2/2012. (VII. 26.) PSZÁF rendelet
2/2012. (VII. 26.) PSZÁF rendelet
a hitelintézetek által forgalmazott számlatermékek meghatározott körére vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettségről1
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló 2010. évi CLVIII. törvény 117. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló 2010. évi CLVIII. törvény 21. § n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. § (1) A hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Hpt.) 5. § (1) bekezdése szerinti hitelintézet, valamint az Európai Unió másik tagállamában vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban székhellyel rendelkező hitelintézet magyarországi fióktelepe (a továbbiakban: fióktelep) (a továbbiakban együtt: adatszolgáltató) az e rendeletben foglaltak szerint adatszolgáltatást készít a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (a továbbiakban: Felügyelet) számára az általuk forgalmazott számlatermékekről (a továbbiakban: adatszolgáltatás), melyet az e rendeletben meghatározott határidőn belül, a Felügyelet Elektronikus Rendszere hitelesített Adatok fogadásához (a továbbiakban: ERA) rendszerének termékbejelentő felületén keresztül küld meg a Felügyelet részére.
(2) A rendelet vonatkozásában számlatermék a fogyasztók részére vezetett, forintban nyilvántartott bankszámla és számlacsomag, valamint a kapcsolódó szolgáltatások.
(3) A hitelintézet a Felügyelet által kiadott tevékenységi engedélyről szóló határozat jogerőre emelkedésének napjától a felügyeleti engedély visszavonásáról szóló határozat jogerőre emelkedésének napjáig köteles az e rendelet szerinti adatszolgáltatás teljesítésére.
(4) A fióktelep működése megkezdésének napjától tevékenysége befejezésének napjáig köteles az e rendelet szerinti adatszolgáltatás teljesítésére.
2. § (1) A felügyeleti jelentések formáját, szerkezetét megváltoztatni nem lehet.
(2) Az adatszolgáltató az e rendeletben előírt rendszeres adatszolgáltatási kötelezettséget a Felügyelet által meghatározott elektronikus formában, közigazgatási felhasználásra alkalmas tanúsítványt alkalmazó, fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással ellátva, az 1. mellékletben meghatározott tartalommal teljesíti.
(3) E rendelet alkalmazásában közigazgatási felhasználásra alkalmas az a tanúsítvány, amely megfelel az elektronikus aláírás közigazgatási használatához kapcsolódó követelményekről és az elektronikus kapcsolattartás egyes szabályairól szóló 78/2010. (III. 25.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
(4) Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésének módjáról a Felügyelet honlapján módszertani útmutatót tesz közzé.
(5) Az adatszolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a Felügyelet az ERA rendszeren keresztül, a feltöltött küldemény jogosultsági, valamint az előre definiált ellenőrző szabályok teljesülésének és technikai ellenőrzésének eredménye függvényében a „publikálásra vár”, az érkeztetési számot is tartalmazó automatikus üzenetben értesíti az adatszolgáltatót.
(6) Ha a Felügyelet megállapítja, hogy az adatszolgáltatás javítást igényel (így különösen téves adatközlés esetén), a javított adatokat a felszólítás kézhezvételétől számítva 2 munkanapon belül a Felügyelet részére meg kell küldeni.
(7) Ha az adatszolgáltató önellenőrzése, belső ellenőrzése vagy egyéb lefolytatott ellenőrzés folytán kiderül, hogy a jelentett adatok korrekcióra szorulnak, akkor az adatszolgáltatónak javítást kell végrehajtania. A javított adatot – a javítás pontos okának megjelölésével együtt – a feltárástól számított 2 munkanapon belül kell beküldeni.
3. § Az adatszolgáltató
a) a termékekre vonatkozó eseti adatszolgáltatást valamennyi új termék bevezetéséről, a termékek adataiban történő változásról, valamint a meglévő termék piacról történő kivezetéséről az érvényesség kezdőnapját megelőző munkanapon 20 óráig,
b) az ügyfelek ATM-használati szokásaira vonatkozó adatszolgáltatást negyedévente, a negyedévet követő 10. munkanapon 20 óráig,
c) a fiókhálózat megyénkénti elérhetőségére vonatkozó adatszolgáltatást változás esetén, az érvényesség kezdőnapját megelőző munkanapon 20 óráig,
d) a beküldött adatok naprakészségére vonatkozó teljességi nyilatkozatot a tárgyhónapot követő 5. munkanapon 20 óráig
köteles a Felügyelet részére megküldeni.
4. § (1) Ez a rendelet 2012. október 8-án lép hatályba.
(2) Az adatszolgáltatást első alkalommal 2012. október 8-án 20 óráig kell a Felügyelet részére megküldeni, kivéve a teljességi nyilatkozatot, melyet első alkalommal 2012. november 9-én 20 óráig kell a Felügyelet részére megküldeni.
1. melléklet a 2/2012. (VII. 26.) PSZÁF rendelethez
|
Jelentéskód |
Megnevezés |
Hitelintézet |
Hitelintézeti fióktelep |
|
9SE |
Termékismertető – Számla |
V |
|
|
F9SE |
FIÓKTELEP – Termékismertető – Számla |
|
V |
|
9SD |
Termékismertető – Betéti bankkártya |
V |
|
|
F9SD |
FIÓKTELEP – Termékismertető – Betéti bankkártya |
|
V |
|
– |
Általános intézményi adatok – Ügyfelek ATM – használat szokásai |
N |
N |
|
– |
Általános intézményi adatok – Fiókhálózat megyénkénti elérhetősége |
V |
V |
|
– |
Teljességi nyilatkozat |
H |
H |
|
Kód |
Rendszeresen küldendő jelentések |
|
V |
Eseti jelentés (változás esetén) |
|
H |
Havonta küldendő |
|
N |
Negyedévente küldendő |
A rendeletet a 2013: CXLIII. törvény 173. § 22. pontja hatályon kívül helyezte 2013. október 1. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás