1346/2012. (IX. 7.) Korm. határozat
1346/2012. (IX. 7.) Korm. határozat
az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének elfogadásáról és kiemelt projektek nevesítéséről1
A Kormány
1. az Államreform Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint állapítja meg,
2. a 2. mellékletben meghatározott projekteket az Államreform Operatív Program kiemelt projektjeiként nevesíti, és hozzájárul ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága a támogatási szerződést azokra megkösse,
3.2
1. melléklet a 1346/2012. (IX. 7.) Korm. határozathoz
I. Prioritás bemutatása - 1. prioritás: |
|
|
|
|
Államreform Operatív Program |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|
|||||
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Prioritás rövid tartalma |
|
|
||||||||||
A prioritási tengely a közigazgatás három funkciója gyakorlásánál kíván javulást elérni: |
|
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|
|
|
|||||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
|
||||
2,10 |
19,97 |
0,00 |
22,07 |
|
|
|
|
|
||||
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
|
|
||||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|
|||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
|
||||
1,08 |
15,23 |
5,76 |
0,00 |
0,00 |
22,07 |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
|
||||
2011 |
2012 |
2013 |
|
|||||||
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. |
NFM |
KIM |
|
||
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja (kiemelt projekt és pályázat) |
2,10 |
0,00 |
0,00 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
KIM |
|
|
||
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
0,00 |
0,20 |
0,00 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
KIM |
NFM |
|
||
1 1 19 |
Hatásvizsgálatok és stratégiák elkészítése |
0,00 |
1,20 |
0,00 |
A pályázat eredményeként minden minisztériumban több előterjesztés kapcsán érdemi hatásvizsgálatok születnek. Ezek segítségével kialakul az egységes módszertanra épülő hatásvizsgálati rendszer, valamint elterjednek a modern vizsgálati módszerek. A pályázat az ÁROP 2009-2010. évi akciótervében szereplő, a kormányzati jogszabály-előkészítési folyamat átalakítását célzó kiemelt projekt eredményeire épül. |
KIM |
|
|
||
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása |
0,00 |
0,95 |
0,00 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
VM |
KIM |
|
||
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
0,00 |
0,80 |
0,00 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
KIM |
|
|
||
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
0,00 |
2,10 |
0,00 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. |
KIM |
|
|
||
1 2 19 |
Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik. |
KIM |
NGM |
|
||
1.A.4 |
Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása |
0,00 |
0,77 |
0,00 |
A projekt keretében megvalósul a különböző állami nyilvántartások és adatbázisok adatállományának tisztítása, aktualizálása, valamint a nyilvántartások migrációs feladatai. |
KIM |
NFM |
|
||
|
Ágazati prioritásokat megvalósító kiemelt projekt keret |
0,00 |
4,96 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretében megvalósítandó projektek: |
|
|
|
||
1 2 8 |
|
0,30 |
|
· járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; |
KIM |
|
|
|||
1 2 9 |
|
0,50 |
|
· ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; |
KIM |
|
|
|||
1 1 18 |
|
0,35 |
|
· civil szervezetek működési környezetének javítása; |
EMMI |
|
|
|||
1 1 15 |
|
0,30 |
|
· közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; |
KIM |
NGM |
|
|||
1 2 11 |
|
1,27 |
|
· területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása; |
NFM |
NGM |
|
|||
1 2 17 |
|
0,08 |
|
· adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
|||
1 2 14 |
|
0,30 |
|
· a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; |
KIM |
NFM |
|
|||
1 2 20 |
|
0,39 |
|
· e-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban; |
KIM |
NFM |
|
|||
1 2 16 |
|
0,51 |
|
· egyes eljárások automatizálása; |
NGM |
|
|
|||
1 2 13 |
|
0,78 |
|
· pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása; |
NGM |
|
|
|||
1 1 22 |
|
0,18 |
|
- a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
KIM |
BM |
|
|||
1A3 |
Területi együttműködést segítő programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régiókban |
0,00 |
2,70 |
0,00 |
Javul az önkormányzatok által ellátott közszolgáltatások megszervezésének hatékonysága, javul a közszolgáltatások minősége, erősödik a kistérségi társulás kereteiben megvalósuló együttműködés, javul a kistérségi társulások eredményessége a hátrányos helyzetűeket (különösen a romákat) érintő foglalkoztatási programokban, hatékonyabban történik az önkormányzati források felhasználása a helyi közigazgatási feladatok ésszerűbb és olcsóbb ellátásával. A pályázati kiírás tartalmazza a területi együttműködés esélyegyenlőség elvű fejlesztését és a közpolitikai eszközök fejlesztését szolgáló beavatkozásokat. |
EMMI |
|
|
||
1 2 18/A |
Szervezetfejlesztési program államigazgatási szervek számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
1,40 |
0,00 |
A Szervezetfejlesztés Program – a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program végrehajtásaként- a központi költségvetési szervek és azok területi egységeinek (a fővárosi és megyei kormányhivatalba integrált szakigazgatási szervek kivételével) eredményességi és hatékonysági szempontú fejlesztését jelöli meg fő célként. A pályázat a megyei kormányhivatalok által le nem fedett államigazgatási szervekre fókuszál, ily módon lehetővé válik a közigazgatási szervezetrendszer egészének modernizálása. A szervezetfejlesztési eszköztár elemei komplex lehetőséget biztosítanak az érintett közigazgatási szervek költségvetési, emberi erőforrás és működési szempontú fejlesztésére, saját szükségleteiknek megfelelően. A pályázatos konstrukció keretein belül valósul meg a pályázó szervek átvilágítása, melynek alapján elkészül a pályázat céljainak eléréséhez szükséges cselekvési terv kidolgozása, majd végrehajtása. |
KIM |
|
|
||
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program (kiemelt projekt a koordinációra) |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és támogatói feladatok ellátása. |
KIM |
|
|
||
1A5 |
Szervezetfejlesztés konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
1,40 |
0,00 |
A pályázati konstrukció az új megközelítésű Szervezetfejlesztési Program önkormányzati lába a konvergencia régiókban. |
KIM |
BM |
|
||
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
0,00 |
0,68 |
0,00 |
A kiemelt projekt célja kettős: |
KIM |
|
|
||
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. |
BM |
NGM, NFM |
|
||
1A6 |
Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése |
0,00 |
0,40 |
0,00 |
A Közigazgatási partnerségi kapcsolatok erősítése elnevezésű pályázat célja a közigazgatási szervek és a társadalmi szervezetek közötti partnerségi kapcsolati hálók kialakítása, illetve szorosabbra fonása, a közigazgatás és a civil szféra közötti együttműködések közvetlen támogatása. |
EMMI |
|
|
||
1 1 14 |
Partnerség erősítése |
0,00 |
0,70 |
0,00 |
Cél a közigazgatás és a civil és vállalkozói szektor közötti kapcsolatok intézményesített formáinak a terjesztése és a partnerek kapacitásának a növelése:1. Társadalmi, szakmai és érdekvédelmi szervezetek minőségi kapacitásbővítése és együttműködésük erősítése.2. Szakterületi intézményesített partnerségi megoldások támogatása: közigazgatásban foglalkoztatottak és partnereik közös képzése társadalmi egyeztető képességeik javítása érdekében, továbbá intézményesített együttműködési formák kialakítása.A konstrukció megvalósítása során növelni szükséges a civilek hajlandóságát a jogalkotásban és érdekérvényesítésben való részvétel és véleményezés kihasználására. |
EMMI |
|
|
||
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
0,00 |
0,41 |
0,00 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
NFM |
|
|
||
|
Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
||
1. |
Prioritás |
2,10 |
19,97 |
0,00 |
|
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 2. prioritás: Az emberi erőforrás minőségének javítása |
|
|
|
|
Államreform Operatív Program |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|||||||||
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Prioritás rövid tartalma |
|
||||||||||||||
A közigazgatás rendelkezésére álló emberi erőforrás minőségének javítására irányuló beavatkozások két időhorizonton kívánnak hatni: hosszabb távon jelentkeznek a kultúraváltást segítő intézkedések hatásai. Rövid távon hármas eszköztárra kíván visszanyúlni a program: a vezetők vezetői képességeinek a korszerűsítésére; a teljesítményértékelés valódi tartalommal történő feltöltésére; továbbá a készségek fejlesztésére a közigazgatásban foglalkoztatottak körében. |
|
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|
|
|||||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
||||||||
0,00 |
7,38 |
0,00 |
7,38 |
|
|
|
|
||||||||
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
|
||||||||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|||||||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
||||||||
0,48 |
6,20 |
0,70 |
0,00 |
0,00 |
7,38 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
|||||||||||||
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése. |
KIM |
NFM |
||||||||
2 2 16 |
Jogalkalmazás javítása |
0,00 |
0,30 |
0,00 |
A pályázat végrehajtása során a képzésnek a pályázat tárgyaként megjelenő joganyag tárgyi ismertetésén túl ki kell terjednie a kapcsolódó jogszabályi környezet rövid bemutatására, a szabályozás alapjául szolgáló társadalmi környezet és elérni kívánt társadalmi célok megismertetésére, a gyakorlati végrehajtást szolgáló eszközök ismertetésére, továbbá az ügyintézés, illetve tágabban a jogalkalmazás segítésének a módjaira. A pályázat tárgyát képező jogszabályi környezet elméleti megismerése és a szabályok gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges ismeretek megszerzése mellett lépéseket kell tenni az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakítása felé is. A képzések megtervezésénél törekedni kell a lehető legszélesebb jogalkalmazói célközönség bevonására. Kötelező lehetőséget biztosítani a szabályozás által érintett partnerek számára a képzésben való részvételre. A pályázat végrehajtása során külön tájékoztató dokumentumokat kell készíteni a pályázat tárgyául szolgáló teljes jogszabályi környezetről, melyeket bárki számára ingyenesen elérhetővé kell tenni az interneten. |
KIM |
|
||||||||
2 2 17 |
Új közszolgálati életpálya |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
Az új életpálya révén csökkenhet a fluktuáció, valamint nőhet a közszolgálati pálya iránti érdeklődés, ami hozzájárulhat a tisztviselői kar korösszetételéből (a nyugdíjkorhatár előtt állók magas számából) fakadó, rövidesen várható problémák sikeres kezeléséhez. |
KIM |
NFM, BM, HM |
||||||||
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
EMMI |
|
||||||||
2 2 19 |
Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készítése |
0,00 |
0,70 |
0,00 |
A konstrukció keretében elektronikus képzési anyagok készülnek a közigazgatási szerveknél dolgozók kompetenciáinak fejlesztése céljából. Emellett távoktatási rendszer és öntanulási módszer kidolgozásához és bevezetéséhez szükséges képzések és kompetencia-fejlesztés is megtörténik. |
KIM |
NFM |
||||||||
2 2 20 |
Kormányablakok munkatársainak képzése |
0,00 |
1,60 |
0,00 |
Kormányablakok munkatársainak képzése elnevezésű kiemelt projekt az országos szinten felálló kormányablaki hálózat munkatársai számára nyújt egységes színvonalú, az ügyfélszolgálati tevékenység ellátásához szükséges ismereteket és kompetenciákat átadó képzést. A projekt Kormányablakok kialakításának első szakaszában lebonyolított hasonló célú képzések tapasztalati költségadatain nyugszik. |
KIM |
|
||||||||
2A2 |
Államhatalmi szervek munkatársainak kompetencia fejlesztése |
0,00 |
0,77 |
0,00 |
Cél, hogy a Nemzeti Közigazgatási Intézet által működtetett képzési rendszer szolgáltatásai igénybevételével az egyes szervek belső igényeihez igazodó kompetenciafejlesztések valósulhassanak meg 2012-2013 között. |
KIM |
|
||||||||
2 2 21 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása |
0,00 |
1,00 |
0,00 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatásaelnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
KIM |
|
||||||||
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak (kiemelt projekt) |
0,00 |
0,71 |
0,00 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg. |
KIM |
BM |
||||||||
|
Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
||||||||
2. |
Prioritás |
0,00 |
7,38 |
0,00 |
|
|
|
I. Prioritás bemutatása - 3. prioritás: A Közép-magyarországi régióban megvalósuló fejlesztések |
|
|
|
|
Államreform Operatív Program |
||||||||
|
|
|
|
|
|
Akcióterv 2011-2013 |
|||||||
1. Prioritás tartalma |
|
|
|
|
|
|
|||||||
Prioritás rövid tartalma |
|
||||||||||||
Az 1. és 2. prioritási tengelyekben foglalt fejlesztések megvalósítása a Közép-magyarországi régióban. |
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2. A prioritás ütemezése – kiírások kerete |
|
|
|
|
|
|
|||||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|
|
|||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
Összesen |
|
|
|
|
||||||
0,00 |
0,38 |
0,00 |
0,38 |
|
|
|
|
||||||
Tartalék: (Mrd Ft) |
|
|
|
|
|
|
|||||||
ESZA tervezett aránya a prioritás keretéből: max. 10% |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
3. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés) |
|
|
|
|
|
||||||||
Indikatív forrásallokáció |
|
|
|||||||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Összesen |
|
|
||||||
0,00 |
0,38 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,38 |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
II. A támogatási konstrukciók összefoglaló adatai (2011-2013) |
|
|
|
|
|
|
|
Konstrukció kódja |
Konstrukció neve |
Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete |
A konstrukció célja |
A konstrukció szakmai tartalmáért felelős miniszter |
A konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező további miniszter |
||
2011 |
2012 |
2013 |
|||||
3A2 |
Szervezetfejlesztés KMR régióban levő önkormányzatok számára (könnyített elbírálású támogatás) |
0,00 |
0,38 |
0,00 |
Szervezetfejlesztés KMR régiókban levő önkormányzatok számáraelnevezésű pályázat az 1. prioritási tengelyen megvalósítani javasolt önkormányzati szervezetfejlesztési pályázat a Közép-Magyarországi Régió önkormányzatai számára. |
KIM |
BM |
|
Többlet-kötelezettségvállalás esetén tartalék |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
3. |
Prioritás |
0,00 |
0,38 |
0,00 |
|
|
|
2. melléklet a 1346/2012. (IX. 7.) Korm. határozathoz3
Konstrukció kódja |
Projekt megnevezése |
Operatív Program |
Támogatást igénylő neve |
Kiemelt projekt támogatási összege (KONV+KMR Mrd Ft) |
Projekt rövid bemutatása |
Támogathatóság feltételei (amennyiben releváns) |
1 1 17 |
Kormányzati informatikai szolgáltatási és e-közigazgatási sztenderdek kidolgozása |
Államreform Operatív Program |
KIFÜ |
0,20 |
A kormányzati szervek infokommunikáció területén gyakorolt irányító és ellenőrző tevékenységének tapasztalatai szerint az IT gazdálkodás, tervezés, és üzemeltetés szoros felügyeletével gazdaságosabbá és célszerűbbé tehetők a közigazgatás IT ráfordításai. |
|
1 2 6 |
Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése, egyszerűsítésének koordinációja |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,17 |
Az állampolgárokat érintő legfontosabb és legnagyobb ügyfélkört jelentő ügyek folyamata egyszerűbbé válik, ezáltal csökken a jogszabályokból eredő adminisztratív terhek (pl. időráfordítás stb.) mértéke, ami növeli az állampolgári elégedettséget. A projekt keretében a pályázati konstrukcióban megvalósuló egyszerűsítések egységes módszertani keretek között, folyamatos szakmai mentorálás és koordináció mellett folynak, ami biztosítja a projekt eredményességét. A központi monitoring rendszer és az egységes módszertan révén kimutatható lesz az adminisztratív tehercsökkentés teljes értéke. |
|
1 2 10 |
Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,20 |
Az elvárt konkrét eredmény egységes koncepció elkészítése, illetve az abban foglaltakat szolgáló jogszabály módosítások és új jogi normák szövegének a kidolgozása. Közvetve pedig cél az elektronikus ügyintézés használatának növelése a jogszabályi környezet ügyfélközpontú megközelítésével. A projekt feladata továbbá a szakmai, társadalmi egyeztetésre megfelelő forma kialakítása, a vélemények konszolidálási mechanizmusának kialakítása, a döntéshozók megfelelő informálása a végleges tervezettel kapcsolatos véleményekről. |
|
1 2 12 |
Közhiteles címregiszter kialakítása |
Államreform Operatív Program |
VM |
0,95 |
A közigazgatáson belüli egységes címkezelés megvalósításával a közigazgatási szervek közötti együttműködés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyszerűsítése, és a címek ellenőrizhetősége által az ügyintézés biztonságosabbá tétele. A címkezeléshez kapcsolódó jogszabályi környezet megújításával, a cím változások címkezelési eseményekkel egyidejű címregiszterbe rögzítésével pontosabb és naprakész címregiszter kialakítása. A címregiszter által biztosított címkezelési szolgáltatásokra támaszkodva a címek rögzítésével és nyilvántartásával kapcsolatos adminisztráció csökkentése, valamint az eljárásokban helyes címadatok alkalmazása által a hatósági eljárásokban gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés biztosítása. |
|
1 1 16 |
Esélyegyenlőség-elvű fejlesztés-politika kapacitásának biztosítása |
Államreform Operatív Program |
TKKI |
0,80 |
A projekt eredményeként létrejön egy országos mentori hálózat, valamint ennek támogatásával a helyi tisztviselők megfelelő felkészültséget és ismereteket szereznek az esélyegyenlőségi programok létrehozásához és végrehajtásához. Ezáltal a településeken élő, jelenleg hátrányos helyzetű állampolgárok számára helyben elérhetők lesznek azok a szolgáltatások, melyek által hátrányos helyzetük mérséklődik. |
|
1 2 7 |
Kormányhivatalok szervezetfejlesztése |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
2,10 |
Jelenlegi szabályozás vizsgálata, szervezeti és személyzeti átvilágítás, új szervezeti modell kidolgozása, szervezeti stratégia elkészítése, irányítási és támogatási folyamatok racionalizálása, képzés, arculati integráció, tájékoztatási tevékenységek. |
|
1 2 19 |
Közigazgatási tevékenységek költségalapú meghatározása |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
Létrejön az igazgatási szolgáltatási díjak, illetékek és egyes közigazgatási tevékenységek költségalapú feltérképezésének egységesen használható módszertana és megtörténik ennek gyakorlati alkalmazására való felkészítés. A mérések végzéséhez a szakemberek képzése megtörténik. |
|
1 2 8 |
· járási államigazgatási rendszer kialakításának megtervezése; |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,30 |
Jelen projekt célja a járási rendszer kialakításának és a legfontosabb államigazgatási feladatok járásokba koncentrálásának előkészítése. A projekttől alapvetően elvárt eredmény, hogy mind a hivatalok, mind pedig az állampolgárok oldalán javuljon a területi államigazgatás működésének hatékonysága és a feladatellátás minősége. |
|
1 2 9 |
· ügyfélszolgálati élethelyzetek, eljárások kidolgozása; |
Államreform Operatív Program |
NÁK |
0,50 |
A fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Kormányablakok ne csupán egy adott ágazat ügyeit intézzék, az államigazgatási hatósági ügyek egy helyen legyenek intézhetők. Jelen konstrukció célja a Kormányablakokat kiszolgáló, országosan egységes tudásbázis megalkotása és azok működtetéséhez szükséges folyamatok egységes kialakítása. A projekt során megvalósítandó konkrét célok: a) az államigazgatási feladat- és hatáskörök feladattérképének egységes tudásbázisba szervezése, b) a kormányhivatali integrációban érintett szakigazgatási szervek hatáskörébe tartozó legfontosabb ügykörök és ügyek „egyablakos” ügyintézési modelljének kialakítása, c) ügyféltájékoztató dokumentumok, ügyleírások, valamint d) az ügyfélszolgálatokban dolgozó kormánytisztviselők alap- és szakképzési rendszerének megalapozása, d)tartalom szolgáltatása az ügyfélszolgálati csatornák interoperábilis informatikai Tudástára számára |
|
1 1 18 |
· civil szervezetek működési környezetének javítása; |
Államreform Operatív Program |
EMMI |
0,35 |
A projekt célja a civil szervezetek működésének egyszerűsítése a jogi környezet átalakításával, a civil szervezetek ügyintézési folyamatainak újragondolása és kapcsolódó iratminták és tájékoztatók (ügyleírások) készítése. Képzés (e-learning alapú) biztosítása a civil szervezetek képviselői részére. |
|
1 1 15 |
· közszolgáltatások versenyképességi szempontú javítása; |
Államreform Operatív Program |
Ecostat |
0,30 |
A projekt célja a közszolgáltatási jógyakorlatok, fejlesztési igények összegyűjtése, majd ezek közül a leginkább hasznosítható javaslatok értékelése és kidolgozása, illetve pilot jellegű megvalósítása. A projekt egyik fő terméke a versenyképességi szerződések elkészítése. |
|
1 2 17 |
· adatok, információk szolgáltatásával kapcsolatos jogszabályok felülvizsgálata; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,08 |
Az Európai Parlament és Tanács a közszféra információinak további felhasználásáról szóló 2003/98/EK irányelve (a továbbiakban: Irányelv) kötelező előírásokat tartalmaz a közszférában rendelkezésre álló adatok széles körű felhasználhatóságának biztosítására, amely elsődleges célja az adatokon alapuló szolgáltatások piacosodásának elősegítése. A projekt elsődleges célja ezen Irányelv gyakorlati megvalósulása. |
|
1 2 14 |
· a közhiteles nyilvántartásokról, valamint a nemzeti adatvagyon kezeléséről szóló jogszabályok felülvizsgálata; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
A közigazgatás megújulásának egyik feltétele a közigazgatásban kezelt adatháttér rendbetétele, az adatok megbízhatóságának emelése, a jogosult hozzáférések biztosítása. Szükséges a nyilvántartások igazgatásszervezési (és nem matematikai) értelemben vett normalizálása, az egyes adatok (adatkörök) egyértelmű felelősének kijelölése, s ehhez kapcsolódóan |
|
1 2 20 |
· e-közigazgatási irányítás megújítása a központi közigazgatásban; |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,39 |
A módosított Ket. hatósági jogkörrel létrehozza az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet, amely valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyilvántartja, a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat pedig ellenőrzi, illetve adott feltételek esetében engedélyezi is. E hatóság felállítását és működési feltételeinek megteremtését segíti elő ez a projekt. |
|
1 2 16 |
· egyes eljárások automatizálása; |
Államreform Operatív Program |
NAV |
0,51 |
A projekt keretében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyintézési eljárásainak, ügyfélkapcsolati működésének felülvizsgálata és az adminisztratív terhek csökkentése céljából automatizálása történik meg. |
|
1 2 13 |
· pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása; |
Államreform Operatív Program |
MÁK |
0,78 |
Az Államreform Operatív Program 2011-2013. évi akciótervében nevesített Pénzügyi igazgatás folyamatainak és szabályozásának átalakítása tartalmú kiemelt projekt célja a költségvetési törvény végrehajtásának pénzügyi lebonyolításával kapcsolatos feladatokat meghatározó részben ellátó Magyar Államkincstár működésének, folyamatainak és szervezetének megújítása, hogy mind funkcionális, mind a közigazgatási térszinteknek megfelelő felépítésében minél teljesebben megfeleljen közpénzügyi feladatainak. Ennek megfelelően a szervezeti stratégia elkészítése kapcsán megfogalmazott, a Magyary Programhoz szorosan kapcsolódó, átfogó szervezetfejlesztési célok az egységes, standard folyamatokra alapozott kincstári működés, az ügyfél-centrikus, szolgáltató szervezeti működés, valamint a tudáscentrum funkció erősítése. A kiemelt projekt – megvalósításán keresztül – a hazai pénzügyi igazgatási rendszeren belül a Kincstárhoz rendelt funkciók gyakorlását elősegítő szervezetfejlesztést tűzi ki célul. Elsősorban az új államháztartási szabályozással és az új közigazgatási térszint kialakításával összefüggő szervezet-átalakítást, folyamatszabályozást és szervezeti kultúrafejlesztést helyezi középpontba. |
|
1 1 22 |
- a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása |
Államreform Operatív Program |
MTA |
0,18 |
Az új Alaptörvény és az önkormányzati törvény újraszabályozta az állami és önkormányzati feladatmegosztást. A projekt célja az új szabályozás alapján az önkormányzati feladatok felülvizsgálata és azok ellátásának módjára, felelősére és finanszírozására vonatkozó részletes javaslat megfogalmazása. |
|
1 2 18 |
Szervezetfejlesztési program |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,40 |
A kiemelt projekt keretein belül valósul meg a pályázatos projektek megvalósításához szükséges módszertanok kidolgozása, a koordinációs és nyomonkövetési feladatok ellátása. |
|
1 1 21 |
Korrupció megelőzése és a közigazgatás-fejlesztés áttekintése |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,68 |
A kiemelt projekt célja kettős: |
|
1 1 20 |
Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése |
Államreform Operatív Program |
BM |
0,40 |
A kiemelt projekt célja, hogy az uniós jogi kötelezettségeknek megfelelően valósuljanak meg az önkormányzatok által kezelt fejlesztések. |
|
1 2 15 |
Az állami vagyonnyilvántartás teljes körűségének és minőségének javítása |
Államreform Operatív Program |
MNV Zrt. |
0,41 |
A konstrukció célja, hogy felülvizsgálja a vagyonnyilvántartási és vagyonértékelési eljárásrendet, kialakítsa a kizárólagos állami vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, valamint a nem valós, megbízható értéken nyilvántartott vagyonelemek teljes körű és valós értéken történő nyilvántartását, továbbá a kérdéses vagyonelemek egységes alapelvek mentén történő nyilvántartását. |
|
2 2 18 |
Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás |
Államreform Operatív Program |
KIM |
0,30 |
A projekt keretén belül tájékoztatási kampányokra kerül sor a lakosság részére az e-közigazgatási és egyéb közigazgatási szolgáltatásokról, azok működéséről, elérhetőségéről, igénybe vételének feltételeiről, előnyeiről. Emellett megtörténik a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában résztvevő ügyintézők továbbképzése |
|
2 2 15 |
Roma felzárkózás módszertani támogatása |
Államreform Operatív Program |
Országos Roma Önkormányzat |
1,00 |
A roma kisebbség felzárkózását segítő programok megtervezéséhez és végrehajtásához szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a roma kisebbségi önkormányzatok választott képviselői és munkatársai által, a helyi adottságokra épülő programok elkészítése érdekében. |
|
2 2 22 |
Képzés a konvergencia régiókban lévő önkormányzatoknak |
Államreform Operatív Program |
NKI, NKE |
0,71 |
A kiemelt projekt keretében az önkormányzati munkatársak részére valósulhatnak meg az önkormányzati igényekhez igazodó képzések azzal, hogy a képzéseken való részvétel ingyenes az önkormányzatok számára |
|
2 2 21 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatása |
Államreform Operatív Program |
NKE |
1,00 |
Tudásalapú közigazgatási előmenetel támogatásaelnevezésű kiemelt projekt célja, hogy az Országgyűlés által a 2011. évi XXXVI. törvényben 2012. január 1-i hatállyal megalapított Nemzeti Közszolgálati Egyetem képessé váljon a közszolgálati szakemberek felsőfokú képzésére, továbbá a közszolgálati életpályamodellt támogató továbbképzési rendszer működtetésére. Ez kiterjed mind korszerű tananyagok és oktatási módszerek kialakítására, mind pedig a pályaorientáció, a közszolgálati előmenetel és a közszolgálati pályán maradás céljából szükséges képzések programozási és fejlesztési feladataira. |
|
A határozatot az 1071/2013. (II. 21.) Korm. határozat 4. pont a) alpontja visszavonta 2013. február 21. napjával.
A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet az 1421/2012. (X. 4.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja alapján módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás