30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet
30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelet
az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézmények és az ezen intézményekben dolgozó pedagógusok 2012. évi támogatásáról1
A Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény 5. melléklet 11. pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) és o) pontjában és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszter, továbbá az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § p) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró belügyminiszter egyetértésével –, a következőket rendelem el:
1. Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatások közös szabályai
1. § (1) E rendelet a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 5. melléklet 11. pont a) és b) alpontja szerinti és a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére juttatható, (2) bekezdés szerinti támogatások igénylésének szabályait állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti előirányzatok terhére
a) a 2012/2013. tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi kiegészítő támogatását igényelhet
aa) a költségvetési törvény 12. § (1) bekezdése szerinti központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény,
ab) a helyi önkormányzat, települési és területi nemzetiségi önkormányzat, továbbá többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban együtt: önkormányzati fenntartó), valamint
ac) a költségvetési törvény 38. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója
[az aa)–ac) alpont a továbbiakban együtt: fenntartó],
b) a 2011/2012. nevelési év, tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi támogatását igényelheti a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója,
c) a 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatást igényelhet a fenntartó,
d) a 2011/2012. nevelési év, tanév 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakára integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok 2012. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatást igényelhet a közoktatási feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója,
ha az általa fenntartott intézmény a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 171–173. §-ában meghatározott követelményeknek megfelel.
2. A 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi támogatása
2. § (1) A 2012/2013. nevelési év, tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára az EMMI rendelet 171–173. §-a szerint
a) az óvodai fejlesztő program utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az óvodai nevelésben halmozottan hátrányos helyzetű, valamint hátrányos helyzetű gyermekek számára,
b) a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés utáni támogatásra vonatkozó támogatási kérelmet az általános iskolában, a gimnáziumban, a szakközépiskolában és a szakiskolában a nappali oktatás munkarendje szerinti oktatásban részesülő halmozottan hátrányos helyzetű valamint hátrányos helyzetű tanulók számára
megszervezett felkészítéshez lehet benyújtani.
(2) A képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program utáni támogatás (a továbbiakban együtt: esélyegyenlőségi támogatás) olyan nevelési-oktatási intézményre, tagintézményre tekintettel nyújtható, amelynek alapító okiratában, helyi pedagógiai programjában az esélyegyenlőségi támogatásra való jogosultságot megalapozó tevékenység szerepel.
3. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás egy tanulóra eső összege a 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakra nem haladhatja meg az óvodai fejlesztő program szervezése, illetve képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében a 20 000 Ft összeget.
(2) A társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján, a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt az esélyegyenlőségi támogatás fenntartónkénti, valamint intézményenkénti összegéről.
4. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására és az ott meghatározott célok megvalósítására a 10. melléklet szerinti mértékben használható fel az EMMI rendelet 171–173. §-ában foglalt követelményeknek megfelelően.
(2) Az esélyegyenlőségi támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét a 2012. évben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás biztosítja.
5. § (1) A fenntartó az esélyegyenlőségi támogatást a fenntartásában lévő nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény 2011. október 1-jei, az EMMI rendelet 171. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 173. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel megállapított, közoktatási statisztikai létszámadatai alapján igényelheti.
(2) Az önkormányzati fenntartó az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által üzemeltetett önkormányzati előirányzat gazdálkodási modulon (a továbbiakban: ÖNEGM) keresztül kitöltött adatlapok nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányának 2012. október 19-ig postai úton történő megküldésével nyújthatja be a Kincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes megyei igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság).
(3) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény az esélyegyenlőségi támogatás iránti támogatási kérelmet a kitöltött adatlapok fenntartó által aláírt egy eredeti példányának 2012. október 19-éig postai úton történő megküldésével nyújthatja be az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőhöz (a továbbiakban: Lebonyolító).
(4) A postai úton benyújtott támogatási kérelemnek tartalmaznia kell
a) iskola esetén az 1., 1/A., és 1/B., 2. és 3. melléklet,
b) óvoda esetén az 1., 1/A., és 1/B. és a 4. melléklet
szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányát.
(5) A 2012. október 19-éig postára adott támogatási kérelem tekinthető határidőben megküldöttnek. A (2)–(3) bekezdésben meghatározott határnap elmulasztása jogvesztő.
(6) Az önkormányzati fenntartó esetében a kizárólag postai úton benyújtott támogatási kérelem érvénytelen.
6. § (1) A Lebonyolító a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelmet megvizsgálja. Ha a benyújtott támogatási kérelem nem felel meg az 5. §-ban meghatározott feltételeknek a Lebonyolító a támogatási kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül, öt napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt. Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a felhívásnak nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, a Lebonyolító a támogatási kérelmet nem továbbítja a miniszternek, és erről hét napon belül értesíti a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartóját vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézményt.
(2) A feldolgozott támogatási kérelmek alapján intézmény- és programtípusok, valamint tanulói létszám szerinti bontásban elkészített összesítő jelentést
a) a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény által benyújtott támogatási kérelem esetén a Lebonyolító,
b) önkormányzati fenntartó által benyújtott támogatási kérelem esetén a Kincstár elektronikus és nyomtatott formában a 11. melléklet szerinti bontásban 2012. november 7-éig küldi meg a miniszternek.
7. § (1) A miniszter az összesített jelentés ellenőrzése után az esélyegyenlőségi támogatásban részesült önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert esélyegyenlőségi támogatás összegét 2012. november 14-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.
(2) Az önkormányzati fenntartónak megítélt esélyegyenlőségi támogatást a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont a) Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása jogcím terhére a 2012. év december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján a Kincstár folyósítja.
(3) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartójának és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézménynek megítélt támogatás folyósításáról a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére a Lebonyolítón keresztül a miniszter intézkedik.
8. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatásban részesült fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban részesült, a támogatott időszakra vonatkozóan 2012. december 16-áig a Lebonyolítóval támogatási szerződést köt.
(2) A támogatási szerződést a fenntartó a Lebonyolító által működtetett elektronikus rendszeren keresztül nyomtatja ki, és annak a fenntartó által aláírt két eredeti példányát megküldi a Lebonyolítónak.
(3) A Lebonyolító a nyomtatott formában megküldött támogatási szerződést megvizsgálja, és a támogatási szerződés beérkezésétől számított nyolc napon belül a hiányosan vagy nem megfelelően kitöltött támogatási szerződés módosítására szólítja fel a fenntartót.
(4) Az elektronikus rendszerbe a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában a Lebonyolítóhoz meg nem érkezett támogatási szerződés megküldésére a Lebonyolító öt napos határidő tűzésével hívja fel a fenntartót.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő elmulasztása esetén a támogatási döntés hatályát veszti.
3. A 2011/2012. nevelési évre, tanévre tekintettel képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint óvodai fejlesztő program szervezésének 2012. évi kiegészítő támogatása
9. § (1) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója a képesség-kibontakoztató, az integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program után kiegészítő támogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő támogatás), ha a 2011/2012. nevelési évre, tanévre vonatkozóan az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásáról szóló 27/2011. (IX. 14.) KIM rendelet alapján (a továbbiakban: R1.) támogatásban részesült.
(2) A kiegészítő támogatás a 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakra kérhető.
(3) A kiegészítő támogatás összege nem haladhatja meg
a) – képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében – a 16 000 Ft/tanuló,
b) – óvodai fejlesztő program szervezése esetében – a 18 000 Ft/gyermek
összeget.
(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő támogatás fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenként, tagintézményenkénti összegéről.
(5) A kiegészítő támogatás iránti kérelem magában foglalja az 1., 1/A., 1/B., 6. és 7. melléklet szerinti adatlapokat.
(6) Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A. és 1/B. mellékletet nem kell külön benyújtania.
(7) A kiegészítő támogatásra az ezen alcímben nem szabályozott kérdésekben a 2–8. §-t kell alkalmazni azzal, hogy esélyegyenlőségi támogatáson kiegészítő támogatást kell érteni.
4. A 2012/2013. nevelési évre, tanévre tekintettel 2012-ben az integrációs rendszerben részt vevő nevelési-oktatási intézményekben, tagintézményekben dolgozó pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás
10. § Az olyan fenntartó, aki általános iskolát vagy óvodát tart fenn és a 2012/2013. nevelési évben, tanévben képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést, óvodai fejlesztő programot segítő támogatást vesz igénybe és az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény megfelel a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a köznevelési intézményekben című 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 15/A. §-ában meghatározott feltételeknek, az általa fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben foglalkoztatott pedagógusoknak juttatható kiegészítő illetményhez támogatást (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) igényelhet.
11. § A nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény vezetője, ha a kiegészítő illetmény igénybevételét megelőző öt évben nem vett részt az integrációs rendszer alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen, köteles a 2012/2013-as nevelési év, tanév során legalább egy, az integrációs rendszer bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos továbbképzésen részt venni.
12. § (1) A kiegészítő illetmény a 2012/2013. nevelési év, tanév 2012. szeptember 1-jétől 2012. december 31-éig tartó időszakára igényelhető.
(2) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 13 000 Ft,
b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 17 000 Ft,
c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft,
d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 22 000 Ft
összeget.
(3) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 17 000 Ft,
b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő illetmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft
összeget.
(4) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján, a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő illetmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.
(5) A kiegészítő illetménynek az egy nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben alkalmazott és az integrációs rendszerben részt vevő pedagógusokra jutó, a munkaadót terhelő járulékokkal növelt teljes összegét az (1) bekezdésben meghatározott időtartamra vonatkozóan az integrációs rendszerben részt vevő tanulók létszámának a (2) és (3) bekezdésben meghatározott összegekkel való szorzata alapján kell kiszámítani.
(6) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott arányokat tagintézményenként kell megállapítani.
13. § A kiegészítő illetmény az esélyegyenlőségi támogatás iránt támogatási kérelmet benyújtó fenntartó által fenntartott nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű és az EMMI rendelet 171. § (5) és (6) bekezdésében, valamint 173. § (1) bekezdésében foglaltak szerint iskola esetén osztályonként, óvoda esetén csoportonként meghatározott hátrányos helyzetű tanulók és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján, a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésben vagy óvodai fejlesztő programban részt vevő tanulók létszámadatai szerint igényelhető és használható fel.
14. § (1) Az önkormányzati fenntartó a kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet a Kincstár által üzemeltetett ÖNEGM rendszeren keresztül kitöltött adatlapok nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányának postai úton történő megküldésével 2012. október 19-éig nyújthatja be a Kincstár önkormányzati fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságához.
(2) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a kiegészítő illetmény iránti támogatási kérelmet a Lebonyolító a kitöltött adatlapok fenntartó által aláírt egy eredeti példányának postai úton történő megküldésével 2012. október 19-éig nyújthatja be a Lebonyolítóhoz.
(3) A 2012. október 19-éig postára adott támogatási kérelem tekinthető határidőben megküldöttnek.
(4) A postai úton benyújtott támogatási kérelemnek tartalmaznia kell az 1., 1/A., 1/B. és 5. melléklet szerinti adatlapok kitöltött, nyomtatott és a fenntartó által aláírt egy eredeti példányát.
15. § (1) A kiegészítő illetmény iránti kérelem benyújtására és annak hiánypótlására vonatkozóan a 6. § (1) bekezdését, az összesítő jelentés elkészítése és vizsgálata tekintetében a 6. § (2) bekezdését és a 7. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2) A miniszter a kiegészítő illetményben részesített önkormányzati fenntartó nevét, KSH-kódját és az elnyert kiegészítő illetmény összegét – papír alapon és elektronikus úton – 2012. november 14-éig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek.
(3) A kiegészítő illetmény folyósítására az önkormányzati fenntartó esetében a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont b) alpont Az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása jogcím terhére a 2012. december havi nettó finanszírozás keretében a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján kerül sor. A kiegészítő illetmény folyósításáról a köznevelési feladatot ellátó nem állami fenntartó és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény esetében a költségvetési törvény 1. melléklet XX. fejezet 20. cím 59. alcím 8. jogcímcsoport, Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések finanszírozása előirányzat terhére a Lebonyolítón keresztül a miniszter intézkedik.
16. § (1) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik, annak kifizetése – a feladatellátásban részt vevő pedagógus személyének változása esetén – a feladatellátásban részt vevő más pedagógusnak is történhet.
(2) A fenntartó a kiegészítő illetményt az általa fenntartott nevelési-oktatási intézmények, tagintézmények között nem csoportosíthatja át.
5. A 2011/2012. nevelési évre, tanévre tekintettel integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok
2012. évi kiegészítő pótilletményére fordítható támogatás
17. § (1) A köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az integrációs rendszerben dolgozó pedagógusok után kiegészítő illetménytámogatást igényelhet (a továbbiakban: kiegészítő pótilletmény), ha a 2011/2012. nevelési évben, tanévben az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az R1. alapján támogatásban részesült.
(2) A kiegészítő pótilletmény a 2012. január 1-jétől 2012. augusztus 31-éig tartó időszakra igényelhető.
(3) A kiegészítő pótilletmény igénylését a 4. alcím szerinti kiegészítő illetmény igénylése nem zárja ki.
(4) Általános iskola esetén, ha a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítést szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 9 000 Ft,
b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 12 500 Ft,
c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft,
d) a 60%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy tanulóra eső összege nem haladhatja meg a 19 000 Ft
összeget.
(5) Óvoda esetén, ha az óvodai fejlesztő programot szervező nevelési-oktatási intézményben, tagintézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya a 2011. évi október havi statisztikai létszámadatai alapján
a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 13 000 Ft,
b) az 50%-ot meghaladja, a kiegészítő pótilletmény egy gyermekre eső összege nem haladhatja meg a 15 000 Ft
összeget.
(6) A miniszter a támogatási kérelmek alapulvételével, az összesített kérelmek alapján a rendelkezésre álló forrás mértékére tekintettel dönt a kiegészítő pótilletmény fenntartónkénti, valamint nevelési-oktatási intézményenkénti, tagintézményenkénti összegéről.
(7) A kiegészítő támogatás iránti kérelem magában foglalja az 1., 1/A., 1/B. és 8. melléklet szerinti adatlapokat.
(8) Ha a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója az esélyegyenlőségi támogatás iránt is nyújtott be támogatási kérelmet, az 1., 1/A. és 1/B. mellékletet nem kell külön benyújtania.
(9) A kiegészítő pótilletményre az ezen alcímben nem szabályozott kérdésekben a 10–16. §-t alkalmazni kell azzal, hogy kiegészítő illetményen kiegészítő pótilletményt kell érteni.
6. Az elszámolás és az ellenőrzés rendje
18. § (1) A megkötött támogatási szerződésben foglaltak szerint 2013. június 30-áig a fenntartó és az általa fenntartott olyan nevelési-oktatási intézmény, tagintézmény, amelyre tekintettel a fenntartó esélyegyenlőségi támogatásban, kiegészítő támogatásban részesült, szakmai beszámolót nyújt be a Lebonyolító részére az elektronikus rendszeren keresztül, valamint nyomtatott és a fenntartó által aláírt eredeti példányának postai úton történő megküldésével.
(2) A 2013. június 30-án éjfélig rögzített szakmai beszámoló legkésőbb az ezt követő munkanapon való postára adás esetén tekinthető határidőben megküldöttnek.
(3) A Lebonyolító a támogatott tevékenység megvalósulásáról szóló szakmai beszámolókat megvizsgálja és a szakmai beszámoló beérkezésétől számított nyolc napon belül szükség esetén öt napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót. A Lebonyolító által működtetett elektronikus rendszerben a fenntartó által feltöltött, de nyomtatott formában meg nem érkezett szakmai beszámolók megküldése érdekében a Lebonyolító öt napos határidő kitűzésével felhívja a fenntartót a szakmai beszámoló benyújtására. E határidő elmulasztása a támogatás jogosulatlan igénybevételének minősül.
(4) A központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény, valamint a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója 2013. június 30-áig pénzügyi beszámolót nyújt be a Lebonyolító részére. A Lebonyolító a pénzügyi elszámolást megvizsgálja és a pénzügyi beszámoló beérkezésétől számított nyolc napon belül szükség esetén öt napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a fenntartót.
(5) Amennyiben a (3) és (4) bekezdések alapján történő ellenőrzés alapján a Lebonyolító visszafizetési kötelezettséget állapít meg a fenntartó részére, erről a Lebonyolító tájékoztatja a fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságot is.
19. § (1) Az esélyegyenlőségi támogatás, a kiegészítő támogatás, a kiegészítő illetmény és a kiegészítő pótilletmény (a továbbiakban együtt: oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás) rendeltetésszerű felhasználásáról
a) az önkormányzati fenntartó 2012. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint, valamint a 18. § (1)–(3) bekezdésében foglaltak szerint,
b) a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója és a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény a 18. § (1)–(4) bekezdésében foglaltak szerint
számol el.
(2) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás 2012. december 31-éig fel nem használt és kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát a központi költségvetésbe – önkormányzati fenntartó esetében a nettó finanszírozás keretében történő előirányzat-lemondással – vissza kell fizetni.
(3) A kötelezettségvállalással terhelt, fel nem használt összeg 2013. június 30-áig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2013. évi zárszámadás keretében és annak rendje szerint történik.
(4) A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartásokkal és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.
(5) A 8. § (1) bekezdés szerinti támogatási szerződés az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 2. § (1) bekezdés o) pontja alapján kötelezettségvállalásnak minősül.
20. § (1) Ha a támogatási kérelem benyújtását követően a fenntartó azt a nevelési-oktatási intézményt, tagintézményt, amelyre tekintettel oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásban részesült a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 4. § 11. pontja szerint átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban a miniszternek, a fenntartó székhelye szerint illetékes Igazgatóságnak és a Lebonyolítónak bejelenteni.
(2) Ha fenntartó az Nkt. 4. § 11. pontja szerint átszervezés vagy fenntartóváltás miatt nem jogosult az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználására, köteles a támogatást a jogutód fenntartónak átadni.
(3) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatás felhasználásának további módját.
(4) Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatással a fenntartóváltás vagy átszervezés esetén az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 140. § (9) bekezdésének megfelelően kell elszámolni.
7. Záró rendelkezések
21–22. §2
23. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2013. december 31-én hatályát veszti.
1. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
Megye: |
Fenntartó neve: |
Címe: |
Polgármester/képviselő neve: |
Fenntartó típusa: |
□ helyi önkormányzat |
□ köznevelési feladatot ellátó nem állami fenntartó |
|
□ központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény |
|
Adószám: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ |
|
KSH-kód: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ |
|
PIR törzsszám (költségvetési szerv esetében): |
|
ÁHT azonosító (költségvetési szerv esetében): |
|
A számlavezető bank neve: |
Bankszámlaszám: ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ -⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ - |
Kapcsolattartó neve: |
Kapcsolattartó e-mail címe: |
Kapcsolattartó telefonszáma: |
Kapcsolattartó faxszáma: |
|
|
|
|
P. H. |
|
|
................................................................... |
|
1/A. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
- a rendezett munkaügyi kapcsolatokról és köztartozásokról -
1/B. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
- az esélyegyenlőségi intézkedésekkel kapcsolatosan -
a köznevelési feladatot ellátó nem állami intézmény fenntartója vagy a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmény képviseletében
eljáró személy aláírása
2. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
3. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE VONATKOZÓ |
|
Az intézmény neve: |
|
OM azonosító: |
|
A székhely/tagintézmény neve: |
|
A székhely/tagintézmény címe: |
|
Feladatellátás típusa |
általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola |
Telefon: |
|
E-mail cím: |
|
Tartalmazza-e az intézményalapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését? |
igen/nem |
Tartalmazza-e az intézmény pedagógiai programja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítését? |
igen/nem |
Tanulói összlétszám az érintett intézményben, tagintézményben (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
Halmozottan hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-a): |
|
A 4. § (1) bekezdésében meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege: |
|
|
4. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
A TÁMOGATÁSSAL ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYEIRE VONATKOZÓ ADATOK |
|
Az intézmény (óvodai intézményegységet működtető köznevelési intézmény) neve: |
|
OM azonosító: |
|
Székhely/tagintézmény neve: |
|
Székhely/tagintézmény címe: |
|
Telefon: |
|
E-mail cím: |
|
Tartalmazza-e az intézményalapító okirata a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programját? |
igen/nem |
Tartalmazza-e az intézmény nevelési programja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztő programjára vonatkozó részleteket? |
igen/nem |
Óvodások száma az intézményben/tagintézményben 2012/2013-as nevelési évben ( 2012 szeptember 1-jei állapot szerint): |
|
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszáma (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni): |
|
Hátrányos helyzetű gyermek létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint a csoportonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetűgyermekek15%-a): |
|
A 4. § (1)bekezdésében meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege: |
|
|
|
intézményvezető
a fenntartó képviselője
5. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
Oktatási forma |
Összes gyermek, tanuló létszáma 2011. októberi statisztikai adatok alapján |
Halmozottan hátrányos helyzetű |
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely- |
Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás |
Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre nézve a támogatást kéri* |
Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan |
|
|
|
Igénylő által nem kitölthető cella |
Ft |
|
Ft |
|
* A 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet kérni, amelynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 30%-a. |
|
Dátum: |
|
P. H. |
|
|
....................................................... |
P. H. |
|
|
....................................................... |
6. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE |
|
Intézmény megnevezése és típusa (általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola): |
|
Intézmény OM azonosítója: |
|
Intézmény címe: |
|
Telefon, e-mail cím: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe: |
|
Feladatellátás típusa |
általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakiskola |
Össz. létszámadat (2011. október havi statisztikai létszám szerint): |
|
Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint): |
|
A programban részt vevő halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám alapján kell megadni): |
|
Hátrányos helyzetű tanulói létszám, amelyre a támogatást kéri (a 2011. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, mely nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a): |
|
A 10. § (3) bekezdés a)pontjában meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege: |
|
|
intézményvezető
a fenntartó képviselője
7. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
AZ IGÉNYLÉS KÖRÉBEN ÉRINTETT INTÉZMÉNYRE, TAGINTÉZMÉNYRE |
|
Intézmény OM azonosítója: |
|
Intézmény címe: |
|
Telefon, e-mail cím: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény neve: |
|
Támogatásban részesült székhely, tagintézmény címe: |
|
Óvodai fejlesztő programban részt vevő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma az adott székhelyen, tagintézményben (a 2011. október havi statisztikai létszám szerint kell megadni): |
|
A 10. § (3) bekezdés b)pontjában meghatározott összeg alapján az igényelt támogatás összege: |
|
|
intézményvezető
a fenntartó képviselője
8. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
Oktatási forma |
Összes gyermek, tanuló létszáma 2011. októberi statisztikai adatok alapján |
Halmozottan hátrányos helyzetű |
HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely- |
Gyermeken- |
Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást** |
Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintéz- |
|
|
|
|
Ft |
|
Ft |
|
||||||
* Az adatlapot kizárólag a 18. § (1) bekezdésben meghatározott fenntartó töltheti ki. |
9. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
10. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Minimum 60%-ot erre a célra kell |
1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása • Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • IPR módszertani adaptációt elősegítő, előítélet-kezelő mentálhigiénés, konfliktus-kezelő tréning. (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • Óvoda iskola az alapfokú nevelés kezdő és alapozó szakasza közti, az általános iskola – középfokú iskola átmenet tréning (továbbképzési költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség; megbízási díj). • Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása • A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan. (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása, illetve menetjegyek megvásárlása). • A programban részt vevő gyermekek és kísérőik részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj). |
|
3. Együttműködések - partneri kapcsolatok erősítése • Az Iskolai IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy - nem az iskola érdekeltségébe tartozó - civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület, háziorvosi-, iskolaorvosi-, gyermek fogorvosi, stb. bevonásával (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). • Együttműködés más köznevelési intézménnyel - hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben – ld. 9. mellékletben foglalt kritériumot a hospitálásra vonatkozóan - (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Maximum 40%-ot lehet erre a célra |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás • IPR alapú komplex intézményfejlesztéshez kapcsolódó szaktanácsadói szolgáltatás, (mérés-értékelési, minőségértékelési, tanügyigazgatási, jogi szolgáltatás) IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal. (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek). |
|
5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek • Elsősorban tanórán kívüli, intézményen belüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása. (mentori díj, megbízási díj, tutori díj szakértői díj, tanácsadói díj). |
|
6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele • A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, valamint egyéni fejlesztési tervek készítésére fejlesztő pedagógus és egyéb szakember biztosítása stb.) biztosítása, |
|
7. Eszközök beszerzése • A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök. (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.) • Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök. (társas-, kognitív-, motoros-, verbális-, készségfejlesztő és /vagy azokat megalapozó, segítő eszközök). |
|
8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása • Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
9. Szakmai, tartalmi fejlesztés • Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb. |
|
10. Projektnap • Az Iskolai IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Minimum 60%-ot erre a célra kell |
1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások, tevékenységek támogatása • Óvodai IPR fejlesztéshez, óvoda-iskola átmenet tréninghez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, mentorálás, (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • IPR módszertani, adaptációt elősegítő, előítélet-kezelő, mentálhigénés, konfliktus-kezelő tréning, óvoda-iskola átmenet tréning, (módszertani költség; megbízási költség; tréneri díj; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás, (szolgáltatási költség; megbízási díj). • Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más, a programban résztvevő óvodában (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
2. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása • A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az óvodai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, tisztasági csomag, cipő, sportruházat sporteszközök egyéni használatra; kiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása). • A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel, biztosítása (belépők, utazás költsége, autóbusz bérleti díj. |
|
3. Együttműködések - partneri kapcsolatok erősítése • Az IPR alkalmazását támogató az óvodán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy - nem az óvoda érdekeltségébe tartozó - civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont gyermekek szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti családsegítő szolgálattal védőnői- háziorvosi, gyermek fogorvosiszolgálattal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). • Együttműködés más köznevelési intézménnyel - hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben – ld. 9. mellékletben foglalt kritériumot a hospitálásra vonatkozóan - (hospitálás költsége; megbízási díj; szállásköltség; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Maximum 40%-ot lehet erre a célra |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás • IPR alapú komplex intézményfejlesztéshez kapcsolódószaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!) |
|
5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele • A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása. (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj). |
|
6. Eszközök beszerzése • A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése • A pedagógusok tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése. |
|
7. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása • Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása (kisértékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok). • Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás, stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
8. Szakmai, tartalmi fejlesztés • Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek, kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb. |
|
9. Projektnap • Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése, (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Minimum 80%-ot erre a célra kell |
1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése • IPR menedzsment működtetése, IPR módszertani munkacsoport, általános iskola – szakiskola/középiskola átmenet munkacsoport működtetése, a felkészítésbe bevont tanulók egyéni fejlesztési tervének, és szöveges értékelésének elkészítése, tanulási útvonalak megvalósítása és támogatása (megbízási díj az adott intézményben dolgozó pedagógusok részére). • Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére). |
|
2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése • Iskolai IPR fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált valamint igazolással záruló nem akkreditált továbbképzés, tréning, mentorálás • Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek,., (továbbképzési költség; megbízási költség; mentorálási költség; tréneri díj;,; útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj; szállásköltség). • IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (szolgáltatási költség, megbízási díj). • Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási díj, hospitálás költsége, szállásköltség, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetés rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
|
3. Szociális hátrányok enyhítése – kulturális rendezvényekre jutás támogatása • A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, irodaszer, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sportruházat, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek, illetve menetjegyek megvásárlása). • A programban részt vevő gyermekek részére kulturális és sport/rendezvényeken való részvétel biztosítása (belépők,utazás költsége, autóbusz bérleti díj. |
|
NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ |
Maximum 20%-ot lehet erre a célra |
4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás • IPR - alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal (tanácsadói díj, megbízási díj, KIVÉTEL: pályázatírói költségek!) |
|
5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele • A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, logopédus, iskolapszichológus, fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása. (megbízási díj, szakértői díj, tanácsadói díj) |
|
6. Eszközök beszerzése • A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósítását segítő eszközök (a tanórai és a felkészüléshez szükséges pedagógiai feladatok ellátásához kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése). A Tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök (társas-, kognitív-, motoros-, verbális-, készségfejlesztő és /vagy azokat megalapozó, segítő eszközök) |
|
7. Tanulóbarát osztályterem kialakítása • Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása. (kis értékű tárgyi eszközök, tárgyi eszközök, alapanyagok, segédanyagok) • Nem használható fel ingatlan beruházásra, elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre, felújításra (fűtés, hűtés, hangszigetelés, világítás, festés, parkettázás stb.), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre. |
|
8. Szakmai, tartalmi fejlesztés • Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek (kiadványkészítés, nyomdai szolgáltatások, szállásköltségek stb.). |
|
9. Projektnap • Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése (megbízási díj, előadói díj, rendezvényhez kapcsolódó költségek, szakértői díj, segédanyagok, alapanyagok, kisértékű tárgyi eszközök, szórólapok, reprezentáció). |
|
10. Együttműködések kialakítása • Együttműködési formák kialakítása a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek, gondviselőinek részvételével, valamint gyermekjóléti, családsegítő szolgálattal, védőnői hálózattal, nevelési tanácsadóval, orvossal (megbízási díj, szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége, reprezentáció, előadói díj, útiköltség: helyi, helyközi, kiküldetési rendelvény alapján gépkocsi használati díj). |
11. melléklet a 30/2012. (IX. 28.) EMMI rendelethez
feladat teljesítéséhez
Fenn- |
Fenn- |
Fenn- |
Intéz- |
OM azo- |
Intéz- |
Tagin- |
Tagin- |
Feladat- |
Támo- |
Támoga- |
Pedagó- |
Fenn- |
Fenn- |
Fenn- |
Intéz- |
OM azo- |
Intéz- |
Tagin- |
Tagin- |
Támo- |
Támo- |
Pedagó- |
Fenn- |
Fenn- |
Intéz- |
OM azo- |
Intéz- |
Tagin- |
Tagin- |
Feladat- |
Támo- |
Támoga- |
Pedagó- |
Fenn- |
Fenn- |
Intéz- |
OM azono- |
Intéz- |
Tagintéz- |
Tagintéz- |
Támoga- |
Támoga- |
Pedagó- |
A rendelet a 23. § alapján hatályát vesztette 2013. december 31. napjával.
A 21–22. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
„A helyzetelemzés az adott tanévre vonatkoztatva tartalmazza a tárgyi és személyi feltételeket, (munkacsoportok számát), a pedagógiai fejlesztéseket és az IPR-hezkapcsoldó programokat. Tartalmazza továbbá a továbbtanulási adatokat, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű valamint sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók létszámának alakulását az Óvodai - Iskolai Integrációs Program bevezetése óta eltelt időszak vonatkozásában. A cselekvési és ütemterv tartalmazza az IPR-ben megfogalmazott elvárt eredmények tételes felsorolását és számszerűsítését.”
Hospitálás csak olyan köznevelési intézményben lehetséges és elszámolható, amely az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nkft. honlapján - http://kosar.educatio.hu/index.php/intezmenyi_innovacio/jo_gyakorlatok_leiras/1342421635.edu, vagy a Wekerle Sándor Alapkezelő honlapján - http://www.wekerle.gov.hu/?oldal_id=764 megtalálható.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás