• Tartalom

7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasítás

7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasítás

a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Beszerzési Szabályzatáról1

2012.04.27.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 22. § (1) bekezdésében, valamint a minősített adatot, az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. (X. 19.) Korm. rendelet 8. § (1) bekezdésében, továbbá az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés b) pontjában, és a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében foglaltakra tekintettel a Miniszterelnökség beszerzései és közbeszerzései előkészítésének, lebonyolításának, belső ellenőrzésének felelősségi rendjét, a Miniszterelnökség nevében eljáró, illetve az eljárásba bevont személyek felelősségi körét, a közbeszerzési eljárások dokumentálási rendjét az alábbiak szerint szabályozom.

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az utasítás hatálya

1. § (1) Az utasítás személyi hatálya kiterjed minden, a Miniszterelnökség állományában nyilvántartott személyre, valamint a Miniszterelnökség nevében eljáró, a Miniszterelnökség által megindított közbeszerzési és beszerzési eljárásokba bevont személyekre.

(2) Az utasítás tárgyi hatálya a Miniszterelnökség által a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) és a minősített adatot, az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. (X. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nbr.), valamint a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kkr.) alapján kezdeményezett, illetve lebonyolított beszerzésekre, az ilyen eljárások eredményeképpen megkötött szerződések módosítására, és azok teljesítésével kapcsolatos közbeszerzési kötelezettségekre terjed ki.

(3) A megrendelések, a szerződéskötés [ideértve a Kbt. 18. § (2) bekezdése szerint számítva a nettó ötvenmillió forintot elérő értékű, nem közbeszerzés-köteles szerződéseket is], valamint a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, érvényesítés és utalványozás általános rendjéről külön utasítás rendelkezik.

2. Ellenőrzés, felelősség, dokumentálási rend

2. § (1) A közbeszerzéseket, a közbeszerzési eljárásokat a külön jogszabályban meghatározott hatáskörrel rendelkező ellenőrző szervek a feladat- és hatáskörüknek megfelelően rendszeresen ellenőrzik, és jogsértés esetében eljárást, intézkedést kezdeményeznek.

(2) Az utasításban és az annak hátterét képező jogszabályokban foglaltak betartását, és a közbeszerzéseket, beszerzéseket a Miniszterelnökség belső ellenőre a belső ellenőrzési tervben foglaltak szerint, valamint szúrópróbaszerűen rendszeresen ellenőrzi. A közbeszerzési, beszerzési eljárásokat a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendeletben foglaltak szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: NFM) is ellenőrzi.

(3) Az utasításban és az annak hátterét képező jogszabályokban foglaltak megsértése fegyelmi, kártérítési, illetve – adott esetben – büntetőjogi felelősségre vonást vonhat maga után, valamint a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt jogorvoslati eljárást eredményezhet.

(4) A közbeszerzési eljárást a Kbt. 34. § (1) bekezdésében, a beszerzési eljárást az Nbr. 8. § (3) bekezdésében foglaltak szerint kell az eljárás kezdeményezésétől (beleértve az igény felmerülését, a becsült érték meghatározását is) a szerződés teljesítéséig dokumentálni és a dokumentumokat megőrizni. Az adott közbeszerzési, beszerzési eljárásra vonatkozó valamennyi dokumentumot a Gazdálkodási, Humánpolitikai és Jogi Főosztály (a továbbiakban: GHJ) köteles összegyűjteni és megőrizni. A dokumentumokat a belső ellenőr, vagy más ellenőrzésre jogosult kérésére átadás-átvételi jegyzőkönyvvel ellenőrzésre át kell adni.

(5) Az Nbr. szerinti beszerzési eljárások során be kell tartani a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény előírásait.

(6) A Kbt. 28. § (2) bekezdése szerinti bejelentést a Miniszterelnökség képviseletében kizárólag a Miniszterelnökséget vezető államtitkár tehet. A Miniszterelnökség nevében eljáró, a közbeszerzési, beszerzési eljárásba bevont személy a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény 11. §-a, vagy az Európai Unió Működéséről szóló Szerződés 101. cikke szerinti rendelkezések nyilvánvaló megsértésének észlelése vagy annak alapos okkal történő feltételezése esetén erről a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárt köteles értesíteni.

3. A közbeszerzési, beszerzési eljárások tervezése

3. § (1) A beszerzéseket minden esetben a Kbt.-ben, az Nbr.-ben, és a jelen utasításban foglaltakra tekintettel kell tervezni, ütemezni és kezdeményezni.

(2) A Kbt. 33. §-a és a Kkr. 17. § (2)–(3) bekezdése szerinti éves összesített közbeszerzési tervet – a Miniszterelnökség szervezeti egységeinek adatszolgáltatása és az utasítás 1. mellékletében foglalt minta alapján – a GHJ készíti el. A tervet a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár hagyja jóvá. A tervet – a jóváhagyást követően – a GHJ küldi meg a www.kormany.hu webszerkesztőjének közzétételre, valamint a jóváhagyást követő 3 munkanapon belül az NFM-nek, továbbá gondoskodik a terv központosított közbeszerzési portálon történő feltöltéséről. A terv módosításakor ugyanez az eljárásrend az irányadó.

(3) A (2) bekezdésben foglalt terv összeállításával egyidejűleg tervezni kell az Nbr. szerint lebonyolítandó beszerzési eljárásokat. A tervet jóváhagyásra be kell nyújtani a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnak, és – jóváhagyást követő 3 munkanapon belül – meg kell küldeni az NFM részére.

(4) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolításához szükséges időigényről, a kapcsolódó kötelezettségekről, az eljárás lebonyolításának feltételeiről (értékhatárok, kivételek, beszerzés tárgya, egybeszámítás stb.) az eljárások tervezhetősége érdekében a GHJ ad tájékoztatást.

(5) A GHJ a költségvetési év kezdetét követően a Kbt. 32. §-a szerinti előzetes összesített tájékoztatót készíthet, amelyet a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár hagy jóvá.

4. Az éves statisztikai összegezés, a közbeszerzések nyilvánossága

4. § (1) A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegezésről szóló 92/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 36. § (1) bekezdése szerinti statisztikai összegezést a GHJ készíti el és küldi meg jóváhagyásra a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnak, majd – jóváhagyást követően – továbbítja a Közbeszerzési Hatóságnak, valamint a Kbt. 31. § (1) bekezdés g) pontja szerinti közzétételre a www.kormany.hu webszerkesztőjének.

(2) A közbeszerzésekkel kapcsolatos, a Kbt. 31. §-ában foglalt közzétételi kötelezettségek teljesítését a GHJ kezdeményezi a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnál. A közzéteendő dokumentumokat – jóváhagyást követően – a GHJ továbbítja a www.kormany.hu webszerkesztőjének.

(3) A közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdésében meghatározott negyedéves statisztikai adatszolgáltatást – a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár jóváhagyását követően – a GHJ teljesíti az NFM részére.

5. A Miniszterelnökség nevében eljáró és a közbeszerzési, beszerzési eljárásba bevont személyekkel kapcsolatos szabályok

5. § (1) A Miniszterelnökségnél a közbeszerzéssel kapcsolatos feladatok ellátására állandó jelleggel működő, önálló szervezeti egység nem különül el; a közbeszerzési eljárásokban részt vevők eseti jelleggel kapnak megbízást a feladatok ellátására.

(2) Közbeszerzési, beszerzési eljárásban a Miniszterelnökség nevében kizárólag az járhat el, az eljárásba kizárólag az vonható be, az eljárást csak olyan ellenőrizheti, aki az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben foglaltak szerint vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének eleget tett és érvényes vagyonnyilatkozattal rendelkezik, valamint akivel szemben a Kbt. 24. §-ában, illetve az Nbr. 9. §-ában foglalt összeférhetetlenségi helyzet nem áll fenn és erről, továbbá titoktartási kötelezettségéről a 2. mellékletben foglaltak szerint nyilatkozik. Az Nbr. szerinti beszerzési eljárásban kizárólag az vehet részt, aki érvényes, kockázatmentes nemzetbiztonsági ellenőrzéssel rendelkezik.

(3) Az Nbr. szerinti beszerzési eljárásban részvételre/ajánlattételre kizárólag az hívható fel, aki az Nbr. 11. §-a szerinti jegyzékben (a továbbiakban: jegyzék) szerepel. A jegyzékben szereplő, a beszerzés tárgyát teljesíteni képes cégekről a biztonsági vezető ad felvilágosítást, illetve a biztonsági vezető ellenőrzi azt, hogy a részvételre/ajánlattételre felhívni kívánt cég szerepel-e a jegyzékben. Valamely cég jegyzékbe történő felkerülését a biztonsági vezetőnél kell kezdeményezni.

(4) Amennyiben az eljárásba a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 5. §-a szerint a nemzeti fejlesztési miniszter megfigyelőt delegál, az (1) bekezdésben foglaltak vele szemben is irányadók, azzal, hogy az (1) bekezdésben foglalt nyilatkozatokat az NFM szerzi be.

(5) Az eljárásba bevont közbeszerzési szakértő, illetve hivatalos közbeszerzési tanácsadó köteles biztosítani az eljárásban a közbeszerzési szakértelmet; ennek keretében felelős az egyes eljárási cselekmények, dokumentumok közbeszerzési jogszabályoknak való megfeleléséért.

(6) Az eljárásba bevont jogi szakértő a szerződéstervezet, illetve a szerződési feltételek jogszerűségéért; a pénzügyi szakértő a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáért, a fizetési feltételek teljesíthetőségéért és a gazdálkodási szabályoknak való megfelelésért felelős.

(7) Az eljárásba kötelező bevonni legalább egy olyan személyt, aki a Miniszterelnökséggel kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban áll és rendelkezik a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel. A közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező felel az ajánlatok szakmai értékeléséért.

(8) Az eljárás valamennyi résztvevőjének felelőssége kiterjed az eljárás Kbt.-nek megfelelő lefolytatására.

6. § (1) Az 5. § (5)–(7) bekezdésben foglalt személyek a Kbt. 22. § (4)–(5) bekezdése, illetve az Nbr. 8. §-a szerint létrehozott bírálóbizottság tagjai. A közbeszerzés tárgya szerinti szakértőt a kezdeményező jelöli ki, a pénzügyi, a jogi és a közbeszerzési szakértelmet a GHJ biztosítja.

(2) A bírálóbizottság összetételét és a 3. melléklet szerinti felelősségi rendet a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár hagyja jóvá. A bírálóbizottság bármely tagja személyében bekövetkező változás engedélyezésére a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár jogosult. Ilyen esetben a változásnak megfelelően módosítani kell a 3. melléklet szerinti felelősségi rendről szóló iratot.

(3) A kezdeményező a 4. mellékletben foglalt nyomtatványon jelöli ki a bírálóbizottság közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező tagját, azzal, hogy több ilyen tagot is megjelölhet, illetve lehetőség van külső szakértő bevonására is. A külső szakértővel a GHJ megbízási szerződést köt, és beszerzi a 2. melléklet szerinti nyilatkozatot. A külső szakértő a biztonsági vezetőnél vagyonnyilatkozatot tesz.

(4) A kezdeményező és a közbeszerzés tárgya szerinti szakértő kizárólagosan felelnek azért, hogy a beszerzés tárgyaként és mennyiségeként közölt adatok, a műszaki leírásban meghatározottak szakmai szempontból helytállóak, a valóságnak megfelelnek. A kezdeményező és a közbeszerzés tárgya szerinti szakértő által közölt adatok és szakmai elvárások helyességének ellenőrzése nem képezi a GHJ feladatát.

(5) A GHJ által delegált bírálóbizottsági tagoknak a kezdeményező és a közbeszerzés tárgya szerinti szakértő által meghatározott műszaki tartalom, bírálati szempontrendszer, általános joggyakorlat során alkalmazott szerződéses feltételek vonatkozásában a Kbt. és a közbeszerzési eljárásra vonatkozó egyéb jogszabályok betartása érdekében figyelmeztetési kötelezettségük van a bírálóbizottság irányában, amennyiben ezen feltételek jogellenessége nyilvánvalóan megállapítható, és arról tudomást szereznek. A GHJ munkatársai a speciális szakértelmet, szaktudást igénylő kérdések megítélése tekintetében figyelmeztetési kötelezettséggel nem tartoznak, annak megítélése a bírálóbizottság szakértelemmel rendelkező tagjának a feladata. Speciális szakértelmet igénylő kérdés különösen a közbeszerzésre vonatkozó ismereteken felüli végzettséget, képesítést, szakképzést, piaci ismereteket igénylő kérdés.

(6) A bírálóbizottsági tag köteles:

a) biztosítani az általa képviselt szakértelmet az eljárás során;

b) tiszteletben tartani a verseny tisztaságát, az esélyegyenlőség és az egyenlő bánásmód elvét;

c) az eljárás előkészítése és lefolytatása során egymással folyamatosan együttműködni;

d) az eljárási cselekményeken részt venni, akadályoztatása esetén – az 5. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelő – helyettesről gondoskodni, és akadályoztatását, valamint helyettesét a GHJ-nak megfelelő időben, írásban bejelenteni;

e) bírálati álláspontját az 5. mellékletben foglalt bírálati lapon rögzíteni és azt aláírni.

(7) A bírálóbizottság üléseit elektronikus hírközlő eszköz (videokonferencia, telefonkonferencia), vagy telekommunikációs eszköz (elektronikus egyidejű üzenetváltás) segítségével is lebonyolíthatja, azzal, hogy a megtett nyilatkozatoknak bizonyíthatóaknak kell lenniük. A konferenciáról felvételt kell készíteni, az e-maileket le kell menteni és ki kell nyomtatni.

II. Fejezet

A KÖZBESZERZÉSI, BESZERZÉSI ELJÁRÁSOK ELŐKÉSZÍTÉSE ÉS LEBONYOLÍTÁSA

6. A közbeszerzési, beszerzési eljárások kezdeményezése és előkészítése

7. § (1) Közbeszerzési, illetve beszerzési eljárást kizárólag az adott előirányzat tekintetében kötelezettségvállalásra jogosult kezdeményezhet a GHJ-n a 4. mellékletben foglalt nyomtatványon. A GHJ minden esetben vizsgálja azt, hogy a beszerzés tárgya nem tartozik-e a Kkr. hatálya alá, amennyiben igen, van-e arra vonatkozóan hatályos keretmegállapodás vagy keretszerződés, illetve, hogy fennáll-e a Kbt. alapján a közbeszerzési eljárás lefolytatásának kötelezettsége.

(2) Amennyiben a beszerzés tárgya nem tartozik a Kkr. hatálya alá, vagy oda tartozik, de nincs arra vonatkozóan hatályos keretmegállapodás vagy keretszerződés és fennáll a Kbt. alapján a közbeszerzési eljárás lefolytatásának kötelezettsége, a GHJ a következő lépéseket teszi meg:

a) felhívja a biztonsági vezetőt, hogy vizsgálja meg: az eljárás nem esik-e az Nbr. hatálya alá, amennyiben igen, elkészíti a Kbt. hatálya alóli mentesítésnek az Országgyűlés hatáskörrel rendelkező bizottsága elé terjesztendő tervezetét, és azt jóváhagyásra és benyújtásra megküldi a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnak;

b) felhívja a kezdeményezőt, hogy a 4. mellékletben foglalt előterjesztés vonatkozó részeit töltse ki és – a kezdeményezővel egyeztetetten – kitölti az előterjesztés hiányzó részeit;

c) bekéri a kezdeményezőtől

ca) a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező azon személy (személyek) nevét, akit (akiket) a kezdeményező a bírálóbizottságba tagként jelöl;

cb) a műszaki leírást;

cc) a gazdasági és pénzügyi alkalmasság, és a műszaki, szakmai alkalmasság megítéléséhez szükséges adatokra vonatkozó javaslatokat;

cd) a bírálati szempontra, részszempontokra, súlyszámokra vonatkozó javaslatokat;

ce) a becsült érték pontos meghatározásához szükséges esetleges hiányzó adatokat;

cf) hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás, a Kbt. 122. § (7) bekezdése szerinti eljárás, továbbá az Nbr. szerinti eljárás esetében az ajánlattételre felhívni kívántak listáját legalább név, székhely/lakcím, e-mail cím, levelezési cím megjelölésével;

cg) a tárgyalásos eljárás, gyorsított eljárás megalapozását szolgáló tények leírásához szükséges esetleges további indokokat;

d) megvizsgálja a kezdeményező által benyújtott adatokat közbeszerzési, jogi és pénzügyi szempontból, jelzi az azokkal kapcsolatos esetleges aggályokat és – a kezdeményezővel egyeztetetten – véglegesíti azokat;

e) összeállítja az ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívást és dokumentációt (benne a szerződéstervezetet, illetve a szerződési feltételeket is), egyezteti a közbeszerzés tárgya szerinti szakértővel, adott esetben elkészíti a Kbt. 100. § (1) bekezdés szerinti tájékoztatást;

f) tájékoztatja a kezdeményezőt az eljárás időigényéről és lefolyásáról;

g) a kezdeményezőtől kapott tájékoztatást is figyelembe véve összeállítja a bírálóbizottság tagjainak névsorát és beszerzi az összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatokat;

h) elkészíti és pénzügyileg ellenjegyzi a 6. melléklet szerinti fedezetigazolást;

i) véglegesíti a 3. mellékletben foglalt felelősségi rendet;

j) javaslatot tesz az ajánlati biztosítékra és a teljesítési biztosítékokra, azok összegére, rendelkezésre bocsátásának módjára (a biztosítékokat a GHJ kezeli).

(3) A közbeszerzési, beszerzési eljárás megindításakor, a fedezet igazolásakor a pénzügyi ellenjegyző köteles figyelemmel lenni az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 36–37. §-ában, és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 45. § (1)–(2) bekezdésében, 46. §-ában és 55–56. §-ában foglaltakra.

(4) A fedezetigazolás pénzügyi ellenjegyzésének feltétele a közbeszerzés, illetve beszerzés feltételes kötelezettségvállalásként történő nyilvántartásba vétele.

(5) A (2)–(3) bekezdésben foglaltakat követően a GHJ a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár részére jóváhagyásra beterjeszti az alábbiakat:

a) előterjesztés az NFM részére;

b) ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívás és dokumentáció;

c) adott esetben a Kbt. 100. § (1) bekezdés szerinti tájékoztatás;

d) bírálóbizottsági tagok, javaslattétel a bírálóbizottság elnökének a személyére;

e) felelősségi rend;

f) adott esetben az ajánlattételre felhívni javasolt cégek listája.

(6) A GHJ az (5) bekezdésben foglaltakhoz kötelezően csatolja a pénzügyileg ellenjegyzett fedezetigazolást. Pénzügyileg ellenjegyzett fedezetigazolás hiányában az eljárás nem indítható meg; az az eljárás megindításának kötelező előfeltétele.

(7) A GHJ a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően megszervezi a bírálóbizottság alakuló ülését.

(8) Az (5) bekezdés szerinti jóváhagyást követően a GHJ a vonatkozó iratokat megküldi az NFM-nek a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 3. §-a szerinti hozzájárulás megkérése céljából.

(9) Amennyiben az NFM a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 4. § (4) bekezdése alapján a hozzájárulás megadásához szükséges további adatok benyújtását kéri, a tájékoztatás megadását a GHJ készíti elő, és küldi meg jóváhagyásra a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár részére. Az aláírt tájékoztatást a GHJ küldi meg az NFM részére.

(10) Amennyiben a nemzeti fejlesztési miniszter olyan döntést hoz, amelyben jóváhagyja az ajánlat(tétel)i, illetve a részvételi felhívást és a dokumentációt és az eljárás megindításához hozzájárul, a GHJ haladéktalanul intézkedik az eljárás megindítása (a felhívások kiküldése vagy a hirdetményfeladás) iránt. Amennyiben az NFM igényének megfelelően az ajánlat(tétel)i/részvételi felhíváson vagy dokumentáción érdemi változtatás történik, azt jóváhagyásra felterjeszti a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnak.

(11) Amennyiben a beszerzés tárgya a Kkr. hatálya alá tartozik, de a Miniszterelnökség a Kkr. 7. §-a szerinti saját hatáskörben történő beszerzést kíván megvalósítani, a Kkr. 8. §-ában előírt kötelezettségeknek a GHJ tesz eleget.

(12) Amennyiben a beszerzés tárgya a Kkr. hatálya alá tartozik és a Miniszterelnökség nem valósít meg a Kkr. 7. §-ában meghatározott saját hatáskörben történő beszerzést, a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár a kezdeményezőnek a GHJ-val véleményeztetett javaslatára dönthet a Kkr. 28. § (2) bekezdésének alkalmazásáról és a verseny újranyitásáról. Ez utóbbi esetben a továbbiakban a közbeszerzésekre vonatkozó általános szabályok szerint kell eljárni. A verseny újranyitására vonatkozó döntés hiányában a beszerzési igényt a GHJ a Kkr. 28. § (3) bekezdésében és 29. § (1) bekezdésében foglaltak szerint – adott esetben írásbeli konzultációt követően – teljesíti.

7. A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása

8. § (1) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása során a GHJ látja el a bírálóbizottság titkársági feladatait. Ennek keretében különösen:

a) összehívja a bírálóbizottságot;

b) elkészíti a bírálóbizottság üléseiről a jegyzőkönyvet;

c) az ajánlatok/részvételi jelentkezések másolati példányait eljuttatja a bírálóbizottsági tagoknak és az eljárás lefolytatását követően begyűjti tőlük;

d) begyűjti az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívással és dokumentációval kapcsolatos észrevételeket, egyezteti azokat, és az elfogadott észrevételeket átvezeti;

e) megfelelő időben, írásban tájékoztatja a bírálóbizottsági tagokat és a megfigyelőket minden, az eljárással kapcsolatos eseményről és folyamatosan – az eljárás későbbi szakaszában történő becsatlakozás esetén visszamenőlegesen is – megküld részükre valamennyi kapcsolódó dokumentumot;

f) határidő tűzésével megküldi a bírálóbizottsági tagoknak az ajánlattevőktől beérkezett kiegészítő tájékoztatásra irányuló kéréseket, amelyre a tagok a megadott határidőn belül kötelesek választ adni;

g) előkészíti, írásba foglalja és a döntéshozó részére továbbítja a bírálóbizottság döntési javaslatait;

h) összegyűjti és nyilvántartja a bírálóbizottsági tagok összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatait, bírálati lapjait.

(2) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása során a GHJ tart kapcsolatot az ajánlattevőkkel. Ennek keretében különösen:

a) kiértesíti az ajánlattevőket az olyan eljárási cselekményekről, amelyen részvételük lehetséges;

b) megküldi részükre a kiegészítő tájékoztatást;

c) kiküldi nekik a hiánypótlási felhívásokat;

d) tájékoztatja őket az ajánlatban található számítási hiba javításáról;

e) felvilágosítást kér tőlük;

f) bekéri az ajánlattevőtől a Kbt. 69. § vagy 70. §-a, illetve az Nbr. 50. §-a szerinti adatokat, indokolást;

g) átadás-átvételi elismervénnyel átveszi és – a részvételi/ajánlattételi határidő lejártakor – jegyzőkönyv felvétele mellett bontja az ajánlatokat, azzal, hogy a bontást a GHJ legalább két munkatársa végzi, akik közül egy fő a bírálóbizottság jogi, illetve közbeszerzési szakértelemmel rendelkező tagja;

h) fogadja a kiegészítő tájékoztatásra irányuló kéréseket, hiánypótlásokat, felvilágosításokat, adatokat, indokolásokat;

i) tájékoztatja az ajánlattevőket a (6) bekezdés a)–g) pontban foglaltakról;

j) elkészíti (szükség esetén javítja, módosítja) és megküldi, illetve átadja az ajánlattevők részére az írásbeli összegezést;

k) jegyzőkönyv felvétele mellett lefolytatja az eredményhirdetést, megküldi az ajánlattevők részére az ajánlatok felbontásáról készített, illetve az eredményhirdetésről készített jegyzőkönyvet, az Nbr. szerinti eljárás esetében írásban közli az ajánlattevőkkel az eljárás eredményét.

(3) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása során a bírálóbizottsági tag köteles:

a) a bírálóbizottság titkársága által megadott határidőket megtartani;

b) az eljárási cselekményeken részt venni, vagy helyettesítéséről megfelelő időben gondoskodni és erről a bírálóbizottság titkárságát tájékoztatni;

c) álláspontját, véleményét kialakítani és azt – dokumentálható formában is – kifejezésre juttatni, a bírálati lapot kitölteni;

d) a kiegészítő tájékoztatás kérése során részére továbbított kérdéseket megválaszolni;

e) a részére átadott ajánlati/részvételi jelentkezés példányokat bizalmasan kezelni és megőrizni, majd az eljárás befejezését követően a bírálóbizottság titkársága részére visszaadni.

(4) A bírálóbizottság elnöke a bírálóbizottság tagjai által maguk közül megválasztott, a Miniszterelnökségen vezető beosztással vagy irányítási jogkörrel rendelkező személy. A bírálóbizottság elnöke megnyitja, vezeti és lezárja a bírálóbizottsági üléseket, valamint – amennyiben arra sor kerül – a tárgyalásokat, szavazategyenlőség esetében a szavazata dönt. Az ülések, tárgyalások vezetésével a bírálóbizottság elnöke más bírálóbizottsági tagot is megbízhat. Egyebekben a bírálóbizottság elnökére a (3) bekezdésben foglaltak az irányadók.

(5) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása során a bírálóbizottság dönt:

a) a hiánypótlási felhívások tartalmáról és a benyújtott hiánypótlások elfogadásáról;

b) a Kbt. 69. §-a és 70. §-a, illetve az Nbr. 50. §-a szerinti adatok, indokolások bekéréséről és elfogadásáról vagy elutasításáról;

c) felvilágosítás kéréséről;

d) a számításihiba-javításról.

(6) A közbeszerzési, beszerzési eljárások lebonyolítása során a bírálóbizottság javaslatot tesz a döntéshozó részére:

a) az ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívás vagy dokumentáció visszavonására, módosítására;

b) az ajánlattételi/részvételi határidő meghosszabbítására;

c) az eredményhirdetés elhalasztására vagy az ajánlati felhívásban megjelöltnél korábbi időpontban történő megtartására;

d) az ajánlatok érvényessé/érvénytelenné nyilvánítására;

e) az ajánlattevő kizárására, alkalmatlanságának megállapítására;

f) az eljárás eredménytelenné nyilvánítására;

g) az eljárás eredményére.

(7) A bírálóbizottsági szakvéleményben foglalt megállapítások, javaslatok elfogadásáról, illetve elutasításáról a döntéshozó írásban nyilatkozik. A döntéshozó a bírálóbizottság döntési javaslata alapján hozza meg döntését. A döntést is minden esetben írásba kell foglalni.

(8) A bírálóbizottság javaslata alapján – amennyiben fenntartja magának az erre vonatkozó jogot – a Miniszterelnökséget vezető államtitkár dönt a (6) bekezdés f)–g) pontjában felsoroltakról, illetve a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár dönt a (6) bekezdés a)–e) pontjában felsoroltakról, és – amennyiben a Miniszterelnökséget vezető államtitkár nem tartja fenn magának a döntési jogot – a (6) bekezdés f)–g) pontjában foglaltakról is, az eljárások ajánlati szakaszában az eredményhirdetésről a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 7. §-a szerinti nemzeti fejlesztési miniszteri állásfoglalást követően, az Nbr. szerinti eljárások esetében a nemzetbiztonsági szakvélemény ismeretében.

(9) Az Nbr. hatálya alá tartozó beszerzési eljárás lebonyolítása során a biztonsági vezető

a) begyűjti az ajánlattevőktől/részvételre jelentkezőktől a nemzetbiztonsági kérdőíveket;

b) kezdeményezi az ajánlattevő/részvételre jelentkező/alvállalkozója cégellenőrzését, valamint a nemzetbiztonsági kérdőívben szereplő személyek nemzetbiztonsági ellenőrzését;

c) fogadja, nyilvántartja és megőrzi a nemzetbiztonsági szakvéleményeket, és tájékoztatja az ellenőrzések eredményéről a bírálóbizottsági tagokat;

d) az Nbr. 5. mellékletében foglalt kérdőív alapján elvégzi az ajánlattevő/a részvételre jelentkező pénzügyi- gazdasági ellenőrzését és elvégzi vagy kezdeményezi az adatbiztonsági ellenőrzést.

(10) A közbeszerzési eljárások lebonyolítása során a GHJ gondoskodik

a) a hirdetmények közzétételre történő feladásáról;

b) az előzetes vitarendezési kérelmekkel kapcsolatos intézkedések megtételéről;

c) az iratbetekintés biztosításáról;

d) az ajánlattevőnek a nyertes ajánlat jellemzőiről, az általa tett ajánlathoz viszonyított előnyeiről történő tájékoztatásáról.

III. Fejezet

A KÖZBESZERZÉSI SZERZŐDÉSEK MÓDOSÍTÁSA, TELJESÍTÉSE, JOGORVOSLAT

8. A közbeszerzési szerződések módosítása, teljesítése, jogorvoslat

9. § (1) Közbeszerzési, beszerzési eljárás eredményeképpen kötött szerződés módosítását a Kbt. 132. §-ára, 128. § (3) bekezdésére, illetve az Nbr. 74. §-ára tekintettel, a 7. mellékletben foglalt formanyomtatványon a GHJ-nél lehet kezdeményezni. A szerződésmódosítás jogszerűsége esetén a GHJ azt felterjeszti a szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkárnak, aki – a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. (III. 25.) Korm. rendelet 12. § (1) bekezdésében foglalt esetben az NFM jóváhagyásától függően – dönt a szerződés-módosítás engedélyezéséről. A GHJ a döntést követően véglegesíti a szerződés módosítását és a szerződésmódosításról szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetményt, továbbá gondoskodik a hirdetmény feladásáról, és a módosítás, valamint a hirdetmény közzétételéről.

(2) A közbeszerzési eljárás eredményeképpen kötött szerződés teljesítésének elismeréséről vagy annak megtagadásáról a Kbt. 130. § (1) és (2) bekezdésében foglalt határidőkben köteles a teljesítés igazolására jogosult személy kiadni a teljesítés-igazolást. A Kbt. 130. § (3)–(6) bekezdésében rögzített fizetési feltételekkel kapcsolatos ajánlatkérői kötelezettségek megtartásáért a GHJ felelős.

(3) Amennyiben a közbeszerzési jogszabályok megsértése miatt a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt jogorvoslati eljárás indul a Miniszterelnökséggel szemben, az ezzel kapcsolatos közzétételi kötelezettségek teljesítéséről, valamint a jogi képviselet – szükség esetén hivatalos közbeszerzési tanácsadóval történő – ellátásáról a GHJ gondoskodik.

IV. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

10. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2)2

(3) A GHJ vezetője a költségvetési év elején tájékoztatóban közli a szervezeti egységekkel az adott költségvetési évre irányadó közbeszerzési értékhatárokat és a közbeszerzések, beszerzések tervezésekor figyelembe veendő főbb jogszabályi rendelkezéseket (például egybeszámítás, kivételek, eljárások időbeli ütemezése).

(4) A GHJ vezetője az éves összesített közbeszerzési terv összeállításához határidő tűzésével felhívja a szervezeti egységeket a szükséges információk megadására.

1. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


A Miniszterelnökség
… . évi közbeszerzési terve

A közbeszerzés tárgya és mennyisége

CPV-kód

Irányadó eljárásrend

Tervezett eljárási típus

Időbeli ütemezés

Sor kerül-e vagy sor került-e az adott közbeszerzéssel összefüggésben előzetes összesített tájékoztató közzétételére?

az eljárás megindításának, illetve a közbeszerzés megvalósításának tervezett időpontja

a szerződés teljesítésének várható időpontja vagy a szerződés időtartama

Szolgáltatásmegrendelés

 

 

 

Árubeszerzés

 

 

 

 

 

 

Építési beruházás

 

 

 

 

 

 

Építési koncesszió

 

 

 

 

 

 

Szolgáltatási koncesszió

 

 

 

 

 

 



201……………………………………


Készítette: …………………………………………………………



Jóváhagyta: ………………………………………………………

2. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


TITOKTARTÁSI ÉS ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI NYILATKOZAT


1. Alulírott …………………………………………………………… (név), mint a Miniszterelnökség mint ajánlatkérő „……………………………………………” tárgyú közbeszerzési/beszerzési1 eljárásának

döntéshozója/ bírálóbizottsági tagja/egyéb módon közreműködője2

a)    kijelentem, hogy a Kbt. összeférhetetlenségre vonatkozó szabályait [Kbt. 24. § (1)–(5) bekezdése] megismertem,

b)    kijelentem, hogy az Nbr. összeférhetetlenségre vonatkozó szabályait [Nbr. 9. § (1)–(4) bekezdése] megismertem3


2. Felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy velem szemben – a jelen eljárással összefüggésben – összeférhetetlenségi ok nem áll fenn. Kijelentem továbbá, hogy az eljárással kapcsolatos megbízásom sem jogi, sem etikai szempontból nem összeférhetetlen, egyetlen ajánlat kedvező elbírálásában sem vagyok sem anyagilag, sem más szempontból érdekelve.

Kötelezem magam arra, hogy az ajánlattevők személyiségi jogait, szerzői jogait, iparjogvédelmi jogait (találmány, szabadalom, védjegy, ipari minta), vagy más jogi érdekeit – a bírálati (szakértői) munka során tudomásomra jutott adatok jogosulatlan felhasználásával, nyilvánosságra hozatalával, vagy illetéktelen személy tudomására hozatalával, vagy bármely más módon – nem sértem.

3. Az eljárás során szerzett információkat bizalmasan kezelem.

4. Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat az Ajánlatkérő – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően – kezelje.

5. Amennyiben az eljárás lebonyolítása során jelen nyilatkozatomat érintő változás következik be, azt haladéktalanul írásban bejelentem a Döntéshozónak4, az eljárásban folytatott tevékenységem felfüggesztése mellett.




Budapest, 201… ………………………

………………………………………
aláírás










__________________
1 A megfelelő válasz aláhúzandó.
2 A megfelelő válasz aláhúzandó.
3 Kérjük az a) vagy a b) pontot megjelölni.
4 Döntéshozó esetén az SzMSz szerinti felettes vezetőnek köteles bejelenteni.

3. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


A közbeszerzési eljárás felelősségi rendje

 

Az eljárás résztvevői (név, beosztás, szervezeti egység, elérhetőség):

Magyarázat:

A kezdeményező:

 

a kötelezettségvállalásra jogosult:

A döntéshozó:

érdemi – az eljárás eredményét érintő – kérdésben:

a) a kezdeményező
b) a Miniszterelnökséget vezető államtitkár – amennyiben ő a kezdeményező, vagy amennyiben magának tartja fenn ezt a jogot

eljárási kérdésekben:

szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár

technikai jellegű kérdésekben:
pénzügyi, jogi és közbeszerzési technikai kérdésekben a Gazdálkodási, Humánpolitikai és Jogi Főosztály (a továbbiakban: GHJ) alább megjelölt, illetékes munkatársa

A bírálóbizottság elnöke:

 

a bírálóbizottság tagjai által maguk közül választott személy, nem lehet a külső szakértő

A bírálóbizottság tagjai:

pénzügyi szakértelemmel rendelkező tag:

legalább három fő, pénzügyi, jogi és közbeszerzési, illetve a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező személy, akik közül legalább két fő a GHJ munkatársai közül kerül ki

jogi szakértelemmel rendelkező tag:

közbeszerzési szakértelemmel rendelkező tag:

közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező tag:

Jóváhagyom:
Kelt:
Budapest, 201… . ………………………

………………………………………………………
szervezési és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár

4. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


Előterjesztés
a közbeszerzési eljárások ellenőrzéséhez és engedélyezéséhez

AJÁNLATKÉRŐ ADATAI

1.1. Hivatalos név:

Miniszterelnökség

1.2. Székhely:

1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1–3.

1.3. Postai cím:

1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1–3.

1.4. Internetcím:

www.kormany.hu

1.5. A közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel rendelkező kapcsolattartó személy neve:

Kezdeményező tölti ki!

Kijelölt szakértő/Külső szakértő (megfelelő aláhúzandó)

Külső szakértő részvétele esetén a részvétele az eljárásban ingyenes/nem ingyenes (megfelelő aláhúzandó)

Amennyiben nem ingyenes a részvétele az eljárásban, megbízási díj:

Kezdeményező tölti ki!

1.6. Kapcsolattartó személy címe, elérhetősége:

Kezdeményező tölti ki!

1.7. Irányítási/felügyeleti/tulajdonosi jogokat gyakoroló tárca megnevezése és kijelölt képviselője

nincs ilyen

2. A közbeszerzési eljárás/szerződés tárgyának pontos leírása (ha részajánlattétel engedélyezett, akkor a részek pontos megnevezése):

Kezdeményező tölti ki!



3. A beszerzés/szerződés nettó értéke:

Kezdeményező tölti ki a GHJ-val egyeztetetten!

4. a) A lefolytatni tervezett közbeszerzési eljárás fajtája (megfelelő aláhúzandó):

nyílt eljárás

meghívásos eljárás (ideértve a részvételi felhívást tartalmazó hirdetménnyel induló meghívásos eljárást is)

tárgyalásos eljárás

versenypárbeszéd

keretmegállapodásos eljárás második része (Kbt. 108–110. §)

időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett meghívásos eljárás

időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos eljárás

előminősítési hirdetménnyel meghirdetett meghívásos eljárás

előminősítési hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos eljárás

tárgyalásos egyszerű eljárás

tárgyalás nélküli egyszerű eljárás

hirdetmény nélküli tárgyalásos egyszerű eljárás

4. b) Tárgyalásos eljárás esetén (megfelelő aláhúzandó):

hirdetmény közzétételével (ideértve a részvételi felhívást tartalmazó hirdetménnyel induló tárgyalásos eljárást is)

hirdetmény közzététele nélkül

4. c) Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás esetén a meghívottak:

Kezdeményező tölti ki!




4. d) Tárgyalásos eljárás esetén az eljárás alkalmazását megalapozó tények:

Kezdeményező tölti ki a GHJ-val egyeztetetten!




4. e) Gyorsított eljárás esetén az eljárás alkalmazását megalapozó tények:

Kezdeményező tölti ki a GHJ-val egyeztetetten!




5. A rendelkezésre álló forrás összege, összetétele:

 

6. A közbeszerzési eljárás tervezett kezdő időpontja:

 

7. A közbeszerzési eljárás tervezett időtartama a szerződéskötésig, ütemezés (részvételi/ajánlattételi határidő, bontás, eredményhirdetés; kétszakaszos eljárás esetében a részvételi szakasz bontásának, eredményhirdetésének, valamint az ajánlattételi felhívás megküldésének, az ajánlattételi szakasz bontásának és eredményhirdetésének tervezett időpontja; bírálóbizottság ülésének tervezett időpontja – lehetőség szerint):

 

8. A szerződés futamideje (megfelelő aláhúzandó):

határozott

határozatlan

Határozott idejű szerződésnél annak időtartama:

Kezdeményező tölti ki!




9. Nyilatkozat:

A kiíró a közbeszerzést a minősített adatot, az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. (X. 19.) Korm. rendelet alapján tervezi kiírni. (A megfelelő válasz aláhúzandó.)

 

IGEN

NEM

10. A közbeszerzés indokoltságának és fontosabb előzményeinek bemutatása:

Kezdeményező tölti ki!








Kelt: …………………………………


………………………………………………………
kezdeményező aláírása, pecsét


………………………………………………………
kezdeményező neve nyomtatott betűkkel


………………………………………………………
kezdeményező beosztása és elérhetősége nyomtatott betűkkel

5. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


Bírálati lap

Az ajánlatkérő hivatalos megnevezése és címe:

Miniszterelnökség
1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1–3.

Az eljárás azonosítója:

Az ajánlatok bontásának időpontja:

A bírálat időpontja:

A bírálóbizottsági tag neve és beosztása:

 

A bírálóbizottsági tag elérhetősége:

Telefon:

Telefax:

A beszerzés tárgya:

 

Az eljárás típusa:

 

A szerződéskötés tervezett
időpontja:

 

 

Az ajánlatok bírálati szempontja:

 

A beérkezett ajánlatok értékelése:

A bírálóbizottság tagjaival közösen megállapítottam, hogy az ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívásban megjelölt ajánlattételi/részvételi határidőre, azaz …………………………….. összesen ……….. darab ajánlat/részvételi jelentkezés érkezett.

Az ajánlatokban/részvételi jelentkezésben foglaltakat az ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívás, a hiánypótlások tartalma és a szakmai specifikáció feltételeivel összevetve megállapítottam, hogy







Döntési javaslat:




Aláírás:

6. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


Nyilatkozat
pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáról



Alulírott ……………………………………………………………………………… (pénzügyi ellenjegyzésre jogosult vezető neve, beosztása)

n y i l a t k o z o m ,

hogy a „………………………………………………………………………………………” tárgyú közbeszerzési eljárás alapján megkötendő szerződés ellenértéke rendelkezésre áll az alábbiak szerint:


………………………………………………………… forint a/z ………………………………… évi költségvetésben ………………………………… fejezet, ………………………………… címen áll rendelkezésre.


A beszerzés becsült értéke összesen: ………………………………………

A beszerzés bruttó értéke összesen: ………………………………………


Feltételes kötelezettségvállalás nyilvántartási száma: ……………………………………………………………

Pénzügyileg ellenjegyzem:
Budapest, 201… . …………………………

………………………………………………………
pénzügyi ellenjegyzésre jogosult vezető neve,
beosztása

7. melléklet a 7/2012. (IV. 25.) Miniszterelnökségi utasításhoz


Közbeszerzési, beszerzési eljárás eredményeképpen kötött szerződés módosításának kezdeményezése

Alulírott, ………………………………………………………………… (név, beosztás, szervezeti egység) figyelemmel a Kbt. 132. §-ára/az Nbr. 74. §-ára, szerződésmódosítást kezdeményezek az alábbiak szerint.

A közbeszerzési, beszerzési eljárás eredményeképpen kötött szerződés típusa és tárgya:

 

A közbeszerzési, beszerzési eljárás eredményeképpen kötött szerződés száma:

 

A szerződéskötés időpontja:


A szerződő partner megnevezése:


A szerződésmódosításra okot adó körülmény bekövetkezésének időpontja:

 

A szerződésmódosításra okot adó körülmény miért nem volt a szerződéskötéskor előre látható:
(Az előre nem láthatóság saját felróható magatartásra nem alapozható!)

 

Melyik fél lényeges, jogos érdeke sérülne:


A szerződésmódosítás hiányában sérülő lényeges, jogos érdek:
(lényeges érdek = ha annak ismeretében a fél az utóbb számára sérelmessé vált szerződést nem kötötte volna meg;
(jogos érdek = jogszabályon alapuló, jogszabály által védett érdek)

 

A lényeges, jogos érdeksérelem leírása:




A szerződésmódosítási kérelmet alátámasztó, csatolt iratok (pl. akadályközlés, vis maior igazolása):



Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul veszem, hogy abban az esetben, ha a szerződésmódosítás a Kbt. 132. §-ába ütközik, a Közbeszerzések Tanácsának az elnöke kezdeményezi a Közbeszerzési Döntőbizottság hivatalbóli eljárását.

Budapest, ……………………………………

………………………………………
Név, beosztás, szervezeti egység
1

Az utasítást a 34/2016. (XI. 30.) MvM utasítás 20. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2016. december 1. napjával.

2

A 10. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére