• Tartalom

5/2012. (III. 30.) BM OKF utasítás

5/2012. (III. 30.) BM OKF utasítás

a közbiztonsági referensek tanfolyamszerű felkészítéséről, minősítéséről, munkájuk szakirányításáról, valamint munkaokmányaikról1

2012.03.31.

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 234/2011. (XI. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kat. vhr.) 76–77. § szakaszainak egységes végrehajtása érdekében kiadom az alábbi utasítást:

1. § Az utasítás hatálya kiterjed a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF), annak területi (a továbbiakban: katasztrófavédelmi igazgatóság), helyi szerveire (a továbbiakban: katasztrófavédelmi kirendeltség), valamint a Katasztrófavédelmi Oktatási Központra (a továbbiakban: KOK), továbbá a szakirányítás tekintetében a kijelölt közbiztonsági referensekre.

2. § Az utasítás célja a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény (a továbbiakban: Kat.) 3. § 12. pontban meghatározott közbiztonsági referens – a polgármester katasztrófák elleni védekezésre való felkészülési, védekezési, helyreállítási szakmai feladataiban, továbbá rendvédelmi és honvédelmi feladataiban közreműködő személy – és a hivatásos katasztrófavédelmi szervek közötti hatékony együttműködés alapjainak megteremtése, a közbiztonsági referens felkészítésének biztosítása az ellátandó katasztrófavédelmi felkészülési, védekezési és helyreállítási feladatokra.

3. § A kijelölt közbiztonsági referenseket, valamint azok helyetteseit tanfolyamszerű képzésében kell részesíteni, amelyet 2012. szeptember 1-jétől kell megszervezni és végrehajtani.

4. § A képzés szakmai tartalmát a BM OKF határozza meg. Jelen utasítás alkalmazásában a közbiztonsági referensek képzése alapképzésnek minősül, a közbiztonsági referensek alapképzésen kívüli képzése évente legalább egy alkalommal végrehajtott továbbképzés formájában történik.

5. § A képzést a költséghatékonysági szempontok figyelembevételével, a katasztrófavédelmi igazgatóságok szervezik meg és hajtják végre. A Fővárosi és Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság esetében a képzés szervezéséért és végrehajtásáért a KOK felelős.

6. § A képzést végrehajtó oktatók pedagógiai és szakmai felkészítését a KOK és a BM OKF Országos Polgári Védelmi Főfelügyelőség, 2012. május 31-ig központi felkészítés keretében végzi. Jelen utasítás végrehajtása érdekében oktatónak olyan személy jelölhető ki, aki felsőfokú szakmai végzettséggel, valamint legalább két éves szakmai gyakorlattal rendelkezik.

A képzések előkészítése és végrehajtása

7. § A képzés meghirdetéséről szóló felhívást a katasztrófavédelmi igazgatóság legkésőbb 2012. augusztus 1-ig megküldi az illetékességi területén lévő, katasztrófavédelmi szempontból I. és II. veszélyességi osztályba sorolt települések polgármesterei részére. A felhíváshoz az 1. számú melléklet szerinti jelentkezési lapot csatolni kell.

8. § A képzés időtartama 30 tanóra, a napi óraszáma legfeljebb 8 tanóra. Alapképzés 10 fős létszám felett indítható, a beérkező képzési igények összesítését követően legfeljebb 35 fős képzési csoportok kerülnek kialakításra.

9. § Az 5. §-ban meghatározottak alapján a Fővárosi és a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a beérkezett jelentkezéseket továbbítja a KOK részére.

10. § A képzés programját, a vizsgafeladatokat, valamint a számonkérés módját a BM OKF Országos Polgári Védelmi Főfelügyelőség és a KOK dolgozza ki.

11. § A képzések végrehajtását a katasztrófavédelmi igazgatóság naplóban dokumentálja, amelyre a 2. számú mellékletben meghatározott alaki és tartalmi szabályok irányadók. A napló igazolja a képzés végrehajtását, valamint a képzésre kötelezettek képzésen történő megjelenését.

12. § A képzés lezárását követően a közbiztonsági referens vizsgabizottság előtt vizsgát tesz. A 10. §-ban előírt képzési programban meghatározott mértékű hiányzást meghaladó távollét esetén a képzésben résztvevő személy nem bocsátható vizsgára. A vizsgára nem bocsátható közbiztonsági referens köteles a képzést megismételni.

13. § A vizsgabizottság elnöke a KOK igazgatója által felkért, a KOK vagy az érintett katasztrófavédelmi igazgatóság állományába tartozó szakterületi vezető beosztású személy.

14. § Eredménytelen vizsga esetén a vizsga megismétlésére egy alkalommal van lehetőség, megalapozott méltányossági ok esetén az igazgató további egy vizsgalehetőséget biztosíthat. A katasztrófavédelmi igazgató javaslatot tesz a polgármesternek új közbiztonsági referens kijelölésére azon személyek tekintetében, akik a fent meghatározott lehetőségek kimerítésével sem tudnak eredményes vizsgát tenni.

15. § A vizsga eredményéről a katasztrófavédelmi igazgatóság vizsgabizonyítványt állít ki a 3. számú melléklet alapján.

16. § A katasztrófavédelmi igazgatóság a vizsgáról jegyzőkönyvet készít, amelyet a 11. §-ban meghatározott naplóval együtt tárol.

17. § A képzés és a vizsga költségeinek, a segédanyagok, valamint azok pótlásának, a külső előadók díjazásának fedezetéül a katasztrófavédelmi hozzájárulás – mint támogatás értékű pénzeszköz-, vagy előirányzat átadás-átvétel – szolgál.

A katasztrófavédelmi igazgatóság közbiztonsági referensek tevékenységének szakirányításával kapcsolatos feladatai

18. § A katasztrófavédelmi igazgatóság nyilvántartást készít az illetékességi területén kinevezett közbiztonsági referensekről.

19. § A katasztrófavédelmi igazgatóság a közbiztonsági referensek számára évente legalább egy alkalommal továbbképzést szervez. A továbbképzés előkészítése során:

a) értesíti a közbiztonsági referenst a polgármester útján a továbbképzés időpontjáról, helyszínéről és programjáról,

b) tervezi és kidolgozza a továbbképzés tematikáját,

c) meghívja az előadókat és gondoskodik a logisztikai feladatok végrehajtásáról.

20. § A katasztrófavédelmi igazgatóság a továbbképzés lebonyolítása és értékelése érdekében:

a) rendelkezésre bocsátja a felkészítés oktatási anyagait,

b) a továbbképzést követő 10 napon belül megszervezi a számonkérést,

c) értékelést készít a továbbképzésről, amelyet jelentés formájában megküld a BM OKF Országos Polgári Védelmi Főfelügyelőség részére.

21. § A katasztrófavédelmi igazgató elrendelheti egyéb továbbképzések végrehajtását, így különösen a közbiztonsági referens tevékenységét meghatározó jogszabályváltozások, vagy olyan bekövetkezett események okán, amelyek tapasztalatainak szervezett feldolgozása segíti a feladatok elvégzését.

22. § A katasztrófavédelmi igazgató a katasztrófavédelmi kirendeltség útján a közbiztonsági referens által ellátandó katasztrófavédelmi feladatok szakirányítása érdekében:

a) véleményezi a közbiztonsági referens által készített katasztrófavédelmi vonatkozású előterjesztéseket, intézkedések, terveket,

b) közreműködik a károk felmérésében és a vis maior eljárásokban,

c) ellenőrzi a helyreállítási, újjáépítési feladatok végrehajtását,

d) tájékoztatja a közbiztonsági referenst a feladatát érintő érdemi jogszabályi változásokról, BM OKF normatív intézkedések kiadásáról,

e) megkeresésre szakmai támogatást nyújt a közbiztonsági referens számára jelen utasításban meghatározott munkaokmányok vezetéséhez, valamint a 4. számú mellékletben foglaltakhoz,

f) bevonja a közbiztonsági referenst a havi naptári és ellenőrzési terv kidolgozásába, különösen a katasztrófavédelmi felkészítések, a lakosságtájékoztatási tevékenység, a polgári védelmi szervezetek működése és a felkészülés időszakában tervezett gyakorlatok tekintetében,

g) a polgármester útján meghívja a közbiztonsági referenst a havi vezetői értekezletre, ahol a közbiztonsági referens szóbeli – a kialakult helyzet függvényében írásbeli – beszámolót ad az elmúlt időszakban végzett tevékenységéről,

h) a közbiztonsági referens negyedéves beszámolója alapján összefoglaló értékelést készít és meghatározza a megszervezésre kerülő továbbképzések tartalmi elemeit,

i) évente bekéri a közbiztonsági referens kimutatását a lakossági riasztó, riasztó-tájékoztató végpontok működéséről, állapotáról,

j) előkészíti és a polgármester útján rendelkezésre bocsátja a közbiztonsági referens katasztrófavédelmi feladatainak ellátásához szükséges munkaokmányok mintáját,

k) intézkedik, hogy jelen utasítás kivonata az illetékességi területén kijelölt közbiztonsági referensek részére megküldésre kerüljön.

A közbiztonsági referensek munkaokmányai

23. § Katasztrófavédelmi Nyilvántartás, amely tartalmazza:

a) a települési veszélyelhárítási terveket és módosításaikat,

b) a lakosság alapvető ellátását biztosító települési közművek működtetéséért felelős szervezeteket,

c) a településen rendelkezésre álló lakosságtájékoztató eszközöket (mobil, stabil),

d) a katasztrófavédelmi tevékenységről szóló naplót, különösen az elvégzett felkészítéseket (célcsoportok szerint), a lakossági riasztó, riasztó-tájékoztató végpontokat, azok ellenőrzését és karbantartását, a havi vezetői értekezleten meghatározott feladatokat, a településen történt rendkívüli eseményeket, végrehajtott intézkedéseket.

24. § Polgári Védelmi Szervezetek Dokumentumtára, amely tartalmazza:

a) a települési szintű megalakítási terveket és működési szabályzatokat (beleértve: a riasztási és mozgósítási dokumentációt, a polgári védelmi szervezetbe beosztott állampolgárok elérhetőségi adatait, a polgári védelmi szervezetek állománytábláit),

b) a katasztrófavédelmi feladatok ellátásába bevonható polgármesteri hivatali, illetve az önkormányzathoz tartozó egyéb intézményi dolgozók elérhetőségi adatait,

c) a gyakorlatok általános levezetési tervét.

Záró RÉSZ

25. § Jelen utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba, rendelkezéseit az érintett állománnyal ismertetni kell.

1. számú melléklet az 5/2012. (III. 30.) BM OKF utasításhoz

JELENTKEZÉSI LAP
a közbiztonsági referens alap/továbbképzésre (megfelelő rész aláhúzandó)
(Nyomtatott nagybetűvel, olvashatóan kérjük kitölteni, kitöltést követően a megyei, fővárosi katasztrófavédelmi igazgatóság részére visszaküldeni)
Név:     
Születési név:     
Születési hely:
Születési idő: 19… év ………… hónap …… nap
Anyja neve:     
Legmagasabb iskolai végzettsége:     
Alapképzésen részt vett:     
Továbbképzésen utoljára részt vett:     
Munkahely megnevezése, címe:     
Elérhetőségei: telefonszáma:     
e-mail címe:     
Lakcíme:     
…………………, 20…… év…………… hó …… nap
………………………………………
jelentkező aláírása
Jóváhagyom!
…………………………, …………………………………
………………………………………
polgármester

2. számú melléklet az 5/2012. (III. 30.) BM OKF utasításhoz

Közbiztonsági referensek alapképzésének és továbbképzésének végrehajtásáról vezetett napló alaki és tartalmi követelményei
1. A képzésről szóló napló tartalmazza:
a)    képzés helyszínét, idejét,
b)    képzés típusát (alap/továbbképzés),
c)    tanórák képzési program alapján történő felsorolását,
d)    a képzésre jelentkezett résztvevők teljes névsorát (név, munkahely),
e)    a képzés végrehajtásáról szóló, 6. pont szerinti bejegyzéseket,
f)    a tanórák jelenléti íveit.
2. A naplót használat előtt hitelesíteni kell és nyilvántartásba kell venni.
3. A naplót a katasztrófavédelmi igazgatóság Humán Szolgálata által erre a célra kijelölt helyiségében kell tartani.
4. A naplót a helyiségből kivinni, valamint a naplóba bejegyzést tenni a tanórát tartó előadó, vagy a katasztrófavédelmi igazgató által kijelölt, a képzésért felelős személy jogosult.
5. A bejegyzések következetes vezetése céljából a napló minden tanórán rendelkezésre kell álljon (kivétel a képzésre kijelölt helyiségen kívül megtartott tanóra, amely esetben a tanórát követően kell a bejegyezésekről gondoskodni).
6. A bejegyzéseket olvashatóan, az alábbi táblázat szerint kell feltüntetni:

Ssz.

DÁTUM

ÓRASZÁM

TANÓRA TÉMÁJA

TANÓRA TÍPUSA1

ELŐADÓ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. A képzés során minden tanórán jelenléti ív vezetése kötelező:

Dátum
/Név2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________
1 Előadás/gyakorlat.
2 A résztvevők jelenlétének rövidítései: jelen – J, beteg – B, távol – T.

3. számú melléklet az 5/2012. (III. 30.) BM OKF utasításhoz

Vizsgabizonyítvány minta
Megyei/Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság fejléce
Szám:
VIZSGABIZONYÍTVÁNY
Igazolom, hogy
………………………………………………………………………………
(név)
(születési név, szül. hely, idő)
a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 234/2011. (XI. 10.) kormányrendelet 76. § (5) bekezdésében előírt
KÖZBIZTONSÁGI REFERENS
tanfolyamot …… év ……………… hó …… napján eredményesen elvégezte.
Kelt:
…………………………, ……… év …………………… hónap …… nap


 

vizsgabizottság elnöke

megyei/fővárosi katasztrófavédelmi igazgató

P. H.

4. számú melléklet az 5/2012. (III. 30.) BM OKF utasításhoz

Ajánlás a közbiztonsági referensek katasztrófavédelmi feladatainak meghatározásához
1. A megelőzés és felkészülés időszakában:
a) a települési veszélyelhárítási tervekkel kapcsolatos feladatok:
– a meglévő tervek naprakészen tartása,
– a tervet befolyásoló események figyelemmel kísérése és a módosítások átvezetésének kezdeményezése,
– a tervekkel kapcsolatos egyeztetésekben való közreműködés,
– új tervek készítésében való részvétel,
– a tervben nevesített szervek és szervezetek felelőseivel történő folyamatos kapcsolattartás;
b) a katasztrófavédelmi felkészítésekkel (polgári védelmi szervezetekbe beosztott állampolgárok, közigazgatási vezetők) kapcsolatos feladatok:
– szervezési, koordinációs feladatok a felkészítésen résztvevőkkel összefüggésben,
– a felkészítések logisztikai biztosítása,
– egyéni adottságoknak megfelelően érdemi részvétel az előadások megtartásában,
– végzi a felkészítés adminisztrációját;
c) a lakosság megelőző időszaki tájékoztatásával kapcsolatos feladatokban:
– közösségi rendezvényekhez kapcsolódóan a polgármesteri és a katasztrófavédelmi szervek feladatkörébe tartozó tájékoztatási feladatok szervezése,
– közreműködik a lakossági tájékoztató kiadványok és internetes tájékoztató oldalak elkészítésében, lakossághoz történő eljuttatásában;
– figyelemmel kíséri a lakosság veszélyhelyzetekkel kapcsolatos, helyi sajátosságokról és a tanúsítandó magatartási szabályokról történő tájékoztatását,
– kezdeményezi, illetve végzi a lakossági tájékoztatás aktualizálását,
– kapcsolatot tart és szervezi a közoktatási intézményekben, és más közösségi létesítményekben történő felkészítést;
d) közreműködik a lakossági riasztó, riasztó-tájékoztató végpontok működőképességének és karbantartottságának ellenőrzésében:
– nyilvántartja és rendszeresen ellenőrzi a működőképességet,
– kapcsolatot tart a rendszert működtető szervezettel,
– hiba, hiányosság, működőképtelenség esetén kezdeményezi a javítását,
– figyelemmel kíséri a technikai fejlesztési lehetőségeket és kezdeményezi a korszerűsítést;
e) a polgári védelmi kötelezettségen alapuló települési polgári védelmi szervezet létrehozása és megalakítása során szakmai javaslatokkal segíti a polgármester döntéseit:
– a települési veszélyelhárítási tervben foglaltakat megvizsgálja és összeállítja a védekezéshez szükséges polgári védelmi szervezet struktúráját,
– megvizsgálja és javaslatot tesz a polgári védelmi szervezetbe beosztható (beleértve a vezetőket is), kötelezettség alá eső állampolgárok személyére;
– megvizsgálja a logisztikai szükségleteket és kezdeményezi a szükséges beszerzéseket, a gazdasági-anyagi szolgáltatásokra vonatkozó döntéseket;
f) részt vesz a polgári védelmi kötelezettség alatt álló állampolgárok polgári védelmi szervezetbe történő beosztásában, a szervezetek kiképzéseinek és gyakorlatainak előkészítésében és lebonyolításában:
– végzi a kötelezett személyek nyilvántartását és naprakészen tartását,
– döntésre előkészíti a polgári védelmi szervezetbe beosztásra, gyakorlatra és szolgálatteljesítésre vonatkozó határozatokat,
– előkészíti a polgári védelmi szervezetek megalakításának dokumentációját,
– szervezi a polgári védelmi szervezetek gyakorlatait, a riasztást és mozgósítást, elkészíti annak dokumentációját;
g) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert a felkészülés időszakában végrehajtott feladatokról:
– nyilvántartja az elvégzett feladatokat, azok eredményességéről jelentést tesz,
– kezdeményezi az elmaradt, vagy nem megfelelően elvégzett feladat pótlását,
– előkészíti az éves beszámolót, jelentést;
h) kapcsolatot tart a hivatásos katasztrófavédelmi szervekkel, valamint a katasztrófák elleni védekezésben közreműködő más szervekkel és szervezetekkel:
– elsajátítja a katasztrófavédelemben részt vevő szervezetek működésével, struktúrájával és feladataival kapcsolatos ismereteket,
– élő kapcsolatot tart az együttműködésre kijelölt személyekkel,
– elkészíti és naprakészen tartja a kapcsolattartó személyek elérhetőségeit,
– figyelemmel kíséri a változásokat és kezdeményezi a megfelelő nyilvántartásban, adattárban történő módosítást,
– negyedévente beszámolót készít az adott időszakban végrehajtott katasztrófavédelmi felkészítésekről, a védekezés hatékonyabbá tétele érdekében tett intézkedésekről,
– évente összefoglalót készít az éves katasztrófavédelmi tevékenységről.
2. A védekezés időszakában:
a) előkészíti a polgármester védekezéssel kapcsolatos szakmai döntéseit a lakosság és a létfenntartáshoz szükséges anyagi javak védelme érdekében:
– elemzi a beérkezett jelentéseket és tájékoztatásokat, összegzi és annak eredménye alapján kezdeményezi a szükséges intézkedések meghozatalát,
– javaslatot tesz a beavatkozó állomány létszámára és összetételére, valamint az alkalmazandó technikai eszközökre;
b) kapcsolatot tart a védekezést irányító és a védekezésben közreműködő szervekkel és erről tájékoztatja a polgármestert:
– alkalmazza a felkészülési időszakban kiépített kapcsolatrendszerét,
– gyűjti, elemzi és értékeli a beérkezett dokumentumok tartalmát,
– rendszerezi a dokumentációt,
– figyelemmel kíséri a veszélyelhárítási tervben meghatározott feladatok végrehajtását, a rendelkezésre álló erőket és eszközöket és szükség szerint kezdeményezi a tervtől történő eltérést, a megerősítő erők bevonását, illetve a védekezés magasabb szintre történő helyezését;
c) előkészíti a polgári védelmi kötelezettség alatt álló állampolgárok polgári védelmi szolgálatra kötelező határozatát és a települési polgári védelmi szervezetek alkalmazásának elrendelésével kapcsolatos feladatokat:
– az előkészített határozatokat a döntéshozó számára biztosítja,
– gondoskodik a szóban kihirdetett döntések írásba foglalásáról,
– kezeli a polgári védelmi szervezet alkalmazásával kapcsolatosan keletkezett dokumentációt,
– kezeli a gazdasági-anyagi szolgáltatás útján igénybe vett ingóságok és ingatlanok dokumentációját;
d) részt vesz a lakosságvédelmi feladatokban:
– a települési veszélyelhárítási terv végrehajtásának biztosításával előkészíti az elrendelt lakosságvédelmi intézkedések bevezetését,
– végzi a lakosság riasztását és kiértesítését, veszélyhelyzeti tájékoztatását,
– közreműködik a kitelepítési/kimenekítési tevékenység szervezésében és feladataiban,
– közreműködik a befogadás és visszatelepítés megszervezésében és feladataiban,
– biztosítja a kimenekített/kitelepített, valamint a visszatelepített lakosság nyilvántartását,
– szervezi és közreműködik a befogadóhelyi nyilvántartásban,
– gondoskodik a lakosság alapvető ellátásáról,
– szervezi és gondoskodik a hátrahagyott anyagi javak őrzéséről.
3. A helyreállítás és újjáépítés időszakában:
a) közreműködik a vis maior eljárásban:
– gondoskodik az önkormányzati ingatlanokat és közterületeket ért károk felméréséről,
– gondoskodik a vis maior eljárás szabályai szerinti dokumentálásról és a kérelem benyújtásához szükséges iratok elkészítéséről,
– figyelemmel kíséri a vis maior eljárás egyes cselekményeit,
– biztosítja az ellenőrzés körülményeit,
– gondoskodik a szükséges hiánypótlásról;
b) részt vesz a károk felmérésében és szakmailag előkészíti a polgármester helyreállítással kapcsolatos döntéseit:
– gondoskodik a kárfelmérési eljárás körülményeinek biztosításáról,
– elkészíti a kárfelméréssel kapcsolatos nyilvántartásokat és adatbázisokat,
– elemzéseket és összesítéseket készít a polgármester számára,
– döntés-előkészítő feladatokat lát el a települési önkormányzat hatáskörébe tartozó helyreállítási kérdésekben;
c) folyamatosan figyelemmel kíséri a helyreállítási és újjáépítési munkálatok helyzetét, melyről rendszeresen tájékoztatja a polgármestert:
– kapcsolatot tart a helyreállítást végző szervekkel és szervezetekkel,
– adatokat igényel és szolgáltat részükre,
– koordinálja az együttműködő szervezetek tevékenységét,
– szükség esetén kezdeményezi, valamint előkészíti a már meghozott döntések módosítását, vagy új döntések meghozatalát;
d) közreműködik a településre érkező segélyszállítmányokkal és adományokkal kapcsolatos feladatokban:
– kapcsolatot tart a karitatív szervezetekkel,
– összegyűjti az igényeket és nyilvántartást készít,
– javasolja az adományozásban részesülők körét,
– közreműködik az adományozás dokumentálásában,
– segítséget nyújt a karitatív szervezetek számára a tevékenységük végzéséhez,
– szükség szerint megszervezi a humanitárius központot;
e) közreműködik a helyreállítási és újjáépítési tevékenységek ellenőrzésében:
– gondoskodik a jelentések rendszerének kialakításáról,
– beszámoltatja a kivitelezőket,
– ellenőrzi a helyreállításra vonatkozó kiviteli tervek és a megvalósítás összhangját,
– figyelemmel kíséri az ütemterv szerinti végrehajtást,
– jelentést és beszámolót készít a végrehajtás helyzetéről,
– szükség szerint kezdeményezi újabb döntések meghozatalát.
1

Az utasítást a 3/2013. (VI. 3.) BM OKF utasítás 26. §-a hatályon kívül helyezte 2013. június 4. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére