• Tartalom

11/2012. (II. 14.) Korm. rendelet

11/2012. (II. 14.) Korm. rendelet

a Svájci–Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet módosításáról1

2012.02.15.

A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Svájci–Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése a következő 2a. ponttal egészül ki:

[E rendelet alkalmazásában]

„2a. egyedi projekt: meghatározott célra rendelt, meghatározott szerepet betöltő feladatok egy egységet képező sorozata;”

(2) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 10a–10e. ponttal egészül ki:

[E rendelet alkalmazásában]

„10a. Kisprojekt: Pályázati Alap keretében megvalósuló egyedi projekt;
10b. Kisprojekt Elfogadó Bizottság: a Keretmegállapodás 3. melléklet A. Pályázati Alap 5. Feladatok és Kötelezettségek pontja szerinti szerv, amely dönt a Pályázati Alap keretében nyújtott támogatás Kisprojekt Végrehajtóknak történő odaítéléséről;
10c. Kisprojekt Irányító Bizottság: a Keretmegállapodás 3. melléklet A. Pályázati Alap 5. Feladatok és Kötelezettségek pontja szerinti szerv, amely felügyeli a Pályázati Alap megvalósítást;
10d. Kisprojekt Végrehajtó: Pályázati Alap esetében egy adott kisprojekt végrehajtásával megbízott államigazgatási szerv, köz- vagy magántestület, egyházi intézmény, melyet elismernek a felek és megbíznak a Keretmegállapodás hatálya alá tartozó projekt végrehajtásával;
10e. Kisprojekt Végrehajtási Megállapodás: a TKSz és az általa további pályáztatással kiválasztott Kisprojekt Végrehajtó által kötött, a Pályázati Alapból elnyert támogatás felhasználását szabályozó szerződés;”

(3) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 17a. ponttal egészül ki:

[E rendelet alkalmazásában]

„17a. Pályázati Alap Megállapodás: egyrészről a Svájci Fejlesztési és Együttműködési Ügynökség (a továbbiakban: SFEÜ), másrészről az NKE és a kiválasztott Támogatásközvetítő Szervezet között létrejött megállapodás, amely adott Pályázati Alapra vonatkozóan rögzíti a támogatás és a végrehajtás feltételeit;”

(4) Az R. 2. § (1) bekezdés 23. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alkalmazásában]

„23. Projekt Megállapodás: egyrészről a SFEÜ, illetve a Gazdasági Államtitkárság (a továbbiakban: GÁ), másrészről az NKE vagy további szerződő felek között létrejött megállapodás, amely adott projektre vonatkozóan rögzíti a támogatás és a projektvégrehajtás feltételeit;”

(5) Az R. 2. § (1) bekezdés 24. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alkalmazásában]

„24. Projekt Végrehajtó: a Keretmegállapodás értelmében egy adott projekt végrehajtásával megbízott államigazgatási szerv, köz- vagy magántestület, melyet elismernek a felek és megbíznak a Keretmegállapodás hatálya alá tartozó projekt végrehajtásával;”

(6) Az R. 2. § (1) bekezdés 32. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alkalmazásában]

„32. tematikai összpontosítás: legfeljebb kilenc prioritási területre történő összpontosítás, amely területeken a Hozzájárulás legalább 70%-a kerül felhasználásra;”

(7) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 32a. ponttal egészül ki:

[E rendelet alkalmazásában]

„32a. Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap: a magyarországi és svájci szervezetek, intézmények közötti kapcsolatok kölcsönös fejlesztése céljából létrehozott pályázati alap;”

(8) Az R. 2. § (1) bekezdés 34. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alkalmazásában]

„34. Végrehajtási Megállapodás: a KSz és a Projekt Végrehajtó között a Projekt Megállapodás alapján, illetve Pályázati Alap esetén a KSz és a TKSz között a Pályázati Alap Megállapodás alapján kötött szerződés, amely rögzíti a felek jogait és kötelezettségeit a projekt végrehajtására vonatkozóan.”

(9) Az R. 2. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az (1) bekezdés 10d. pontja alapján az állami támogatásokra vonatkozó szabályok esetén Kisprojekt Végrehajtón a projektgazdát is érteni kell.
(4) Az (1) bekezdés 24. pontja alapján az állami támogatásokra vonatkozó szabályok esetén Projekt Végrehajtón a projektgazdát is érteni kell.”

2. § Az R. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Pályázhat minden, Magyarország területén székhellyel rendelkező jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, költségvetési szerv, valamint magyar állampolgárságú vagy külön törvény alapján a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező természetes személy, amennyiben megfelel a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek. A lehetséges pályázók körét az egyes pályázati felhívások határozzák meg, a pályázók köre szűkíthető.”

3. § Az R. 2. fejezete a következő 18/A. §-sal egészül ki:

18/A. § Pályázati Alapból finanszírozott Kisprojektek kiválasztási folyamatát a 39–47. § határozza meg.”

4. § Az R. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Projekt Megállapodást egyrészről a SFEÜ vagy GÁ, illetve nevükben a Svájci Hozzájárulás Hivatala, vagy a Svájci Nagykövetség, másrészről a Magyarország képviseletében az NKE, Pályázati Alap Megállapodás esetében további szerződő félként a TKSz írja alá.”

5. § Az R. 20. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A KSz megküldi a Végrehajtási Megállapodás egy eredeti példányát az NKE és egy másolati példányát a Kifizető Hatóság részére.”

6. § Az R. 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Projekt Végrehajtónak a Projekt Megállapodás és a Végrehajtási Megállapodás megszüntetése esetén a már folyósított támogatás teljes összegét vissza kell fizetnie a megszüntetéstől számított 30 napon belül.”

7. § (1) Az R. 27. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az NKE]

d) megszervezi és vezeti az értékelő monitoring bizottsági üléseket,”

(2) Az R. 27. § (3) bekezdése a következő f) és g) ponttal egészül ki:

[Az NKE pénzügyi lebonyolításhoz kapcsolódó feladatai tekintetében]

f) a Pályázati Alap esetén hitelesíti a TKSz által a Kisprojekt Végrehajtóknak kiutalt támogatás felhasználását,
g) a Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap esetén ellátja a KSz feladatait.”

(3) Az R. 27. § (4) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A KSz]

h) – tekintettel arra, hogy a közbeszerzési eljárások lebonyolítását a Projekt Végrehajtó, illetve a TKSz végzi el – a közbeszerzési eljárás megindítása előtt, majd az eredményhirdetést megelőzően ellenőrzi a közbeszerzési dokumentumokat a közbeszerzésekre vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés és a műszaki minőségbiztosítás szempontjából,”

(4) Az R. 27. § (4) bekezdés j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A KSz]

j) a Pályázati Alap esetén igazolja a TKSz menedzsment költségének felhasználását, valamint 5%-os mintavételes ellenőrzést végez a Kisprojektek lebonyolítására vonatkozóan,”

(5) Az R. 27. § (4) bekezdés m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A KSz]

m) a Pályázati Alap kivételével kifizeti a Projekt Végrehajtóknak az előleg, valamint a támogatás összegét a projektekre benyújtott elszámolások alapján, továbbá a megítélt projekt előkészítési támogatást,”

(6) Az R. 27. § (4) bekezdése a következő o) ponttal egészül ki:

[A KSz]

o) a Pályázati Alap esetén kifizeti a TKSz részére az előleget, a támogatás összegét, valamint a TKSz menedzsment költségét.”

8. § (1) Az R. 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Svájci–Magyar Együttműködési Program által támogatott projektek közbeszerzési eljárásai tekintetében a Projekt Végrehajtó, illetve a menedzsment költségeinek felhasználása tekintetében a TKSz jár el ajánlatkérőként.”

(2) Az R. 29. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:

„(6) Pályázati Alap keretében megvalósuló Kisprojektek esetében a (2)–(5) bekezdés szerinti KSz feladatokat a TKSz látja el.
(7) A KSz előzetesen ellenőrzi a Kbt. szerződés-módosításra vonatkozó rendelkezéseinek a Projekt Végrehajtó és a TKSz általi alkalmazását.”

9. § Az R. 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jelentéstételi kötelezettség kezdő időpontja minden projekt esetében a kötelezettségvállalás, azaz a Projekt Megállapodás, Pályázati Alap esetében a Pályázati Alap Megállapodás hatálybalépésének időpontja.”

10. § (1) Az R. 31. § (2) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

[Az Időközi jelentések tartalmazzák]

h) a Pályázati Alap esetében a Kisprojekt Végrehajtójának kiutalásra kerülő kifizetések támogatási jogcím szerinti listáját.”

(2) Az R. 31. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A (2) bekezdés d) pontja szerinti esetben az elszámoláshoz kapcsolódó számlák vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatok eredeti példányán fel kell tüntetni a projekt regisztrációs számát, továbbá azt, hogy a számla vagy az egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylat a Svájci–Magyar Együttműködési Program keretében támogatás elszámolásra benyújtásra került.”

11. § Az R. 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Projekt Végrehajtó és a TKSz – ha a Projekt Megállapodás, Pályázati Alap esetében a Pályázati Alap Megállapodás másként nem rendelkezik – a naptári év szerinti tizenkét havonta Éves projektjelentést készít, amelyhez nem kapcsolódik kifizetés. A Projekt Végrehajtó és a TKSz éves projektjelentése képezi alapját az NKE által készítendő Éves Jelentésnek. Az Éves projektjelentés benyújtásának határideje legkésőbb a beszámolási időszakot követő 30. nap.”

12. § Az R. 34. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

34. § (1) A Projekt Végrehajtó által készített jelentések a 31. § (2) bekezdésében, a 32. § (2) bekezdésében és a 33. § (2) bekezdésében meghatározott információkat szövegesen és a megfelelő bizonylatokkal alátámasztva tartalmazzák.
(2) A TKSz által készített jelentések a TKSz-nek juttatott támogatás menedzsment részére vonatkozóan, valamint a Kisprojekt Végrehajtók által készített jelentések a 31. § (2) bekezdésében, a 32. § (2) bekezdésében és a 33. § (2) bekezdésében meghatározott információkat szövegesen és a megfelelő bizonylatokkal alátámasztva tartalmazzák.”

13. § (1) Az R. 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az NKE a Keretmegállapodás 2. mellékletének 5.1 pontjában biztosított felhatalmazás alapján a jelentések fogadásával kapcsolatos feladatokat – a Pályázati Alap Kisprojektjei kivételével – a KSz-re delegálja.”

(2) Az R. 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A KSz a beérkezett Időközi jelentéseket a kapcsolódó dokumentumokkal együtt a jóváhagyást követő 20 napon belül továbbítja az NKE-nek. Az NKE a dokumentáció beérkezését követő 20 napon belül jóváhagyja a beérkezett Időközi jelentéseket, és a Projekt Végrehajtónak vagy a TKSz-nek történt kifizetést követően továbbítja a hitelesített dokumentációt a Kifizető Hatóságnak, amely megküldi azt a svájci hatóság felé.”

(3) Az R. 35. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap esetében a (2)–(5) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni azzal, hogy a KSz-re delegált feladatokat az NKE látja el.”

14. § (1) Az R. 36. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ha a Projekt Végrehajtó vagy a TKSz jelentési kötelezettségének az (1) bekezdés szerinti határidőig sem tesz eleget, a KSz javaslatot tehet az NKE-nek a támogatás felfüggesztésére, indokolt esetben a Projekt Megállapodás megszüntetésére és a korábban már kifizetésre került támogatás visszafizetésének Projekt Végrehajtó vagy a TKSz általi megindítására.”

(2) Az R. 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A KSz tájékoztatja a Projekt Végrehajtót vagy a TKSz-t, hogy a támogatás kifizetése érdekében milyen korrekciós lépéseket kell tennie, amennyiben a projektjelentések bármelyike alapján azt állapítja meg, hogy a célokhoz mért előrehaladás nem kielégítő, vagy az elvégzett tevékenységek nem állnak összhangban
a) a Projekt Megállapodásban, vagy Pályázati Alap Megállapodásban foglalt,
b) a közbeszerzésre vonatkozó – ha releváns –, vagy
c) a tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos
előírások bármelyikével.”

15. § Az R. 37. § (2) bekezdése a következő o) ponttal egészül ki:

[Az Éves Jelentésben a következőkről kell beszámolni:]

o) a nem az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság által végzett pénzügyi ellenőrzésekkel kapcsolatos összefoglaló, valamint lényegi következtetés a Keretmegállapodás 2. melléklet 3. Projekt-végrehajtási eljárások cím 6. pontjával összhangban.”

16. § Az R. a következő 39/A. §-sal és 39/B. §-sal egészüli ki:

39/A. § (1) A Pályázati Alap Megállapodás aláírását követően a Végrehajtási Megállapodást haladéktalanul, de legkésőbb a Pályázati Alap Megállapodás aláírását követő 30. napon belül alá kell írni.
(2) A Végrehajtási Megállapodást egyrészről a KSz arra jogosult vezetője, másrészről a TKSz írja alá.
(3) A KSz megküldi a Pályázati Alap Megállapodás és a Végrehajtási Megállapodás másolatait a Kifizető Hatóság részére.
39/B. § A Pályázati Alap Megállapodás és Végrehajtási Megállapodás módosítására vonatkozóan a 21–24. §-ban foglaltakat kell figyelembe venni.”

17. § Az R. 40–43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

40. § A Pályázati Alap támogatási forma célja olyan, a Keretmegállapodás 1. mellékletében meghatározott célterületekhez illeszkedő nonprofit jellegű Kisprojektek támogatása, amelyek támogatási igénye 10 000 és 100 000 svájci frank között van. Ettől a svájci hatóság döntése alapján el lehet térni. E projektek támogatása az NKE által meghirdetett eljárással kiválasztott TKSz közreműködésével történik.
41. § (1) A TKSz a Pályázati Alap keretében rendelkezésére álló összeg kedvezményezettjeit nyílt pályáztatási eljárással választja ki. A TKSz által lebonyolított pályáztatási eljárást a Kisprojekt Irányító Bizottság felügyeli. A pályáztatási eljárás végén a Kisprojekt Elfogadó Bizottság hozza meg a végső döntést a támogatandó Kisprojektekről.
(2) A Kisprojekt Irányító Bizottság tagjait a svájci hatóság, az NKE és a Végrehajtási Megállapodásban rögzített további szervezetek delegálják. A Kisprojekt Irányító Bizottság feladata a TKSz pályáztatási folyamatának általános felügyelete, a Pályázati Alap megvalósításának értékelése, az éves jelentés áttekintése, szükség esetén ajánlások megfogalmazása. A Kisprojekt Irányító Bizottság szükség szerint, de évente legalább egyszer ülésezik.
(3) A Kisprojekt Elfogadó Bizottság az értékelési eljárás lezárásaként dönt a TKSz előértékelési javaslata alapján a támogatható Kisprojektekről és a támogatás odaítéléséről.
(4) A Kisprojekt Elfogadó Bizottság tagjait az adott Pályázati Alap Megállapodás, illetve a Kisprojekt Elfogadó Bizottság feladatait tartalmazó ügyrend sorolja fel.
42. § (1) A Kisprojekt Végrehajtók kiválasztásának eljárásrendjét és a pályázati dokumentációt a pályázat közzétételét megelőzően a KSz szabályossági és minőségbiztosítási szempontból véleményezi és jóváhagyásra beterjeszti a Kisprojekt Irányító Bizottság részére.
(2) A TKSz biztosítja, hogy a KSz a Kisprojekt Elfogadó Bizottságba megfigyelőt delegálhasson. A KSz megfigyelője a bírálatról jelentést készít a KSz vezetője számára, a jelentést egyidejűleg a TKSz részére is eljuttatja. Ha a KSz megfigyelője eljárásrendi szabálytalanságot észlel, ezt jelentésében jelzi a KSz vezetőjének, aki ezt jelzi a Kisprojekt Elfogadó Bizottság elnökének.
43. § (1) A Kisprojekt Végrehajtók kiválasztása során a TKSz a következő alapelvek szerint jár el:
a) a pályázati lehetőség széles körű meghirdetése,
b) a megfelelő verseny biztosítása,
c) az érintett kiemelt támogatási terület, illetve földrajzi terület jellemzőinek figyelembevétele,
d) átláthatóság.
(2) A TKSz a Kisprojekt Elfogadó Bizottság pályázatokkal kapcsolatos döntését mind a pályázónak, mind az NKE-nek megküldi.”

18. § Az R. 46. §-a a következő h) ponttal egészüli ki:

[Az NKE a 27. § (2)–(3) bekezdésben rögzített feladatain túl a Pályázati Alapok tekintetében a következő feladatokat látja el:]

h) biztosítja a Pályázati Alapok létrehozását, beleértve a pályázati felhívás meghirdetését, a TKSz előzetes kiválasztását.”

19. § Az R. 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

47. § A TKSz a következő feladatokat látja el:
a) teljes körűen irányítja a Pályázati Alapot,
b) létrehozza a Kisprojekt Elfogadó Bizottságot és ellátja a titkársági teendőket,
c) a Kisprojektekre elkészíti a pályázati felhívásokat, a beérkezett projekttervezeteket rendszerezi, a projekttervezet követelményeinek való megfelelést ellenőrzi, pontozás útján értékel és rangsorol, valamint döntési javaslatot tesz,
d) előkészíti és megköti a nyertes pályázókkal a Kisprojekt Végrehajtási Megállapodásokat,
e) létrehoz egy, a Kisprojektek végrehajtását működési és pénzügyi szempontból ellenőrző rendszert,
f) működteti az ellenőrzési mechanizmust, az esetleges szabálytalansági gyanút kivizsgálja és erről haladéktalanul, de legkésőbb 5 napon belül értesíti az NKE-t és a KSz-t,
g) felügyeli és irányítja a Kisprojektek végrehajtását a Kisprojekt Végrehajtási Megállapodással összhangban és elvégzi a szükséges ellenőrzéseket,
h) rendszeresen jelentést tesz a KSz részére, amely a szakmai előrehaladási jelentést és a pénzügyi jelentéseket tartalmazza,
i) kezeli a Pályázati Alap menedzsment költségeit,
j) befogadja és értékeli a Kisprojekt Végrehajtók által benyújtott időközi és végső projekt végrehajtási jelentéseket,
k) ellenőrzi a Kisprojekt Végrehajtóktól beérkező számlák, dokumentumok pontosságát és hitelességét, és a kifizetési kérelmekben szereplő költségek elszámolhatóságát,
l) benyújtja az KSz-nek a Pályázati Alap végrehajtásának előrehaladásáról szóló jelentéssel alátámasztott kifizetési kérelmeket,
m) teljesíti a kifizetéseket a Kisprojektek Végrehajtói felé,
n) létrehozza a pénzügyi és beszámolási rendszert,
o) kialakítja a helyszíni szemle és a monitoring látogatások eljárásrendjét.”

20. § Az R. a 47. §-t követően a következő 47/A. §-sal egészül ki:

47/A. § (1) Pályázati Alap esetében a 25–26. §-t – a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel – megfelelően alkalmazni kell.
(2) A Pályázati Alap esetében a Kisprojekt Végrehajtási Megállapodás megszüntetése esetén a Kisprojekt Végrehajtó köteles a teljes támogatási összeget a TKSz részére a megszüntetéstől számított 30 napon belül visszafizetni, amely összeget a TKSz 30 napon belül visszautalja a lebonyolítási számlára.
(3) Ha a TKSz-szel kötött Végrehajtási Megállapodás megszüntetésre kerül, a TKSz köteles a Végrehajtási Megállapodásban rögzített menedzsment költség teljes vagy a teljesítéssel arányos részét és a Kisprojekt Végrehajtók részére még nem folyósított támogatási összeget a megszüntetéstől számított 30 napon belül visszafizetni a lebonyolítási számlára.”

21. § Az R. 49. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

49. § Az Ösztöndíj Alapból egyrészt a svájci felsőfokú és másoddiplomás programokra, másrészt magyar hátrányos helyzetű és marginalizált csoportbeli hallgatók számára nyújtható pénzügyi támogatás. A magyar hátrányos helyzetű és marginalizált csoportbeli hallgatók számára nyújtható pénzügyi támogatás lebonyolítására a Pályázati Alapra vonatkozó eljárásrend a meghatározó.”

22. § Az R. 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Svájci–Magyar Együttműködési Programból finanszírozott projektek támogatásait és bevételeit (beleértve szükség esetén az előre nem látható, a visszafizetéshez szükséges, illetve az árfolyam-különbözet fedezésére szolgáló összegeket) az NKE-nek az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), a végrehajtásáról rendelkező jogszabályok és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) szerinti tervezési tájékoztató előírásainak megfelelően egy előirányzaton kell megtervezni.”

23. § Az R. 54. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Svájci–Magyar Együttműködési Program keretében finanszírozott projektek esetén a Projekt Végrehajtóknak a Végrehajtási Megállapodás aláírását követően, a TKSz-nek a menedzsment költség vonatkozásában a Végrehajtási Megállapodás, a Kisprojekt Végrehajtók részére megítélt támogatás vonatkozásában az első Kisprojekt Végrehajtási Megállapodás aláírását követően a lebonyolítási számláról (Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap esetén az EFK-ról) utalt előleg mértéke
a) egyedi projekt támogatási forma esetén a Svájci–Magyar Együttműködési Programból származó támogatás 25%-a,
b) Pályázati Alap támogatási forma esetén a Svájci–Magyar Együttműködési Programból származó, a Kisprojektekre lekötött támogatás 50%-a,
c) a svájci hatóság, illetve az NKE egyedi döntése alapján, az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével az a) és b) pontban meghatározottakat meghaladó mértékű is
lehet.”

24. § Az R. 59/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Minden egyes forráslehívási folyamat során a KSz forintban összeállítja a forráslehívási dokumentációt, amely a még le nem hívott támogatásra jogosult pénzügyi elszámolások adatainak összesítését jelenti. A forráslehívási dokumentációt a KSz haladéktalanul megküldi az NKE részére. Az NKE a KSz által benyújtott, nyomtatott dokumentáció alapján jóváhagyja a forráslehívást, amelyet aláírással igazol.”

25. § Az R. 61. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A KSz az igazolást követően utólagos finanszírozásra jóváhagyja a Projekt Végrehajtó vagy a TKSz által benyújtott Időközi jelentést és annak részeként az elszámolható költségeket tartalmazó pénzügyi elszámolást, továbbá gondoskodik a támogatások összegének a lebonyolítási számláról a Projekt Végrehajtó vagy a TKSz (fizetési) számlájára történő átutalásáról.”

26. § Az R. a 61. §-t követően a következő 61/A. §-sal és 61/B. §-sal egészül ki:

61/A. § Az Ávr. előlegre és biztosítékokra vonatkozó rendelkezéseit a Svájci–Magyar Együttműködési Program végrehajtása során is alkalmazni kell.
61/B. § (1) A biztosítékok közül az NKE – a támogatási összeg jogosulatlan felhasználása esetén érvényesítendő – a beszedési megbízás benyújtására történő felhatalmazást (a továbbiakban: felhatalmazó levél) ír elő első helyen. Ennek keretében a Projekt Végrehajtó, a TKSz, valamint a Kisprojekt Végrehajtó legkésőbb a költségvetési támogatás első folyósítását megelőzően köteles közölni valamennyi fizetési számlájának számlaszámát, és felhatalmazó levél útján felhatalmazást adni valamennyi fizetési számlaszáma tekintetében a beszedési megbízás benyújtására. Projekt Végrehajtó és TKSz esetében a kedvezményezett bankszámla a lebonyolítási bankszámla, Kisprojekt Végrehajtók esetében a kedvezményezett bankszámla a TKSz által nyitott továbbpályáztatásra szánt források kezelésére szolgáló fizetési számla.
(2) A Projekt Végrehajtó, a TKSz, illetve a Kisprojekt Végrehajtó köteles a Végrehajtási Megállapodás megkötését megelőzően a jogosult részére átadni a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató(i) által visszaigazolt felhatalmazó levele(ke)t, és bármelyik fizetési számlaszáma megszüntetéséről vagy új fizetési számla megnyitásáról a KSZ-t vagy TKSz-t nyolc napon belül írásban tájékoztatni, továbbá köteles az új fizetési számlaszámra vonatkozó, a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató által visszaigazolt felhatalmazó levelet a KSz vagy TKSz részére átadni.”

27. § Az R. 69. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és a § a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A Pályázati Alapok esetén a KSz a TKSz által benyújtott, a menedzsment költségét érintő kifizetési kérelem és a kapcsolódó dokumentumok igazolását látja el a (2) bekezdésben rögzítetteknek megfelelően.
(4) A TKSz által a Kisprojekt Végrehajtók felé teljesített utalások vonatkozásában az igazolást a TKSz végzi el, amely alapján a hitelesítés az NKE feladata.”

28. § Az R. 72. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A pénzügyi irányítási és kontrollrendszer tekintetében az Áht., az Ávr., valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló kormányrendelet előírásai az irányadók.”

29. § Az R. 76. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az EUTAF a Svájci–Magyar Együttműködési Program tárgyévi ellenőrzéseire vonatkozó éves ellenőrzési tervet megküldi az államháztartásért felelős miniszternek és az NKE-nek minden év január 31-ig.”

30. § Az R. 77. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Projekt Végrehajtóval kötött Végrehajtási Megállapodásban, valamint a KSz-szel és a TKSz-szel kötött megállapodásokban ki kell kötni, hogy a Projekt Végrehajtó, illetve a KSz és a TKSz köteles az ellenőrzés érdekében a Kormány által az európai uniós és egyéb nemzetközi támogatások ellenőrzésére kijelölt szerv, a fejezetek ellenőrzési szervezetei, a Kincstár, illetve az NKE képviselőit ellenőrzési munkájukban a helyszínen is – a megfelelő dokumentumok, számlák, a program megvalósítását igazoló okmányok, bizonylatok rendelkezésre bocsátásával, illetve a fizikai teljesítés vizsgálatában – segíteni.”

31. § Az R. 78. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

78. § (1) Az NKE és a KSz, illetve a TKSz vezetője köteles valamennyi vonatkozó, a támogatás felhasználásával összefüggő ellenőrzési jelentés alapján intézkedési tervet készíteni – ha a jelentésben rá vonatkozó, intézkedést igénylő megállapítás, ajánlás vagy javaslat szerepel –, és felelős annak végrehajtásáért, nyilvántartásáért, illetve a végrehajtás nyomon követéséért.
(2) Az intézkedési tervet az ellenőrzési jelentés kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megküldeni az ellenőrző szerv részére.
(3) Az ellenőrző szerv az általa feltárt hiányosságok kapcsán elvégzett pénzügyi korrekciók megfelelőségét, és az esetleges rendszerjellegű hibák kiküszöbölése érdekében megtett intézkedéseket nyomon követi.
(4) Az (1) bekezdésben felsorolt szerv vezetője gondoskodik az intézkedési tervben megfogalmazottak megvalósításának folyamatos nyomon követéséről, továbbá az intézkedési terv végrehajtásáról minden év január 31-ig tájékoztatja az ellenőrző szervet.”

32. § Az R. 81. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és a § a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(2) Az NKE a szabálytalansági gyanúról tájékoztatja az érintett magyar intézményeket.
(3) Az NKE a kivizsgált szabálytalanságról tájékoztatja az érintett magyar intézményeket és a svájci hatóságot a Svájci–Magyar Együttműködési Programra vonatkozó szabályok szerint.”

33. § Az R. 114. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) E rendeletnek a Svájci–Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet módosításáról szóló 11/2012. (II. 14.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
(4) E rendeletnek a Módr.-rel megállapított 61/B. §-át a Módr. hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.”

34. § Az R. 115/A. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap esetén a KSz hatáskörébe tartozó feladatokat az NKE látja el.”

35. § Az R. 2. § (1) bekezdés 11. pontjában az „a Pénzügyminisztérium” szövegrész helyébe az „az államháztartásért felelős miniszter által vezetett minisztérium” szöveg, 2. § (1) bekezdés 12. pontjában az „a közbeszerzésről szóló 2003. évi CXXIX. törvény” szövegrész helyébe az „a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény” szöveg, 7. § (1) bekezdésében az „önálló” szövegrész helyébe az „egyedi” szöveg, 13. § (3) bekezdésében a „nyolc” szövegrész helyébe a „kilenc” szöveg, 27. § (3) bekezdés c) pontjában az „a Projekt Végrehajtó, illetőleg partnere,” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, valamint a TKSz” szöveg, 27. § (4) bekezdés b) pontjában az „a Projekt Végrehajtóval” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtóval és a TKSz-szel” szöveg, 27. § (4) bekezdés e) pontjában az „a Projekt Végrehajtónak” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtónak és a TKSz-nek” szöveg, 29. § (2) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, vagy a TKSz” szöveg, 29. § (3) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, vagy a TKSz” szöveg, az „a Projekt Végrehajtónak” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtónak, vagy a TKSz-nek” szöveg, 29. § (5) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, vagy a TKSz” szöveg, 31. § (1) bekezdésében az „a Projekt Megállapodásban” szövegrész helyébe az „a Projekt Megállapodásban, vagy a Pályázati Alap Megállapodásban” szöveg, 53. § (1) bekezdésében az „a támogatási megállapodásokban” szövegrész helyébe az „a Projekt Megállapodásokban” szöveg, 54. § (1) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtók” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtók, valamint a TKSz” szöveg, 56. § (2) bekezdésében a „Pénzügyminisztérium fejezet” szövegrész helyébe az „államháztartásért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetési fejezete” szöveg, 57. § (2) bekezdésében a „Pénzügyminisztérium fejezet” szövegrész helyébe az „államháztartásért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetési fejezete” szöveg, 57/A. § (3) bekezdésében a „Pénzügyminisztérium fejezet” szövegrész helyébe az „államháztartásért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetési fejezete” szöveg, 59/A. § (1) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, valamint a TKSz” szöveg, 59/A. § (5) bekezdésében a „Technikai segítségnyújtás” szövegrész helyébe a „Technikai segítségnyújtás, Testvértelepülés és Partnerségi Pályázati Alap és Kockázati tőke támogatás nyújtása” szöveg, 60. §-ában az „a Projekt Végrehajtók” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtók, valamint a TKSz” szöveg, 61. § (3) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó, valamint a TKSz” szöveg, 61. § (4) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtó, illetve partnere” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtó” szöveg, 63. §-ában az „a Projekt Végrehajtók” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtók és a TKSz” szöveg, 67. § (1) bekezdésében az „a Projekt Végrehajtóknál” szövegrész helyébe az „a Projekt Végrehajtóknál és a TKSz-nél” szöveg, 72. § (3) bekezdésében az „Az NFÜ és a KSz” szövegrész helyébe az „Az NFÜ, a KSz és a TKSz” szöveg, 74. §-ában az „az adottprojekt” szövegrész helyébe az „az adott projekt” szöveg, 75. § (1) bekezdésében az „audit szabványoknak megfelelő végső pénzügyi ellenőrzést” szövegrész helyébe az „audit szabályoknak megfelelő végső könyvvizsgálói ellenőrzést” szöveg, 91. § (7) bekezdésében az „az Ámr. 128. § (1) bekezdésében” szövegrész helyébe az „az Ávr. 87. § (1) bekezdésében” szöveg lép.

36. § Hatályát veszti az R.

a) 15. § (2) bekezdésében az „és az értékelések minőségbiztosítását végző szakértők” szövegrész, 29. § (5) bekezdésében a „mellékletét képező megállapodás” szövegrész, 39. § (2) bekezdésében „a KSz” szövegrész, 77. § (3) bekezdésében az „– a 75. § (1) bekezdéssel összhangban –” szövegrész, 79. § (1) bekezdésében az „ , illetve az NKE, a KSz valamint a TKSz” szövegrész, 114. § (2) bekezdésében az „ , az átmeneti támogatások tekintetében 2010. december 31-ig” szövegrész;

37. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

1

A rendelet a 37. §-a alapján hatályát vesztette 2012. február 16. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére