• Tartalom

1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozat

1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozat

az Észak-Alföldi, a Közép-Dunántúli és a Közép-Magyarországi Operatív Program keretében városrehabilitációs célú kiemelt projektek akciótervi nevesítéséről1

2012.12.19.

A Kormány

1. hozzájárul az ÉAOP-5.1.1/B1-12 azonosító számú, „Megyei jogú városok városrehabilitációs témájú kiemelt projektjavaslatai” című, felhívás keretének 2,23 milliárd Ft-ról 3,581 milliárd Ft-ra emeléséhez, az Észak-Alföldi Operatív Program 5. prioritás keretének 1 372 277 942 Ft-tal történő többletkötelezettség-vállalási igényének elfogadásával,

2. hozzájárul az ÉAOP-5.1.1/B2-12 azonosító számú, „Megyei jogú városok városrehabilitációs témájú kiemelt projektjavaslatai” című, felhívás keretének 0,500 milliárd Ft-ról 0,695 milliárd Ft-ra emeléséhez, amely

a) a felhívás eredeti 0,500 milliárd Ft-os keretéből,

b) az ÉAOP-5.1.2. Környezeti értékek védelme, környezetbiztonság konstrukción rendelkezésre álló 0,041 milliárd Ft átcsoportosításából,

c) a prioritáson rendelkezésre álló szabad keret terhére 0,122 milliárd forint ráemeléséből és

d) az ÉAOP-5.1.1. konstrukción 0,032 milliárd Ft jelenleg rendelkezésre álló forrásból

tevődik össze,

3. hozzájárul a KMOP-5.1.1/B-12 azonosító számú, „Szociális célú városrehabilitációs témájú kiemelt projektjavaslatok” című, felhívás keretének 7,51 milliárd Ft-ról 10,761 milliárd Ft-ra emeléséhez, amely

a) a KMOP-5.2.3. Gazdaságélénkítő városfejlesztés konstrukción rendelkezésre álló 3 milliárd Ft átcsoportosításából, és

b) a KMOP-5.1.1. Szociális célú városrehabilitáció konstrukción jelenleg rendelkezésre álló 0,251 milliárd Ft forrásból

tevődik össze,

4. jóváhagyja

a) az 1. mellékletben szereplő táblázat 1. és 2. sorában,

b) a 3. mellékletben szereplő táblázat 1–4. sorában, valamint

c) a 4. mellékletben szereplő táblázat 1–5. sorában meghatározott, egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektet,

5. elfogadja az 1–4. mellékletben meghatározott projektek kiemelt projektként történő nevesítését,

6. hozzájárul, hogy

a) az 1. mellékletben szereplő táblázat 1. sorában, és

b) a 4. melléklet 1–5. sorában meghatározott

kiemelt projektek támogatási szerződéseit a – támogathatósági feltételek teljesítését követő 30 napon belül – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága megkösse,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: a támogathatósági feltételek teljesítését követő 30 napon belül

7. hozzájárul, hogy

a) az 1. mellékletben szereplő táblázat 2. sorában,

b) a 2. mellékletben szereplő táblázat 1. és 2. sorában, valamint

c) a 3. mellékletben szereplő táblázat 1–4. sorában meghatározott

kiemelt projektek támogatási szerződéseit – a projektötletek 2013. április 2-ig történő részletes kidolgozása, projektjavaslatként a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez történő benyújtása és azok értékelését követően – a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága megkösse.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: a támogathatósági feltételek teljesítését követő 30 napon belül

1. melléklet az 1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozathoz

AZ ÉSZAK-ALFÖLDI OPERATÍV PROGRAM 2011-2013-AS AKCIÓTERVÉBEN NEVESÍTÉSRE KERÜLŐ KIEMELT PROJEKTEK

2K29483_0

 

Projektazonosító

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Akciótervi nevesítés elszámolható közkiadás1 összege (Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei i

1.

ÉAOP-5.1.1/B1-12-k-2012-0001

Belváros funkcióbővítő városrehabilitációja - II. ütem

Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata

2 208 833 314

A Belváros funkcióbővítő városrehabilitációjának II. üteme keretében DMJV Önkormányzata a jelen pályázat segítségével a következő fejlesztések megvalósítását tervezi:

A Nyugati kiskörút 2. ütemének megvalósítása (Arany J. u. – Erzsébet u. között) – városi funkció

A Régi Városháza főépületének külső felújítása és tetőrekonstrukciója – közszféra funkció

A Csokonai Színház mögötti tér (Ady park) rekonstrukciója – városi funkció

A Simonffy utca díszburkolása a Hal köz és a Nyugati kiskörút között – városi funkció

kiegészítő kisléptékű elemek („soft” tevékenységek) megvalósítása.

Az akcióterület fejlesztési céljai között szerepel a gazdaság ösztönzése. A cél elérése és a pályázati felhívásban rögzített magánbefektetésre előírt feltétel teljesítése érdekében az Önkormányzat megállapodást kötött a HélikerInvestZrt-vel, aki vállalta, hogy magánerős beruházásként legkésőbb a projekt fenntartási időszakának végéig (2020) a Kálvin tér 4-8. szám alatt összesen nettó 850 millió Ft értékben megvalósítja az ott található Centrum Hotel korszerűsítését. A tervezett magánberuházás az Idegenforgalmi szolgáltatások és infrastruktúra fejlesztése specifikus akcióterületi célhoz kapcsolódik.

Támogatási szerződés köthető csökkentett támogatással

A költségcsökkentés indoklása:

a)    A Városháza felújítása projektelem építési költségéből bruttó 6.267.025 Ft az alátámasztó dokumentum alapján nem elszámolható anyagigazgatási költséget is tartalmaz, amelynek levonása szükséges. Továbbá a tervezett nyílászáróknak a tartalék és az anyagigazgatási költségek nélküli költségeiből bruttó 12.414.250 Ft nem elszámolható.

b)    A fenti költségcsökkentés miatt az ingatlanvásárlásra beállított maximális belső arány korlátja sérül, mivel bruttó 2.312.691 Ft-tal meghaladja az elszámolható összköltség 10%-át, így ennek levonása szükséges.

c)    A költségcsökkentések miatt a tervezett tartalék összege meghaladja az 5%-os belső korlátot ezért további bruttó 172.720 Ft csökkentés indokolt.

A támogatási szerződés megkötésének további feltételei:

a)    Részletezni kell a projekt fenntartása kapcsán felmerülő kockázatokat és azok kezelésének módját.

b)    Felül kell vizsgálni a nem egyértelműen alátámasztott indikátorokat az alábbiak szerint:

i.)    A fejlesztéssel létrejövő új épületrész nagysága 3,5 m2 mind az ATT-ben, mind az adatlapon, nem értelmezhető, pontos adat megadása szükséges.

ii.)    Új, vagy megújított városi közterületek száma: 3 db (mindhármat meg kell nevezni, illetve az adatot pontosítani szükséges

iii.)    Új, vagy fejlesztett turisztikai funkciók száma: 3 db, nem világos, melyek ezek, értelmezése, vagy elhagyása szükséges.

iv.)    Adatlap szerint az Ady parkban a megújított zöldterületek nagysága van indikátorként megadva (547 m2), holott a tervdokumentáció szerint mintegy 2640 m2-es tér alakul ki, cserjefoltokkal, fásítással, a tervezési terület pedig 3580 m2.

v.)    Ahol értelmezhető, a bázisértékek megadása szükséges (Támogatással érintett lakosok száma, érintett terület nagysága)

c)    Át kell gondolni, szükség esetén módosítani az Ady park ütemezését, miután a beruházás az őszi-téli hónapokra esik (2013. 09. 01-2013. 12. 31.).

d)    A kialakításra kerülő Kiskörút második szakaszának indokoltságát forgalmi adatokkal kell alátámasztani.

e)    Be kell mutatni, hogy a Városfejlesztő Társaság részéről a projektmenedzsmentben résztvevő 4 fő mindegyike a projekt megvalósítására rendelkezésre áll dokumentáltan minimum heti 20-20 órában.

f)    Kerüljön kiválasztásra a Városfejlesztő Társaságon belül alkalmazni kívánt, megfelelő végzettségű, a soft elemek lebonyolításáért felelős munkatárs.

g)    Kerüljenek egyértelműen megadásra a konzorciumi partner részéről a programalap lebonyolításában résztvevő munkatársak. Ezzel egy időben feladatkörük kerüljön meghatározásra

h)    Kerüljön bemutatásra, hogy az Ady park projektelem esetében a jelenlegi tervek alapján inkább gyalogos forgalomra tervezetett tér esetében hogyan kívánja megteremteni a Csokonai Színház keleti, illetve nyugati oldalán elhelyezkedő üzletek, szolgáltatók kiszolgálási, parkolási lehetőségét, valamint a színház északi oldalán jelenleg meglévő gazdasági kapu használhatóságának lehetőségét.

i)    A kötelezően megvalósítandó I. számú kommunikációs csomag projektdokumentációban be nem tervezett elemeit is szerepeltetni kell a kommunikációs tervben.

2.

ÉAOP-5.1.1/B1-12-k-2012-0002

A Széchenyi lakóváros rehabilitációja funkcióbővítéssel

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

1 372 277 942

A fejlesztés keretében 9 db hurokút felújítását tervezi a projektgazda. A hurokutak mentén összesen 104 db parkolóhely kerül felújításra. A hurokutak mellett a járdák aszfaltburkolatot kapnak. A projekt keretében 2 darab, a gyűjtőút északi oldalán egy, és a déli oldalán még egy "fórum" kerül kialakításra. A vállalkozói környezet és a lakossági ellátás minőségének javítása érdekében napkollektor mező kialakítására kerül sor. A Zöld Ház felújítása, látványjavítása, energia racionalizálása is megvalósul. A Széchenyi István Gimnázium külső felújítása, látványjavítása és energia racionalizálása történik meg. A közbiztonság javítása érdekében térfigyelő kamerarendszer építése történik meg.

Projektötletként, feltételekkel akciótervi nevesítésre javasolt. Támogatási szerződés csak a projekt átdolgozását követő projektfejlesztési időszak után, a részletes értékelések alapján köthető.

A projekt átdolgozásának és a részletes projektjavaslat benyújtásának feltételei:

a)    Módosítani kell a gazdasági tevékenységet, akár a B típusú magántőke bevonásának lehetőségével, mivel a projektjavaslat keretében tervezett gazdasági tevékenység (napkollektor mező) nem illeszkedik a kiemelt projekt felhívás C1.1. pontjához és a C6.3.a) i. pontjához.

b)    A gazdasági, közszféra és közösségi funkciók esetében el kell készíteni a kiemelt projekt felhívás 4. sz. mellékletének (Útmutató az Akcióterületi Terv elkészítéséhez) 2.8 Funkcióelemzés pontjában szereplő minimális tartalmi elemeknek megfelelő igényfelmérést és kihasználtsági tervet, ami megalapozottan alátámasztja a tervezett fejlesztéseket.

c)    Újra kell gondolni a projektjavaslat keretében a tervezett partnerséget, hogy a fejlesztések igényeknek történő megfelelése és társadalmi beágyazottsága biztosított legyen.

d)    Át kell gondolni a tervezett fejlesztések esetében a célcsoportok azonosítását és a célcsoport igényeinek felmérését.

e)    A kockázatokat újra kell gondolni, kiegészítve a kivitelezéssel, a megvalósított tevékenység használata során történő esetleges rongálásokkal kapcsolatos kockázatokkal.

f)    Parkolási koncepció néven a rendezési terv felülvizsgálatának közlekedési munkarésze került benyújtásra, ami nem tartalmazza a szükséges információkat. El kell készíteni egy, a célterületre készült parkolási koncepciót, amely összhangban van a tervezett út, járda és parkolók felújításával és bővítésével.

g)    Be kell nyújtani az engedélyezési tervdokumentációt, vagy a műszaki tervdokumentáció és az engedélyeket, illetve engedélymentességről szóló nyilatkozatokat a Pályázati Útmutató 1. sz. mellékletének A.4 pontjában foglaltaknak megfelelően az összes építéssel járó tevékenységre vonatkozóan. Szükséges az egyes építési tevékenységekhez kapcsolódó költségvetéseknek is a Pályázati útmutató C2.2. pontjában szereplő előírásoknak megfelelő bemutatása.

h)    A tervezett kerékpárutas fejlesztéseket összhangba kell hozni az ÚT 2.1.203:2010 Útügyi Műszaki Előírásokkal, és erről tervezői nyilatkozatot csatolni.

i)    A közösségi funkciók erősítésének alátámasztására a rendezvénynaptár kiegészítése szükséges, amelynek tartalmaznia kell a támogatásból megrendezésre kerülő eseményeket is.

j)    El kell készíteni a megvalósítás részletes ütemtervét.

k)    Csatolni kell a teljes körű akadálymentességről szóló rehabilitációs szakmérnöki nyilatkozatot minden releváns építési tevékenységre vonatkozóan.

l)    A tervdokumentációban és az akcióterületi tervben meglévő ellentmondások feloldása szükséges.

m)    Valamennyi tervezett fejlesztésre vonatkozó főépítészi nyilatkozat benyújtása szükséges.

n)    Az egyes tevékenységek megfelelő támogatási kategóriákba sorolása szükséges a támogatás igényléséhez.

o)    Tisztázni kell a konzorciumi partnerre vonatkozóan, hogy a kapcsolt- és partnervállalkozásokkal együtt közép vagy nagyvállalatnak minősül-e a 800/2008/EK rendelet I. melléklet alapján. Középvállalat esetében a támogatás csökkentése szükséges (a pályázatban szereplő 70% helyett csak 60%-ot igényelhet), nagyvállalat esetén nem jogosult a tevékenység megvalósítására.

 

Akciótervi nevesítésre javasolt összesen:

3 581 111 256

 

Az ÉAOP-5.1.1/B1kiírás kerete közkiadás alapon:

2 230 000 000

 

Az ÉAOP-5.1.1/B1 kiírás megemelt kerete közkiadás alapon

3 581 111 256


1 Elszámolható közkiadásnak minősül a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a. pontja alapján a megítélt támogatáson kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontja alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosítandó önerő összege is. Nem közszféra szervezet esetén az elszámolható közkiadás összege a megítélt támogatás összegével egyezik meg.

2. melléklet az 1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozathoz

AZ ÉSZAK-ALFÖLDI OPERATÍV PROGRAM 2011-2013-AS AKCIÓTERVÉBEN NEVESÍTÉSRE KERÜLŐ KIEMELT PROJEKTEK

2K29488_0

 

Projektazonosító

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Akciótervi nevesítés elszámolható közkiadás2 összege (Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei

1.

ÉAOP-5.1.1/B2-12-k1-2012-0001

Nyugati városrész szociális rehabilitációja

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata

445 161 040

A projekt kertében megvalósul az 1980-as évek végén épült 48 db rossz műszaki állapotban lévő lakás felújítása és összkomfortossá tétele, az ezt lehetővé tevő közműfejlesztés. A humán szolgáltatási infrastruktúra fejlesztése keretében közösségi ház épül, zöldfelület növelés keretében játszótér kialakítására kerül sor. A közbiztonság növelését és a fejlesztés eredményeinek megőrzését kamerarendszer biztosítja, közszféra-szolgáltatások bővüléseként polgárőrség épület kerül kialakításra. A területen élő hátrányos helyzetű, illetve roma népesség foglalkoztatási helyzetének javítása érdekében képzési, reszocializációs, munkaerő-piaci esélyeket növelő képzés valósul meg. A résztvevők számának biztosítását és a képzés látogatottságát a képzés ideje alatt juttatott megélhetési hozzájárulás segíti. Pályázati programalap létrehozására kerül sor szolnoki civil szervezetek számára „mini-projektek” megvalósítására az alábbi két témában az akcióterülethez, illetve az ott élő lakossághoz kapcsolódóan:

- Közösségfejlesztést és a szabadidő eltöltését segítő szolgáltatások, tanfolyamok, képzési programok kialakítása az akcióterületen élő gyermekek számára

- Integrált településfejlesztési tevékenységekhez (pl. parkosítás, játszóterek kiépítése, parlagfű irtás, stb.) kapcsolódó helyi társadalmi akciók szervezése

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    Pontosan kell kijelölni akcióterületet, meg kell határozni viszonyát az érintett településrészekhez. A releváns indikátorokat és a kötelező helyzetértékelést, funkcióelemzést, beavatkozási eszközrendszereket ennek megfelelően szükséges meghatározni.

b)    Bővíteni kell a Támogatói Csoport tagjainak körét a fejlesztések társadalmi beágyazottságának elősegítése céljából. Kerüljenek bevonásra: konzorciumi partner, rendőrség, polgárőrség és a területen aktív civil szervezet(ek).

c)    Felül kell vizsgálni a konzorciumi tagok körét, tekintettel a kistérségi társulások intézményi módosulására. Részletesen be kell mutatni a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Humán Szolgáltató Központ működését minimum a projekt megvalósítási idejének végéig.

d)    Felül kell vizsgálni a kockázatelemzést, az alábbi kockázatok beépítése elvárás:

i.)    A konzorciumi partner szerepét érintő intézményi kockázatok, tekintettel a társulások megszűnésére, vagy átalakulására vonatkozó jogszabályi változásokra.

ii.)    A bérlakásokkal kapcsolatos fenntartási kockázatokra, tekintettel a közművesítés miatt megnövekedő rezsiköltségekre a lakbérfizetési kockázatok mellett.

e)    Részletesen be kell mutatni a Kiemelt projekt felhívás C7.3 a) n. pontjának megfelelően: hogyan kívánja a projektgazda megteremteni minimum 10 fő akcióterületen élő lakos közmunka keretében történő foglalkoztatását a fenntartási időszak végéig.

f)    A Kiemelt projekt felhívás C2. pontja alapján a közterületekhez kapcsolódó közmű felújítási tevékenység nem támogathatóköltsége (42.545.000 Ft) nem elszámolható.

g)    El kell készíteni a tervezett Közösségi ház részletes igényfelmérését és rendezvénynaptárral alátámasztott kihasználtsági tervét.

h)    Újra kell gondolni a soft tevékenységeket, hogy azok egyértelműen kapcsolódjanak az akcióterületet kijelölő jogosultsági kritériumok problémáihoz és összhangban legyenek a fizikai beavatkozásokkal. Ennek kapcsán javasolt olyan képzési-foglalkoztatási programok indítása, amelyek kapcsolódnak a környező ipari területek munkaerő igényéhez.

i)    A projektfejlesztési időszakban el kell készíteni a lakóépületek felújítási időszakára vonatkozó lakossági igényfelmérésen alapuló elhelyezési tervet

j)    Felül kell vizsgálni az indikátorokat, különösen a hiányzó (pl. zöldfelület megújítás) és alultervezett (pl. soft tevékenységekre vonatkozó indikátor) indikátorok esetében.

k)    Statisztikai adatokkal, elemzésekkel kell igazolni, a Meggyesi telepre fókuszáltan önálló polgárőrség létrehozásának szükségességét és működésének pontos módját.

l)    Be kell mutatni a soft elemek menedzsmentjében résztvevő szakmai közreműködőket.

m)    Szükséges a projekt költségvetésének részletes kidolgozása.

2.

ÉAOP-5.1.1/B2-12-k1-2012-0002

A nyíregyházi Örökösföld lakótelep rehabilitációja

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata

250 000 000

A projekt során 10 db iparosított technológiával készült panel épület energetikai korszerűsítése történik meg

Az Örökösföldön a közszolgáltatások korszerűsítését két nevelési intézmény (Tündérkert Keleti Óvoda Margaréta Tagintézménye és a Tündérkert Keleti Óvoda Kikelet Tagintézménye) felújítása szolgálja. A tevékenység során a Margaréta Tagintézmény külső hőszigetelése, és a korábban elmaradt nyílászárók cseréje, illetve a Kikelet Tagintézmény esetében nyílászárócsere és a gázrendszer átalakítása tervezett.

A megújuló Fazekas János téren egy kör alakú közösségi tér kialakítása.(zöldsziget) kerül kialakításra, megvalósul egy játszótér

rekonstrukciója, valamint sétányok kialakítására, járdafelújításra, padok és szelencék kihelyezésére;

gyepfelújításra, fák és cserjék telepítésére, öntözőrendszer kialakítására kerül sor.

A fentieken túl a projekt tartalmaz soft elemeket is, melyek egy részét közvetlenül bevonni tervezett konzorciumi partnereink segítségével, más részét pedig közvetett módon, programalap felhasználásával kívánja megvalósítani a projektgazda.

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    KSH statisztikai adatokkal kell alátámasztani az akcióterület jogosultsági kritériumoknak való megfelelését. A lakásállományra vonatkozó statisztikai adatokkal kell alátámasztani a Projekt adatlap III.8. pontjában szereplő adatokat.

b)    Az akcióterületi tervben részletesen be kell mutatni, hogy a tervezett beavatkozások hogyan befolyásolják a jelenlegi parkolási helyzetet.

c)    Újra kell gondolni a megvalósítási ütemtervet, ezen belül a soft elemeket úgy kell tervezni, hogy tartalmukban és ütemezésükben illeszkedjenek a tervezett fizikai beruházásokhoz.

d)    Részletesen be kell mutatni a megvalósítás projektmenedzsmentjét, annak alkalmasságát, munkaidő-beosztását.

e)    Felül kell vizsgálni az indikátorokat, és a kötelező indikátorokat szerepeltetni, és vállalt értéküket megfelelő módon bemutatni szükséges.

f)    A soft tevékenységeknek meg kell felelniük a Kiemelt projekt felhívás C7.3. a) k. pontjában meghatározottaknak, azaz lakótelepi akcióterület esetén minimum 2 tevékenységet kell tervezni.

g)    Részletesen be kell mutatni a soft tevékenységeknek az akcióterületi jogosultsági kritériumokkal való kapcsolatát.

h)    Részletesen be kell mutatni a napelemek telepítésének szakmai indokát, ezen belül milyen további társasházi fejlesztés, energiakorszerűsítési fejlesztés lenne indokolt az akcióterületen és ezek közül miért a napenergiát felhasználó fejlesztési tevékenység lett kiválasztva.

i)    A kockázatok körét és kezelési módját újra kell gondolni, bővíteni és részletesebben kifejteni.

j)    A hosszú távú működtetést és a fenntartást projektelemenként, külön szakértői és intézményi szempontból is részletesen be kell mutatni.

 

Akciótervi nevesítésre javasolt összesen:

695 161 040

 

Az ÉAOP-5.1.1/B2kiírás kerete közkiadás alapon:

500 000 000

 

Az ÉAOP-5.1.1/B2 kiírás megemelt kerete közkiadás alapon

695 161 040


2 Elszámolható közkiadásnak minősül a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a. pontja alapján a megítélt támogatáson kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontja alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosítandó önerő összege is. Nem közszféra szervezet esetén az elszámolható közkiadás összege a megítélt támogatás összegével egyezik meg.

3. melléklet az 1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozathoz

AZ KÖZÉP-DUNÁNTÚLI OPERATÍV PROGRAM 2011-2013-AS AKCIÓTERVÉBEN NEVESÍTÉSRE KERÜLŐ KIEMELT PROJEKTEK

2K29492_0

 

Projektazonosító

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Akciótervi nevesítés elszámolható közkiadás3 összege (Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei

1.

KDOP-3.1.1/D2-12-k1-2012-0001

Szociális Városrehabilitáció Veszprémben

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata

1 200 000 000

Az akcióterületre előirányzott tevékenységek és célok elsősorban panel rehabilitáció, közterület rehabilitáció, parkosítás, oktatási intézmények megújítása, zöldfelületi, közösségi, lakó, város(rész)központi, illetve rekreációs tevékenységek megvalósítása. 4 lakóház infrastrukturális fejlesztése történik meg (homlokzati hőszigetelés, nyílászáró csere, lift csere).

Közösségi funkció keretében sor kerül a Táborállás park 1. szám alatt található, volt HEMO épületének Déli oldalán fekvő földszinti megújításra, új közösségi terek kialakítása (Tanoda Program helyiségei, Folklórművészeti előadóterme, információs szolgáltató helyiség.

Közszféra funkció keretében a volt HEMO jelenleg üresen álló, korábbiakban is konyhaként funkcionáló épületrésze a közjóléti étkeztetési funkció kialakításával újul meg. Emellett a projekt keretén belül a Ringató Körzeti Óvoda és az egy épületben található Erdei tagóvoda és Kuckó tagóvoda korszerűsítése is megtörténik.

A projekt során az akcióterület több közterülete megújul (Kálvin János parkban rendezvénytér jön létre, a hozzá kapcsolódó szociális egységekkel, parkoló felülettel, közművek kiépítésével, Halle utcai zöldfelület megújítása, játszótér bővítése, sportpályák felújítása, térfigyelő rendszer kialakítása). Megújul az egykori „Gyermek KRESZ-park” és a közlekedési kapcsolatok átalakításra kerülnek abból a célból, hogy az egyes területek gyalogos, kerékpáros, gördeszkával történő megközelítése megoldódjon.

Gazdasági funkció keretében egy új kispiac jön létre. Az új kispiac állandó árusítási egységként működne, fedett- nyitott térkapcsolatokkal tagolt burkolt területen, városképi szempontból egységes pavilonok használatával. A kispiactól kertépítészeti eszközökkel, fizikai elválasztással tervezett a rendezvény tér.

Szoft tevékenységek keretében a Veszprémi Művelődési Központ és Művészetek Háza kisebb volumenű programok és rendezvénysorozatokat valósít meg.

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    Módosítani kell az IVS „Jutasi úti akcióterület” célrendszerét és programját, a lakótelep vonatkozásában a szociális célú rehabilitáció szükségességének és céljának bemutatásával.

b)    Egyértelműen meg kell határozni az akcióterületet, valamint az IVS-ben megjelölt és jelen projektre vonatkozó akcióterület összhangját meg kell teremteni. A lehatárolt terült KSH jogosultsági indikátoroknak való megfelelőségét be kell mutatni.

c)    Tételesen be kell mutatni, hogy milyen panel-rehabilitációs beavatkozás valósult meg eddig az akcióterületen, é ebből érinti–e valamely beavatkozás a projektben szereplő épületeket.

d)    Költség-haszon elemzéssel alá kell támasztani a megvalósítani tervezett főzőkonyha áthelyezést, illetve ennek energiahatékonyságát és költséghatékonyságát.

e)    Be kell mutatni a főzőkonyha áthelyezése nyomán felszabaduló területen kialakítandó tevékenységek igény oldali alátámasztottságát.

f)    A HEMO épületet közoktatási intézmény feladat ellátási helyként kell kijelölni. Közszféra funkció keretében a konyha az óvoda épületéből abban az esetben helyezhető át a HEMO épületébe, amennyiben megfelel a közétkeztetési konyha támogatható tevékenység feltételének, azaz a konyhának az adagszámot tekintve minimum 51%-ban a közoktatási intézmény(eke)t kell kiszolgálnia.

g)    Részletesen alá kell támasztani, hogy a piac áthelyezése összhangban van az útmutató azon előírásával, hogy ezzel a piac felújítása, bővítése, és nem új piac kialakítása valósul meg. A abban az esetben feleltethető meg a támogathatósági követelményeknek, amennyiben a szabályozási tervben a Kálvin János park „kereskedelmi központ” besorolással szerepel.

h)    Át kell gondolni a lakóépületek pontos beavatkozás tartalmát energiahatékonysági szempontból és be kell mutatni, hogyan felelnek meg az Útmutató előírásának: a projektnek hatással kell lennie a kiválasztott jogosultsági indikátorok értékének javulására: „Magas azon lakóépületekben található lakások aránya, amelyek rossz energiahatékonysági jellemzőkkel rendelkeznek.” Különös tekintettel mutassák ezt be a Haszkovó 12 és Haszkovó 18 épületeknél.

i)    Be kell mutatni a középületek megújítása során elért energia megtakarítást és ezzel összefüggően működési költségekben keletkező megtakarításokat.

j)    Részletes bemutatás szükséges a kialakításra kerülő rehabilitációs iroda működéséről, szolgáltatási kínálatáról.

k)    Kerüljön konkrét meghatározásra az ATT költségeként tervezett költségvetési tétel.

l)    Be kell mutatni a konzorciumi partnerként megjelenő egyéni vállalkozó által működtetett gazdasági tevékenységnek az akcióterület igényeihez való illeszkedést, a működtetés részletes körülményeit, az őstermelők és termelők tervezett bevonását.

m)    Be kell mutatni a civil szervezetek jelenlétéről, működéséről szóló célirányos felmérés eredményét.

n)    A Támogató Csoport részvételével ki kell dolgozni a megvalósítást követő időszakra vonatkozóan biztosítandó soft projekt folytatási lehetőségeit.

o)    Újra kell tervezni a soft tevékenységeket a feltárt problémákhoz és a rehabilitációhoz igazodó tartalommal, a célrendszerhez igazodva, a beruházásokhoz kapcsolva, a résztvevők körének szélesítésével.

p)    A projektfejlesztés során részletesen be kell mutatni a Tanoda Program koncepcióját, tartalmát, célcsoportját, tevékenységét, és az ezzel elérni kívánt eredményeket, hatásokat.

q)    Ki kell dolgozni az útmutató előírásainak megfelelő Programalap egységes koncepcióját és működtetésének körülményeit az útmutatónak megfelelően.

2.

KDOP-3.1.1/D2-12-k1-2012-0002

Kertvárosi lakótelep szociális célú városrehabilitációja

Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata

1 200 000 000

A szociális célú városrehabilitáció célterületének kijelölt Kertvárosi Lakótelepen megújulnak a közterületek, kialakításra kerül a Máltai Játszótér, valamint a játszótér mellett egy 117 m2 alapterületű épület 2 foglalkoztatóval. Energiatakarékos közvilágítás kiépítése a közbiztonság javítása érdekében történik.

A közszolgáltatás infrastruktúrájának mennyiségi és minőségi megújítása érdekében az ESZI Családsegítő és Gyermekvédelmi Szolgálat számára 3 új irodahelyiség kerül kialakítása, amely az épületrész átalakításával a közösségi programok, rendezvények számára is alkalmas. Megvalósul a Lila Óvoda rehabilitációja, amelynek keretében sor kerül a homlokzati nyílászárók cseréjére, a tető hő és vízszigetelésére, homlokzati hőszigetelésre, akadálymentesítés biztosítására.

22 társasházban kerül sor fűtéskorszerűsítésre, az épület fő strukturális elemeinek felújítására, tető, homlokzat, hő és vízszigetelésére, a homlokzati és a lépcsőházi nyílászárók cseréjére, bejáratok akadálymentesítésére.

Kapcsolódó szoft elemek keretében adósságkezelési tanácsadás, kapcsolatügyelet, reszocializációs program, munkaerőpiaci beilleszkedés elősegítése, foglalkoztathatóság javítása, önálló életvitelre való képesség kialakítása programok, illetve a „Játszva megelőzni” programcsomag a Máltai Játszótéren, valamint egész évben elérhető programok kerülnek megrendezésre.

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    Felül kell vizsgálni és pontosítani az output indikátorokat.

b)    A Máltai Játszótérre tervezett térfigyelő kamerák kiépítése során az ATT módszertani útmutató vonatkozó fejezetében foglalt iránymutatásokat kell alkalmazni.

c)    Amennyiben a beruházással érintett épület szórt azbesztet tartalmaz, úgy a pályázónak jelen projekt keretében, vagy a projekt befejezéséig, projekten kívüli saját forrás terhére gondoskodnia kell a teljes körű azbesztmentesítés elvégzéséről.

d)    Az „Üzlethelyiség energiatakarékos felújítása a Vitális u. 19-21. számú társasház aljában” projektelem esetében a támogatás maximális mértékének a Pályázati kiírás D2. pontjának megfelelő átdolgozása szükséges.

e)    El kell készíteni a területen élő családokra vonatkozó felmérést társadalmi helyzetüket és a projekthez kapcsolódó igényeiket illetően.

f)    Meg kell vizsgálni és ki kell dolgozni a konzorciumi partnerek és a Támogató Csoport részvételével egy, az akcióterületen élő, döntően alacsony státuszú lakosság felújításba történő bevonását, foglalkoztatását célzó új projektelemet.

g)    A Programalap részletes kidolgozásába be kell vonnia helyi intézményeket (Támogató Csoport) és civil szervezeteket. A Programalap elsődlegesen foglalkoztatási célú, munkaerőpiaci elhelyezkedést segítő mini-projektek támogatására kell irányuljon.

h)    A Programalap költségvetését az útmutatóban meghatározott (a teljes programalapra és az egyes mini-projektekre vonatkozó) maximális költségkorlátnak meglelően kel összeállítani.

i)    A Támogató Csoport részvételével ki kell dolgozni, miként lehet a két éves projektidőszakon túl, más forrásokból megoldani az integrációt célzó projektelemek fenntartását.

j)    Mellékelni kell a felújított önkormányzati vagy nonprofit szolgáltató tulajdonában lévő lakóépületek szociális bérlakásainak legalább 10 évig továbbra is szociális bérlakásként történő működtetéséről szóló önkormányzati/nonprofit szolgáltatói nyilatkozatokat.

k)    A GFSZ Nonprofit Kft. által megvalósított „A munkaerőpiaci beilleszkedés elősegítése, foglalkoztathatóság javítása, az önálló életvitelre való képesség kialakítása” című „soft” projekt esetében be kell illeszteni a GYES-ről munkaerő piacra történő visszasegítés, elősegítés érdekében különböző akciók szervezését is a munkavállaló és a munkáltatói oldal megszólításával.

3.

KDOP-3.1.1/D2-12-k1-2012-0003

Szociális város-rehabilitáció Szárazréten

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

1 200 000 000

A fejlesztés során az Iskola- és Óvodaépület is közösségi funkciót kiszolgáló épületrésszel bővül, mely a meglévő épületekkel összeépítésre kerül és ezáltal a meglévő épületek is felújításra kerülnek. A területen két játszó- és pihenőpark kerül kialakításra. A városrész Római Katolikus Templomának külső felújítása, hőszigetelése valamint a jelenlegi korszerűtlen gázkonvektoros fűtés korszerűsítése történik, mely fejlesztés a fűtési költségek csökkenésén keresztül energia megtakarítást eredményez. Az Új Csóri út térségében, a Gaja-patakon híd épül a gyalogos és kerékpáros közlekedés számára, mely létesítmény a csatlakozó kerékpárúton keresztül biztosítja a kerékpárral történő biztonságos közlekedést a Szárazrét és a Városközpont között. Az akcióterület a közbiztonság biztosítása érdekében 8db kamera beüzemelése válik szükségessé. A Bodrogi, Száva, Dráva utcákban a kivitelezés során az útalapok megépítése az utak szélesítése, a meglévő aszfalt burkolatok bontása és új burkolatok készítése történik a nyomvonalak szükség szerinti korrigálása és útszűkületek kialakítása mellett, gyalogjárda építéssel. A Farkasvermi úton a körforgalomtól a Pityer utcáig, illetve a Mura utcában az aszfalt kopóréteg cseréje történik gyalogjárda és közlekedést segítő rendszerek kiépítésével. Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata a kijelölt vegyes akcióterületen nem rendelkezik olyan önkormányzati tulajdonú szociális célú bérlakásokkal, amelyeken a pályázati felhívásban foglaltak szerint lakóépület megújítást hajthatna végre.

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    Be kell mutatni a közösségi és közszféra funkciót szolgáló óvoda- és iskolabővítés által befogadandó új funkciók, építészeti koncepció és a meglévő épülethez való építészeti és funkcionális – használati mód szerinti kapcsolódás meghatározását, a várható használatot és kihasználtságot.

b)    Át kell dolgozni a projekt költségvetését oly módon, hogy a partnerek a vállalt feladataiknak megfelelően közvetlen támogatásban részesüljenek, és a dokumentáción belüli költségvetési ellentmondások feloldása szükséges.

c)    El kell készíteni a tervezési útmutató szerinti kockázati tervet.

d)    Át kell dolgozni az indikátortáblát

e)    Át kell dolgozni a partnerségi együttműködést a konzorciumi útmutató IV./1 pontban rögzítettek szerint: a Konzorciumi partnereknek támogatásban kell részesülniük, konkrét feladatok megvalósításán keresztül.

f)    Át kell dolgozni a tevékenységek ütemezését, hogy abból megállapítható legyen az előkészítési időszak tevékenységes és a tényleges megvalósítási időszak, és annak reális időszükséglete, valamint a tevékenységek egymáshoz való időbeli viszonya.

g)    Pontosítani kell a Városfejlesztő társaság projektben részt vevő munkatársainak számát és szerepét.

h)    Be kell mutatni az óvoda- és iskolabővítés által befogadandó új funkciók kapcsán beszerezni tervezett tárgyi eszközök funkcióját, fajtáját, szükségességét.

i)    A projekt hosszú távú (legalább 5 éves) működtetésére és fenntartására vonatkozó információkat tevékenységenként is be kell mutatni a szükséges szakértői és intézményi háttér alapján.

j)    Át kell dolgozni a nyilvánosság biztosítása kapcsán megjelölt területet és a tevékenység célcsoportját azzal a szemlélettel, amely biztosítja, hogy hatásában kilépjen a zárt körből, ezzel is oldva a megindult szegregációt.

k)    Ki kell dolgozni a soft elemek részletes tartalmát, tevékenységeit, költségvetését, megvalósítás módját, résztvevők körét a hat megjelölt témakörben. Be kell mutatni az ezektől elvárt hatásokat, és el kell különíteni a programalapot az egyéb soft tevékenységektől.

l)    Szükséges a támogatói csoport felülvizsgálata, és a városrészben működő civil szervezetek, sportkörök, szülői munkaközösség, egyházi kötődésű csoportok bevonása.

4.

KDOP-3.1.1/D2-12-k1-2012-0004

A Római városrész szociális célú városrehabilitációja

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata

1 200 000 000

A projekt keretében összesen 765 lakást tartalmazó társasházak energiahatékonysági megújítása valósulna meg. Kialakításra kerül egy közterületi sétány. A játszótér és sportterület megújítása mellett közműfejlesztés, térfigyelő rendszer telepítése történik. Az önkormányzati Pajtás Óvoda és óvodaudvar fejlesztésén kívül egy nonprofit szolgáltatóház is kialakításra kerül egy használaton kívüli, felhagyott épületrészben.

A fenti infrastrukturális beruházásokat egészíti ki 50 millió Ft programalap (városfejlesztő társaság koordinálásában) és még egyszer ekkora értékű soft tevékenység megvalósítása, melyben konzorciumi partnerként szerepel a helyi Rendőrkapitányság is.

Akciótervi nevesítést követő projektfejlesztés feltételei:

a)    Alá kell támasztani és indokolni a kiválasztott akcióterület prioritásként való kezelését.

b)    A kockázati tervben számszerűsítve kell értékelni a kockázatokat, azok bekövetkezési valószínűségét, hatását, valamint meg kell adni a szükséges kezelési intézkedési elképzeléseket.

c)    El kell készíteni az óvoda felújításának és energiaracionalizálásának, továbbá a non-profit szolgáltató ház kialakításának igényfelmérését.

d)    Be kell mutatni a Non-profit Szolgáltató Ház működési rendjét, kapcsolódó humán és infrastrukturális feltételek rendelkezésre bocsátását, a tervezett szolgáltatásokat.

e)    Amennyiben a beruházással érintett épület szórt azbesztet tartalmaz, úgy a pályázónak jelen projekt keretében, vagy a projekt befejezéséig, projekten kívüli saját forrás terhére gondoskodnia kell a teljes körű azbesztmentesítés elvégzéséről.

f)    Alá kell támasztani a részletes költségvetés indokoltságát, realitását.

g)    A projekt nagyságára és komplexitására tekintettel legalább heti 20 órában a projekt keretében foglalkoztatott projektmenedzser alkalmazása szükséges.

h)    Át kell gondolni a Teremtett munkahelyek számát, és a menedzsment szervezet új tagjait fel kell tüntetni az indikátor táblázatban.

i)    A városi „soft” elemet ki kell fejteni, és a beruházási típusú elemekhez kell illeszteni, és ezeket a programalaptól egyértelműen el kell különíteni.

j)    El kell végezni a rendőrség „soft” elemének a szociális célú projekt sajátosságaihoz való illesztését.

k)    Reális értékre kell csökkenteni a kiadni tervezett brossúra darabszámát (20.000 db brossúra, mikor a területen élők száma 9835 fő, azaz fejenként 2,2 db jut.).

l)    Vállalást kell tenni a fenntartási időszak végéig legalább 10 fő akcióterületen élő lakos közmunkaprogram keretében történő, személyenként legalább 10 hónapos foglalkoztatására. Az elvégzendő munkának a lakókörnyezet rendben tartásához egyértelműen kapcsolódnia kell.

m)    Mellékelni kell a felújított önkormányzati vagy nonprofit szolgáltató tulajdonában lévő lakóépületek szociális bérlakásainak legalább 10 évig továbbra is szociális bérlakásként történő működtetéséről szóló önkormányzati/nonprofit szolgáltatói nyilatkozatokat.

n)    Az önkormányzat által végrehajtandó „soft” projektelem esetén javasolt a munkaerőpiaci beilleszkedés elősegítése, foglalkoztathatóság javítása, az önálló életvitelre való képesség kialakítása, valamint a GYES-ről munkaerő piacra történő visszasegítés célok felkarolása, valamint a tartós munkanélküliekre vonatkozó programok alkalmazása.

 

Akciótervi nevesítésre javasolt összesen:

4 800 000 000

 

A KDOP-3.1.1/D2-12kiírás kerete közkiadás alapon:

4 620 000 000

 

A KDOP-3.1.1/D2-12kiírás irányító hatósági döntéssel megemelt kerete közkiadás alapon:

4 800 000 000


3 Elszámolható közkiadásnak minősül a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a. pontja alapján a megítélt támogatáson kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontja alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosítandó önerő összege is. Nem közszféra szervezet esetén az elszámolható közkiadás összege a megítélt támogatás összegével egyezik meg.

4. melléklet az 1649/2012. (XII. 19.) Korm. határozathoz

AZ KÖZÉP-MAGYARORSZÁGI OPERATÍV PROGRAM 2011-2013-AS AKCIÓTERVÉBEN NEVESÍTÉSRE KERÜLŐ KIEMELT PROJEKTEK

2K29499_0

 

Projektazonosító

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Akciótervi nevesítés elszámolható közkiadás4 összege (Ft)

Projekt rövid bemutatása

Támogathatóság feltételei

1.

KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0001

Budapest-Józsefváros, Magdolna-negyed program III.

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefváros Önkormányzata

3 819 572 953

Az akcióterület megújítási programja szervesen kapcsolódik, épít az akcióterületen már lezajlott és már megkezdett városrehabilitációs tevékenységekhez és illeszkedik a kerület más városrészeiben zajló megújítási programokhoz. A lakófunkciót erősítő tevékenységek keretében sor kerül tisztán önkormányzati tulajdonban lévő bérházak, illetve vegyes tulajdonban lévő társasházi lakóépületek energiahatékony felújítására. A városi funkciót erősítő tevékenységek két jelentős zöldterület körül koncentrálódnak. Egyrészt sor kerül a Teleki László tér (a Népszínház utca és Fiumei út közötti zöldterület; a piac csatlakozó közterületek), és ehhez kapcsolódóan a Fiumei út és a Dobozi utca közötti zöldterület rehabilitációjára, valamint a Bauer S. utca Homok utca – Népszínház utca közötti szakaszának megújítására. Másrészt sor kerül a Kálvária tér északi és déli oldalának zöldterület rehabilitációjára. Kiegészítő közterületi beavatkozásként megvalósul a Magdolna utca Dobozi u. – Dankó u. közötti szakaszának felújítása és a térfigyelő kamerarendszer bővítésére, fejlesztésére. A társadalmi, közösségi, szociális és bűnmegelőzési alprogram keretében a tervezett beavatkozások a következő tevékenységcsoportok köré összpontosulnak: épület felújításhoz kapcsolódó programok, a helyi környezettudatosság elősegítése és a lakossági tájékoztatás, bűnmegelőzési programok, szociális programok, közösségfejlesztés és foglalkoztatást javító elemek.

Támogatási szerződés köthető csökkentett támogatással

A költségcsökkentés indoklása:

a)    A lakóépületek felújítása keretében nem támogatható a kaputelefon rendszer kiépítése és a vízgyűjtő puffertározók kialakítása, összesen bruttó 7 437 835 Ft értékben, így ennek levonása szükséges.

b)    A Projekt előkészítési költségein belül a „megvalósíthatósági tanulmányok” megnevezéssel rögzített, bruttó 13 080 001 Ft az alábbiak okán nem elszámolható:

i.)    „Megvalósíthatósági Tanulmányok - Pályázati kötelezettség. Az Akcióterületi Terv megalapozását biztosító háttértanulmányok, úgy mint költség-haszon elemzés, kihasználtsági terv, parkolási koncepció, igényfelmérés és kihasználtsági terv” elnevezésű tételek az akcióterületi terv részét képezik, önálló költségként való elszámolásuk nem indokolt;

ii.)    A parkolási koncepció megléte elvárás, azonban nem szerepel a Pályázati Útmutató C2.3. pontjában feltüntetett támogatható költségek között.

c)    A soft tevékenységek közül a T1/4. sz. (Vagyonkezelő munkatársainak üzemeltetési, valamint szociális és kommunikációs továbbképzése) tevékenység nem támogatható bruttó 4 783 040 Ft értékben;

d)    Az IVS felülvizsgálatra 2 000 000 Ft-ot tervez, ugyanakkor a benyújtott dokumentum alapján nem azonosítható a költséggel arányos többletmunka, továbbá a Felhívás C3.3 pontja és az Általános Útmutató alapján nem elszámolható költség;

e)    A bruttó 3 106 171 Ft költségű tervezési koordináció nem minősül támogatható tevékenységnek.

A támogatási szerződés megkötésének további feltételei:

a)    Át kell dolgozni a Projektjavaslat költségvetését a költségcsökkentésnek megfelelően.

b)    be kell nyújtani a Teleki tér 5. társasház építési tevékenységeinek engedély mentességről szóló tervezői nyilatkozatot.

c)    A Programalap keretében megvalósítani tervezett mini-projektek tartalmát úgy kell meghatározni, hogy azok elszámolhatók legyenek a soft tevékenységek között (szociális lakhatás technikai segítségnyújtás keretében beruházási jellegű tevékenység 11 528 000 Ft értékben soft keretében nem támogatható tevékenység).

2.

KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0002

A Zsókavár utcai akcióterület III. ütemű fejlesztése

Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzata

1 687 705 918

A Zsókavár utcai akcióterület III. ütemében tervezett fejlesztések:

•    Spirál Szociális és Humán Központ létrehozása és kapcsolódó közterületek fejlesztése

•    Felújításra kerül a CBA Élelmiszer Áruház homlokzata, valamint kerékpártároló, díszburkolat, leülők, utcabútorok építése tervezett.

•    Az Újpalotai Családsegítő Szolgálat és Praktikus Életmód Iroda beköltöztetése a Humán Központba.

•    Pajtás önkiszolgáló szociális étkezde kialakítása melegítőkonyhával

•    Munkanélküli Fiatalok Tanácsadó Irodája (MUFTI): Teljes belső, és homlokzati átépítés, felújítás, új energetikai, épületgépészeti, erős- és gyengeáramú rendszerek kiépítése, ügyfélbarát belsőépítészeti kialakítás készül.

•    Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár kerületi fiókkönyvtár fejlesztés

•    Önkiszolgáló Szociális Mosoda és ruhajavító kialakítása

•    Lakóház Közösségi Kert és Rendezvényudvar létrehozása

•    3 lakóépületek külső felújítása, energetikai korszerűsítése

•    Általános Iskola energetikai korszerűsítése, akadálymentesítése: külső homlokzati hőszigetelés, bejárati akadálymentesítés, belső vizesblokk részleges felújítása, részleges nyílászáró csere, játszóudvar és tornaterem felújítása, árnyékolók

•    Zöld- és közterületi rendezés: közút, parkoló és zöldterület felújítás és térfigyelő kamerarendszer installálása

•    „Soft” tevékenységek: Szociális jellegű, soft-típusú programok, imázsformáló beavatkozások, Programalap

Támogatási szerződés köthető csökkentett támogatással

A költségcsökkentés indoklása:

A meglévő IVS felülvizsgálatának díja nem elszámolható költség, valamint az ATT elkészítésének alapjául szolgáló dokumentum korábban már támogatásban részesült, ezért a dokumentumok elkészítésének költségére arányosan 3 810 000 Ft (3 000 000 Ft + áfa) elszámolható, így összesen 2 476 000 Ft (1 950 000 + áfa) költségcsökkentés javasolt.

A támogatási szerződés megkötésének további feltétele:

A Projektjavaslat költségvetésének átdolgozása szükséges, a költségcsökkentésnek megfelelően.

3.

KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0003

Szociális városrehabilitáció Ferencvárosban, József Attila terv I. ütem

Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata

2 810 068 607

A projekt keretében felújításra kerülnek az önkormányzati lakóházak (3 épület). Ez magába foglalja a külső homlokzatok, lépcsőházak, függőfolyosók felújítását. Sor kerül hőszigetelésre, fűtéskorszerűsítésre, gépészeti rekonstrukcióra, egészséges szellőzés kialakítására a lakások komfortosítása és az energiahatékonyság javítása érdekében. Megújulnak a közterületek is: faltól – falig térkő burkolattal történő átépítésére kerül sor a Thaly Kálmán és Márton utca közötti szakaszon. Az utca rekonstrukciójának része a közvilágítás korszerűsítése, a légkábelek földbe helyezése, térfigyelő kamerarendszer kiépítése. Felújításra és bővítésre kerül a Gát u. 3. alatt József Attila szülőháza, itt található a róla elnevezett emlékhely. A Lenhossék utca 7-9. földszintjén lesz elhelyezve a tervezett Szociális és Közösségi Központ, a Ferencvárosi Szociális és Gyermekjóléti Intézmények igazgatósága intézményi keretei között, amely így biztosítja a családsegítés és komplex családgondozás központi irányítását és működtetését, programirodájának, valamint a szintén létrehozandó Tanácsadó Irodának is az elhelyezését. Itt lesz biztosítva a képzésekre és továbbképzésekre alkalmas tanácskozó terem és a szociális, karitatív munkához köthető raktározás is.

A szoft elemek keretében az alábbi programcsomagokat tervezi a projektgazda, ill. konzorciumi partnerei megvalósítani:

I. Szociális szolgáltatások (FESZGYI)

II. Foglalkoztatási szolgáltatások (FESZOFE Kft)

III. Oktatás-nevelés

IV. Közösségfejlesztés-közművelődés

A közvetett támogatást "mini pályázatok" kiírása révén az I., III. és IV. témakör keretében tervezi a projektgazda.

Támogatási szerződés köthető csökkentett támogatással

A költségcsökkentés indoklása:

a.    Projektdokumentáció kidolgozása (szakértői segítségnyújtás) nem támogatható. A tevékenység összege 7.800.000 Ft + ÁFA, vagyis bruttó 9.906.000 Ft, amely összeggel az összköltség és a támogatás csökkentése szükséges.

b.    Az IVS készítés költségének elszámolása nem elszámolható, mert korábban, a KMOP-2009-5.2.2/B kódszámú pályázati felhívás keretében támogatott projektben elszámolásra és kifizetésre került. Az IVS betervezett költsége 5.000.000 Ft + ÁFA, bruttó 6.250.000 Ft, amely összeggel az összköltség és a támogatás csökkentése szükséges.

c.    A Szociális felmérés elnevezésű tanulmány és annak aktualizálására tervezett költség támogatása nem elszámolható, mivel a projekt elbírálásához nem szükséges háttértanulmányról van szó. A Szociális felmérés és annak aktualizálására betervezett költség, 8.500.000 Ft + ÁFA, bruttó 10.637.000 Ft, amely összeggel az összköltség és a támogatás csökkentése szükséges.


A támogatási szerződés megkötésének további feltétele:

A Projektjavaslat költségvetésének átdolgozása szükséges, a költségcsökkentésnek megfelelően.

4.

KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0004

Csepel déli lakóközpont szociális célú rehabilitációja

Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata

1 356 059 455

A projekt keretében 5 db panelépület hőenergetikai célú korszerűsítése tervezett: teljes körű pótlólagos homlokzati hőszigetelés, homlokzati nyílászárók cseréje, lapos tető pótlólagos hőszigetelése, új csapadékvíz elleni szigetelés, bejárati előlépcsők és előtetők javítása, felújítása, liftek felújítása, csatorna és hidegvíz alapvezeték cseréje.

Új utcabútorokkal, ivókutakkal, kerékpártárolókkal és játszótéri játékokkal megújul a Szent Imre tér

Új, kereskedelmi funkciót betöltő pavilonsor kerül kialakításra vállalkozói üzemeltetéssel. A jelenleg részben kihasználatlan, az egykori II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola irodaépületté történő átalakítása a Csepelen hiányos irodafunkcióra ad megoldást. Közösségi funkció keretében az egykori Rákóczi iskolában közösségi tér és játszóház kerül kialakítása.

A soft elemek keretében munkaerőpiaci beilleszkedést segítő programok (Budapest Esély Nonprofit Kft. közreműködésével), alternatív utcai mentorálás (együttműködés a szociális munkásokkal, gyermekjóléti szolgálattal, családsegítőkkel, az akcióterületen jelen lévő szakmai partnerekkel) kerülnek megszervezésre. Az egykori Rákóczi Iskola közösségi terében gyermek játszóház kerül kialakításra. A Karácsony Sándor Általános Iskola felzárkóztatási és tehetséggondozási programot indít, és a programalap kertében további közösségfejlesztő, szabadidős és kulturális programok kerülnek megrendezésre.

Támogatási szerződés köthető csökkentett támogatással

A költségcsökkentés indoklása:

a)    A gazdasági funkció keretében tervezett pavilonokat és az irodahelyiségeket megvalósító KKV-k a konzorciumi megállapodást nem írták alá (előzetes információk szerint nem is kívánják aláírni), így az általuk végzett tevékenységek nem támogathatók, ami összesen 164 359 659 Ft-os költségcsökkentést tesz indokolttá.

b)    A Zöldterületi infrastruktúra fejlesztése tevékenység építési költségéből bruttó 9 800 000 Ft nem került alátámasztásra, amely összeg levonása indokolt.

c)    A tervellenőr költségéből bruttó 211 500 Ft nem került alátámasztásra, amely összeg levonása indokolt költségcsökkentés keretében.

d)    A Budapesti Esély Nonprofit Kft. konzorciumi tag tevékenysége keretében tervezett bruttó 1 230 100 Ft-os telefon és irodaszer, 1 176 000 Ft-os útiköltség és az 540 000 Ft-os cafetéria nem elszámolható költség a projekt keretében, így összesen 2 946 100 Ft levonása indokolt.

A támogatási szerződés megkötésének további feltételei:

a)    Át kell dolgozni az ATT kockázatelemzését oly módon, hogy minden releváns tényező feltűntetésre kerüljön.

b)    Pontosítani kell a helyzetelemzést, ki kell térni a Rákóczi iskola bezárásának okára.

c)    be kell mutatni a tevékenységek pontos belső ütemezését.

5.

KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0005

Híd a generációk között - A szigetszentmiklósi József Attila lakótelep szociális célú rehabilitációja

Szigetszentmiklós Város Önkormányzata

1 087 952 200

A projekt keretében felújításra kerül a területen található háztömbök egy része (6 db lakóépület külső felújítása), illetve a közterületek, közparkok komplex rehabilitációja is megvalósul. A parkokat nagyrészt az itt élő idős emberek használják pihenésre, sétálásra, valamint a területen élő kisgyermekes családok is az itt található játszótereket veszik igénybe, melyek szintén felújításra kerülnek. A projektterület által érintett részen a belső, kisforgalmú úthálózat is felújításra kerül, a járdaburkolatok babakocsi-barát felújításával együttesen.

A területen található közösségi intézmények felújítása is minden esetben ehhez a két célcsoporthoz kapcsolódik. A fiatal generáció igényeit és életminőségét javítja a területen található általános iskola és Óvoda/bölcsőde/védőnői szolgálat épületének energiatakarékos felújítása, valamint az iskola udvarának sportcélú kialakítása. Az idősebb generáció igényeit, valamint a gazdag hagyományokkal rendelkező civil szervezeti életet pedig egyrészt a felújított épületek egykori légoltalmi pincéinek felújításával kialakított közösségi, (szervezeti, egyesületi) terek kialakításával, valamint a projektterület közepén található épület (jelenlegi funkciója: zeneiskola) komplex felújításával, belső tereinek átalakításával létrehozott Nyugdíjasok Háza révén oldja meg a projektgazda.

A projekt emellett kiegészül szoft elemekkel, melyek a következők: helyi kötődés erősítése, közösségfejlesztés, munkaerőpiaci segítség, környezettudatosság, foglalkoztatás, bűnmegelőzés, közlekedésbiztonság.

A támogatási szerződés megkötésének feltételei:

A költségcsökkentés indoklása:

a)    Nem határozható meg az alábbi alá nem támasztott költségtételek szakmai tartalma:

Jogi szolgáltatás bruttó 3 000 000 Ft;

Eszközbeszerzés bruttó 8 000 000 Ft;

Programalap költségeiből bruttó 547 500 Ft.

A támogatási szerződés megkötésének további feltételei:

a)    Át kell dolgozni a Projektjavaslat költségvetését a költségcsökkentésnek megfelelően.

b)    Ki kell egészíteni az ATT Pénzügyi elemzés fejezetét, valamint a költségtáblát a fenntartás bevételeinek és költségeinek, továbbá a közgazdasági hasznok bemutatásával, az Akcióterületi terv készítésére vonatkozó módszertani útmutatóban foglaltaknak megfelelően.

c)    A kiviteli tervekben kimutatást kell készíteni a beruházást megelőzően önerőből végzett felújítások felszámolásakor megmaradó használható anyagok (öntözőrendszer, térburkolatok, nyílászárók) felhasználásáról.

d)    Be kell nyújtani a tervezett építési tevékenységek építési engedélymentességére vonatkozó tervezői nyilatkozatot.

e)    Be kell nyújtani az épületek akadálymentesítésére, szórt azbeszt mentességére, valamint a közterületek esetében a felhívásban előírt kötelező Útügyi Előírásoknak való megfelelést igazoló tervezői nyilatkozatokat.

f)    Be kell nyújtani a 3649 hrsz-ú ingatlan vonatkozásában a rendezett tulajdonviszonyokat igazoló dokumentumokat.

g)    Be kell nyújtani a Kiemelt projekt felhívás C.7.3 pont szerinti szolgáltató iroda valamint a közmunka keretében történő foglalkoztatás projekt megvalósítása során történő vállalására vonatkozó nyilatkozatokat.

h)    Igazolni kell a légópincékben tervezett közösségi terek kialakítása esetén a megvalósító Önkormányzat tulajdonjogát a pincehelyiségekhez tartozó albetétek vonatkozásában.

i)    Be kell nyújtani a város teljes, a megvalósítás időszakára vonatkozó rendezvénynaptárát.

j)    Véglegesíteni kell a közvetett eljárásrend keretében tervezett programok szakmai tartalmát.

k)    A beruházás megkezdéséig meg kell szűntetni a jelenleg zeneiskolaként funkcionáló épületben, az általános iskola tanterem célú helyiséghasználatát.

 

Akciótervi nevesítésre javasolt összesen:

10 761 359 133

 

A KMOP-5.1.1/B-12 kiírás kerete közkiadás alapon:

7 510 000 000

 

A KMOP-5.1.1/B-12 kiírás megemelt kerete közkiadás alapon

10 761 359 133


4 Elszámolható közkiadásnak minősül a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a. pontja alapján a megítélt támogatáson kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontja alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosítandó önerő összege is. Nem közszféra szervezet esetén az elszámolható közkiadás összege a megítélt támogatás összegével egyezik meg.

1

A határozatot az 1171/2023. (IV. 28.) Korm. határozat 2. pont 2.90. pontja visszavonta 2023. április 29. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére