• Tartalom

20/2012. (X. 1.) VM utasítás

20/2012. (X. 1.) VM utasítás

a vidékfejlesztési miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek, továbbá a vagyonkezelésébe, vagy tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok informatikai tárgyú beszerzéseinek egyes kérdéseiről1

2012.10.02.

Az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendeletben meghatározott feladat- és hatáskörömben eljárva – figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára – a vidékfejlesztési miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek, továbbá vagyonkezelésébe, vagy tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok informatikai tárgyú beszerzéseinek egyes kérdéseiről az alábbi utasítást adom ki.

1. § Jelen utasításban foglaltakat a vidékfejlesztési miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek, továbbá a vagyonkezelésébe, vagy tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, illetve az azok többségi részesedésével működő gazdasági társaságok (a továbbiakban együtt: beszerző intézmény) által megvalósítani tervezett, a 4. mellékletben részletezett informatikai tárgyú beruházások, beszerzések és szolgáltatás-megrendelések, valamint az informatikai tárgyú szerződések megkötésének és meghosszabbításának (a továbbiakban: beszerzések) előkészítése során kell alkalmazni.

2. § A beszerző intézmény – a beszerzés megvalósítása előtt – ezen utasításban foglaltak szerint köteles a Vidékfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: VM) Informatikai és Projektkoordinációs Főosztályának (a továbbiakban: IPF) előzetes egyetértését kezdeményezni.

3. § (1) A 2. § szerinti kezdeményezést az 1. melléklet szerinti táblázat kitöltésével az IPF vezetője részére kell benyújtani, a beszerző intézmény képviseletére jogosult vezető aláírásával hitelesítve, postai levélben, faxon, vagy elektronikus formában az itbeszerzes@vm.gov.hu címre. A kezdeményezéshez csatolni kell a tervezett beszerzés részletes bemutatását, műszaki leírását, szerződéses előzményét, illetve szerződéstervezetét.

(2) Ha a tervezett beszerzés egyben a vidékfejlesztési miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek, továbbá a vagyonkezelésébe vagy a tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok által lefolytatott közbeszerzési eljárások előkészítésének egyes kérdéseiről szóló 10/2012. (V. 31.) VM utasítás [a továbbiakban: 10/2012. (V. 31.) VM utasítás] hatálya alá is tartozik, akkor az (1) bekezdéstől eltérően a 10/2012. (V. 31.) VM utasítás 1. számú melléklete szerinti adatlapot kell megküldeni az IPF vezetője részére, a beszerző intézmény képviseletre jogosult vezetője, a VM-mel szerződéses viszonyban lévő külső közbeszerzési szakértő, és a szakmai felügyelet gyakorlását végző minisztériumi főosztály vezetője aláírásával ellátva, postai levélben, faxon vagy elektronikus úton az itbeszerzes@vm.gov.hu címre. A kezdeményezéshez csatolni kell a tervezett beszerzés részletes bemutatását, műszaki leírását, szerződéses előzményét, illetve szerződéstervezetét.

4. § A beszerző intézmény értékhatártól függetlenül köteles a 3. § szerint az IPF előzetes egyetértését kezdeményezni minden olyan informatikai tárgyú beszerzés esetén, amely a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 7. pontjában definiált, és az 5. mellékletben részletezett beruházás (a továbbiakban: beruházás) hatálya alá tartozik, ideértve az immateriális javakat, a tárgyi eszközöket, a vagyoni értékű jogokat is.

5. § A beszerző intézmény a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 8. és 9. pontja szerinti, az 5. mellékletben részletezett felújítás és karbantartás definíciójának megfelelő, a műkőképesség fenntartásához szükséges informatikai tárgyú beszerzések, dologi kiadások (a továbbiakban: dologi kiadások) tervezett éves felhasználásáról negyedéves bontásban köteles jelen utasítás hatályba lépését követő hónap 15. napjáig, majd minden év január hónap 15. napjáig a 2. mellékletben foglalt táblázat szerinti beszerzési tervet (a továbbiakban: beszerzési terv) készíteni, és egyetértésre megküldeni az IPF részére, a 3. §-ban foglalt módon.

6. § A beszerző intézmény, minden bruttó 1 000 000 forint értékhatárt meg nem haladó dologi kiadásról negyedévente tételes jelentést készít a 3. mellékletben foglalt táblázat szerint, melyet a negyedévet követő hónap 15. napjáig küld meg az IPF részére. Amennyiben az éves beszerzési terv és a tényleges felhasználás között az eltérés meghaladja a 10%-os költségnövekedést, úgy az éves tervet módosítani kell az IPF ismételt egyetértése mellett. Az egyetértés kéréséhez a 2. mellékletben foglalt táblázat felhasználásával és a változások feltüntetésével beszerzési terv módosítást kell készíteni, és egyetértésre megküldeni az IPF részére, a 3. §-ban foglalt módon.

7. § A beszerző intézmény, minden bruttó 1 000 000 forint értékhatárt meghaladó összértékű informatikai tárgyú beszerzés, dologi kiadás esetén a 3. § szerint az IPF előzetes egyetértését kezdeményezni.

8. § Az IPF a kezdeményezést megvizsgálja, szükség esetén további adatokat kér a beszerző intézménytől és ezek alapján, a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül meghozza a kezdeményezéssel kapcsolatos döntést, melyről postai levélben és elektronikus formában tájékoztatja a beszerző intézményt.

9. § A beszerző intézmény a beszerzést csak az IPF előzetes támogató állásfoglalásával kezdheti meg. Az IPF támogató állásfoglalása hiányában a beszerzés nem indítható meg, kötelezettség nem vállalható, a szerződés nem köthető meg, illetve nem hosszabbítható meg.

10. § Az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések esetében a titkokvédelmi szabályok érvényesülését biztosítani kell.

11. § Az IPF állásfoglalása a beszerző intézmény beszerzésért való felelősségét nem érinti. A beszerző intézmény az IPF támogató állásfoglalása esetén is dönthet a beszerzés, illetve a szerződéskötés elhalasztásáról vagy elmaradásáról.

12. § A beszerző intézmény köteles a 4. § vagy a 7. § hatálya alá tartozó, és az IPF előzetes egyetértésével indított beszerzés megvalósítását az IPF részére jelenteni, a szerződéskötést, illetve a szállítást követően. A teljesülési jelentést az IPF által kiadott előzetes egyetértés ügyiratszámának hivatkozásával kell megküldeni postai levélben, faxon, vagy elektronikus formában az itbeszerzes@vm.gov.hu címre.

13. § A nemzeti fejlesztési miniszter egyetértési jogot gyakorol az infokommunikációs tartalmú szerződések megkötéséhez, kötelezettségek vállalásához. Ennek megfelelően a bruttó 10 000 000 forint értékhatárt meghaladó szerződések megkötése előtt az érintett informatikai tárgyú megállapodásokat, szerződéseket előzetesen az NFM Infokommunikációért Felelős Államtitkársága (a továbbiakban: NFM) részére egyeztetés céljából megküldeni szükséges. Az értékhatárt meghaladó informatikai tárgyú beszerzések jóváhagyása csak az NFM és az IPF együttes jóváhagyásával lehetséges. Az NFM jóváhagyását minden esetben az IPF szerzi be.

14. § Jelen utasítás nem érinti a beszerző intézménynek a vidékfejlesztési miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek, továbbá a vagyonkezelésébe vagy a tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok által lefolytatott közbeszerzési eljárások előkészítésének egyes kérdéseiről szóló 10/2012. (V. 31.) VM utasításban előírt kötelezettségeit.

15. § Jelen utasítás nem érinti a beszerző intézménynek a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendeletben előírt kötelezettségeit.

16. § Jelen utasítás nem érinti a beszerző intézménynek a 2012. és 2013. évi költségvetési hiánycél biztosításához szükséges további intézkedésekről szóló 1036/2012. (II. 21.) Korm. határozat 6. és 7. pontjában előírt kötelezettségeit.

17. § Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


Adatlap
a Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai és Projektkoordinációs Főosztálya előzetes egyetértésének kezdeményezésére

I. A BESZERZŐ INTÉZMÉNY ADATAI

1.1. Hivatalos név:

 

1.2. Székhely:

 

1.3. Postai cím:

 

1.4. Internetcím:

 

1.5. Kapcsolattartó személy neve:

 

1.6. Kapcsolattartó személy telefonszáma, e-mail címe:

 



II. A SZERZŐDŐ FÉL ADATAI (ha ismert)

2.1. Hivatalos név:

 

2.2. Székhely:

 

2.3. Postacím:

 

2.4. Szervezeti-működési forma:

 

2.5. Cégjegyzékszám:

 

2.6. Kapcsolattartó személy neve:

 

2.7. Kapcsolattartó személy telefonszáma:

 

2.8. Kapcsolattartó személy e-mail címe:

 

2.9. Milyen formában, milyen szempontok alapján került kiválasztásra a szerződő fél:

 



III. A TERVEZETT BESZERZÉS RÉSZLETEZŐ ISMERTETÉSE

3.1. Beszerzés tárgya:

 

3.2. Beszerzés alapján megkötendő szerződés időtartama, hatálya, határideje:

 

3.3. Teljesítés helye:

 

3.4. Szerződéskötés várható időpontja:

 

3.5. A beszerzés értéke (bruttó összeg):

 

3.6. A beszerzés forrása (pályázat esetén azonosítója is):

 

3.7. A megkötendő szerződés pénzügyi adatai
(részletes költségvetési terv, bruttó összegek feltüntetésével):




3.8. A szerződéses feladat részletes meghatározása, a beszerzés tárgyának részletes ismertetése, különös tekintettel a műszaki paraméterekre
(max. 1000 karakter):







3.9. A beszerzés szükségességének indokolása, elmaradásának következményei (max. 1000 karakter):








Kelt hely, dátum

 

__________________________________________________
A beszerző intézmény aláírásra jogosult képviselője

2. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


… évi beszerzési terv (módosítása)

Sor-
szám

Rövid leírás

Beszerzendő termék/szolgáltatás megnevezése

Beszerzendő termék/szolgáltatás mennyisége

Tervezett beszerzés formája

Tervezett beszerzés
becsült értéke
(bruttó forint)

Határidő

Megjegyzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


… évi … negyedévi dologi kiadások tételes jelentése

Sor-
szám

Beszerzett termék/szolgáltatás megnevezése

Beszerzett termék/szolgáltatás mennyisége

Sorszáma a beszerzési tervben

Beszerzés értéke (bruttó forint)

Beszerzés dátuma

Beszerzés rövid leírása

Megjegyzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


Az informatikai tárgykör tételes pontosítása

Az informatikai tárgyú beszerzések tárgykörébe az alábbi, a közbeszerzési portálon definiált beszerzési kategóriák együttese értendő:

1. Információtechnológiai rendszerek:
– Digitális vizuáltechnikai eszközök, és kapcsolódó szolgáltatások
– Hardver rendszerek és elemeik
– Hardver rendszerekhez, kiegészítőihez kapcsolódó szolgáltatások
– Szoftver rendszerek és elemeik
– Szoftverekhez kapcsolódó szolgáltatások

2. Kommunikációs eszközök és szolgáltatások
– Aktív és passzív hálózati elemek és kapcsolódó szolgáltatások
– Kommunikációs eszközök és kapcsolódó szolgáltatások
– Nyílt mobil kommunikációs eszközök és szolgáltatások

3. Irodatechnikai berendezések
– Irodatechnikai termékek, és kapcsolódó szolgáltatások
– Másolók és sokszorosítók, multifunkciós készülékek, és kapcsolódó szolgáltatások
– Nyomtatók és kiegészítőik, valamint kapcsolódó szolgáltatások
– Szkennerek és kiegészítőik, valamint kapcsolódó szolgáltatások

5. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény kivonata

A beruházás fogalmát a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 7. pontja az alábbiak szerint határozza meg:
„Beruházás: a tárgyi eszköz beszerzése, létesítése, saját vállalkozásban történő előállítása, a beszerzett tárgyi eszköz üzembe helyezése, rendeltetésszerű használatbavétele érdekében az üzembe helyezésig, a rendeltetésszerű használatbavételig végzett tevékenység (szállítás, vámkezelés, közvetítés, alapozás, üzembe helyezés, továbbá mindaz a tevékenység, amely a tárgyi eszköz beszerzéséhez hozzákapcsolható, ideértve a tervezést, az előkészítést, a lebonyolítást, a hiteligénybevételt, a biztosítást is); beruházás a meglévő tárgyi eszköz bővítését, rendeltetésének megváltoztatását, átalakítását, élettartamának, teljesítőképességének közvetlen növelését eredményező tevékenység is, az előbbiekben felsorolt, e tevékenységhez hozzákapcsolható egyéb tevékenységekkel együtt;”
A beruházás fogalmába nem értendők bele a tárgyi eszközökhöz kapcsolódó dologi kiadások, azaz a 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 8. és 9. pontja szerinti felújítás és karbantartás definíciója szerinti beszerzések:
„Felújítás: az elhasználódott tárgyi eszköz eredeti állaga (kapacitása, pontossága) helyreállítását szolgáló, időszakonként visszatérő olyan tevékenység, amely mindenképpen azzal jár, hogy az adott eszköz élettartama megnövekszik, eredeti műszaki állapota, teljesítőképessége megközelítően vagy teljesen visszaáll, az előállított termékek minősége vagy az adott eszköz használata jelentősen javul és így a felújítás pótlólagos ráfordításából a jövőben gazdasági előnyök származnak; felújítás a korszerűsítés is, ha az a korszerű technika alkalmazásával a tárgyi eszköz egyes részeinek az eredetitől eltérő megoldásával vagy kicserélésével a tárgyi eszköz üzembiztonságát, teljesítőképességét, használhatóságát vagy gazdaságosságát növeli; a tárgyi eszközt akkor kell felújítani, amikor a folyamatosan, rendszeresen elvégzett karbantartás mellett a tárgyi eszköz oly mértékben elhasználódott (szerkezeti elemei elöregedtek), amely elhasználódottság már a rendeltetésszerű használatot veszélyezteti; nem felújítás az elmaradt és felhalmozódó karbantartás egyidőben való elvégzése, függetlenül a költségek nagyságától;”
„Karbantartás: a használatban lévő tárgyi eszköz folyamatos, zavartalan, biztonságos üzemeltetését szolgáló javítási, karbantartási tevékenység, ideértve a tervszerű megelőző karbantartást, a hosszabb időszakonként, de rendszeresen visszatérő nagyjavítást, és mindazon javítási, karbantartási tevékenységet, amelyet a rendeltetésszerű használat érdekében el kell végezni, amely a folyamatos elhasználódás rendszeres helyreállítását eredményezi;”

6. melléklet a 20/2012. (X. 1.) VM utasításhoz


A 20/2012. (X. 1.) VM utasítás végrehajtásának folyamábrája

1

Az utasítást a 11/2017. (X. 20.) FM utasítás 16. § b) pontja hatályon kívül helyezte 2017. október 21. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére