1229/2012. (VII. 6.) Korm. határozat
1229/2012. (VII. 6.) Korm. határozat
a Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetéséhez kapcsolódó feladatokról, valamint az Országos Képesítési Keretrendszer létrehozásáról és bevezetéséről szóló 1004/2011. (I. 14.) Korm. határozat módosításáról
1. A Kormány
a) egyetért azzal, hogy a nemzeti képesítési keretrendszer az Országos Képesítési Keretrendszer elnevezés helyett Magyar Képesítési Keretrendszer (a továbbiakban: MKKR) elnevezéssel kerüljön bevezetésre, továbbá elrendeli, hogy a korábban az Országos Képesítési Keretrendszerrel kapcsolatosan általa meghatározott feladatok teljesítésére az MKKR bevezetésével összefüggésben változatlan tartalommal kerüljön sor,
b) egyetért – a melléklet szerint – az Európai Képesítési Keretrendszer elveivel és szerkezetével, összhangban az MKKR szintjeivel és az egyes szintek leíró jellemzőivel,
Felelős: emberi erőforrások minisztere,
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: 2013. október 30.
c)1 felhívja az érintett minisztereket, hogy készítsenek javaslatot a Kormány számára a magyar képesítések besorolásáról az MKKR szintjeinek megfelelően, valamint készítsék elő az MKKR-nek az Európai Képesítési Keretrendszer szintjeivel történő megfeleltetésére vonatkozó javaslatot,
Felelős: emberi erőforrások minisztere,
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: 2014. május 31.
d)2 felhívja az érintett minisztereket, hogy gondoskodjanak az MKKR szintjeinek az Európai Képesítési Keretrendszer szintjeivel való megfeleltetéséről szóló európai uniós jelentés elkészítéséről, valamint annak az Európai Képesítési Keretrendszer Tanácsadó Testületéhez való benyújtásáról.
Felelős: emberi erőforrások minisztere,
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: 2014. június 30.
2. A Kormány felhívja az érintett minisztereket, hogy gondoskodjanak az Új Széchenyi Terv keretében az MKKR fejlesztési feladatait tartalmazó TÁMOP kiemelt projektek soron kívüli elindításáról és nevesítéséről, az alábbi szerződések megkötéséről:
Konstrukció neve |
Kedvezményezett |
Határidő |
TÁMOP 2.2.1 |
Nemzeti Munkaügyi Hivatal |
2012. július 31. |
TÁMOP 4.1.3 |
Kiemelt kedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. |
2012. július 31. |
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter,
emberi erőforrások minisztere,
nemzetgazdasági miniszter
3. A Kormány felhívja az érintett minisztereket, hogy az 1–2. pontokban szereplő feladatok elvégzéséhez szükséges egyeztetéseket az MKKR Szakmai Munkacsoport keretei között folytassák le.
Felelős: emberi erőforrások minisztere,
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: folyamatos
4. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
5.3
Melléklet az 1229/2012. (VII. 6.) Korm. határozathoz
Szint |
Tudás |
Képességek |
Attitűdök |
Autonómia és felelősség |
1 |
– Ismeri egy adott témakör alapvető tényeit, legfontosabb fogalmait. |
– A kulcskompetenciák (kiemelten: anyanyelvi, matematikai-logikai) alapszintű fejletsége jellemzi. |
– Nyitott a feladatok megértésére, motivált azok sikeres végrehajtásában. |
– Egyszerűbb, begyakorolt feladathelyzetekben képes az önálló feladatvégzésre. |
2 |
– Ismeri adott témakör (műveltségterület, szakterület) alapvető tényeit, fogalmait, egyszerűbb összefüggéseit. |
– Képes egyszerűbb ok-okozati összefüggések felismerésére. |
– Tanulási helyzetekben, feladatokban nyitott a tudását növelő tevékenységekre. |
– Egyszerű feladathelyzetekben önállóan és felelősséggel dolgozik. |
3 |
– Ismeri az adott tanulmányi, műveltség- vagy szakterülethez tartozó alapvető tényeket, fogalmakat, folyamatokat, felismeri és érti a többtényezős összefüggéseket. |
– Képes ismeretek, tudássémák összekapcsolására, új sémák kialakítására ismert kontextusban. |
– Képes kritikusan is szemlélni és használni a különböző forrásokból származó információkat. |
– Általánossá válik az önkontroll és a rendszeres reflexió a saját tanulási és munkatevékenységre. |
4 |
– Adott műveltség- és szakterületen belül ismeri a tényeket, fogalmakat, megérti a fontosabb folyamatokat és összefüggéseket. |
– Képes adott témakörhöz, szakterülethez tartozó tudás alkalmazására nem megszokott kontextusban. |
– Nyitott új feladatok végzésére. |
– Az önállóság és az önkontroll a munkavégzésben, problémamegoldásban és tanulásban egyaránt jellemző. |
5 |
– Rendelkezik egy adott szakterülethez kapcsolódó alapvető általános és szakspecifikus elméleti és gyakorlati ismeretekkel. Az elméleti és gyakorlati tudása rendszerbe szerveződik. |
– Képes az adott szakma feladatainak megoldására: megtervezésére és lebonyolítására, a szükséges módszerek és eszközök kiválasztására, egyedi és komplex alkalmazására. |
– Nyitott az adott szakterület új eredményei, innovációi iránt. Törekszik azok megismerésére, megértésére és alkalmazására. |
– Önállóan végzi munkáját, folyamatos önellenőrzés mellett. |
6 |
– Ismeri egy adott tanulmányi és/vagy szakterület tárgykörének alapvető, átfogó tényeit, irányait és határait. |
– Képes az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó elképzelések alapfokú analízisére, az összefüggések szintetikus megfogalmazására és adekvát értékelő tevékenységre. |
– Ismeri, vállalja és hitelesen képviseli szakmája társadalmi helyét és szerepét, alapvető viszonyát a világhoz. |
– Önállóan végzi az átfogó, megalapozó szakmai kérdések végiggondolását és adott források alapján történő kidolgozását |
7 |
– Ismeri egy adott tanulmányi és/vagy szakterület átfogó tárgykörének általános és specifikus jellemzőit, legfontosabb irányait és pontosan kidolgozott határait, a szakterületnek a rokon szakterületekhez való kapcsolódását. |
– Képes az adott szakterület ismeretrendszerét alkotó elképzelések különböző területeinek részletes analízisére, az átfogó és speciális összefüggések szintetikus megfogalmazására és az ezekkel adekvát értékelő tevékenységre. |
– Ismeri és vállalja azokat az átfogó és speciális viszonyokat, azt a szakmai identitást, amelyek szakterülete sajátos karakterét, személyes és közösségi szerepét alkotják. Ez alapozza meg fejlődő hivatástudatát. |
– Jelentős mértékű önállósággal rendelkezik átfogó és speciális szakmai kérdések kidolgozásában, szakmai nézetek képviseletében, indoklásában. |
8 |
– Rendelkezik az adott tudományterület tárgykörének, általános és specifikus jellemzőinek, legfontosabb irányainak és pontosan kidolgozott határainak, megállapodott és vitatott összefüggéseinek kutatási szintű ismeretével. |
– Képes az adott szakterület kreatív analízisére, átfogó és speciális összefüggések szintetikus, új szemléletű megfogalmazására és az ezekkel adekvát értékelő és kritikai tevékenységre. |
– Képviseli és saját témájához kapcsolódva továbbfejleszti azokat a relációkat, amelyek a szakterület sajátosságából következően járulnak hozzá az emberi önteremtés folyamatához. |
– Alkotó, kreatív önállósággal épít ki és kezdeményez új tudásterületeket, és kezdeményez új gyakorlati megoldásokat. |
Az 1. pont c) alpontja az 1791/2013. (XI. 7.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
Az 1. pont d) alpontja az 1791/2013. (XI. 7.) Korm. határozat 1. pontjával megállapított szöveg.
Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás