12/2012. (IV. 13.) NFM utasítás
12/2012. (IV. 13.) NFM utasítás
a fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásáról1
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontja szerinti jogkörömben eljárva, a 173. § (1) bekezdésére figyelemmel, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetet irányító szerv és annak vezetője hatáskörébe utalt egyes jogok gyakorlásának átruházásáról, valamint a kötelezettségek ellátásáról a következők szerint rendelkezem:
Az utasítás hatálya
1. § Az utasítás hatálya a XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) fejezetébe tartozó intézményi előirányzatokra, – ide nem értve a fejezethez tartozó kormányhivatalok előirányzatait – a fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) hatáskörébe utalt elkülönített állami pénzalapokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Alapok) irányító szervi feladataira terjed ki.
A költségvetési tervezés
2. § (1) A gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: gazdasági helyettes államtitkár) irányítja a költségvetési javaslatok kidolgozását, amelyekkel kapcsolatos koordinációs és döntés-előkészítési feladatokat a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) látja el. Az államháztartásért felelős miniszter által kiadott tájékoztatóban (a továbbiakban: tervezési körirat) foglaltakhoz igazodva a fejezeti költségvetési javaslat összeállításához a gazdasági helyettes államtitkár meghatározza az általános és kötelezően érvényesítendő tervezési követelményeket, előfeltételeket, módszertant, előírásokat.
(2)2 Az NFM fejezetébe sorolt költségvetési szervek (a továbbiakban: intézmény) költségvetése tervezésének előkészítési feladatait – az előző év(ek) teljesítési adatai figyelembevételével, a prioritások és az érvényesítendő követelmények meghatározása útján – az intézmények és a KF bevonásával az Intézményfelügyeleti és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: ISZFO) végzi. Az intézmény által megküldött költségvetési javaslatot az ISZFO számszaki felülvizsgálatot követően egyetértésre megküldi az NFM szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) szerint a miniszter által átruházott hatáskörben eljáró állami vezető (a továbbiakban: szakmai felügyeletet ellátó állami vezető) részére.
(3) A központi és fejezeti kezelésű előirányzatok tervezésének előkészítését a KF végzi, amelynek során ellátja a fejezeti feladatok, kötelezettségek, determinációk számbavételét, valamint az azok teljesítéséhez szükséges bevételek és kiadások felmérését – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – az 1. melléklet szerinti szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök egyetértésével benyújtott adatszolgáltatások alapján.
(4) A KF az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 17. § (2) bekezdése alapján felülvizsgálja a részére a (2) és (3) bekezdés szerint megküldött költségvetési javaslatokat, és a gazdasági helyettes államtitkár és a közigazgatási államtitkár egyetértésével döntési javaslatot terjeszt elő a miniszter részére.
(5)3 A (4) bekezdés szerinti miniszteri döntés alapján a tervezési körirat szerinti adattartalomnak megfelelő költségvetési javaslat véglegezéséről – intézmény esetében az ISZFO, fejezeti és központi kezelésű előirányzat esetében az 1. melléklet szerint kijelölt szakmai kezelő (a továbbiakban: szakmai kezelő) adatszolgáltatása alapján – a KF gondoskodik és küldi meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) részére.
(6)4 Az Alapok költségvetési javaslatainak tervezetét a tervezési köriratban foglaltak szerint az Alapok kezelő szervei készítik el, és
a) a Központi Nukleáris Pénzügyi Alap (a továbbiakban: KNPA) esetében az Atomenergetikai Főosztállyal (a továbbiakban: AF) egyeztetve, az ISZFO számszaki és formai ellenőrzése után, a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár javaslatával,
b) a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (a továbbiakban: KTIA) esetében a Fejlesztési Források Főosztállyal (a továbbiakban: FFF) egyeztetve, az ISZFO számszaki és formai ellenőrzése után, a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár javaslatával
a miniszter egyetértését követően, az államháztartásért felelős miniszter és ezzel egyidejűleg az ISZFO részére továbbítják.
(7) A Kormány által az Országgyűléshez benyújtott költségvetési törvényjavaslat tárgyalása során a Parlamenti Kapcsolatok Főosztály a benyújtott módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat soron kívül eljuttatja a KF részére az NFM-et érintő módosító és kapcsolódó módosító javaslatokkal kapcsolatos tárcaálláspont kialakítása érdekében. A KF az NFM álláspontjának kialakítása során a módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával véleményezi és az összesített véleményt az 1. számú melléklet szerint kijelölt felügyeletet gyakorló felsővezetők (a továbbiakban: felügyeletet gyakorló felsővezetők) részére megküldi. Az NFM országgyűlési bizottságok előtti képviseletéért a Számvevőszéki és költségvetési, valamint a Gazdasági és informatikai bizottságok tekintetében – a szakmailag illetékes szervezeti egységek bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár, más parlamenti bizottság előtti képviseletért a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető a felelős.
(8) A költségvetési törvényben megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok ügyletkódokkal azonosított részfeladatok (projektek) szerinti felosztását – a szakmailag illetékes szervezeti egység felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatával – a KF koordinációja és a gazdasági helyettes államtitkár előterjesztése alapján a miniszter hagyja jóvá. A miniszter által jóváhagyott részfeladatok között az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető – a közigazgatási államtitkár egyetértésével – 500 millió forintig év közben átcsoportosítást hajthat végre.
(9) A (8) bekezdés szerinti átcsoportosításhoz – az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, valamint a közigazgatási államtitkár egyetértésével – a miniszter engedélye szükséges, amennyiben az átcsoportosítás során az addig átcsoportosított részfeladatok előirányzatainak együttes összege meghaladja, vagy az átcsoportosítás végrehajtásával meghaladná az 500 millió forintot. A részfeladatokra jóváhagyott keretek évközi módosítását – kiemelt előirányzat bontásban – a szakmai kezelő a KF előzetes véleményezését követően terjeszti az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető, az 500 millió Ft értékhatárt meghaladó esetekben a miniszter elé jóváhagyásra. A részfeladatok közötti átcsoportosításról a szakmai kezelő – az engedély egy eredeti példányának megküldésével – haladéktalanul tájékoztatni köteles a KF-et.
Az előzetes kincstári költségvetés, a kincstári költségvetés, az elemi költségvetés
3. § (1)5 Az előzetes kincstári költségvetést
a) a Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: GF) az NFM Igazgatásra vonatkozóan elkészíti, majd megküldi az ISZFO részére;
b) a fejezet irányítása alá tartozó többi intézmény esetében az intézmény előterjesztése alapján az ISZFO felülvizsgálja, majd tájékoztatásul megküldi az intézmény szakmai felügyeletét ellátó állami vezető részére;
c) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF állapítja meg és megküldi a központi és a fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelőjének, valamint a Magyar Államkincstárnak (a továbbiakban: Kincstár).
(2)6 A kincstári költségvetés előkészítése és jóváhagyása
a) az intézmények esetében az (1) bekezdés a) és b) pontja szerint,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az (1) bekezdés c) pontja szerint
történik.
(3)7 Az ISZFO vezetője az intézmények előzetes kincstári és kincstári költségvetését – azok jóváhagyását követően – fejezeti szintű adatszolgáltatás céljából a KF részére megküldi.
(4) Az Alapok kincstári költségvetését az Alapok kezelő szervei készítik el és küldik meg a Kincstár részére.
(5) A fejezeti kezelésű előirányzat elemi költségvetését a KF – a szakmai kezelő közreműködésével, az általa teljesített adatszolgáltatás alapján – a 2. § (8) bekezdésében foglaltak figyelembevételével készíti el. Az elemi költségvetést a KF nyújtja be a Kincstárnak.
(6) Az elemi költségvetést irányító szervi hatáskörben:
a)8 az intézményeket érintően – az intézmények által benyújtott dokumentáció ISZFO vezetője aláírásával igazolt ellenőrzését, valamint a KF általi fejezeti szintű feldolgozását követően – a közigazgatási államtitkár,
b) a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a KF vezetőjének aláírását követően a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök
hagyja jóvá a tárgyév február 28-áig.
(7)9 Az Alapok elemi költségvetését az Ávr. 32. § (5) bekezdésében meghatározott határidőre az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet
a) a KNPA esetében az AF tartalmi és az ISZFO számszaki és formai ellenőrzését követően az atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján a klíma- és energiaügyért felelős államtitkár,
b) a KTIA esetében az FFF tartalmi és az ISZFO számszaki és formai ellenőrzését követően a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár javaslata alapján a közigazgatási államtitkár
hagy jóvá és azt az Alapok kezelő szervei küldik meg a Kincstár részére.
Az előirányzatok nyilvántartása, irányító szervi hatáskörben történő módosítása, átcsoportosítása, többletbevétel felhasználásának engedélyezése
4. § (1)10 A fejezeti kezelésű előirányzatokról, azok módosításairól, valamint az intézmények irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosításairól a KF nyilvántartást vezet. Az intézményi előirányzatokról és előirányzat-módosításokról az irányító szervi és – intézményi adatszolgáltatás alapján – a saját hatáskörben történő előirányzat-módosításokról az ISZFO vezet nyilvántartást. Az irányító szervi hatáskörben történő előirányzat-módosítás a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF vezetőjének, intézményi előirányzatoknál az ISZFO vezetőjének terjeszthető elő.
(2) A miniszter feladatkörébe tartozik:
a) új fejezeti kezelésű előirányzat létrehozása az Ávr. 40. §–a alapján, amely a feladat szerint illetékes államtitkárnak a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
b) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 33. § (3) bekezdése szerinti, fejezeten belül az intézmények előirányzatai terhére történő, 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az intézmény felett szakmai felügyeletet ellátó állami vezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
c) az Áht. 33. § (4) bekezdése szerinti, fejezeten belül a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére történő 500 millió forintot meghaladó átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyásra az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélye alapján kerülhet sor, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezetőnek a közigazgatási államtitkár egyetértésével tett javaslatára történik;
d) az Áht. 43. § (1) bekezdése szerinti engedélyezett létszám jóváhagyása, módosítása.
(3) A közigazgatási államtitkár feladatkörébe tartozik:
a) Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 27. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása. A jóváhagyás a szakmai kezelő kezdeményezésére, az előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretével történik;
b) a (2) bekezdés b) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;
c) a (2) bekezdés c) pontjában foglalt értékhatárt meg nem haladó átcsoportosítás jóváhagyása;
d) az Áht. 33. § (5) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása;
e) az Ávr. 43. § (3) bekezdés szerinti átcsoportosítás kezdeményezése a nemzetgazdasági miniszternél;
f) fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az Ávr. 36. § (4) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás jóváhagyása;
g) intézmények esetében a személyi juttatások előirányzatainak az Ávr. 36. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállása esetén, az Ávr. 36. § (2) bekezdés a) pont alapján történő megnövelésének a jóváhagyása;
h)11 intézményi előirányzatot érintő fejezetek közötti átcsoportosítás jóváhagyása, amely esetben az Áht. 33. § (1) bekezdése szerinti kormány-előterjesztés elkészítése érdekében az ISZFO intézkedik és készíti elő;
i) az intézményeknél és a fejezeti kezelésű előirányzatoknál a tervezettet meghaladó, pénzügyileg teljesült többletbevételnek az Ávr. 35. § (1) bekezdése alapján történő felhasználásának engedélyezése, az intézmény, vagy a fejezeti kezelésű előirányzat felett felügyeletet gyakorló felsővezető javaslatára, a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében. Az Ávr. 35. § (2) bekezdésében meghatározott értékhatárt elérő többletbevétel felhasználásához, valamint az Ávr. 35. § (3) bekezdés szerinti esetben az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása is szükséges, amelynek megszerzése iránt a KF intézkedik.
(4) A KF vezetőjének feladatkörébe tartozik:
a) a fejezeti kezelésű előirányzatok kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradványának felhasználásához szükséges, az Ávr. 151. § (4) bekezdése szerinti előirányzat módosítás jóváhagyása;
b) az Ávr. 43. § (1) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.
(5)12 A GF vezetőjének feladatkörébe tartozik az NFM Igazgatás tekintetében az Ávr. 43. § (2) bekezdése szerinti átcsoportosítás jóváhagyása.
(5a)13 Az ISZFO vezetőjének feladatkörébe tartozik az intézmények esetében:
a) az Ávr. 130. § (2) bekezdése szerinti, a havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási kereten korrekció engedélyezése;
b) az Ávr. 130. § (3) bekezdés szerinti előirányzat-felhasználás előrehozásának gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével történő kezdeményezése a Kincstárnál;
(6)14 Az (5) és az (5a) bekezdés szerinti döntésekről a GF és az ISZFO a végrehajtás érdekében a KF-et haladéktalanul értesíti.
(7)15 Az Alapok előirányzatainak átcsoportosításáról, módosításáról az Alapok kezelő szerveinek kezdeményezésére a KNPA esetében az AF, a KTIA esetében az FFF javaslata alapján, az ISZFO véleményezését követően az Alap felett felügyeletet ellátó államtitkár dönt.
A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelése
5. § Az NFM fejezetébe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatok cél szerinti, hatékony és jogszerű felhasználásáért, rendelkezési jogosultságaik betartásáért, feladataik ellátásáért, valamint ezek ellenőrzéséért – különösen az Áht. 109. § (5) bekezdése alapján kiadott rendeletben, az Ávr. 13. § (2) bekezdése alapján kiadott miniszteri utasításban foglaltakra tekintettel – az 1. mellékletben kijelölt szakmai kezelők vezetői, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkárok és a kabinetfőnök, valamint a felügyeletet gyakorló felsővezetők a felelősek.
Több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatait érintő kötelezettségvállalás és adatszolgáltatás
6. § (1)16 Az Áht. 29. § (1) bekezdése alapján kiadott kormányhatározatban (a továbbiakban: Korm. határozat) az NFM részére megállapított keretszámok – intézményenkénti, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok esetén egy összegben történő felosztására a GF és az ISZFO bevonásával a KF készít előterjesztést, amit a miniszter hagyja jóvá.
(2)17 A felosztott keretszámon belüli több év, vagy a költségvetési éven túli év kiadási előirányzatát terhelő kötelezettségvállalás (a továbbiakban: éven túli kötelezettségvállalás) az Ávr. 48. § (1) bekezdése szerinti engedélyeztetésének kezdeményezését az intézmény az ISZFO-nak nyújtja be. Az irányító szervi engedélyezést – az ISZFO kezdeményezésére és a KF előterjesztése alapján – szakmai felügyeletet ellátó állami vezető, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter gyakorolja. Abban az esetben, ha a tervezett kötelezettségvállalás összege nem éri el az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket a kötelezettségvállalás engedélyezéséről és a felhasználásról – az Ávr. 48. § (2) bekezdésében meghatározott kivételekkel – a miniszter dönt.
(3) Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén – a keretszámon belüli és az Ávr. 48. § (1) bekezdésben meghatározott mértéket el nem érő – éven túli kötelezettségvállalást a szakmai kezelő kezdeményezésére, a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök véleményének ismeretében a KF előterjesztése alapján a felügyeletet gyakorló felsővezetők, valamint a gazdasági helyettes államtitkár egyetértésével a miniszter engedélyezhet.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti, az államháztartásért felelős miniszter és a miniszter által jóváhagyott kötelezettségvállalásokról a KF tájékoztatja a szakmai kezelőket. A jóváhagyott, több év előirányzatait érintő kötelezettségvállalásokról a KF intézményenként és fejezeti kezelésű előirányzatonként nyilvántartást vezet.
Költségvetési beszámolás, zárszámadás, előirányzat-maradvány megállapítása, felhasználása
7. § (1)18 Az intézményeknek az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000 (XII.24) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) szerinti időközi, féléves és éves beszámolóit az ISZFO ellenőrzését, felülvizsgálatát követően a KF fejezeti összesítés céljából feldolgozza. A beszámoló felülvizsgálatát az ISZFO vezetője aláírásával igazolja.
(2)19 Az NFM igazgatása Áhsz. szerinti időközi, féléves és éves beszámolóját az ISZFO készíti el. A beszámolót – mint az NFM igazgatása beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár, a szerv vezetőjeként a közigazgatási államtitkár írja alá.
(3)20 Az intézmények beszámolóit a szakmai felügyeletet ellátó állami vezető véleményének ismeretében, a beszámoló számszaki felülvizsgálatát követően, a beszámolási dokumentáció egy-egy példányának az intézmény vezetője részére történő visszaküldésével az ISZFO vezetője hagyja jóvá, egyidejűleg erről értesíti a KF vezetőjét.
(4)21 A fejezeti kezelésű előirányzatok Áhsz. szerinti időközi, féléves és éves beszámolóit az ISZFO készíti el. A fejezeti kezelésű előirányzatok egyedi beszámolóit – mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy – az ISZFO vezetője, a szerv vezetőjeként a szakmai felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár, kabinetfőnök írja alá.
(5) Az NFM fejezet szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodásáról készített összesített – 1091 szektor szerinti – éves és féléves költségvetési beszámolóját a KF vezetője, mint az NFM beszámolójának elkészítéséért felelős kijelölt személy, valamint a gazdasági helyettes államtitkár írja alá.
(6)22 A zárszámadással kapcsolatos feladatokat az államháztartásért felelős miniszter zárszámadásra vonatkozó tájékoztatójában foglaltakra figyelemmel – az intézmények vonatkozásában az ISZFO, a fejezeti kezelésű előirányzatokat érintően a KF közreműködésével, a szakmai kezelők bevonásával – a gazdasági helyettes államtitkár koordinálja.
(7)23 A zárszámadáshoz kapcsolódó adatszolgáltatás tekintetében a KF vezetője meghatározza a beküldés határidejét, kialakítja az adatszolgáltatás elkészítéséhez szükséges szempontrendszert, rögzíti azok tartalmi és formai követelményeit. Az intézmények esetén az ISZFO, a központi és fejezeti kezelésű előirányzatoknál a KF meghatározza a szöveges indoklásra vonatkozó részletes szabályokat és a kötelezően előírtakon túli adatszolgáltatást. Az intézmények tekintetében az éves költségvetési beszámolóval összefüggő, az Ávr. 158. § a) pontja szerinti intézkedésért az ISZFO vezetője felelős.
(8)24 Az Alapok beszámolási kötelezettségének ellátása az Alapok kezelő szerveinek a feladata. E beszámolókat az NGM tájékoztatójában foglaltak szerint, a kezelők vezetőinek aláírását, az ISZFO számszaki felülvizsgálatát követően – az Alapok felett felügyeletet ellátó felsővezetők egyetértésével – a miniszter hagyja jóvá.
(9)25 A fejezet maradvány-elszámolásának elkészítését a KF – a fejezeti kezelésű előirányzatok esetén a szakmai kezelők bevonásával, az intézmények tekintetében az ISZFO által felülvizsgált és összesített adatok és javaslatok figyelembevételével – fogja össze, és az 1091-es szektor maradvány-elszámolásának számadatai felülvizsgálatát követően a fejezeti szintű összesített adatokat előkészíti a közigazgatási államtitkár részére jóváhagyásra.
Vegyes rendelkezések
8. § (1)26 Az egységes számviteli szabályozás részeként a fejezeti kezelésű előirányzatok számviteli politikáját, ennek keretében az eszközök és források értékelési szabályzatát, a leltározási szabályzatot és a pénzkezelési szabályzatot, valamint a számlarendet és a bizonylati szabályzatot az ISZFO a számviteli közreműködő szervezetek bevonásával készíti el, és a gazdasági helyettes államtitkár hagyja jóvá.
(2) Az Alapok egységes számviteli rendjét az Alapok kezelő szervei készítik el, amelyet
a)27 a KNPA esetében az Atomenergetikai Főosztály előterjesztése alapján az ISZFO véleményének ismeretében a gazdasági helyettes államtitkár,
b)28 a KTIA esetében a közigazgatási államtitkár előterjesztése alapján a gazdasági helyettes államtitkár véleményének ismeretében a miniszter
hagy jóvá.
(3)29 Amennyiben a Kincstár adatszolgáltatása alapján egy intézmény éves halmozott kiadási, vagy bevételi teljesítési adatának 5%-át két egymást követő hónapban meghaladja a függő, átfutó, kiegyenlítő kiadások, vagy függő, átfutó, kiegyenlítő bevételek és a nem azonosított bevételek összege, az ISZFO köteles megvizsgálni ennek okait, és megtenni a szükséges intézkedéseket az érintett intézmény irányában ezen kiadások és bevételek rendezésére.
(4) A Kormány által előírt, a fejezet költségvetési helyzetét érintő rendkívüli intézkedések végrehajtására irányuló feladatok elrendelésére a közigazgatási államtitkár jogosult.
(5) A miniszter a jelen utasításban átadott hatáskörök gyakorlását bármikor magához vonhatja és közvetlenül gyakorolhatja.
(6) Az Ávr. 84. § (6) bekezdése szerinti megállapodást a szakmai kezelő – a felügyeletet gyakorló felsővezető által jóváhagyott – előterjesztése alapján a közigazgatási államtitkár engedélyét követően az érintett szerződés szerinti kötelezettségvállalásra jogosult hagyja jóvá. A részletfizetés indokát az előterjesztésben részletesen ismertetni kell.
(7) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 29. alpontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott rendelet szerinti Működtetési Szabályzatot a miniszter az infrastruktúráért felelős államtitkár előterjesztése alapján hagyja jóvá.
Záró rendelkezések
9. § (1) Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2)30
(3)31
(4)32
1. melléklet a 12/2012. (IV. 13.) NFM utasításhoz33
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20 |
35 |
1 |
249467 |
Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás |
Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály |
energetikáért felelős helyettes államtitkár |
klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
20 |
35 |
2 |
302780 |
Energetikai célú feladatok |
Atomenergetikai Főosztály, Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály, Stratégiai és Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály |
energetikáért felelős helyettes államtitkár /atomenergetikáért felelős helyettes államtitkár |
|
20 |
35 |
3 |
302791 |
Épületenergetikai és energiahatékonysági célelőirányzat |
Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály |
zöldgazdaság fejlesztésért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár |
|
20 |
37 |
3 |
302835 |
ÉMI Nonprofit Kft. támogatása |
|||
20 |
31 |
2 |
302679 |
Egyedi kormánydöntésen alapuló közlekedési beruházások |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
infrastruktúráért felelős államtitkár |
20 |
31 |
3 |
302680 |
Országos közúthálózat és gyorsforgalmi úthálózat fejlesztés |
|||
20 |
31 |
6 |
297379 |
Vasúti hidak és acélszerkezetek felújítása |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
20 |
31 |
7 |
331151 |
Ferenciek tere és Kossuth Lajos utca rekonstrukciója |
|||
20 |
32 |
10 |
335728 |
Velencei tó körüli kerékpárút felújítása, építése |
|||
20 |
32 |
1 |
295735 |
A közösségi közlekedés összehangolása |
Közlekedési Szolgáltatási Főosztály |
||
20 |
32 |
5 |
257201 |
TEN-T projektek |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
infrastruktúráért felelős államtitkár |
20 |
32 |
6 |
245823 |
Belvízi hajózási alapprogram |
Légi- és Víziközlekedési Főosztály |
||
20 |
32 |
7 |
331140 |
Ferihegyi út meghosszabbítása |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
20 |
32 |
8 |
331640 |
Győri útfejlesztési beruházáshoz kapcsolódó kompenzációs intézkedések |
|||
20 |
34 |
1 |
302768 |
Infokommunikációs szolgáltatások, konszolidáció |
Informatikai Felügyeleti Főosztály |
kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
infokommunikációért felelős államtitkár |
20 |
34 |
2 |
295757 |
Digitális megújulás és kapcsolódó feladatok |
Infokommunikációs Projektmenedzsment Főosztály |
||
20 |
37 |
4 |
300624 |
Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása |
Informatikai Felügyeleti Főosztály |
||
20 |
36 |
1 |
257101 |
Autópálya rendelkezésre állási díj |
Kiemelt Állami Szerződéseket Vizsgáló Főosztály |
vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár |
vagyonpolitikáért felelős államtitkár |
20 |
36 |
2 |
302813 |
Oktatási, kulturális és sport PPP programok |
|||
20 |
36 |
3 |
335139 |
PPP-konstrukcióban létrehozott beruházások megvásárlásával és befejezésével kapcsolatos kiadások |
|||
20 |
33 |
4 |
302735 |
Területfejlesztési célelőirányzat |
Fejlesztési Források Főosztály |
fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
20 |
37 |
1 |
271223 |
ESZA Nonprofit Kft. támogatása |
|||
20 |
33 |
3 |
294835 |
Gazdaságfejlesztést szolgáló célelőirányzat |
|||
20 |
37 |
2 |
233365 |
Energia Központ Nonprofit Kft. támogatása |
|||
20 |
33 |
1 |
197524 |
Beruházásösztönzési célelőirányzat |
|||
20 |
33 |
2 |
030164 |
Turisztikai célelőirányzat |
|||
20 |
38 |
5 |
333739 |
Agrármarketing célelőirányzat |
|||
20 |
43 |
0 |
335106 |
EU Önerő Alap |
|||
20 |
38 |
1 |
280834 |
Nemzetközi tagdíjak |
Nemzetközi Kapcsolatok Főosztály |
EU-s és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
20 |
39 |
0 |
280867 |
Fejezeti általános tartalék |
Költségvetési |
gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
20 |
|
|
280845 |
Állami többletfeladatok |
|||
20 |
40 |
0 |
280878 |
Fejezeti egyensúlybiztosítási tartalék |
|||
20 |
38 |
3 |
301624 |
Kormányzati szakpolitikai feladatok |
közbeszerzésért felelős helyettes államtitkár |
vagyonpolitikáért felelős államtitkár |
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
ÁHT |
Központi kezelésű előirányzat |
Központi kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
21 |
1 |
2 |
031260 |
Bányabezárás |
Energiaellátási és Gazdálkodási Főosztály |
energetikáért felelős helyettes államtitkár |
klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
21 |
1 |
3 |
277978 |
A helyközi személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése |
Közlekedési Szolgáltatási Főosztály |
közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
infrastruktúráért felelős államtitkár |
21 |
1 |
4 |
303868 |
A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
||
24 |
0 |
0 |
031194 |
K-600 hírrendszer működtetésére |
Informatikai Felügyeleti Főosztály |
kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
infokommunikációért felelős államtitkár |
25 |
0 |
0 |
295980 |
Peres ügyek |
Jogi Főosztály |
jogi- és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20 |
2 |
1 |
236355 |
Energiafelhasználási hatékonyság javítása |
Zöldgazdaság Fejlesztési Főosztály |
zöldgazdaság fejlesztésért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár |
klíma- és energiaügyért felelős államtitkár |
|
20 |
2 |
49 |
300657 |
Zöld Beruházási Rendszer végrehajtásának feladatai |
||||
20 |
2 |
45 |
241045 |
Lakóépületek és környezetük felújításának támogatása |
||||
20 |
5 |
38 |
281923 |
Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása |
Klímapolitikai Főosztály |
|||
20 |
5 |
8 |
265356 |
Eu támogatású projektek előkészítése és technikai támogatása |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
infrastruktúráért felelős államtitkár |
|
20 |
31 |
1 |
229111 |
Akadálymentesítés a közlekedésben |
Közlekedési Szolgáltatási Főosztály |
|||
20 |
5 |
33 |
246078 |
Vasúthálózat fejlesztése |
Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
|||
20 |
5 |
30 |
265378 |
Kockázati céltartalék |
||||
20 |
5 |
1 |
270912 |
Gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közlekedési Infrastruktúra Főosztály |
|||
20 |
5 |
48 |
285078 |
M-60 autópálya Pécs-Szentdénes közötti szakasz előkészítési munkálatainak teljes befejezése |
||||
20 |
32 |
4 |
265690 |
Útpénztár |
||||
20 |
32 |
9 |
276978 |
Határkikötők működtetése |
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Légi és Víziközlekedési Főosztály |
|||
20 |
2 |
2 |
205678 |
A közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatai |
Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály |
|||
20 |
2 |
19 |
281112 |
Szakképzési feladatok |
||||
20 |
4 |
3 |
295724 |
Infrastruktúra ágazati szabályozási és szakképzési feladatok |
||||
20 |
5 |
15 |
270512 |
RO-LA gördülő országút |
||||
20 |
5 |
10 |
257245 |
BKSZ működtetésének támogatása |
Közlekedési Szolgáltatási Főosztály |
közlekedésért felelős helyettes államtitkár |
infrastruktúráért felelős államtitkár |
|
20 |
31 |
5 |
207100 |
Kikötők fejlesztése |
Légi- és Víziközlekedési Főosztály |
|||
20 |
2 |
42 |
294813 |
Légtérhasználati díj megfizetése alól mentesített repülések díja |
||||
20 |
32 |
3 |
296302 |
Zajtérképezés EU tagállami feladatai |
Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály |
|||
20 |
2 |
12 |
280778 |
EU-szabványok honosítása |
Infokommunikációs Szervezési Főosztály |
kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkár |
infokommunikációért felelős államtitkár |
|
20 |
2 |
35 |
295780 |
Audiovizuális és más adatvagyonnal kapcsolatos feladatok |
||||
20 |
4 |
2 |
276967 |
Postapiaci liberalizáció |
||||
20 |
3 |
4 |
295779 |
Készenléti rendszer (EDR) üzemeltetése |
Informatikai Felügyeleti Főosztály |
|||
20 |
3 |
1 |
25463 |
Kormányzati informatikai rendszerek és a közháló alapszolgáltatásainak biztosítása |
||||
20 |
3 |
5 |
297013 |
Kormányzati informatikai rendszerek konszolidációja |
||||
20 |
3 |
6 |
302124 |
Központosított informatikai és telekommunikációs szolgáltatások |
||||
20 |
20 |
0 |
300535 |
Kormányzati informatikai szoftverek és terméktámogatás |
||||
20 |
2 |
36 |
1 |
264145 |
Hozzájárulás az oktatási-kutatási infrastruktúra bérleti díjához |
Kiemelt Állami Szerződéseket Vizsgáló Főosztály |
vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár |
vagyonpolitikáért felelős államtitkár |
20 |
2 |
36 |
5 |
256101 |
Hozzájárulás a Művészetek Palotájának működtetéséhez |
|||
20 |
2 |
36 |
6 |
270701 |
Sportlétesítmények PPP konstrukcióban történő fejlesztése |
Cím |
Alcím |
Jogcím- |
ÁHT |
Fejezeti kezelésű előirányzat |
Fejezeti kezelésű előirányzat szakmai kezelője |
Szakmai felügyeletet |
Felügyeletet gyakorló felsővezető |
20 |
2 |
20 |
258301 |
Központi fejlesztési feladatok |
Fejlesztési Források Főosztály |
fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
20 |
2 |
23 |
258312 |
Decentralizált területfejlesztési programok |
|||
20 |
2 |
39 |
262845 |
Nemzeti beruházás ösztönzési célelőirányzat |
|||
20 |
2 |
47 |
229166 |
Kis- és középvállalkozói célelőirányzat |
|||
20 |
2 |
37 |
281178 |
Kiemelt ágazatok fejlesztési stratégiájának támogatása |
|||
20 |
6 |
1 |
251345 |
Regionális fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai |
|||
20 |
6 |
2 |
251356 |
Megyei területfejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik működési kiadásai |
|||
20 |
6 |
3 |
243734 |
Kistérségi fejlesztési tanácsok és munkaszervezeteik támogatása |
|||
20 |
6 |
4 |
294968 |
Területfejlesztési intézményrendszeri feladatok támogatása |
|||
20 |
6 |
6 |
208581 |
Balaton Fejlesztési Tanács támogatása |
|||
20 |
6 |
9 |
257767 |
Területfejlesztési háttérintézményi feladatok |
|||
20 |
7 |
0 |
294824 |
Területfejlesztéssel és fejlesztéspolitikával összefüggő feladatok |
|||
20 |
19 |
0 |
330073 |
Pesti Vigadó rekonstrukciója |
gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár a Pesti Vigadó felújításának irányítására és összehangolására kinevezett miniszteri biztos egyetértésével |
|
20 |
38 |
2 |
280789 |
Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése |
Jogi Főosztály |
jogi- és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
20 |
10 |
0 |
280845 |
Állami többletfeladatok |
Költségvetési Főosztály |
gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
közigazgatási államtitkár |
Az utasítást a 22/2013. (VI. 12.) NFM utasítás 9. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2013. június 13. napjával.
A 2. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (5) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (6) bekezdés a) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (7) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (3) bekezdés h) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (5) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (5a) bekezdését a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (5) bekezdése iktatta be.
A 4. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (7) bekezdését a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (7) bekezdése iktatta be.
A 6. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) és f) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (2) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (4) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (6) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (7) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (8) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (9) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (1) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés a) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés b) pontja a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés d) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (3) bekezdése a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (8) bekezdés e) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (2) bekezdését a (3) bekezdés hatályon kívül helyezte.
A 9. § (3) bekezdését a (4) bekezdés hatályon kívül helyezte.
A 9. § (4) bekezdése ugyanezen bekezdés alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet a 27/2012. (X. 31.) NFM utasítás 1. § (9) bekezdésével megállapított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás