• Tartalom

3/2012. (VIII. 31.) AJB utasítás

3/2012. (VIII. 31.) AJB utasítás

az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2012. (I. 6.) AJB utasítás módosításáról1

2012.09.01.

Az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény 41. § (3) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva, figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés f) pontjára a következő utasítást adom ki:

1. § Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2012. (I. 6.) AJB utasítás (a továbbiakban: Utasítás) 1. melléklet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

A Főtitkár közvetlenül irányítja
a) az igazgatási főtitkár-helyettes,
b) a szakmai főtitkár-helyettes,
c) a Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály vezetőjének,
d) az Informatikai és Ügyviteli Főosztály vezetőjének,
e) a Vizsgálati Főosztály I. vezetőjének,
f) a Vizsgálati Főosztály II. vezetőjének,
g) a Vizsgálati Főosztály III. vezetőjének,
h) a Közjogi Főosztály vezetőjének,
i) a Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály vezetőjének
tevékenységét.”

2. § Az Utasítás 1. melléklet 20. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Igazgatási Főtitkár-helyettes a Főtitkár tevékenységének segítése érdekében, a Főtitkártól átruházott hatáskörben eljárva, a Főtitkár utasításainak megfelelően közvetlenül irányítja
a) a Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály vezetőjének,
b) az Informatikai és Ügyviteli Főosztály vezetőjének
tevékenységét.
(3) A Szakmai Főtitkár-helyettes a Főtitkár tevékenységének segítése érdekében, a Főtitkártól átruházott hatáskörben eljárva, a Főtitkár utasításainak megfelelően közvetlenül irányítja
a) a Vizsgálati Főosztály I. vezetőjének,
b) a Vizsgálati Főosztály II. vezetőjének,
c) a Vizsgálati Főosztály III. vezetőjének,
d) a Közjogi Főosztály vezetőjének
tevékenységét.”

3. § Az Utasítás 1. melléklet 1. függeléke helyébe a jelen utasítás 1. melléklete lép.

4. § Az Utasítás 1. melléklet 2. függeléke helyébe a jelen utasítás 2. melléklete lép.

5. § Az Utasítás 1. melléklet 3. függeléke helyébe a jelen utasítás 3. melléklete lép.

6. § Az Utasítás 1. melléklet 12. §-ában „a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvényben” szövegrész helyébe „a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben” szöveg

lép.

7. § Hatályát veszti az Utasítás 1. melléklet 34. §-a és 41. §-a.

8. § Ez az utasítás 2012. szeptember 1. napján lép hatályba.

1. melléklet a 3/2012. (VIII. 31.) AJB utasításhoz

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szervezeti felépítése

2. melléklet a 3/2012. (VIII. 31.) AJB utasításhoz

I.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szervezeti egységei
és a státusainak megoszlása a szervezeti egységek között

Irányító vezető

Szervezeti egység

Beosztás megnevezése

Létszám
(fő/szervezeti
egység)

1. Alapvető jogok biztosa

Biztos

1

[1]

 

1.0.1.1. Biztos Titkársága

1.0.1.2. Sajtóosztály

Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

2

1
3

[2]

[4]

 

 

 

 

1.1. Magyarországon élő nemzetiségek jogainak védelmét ellátó biztos helyettes

 

Biztos Helyettes

1

[1]

1.1.1. Magyarországon élő nemzetiségek jogainak védelmét ellátó biztos helyettes titkársága

Beosztott

4,5

[4,5]

 

 

 

 

1.2. Jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó biztos helyettes

 

Biztos Helyettes

1

[1]

1.2.1. Jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó biztos helyettes titkársága

Beosztott

4,5

[4,5]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Főtitkár
1.4. Igazgatási Főtitkár-
helyettes
1.5. Szakmai Főtitkár-
helyettes

 

Főtitkár
Főtitkár-helyettes

1
2

[1]
[2]

1.3.0.1. Főtitkári Titkárság

Beosztott

6

[6]

1.3.1. Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály 1.3.1.0. Titkárság

1.3.1.1. Pénzügyi és Számviteli Osztály

Főosztályvezető

Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

1

4

1
3

[1]

[4]

[4]

 

 

 

 

1.3.2. Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztálya

1.3.2.1. Nemzetközi Osztály

1.3.2.2. Társadalmi Kapcsolatok és Koordinációs Osztály

1.3.2.3. Ügyfélszolgálati Osztály

Főosztályvezető



Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

1



6

1
4

1
6

[1]



[6]

[5]


[7]

 

 

 

 

1.3.3. Informatikai és Ügyviteli Főosztály

1.3.3.1. Informatikai Osztály


1.3.3.2. Ügyviteli Osztály

Főosztályvezető


Főosztályvezető-helyettes
Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

1


1
4

1
6

[1]


[5]


[7]

 

 

 

 

1.3.4. Vizsgálati Főosztály I.

Főosztályvezető
Főosztályvezető-helyettes
Beosztott

1
1
18

[20]

 

 

 

 

1.3.5. Vizsgálati Főosztály II.

Főosztályvezető
Főosztályvezető-helyettes
Beosztott

1
2
15

[18]

 

 

 

 

1.3.6. Vizsgálati Főosztály III.

Főosztályvezető
Főosztályvezető-helyettes
Beosztott

1
1
15

[17]

1.3.7. Közjogi Főosztály

1.3.7.1. Jogszabály-
véleményezési Osztály

1.3.7.2. Indítvány-előkészítési Osztály

Főosztályvezető

Főosztályvezető-helyettes
Beosztott

Osztályvezető
Beosztott

1

1
6

1
5

[1]

[7]


[6]

1.3.8. Könyvtár

Beosztott

2

[2]

II.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala hivatali szervezetében engedélyezett főtanácsadó, tanácsadó munkakörök, és szakmai főtanácsadó, tanácsadó címek száma:
1. Főtanácsadó munkakör: 2 db
2. Tanácsadó munkakör: 0 db
3. Szakmai főtanácsadó cím: 5 db
4. Szakmai tanácsadó cím: 5 db

3. melléklet a 3/2012. (VIII. 31.) AJB utasításhoz

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szervezeti egységeinek feladatai
1. AZ ALAPVETŐ JOGOK BIZTOSA KÖZVETLEN IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.0.1.1. A Biztos Titkársága
a) bontja, rendezi, és megbízás alapján szignálja a Biztosnak érkező postát;
b) aláírásra rendezi, és megbízás alapján szignálja a Biztosnak beadott iratokat;
c) részt vesz a Biztos személyét érintő sajtóesemények megszervezésében, lebonyolításában, értékelésében;
d) előkészíti a Biztos bel- és külföldi programjait és irányítja azok megszervezését;
e) háttéranyagot készít a Biztos programjaihoz, amelyhez információkat kérhet a Hivatal szervezeti egységeitől;
f) kapcsolatot tart a Hivatal szervezeti egységeivel, tájékozódik az ott folyó munkáról, a Biztos megbízásából adatokat, háttéranyagokat kérhet tőlük;
g) vezeti a Biztos titkárságát, ennek keretében:
ga) ellátja a Biztos személyével kapcsolatos adminisztratív teendőket;
gb) szervezi a Biztos programjait;
gc) végzi a Biztos által elrendelt iktatást és dokumentumtovábbítást;
h) eljár a Biztos által meghatározott ügyekben, részt vesz a Biztos által meghatározott projektek koordinálásában.
1.0.1.2. A Sajtóosztály
a) előkészíti és koordinálja a Biztos és a Biztoshelyettesek nemzetközi és hazai nyilvános szerepléseivel kapcsolatos sajtófeladatokat;
b) hivatalosan tájékoztatja a hazai és külföldi tömegkommunikációs szerveket, hírügynökségeket a Hivatal tevékenységéről;
c) kapcsolatot tart a hazai és nemzetközi újságírókkal, szerkesztőségekkel;
d) előkészíti a Biztos és Biztoshelyettesek nyilatkozatait;
e) szervezi és előkészíti a Biztost, a Biztoshelyetteseket és a Hivatalt érintő sajtótájékoztatókat;
f) javaslatot készít a Főtitkár számára a napi sajtófigyelés alapján a sajtóválaszok témájában;
g) tájékoztatja a Biztos és a Biztoshelyettesek nyilvános programjairól a sajtó munkatársait;
h) részt vesz a nyilvános sajtóesemények bejárásain, sajtóesemények, nyilvános közszereplések, programok lebonyolításában;
i) érkezteti, kezeli a Hivatalhoz intézett újságírói kérdéseket;
j) frissíti a hazai és nemzetközi sajtólistákat, valamint nyomon követi a médiában bekövetkező változásokat;
k) figyelemmel kíséri a hazai írott és elektronikus médiában a Hivatal, a Biztos és a Biztoshelyettesek tevékenységének nyilvános bemutatását, ennek keretében szükség szerint szemléket, sajtóvisszhangokat, összefoglalókat készít;
l) archiválja a sajtóközleményeket;
m) előkészítő anyagokat, háttéranyagokat, közleményterveket, beszédvázlatokat, megkeresésekre választervezeteket készít a Biztos, a Biztoshelyettesek, valamint a Főtitkár számára;
n) szervezi a Hivatal honlapja tartalmának előállítását, koordinálja a törvényi előírásoknak megfelelően a Hivatal honlapján (www.ajbh.hu) a közérdekű adatok megjelenítését;
o) gondoskodik a Hivatal egységes arculatának kialakításáról;
p) szervezi, illetve videó, hang, fotó és más eszközökkel rögzíti a Hivatal vezető tisztségviselőinek nyilvános szerepléseit, ezen anyagokat egy kereshető adatbázisban tárolja és archiválja, valamint kérés esetén prezentálja;
q) elkészíti, felügyeli és aktualizálja a Hivatal kommunikációs stratégiai tervét, felügyeli a kommunikációs stratégia végrehajtását;
r) felelős a Biztos éves beszámolójának internetes megjelentetéséért;
s) koordinálja a Biztos és a Biztoshelyettesek online megjelenéseit;
t) közreműködik a Hivatal kiadványainak sokszorosításában, szükség szerint idegen nyelvű megjelentetésében, valamint a nyomdai kivitelezés előkészítésében;
u) tervezi és felügyeli az információs kampányokhoz kapcsolódó tájékoztató kiadványok elkészülését.
A Sajtóosztály működését titkárság segíti, amely általános ügyviteli, iktatási és dokumentumtovábbítási, valamint a szervezeti egység tevékenységét támogató adminisztratív tevékenységet lát el. A Sajtóosztály élén osztályvezető áll.
1.1. MAGYARORSZÁGON ÉLŐ NEMZETISÉGEK JOGAINAK VÉDELMÉT ELLÁTÓ BIZTOSHELYETTES IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.1.1. Magyarországon élő nemzetiségek jogainak védelmét ellátó biztoshelyettes titkársága
A Titkárság a Szabályzat 21. §-ában meghatározott feladatain túl koordinációs feladatai körében általános ügyviteli, iktatási és dokumentumtovábbítási, valamint a szervezeti egység tevékenységét támogató adminisztratív tevékenységet lát el.
1.2. A JÖVŐ NEMZEDÉKEK ÉRDEKEINEK VÉDELMÉT ELLÁTÓ BIZTOSHELYETTES
IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.2.1. Jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó biztoshelyettes titkársága
A Titkárság a Szabályzat 21. §-ában meghatározott feladatain túl koordinációs feladatai körében általános ügyviteli, iktatási és dokumentumtovábbítási, valamint a szervezeti egység tevékenységét támogató adminisztratív tevékenységet lát el.
1.3. A FŐTITKÁR IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.3.0.1. Főtitkári Titkárság
A Titkárság a Szabályzat 21. §-ában meghatározott feladatain túl koordinációs feladatai körében általános ügyviteli, iktatási és dokumentumtovábbítási, valamint a szervezeti egység tevékenységét támogató adminisztratív tevékenységet lát el.
A Főtitkári Titkárság koordinációs, valamint a Főtitkárt támogató feladatkörében
a) bontja, rendezi, és megbízás alapján szignálja a Főtitkárnak érkező postát;
b) aláírásra rendezi, és megbízás alapján szignálja a Főtitkárnak beadott iratokat;
c) végzi a Főtitkár és a Főtitkárhelyettesek által elrendelt iktatást és dokumentumtovábbítást;
d) közreműködik a Főtitkár bel- és külföldi programjai előkészítésében;
e) kapcsolatot tart a Hivatal szervezeti egységeivel, tájékozódik az ott folyó munkáról, a Főtitkár megbízásából adatokat, háttéranyagokat kérhet tőlük;
f) ellátja a Főtitkár és a Főtitkárhelyettesek személyével kapcsolatos adminisztratív teendőket;
g) részt vesz a Főtitkár által meghatározott projektek koordinálásában;
h) szervezi a Hivatalnak véleményezés céljából megküldött jogszabálytervezetek Hivatalon belüli köröztetését, belső egyeztetését, egységes álláspontot alakít ki a Hivatal szervezeti egységeinek észrevételeiből;
i) eljár a Főtitkár által meghatározott egyéb ügyekben.
A Főtitkári Titkárság a titokfelügyeleti feladatkörében:
a) intézkedik a kapcsolódó szabályozási feladatok végrehajtásáról;
b) ellátja a szükséges ellenőrzési feladatokat;
c) intézkedik a személyi, fizikai és adminisztratív biztonság körébe tartozó feladatok ellátásáról;
d) intézkedik a minősített adatok védelmével kapcsolatos egyéb feladatok koordinációjáról és végrehajtásáról.
A Főtitkári Titkárság a belső ellenőrzési feladatkörében:
a) ellátja a Hivatal költségvetési fejezetének belső ellenőrzését, illetve ellenőrzést végez a Biztos felügyelete alá tartozó költségvetési előirányzatokból céljelleggel juttatott támogatások felhasználásával kapcsolatosan a kedvezményezetteknél és a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezeteknél, továbbá a Hivatal vagyonkezelésébe adott állami vagyonnal való gazdálkodás tekintetében;
b) a belső ellenőrzési tevékenység során szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer- és teljesítmény-ellenőrzéseket, illetve informatikai rendszerellenőrzéseket végez;
c) vizsgálja és értékeli a Hivatal belső kontrollrendszerének (ezen belül a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés rendszerét) a jogszabályoknak és belső szabályzatoknak való megfelelését;
d) vizsgálja és értékeli a Hivatalnál a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
e) vizsgálja a Hivatalnál a rendelkezésére álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát, a közpénzek rendeltetésszerű, hatékony, eredményes és gazdaságos felhasználását, a jogszabályok és belső utasítások betartását;
f) elkészíti a kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervet, valamint a fejezet összefoglaló éves ellenőrzési tervét, illetve az éves ellenőrzési tevékenységről elkészíti a Hivatal ellenőrzési jelentését és a fejezet éves összefoglaló ellenőrzési jelentését;
g) nyomon követi a belső ellenőrzési jelentések alapján elkészített intézkedési tervek megvalósítását;
h) gondoskodik a belső ellenőrzések nyilvántartásáról, az ellenőrzési dokumentumok megőrzéséről;
i) elkészíti a belső ellenőrzési kézikönyvet és rendszeresen gondoskodik annak felülvizsgálatáról.
A Főtitkári Titkárság személyügyi feladatai körében:
a) ellátja a Hivatal érdemi humánpolitikai rendszerének működtetésével összefüggő feladatokat;
b) szorosan együttműködik a Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztállyal;
c) előkészíti a Hivatal humánpolitikai stratégiáját, és elfogadása esetén felelős annak végrehajtásáért;
d) a Hivatal humánpolitikai stratégiája alapján, annak keretei között előkészíti a Hivatal humánpolitikai fejlesztési tervét, és elfogadása esetén felelős annak végrehajtásáért;
e) biztosítja a szervezeti humánpolitika kialakítását;
f) felelős a Hivatal dolgozóinak kollektív és individuális személyügyi fejlesztési programjának kidolgozásáért és végrehajtásáért;
g) ellátja a Hivatalnál jelentkező szervezetfejlesztési feladatokat.
1.3.1. Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály
A Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály számviteli és pénzügyi feladatai körében:
a) előkészíti a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználására vonatkozó szabályzatokat;
b) ellátja a fejezet elemi költségvetésének és elemi költségvetési beszámolójának, valamint a fejezet éves költségvetési és zárszámadási javaslatának elkészítésével kapcsolatos feladatokat;
c) ellátja a költségvetési tervezési munka lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat;
d) szervezi az államháztartás működési rendjének változása kapcsán a fejezetet érintő intézkedések végrehajtását;
e) új előirányzatot nyit az európai uniós forrásból származó támogatás előirányzatára, amennyiben olyan európai uniós forrásból kerül támogatás felhasználásra, amelyet a fejezet előirányzata nem tartalmazott, és biztosítja a központi költségvetési forrást a fejezeten belüli átcsoportosítással;
f) a költségvetési törvény elfogadását követően előkészíti a fejezethez tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési előirányzatainak megállapítását;
g) gondoskodik a feladatfinanszírozás körébe tartozó előirányzatok esetében a finanszírozás alapját képező okiratok elkészítéséről, jóváhagyásáról és a Magyar Államkincstárhoz való benyújtásáról, valamint a nem az adott fejezetnél jóváhagyott és megvalósított programoknál az előirányzat átadójaként vagy átvevőjeként aláírja a feladatfinanszírozás okmányait;
h) ellátja a fejezeti kezelésű előirányzatok gazdálkodási, könyvvezetési kötelezettségeinek teljesítését és az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatási feladatokat;
i) irányítja a hatáskörébe tartozó feladatok vonatkozásában a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzést;
j) elkészíti a külső és belső ellenőrzést végző szervek által igényelt adatszolgáltatásokat;
k) ellátja a feladatkörével összefüggésben általa kezelt közérdekű adatok közzétételével kapcsolatos feladatokat;
l) elkészíti a belső és külső ellenőrzési jelentésekben tett megállapítások, javaslatok hasznosulásáról a fejezetre vonatkozó összefoglaló beszámolót;
m) elkészíti a Hivatal, mint költségvetési szerv elemi költségvetését, féléves és éves beszámolóját, valamint az időközi mérlegjelentéseket;
n) végzi a Hivatal költségvetését érintő előirányzat-módosításokkal kapcsolatos műveleteket;
o) ellátja a gazdálkodási, a pénzkezelési, a könyvvezetési kötelezettségeket és az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatási műveleteket;
p) ellátja a nem rendszeres személyi juttatásokkal kapcsolatos műveleteket;
q) ellátja a házipénztári, valuta-pénzkezelő helyi és értékkezelési műveleteket, gondoskodik a forint- és valutaellátmányok biztonságos szállításának végrehajtásáról;
r) feladata a számvitel politika és számlarend meghatározása, gazdálkodási szabályzatok előkészítése;
s) ellátja a kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, utalványozási és érvényesítői feladatokat;
t) ellátja a hivatali pénztár üzemeltetését, pénztári be- és kifizetéseket, bankforgalom intézését;
u) előkészíti a gazdálkodással kapcsolatos szerződéseket.
A Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály üzemeltetési feladatai körében:
a) ellátja a Hivatalnál felmerülő vagyongazdálkodási teendőket, különös tekintettel a Hivatal közvetlen vagyonkezelésében lévő ingatlan vagyongazdálkodásával kapcsolatos feladatokra, ezen ingatlan jövőbeni hasznosítására javaslatot tesz;
b) vagyonkezelési és vagyongazdálkodási kérdések vonatkozásában felelős az MNV Zrt.-vel való kapcsolattartásért;
c) lefolytatja a Hivatal közbeszerzési eljárásait;
d) az általa lefolytatott közbeszerzési eljárásokkal összefüggésben, a Hivatal jogi segítségnyújtása mellett, ellátja a szakmai képviseletet a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt;
e) végzi a közbeszerzésekről szóló törvényben előírt rendszeres és eseti közzétételi, tájékoztató műveleteket, és eleget tesz az ott megjelölt dokumentálási kötelezettségnek;
f) szükség szerint közreműködik a kapcsolattartásból és a Hivatal érdekeinek érvényesítéséből eredő olyan eljárásokban, ahol a Hivatal képviseletét egyéni ügyvéd vagy ügyvédi iroda látja el;
g) ellátja a Hivatal alkalmazottainak kártérítési felelősségre vonásával kapcsolatos feladatokat;
h) figyelemmel kíséri a Hivatal működése szempontjából releváns pályázati kiírásokat és ezekről rendszeresen tájékoztatást nyújt a Főtitkár számára;
i) előkészíti a Hivatal polgári jogi szerződéseit és biztosítja azok ellenjegyzését;
j) ellátja a Hivatal polgári jogi szerződéseinek nyilvántartásával összefüggő feladatokat;
k) kiadja és nyilvántartja a Hivatal területére történő belépési és behajtási engedélyeket;
l) a Biztos, vagy a Főtitkár megbízásából ellátja a Hivatal minősített időszaki és katasztrófavédelmi tervezési műveleteit;
m) feladata a Hivatal eszközleltárának, megbízás útján történő előkészítése;
n) feladata a Hivatalnál leltárba vett gépek, berendezések, járművek és egyéb eszközök karbantartása, anyag-, készlet-, nyomtatvány- és irodaszer-beszerzése, vásárlás rendezvényekhez, a gépkocsik üzemeltetésével kapcsolatos teendők intézése, hivatali gépkocsivezető munkavégzésének irányítása, ellenőrzése;
o) felelős a Hivatal gondnoki feladatainak ellátásáért, valamint a vagyonnyilvántartás és leltározás – jogszabályok és a Főtitkár utasításainak megfelelő – lefolytatásáért.
A Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály humánpolitikai feladatai körében:
a) ellátja a Hivatal munkatársainak közszolgálati jogviszonyával és munkaviszonyával kapcsolatos, jogszabályban foglalt személyügyi feladatokat;
b) teljeskörűen ellátja az illetmény- és bérszámfejtési feladatokat, valamint a társadalombiztosítási kifizetőhelyi, valamint a nyugdíjpénztári tagsággal kapcsolatos ügyviteli teendőket, bejelentési, nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését, valamint a társadalombiztosítási ellátások igényelbírálását;
c) vezeti és karbantartja a Hivatal dolgozói személyes adatainak nyilvántartását (közszolgálati és munkavállalói nyilvántartás), valamint a Hivatal munkatársainak önéletrajzát tartalmazó adatbázist;
d) kezeli a Hivatal dolgozóinak személyi anyagait, vezeti a személyzeti és belső nyilvántartásokat, gondoskodik a Hivatal teljes állománytáblájának naprakész vezetéséről;
e) ellátja a hivatali bér- és létszámgazdálkodás munkaügyi feladatait;
f) a Pénzügyi és Számviteli Osztállyal együttműködve, előkészíti a Hivatal munkáltatói kölcsön- és egyéb szociális szerződéseit, ellátja azokkal összefüggésben a Hivatalt megillető jogoknak az ingatlan-nyilvántartással történő bejegyzésével kapcsolatos műveleteket;
g) a Pénzügyi és Számviteli Osztállyal együttműködve, biztosítja a Hivatal, továbbá – foglalkoztatási jogviszonyukkal vagy hivatali tevékenységükkel összefüggésben ellenük vagy általuk indított ügyekben, a képviselt kérelmére – a munkatársak jogi képviseletét a peres és nemperes eljárásokban;
h) végzi a munkaügyi pályázatok kiírásával, közzétételével kapcsolatos műveleteket, koordinálja a pályáztatást;
i) ellátja az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben a vagyonnyilatkozatok őrzésével összefüggésben meghatározott műveleteket;
j) a Főtitkár utasításai szerint közzéteszi a személyügyi adatokat a Hivatal honlapján;
k) elkészíti az éves továbbképzési tervet, a Hivatal munkatársai számára képzéseket, tanfolyamokat szervez;
l) közreműködik a kitüntetési és elismerési döntések előkészítésében és végrehajtásukban;
m) előkészíti és kezeli a Hivatal munkatársainak tanulmányi szerződéseit;
n) közreműködik a Hivatal Esélyegyenlőségi Tervének elkészítésében;
o) koordinálja a Hivatal személyügyi szabályzata végrehajtásából eredő egyéb feladatok ellátását;
p) végzi a hivatali dolgozók üdültetésével kapcsolatos feladatokat.
A Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztály működését titkárság segíti, amely általános ügyviteli, iktatási és dokumentumtovábbítási, valamint a szervezeti egység tevékenységét támogató adminisztratív tevékenységet lát el. A Gazdálkodási és Humánpolitikai Főosztályhoz tartozó osztály élén osztályvezető áll.
1.3.2. Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály nemzetközi kapcsolati feladatai körében:
a) a Biztos megbízása alapján közreműködik nemzetközi megállapodások előkészítésében;
b) ellátja az NHRI felelősi feladatokat;
c) szervezi a Fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló egyezmény 33. cikke 2. pontjában megjelölt független mechanizmus feladatainak ellátását;
d) szervezi a nemzetközi szerződésben vállalt kötelezettség teljesítéseként szükséges független, nemzeti megelőző, illetve ellenőrző jogvédelmi mechanizmusokból fakadó azon feladatok ellátását, amelyekre a Biztost törvényben kijelölik;
e) kapcsolatot tart a hazai és nemzetközi szervezetekkel;
f) előkészíti a Biztosnak a Kínzás és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés elleni ENSZ Egyezmény fakultatív jegyzőkönyvének kihirdetéséről szóló 2011. évi CXLIII. törvény szerinti feladatainak ellátását, különös tekintettel a nemzeti megelőző mechanizmus működtetésével kapcsolatos feladatokra;
g) figyelemmel kíséri a Kínzás és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés elleni ENSZ Egyezmény végrehajtását;
h) közreműködik a Kínzás és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés elleni ENSZ Egyezmény fejlesztésében;
i) kapcsolatot tart a Kínzás és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés elleni ENSZ Egyezményben részes más államok az Egyezmény és annak jegyzőkönyvei végrehajtására hatáskörrel bíró szerveivel;
j) előkészíti a Biztosnak a Kínzás és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés elleni ENSZ Egyezmény fakultatív jegyzőkönyve szerinti Megelőzési Albizottsággal kapcsolatos feladatainak ellátását.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály nemzetközi kapcsolati, funkcionális és egyéb feladatai körében:
a) közreműködik a Hivatal idegen nyelvű levelezésének szervezésében, ezzel kapcsolatosan az internet segítségével információt gyűjt és szolgáltat;
b) összeállítja a Hivatal nemzetközi tevékenységéről szóló éves jelentést a tárgyévet követő év január 15-éig;
c) tájékoztatja a Hivatal vezetőinek nemzetközi tárgyalásairól a Hivatal szervezeti egységeit;
d) szervezi, előkészíti és koordinálja a Hivatal nemzetközi tevékenységét és biztosítja a Hivatal nemzetközi tevékenységének összehangolását;
e) az éves kiutazási és fogadási tervben meghatározottak szerint előkészíti a Hivatal vezetői nemzetközi tárgyalásainak szakmai anyagait, amelynek keretében gondoskodik az e tárgyalásokból eredő feladatok végrehajtásának koordinálásáról;
f) idegen nyelvet használó panaszos esetén megkeresésre segítséget nyújt a Panasziroda munkájának ellátásához.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály társadalmi kapcsolatok, valamint koordinációs feladatai körében:
a) ellátja a Biztos, a Biztos helyettesei, a Főtitkár, valamint a Hivatal munkatársainak belföldi és külföldi utazásaival és a partnerek fogadásával kapcsolatos protokolláris teendőket;
b) előkészíti és koordinálja a Biztos által egyedileg meghatározott projekteket;
c) szervezi a Hivatal által megrendezésre kerülő konferenciákat, szakmai programokat, egyéb rendezvényeket;
d) koordinálja a Biztos és Biztoshelyettesek a nemzeti ünnepekhez kapcsolódó megjelenéseit;
e) ellátja a Biztos adományozási jogkörébe tartozó kitüntetések adományozásával kapcsolatos előkészítő, koordinációs, szervezési és egyéb feladatokat;
f) kapcsolatot tart az Országgyűlés, a Kormány szerveivel és hivatalaival, valamint civil szervezetekkel;
g) a biztosi, a biztoshelyettesi, valamint a főtitkári titkárságoktól beérkező információk alapján minden év december 15-ig összeállítja a Hivatal következő évre vonatkozó kiutazási és fogadási tervét;
h) közreműködik a Hivatal vezetőinek külföldi partnerekkel folytatott kapcsolattartásának szervezésében;
i) a Hivatal szervezeti egységeinek bevonásával koordinálja a Biztos parlamenti beszámolójának elkészítését, technikai kivitelezését;
j) ellátja a belföldi és külföldi kiküldetések lebonyolításával és elszámolásával kapcsolatos feladatokat, vezeti a kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat;
k) megszervezi a tárgyalásokhoz szükséges tolmácsolási szolgáltatásokat.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály egyéb koordinációs feladatai körében:
a) gondoskodik a Biztos, a Biztoshelyettesek és azok munkatársai, a Főtitkár, valamint a Hivatal munkatársai részére névjegykártyák, meghívók, oklevelek beszerzéséről;
b) intézi és nyilvántartja a teremfoglalásokat;
c) intézi és nyilvántartja a gépkocsiigényléseket;
d) beszerzi a reprezentációs célt szolgáló ajándékokat és azokról nyilvántartást vezet;
e) intézi az Országgyűlés épületébe való beléptetéssel kapcsolatos ügyeket, ennek keretében különösen beszerzi a belépőkártyákat és parkolási engedélyeket;
f) gondoskodik a protokoll-listák folyamatos frissítéséről;
g) ellátja a munkáltatói igazolványokkal kapcsolatos teendőket.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály szakmai ügyfélszolgálati feladatai körében:
a) intézi és nyilvántartja a Hivatalba érkező, más szervezeti egység feladatkörébe nem tartozó írásbeli panaszokat, közérdekű bejelentéseket, javaslatokat és egyéb beadványokat;
b) segíti a civil szféra és a Hivatal közötti kölcsönös információátadást;
c) részt vesz a Biztosnak, a Biztoshelyetteseknek, valamint a Főtitkárnak címzett lakossági panaszok, közérdekű bejelentések, javaslatok és egyéb kérelmek elintézésében;
d) heti, negyedéves és éves statisztikát készít az Információ Szolgálat és a Panasziroda ügyfélforgalmáról;
e) együttműködik az elemző és vizsgálati feladatokat ellátó munkatársakkal, ennek keretében a folyamatban lévő ügyek esetében tájékoztatja az ügyintézőt az ügyfél érkezéséről, az ügyintéző észrevételeit, kérdéseit közvetíti az ügyfél felé, és ha az ügyintéző személyesen is részt kíván venni a panaszmeghallgatáson, ahhoz minden segítséget megad;
f) a telefonos megkeresések vagy a személyes meghallgatások alapján tudomására jutott információkról, az eljárásra vonatkozó kérésekről közvetlenül is tájékoztatja az ügyintézőket.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály az Információs Szolgálattal kapcsolatos feladatai körében:
a) telefonos információs szolgálatot lát el;
b) személyesen fogadja a bejelentkezés nélkül érkező ügyfeleket;
c) időpontot ad az ügyfelek számára a személyes panaszfelvételre;
d) tájékoztatást ad az alapvető jogok biztosának hatásköréről, az iratok nyilvántartásba vételének időpontjáról, az ügyszámáról, a panaszügy „Ad Acta” szerinti feldolgozási állapotáról;
e) iratot/dokumentumot vesz át és ad vissza.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály a Panaszirodával kapcsolatos feladatai körében:
a) személyes ügyfélfogadást tart;
b) ellátja a Biztoshoz, vagy Biztoshelyettesekhez kérelemmel forduló ügyfelek előre egyeztetett időpontban vagy soron kívüli módon történő fogadását;
c) az előre bejelentett panaszmeghallgatások esetében előzetesen tájékozódik és felkészül a panaszügyből;
d) a panaszfelvétel során: bemutatja az alapvető jogok biztosának hatáskörét, a panaszfelvétel menetét, tájékoztatást nyújt az adatkezelés szabályairól, meghallgatja a panaszosokat, a panaszfelvételről jegyzőkönyvet készít és átveszi a beadványok és a mellékletét képező dokumentumokat;
e) a jegyzőkönyvet és az átvett iratokat továbbítja az Ügyviteli Osztály illetékes részlege felé;
f) intézi és nyilvántartja a Hivatalba érkező, más szervezeti egység feladatkörébe nem tartozó írásbeli panaszokat, közérdekű bejelentéseket, javaslatokat és egyéb beadványokat;
g) részt vesz a Biztosnak, Biztoshelyetteseknek, valamint a Főtitkárnak címzett lakossági panaszok, közérdekű bejelentések, javaslatok és egyéb kérelmek elintézésében.
A Nemzetközi és Társadalmi Kapcsolatok Főosztályhoz tartozó Társadalmi Kapcsolatok és Koordinációs Osztály, valamint az Ügyfélszolgálati Osztály élén osztályvezető áll, a Nemzetközi Osztályt a főosztályvezető közvetlenül irányítja.
1.3.3. Informatikai és Ügyviteli Főosztály
Az Informatikai és Ügyviteli Főosztály informatikai feladatai körében:
a) üzemelteti a Hivatal informatikai infrastruktúráját, rendszereit és gondoskodik az informatikai rendszerek (hardverek és szoftverek) üzemeltetéséről, fejlesztéséről, a hibaelhárításról és szükség szerinti javításról, valamint ezen tevékenységekhez szükséges dokumentációk és nyilvántartások kezeléséről;
b) közreműködik az informatikai eszközök beszerzésében, gondoskodik a beszerzett eszközök üzembe helyezéséről;
c) kezdeményezi az informatikai eszközök selejtezését, valamint részt vesz az informatikai eszközök selejtezési eljárásában;
d) gondoskodik az informatikai fejlesztések pályázatainak, projektjeinek előkészítéséről, és részt vesz a lebonyolításukban;
e) gondoskodik a Hivatal informatikai stratégiájának előkészítéséről, kidolgozásáról;
f) gondoskodik a Hivatal informatikai biztonsági szabályzatának elkészítéséről, megsértésük esetén a szabályzat rendelkezései alapján jár el;
g) gondoskodik a Hivatal internetes honlapjának üzemeltetéséről, fejlesztéséről és a tartalomfelelősöknek támogatási szolgáltatást nyújt a szolgáltatott tartalom kezeléséhez;
h) üzemelteti és alkalmazásgazdája a Hivatal iktató-, iratkezelő rendszerének, gondoskodik a rendszer használatához az informatikai támogatásáról;
i) gondoskodik a Hivatal felhasználóitól érkező informatikai tárgyú bejelentések, incidensek kezeléséről;
j) gondoskodik az informatikai szabályzat és kapcsolódó szabályzatok tervezetének elkészítéséről, frissítéséről;
k) gondoskodik az informatikai szolgáltatások katalógusának („Szolgáltatási lista“) előkészítéséről és karbantartásáról, kezdeményezi a jóváhagyását és kiadását;
l) gondoskodik az elszigetelt gazdasági rendszerek munkaállomás és operációs rendszereinek biztosításáról;
m) gondoskodik az info- és telekommunikációs infrastruktúra és rendszerek (telefonos rendszer, beléptető rendszerek, TV-csatornaszolgáltatások és infrastruktúra) üzemeltetéséről, fejlesztéséről az ezeket a rendszereket üzemeltető külső szolgáltatókkal együttműködve.
Az Informatikai és Ügyviteli Főosztály statisztikai feladatai körében:
a) gondoskodik az ügyviteli rendszer (iktató- és iratkezelő rendszer), statisztikai moduljainak karbantartásáról, fejlesztéséről;
b) gondoskodik az ügyviteli rendszer (iktató- és iratkezelő rendszer), és a parlamenti beszámolóhoz vagy ad hoc jellegű kimutatások készítéséhez szükséges statisztikai adatok szolgáltatásáról;
c) gondoskodik az ügyviteli rendszer (iktató- és iratkezelő rendszer) adataiból előállítható ügyintézőkre vonatkozó vezetői riportok szolgáltatásáról.
Az Informatikai és Ügyviteli Főosztály iratkezelési feladatai körében:
a) végzi a Hivatal iratainak és ügyiratainak kezelését, ezen belül:
aa) küldemények (iratok) átvétele: gondoskodik a beérkező küldemények átvételéről, azok csoportosításáról;
ab) küldemények (iratok) érkeztetése: gondoskodik a küldeményként beérkezett iratok érkeztetéséről, szükség szerint a kézbesítőkönyvekbe való bejegyzésről;
ac) küldemények (iratok) előzményezése, csatolása, szerelése: gondoskodik az iratok előzmény ügyiratainak kikereséséről, szükség szerint elvégzi ezen iratok csatolását, szerelését;
ad) küldemények (iratok) iktatása: gondoskodik az előkészített és érkeztetett iratok iktatásáról, szükség szerint az ügyiratborítók nyomtatásáról és iktatás után a megfelelő szervezeti egységnek átadásáról;
ae) küldemények (iratok) postára adása (postázása), kézbesítése: gondoskodik a szervezeti egységek postai úton továbbítandó küldeményeinek összegyűjtéséről, ezek postai feladásáról, szükség szerint személyes kézbesítéséről, valamint a Hivatal épületén belül a beérkező küldemények kézbesítéséről;
af) iratok és ügyiratok irattárazása: gondoskodik az átmeneti és a központi irattár működtetéséről, és az irattárazásra átadott iratok és ügyiratok irattárazásáról;
ag) iratok és ügyiratok selejtezése és levéltárba adása: gondoskodik az évenként szükséges irat- és ügyirat- selejtezésről, valamint – a levéltári törvényben foglaltak betartásával és a Levéltárral együttműködve – a Hivatalban és jogelőd szervezeteinél keletkezett maradandó értékű iratok levéltári átadásának előkészítéséről és levéltárba átadásáról;
b) gondoskodik az érkeztetett iratok iktatás előtti tárgyszóval ellátásáról;
c) gondoskodik a Hivatal munkatársai számára, az ügyviteli tevékenységek elvégzéséhez és az iktató és iratkezelő informatikai rendszer használatához szükséges támogatási szolgáltatás biztosításáról;
d) gondoskodik a Hivatal iratkezelési szabályzatának előkészítéséről, karbantartásáról és a szabályzat rendelkezéseinek megsértése esetén a szabályzat rendelkezései alapján jár el;
e) gondoskodik az irattári terv évenkénti felülvizsgálatának kezdeményezéséről, karbantartásáról;
f) gondoskodik az ügyviteli rendszerhez (iktató és iratkezelő) használt statisztikai adatgyűjtést segítő kitöltési segédlet évenkénti felülvizsgálatáról és a felülvizsgálat eredménye alapján a kódrendszer karbantartásáról;
g) részt vesz a Hivatal titokfelügyeleti feladatkörében felmerülő iratkezelési feladatok ellátásában, és ezen feladatok ellátása során együttműködik a Hivatal biztonsági vezetőjével;
h) szükség szerint gondoskodik a szervezeti egységek ügykezelési segédletekkel (hitelesített iktatókönyvek, bélyegzők) történő ellátásáról.
Az Informatikai és Ügyviteli Főosztályhoz tartozó Informatikai Osztály élén főosztályvezető-helyettes, az Ügyviteli Osztály élén osztályvezető áll.
1.3.4. Vizsgálati Főosztály I.
A Vizsgálati Főosztály I. hatáskör-ellenőrzési feladatkörében:
a) végzi a Hivatalhoz érkezett beadványok előzetes vizsgálatát, és ennek eredményeként intézkedési javaslatot tesz a beadvány további kezelésére;
b) tisztázza, hogy a beadvány a Biztos, illetve a Biztoshelyettesek hatáskörébe tartozik-e;
c) kiegészítő információkat szerez be a panaszosoktól, amennyiben az a hatáskör megállapításához szükséges;
d) rövid úton kiegészítő információkat szerez be a panasszal érintett szervektől, amennyiben arra a hatáskör megállapításához van szükség;
e) amennyiben a Biztos hatásköre megállapítható, javaslatot tesz a panasz további vizsgálatára;
f) ha a panasz nem tartozik a Biztos, vagy a Biztoshelyettesek hatáskörébe, előkészíti a panasz elutasítására, vagy – a címzett szerv megjelölésével – a beadvány áttételére irányuló biztosi intézkedést;
g) a Biztos utasítása alapján előkészíti a biztos érdemi (panaszt elutasító) intézkedését;
h) kódolja az általa befejezett ügyeket, majd továbbítja azokat a Főtitkárnak;
i) közreműködik a Biztos beszámolójának elkészítésében;
j) szervezi és bonyolítja a Biztos vagy a Biztoshelyettesek helyszíni panaszfelvétellel együtt járó megyei látogatásait.
A Vizsgálati Főosztály I. vizsgálat előkészítő feladatkörében:
a) megállapítja a panasszal érintett szervet;
b) az elemzés során szerzett tapasztalatok alapján javaslatot tesz átfogó vizsgálat lefolytatására.
A Vizsgálati Főosztály I-en a főosztályvezető munkájának segítése és helyettesítése érdekében általános főosztályvezető-helyettes tevékenykedik.
1.3.5. Vizsgálati Főosztály II.
A Vizsgálati Főosztály II. vizsgálati feladatai körében:
a) a Biztos kijelölése alapján kivizsgálja az alapvető jogokkal kapcsolatos visszásságokat;
b) a Biztos kijelölése alapján egyedi vizsgálatot folytat;
c) javaslatot tesz a vizsgálat megállapításaihoz képest szükségesnek tartott intézkedésre és előkészíti a Biztos vizsgálaton alapuló, érdemi intézkedéseit;
d) a vizsgálat során értesíti a panaszosokat és más érintetteket;
e) kódolja az általa befejezett ügyeket, majd továbbítja azokat a Főtitkárnak;
f) értékeli és összefoglalja a vizsgálatok eredményeit;
g) közreműködik a Biztos beszámolójának elkészítésében;
h) kapcsolatot tart a többi szervezeti egységgel.
A Vizsgálati Főosztály II-n a főosztályvezető munkájának segítése és helyettesítése érdekében két általános főosztályvezető-helyettes tevékenykedik.
1.3.6. Vizsgálati Főosztály III.
A Vizsgálati Főosztály III. vizsgálati feladatai körében:
a) a Biztos kijelölése alapján kivizsgálja az alapvető jogokkal kapcsolatban tudomására jutott visszásságokat;
b) egyedi ügyben vizsgálatot folytat és, ennek keretében megteszi a szükséges intézkedéseket és elvégzi az eljárási határidőknek megfelelő vizsgálati cselekményeket;
c) javaslatot tesz a vizsgálat megállapításaihoz képest szükségesnek tartott intézkedésre és előkészíti a Biztos vizsgálaton alapuló érdemi intézkedéseit;
d) a vizsgálat során értesíti a panaszosokat és más érintetteket;
e) kódolja az általa befejezett ügyeket, majd továbbítja azokat a Főtitkárnak;
f) értékeli és összefoglalja a vizsgálatok eredményeit;
g) közreműködik a Biztos beszámolójának elkészítésében;
h) kapcsolatot tart a többi szervezeti egységgel;
i) előkészíti a Magyarországon élő nemzetiségek jogainak védelméért felelős biztos helyettes jogi-információs, felvilágosító tevékenységét;
j) kapcsolatot tart az országos és helyi kisebbségi önkormányzatokkal;
k) nyilvántartást vezet a helyi és az országos kisebbségi önkormányzatokról, kisebbségi szervezetekről;
l) ellenőrzi a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény, továbbá a nemzeti és az etnikai kisebbségek jogaira vonatkozó más jogszabályok rendelkezései érvényesülését egyedi panaszok alapján, illetve a Biztos döntésének megfelelően, hivatalból.
A Vizsgálati Főosztály III-on a főosztályvezető munkájának segítése és helyettesítése érdekében általános főosztályvezető-helyettes tevékenykedik.
1.3.7. Közjogi Főosztály
A Közjogi Főosztály jogszabály-véleményezési feladatai körében:
a) folyamatosan figyelemmel kíséri a Biztos által elrendelt vizsgálatokat, ennek során szükség szerint jogszabály-módosításra, alkotmánybírósági indítványra vonatkozó javaslatot készít elő;
b) a befejezett ügyeket érdemben értékeli és folyamatosan kapcsolatot tart a többi főosztállyal, ennek keretében kódolja az általa befejezett ügyeket, majd továbbítja azokat a Főtitkárnak;
c) előkészíti a Biztos által egyedileg meghatározott indítványokat, eljárást kezdeményező beadványokat, iratokat;
d) feltárja a Biztos által egyedileg meghatározott, előkészítendő indítványhoz szükséges információkat, jogszabályi hátteret;
e) szorosan együttműködik a Hivatal egyéb szervezeti egységeivel, különös tekintettel a Vizsgálati Főosztály II-re, valamint a Vizsgálati Főosztály III-ra;
f) véleményezi a jogszabályok, egyéb normák tervezeteit;
g) folyamatosan nyomon követi a jogszabályi környezet változását;
h) szükség szerint, illetve a Biztos megbízásából jogszabály módosítására javaslatot dolgoz ki;
i) ellátja a Hivatal belső normáit előkészítő feladatokat.
A Közjogi Főosztály indítvány-előkészítési feladatai körében:
a) előkészíti a Biztos által egyedileg meghatározott indítványokat, eljárást kezdeményező beadványokat, iratokat;
b) előkészíti a Biztos, valamint a Biztoshelyettesek jogalkotási kezdeményezéseit, illetőleg figyelemmel kíséri azok megvalósulását és végrehajtását;
c) folyamatosan figyelemmel kíséri a Biztos által elrendelt vizsgálatokat, ennek során szükség szerint jogszabály-módosításra, alkotmánybírósági indítványra vonatkozó javaslatot készít elő;
d) a befejezett ügyeket érdemben értékeli és folyamatosan kapcsolatot tart a többi főosztállyal, ennek keretében kódolja az általa befejezett ügyeket, majd továbbítja azokat a Főtitkárnak;
e) folyamatosan figyelemmel kíséri az Alkotmánybíróság, a bíróságok, az Emberi Jogok Európai Bírósága, valamint a külföldi alkotmánybíróságok, bíróságok alapjogi gyakorlatát, azokról szükség szerint összefoglalót készít;
f) az Országgyűlés bizottsági munkájába való bekapcsolódás érdekében figyelemmel kíséri a parlament működését;
g) szorosan együttműködik a Hivatal egyéb szervezeti egységeivel, különös tekintettel a Vizsgálati Főosztály II-re, valamint a Vizsgálati Főosztály III-ra;
h) a Biztos, vagy a Főtitkár felhatalmazása alapján kapcsolatot tart az állami, közigazgatási szervekkel, érdekképviseletekkel, civil szervezetekkel, szakértőkkel.
A Közjogi Főosztályhoz tartozó Jogszabály-véleményezési Osztályt főosztályvezető-helyettes, az Indítvány-előkészítési Osztályt osztályvezető irányítja.
1.3.8. Könyvtár
a) naprakész számítógépes nyilvántartás vezetése mellett ellátja a Hivatal könyvtárának, dokumentum- és jogszabály-gyűjteményének kezelését, folyamatos karbantartását;
b) ellátja a könyvtári beszerzésekkel kapcsolatos teendőket;
c) szükség esetén részt vesz a könyvtári informatikai rendszer karbantartásában, fejlesztésében;
d) egyéb könyvtári szolgáltatásokat végez.”
1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2012. szeptember 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére