• Tartalom

26/2012. (V. 9.) KIM rendelet

26/2012. (V. 9.) KIM rendelet

az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról1

2012.09.29.

A Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 5. melléklet 11. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § h) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § p) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró belügyminiszterrel és az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzeti erőforrás miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás megállapításának és folyósításának feltételei

1. §2 (1) E rendelet a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 5. melléklet 11. pont a) és b) alpontja szerinti előirányzat terhére, a 2011/2012. nevelési évre, tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára juttatható, a (2) bekezdés szerinti támogatások igénylésének szabályai állapítja meg.

(2) A helyi önkormányzat, a helyi nemzetiségi önkormányzat és a többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban együtt: önkormányzati fenntartó) a 2011/2012. nevelési évre, a tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program szervezésének támogatást (a továbbiakban együtt: kiegészítő támogatás) vagy az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatására fordítható támogatást (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) igényelhet.

(3) A támogatást az az önkormányzati fenntartó igényelheti a 2011/2012-es nevelési év, tanév feladatainak ellátására, aki a 2011. évben a 2011/2012. nevelési évre, tanévre tekintettel az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról szóló 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet (a továbbiakban: Otkr.) alapján kiegészítő támogatásban vagy kiegészítő illetményben részesült.

(4) Az önkormányzati fenntartó a támogatásokat akkor igényelheti, ha az általa fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet [a továbbiakban: 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet] 39/D–39/E. §-ában és 54. § (15) bekezdésében meghatározott követelményeknek megfelelő, az oktatásért felelős miniszter által kiadott Integrációs Pedagógiai Program szerinti képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, illetve óvodai fejlesztő program szerinti foglalkozást biztosít.

2. §3 (1) A kiegészítő támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására, illetve az ott meghatározott célok megvalósítására az 5. melléklet szerinti mértékben 2012. szeptember 15-ig használható fel.

(2) A kiegészítő támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a kiegészítő illetmény biztosítja.

3. § (1) A kiegészítő támogatás összege

a) képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetén legfeljebb 16 000 Ft/fő,

b) óvodai fejlesztő program esetén legfeljebb 18 000 Ft/fő.

(2) A kiegészítő illetmény összege

a) általános iskolai pedagógus esetén, ha a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya

aa) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, tanulónként legfeljebb 9000 forint,

ab) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, tanulónként legfeljebb 12 500 forint,

ac) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, tanulónként legfeljebb 15 000 forint,

ad) a 60%-ot meghaladja, tanulónként legfeljebb 19 000 forint.

b) óvodapedagógusok esetén, ha a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya

ba) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, gyermekenként legfeljebb 13 000 forint,

bb) az 50%-ot meghaladja, gyermekenként legfeljebb 15 000 forint.

(3) A kiegészítő illetmény összegét a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-át meg nem haladó mértékű, integrációs pedagógiai programba bevont hátrányos helyzetű tanulók 2011. október havi statisztikai létszámadatai alapján, a programban részt vevők létszámának megfelelően kell meghatározni. A százalékos arány kiszámításánál törtszám esetén a százalékos érték egész számra történő felfelé kerekítésével kell az arányokat megállapítani.

4. § (1)4 A kiegészítő támogatás és a kiegészítő illetmény igénylésének lebonyolításában a Magyar Államkincstár, valamint az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) vesznek részt.

(2) A kiegészítő támogatás folyósításának feltétele az 1. melléklet, a 2. melléklet és a 3. melléklet, a kiegészítő illetmény esetén az 1. melléklet és a 4. melléklet szerinti adatlapok benyújtása.

(3) Az adatlapokat az erre a célra működtetett honlapon elérhető elektronikus rendszeren keresztül kell kitölteni, és az adatlapok kinyomtatott példányát a Magyar Államkincstárnak az önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes területi igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság), 2012. május 30-ig kell benyújtani. A kizárólag postai úton benyújtott adatlap érvénytelen.

(4) Az adatszolgáltatás elmulasztása jogvesztő.

(5) A kiegészítő támogatásra és a kiegészítő illetményre jogosult önkormányzati fenntartó adatait nyomtatott és elektronikus formában az Igazgatóság 2012. június 28-áig küldi meg az egyenlő bánásmód biztosításáért és társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) részére, aki azt ellenőrzés után

a) a fenntartó KSH-kódja, megnevezése és a támogatási összeg feltüntetésével nyomtatott és elektronikus formában a helyi önkormányzatokért felelős miniszter részére 2012. július 2-áig;

b) az Alapkezelő részére 2012. július 6-áig továbbítja.

(6) A kiegészítő támogatás és a kiegészítő illetmény összegét az Alapkezelő közli az önkormányzati fenntartóval.

5. § (1) A kiegészítő támogatás folyósítására a 2012. július havi nettó finanszírozás keretében egy összegben kerül sor. A kiegészítő illetmény a 2012. január, február, március, április, május, június, július hónapra járó folyósítására a 2012. július havi nettó finanszírozás keretében egy összegben, a további részének folyósítására ezt követően kéthavi egyenlő részletben havonta kerül sor.

(2) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik.

(3) A fenntartó az egyes intézmények között nem csoportosíthatja át a kiegészítő illetményt.

6. § (1) A támogatott időszakra vonatkozóan az önkormányzati fenntartó és az általa fenntartott intézmény az Alapkezelővel az Otkr. 11. § (1) bekezdése alapján kötött együttműködési megállapodást a kiegészítő támogatás és a kiegészítő illetmény vonatkozásában 2012. július 31-éig módosítani köteles.

(2) Az önkormányzati fenntartó és az általa fenntartott intézmény 2012. szeptember 28-áig az együttműködési megállapodás teljesítéséről intézményi önértékelést és pénzügyi elszámolást nyújt be az Alapkezelő részére.

(3) Ha az együttműködési megállapodásban vállaltak teljesítése a 2011/2012. tanévben nem történik meg, a benyújtásra kerülő intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás nem kerül elfogadásra.

2. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás elszámolásának és ellenőrzésének rendje

7. § A kiegészítő támogatás és a kiegészítő illetmény felhasználásáról az önkormányzati fenntartó 2012. december 31-i fordulónappal, a zárszámadás keretében és rendje szerint számol el illetve évközi módosítás esetén az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 104. § (1) bekezdését figyelembe véve kell kérni az előirányzat módosítását. A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartással és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.

8. § (1) Amennyiben a 4. § (2) bekezdése szerinti adatlapok benyújtását követően az önkormányzati fenntartó az általa fenntartott intézményt átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban az Igazgatóságnak és az Alapkezelőnek bejelenteni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell a támogatási összeg felhasználásának további módját.

(3) Az önkormányzati fenntartó jogutódja az Alapkezelőtől köteles azonosítót igényelni az (1) bekezdés szerinti benyújtási kötelezettség teljesítéséhez.

(4) A kiegészítő támogatás és a kiegészítő illetmény teljes összegével a támogatásra jogosult önkormányzati fenntartó – önkormányzati társulás esetében a gesztor önkormányzat – számol el.

3. Záró rendelkezések

9. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2013. június 30-án hatályát veszti.

1. melléklet a 26/2012. (V. 9.) KIM rendelethez

Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, két eredeti példányban, postai úton 2012. május 30-ig az Igazgatósághoz.
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”.
Az adatlap elérhető: http://www.wekerle.gov.hu/eselyegyenloseg
FENNTARTÓI ADATLAP

Megye:

Fenntartó neve:

Címe:

Polgármester/képviselő neve:

Adószám: □□□□□□□□□□□

 

KSH-kód: □□□□□□□

 

PIR törzsszám (költségvetési szerv esetében):

 

ÁHT azonosító (költségvetési szerv esetében):

 

A számlavezető bank neve:

Bankszámlaszám:□□□□□□□□-□□□□□□□□-

□□□□□□□□

Kapcsolattartó neve:

Kapcsolattartó e-mail címe:

Kapcsolattartó telefonszáma:

Kapcsolattartó faxszáma:

Dátum:

 

P. H.

 

    

a fenntartó képviselője

2. melléklet a 26/2012. (V. 9.) KIM rendelethez

Iskolai intézményi, tagintézményi adatbejelentő a 2011. október havi statisztikai létszám alapján
Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, két eredeti példányban, postai úton 2012. május 30-ig az Igazgatósághoz.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód:

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra vált jogosulttá!

Intézmény megnevezése:

Intézmény OM azonosítója:

Intézmény címe:

Telefon, e-mail cím:

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve:

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe:

Össz. létszámadat (2011. október havi statisztikai létszám szerint):

HHH tanulók száma (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint):

A programban részt vevő HHH tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni):

A programban részt vevő hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (A támogatást hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni a 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D. § (6) bekezdésében foglaltak szerint):

 

Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
fenntartó

3. melléklet a 26/2012. (V. 9.) KIM rendelethez

Óvodai intézményi, tagintézményi adatbejelentő a 2011. október havi statisztikai létszám alapján
Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, két eredeti példányban, postai úton 2012. május 30-ig az Igazgatósághoz.
Fenntartó neve:
Fenntartó címe:
KSH kód (önkormányzati fenntartók esetében):

AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ ADATOK
Kérjük minden tagintézményre kitölteni, amelyre vonatkozóan támogatásra vált jogosulttá!

Intézmény megnevezése:

Intézmény OM azonosítója:

Intézmény címe:

Telefon, e-mail cím:

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve:

Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe:

Össz. létszámadat (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint):

HHH gyermekek száma (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni):

A programban részt vevő HHH gyermekek száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni):

Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
fenntartó

4. melléklet a 26/2012. (V. 9.) KIM rendelethez

Intézményi, tagintézményi adatlap a kiegészítő illetmény igényléséhez felhasználásának tervezéséhez
Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel, két eredeti példányban, postai úton 2012. május 30-ig az Igazgatósághoz.
A borítékra rá kell írni: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása 2011/2012. nevelési év, tanév”.
Az adatlap elérhető: http://www.wekerle.gov.hu/eselyegyenloseg
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
Együttműködési Megállapodás száma:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszám
a 2011. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma
a 2011. októberi statisztikai adatok alapján

HHH gyermekek, tanulók,
tanulók aránya
a székhely-
intézményben, illetve
a tagintéz-
ményben

Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 3. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támoga-
tást*

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

 

 

 

 

Ft

 

Ft

* A 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni, melynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a.
A kiegészítő illetmény felhasználásának tervezése:

Sorszám

Pedagógus neve

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek havi óraszáma

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek (legalább három)*

A pedagógus részére kifizetendő kiegészítő illetmény havi összege**

A pedagógus részére kifizetendő, 8 hónapra számított kiegészítő illetmény összege

A pedagógus részére kifizetendő, 8 hónapra számított kiegészítő illetmény munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összege

1.

Ft

Ft

Ft

2.

Ft

Ft

Ft

A kiegészítő illetmény kifizetésére igényelt intézményi, tagintézményi összeg:    Ft***

    *     A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. §-ában meghatározott tevékenységek.
    **     A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. § (6) bekezdésben meghatározott összegek szerint.
    ***     A pedagógusoknak kifizetni tervezett összesen összeg nem lehet magasabb, mint az intézmény/tagintézmény
által a fenti táblázatban kiszámított felhasználható maximális keret összege.
Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!
Dátum:
P. H.
...........................................................
intézményvezető
P. H.
...........................................................
fenntartó

5. melléklet a 26/2012. (V. 9.) KIM rendelethez

Az esélyegyenlőségi támogatás és a kiegészítő támogatás felhasználási területei
A) Képesség-kibontakoztató és integrációs támogatás felhasználásának kerete általános iskolai székhely, tagintézmény esetén

Kötelezően megvalósítandó
tevékenységek

Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált, valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Óvoda iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj).

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése

– Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb. bevonásával, valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek/gondviselőinek részvételével, illetve a helyi szülői munkaközösséggel együttműködve (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

Nem kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek).

5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek

– Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása

(mentori díj, megbízási díj, tutori díj szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása. Kapcsolattartás a helyi Családsegítő intézménnyel, valamint Nevelési Tanácsadóval (tanácsadói díj, megbízási díj, szakértői díj).

7. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és
a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.)

– Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).

8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása

(kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

10. Projektnap

– Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

B) Óvodai fejlesztő program támogatás felhasználásának kerete óvodai székhely, tagintézmény esetén

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Minimum 60%-ot erre a célra kell fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása

– Óvodai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált, valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, mentorálás, (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréning, óvoda iskola átmenet tréning, (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Szupervízió igénybevétele, (továbbképzési költség; megbízási költség; szupervízori költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás, (szolgáltatási költség; megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más, a programban résztvevő óvodában, iskolában (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő gyermekek részére az óvodai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat sporteszközök egyéni használatra; óvodai kirándulás, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel, biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj.)

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése

– Az IPR alkalmazását támogató az óvodán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az óvoda érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont gyermekek szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti családsegítő szolgálattal védőnői hálózattal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

Nem kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Maximum 40%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a nevelési év során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás
(pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

– A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése. A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, nagymozgást, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).

– A pedagógusok tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése. Az óvodai program megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.

7. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kisértékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra

(fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.

9. Projektnap

– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése, (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

C) Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai székhely, tagintézmény esetén

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Minimum 80%-ot erre a célra kell fordítani.

1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése

– IPR menedzsment működtetése, IPR alapú intézményfejlesztés megvalósítása, az iskola környezetével való kapcsolatépítés, kapcsolattartás (megbízási költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).

– Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működtetése. A módszertani elemek (kiemelten az integrációt segítő módszertani elemek, pl. differenciálás, kooperatív tanulás, projektpedagógia, drámapedagógia – valamint

a multikulturális oktatás horizontális bevezetése) adaptációját elősegítő munkacsoport működtetése

(megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj).

2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése

– Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált, valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás.

– Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning, szupervízió igénybevétele (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; szupervízori költség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség).

– IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj).

– Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi használati díj).

3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása

– A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása).

– A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők,utazás költsége, autóbusz bérleti díj).

Nem kötelezően megvalósítandó tevékenységek

Maximum 20%-ot lehet erre a célra fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás

– IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!)

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele

– A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás

(pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj).

6. Eszközök beszerzése

– A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és
a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése).

A Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb).

7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása

– Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok).

– Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra

(fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

8. Szakmai, tartalmi fejlesztés

– Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.).

9. Projektnap

– Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció).

1

A rendelet a 9. § alapján hatályát vesztette 2013. június 30. napjával.

2

Az 1. § a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet 21. §-ával megállapított szöveg.

3

A 2. § a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet 21. §-ával megállapított szöveg.

4

A 4. § (1) bekezdése a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet 22. §-a szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére