• Tartalom

12/2012. (IV. 13.) NFM utasítás

12/2012. (IV. 13.) NFM utasítás

a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásáról1

2012.11.01.

Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontja szerinti jogkörömben eljárva, a 173. § (1) bekezdésére figyelemmel, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:

Az utasítás hatálya

1. § Az utasítás hatálya a XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokra, – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatait – a fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hatáskörébe utalt elkülönített állami pénzalapokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Alapok) irányító szervi feladataira terjed ki.

A költségvetési tervezés

2. § (1) A gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását, amelyekkel kapcsolatos koordinációs és döntés-előkészítési feladatokat a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) látja el. Az államháztartásért felelős miniszter által kiadott tájékoztatóban (a továbbiakban: tervezési körirat) foglaltakhoz igazodva a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához a gazdasági helyettes államtitkár meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant, előírásokat.

(2)2 Az NFM fejezetébe sorolt költségvetési szervek (a továbbiakban: intézmény) költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai figyelembevételével, a prioritások és az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmények és a KF bevonásával az Intézményfelügyeleti és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: ISZFO) végzi. Az intézmény által megküldött költségvetési javaslatot az ISZFO számszaki felülvizsgálatot követően egyetértésre megküldi az NFM szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető (a továbbiakban: szakmai felügyeletet ellátó állami vezető) részére.

(3) A központi és fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését a KF végzi, amelynek során ellátja a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – az 1. melléklet szerinti szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök egyetértésével benyújtott adatszolgáltatások alapján.

(4) A KF az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 17. § (2) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági helyettes államtitkár és a közigazgatási államtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.

(5)3 A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében az ISZFO, fejezeti és központi kezelésű előirányzat esetében az 1. melléklet szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KF gondoskodik és küldi meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) részére.

(6)4 Az Alapok költségvetési javaslatainak tervezetét a tervezési köriratban foglaltak szerint az Alapok kezelő szervei készítik el, és

a) a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: KNPA) esetében az Atomenergetikai Főosztállyal (a továbbiakban: AF) egyeztetve, az ISZFO számszaki és formai ellenőrzése után, a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár javaslatával,

b) a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (a továbbiakban: KTIA) esetében a Fejlesztési Források Főosztállyal (a továbbiakban: FFF) egyeztetve, az ISZFO számszaki és formai ellenőrzése után, a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár javaslatával

a miniszter egyetértését követően, az államháztartásért felelős miniszter és ezzel egyidejűleg az ISZFO részére továbbítják.

(7) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti Kapcsolatok Főosztály a benyújtott módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a KF részére az NFM-et érintő módosító és kapcsolódó módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében. A KF az NFM álláspontjának kialakítása során a módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával véleményezi és az összesített véleményt az 1. számú melléklet szerint kijelölt felügyeletet gyakorló felsővezetők (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló felsővezetők) részére megküldi. Az NFM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a Számvevőszéki és költségvetési, valamint a Gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető a felelős.

(8) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok ügyletkódokkal azonosított részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával – a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre.

(9) A (8) bekezdés szerinti átcsoportosításhoz – az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a közigazgatási államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását – kiemelt előirányzat bontásban – a szakmai kezelő a KF előzetes véleményezését követően terjeszti az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, az 500 millió Ft értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról a szakmai kezelő – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatni köteles a KF-et.

Az előzetes kincstári költségvetés, a kincstári költségvetés, az elemi költségvetés

3. § (1)5 Az előzetes kincstári költségvetést

a) a Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: GF) az NFM Igazgatásra vonatkozóan elkészíti, majd megküldi az ISZFO részére;

b) a fejezet irányítása alá tartozó többi intézmény esetében az intézmény előterjesztése alapján az ISZFO felülvizsgálja, majd tájékoztatásul megküldi az intézmény szakmai felügyeletét ellátó állami vezető részére;

c) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF állapítja meg és megküldi a központi és a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének, valamint a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár).

(2)6 A kincstári költségvetés előkészítése és jóváhagyása

a) az intézmények esetében az (1) bekezdés a) és b) pontja szerint,

b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az (1) bekezdés c) pontja szerint

történik.

(3)7 Az ISZFO vezetője az intézmények előzetes kincstári és kincstári költségvetését – azok jóváhagyását követően – fejezeti szintű adatszolgáltatás céljából a KF részére megküldi.

(4) Az Alapok kincstári költségvetését az Alapok kezelő szervei készítik el és küldik meg a Kincstár részére.

(5) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a KF – a szakmai kezelő közreműködésével, az általa teljesített adatszolgáltatás alapján – a 2. § (8) bekezdésében foglaltak figyelembevételével készíti el. Az elemi költségvetést a KF nyújtja be a Kincstárnak.

(6) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben:

a)8 az intézményeket érintően – az intézmények által benyújtott dokumentáció ISZFO vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KF általi fejezeti szintű feldolgozását követően – a közigazgatási államtitkár,

b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF vezetőjének aláírását követően a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök

hagyja jóvá a tárgyév február 28-áig.

(7)9 Az Alapok elemi költségvetését az Ávr. 32. § (5) bekezdésében meghatározott határidőre az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet

a) a KNPA esetében az AF tartalmi és az ISZFO számszaki és formai ellenőrzését követően az atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár,

b) a KTIA esetében az FFF tartalmi és az ISZFO számszaki és formai ellenőrzését követően a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján a közigazgatási államtitkár

hagy jóvá és azt az Alapok kezelő szervei küldik meg a Kincstár részére.

Az előirányzatok nyilvántartása, irányító szervi hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, többletbevétel felhasználásának engedélyezése

4. § (1)10 A fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosításairól a KF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörben történő előirányzat-módosításokról az ISZFO vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosítás a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál az ISZFO vezetőjének terjeszthető elő.

(2) A miniszter feladatkörébe tartozik:

a) új fejezeti kezelésű előirányzat létrehozása az Ávr. 40. §–a alapján, amely a feladat szerint illetékes államtitkárnak a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;

b) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 33. § (3) bekezdése szerinti, fejezeten belül az intézmények előirányzatai terhére történő, 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az intézmény felett szakmai felügyeletet ellátó állami vezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;

c) az Áht. 33. § (4) bekezdése szerinti, fejezeten belül a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére történő 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyásra az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélye alapján kerülhet sor, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;

d) az Áht. 43. § (1) bekezdése szerinti engedélyezett létszám jóváhagyása, módosítása.

(3) A közigazgatási államtitkár feladatkörébe tartozik:

a) Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 27. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretével történik;

b) a (2) bekezdés b) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;

c) a (2) bekezdés c) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;

d) az Áht. 33. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása;

e) az Ávr. 43. § (3) bekezdés szerinti átcsoportosítás kezdeményezése a nemzetgazdasági miniszternél;

f) fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 36. § (4) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása;

g) intézmények esetében a személyi juttatások előirányzatainak az Ávr. 36. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállása esetén, az Ávr. 36. § (2) bekezdés a) pont alapján történő megnövelésének a jóváhagyása;

h)11 intézményi előirányzatot érintő fejezetek közötti átcsoportosítás jóváhagyása, amely esetben az Áht. 33. § (1) bekezdése szerinti kormány-előterjesztés elkészítése érdekében az ISZFO intézkedik és készíti elő;

i) az intézményeknél és a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a tervezettet meghaladó, pénzügyileg teljesült többletbevételnek az Ávr. 35. § (1) bekezdése alapján történő felhasználásának engedélyezése, az intézmény, vagy a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében. Az Ávr. 35. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatárt elérő többletbevétel felhasználásához, valamint az Ávr. 35. § (3) bekezdés szerinti esetben az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása is szükséges, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik.

(4) A KF vezetőjének feladatkörébe tartozik:

a) a fejezeti kezelésű előirányzatok kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradványának felhasználásához szükséges, az Ávr. 151. § (4) bekezdése szerinti előirányzat módosítás jóváhagyása;

b) az Ávr. 43. § (1) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.

(5)12 A GF vezetőjének feladatkörébe tartozik az NFM Igazgatás tekintetében az Ávr. 43. § (2) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.

(5a)13 Az ISZFO vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények esetében:

a) az Ávr. 130. § (2) bekezdése szerinti, a havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése;

b) az Ávr. 130. § (3) bekezdés szerinti előirányzat-felhasználás előrehozásának gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével történő kezdeményezése a Kincstárnál;

(6)14 Az (5) és az (5a) bekezdés szerinti döntésekről a GF és az ISZFO a végrehajtás érdekében a KF-et haladéktalanul értesíti.

(7)15 Az Alapok előirányzatainak átcsoportosításáról, módosításáról az Alapok kezelő szerveinek kezdeményezésére a KNPA esetében az AF, a KTIA esetében az FFF javaslata alapján, az ISZFO véleményezését követően az Alap felett felügyeletet ellátó államtitkár dönt.

A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelése

5. § Az NFM fejezetébe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok cél szerinti, hatékony és jogszerű felhasználásáért, rendelkezési jogosultságaik betartásáért, feladataik ellátásáért, valamint ezek ellenőrzéséért – különösen az Áht. 109. § (5) bekezdése alapján kiadott rendeletben, az Ávr. 13. § (2) bekezdése alapján kiadott miniszteri utasításban foglaltakra tekintettel – az 1. mellékletben kijelölt szakmai kezelők vezetői, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkárok és a kabinetfőnök, valamint a felügyeletet gyakorló felsővezetők a felelősek.

Több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás

6. § (1)16 Az Áht. 29. § (1) bekezdése alapján kiadott kormányhatározatban (a továbbiakban: Korm. határozat) az NFM részére megállapított keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén egy összegben történő felosztására a GF és az ISZFO bevonásával a KF készít előterjesztést, amit a miniszter hagyja jóvá.

(2)17 A felosztott keretszámon belüli több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatát terhelő kötelezettségvállalás (a továbbiakban: éven túli kötelezettségvállalás) az Ávr. 48. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését az intézmény az ISZFO-nak nyújtja be. Az irányító szervi engedélyezést – az ISZFO kezdeményezésére és a KF előterjesztése alapján – szakmai felügyeletet ellátó állami vezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter gyakorolja. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket a kötelezettségvállalás engedélyezéséről és a felhasználásról – az Ávr. 48. § (2) bekezdésében meghatározott kivételekkel – a miniszter dönt.

(3) Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli és az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket el nem érő – éven túli kötelezettségvállalást a szakmai kezelő kezdeményezésére, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök véleményének ismeretében a KF előterjesztése alapján a felügyeletet gyakorló felsővezetők, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.

(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti, az államháztartásért felelős miniszter és a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KF tájékoztatja a szakmai kezelőket. A jóváhagyott, több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalásokról a KF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.

Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása

7. § (1)18 Az intézményeknek az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000 (XII.24) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) szerinti időközi, féléves és éves beszámolóit az ISZFO ellenőrzését, felülvizsgálatát követően a KF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát az ISZFO vezetője aláírásával igazolja.

(2)19 Az NFM igazgatása Áhsz. szerinti időközi, féléves és éves beszámolóját az ISZFO készíti el. A beszámolót – mint az NFM igazgatása beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár, a szerv vezetőjeként a közigazgatási államtitkár írja alá.

(3)20 Az intézmények beszámolóit a szakmai felügyeletet ellátó állami vezető véleményének ismeretében, a beszámoló számszaki felülvizsgálatát követően, a beszámolási dokumentáció egy-egy példányának az intézmény vezetője részére történő visszaküldésével az ISZFO vezetője hagyja jóvá, egyidejűleg erről értesíti a KF vezetőjét.

(4)21 A fejezeti kezelésű előirányzatok Áhsz. szerinti időközi, féléves és éves beszámolóit az ISZFO készíti el. A fejezeti kezelésű előirányzatok egyedi beszámolóit – mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – az ISZFO vezetője, a szerv vezetőjeként a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök írja alá.

(5) Az NFM fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – éves és féléves költségvetési beszámolóját a KF vezetője, mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági helyettes államtitkár írja alá.

(6)22 A zárszámadással kapcsolatos feladatokat az államháztartásért felelős miniszter zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában az ISZFO, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KF közreműködésével, a szakmai kezelők bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár koordinálja.

(7)23 A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás tekintetében a KF vezetője meghatározza a beküldés határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén az ISZFO, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. Az intézmények tekintetében az éves költségvetési beszámolóval összefüggő, az Ávr. 158. § a) pontja szerinti intézkedésért az ISZFO vezetője felelős.

(8)24 Az Alapok beszámolási kötelezettségének ellátása az Alapok kezelő szerveinek a feladata. E beszámolókat az NGM tájékoztatójában foglaltak szerint, a kezelők vezetőinek aláírását, az ISZFO számszaki felülvizsgálatát követően – az Alapok felett felügyeletet ellátó felsővezetők egyetértésével – a miniszter hagyja jóvá.

(9)25 A fejezet maradvány-elszámolásának elkészítését a KF – a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén a szakmai kezelők bevonásával, az intézmények tekintetében az ISZFO által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradvány-elszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a közigazgatási államtitkár részére jóváhagyásra.

Vegyes rendelkezések

8. § (1)26 Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot az ISZFO a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával készíti el, és a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.

(2) Az Alapok egységes számviteli rendjét az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet

a)27 a KNPA esetében az Atomenergetikai Főosztály előterjesztése alapján az ISZFO véleményének ismeretében a gazdasági helyettes államtitkár,

b)28 a KTIA esetében a közigazgatási államtitkár előterjesztése alapján a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében a miniszter

hagy jóvá.

(3)29 Amennyiben a Kincstár adatszolgáltatása alapján egy intézmény éves halmozott kiadási, vagy bevételi teljesítési adatának 5%-át két egymást követő hónapban meghaladja a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, vagy függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek összege, az ISZFO köteles megvizsgálni ennek okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket az érintett intézmény irányában ezen kiadások és bevételek rendezésére.

(4) A Kormány által előírt, a fejezet költségvetési helyzetét érintő rendkívüli intézkedések végrehajtására irányuló feladatok elrendelésére a közigazgatási államtitkár jogosult.

(5) A miniszter a jelen utasításban átadott hatáskörök gyakorlását bármikor magához vonhatja és közvetlenül gyakorolhatja.

(6) Az Ávr. 84. § (6) bekezdése szerinti megállapodást a szakmai kezelő – a felügyeletet gyakorló felsővezető által jóváhagyott – előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár engedélyét követően az érintett szerződés szerinti kötelezettségvállalásra jogosult hagyja jóvá. A részletfizetés indokát az előterjesztésben részletesen ismertetni kell.

(7) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 29. alpontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott rendelet szerinti Működtetési Szabályzatot a miniszter az infrastruktúráért felelős államtitkár előterjesztése alapján hagyja jóvá.

Záró rendelkezések

9. § (1) Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2)30

(3)31

(4)32

1. melléklet a 12/2012. (IV. 13.) NFM utasításhoz33

Cím

Alcím

Jogcím-
csoport/
jogcím

ÁHT

Fejezeti kezelésű előirányzat

Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője

Szakmai felügyeletet
gyakorló helyettes államtitkár/kabinetfőnök

Felügyeletet gyakorló felsővezető

20

35

1

249467

Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás

Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály

energetikáért felelős helyettes államtitkár

klíma- és energiaügyért felelős államtitkár

20

35

2

302780

Energetikai célú feladatok

Atomenergetikai Főosztály, Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály, Stratégiai és Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály

energetikáért felelős helyettes államtitkár /atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár

20

35

3

302791

Épületenergetikai és energiahatékonysági célelőirányzat

Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály

zöldgazdaság fejlesztésért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár

20

37

3

302835

ÉMI Nonprofit Kft. támogatása

20

31

2

302679

Egyedi kormánydöntésen alapuló közlekedési beruházások

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

közlekedésért felelős helyettes államtitkár

infrastruktúráért felelős államtitkár

20

31

3

302680

Országos közúthálózat és gyorsforgalmi úthálózat fejlesztés

20

31

6

297379

Vasúti hidak és acélszerkezetek felújítása

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

20

31

7

331151

Ferenciek tere és Kossuth Lajos utca rekonstrukciója

20

32

10

335728

Velencei tó körüli kerékpárút felújítása, építése

20

32

1

295735

A közösségi közlekedés összehangolása

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

20

32

5

257201

TEN-T projektek

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

közlekedésért felelős helyettes államtitkár

infrastruktúráért felelős államtitkár

20

32

6

245823

Belvízi hajózási alapprogram

Légi- és Víziközlekedési Főosztály

20

32

7

331140

Ferihegyi út meghosszabbítása

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

20

32

8

331640

Győri útfejlesztési beruházáshoz kapcsolódó kompenzációs intézkedések

20

34

1

302768

Infokommunikációs szolgáltatások, konszolidáció

Informatikai Felügyeleti Főosztály

kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár

infokommunikációért felelős államtitkár

20

34

2

295757

Digitális megújulás és kapcsolódó feladatok

Infokommunikációs Projektmenedzsment Főosztály

20

37

4

300624

Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása

Informatikai Felügyeleti Főosztály

20

36

1

257101

Autópálya rendelkezésre állási díj

Kiemelt Állami Szerződéseket Vizsgáló Főosztály

vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár

vagyonpolitikáért felelős államtitkár

20

36

2

302813

Oktatási, kulturális és sport PPP programok

20

36

3

335139

PPP-konstrukcióban létrehozott beruházások megvásárlásával és befejezésével kapcsolatos kiadások

20

33

4

302735

Területfejlesztési célelőirányzat

Fejlesztési Források Főosztály

fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár

20

37

1

271223

ESZA Nonprofit Kft. támogatása

20

33

3

294835

Gazdaságfejlesztést szolgáló célelőirányzat

20

37

2

233365

Energia Központ Nonprofit Kft. támogatása

20

33

1

197524

Beruházásösztönzési célelőirányzat

20

33

2

030164

Turisztikai célelőirányzat

20

38

5

333739

Agrármarketing célelőirányzat

20

43

0

335106

EU Önerő Alap

20

38

1

280834

Nemzetközi tagdíjak

Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály

EU-s és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár

20

39

0

280867

Fejezeti általános tartalék

Költségvetési
Főosztály

gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár

20

 

 

280845

Állami többletfeladatok

20

40

0

280878

Fejezeti egyensúlybiztosítási tartalék

20

38

3

301624

Kormányzati szakpolitikai feladatok

közbeszerzésért felelős helyettes államtitkár

vagyonpolitikáért felelős államtitkár


Központi kezelésű előirányzatok

Cím

Alcím

Jogcím-
csoport

ÁHT

Központi kezelésű előirányzat

Központi kezelésű előirányzat szakmai kezelője

Szakmai felügyeletet
gyakorló helyettes államtitkár/kabinetfőnök

Felügyeletet gyakorló felsővezető

21

1

2

031260

Bányabezárás

Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály

energetikáért felelős helyettes államtitkár

klíma- és energiaügyért felelős államtitkár

21

1

3

277978

A helyközi személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

közlekedésért felelős helyettes államtitkár

infrastruktúráért felelős államtitkár

21

1

4

303868

A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

24

0

0

031194

K-600 hírrendszer működtetésére

Informatikai Felügyeleti Főosztály

kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár

infokommunikációért felelős államtitkár

25

0

0

295980

Peres ügyek

Jogi Főosztály

jogi- és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár



A kizárólag maradvánnyal rendelkező fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelői és a felügyeletet gyakorló felsővezetők

Cím

Alcím

Jogcím-
csoport

ÁHT

Fejezeti kezelésű előirányzat

Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője

Szakmai felügyeletet
gyakorló helyettes államtitkár/kabinetfőnök

Felügyeletet gyakorló felsővezető

20

2

1

236355

Energiafelhasználási hatékonyság javítása

Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály

zöldgazdaság fejlesztésért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár

klíma- és energiaügyért felelős államtitkár

20

2

49

300657

Zöld Beruházási Rendszer végrehajtásának feladatai

20

2

45

241045

Lakóépületek és környezetük felújításának támogatása

20

5

38

281923

Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása

Klímapolitikai Főosztály

20

5

8

265356

Eu támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

közlekedésért felelős helyettes államtitkár

infrastruktúráért felelős államtitkár

20

31

1

229111

Akadálymentesítés a közlekedésben

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

20

5

33

246078

Vasúthálózat fejlesztése

Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

20

5

30

265378

Kockázati céltartalék

20

5

1

270912

Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

20

5

48

285078

M-60 autópálya Pécs-Szentdénes közötti szakasz előkészítési munkálatainak teljes befejezése

20

32

4

265690

Útpénztár

20

32

9

276978

Határkikötők működtetése

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Légi és Víziközlekedési Főosztály

20

2

2

205678

A közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatai

Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály

20

2

19

281112

Szakképzési feladatok

20

4

3

295724

Infrastruktúra ágazati szabályozási és szakképzési feladatok

20

5

15

270512

RO-LA gördülő országút

20

5

10

257245

BKSZ működtetésének támogatása

Közlekedési Szolgáltatási Főosztály

közlekedésért felelős helyettes államtitkár

infrastruktúráért felelős államtitkár

20

31

5

207100

Kikötők fejlesztése

Légi- és Víziközlekedési Főosztály

20

2

42

294813

Légtérhasználati díj megfizetése alól mentesített repülések díja

20

32

3

296302

Zajtérképezés EU tagállami feladatai

Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály

20

2

12

280778

EU-szabványok honosítása

Infokommunikációs Szervezési Főosztály

kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár

infokommunikációért felelős államtitkár

20

2

35

295780

Audiovizuális és más adatvagyonnal kapcsolatos feladatok

20

4

2

276967

Postapiaci liberalizáció

20

3

4

295779

Készenléti rendszer (EDR) üzemeltetése

Informatikai Felügyeleti Főosztály

20

3

1

25463

Kormányzati informatikai rendszerek és a közháló alapszolgáltatásainak biztosítása

20

3

5

297013

Kormányzati informatikai rendszerek konszolidációja

20

3

6

302124

Központosított informatikai és telekommunikációs szolgáltatások

20

20

0

300535

Kormányzati informatikai szoftverek és terméktámogatás

20

2

36

1

264145

Hozzájárulás az oktatási-kutatási infrastruktúra bérleti díjához

Kiemelt Állami Szerződéseket Vizsgáló Főosztály

vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár

vagyonpolitikáért felelős államtitkár

20

2

36

5

256101

Hozzájárulás a Művészetek Palotájának működtetéséhez

20

2

36

6

270701

Sportlétesítmények PPP konstrukcióban történő fejlesztése

Cím

Alcím

Jogcím-
csoport

ÁHT

Fejezeti kezelésű előirányzat

Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője

Szakmai felügyeletet
gyakorló helyettes államtitkár/kabinetfőnök

Felügyeletet gyakorló felsővezető

20

2

20

258301

Központi fejlesztési feladatok

Fejlesztési Források Főosztály

fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár

20

2

23

258312

Decentralizált területfejlesztési programok

20

2

39

262845

Nemzeti beruházás ösztönzési célelőirányzat

20

2

47

229166

Kis- és középvállalkozói célelőirányzat

20

2

37

281178

Kiemelt ágazatok fejlesztési stratégiájának támogatása

20

6

1

251345

Regionális fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai

20

6

2

251356

Megyei területfejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai

20

6

3

243734

Kistérségi fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik támogatása

20

6

4

294968

Területfejlesztési intézményrendszeri feladatok támogatása

20

6

6

208581

Balaton Fejlesztési Tanács támogatása

20

6

9

257767

Területfejlesztési háttérintézményi feladatok

20

7

0

294824

Területfejlesztéssel és fejlesztéspolitikával összefüggő feladatok

20

19

0

330073

Pesti Vigadó rekonstrukciója

gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár a Pesti Vigadó felújításának irányítására és összehangolására kinevezett miniszteri biztos egyetértésével

20

38

2

280789

Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése

Jogi Főosztály

jogi- és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár

20

10

0

280845

Állami többletfeladatok

Költségvetési Főosztály

gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár

közigazgatási államtitkár

1

Az utasítást a 22/2013. (VI. 12.) NFM utasítás 9. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2013. június 13. napjával.

2

A 2. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.

3

A 2. § (5) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 2. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 3. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 3. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 3. § (6) bekezdés a) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 3. § (7) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 4. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 4. § (3) bekezdés h) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 4. § (5) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 4. § (5a) bekezdését a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (5) bekezdése iktatta be.

14

A 4. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 4. § (7) bekezdését a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (7) bekezdése iktatta be.

16

A 6. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 6. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) és f) pontja szerint módosított szöveg.

18

A 7. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 7. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.

20

A 7. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

21

A 7. § (4) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.

22

A 7. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

23

A 7. § (7) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

24

A 7. § (8) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

25

A 7. § (9) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

26

A 8. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.

27

A 8. § (2) bekezdés a) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

28

A 8. § (2) bekezdés b) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés d) pontja szerint módosított szöveg.

29

A 8. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.

30

A 9. § (2) bekezdését a (3) bekezdés hatályon kívül helyezte.

31

A 9. § (3) bekezdését a (4) bekezdés hatályon kívül helyezte.

32

A 9. § (4) bekezdése ugyanezen bekezdés alapján hatályát vesztette.

33

Az 1. melléklet a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (9) bekezdésével megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére