50. §-ában meghatározott feltételeknek való megfelelést igazoló, a támogató által előírt egyéb dokumentumokat

kell megküldenie a Miniszterelnökség részére.

(2) Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez mellékelnie kell a 4. melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles a tudomásszerzéstől számított 10 napon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatási döntés nem hozható.

(3) A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem mellett az (1) és – érintettség esetén – a (2) bekezdések szerinti, hiánytalanul kitöltött iratok rendelkezésre állnak. Ezek hiányában a kérelem nem bírálható el.

13. A támogatói döntés

22. § (1) Támogatói döntés meghozatalára az államtitkár, vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult.

(2) Amennyiben a költségvetési támogatás a kérelemben megjelölt összeghez képest kisebb összegben került meghatározásra, úgy a kedvezményezett írásban nyilatkozni köteles, hogy a meghatározott költségvetési támogatási összeggel a támogatandó tevékenységet, feladatot el tudja-e látni, vagy sem.

(3) Amennyiben a kedvezményezett úgy nyilatkozik, hogy a kisebb költségvetési támogatásból is megvalósítja tevékenységét, úgy a nyilatkozathoz csatolni köteles a módosított költségvetést is.

23. § (1) A támogatásról szóló döntést az Ávr. 71. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell közölni a kedvezményezettel.

(2) Amennyiben a támogatási igény vagy a pályázat keretében nem került benyújtásra, az (1) bekezdés szerinti értesítésben a kedvezményezettet határidő kitűzésével fel kell hívni a szerződés megkötéséhez szükséges alábbi, valamint az Ávr. 72. § (2)–(3) bekezdéseiben felsorolt nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására:

a) gazdálkodó szervezet kedvezményezett esetén a létezését jogszabályban meghatározottak szerint igazoló hiteles okirat, különösen cégkivonat, nyilvántartásba vételről szóló igazolás hiteles másolata,

b) közjegyző, vagy ügyvéd által hitelesített aláírási címpéldány, vagy eredeti, vagy bank által hitelesített aláírás-bejelentő karton (aláírás minta),

c) beruházások esetében a szükséges jogerős hatósági engedélyek,

d) a kedvezményezett bankszámláira vonatkozó, 8. melléklet szerinti nyilatkozata,

e) előleg, előfinanszírozás, valamint több részletben történő utófinanszírozás esetén az Ávr. 77. § (2) bekezdésében szereplő biztosíték, így különösen

ea) a kedvezményezett azonnali beszedési megbízás benyújtására vonatkozó, kizárólag a Miniszterelnökség hozzájárulásával visszavonható nyilatkozata a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legalább 35 napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezéssel együtt;

eb) zálogjog;

ec) bankgarancia;

ed) óvadék,

f) ha azt jogszabály előírja, a támogatott tevékenységhez szükséges jogerős hatósági engedélyek.

14. A költségvetési támogatás folyósítása

24. § Amennyiben a támogatási szerződés a költségvetési támogatás előlegként, vagy előfinanszírozásként történő kifizetéséről rendelkezik, úgy a kifizetésről – amennyiben a szerződéses feltételek maradéktalanul fennállnak – az IFO Költségvetési Osztálya külön utasítás nélkül intézkedik.

15. Költségvetési támogatás felhasználásának elszámolása

25. § (1) A teljesítésigazoló a támogatási szerződés teljesítését figyelemmel kíséri és a kedvezményezett esetleges szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét a szerződésszerű teljesítésre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.

(2) Amennyiben az elszámolás során a támogatási szerződéshez mellékelt költségvetéshez képest a kedvezményezett kevesebb önrész, vagy egyéb forrás felhasználását igazolja, úgy a költségvetési támogatás összegét arányosan csökkenteni kell.

V. Fejezet

Záró és hatályon kívül helyező rendelkezések

26. § (1) Az utasításban nem szabályozott kérdésekben az Áht., valamint az Ávr. szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnökség gazdálkodásának egyes kérdéseiről, valamint a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Beszerzési Szabályzatáról szóló Miniszterelnökségi utasításokkal összhangban kell alkalmazni.

(2)2

(3) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


A XI. Miniszterelnökség fejezet fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználási célja,
a pénzügyi teljesítésekben érintett személyek, szervezetek köre, illetve a lebonyolítást végző szakmai szervezeti egységek

2. cím Fejezeti kezelésű előirányzatok

1. alcím: Kormányfői protokoll

Az előirányzat tartalmazza a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek, valamint a női protokoll feladatok ellátásához kapcsolódó forrásokat. Az előirányzat felhasználása a Külügyminisztériummal (továbbiakban: KüM) kötött megállapodás alapján részben a KüM fejezetnél történik. Az előirányzat fedezi többek között a külföldi és a belföldi protokoll látogatásokhoz, valamint a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek részvételével lebonyolított rendezvényekhez kapcsolódó személyi, valamint az egyéb dologi jellegű kiadásokat. Az előirányzat szolgál a magas szintű külföldi delegációk magyarországi látogatásainak, valamint a miniszterelnök és a miniszterelnök-helyettesek hivatalos külföldi utazásainak előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos járulékos költségek fedezésére is.
Az előirányzat terhére kifizetések történhetnek magánszemélyek, és gazdasági társaságok, valamint egyéni vállalkozók részére. A KüM részére előirányzat-átcsoportosítással kerül biztosításra a szükséges forrás.
Lebonyolítást végző szakmai szervezeti egység: Miniszterelnöki Protokoll Főosztály, Miniszterelnöki Programszervező Főosztály.

2. alcím: Uniós elnökséggel kapcsolatos kiemelt feladatok

A feladat lezárult, az előirányzaton kizárólag a 2011. évi maradvány felhasználása kerül kimutatásra.

3. alcím: Fejezeti általános tartalék

Az előirányzat az esetlegesen felmerülő, előre nem tervezhető év közbeni kiadások finanszírozására nyújt fedezetet. A Fejezeti általános tartalék költségvetési szervekhez, fejezeti kezelésű előirányzatokhoz kerülhet átcsoportosításra, illetve az előirányzat terhére gazdasági társaságok, non-profit szervezetek részére történhet kifizetés.
Az előirányzat terhére egyedi döntés alapján költségvetési támogatás is nyújtható.

4. alcím: Év közben jelentkező többletfeladatok kiadásai

Az előirányzat eredeti kiadási előirányzattal nem rendelkezik. Az előirányzaton kerülnek kimutatásra a Fejezeti általános tartalék közvetlen fejezeti kifizetései, valamint a Miniszterelnökség munkáltatói lakásalapjának felhasználása. Ezen az előirányzaton kerül kimutatásra az Áht. 33. § (3)–(4) bekezdései szerinti várható költségvetési megtakarítások átcsoportosításából keletkező költségvetési előirányzat-többlet, mely a fejezet előre nem tervezhető többletfeladatainak finanszírozására használható fel.

5. alcím: Konzultációk

1. jogcímcsoport: Konzultációk kiadásai

Az előirányzat tartalmazza a Kormány és a lakosság közötti kommunikációs és tájékoztatási feladatok kiadásainak fedezetét. A Miniszterelnökség látja el a miniszterelnökhöz és a Kormányhoz kapcsolódó kommunikációs feladatokat, valamint a nemzeti konzultációk lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
Az előirányzaton rendelkezésre álló források közbeszerzési eljárás alapján, vállalkozási keretszerződés keretén belül kerülnek felhasználásra.
Lebonyolítást végző szakmai szervezeti egység: a hatályos Szervezeti és Működési Szabályzat alapján a fenti feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységek.

6. alcím: Ifjúsági rendezvények támogatása

Az előirányzaton rendelkezésre álló forrás terhére azon ifjúsági programok, rendezvénysorozatok támogatása történik, melyek elmélyíthetik a kormányzat és a fiatalabb generáció közötti konzultatív kapcsolatokat.
A rendelkezésre álló forrás részben átcsoportosításra kerül a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium részére.

7. alcím: Nemzeti Sírkerthez és Emlékhelyekhez kapcsolódó kiadások

Az előirányzat a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság és annak Titkársága kompetenciájába tartozó Nemzeti Sírkert és a Nemzeti Emlékhelyek gondozására, ápolására, valamint felújítására szolgáló költségvetési forrásokat tartalmazza. Ezen felül az előirányzat fedezetet biztosít a kiemelt jelentőségű, Nemzeti Sírkertben megvalósítandó síremlékek létesítésének költségeire.
Az előirányzat terhére vállalkozási, felhasználási és megbízási szerződések alapján gazdasági társaságoknak, valamint a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottságról szóló 258/2010. (XI. 12.) Korm. rendelet 4/A. §-ában szereplő megállapodás alapján történhet pénzügyi felhasználás.
Lebonyolítást végző szakmai szervezeti egység: Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság Titkársága.

8. alcím: A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumával kapcsolatos kiadások

Magyarország Kormánya és 6 országos munkaadói, illetve munkavállalói érdekképviseleti szervezet, illetve szövetség 2012. február 22-én megállapodást írtak alá a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (a továbbiakban: VKF) létrehozásáról és ügyrendjének megállapításáról. A VKF célja többek között az érdekképviseletek és a kormányzati szervek közötti együttműködés erősítése, a gazdasági növekedés elősegítése, a versenyképesség javítása, az üzleti környezet fejlesztése, valamint a társadalmi párbeszéd versenyszférán belüli erősítése. Az előirányzat célja a VKF céljainak eléréséhez szükséges költségvetési forrás biztosítása támogatási szerződések formájában.

9. alcím: „A Rubik-kocka és ami mögötte van” vándorkiállítás támogatása

A vándorkiállítás célja, hogy a Rubik-kocka segítségével a matematika, a kreativitás, a tervezés és a technika kölcsönhatása minden korosztály számára egy interaktív kiállítás kapcsán bemutatásra kerüljön. A kiállítás a tervek szerint az Amerikai Egyesült Államokban, valamint a világ legalább négy további pontján kerül bemutatásra.

10. alcím: A kommunizmus áldozatai emlékmúzeumának létrehozásához való hozzájárulás

Az Egyesült Államokban alapított washingtoni „The Victims of Communism Memorial Foundation” egy, a kommunizmus áldozatainak emléket állító, Washingtonba tervezett múzeum létrehozásán dolgozik. A megvalósítás több fázisban fog megtörténni, a végső 3 fázisban 67–88 millió USD bekerülési költséggel 3.500 m2-en jönne létre a múzeum. Magyarországnak érdekében áll a múzeum támogatása, mivel a létesítmény által sokan megismerhetik országunk nevét, történelmének egy szakaszát, illetve a támogatás által nagyobb lehetőség nyílik arra, hogy a kiállítás során Magyarország történelme megfelelő módon és helyen szerepeljen.

11. alcím: Az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács tevékenységében közreműködő szervezetek támogatása

Az előirányzat célja, hogy az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács tagja közül a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája, a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma, az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége, valamint a Munkástanácsok Országos Szövetsége költségvetési támogatásban részesüljenek. A támogatás célja a Tanács működésével és feladataival kapcsolatos kiadások fedezetének biztosítása.

2. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról vagy hiányáról

A pályázó

neve vagy elnevezése:

 

lakcíme vagy székhelye:

 

képviselőjének neve:

 



Természetes személy

születési helye, ideje:

 



Gazdasági társaság

cégjegyzékszáma:

 

 

adószáma:

 



Egyéb szervezet

nyilvántartásba vételi okirat száma:

 

 

nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

 



Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
a)    6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján
b)    8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
□ nem áll fenn
□ fennáll a(z) ... pont alapján

Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:



Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:



Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.


Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

3. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
támogatói döntéshez

Alulírott (név):

mint a (szervezet neve):

székhelye:

nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság:

nyilvántartásba vételi végzés száma:

adószám:

TB törzsszám:

számlavezető bank neve:

bankszámlaszám:


képviselője

1. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet részéről benyújtott támogatási kérelemben foglalt adatok, információk és a csatolt dokumentumok teljes körűek és valóságnak megfelelő hiteles adatokat tartalmazzák.
2. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet nem áll jogerős végzéssel elrendelt végelszámolás, felszámolás alatt, ellene jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás nincs folyamatban.
3. Hozzájárulok, hogy az általam képviselt szerv támogatási kérelmében szereplő, valamint az azzal összefüggő adatokat a támogató a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszer részére közvetítse, valamint hogy a nyilvántartott adatokhoz a Miniszterelnökség, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben (Ávr.) meghatározott más jogosultak hozzáférjenek.
4. Nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet megfelel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 50. § (1) bekezdésében meghatározott követelményeknek, és az Áht. 109. § (4) bekezdése alapján kiadott miniszteri rendelet szerinti adatokat rendelkezésre bocsátja.
5. Tudomásul veszem, hogy amennyiben az Ávr. 83 § (1) bekezdésében meghatározott adatokban változás következik be, úgy a tudomásra jutástól számított 8 napon belül azt írásban jelzem a Miniszterelnökség részére.
6. Tudomásul veszem, hogy részemre támogatás nem folyósítható, amíg lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozásom van, illetve a megítélt és folyósításra kerülő esedékes támogatásból a köztartozás összege visszatartásra kerül.
7. Tudomásul veszem, hogy a köztartozás vizsgálata céljából – a támogatási jogviszony fennállásáig – a támogató vagy a támogató adatszolgáltatása alapján a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosultak az általam képviselt szervezet nevének (megnevezésének), lakhelyének (székhelyének), adószámának, adóazonosító jelének kezelésére.
8. Nyilatkozom továbbá, hogy az általam képviselt szervezet a támogatott tevékenység tekintetében az általános forgalmi adó levonására
a)
□ jogosult,
□ nem jogosult.
b)
□ az adóterhet áthárítja
□ nem hárítja át.


Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

4. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről

A Pályázó neve:

Természetes személy lakcíme:
Születési helye, ideje:

Gazdasági társaság esetén székhelye:
Cégjegyzékszáma:
Adószáma:
Képviselőjének neve:

Egyéb szervezet esetén székhelye:
Képviselőjének neve:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:

 


Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben fennáll, mert:

a)    A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok, de a törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)
Indoklás:
Munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok az alábbi szervezettel (a szervezet neve, székhelye beírandó):



b)    Nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)
Indoklás:
Az alábbiakban felsorolt tisztségek valamelyikével rendelkezem (a kívánt rész aláhúzandó):
köztársasági elnök, Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, országgyűlési és európai parlamenti képviselő, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester- helyettes, helyi önkormányzati képviselő, helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja, központi államigazgatási szerv – a Knyt. 2. § (1) bekezdés d) pont alá nem tartozó – vezetője és helyettesei, regionális fejlesztési tanács tagja

c)    Az a)–b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója vagyok. (Kizárólag természetes személy pályázó esetén!)
Indoklás:
– Közeli hozzátartozóm pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.
– Közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.
(A kívánt rész aláhúzandó!)
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, testvér

d)    A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az a)–c) pontban megjelölt személy tulajdonában áll. (Kizárólag gazdasági társaság pályázó esetén!)
Indoklás:
Az érintett tulajdonos. Szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll (a szervezet neve, székhelye beírandó):


Közjogi tisztségének megjelölése (a tisztség beírandó):

A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, testvér

e)    A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház, vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
= vezető tisztségviselője,
= az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője,
= vagy társadalmi szervezet ügyintéző, vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél, vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő, vagy e személyek közeli hozzátartozója.
Indokolás:
Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója (a pozíció beírandó):

A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll (a szervezet neve, székhelye beírandó):

Közjogi tisztség megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
köztársasági elnök, Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, országgyűlési és európai parlamenti képviselő, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester- helyettes, helyi önkormányzati képviselő, helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja, központi államigazgatási szerv – a 2. § (1) bekezdés d) pont alá nem tartozó – vezetője és helyettesei, regionális fejlesztési tanács tagja
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):
házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, testvér


Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.



Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

5. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


ADATLAP
a befogadott, a nyertes, a kizárt pályázatok (egyedi támogatási kérelmek)
és pályázók (kérelmezők) adatainak megküldéséhez, közzétételéhez

A kitöltött adatlapot a pályázatokat vagy az egyedi támogatási kérelmet befogadó szerv – a 2007. évi CLXXXI. törvény szerint – a pályázat befogadásától számított öt munkanapon belül köteles elektronikus úton, a kozpenzpalyazat@nisz.hu címre megküldeni a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-nek, az általa üzemeltetett honlapon történő közzététel céljából. Ugyanennek az adatlapnak az alkalmazásával, ugyanilyen módon történik – a pályázat elbírálását követő 15 napon belül – a nyertesekről, valamint a kizárásról történő adatszolgáltatás is.

Pályázat vagy egyedi támogatási kérelem:

 



I. Az adatszolgáltató (pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet befogadó) adatai

A befogadó szerv

neve1:

Miniszterelnökség

irányítószám

1055

település

Budapest

székhelye:

közterület neve, típus

Kossuth Lajos tér

házszám

1–3.

elérhetősége:

telefonszám

 

e-mail cím

 




II. A pályázatot kiíró és a pályázati felhívás adatai2

A pályázatot kiíró szerv

neve1:

 

irányítószám

 

település

 

székhelye:

közterület neve, típus

 

házszám

 

elérhetősége:

telefonszám

 

e-mail cím

 

A pályázati felhívás megnevezése (tárgya):

 

A pályázati felhívás azonosítója:

 




III. A döntéshozó adatai3

neve:

 

beosztása:

 



IV. A pályázatok és a pályázók adatai

Sorszám

Pályázat vagy egyéni támogatási kérelem
egyedi azonosítója4

Pályázat státusza5

Pályázat tárgya (címe)

Pályázó6

Igényelt összeg
(E Ft)

Érintettség a Knytv. 8. § (1) bekezdése alapján
(igen/nem)

Pályázat elbírálásdátuma

Pályázatból kizárás dátuma

Elnyert támogatás összege
(E Ft)7

Elszámolás adatai

neve1

irányítószám

település neve

közterület neve, típusa, házszám

születési adatok (természetes személy)

nyilvántartása (gazdasági társaság vagy egyéb szervezet)

nettó

bruttó

Szerződés összege
(E Ft)

Lezárás időpontja

Lezárás összege
(E Ft)

helye

ideje

nyilvántartásba vételi okirat száma

nyilvántartásba vevő szerv neve

nettó

bruttó

nettó

bruttó

nettó

bruttó

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.


1 A hivatalos (alapító, illetve nyilvántartásba vételi okiratban szereplő) teljes nevet kell rögzíteni a befogadó szerv neve (I/1.), a pályázatot kiíró szerv neve (II/1.), a pályázó szervezet neve (IV/4.) rubrikákban.
2 A II. táblázat rubrikáit egyedi támogatások esetén üresen kell hagyni.
3 Ha testület a döntéshozó, minden tagjának nevét és beosztását fel kell sorolni a III. tábla rubrikájában. Az egyes testületi tagok adatait vesszővel kell elválasztani.
4 A pályázat azonosítója (IV/1.) a befogadó által képzett egyedi azonosító, egyéni támogatási kérelem esetén az iktatószám.
5 A IV/2. oszlop rubrikájában a pályázat állapotát, státuszát kell feltüntetni. A lehetséges státuszok: Befogadott, Nyert, Nem nyert, Kizárt, Elszámolt.
6 A pályázóval kapcsolatos IV/4–7. oszlopok rubrikáit természetes személy és szervezet vonatkozásában is ki kell tölteni, 8–9. oszlopokét csak akkor, ha a pályázat kizárásra került és a pályázó természetes személy, 10–11. oszlopokét pedig akkor, ha a pályázat kizárásra került és a pályázó szervezet.
7 A IV/17–18. oszlopok rubrikáit csak a nyertes pályázat adatainak beküldésekor kell kitölteni.

6. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT


Alulírott ……………………………………… (név), a ……………………………………… (szervezet megnevezése) képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy


□    szervezetünk gazdasági-közhasznú tevékenységének aránya

gazdasági tevékenység:

 

%

közhasznú tevékenység:

 

%



□    szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben támogatási szerződésben feltüntetett csekély összegű (de minimis) támogatási jogcímen az alábbi összegű állami támogatásokban részesült:

2010. évben

 

Ft

2011. évben

 

Ft

2012. évben

 

Ft



□    szervezetünk a kérelmezett támogatás várható folyósításának évében és az azt megelőző két pénzügyi évben csekély összegű (de minimis) állami támogatásban nem részesült.



Alulírott tudomásul veszem, hogy amennyiben a fent megjelölt években a csekély összegű állami támogatás mértéke a 200 000 eurót eléri vagy meghaladja, úgy ilyen jogcímen további állami támogatásban az általam képviselt szervezet nem részesülhet.



Kelt:

Aláírás/Cégszerű aláírás

7. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
az adott tárgyban beadott támogatási igényekről


Alulírott ………………………………………………………… (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár, képviselő) a …………………………………………………… képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a támogatási igényben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, hitelesek és valódiak.


Kijelentem továbbá, hogy a Miniszterelnökséghez benyújtott támogatási igénnyel azonos tárgyban az alábbi szervezetekhez nyújtottam be támogatási igényt:

TÁMOGATÁSI IGÉNYT ELBÍRÁLÓ SZERVEZET NEVE

A TÁMOGATÁSI IGÉNY BENYÚJTÁSÁNAK IDŐPONTJA

A TÁMOGATÁSI IGÉNYBEN MEGJELÖLT
ÖSSZEG




Kelt:


Aláírás/Cégszerű aláírás

8. melléklet a 10/2012. (XII. 18.) Miniszterelnökségi utasításhoz


NYILATKOZAT
BANKSZÁMLÁKRÓL


Alulírott ………………………………………………………… (elnök, kuratóriumi elnök, kuratóriumi titkár, képviselő) a ……………………………………………………… képviseletében büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az alábbiakban megjelölt pénzforgalmi számlá(ko)n kívül más pénzforgalmi számlával az általam képviselt szervezet nem rendelkezik. Vállalom továbbá, hogy a támogatási szerződés fennállásának időtartama alatt létrehozott új pénzforgalmi számlákat a támogató részére 8 napon belül bejelentem.

PÉNZINTÉZET NEVE

PÉNZFORGALMI SZÁMLA




Kelt:
Aláírás/Cégszerű aláírás
1

Az utasítást az 1/2014. (II. 21.) Miniszterelnökségi utasítás 26. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2014. február 22. napjával.

2

A 26. § (2) bekezdését a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére